آلفا طب

تزریق سرم در منزل شمال تهران

تزریق سرم در منزل شمال تهران

بسیاری از مراکز مرتبط با اعزام پرستار و پزشک به منزل خدماتی نظیر تزریق سرم در منزل شمال تهران را در حیطه خدمات خود دارند، این مراکز را می توان از طرق مختلفی پیدا کرد،

اما مسئله مهم کیفیت کار و چگونگی عملکرد آن هاست، با توجه به اینکه تزریقات، به خصوص تزریق سرم کار ساده ای نیست، باید توسط متخصص این کار انجام شود، یکی از مزایای تزریق سرم در منزل عدم نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت در محیط های بعضا آلوده به بیماری های مختلف بیمارستانی است.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

 

شرکت آلفاطب یکی از مراکز مطمئن در زمینه تزریق سرم در منزل شمال تهران می باشد، برای آشنایی با فعالیت های مختلف پزشکی در منزل تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
1.    تزریق چیست و ابزار مورد استفاده در تزریقات کدام موارد می باشند؟
2.    تزریق زیر جلدی چیست و چگونه انجام می شود؟
3.    سرم درمانی چیست؟
4.    در چه مواردی بیشتر به سرم نیاز است؟
5.    سرعت سرم چگونه تنظیم می شود؟
6.    مزیت تزریق سرم نسبت به داروهای خوراکی چیست؟
7.    مراجعه پزشک به منزل در چه شرایطی انجام می گیرد؟
8.    مزایای مراجعه پزشک به منزل چیست؟
9.    خدمات پزشکی که در منزل صورت می گیرند، شامل چه مواردی هستند؟
10.    خدمات آزمایشگاهی در منزل به چه صورت است؟
11.    نیروهایی که برای تزریق و معاینات به منزل اعزام می شوند، چه اطلاعات و تخصصی نیاز دارند؟
12.    تزریق سرم در منزل شامل چه شرایطی است؟
13.    مزایای تزریق سرم در منزل چیست؟
14.    ویزیت پزشک در منزل برای چه کسانی مناسب است؟
15.    پرستار هنگام تزریق در منزل چه نکاتی را باید رعایت کند؟
16.    خدمات عمومی پرستاری در منزل کدام اند؟
17.    آیا انجام تزریقات در منزل محدودیتی دارد؟
18.    تزریق کودکان به چه شکل و با رعایت چه نکاتی باید انجام گیرد؟
19.    چگونه می توان بهترین مرکز برای تزریق سرم در منزل شمال تهران را پیدا کرد؟

 

تزریق چیست و ابزار مورد استفاده در تزریقات کدام موارد می باشند؟

در ابتدای نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تزریق خواهیم پرداخت.

تزریق در واژه نامه های پزشکی به معنای روشی است، برای وارد کردن بدون واسطه داروهای مایع به بدن که شامل انواع واکسن ها و آمپول هاست که برای انجام آن از سرنگ یا سوزن های نوک تیز استفاده می شود.

تزریق انواع و روش های مختلفی دارد که بسته به نوع دارو و نحوه ورود آن نوع، روش تزریق مشخص می شود. انواع مختلف تزریق شامل تزریق های زیر جلدی یا به اختصار اس. سی، تزریق های داخل جلدی که بیشتر برای واکسیناسیون استفاده می شود، تزریق عضلانی که رایج ترین نوع تزریقات است، تزریق وریدی و تزریق به صورت پانسیون مانند تزریق پانسیون مایع نخاعی و به اختصار اس.سی.اف است.

وسایل رایجی که در تزریقات به کار برده می شوند، سرنگ ها و سوزن ها، اندازه سرنگ و سوزن بسته به حجم دارو تعیین می شود و این حجم نیز توسط دکتر مشخص می گردد.

به علاوه محل تزریق نیز در انتخاب سوزن تاثیر گذار است، بعضی از نقاط بدن برای ورود به رگ ها نیازمند سرنگ های بلندتر یا نازک تر می باشند، نواحی بدن که معمولا تزریق در آن ها انجام می شود، شامل قسمت پشت سرینی، ناحیه ونتروگلوتئال، ماهیچه پهن داخلی، ماهیچه دالی و… می باشد.

در هنگام هر نوع تزریقی معمولا از پنبه الکلی برای ضدعفونی کردن و بی حس کردن موقتی محل مورد تزریق استفاده می شود، بعد از زدن الکل یا هر ماده ضدعفونی کننده باید منتظر خشک شدن و اثر گذاری آن شد، سوزن سرنگ و سرم معمولا دارای درپوشی است که تا زمان تزریق نباید از روی سرنگ برداشته شود، دلیل این کار حساسیت بالای فلزات به واکنش با هوا و دریافت آلودگی های موجود در هوا می باشد.

معمولا بعد از کشیدن مایع به درون سرنگ مقداری هوا در سرنگ وجود دارد که ورود این هوا به درون بدن خطرناک است تا زمانی که یک قطره از دارو روی نوک سوزن دیده شود، باید هوای اضافی را خالی کرد و سپس اقدام به تزریق کرد.

امروزه تزریقات هم در تمامی مراکز بهداشتی هم توسط متخصصین این امر در منازل انجام می گیرد، شرکت آلفاطب یکی از مراکزیست که جهت انجام تزریقات در منزل نیرو اعزام می کند.

پس از آشنایی با مفهوم اولیه تزریق به شما پیشنهاد میدهیم برای انجام این کار درمنزل با کارشناسان آلفاطب تماس بگیرید و امورات تزریق در منزل خود را به نیروهای باتجربه ی آلفاطب بسپارید. آلفاطب دارای باتجربه ترین کارشناسان و متخصصین در زمینه تزریقات در منزل می باشد.

تزریق زیر جلدی چیست و چگونه انجام می شود؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص تزریق زیر جلدی خواهیم پرداخت.

هر مدل از داروهای مایع که باید به وسیله تزریق وارد بدن شوند، نوع خاصی از تزریق را نیاز دارند، داروهایی نظیر مورفین، هروئین، انسولین و… از جمله داروهایی هستند که باید برخلاف با تزریق وریدی به صورت زیرجلدی تزریق شوند، بافت زیر جلدی یکی از بافت های همبندی است که بیشتر دارای بافت های چربیست و خونرسانی در آن نسبت به سایر بافت ها کمتر است،

به همین دلیل سرعت جذب دارو در آن نسبت به عضله طولانی تر بوده و دیرتر انجام می شود، این تزریق معمولا در مواردی استفاده می شود که نیاز به جذب آرام دارو و یا تزریق در حجم محدود می باشد، داروهایی مانند انسولین که باید در بافت چربی و به تدریج جذب شود، بهتر است که با این مدل از تزریق انجام شوند، همچنین در مواردی که نیاز به تزریق مداوم داروست این تزریق مناسب تر است.

در این مدل از تزریق احتمال آسیب دیدن بافت های عروقی و عصبی بسیار کمتر است، به دلیل جذب تدریجی دارو در این مدل از تزریق دارو کاملا جذب شده.

بافت زیر جلد از گیرنده های درد بیشتری نسبت به سایر بافت ها برخوردار است و چون این نوع تزریق مستقیما به این ناحیه زده می شود، نسبت به سایر تزریق ها درد اولیه بیشتری دارد، بهترین نقاط برای تزریق زیرجلدی، بالای بازو، زیرشکم، بخشی از ران ها، منطقه فوقانی کتف و شکم و… می باشند

که در هر کدام از این نقاط نحوه قرارگیری بیمار متفاوت است، در تزریق زیر جلدی بهتر است که از کوچک ترین سوزن ها استفاده کرد و بعد از انجام تزریق محل تزریق ماساژ داده نشود،

این کار باعث به جریان افتادن بیشتر گردش خون شده و روند جذب دارو را سریع تر می کند، این کار باعث نیاز سریعتر بدن به تزریق مجدد دارو می شود. این نوع از تزریق را هم می توان در کلینیک ها هم در منازل انجام داد

همچنین بعضی از افراد با تمرین و آموزش می توانند این مدل از تزریق را روی خود انجام دهند که به دلیل درد بهتر است، این کار توسط پزشک و پرستار انجام شود.

پس از آشنایی با معنای اولیه تزریق زیر جلدی به شما توصیه می کنیم برای اقدام در این خصوص با کارشناسان آلفاطب تماس حاصل نمایید و کارهای تزریقات در منزل خود را به پرسنل باتجربه ی آلفاطب بسپارید. آلفاطب دارای خبره ترین کارشناسان و متخصص ها در زمینه ی تزریقات در منزل می باشد.

سرم تراپی چیست؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص سرم تراپی خواهیم پرداخت.

بیشتر وزن بدن انسان، چیزی حدود هفتاد و پنج درصد از آب تشکیل می شود، این آب بیشتر در درون سلول ها یا فضای بین سلول ها و خارج از سلول ها قرار می گیرد، فضاهای خارج از سلولی شامل رگ های خونی می باشند.

سن، جنسیت، میزان چربی بعد و… فاکتورهایی هستند که میزان مایعات بدن را کمتر می کنند، معمولا با افزایش سن مایعات بدن کاهش می یابند، به علاوه در برخی سلول ها مثل سلول های چربی آب درون سلولی کمتر می باشد، بنابراین مایعات بدن در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است،

بعضی از مشکلات و بیماری ها حجم مایعات بدن را کاهش می دهند، مسمومیت، استفراغ، خونریزی، سوختگی ها و… از جمله مواردی هستند که باعث می شود، مایعات بدن از سطح نرمال کمتر شود،

در این گونه موارد پزشکان برای جبران آب از دست رفته بدن، از واسطه های دارویی مایع که سرم یکی از آن هاست استفاده می کنند، در نگاه اول سرم ها همه مشابه هم به نظر آمده و تفاوتی بین آن ها دیده نمی شود،

اما در ساز و کار و اثری که به بدن می گذارند بسیار تفاوت دارند که این تفاوت تنها توسط پزشکان و پرستاران قابل تشخیص است، اما به طور کل سرم ها از نظر غلظت اسمزی به سه دسته تقیسم می شوند، دسته اول سرم ها، سرم های محلول ایزوتونیک هستند، این محلول ها از نظر غلظت مشابه مایع بدن هستند که برای جبران آب از دست رفته بدن بسیار مناسب هستند، رینگرها و دکستروزها از این دسته محلول ها هستند.

دسته دوم محلول های سرم ها، سرم های هایپرتونیک هستند، غلظت این محلول ها از غلظت اسمزی خون زیادتر است و موجب انتقال آب درون سلولی به خارج می شوند که در بالانس سازی مایعات خارج سلولی موثر می باشند،

نمونه ای از این محلول ها مانیتول است. محلول های هیپوتونیک دسته آخر از مایعات سلولی هستند که غلظت آن ها نسبت به مایعات خون کمتر است و آب را از خارج به داخل سلول ها هدایت می کنند، آب مقطر و دکستروز واتر از این دسته سرم ها می باشند.

از لحاظ ترکیبات شیمیایی نیز سرم ها به دسته بندی های مختلفی نظیر سرم های قندی، نمکی، قندی – نمکی، قلیایی، تغذیه ای و… دارند. کاربرد هر کدام از سرم ها متفاوت است و در بیماری های مختلف نوع مخصوص سرم استفاده می شود.

مهم ترین چالش در تزریق سرم در منزل شمال تهران چیست؟

یکی از رایج ترین چالش ها در مورد تزریق سرم در منزل نحوه ی مانیتورینگ و تزریق سرم وچک آپ بیمار حین تزریق می باشد.

کارشناسان مرکز آلفاطب بعد از چک کردن علائم حیاتی و بالینی بیمار اقدام به تزریق سرم کرده و در طول مدت تزریق به ورت دائم علائم بیمار را مانیتورینگ می کنند یا در صورت لزوم سرعت تزریق سرم را تنظیم میکنند همچنین در پایان تزریق تمامی علائم حیاتی مجددا چک می گردد و در ورت روند بهبودی در علائم کارشناس به کار خود پایان میدهد .

لازم به ذکر است همه خدمات تزریق سرم در شمال تهران به صورت VIP انجام میگیرد.

در چه مواردی بیشتر به سرم نیاز است؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص زمان هایی که به سرم نیازمند هستیم، خواهیم پرداخت.

در بیشتر مواقع پزشکان سرم را برای بیمارانی تجویز می کنند که به دلایل مختلف آب بدن خود را از دست داده اند، با این حال در مورد بعضی از بیماری های خاص سرم تاثیر بیشتری نسبت به داروهای دیگر دارد،

به عنوان مثال بعد از سرماخوردگی یا آنفولانزا یا بعد از انواع بیماری هایی که فرد را دچار بی اشتهایی نسبت به غذا می کنند، تزریق سرم بهتر می تواند کمبود مواد معدنی ناشی از عدم تغذیه را جبران می کند،

به علاوه در بعضی از بیماری ها مانند نارسایی کلیه که بدن از طریق کلیه ها سدیم از دست داده و دچار فقدان این ماده می شود، باید سرم تزریق شود تا در یک زمان خاص این ماده کم کم به بدن تزریق شود،

همچنین در بعضی از مواردی که فرد به دلیل گرمای زیاد یا حرارت ناشی از سوختگی دچار کمبود آب در بدن می شود، نیز می توان با استفاده از سرم ها این کمبود را به تدریج جبران کرد تا سلول ها دچار اختلال نشوند.

سرم ها، همچنین برای تامین انرژی و تب نیز استفاده می شوند، گاهی حرارت بدن آنقدر بالا می رود که باید از روش های دیگر حرارت را پایین آورده تا فرد دچار سکته قلبی یا مغزی نشود، سرم، همچنین به عنوان یک تغذیه حمایتی نیز محسوب می شود،

در واقع هنگامی که بدن به هر دلیلی دچار کمبود ویتامین ها می شود، قبل از قرص استفاده از سرم برای جبران این کمبود تجویز می شود.

همچنین سرم را به عنوان یک عامل مقاومتی و پیشگیرانه در بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان نیز در بیماران مستعد تجویز می کنند.

بیمارانی که نسبت به تاثیر تدریجی دارو واکنش منفی داشته یا افرادی مانند زنان باردار که نیاز به تقویت ویتامین ها و افزایش میزان آن ها در بدن دارند، نیز از جمله مواردی هستند که استفاده از سرم در آن ها دارای اولویت می باشد.

سرعت سرم چگونه تنظیم می شود؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص چگونگی تنظیم سرم خواهیم پرداخت.

سرم زدن در منزل یا بیمارستان دارای شرایط یکسان و به خصوصی می باشد و نکات مهمی در این مورد وجود دارد که باید آن را رعایت کرد. یکی از نکات مهمی که در مورد سرم باید به آن توجه شود، سرعت سرم است، تنظیم سرعت در سرم ها به وسیله انفوزیون یا چکاننده انجام می گیرد،

این واژه در اصطلاح به معنای تزریق قطره قطره است و چون سرم به این شکل وارد لوله اصلی می شود، این نام بر آن گذاشته می شود، تنظیم سرعت انفوزیون نیز به نوع ست آن، مقدار و نوع مایع و همچنین به دستور و تشخیص پزشک بستگی دارد،

در ست های معمولی سرم، معمولا قطره ساز سرم بین 10-20 قطره دقیقه را از خود عبور می دهد و در میکروست ها که نوع دیگر از ست های سرم است، قطره ساز ها حدود 60 قطره در دقیقه را از خود عبور می دهند. تعداد قطره معمولا توسط کارخانه سازنده روی بسته بندی سرم درج شده است،

اما فرمولی کلی برای محاسبه سرعت و میزان ریزش سرم وجود دارد که به این صورت است، حجم کل مایع ضربدر میزان قطره مشخص شده توسط کارخانه تقسیم بر ساعت انفوزیون که آن هم توسط کارخانه مشخص شده ضربدر 60 که نسبت این دو در کسر تقسیم نسبت قطره به دقیقه در سرم را می سازد.

این محاسبات و انجام این محاسبات را تنها پزشکان و پرستاران متخصص باید انجام دهند و در صورتی که سرم از حدی بیشتر یا کمتر وارد بدن شود، دچار آسیب می شود،

سرعت سرم، همچنین بسته به عوامل مختلف دیگری نیز قابل تغییر است، ارتفاع ظرف و پایه ای که سرم روی آن قرار می گیرد، گرفتگی لوله سرم، کم شدن فشار هوا در سطح مایع و… از عوامل موثر در سرعت سرم هستند.

مزیت تزریق سرم نسبت به داروهای خوراکی چیست؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص مزیت تزریق سرم نسبت به داروهای خوراکی خواهیم پرداخت.

داروهای تزریقی مانند سرم تنها باید توسط تجویز پزشک و در موارد خاص مورد استفاده قرار بگیرند و در غیر این صورت توجیهی برای مصرف آن ها نیست و نباید خودسرانه مصرف شوند،

همچنین در صورتی که تجویز پزشک استفاده از سرم باشد، نباید اصرار به مصرف داروهای خوردنی برای درمان داشت.

داروها را به شکل های متفاوتی می توان استفاده کرد، یکی از این اشکال داروهای خوراکی نظیر قرص، کپسول و شربت ها هستند، شکل دیگر داروها تزریقی هستند که شامل آمپول ها و سرم ها می باشند،

بعضی از داروها را نیز به شکل موضعی و با مالش بر محل مورد نظر استفاده می کنند که پماد ها و کرم ها از انواع این داروها می باشند،

همچنین بعضی از داروهای نیز به شکل قطره هستند که در بینی، گوش یا چشم ریخته می شوند، یا داروهایی که با بو کردن و اشتنشاق اثر خود را می گذارند. در این میان سرم ها نسبت به سایر انواع داروها، مزایایی دارند،

یکی از مزیت های سرم، اثرگذاری و جایگزینی بهتر و مناسبتر نسبت به برخی از انواع داروهاست، به عنوان مثال بعضی از داروهای خوراکی توسط آنزیم های گوارشی تخریب شده و پیش از اثرگذاری از بین می روند،

در حالیکه استفاده از نوع محلول آن ها به شکل سرم این اشکال را نداشته و دارو را مستقیما وارد بدن می کند، همچنین بعضی از داروها در صورتی که سریعا وارد بدن شده یا با غلظت بالا مصرف شوند، خطرناک هستند،

بنابراین در این موارد نیز شکل سرم و تزریقی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد که نسبت به داورهای خوراکی مناسب تر است و چون به شکل تدریجی وارد بدن می شود، خطری به علت غلظت و سرعت ندارد.

به علاوه بعضی از افراد قادر به استفاده از شکل خوراکی داروها نیستند که در این موارد نیز سرم تراپی راه حل بهتری نسبت به داروهای خوراکیست، سرم تراپی هم در منزل و هم در کلینیک ها انجام می گیرد که بسته به وضعیت بیمار این مورد را مشخص می کنند، در مواردی که نیاز به تزریق سرم در منزل باشد، می توان با تماس با شرکت آلفا طب از خدمات تزریق در منزل استفاده کرد.

مراجعه پزشک به منزل در چه شرایطی انجام می گیرد؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص شرایط مراجعه به پزشک خواهیم پرداخت.

در گذشته مراقبت از بیمار ابتدا در خانه و توسط خانواده انجام می شد، سپس در صورت تشدید بیماری و نیاز به رسیدگی های خاص تر بیمار بنا به سن و سال به خانه سالمندان یا بیمارستان انتقال می یافت، این امر هنوز هم رایج است و توسط خانواده های بسیاری انجام می گیرد،

اما امروزه برای راحتی کار و همچنین حفظ بیشتر سلامتی بیمار، می توان در منزل نیز از خدمات پزشکی استفاده کرد، در واقع پزشک به منزل مراجعه کرده و وضعیت بیمار را بررسی می کند و بعد از آن در صورت صلاحدید پزشک بیمار برای رسیدگی های بیشتر به بیمارستان منتقل می شود،

به علاوه گرفتاری های روزمره به حدی زیاد شده که بیشتر افراد قادر نیستند برای خود یا بیماران خود وقتی را جهت مراجعه به پزشک فراهم کنند،

در این حالت هم مراجعه پزشک به منزل می تواند جایگزین صرف وقت در بیمارستان بوده و تا زمان ضرورت حضور در چنین محیطی را به تعویق انداخت

به علاوه بعضی از بیماران دارای شرایط خاص جسمی یا تنفسی هستند که مراجعه به بیمارستان برای آن ها مقدور نیست، هم از نظر آلودگی های محیط تا رسیدن به بیمارستان و هم از نظر ارتباط با بیماران دیگر و محیط آلوده بیمارستان، بنابراین در این شرایط نیز بهتر است، درخواست پزشک و خدماتی پزشکی در منزل را کرد که کمترین آسیب به بیمار وارد شود.

موقعیت دیگری که می توان درخواست پزشک در منزل را داشت، در مورد کودکان یا افرادیست که در محیط های درمانی مانند کلینیک یا بیمارستان دچار استرس شده و کار معاینه را دچار اشکال می کنند، برای چنین افرادی نیز می توان از خدمات پزشک در منزل استفاده کرد تا معاینه و درمان در آرامش کامل انجام می گیرد.

گروه دیگری از بیماران که می توانند زیر نظر پزشک در منزل قرار گیرند، سالمندان هستند، این افراد نیاز به چکاپ های منظم دارند و همیشه امکان مراجعه به پزشک در زمان مشخص نیست،

اما با مراجعه به پزشک به منزل می توان تمام چکاپ ها و درمان های مربوط به سالمندان را در زمان مشخص خود انجام داد، یکی از شرکت هایی که در زمینه ارسال پزشک به منزل و خدماتی نظیر تزریقات فعالیت مناسبی دارد، شرکت آلفا طب می باشد.

مزایای مراجعه پزشک و پرستار به منزل چیست؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص مزایای مراجعه پزشک و پرستار به منزل خواهیم پرداخت.

مراجعه پزشک به منزل و ویزیت در خانه مزایای زیادی دارد، پزشک در منزل هیچ تفاوتی با پزشک در مطب ندارد و از نظر علم، تخصص و کمکی که در درمان بیمار می کند هر دو در یک سطح هستند،

در واقع هر دو توانایی تشخیص بیماری و تجویز دارو و در صورت نیاز تزریق سرم یا آمپول را دارند، چه بسا که انجام معاینات پزشکی در منزل مزایای بیشتری نیز نسبت به مراجعه به درمانگاه ها دارد.

پیشرفت تکنولوژی در دنیای پزشکی نیز بی تاثیر نبوده و باعث شده که بیشتر ابزار و وسایل لازم معاینات پزشکی به طور پیشرفته و قابل حمل طراحی شوند،

در گذشته بیشتر پزشکان تنها قادر به حمل گوشی پزشکی خود و برخی از داروها بودند و برای معاینات جدی تر باید بیمار را به بیمارستان منتقل می کردند،

اما امروزه بیشتر معاینات پزشکی را می توان با دستگاه مخصوص در منزل انجام داد، پرستاری نیز مانند پزشکی امروزه هم در بیمارستان ها و کلینیک ها و هم در منازل انجام می گیرد،

در گذشته تنها به کسی که به خورد و خوراک یک فرد رسیدگی می کرد پرستار می گفتند، اما پرستاران منزل متخصص این امر بوده و دارای تحصیلات مرتبط در این زمینه می باشند،

همچنین جز رسیدگی کامل به وضعیت روزمره بیماران به درمان و تزریق داروها در زمان مشخص شده رسیدگی کرده و در صورتی که بیمار نیاز به سرم یا تست فشار یا قند خون داشته باشد، از وی می گیرند،

وجود یک پرستار تحصیل کرده در منزل کمک می کند تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی در وضعیت بیمار فورا اقدامات لازم انجام گیرد و حتی الامکان از مراجعه به بیمارستان جلوگیری شود،

همچنین چون این پرستاری در منزل و نزدیک به خانواده انجام می گیرد، بیمار در این شرایط معمولا از احساس آرامش بیشتری نیز برخوردار است. آلفا طب یکی از شرکت های فعال در این زمینه می باشد که از سابقه خوبی نیز برخوردار است.

خدمات پزشکی که در منزل صورت می گیرند، شامل چه مواردی هستند؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص انواع خدمات پزشکی در منزل خواهیم پرداخت.

خدمات پزشکی و پرستاری یا به طور کل بالینی در منزل موارد مختلف و متعددی را شامل می شود، برخی از مراکز تنها در بخشی خاص تمرکز داشته و برخی در تمامی زمینه ها خدمت رسانی می کنند،

اما اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی در زمینه خدماتی بالینی که مراکز مختلف طبی در منزل ارائه می دهند، داشته باشیم می توان گفت که بیشتر اقداماتی که توسط پزشک و پرستار در کلینیک ها انجام می گیرد، پزشکان منازل نیز ارائه می دهند،

از جمله این خدمات می توان به ویزیت در منزل اشاره کرد که توسط پزشک عمومی یا در صورت نیاز متخصص انجام می گیرد، خدماتی نظیر فیزیوتراپی، گفتار درمانی، توان بخشی و… که توسط متخصص این امور و با تایید و تجویز پزشک انجام می گیرند،

نگهداری از بیماران و افراد ناتوان توسط پرستاران متخصص، انواع تزریقات و سرم تراپی و پانسمان، انجام آزمایشاتی نظیر آزمایش خون، نمونه گیری و… مطابق نظر پزشک، اقدامات و کمک های اولیه مانند

احیا، شستشوی معده، دادن نسخه و دارو به بیمار در صورت ضرورت، انتقال بیمار در صورت نیاز به بیمارستان زیر نظر پزشک متخصص، انجام واکسیناسیون، مشاوره های تغذیه، معاینات کودکان نیز همه در حیطه کاری خدمات بالینی در منزل می باشند،

همچنین در بعضی از موارد نیاز است تا مشکل و بیماری ابتدا در منزل تشخیص داده شده و سپس جهت درمان قطعی به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه شود،

مانند مشکلات قلبی، در این حالت پزشک در منزل ابتدا اقدام به بررسی علائم و گرفتن نوار قلب می کند و در صورت لزوم و صلاحدید خود اقدام به انتقال یا معرفی بیمار به بیمارستان می کند،

همچنین در بعضی از بیماری ها که احتمال واگیردار بودن هست پزشک در منزل پیش از مراجعه به بیمارستان وضعیت را بررسی کرده تا کمترین خطر برای بیمار و اطرافیان به وجود آید.

شرکت آلفا طب از جمله مراکزیست که بیشتر این خدمات را در منزل در اختیار بیماران و متقاضیان قرار می دهد.

خدمات آزمایشگاهی در منزل به چه صورت است؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص خدمات آزمایشگاهی در منزل خواهیم پرداخت.

مراجعه به آزمایشگاه و انجام آزمایشات به شکل حضوری به دلایل مختلفی نظیر بیماری های مزمن، پیری، کمبود وقت، نبود همراه و… برای بسیاری از افراد امکان پذیر نیست،

بنابراین روش های زیادی مطابق با پیشرفت های تکنولوژی برای کمک به این امر به وجود آمد تا افراد بتوانند بدون مراجعه به آزمایشگاه از خدمات آن بهره مند شوند، مراجعه از آزمایشگاه به منزل به سادگی امکان پذیر است و تنها با یک تلفن و یک تماس می توان درخواست انجام خدمات آزمایشگاهی در منزل را داشت،

نیروهای آزمایشگاهی در اولین فرصت و طبق زمان تعیین شده برای آماده سازی بیمار به منزل مراجعه کرد و آزمایش ها و نمونه های لازم را از وی دریافت می کنند، انواع آزمایشات خون و… توسط نیروهای آزمایشگاهی در منازل گرفته می شود

و سپس توسط کیف های یخچال دار جهت تازه ماندن و قابل استفاده ماندن نمونه در کمترین زمان به آزمایشگاه انتقال می یابند، این کار فواید زیادی هم برای افراد مسن و هم برای بیماران دارد، بسیاری از بیماران بخاطر ضعف و ناتوانی قادر به مراجعه به آزمایشگاه و صرف وقت و انتظار در این مکان را ندارند،

در حالیکه در منزل در آرامش کامل انجام آزمایشات صورت می گیرد، پاسخ آزمایش نیز از جمله خدمات آزمایشی است که برای دریافت آن نیاز به مراجعه مستقیم و حضوری نیست و در بسیاری از موارد با پیک ارسال شده یا از طریق ایمیل برای بیمار یا اعضای خانواده ارسال می شود.

انجام آزمایش در منزل بستگی به نوع آزمایش دارد و مسئول آزمایشگاه پیش از اعزام نیرو به منازل براساس نوع بیماری و آزمایش برخی مراقبت های خاص قبل از آزمایش را برای بیمار مشخص می کند که تمام این ها در دریافت نتیجه مناسب از خدماتی آزمایشگاهی در منزل تاثیرگذار است،

در ایران نیز بیشتر خدمات پزشکی و پرستاری و آزمایشگاهی علاوه بر بیمارستان ها در منازل نیز انجام می گیرند، شرکت آلفا طب از جمله مراکزیست که در این زمینه نیروهای متخصصی دارد.

نیروهایی که برای تزریق و معاینات به منزل اعزام می شوند، چه اطلاعات و تخصصی نیاز دارند؟

تخصص و اطلاعات پزشکان و پرستارانی که جهت مراقبت یا معاینه به منازل مراجعه می کنند، به دو بخش تقسیم می شود،

بخش اول شامل تخصص و تحصیلات خود پزشک و بخش دوم شامل اطلاعاتیست که بیمار به پزشک می دهد، هرچند که پزشک منزل نیز از بیشتر تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای تشخیص بیماری برخوردار است،

اما چون امکانات در منزل نسبت به درمانگاه ها محدود تر است، این وظیفه بیمار یا اطرافیان اوست که اطلاعات کامل و صحیح را به پزشک منتقل کرده تا نتیجه حاصل از جمع بندی اطلاعات و معاینه دقیق تر باشد.

تمام افراد هنگام ابتلا به یک بیماری در درجه اول به پزشکان عمومی مراجعه می کنند و این پزشکان با دادن آزمایش و پس از بررسی آن، در صورت لزوم و مشاهده موارد جدی بیمار را به بیمارستان یا پزشک متخصص ارجاع می دهند که این امر نیازمند صرف وقت زیاد و هزینه بالا می باشد،

راه ساده تر و کم دردسر تر در این زمینه تماس و درخواست معاینات پزشکی در منزل است، گاهی اوقات حتی با یک تماس نیز وضعیت بیمار تا حدودی مشخص شده و در صورت نیاز پزشک متخصص در بالین وی حاضر می گردد، تخصص و تحصیلات پزشکان فعال در مراکز اقدام به منزل معمولا هم در شاخه عمومی و هم در برخی رشته های پرکاربردتر مانند قلب و عروق می باشد،

همچنین پرستاران شاغل در اینگونه مراکز نیز همگی از تحصیلات عالیه و تخصص برخوردار می باشند، در طرف دیگر بیمار یا خانواده بیمار نیز باید برخی اطلاعات را برای تشخیص بهتر در اختیار پزشک قرار دهند،

این اطلاعات شامل، سن، وضعیت کنونی و تغییرات وضعیت بیمار در 24 ساعت، سابقه بیماری ها و داروهای مصرف، علائم و نشانه های مختلفی که در یک بازه زمانی بروز کرده اند، احساس درد در هر کدام از قسمت ها و… می باشد، شرکت آلفا طب در زمینه اعزام پزشکان و پرستاران به منزل از تخصص بسیار خوبی برخوردار می باشد.

تزریق سرم در منزل شامل چه شرایطی است؟

در ادامه ی نوشتار خود با سوژه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران به بررسی و بیان مواردی در خصوص شرایط تزریق سرم در منزل خواهیم پرداخت.

سرم درمانی یکی از شیوه های رایج درمان و تجویز داروست و یکی از بهترین گزینه ها و انتخاب ها برای افرادی که به هر دلیلی شرایط خروج از منزل را نداشته، اما نیاز به تزریق سرم دارند، دریافت خدمات مربوط به این مسئله در منزل است،

از طرفی دیگر به خصوص در مورد بیماری های خاص که بدن ضعیف تر است، در صورتی که هر بار برای تزریق سرم بیمار به بیمارستان یا درمانگاه منتقل شود، خطر ابتلا به بیماری های عفونی در وی بالاتر می رود،

از این رو انجام سرم تراپی در منزل راهی کم دردسر و کم خطر تر می باشد، سرم تراپی نیز مانند تمام موارد شرایط خاص خود را داراست، در درجه اول سرم باید توسط پزشک متخصص یا مجرب تجویز شده باشد، نه به صورت خود سرانه و صرفا برای افزایش انرژی یا تقویت، به علاوه نحوه انجام سرم تراپی، انتخاب داروهای ترکیبی با سرم در صورت نیاز و میزان سرعت سرم نیز باید با پزشک هماهنگ شود،

فردی که برای سرم تراپی به منزل مراجعه می کند باید تجربه و توانایی کافی در این زمینه داشته باشد، گاهی در بعضی از افراد که دائما نیاز به تزریق دارند،

پیدا کردن رگ دست برای اتصال آنژیوکت و سرم به سادگی ممکن نیست و در بعضی از موارد در صورت پیدا نشدن رگ به درستی انجام سرم درمانی به مشکل مواجه می شود، بنابراین شخص اعزام شده به منزل باید در انجام این کار تبحر کافی داشته باشد، آمادگی بیمار نیز یکی از دیگر عوامل مهم در تزریق سرم است، گاهی بیماران داروهای مختلف مصرف می کنند

و ممکن است، بعضی از داروها با ماده سرم تداخل داشته باشد که در این مورد نیز بهتر است، ابتدا با پزشک مشورت شده و سپس اقدام به تزریق سرم گردد.

شرکت آلفا طب با برخورداری از کادری مجرب و متخصص در زمینه تمام فعالیت های بالینی در منزل خدمت رسانی می کند.

مزایای تزریق سرم در منزل چیست؟

برای تمامی افراد این امر پیش آمده که نیاز به تزریقات داشته باشند، اما قادر به رفتن به درمانگاه یا بیمارستان نباشند و اینکار را به بعد موکول کنند و در روند درمانی خود اختلال ایجاد کنند،

همچنین بردن بعضی از افراد مانند کودکان به بیمارستان یا درمانگاه، حتی برای یک معاینه ساده نیز هیچگاه کار ساده ای نیست، به خصوص هنگامی که صحبت از انجام کاری مانند تزریقات باشد، این امر سختتر نیز می گردد،

انجام تزریقات چه در مورد سرم چه باقی موراد در منزل می تواند به یکی از مهم ترین ترس ها و کابوس های کودکان پایان بخشد، بیشتر کودکان نه از ترس درد آمپول یا سرم، بلکه به خاطر استرس و محیط خاصی که کلینیک ها دارند،

از انجام این کار ترسیده و سر باز می زنند، با درخواست پزشک و پرستار در منزل و انجام این کار در خانه می توان تا حد زیادی از تنش کودکان جلوگیری کرد و ترس آن ها را از بین برد،

این تنها یکی از مزایای تزریق سرم در منزل می باشد، دیگر مزیت این روش از تزریق کاهش اضطراب است، بسیاری از افراد تنها با حضور در محیط های درمانی دچار تشویش و نگرانی می شوند که در صورت تزریق در منزل این نگرانی نیز برطرف می گردد،

علاوه بر این، بسیاری از افراد سالخورده نیز به دلیل ناتوانی در حرکت، آلودگی هوا، شلوغی کلینیک ها و… امکان مراجعه حضوری به درمانگاه و انجام تزریقات را ندارند، بنابراین برای این دسته از افراد نیز استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل راه حل مناسب تری می باشد،

تزریق سرم در منزل باعث صرفه جویی در وقت نیز می گردد که به خصوص برای افراد پر مشغله که صرفا به خاطر درگیری از مراجعه به پزشک و انجام اقدامات درمانی سرباز می زنند نیز تزریق سرم و هر نوعی دارویی در منزل به صرفه تر است و در زمان آن ها نیز صرفه جویی می شود،

شرکت آلفا طب بهترین خدمات را در زمینه اعزام نیروهای درمانی در منزل ارائه می دهد که تنها با یک تماس می توان از این خدمات استفاده کرد.

ویزیت پزشک در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کل، تمام افراد، حتی افراد سالم نیز بهتر است، هر چند وقت یک بار چکاپ شده تا در صورت به وجود آمدن مشکل یا مشاهده کمبود یا بیماری در آزمایش ها به سرعت نسبت به درمان و رفع آن اقدام کنند،

مشغله های امروزی و کمبود وقت، آلودگی هوا و عدم توانایی در خروج افراد بیمار و سالمند برای مراجعه به بیمارستان، هزینه های بالا در مراجعه به بیمارستان از طرق مختلف، امکان جلوگیری از ورود همراه به اتاق پزشک و… از جمله مواردی هستند که مراجعه به بیمارستان یا کلینیک را سخت می کنند تا حدی که گاهی برخی از افراد علی رغم داشتن علائم بیماری اقدام به مصرف خودسرانه دارو کرده و مشکلات جدیتری را برای خود به وجود می آورند،

بنابراین در چنین شرایطی بهتر است که از خدمات پزشکی در منزل استفاده کرد، این خدمات به طور کل برای تمامی بیماران مزمن مناسب هستند، به عنوان مثال بیماران قلبی، بیماران دیابتی، افرادی که از فشار خون همواره پایین یا همواره بالا رنج می برند و.، افرادی که به بیماری های واگیردار مانند آنفولانزا مبتلا هستند و در صورت مراجعه به درمانگاه ممکن است، افراد بیشتری را آلوده کنند،

سالمندان و بزرگسالان که کاملا وابسته به تخت هستند و توانایی حرکت و جابجایی برای انتقال به بیمارستان را ندارند و همچنین برای کودکانی که از بیمارستان و درمانگاه می ترسند بسیار مفید می باشند، کادر فعال در شرکت آلفا طب با در نظر گرفتن تمامی این شرایط بهترین خدمات را در زمینه خدمات بالینی در منزل ارائه می دهد.

پرستار هنگام تزریق در منزل چه نکاتی را باید رعایت کند؟

در گذشته بیماران برای انجام یک تزریق یا پانسمان ساده باید به مراکز درمانی مراجعه می کردند و همچنین ناچار بودند که زمان زیادی را در انتظار برای رسیدن به نوبت و انجام کار خود صرف کنند،

امروزه، اما شرکت هایی نظیر آلفا طب با ارسال پزشک و پرستار به منزل این نیاز را به ساده ترین شکل برطرف کرده و دیگر برای هر اقدام ساده ای مانند تزریق سرم نیاز نیست، به درمانگاه مراجعه شود

و تنها با یک تماس و درخواست نیرو با توجه به مشکل خود می توان خدمات درمانی را در منزل دریافت کرد، با این حال فردی که برای انجام خدمات درمانی به منزل مراجعه می کند،

به خصوص پرستاران و نیروهایی که برای تزریقات اعزام می شوند، در انجام کار خود باید یک سری نکات را رعایت کنند، اولین نکته همراهی و در دسترس بودن تمام لوازم و ابزار مورد نیاز است، دارویی که باید تزریق شود، الکل و ماده ضدعفونی، پنبه، سوزن، سرم و…
پرستار باید به پلمپ بودن سرنگ و سرسوزن ها دقت کند و به این نکته توجه داشته باشد که پوشش استریل هیچکدام از لوازم آسیبی ندیده باشد.
پس از اتمام تزریق حتما سرم، سوزن و اجزای آن دور انداخته شود.

دست ها به طور کامل و دقیق پیش از تزریق و پس از تزریق شستشو شود، همچنین پرستاری که اقدام به تزریق سرم می کند باید در تمامی مراحل کار دستکش به دست داشته باشد،

موارد دیگری از این دست نیز باید حتما توسط نیروی اعزامی برای تزریق رعایت گردد، شرکت آلفا طب تمام خدمات درمانی خود را با رعایت تمام نکات بهداشتی ارائه می دهد.

خدمات عمومی پرستاری در منزل کدام اند؟

خدمات کلی و عمومی پرستاری در منزل که توسط بیشتر مراکز خدمات درمانی ارائه می شود، شامل مواردی نظیر، پرستاری از افراد سالمند جهت رسیدگی به امور سلامت، فیزیوتراپی و توانبخشی، پرستاری از کودک جهت انجام تزریقات و رسیدگی به کودکان بیمار و پرستاری از بیمارانی می باشد

که به هر دلیل امکان بستری در بیمارستان را نداشته، اما نیاز دارند تا از خدماتی نظیر چکاپ منظم فشار و قند خون، رسیدگی به استفاده از داروها، تزریقات و… بهره مند شوند،

همچنین طیف خدمات پرستاری در هر کدام از این دسته ها شامل مواردی نظیر مراقبت از زخم ها یا مشکلات پس از جراحی، کمک به بهبود سلامت روان، تزریقات وریدی یا سرم تراپی، رسیدگی به مسائل درمانی مانند دادن دارو به کودکان، درمان های توان بخشی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و… و همچنین هر چیزی که مربوط به بهداشت عمومیست می باشد.

آیا انجام تزریقات در منزل محدودیتی دارد؟

استفاده از هیچکدام از خدمات درمانی در منزل محدودیتی نداشته و افراد در هر زمان و هر مکانی می توانند از خدمات ارائه شده در زمینه پزشکی و درمانی در منزل خود بهره مند شوند،

انجام تزریقات نیز به عنوان یکی از زیرگروه های خدمات درمانی شامل هیچگونه محدودیتی نمی شود و برای تمامی افراد با هر نوع بیماری و در هر رده سنی می توان این کار را در منزل انجام داد،

البته در تزریق بعضی از داروهای خاص که باید ترکیبی آماده شوند، بهتر است که این کار توسط پزشک عمومی یا متخصص، یا زیر نظر این پزشکان انجام شود تا احتمال خطا و ایجاد مشکل کاهش پیدا کند

همچنین بعضی از تزریقات خاص را باید در نواحی به خصوصی در بدن انجام داد که هنگام انجام این گونه تزریقات بهتر است، توصیه پزشک را به پرستار منتقل کرد، با این حال تزریق از هر نوعی که باشد،

چه سرم و چه آمپول می توان درست مشابه با درمانگاه در منزل نیز انجام داد حتی در مورد تزریقاتی مانند واکسیناسیون نیز در صورت هماهنگی با پزشک مربوطه می توان این دارو را بدون نیاز به درمانگاه و در منزل تزریق کرد.

تزریق کودکان به چه شکل و با رعایت چه نکاتی باید انجام گیرد؟

دریافت آمپول حداقل به شکل واکسن تا سنین مدرسه بارها و بارها اتفاق می افتد و هرچه سن کودک بالاتر رود درک او نسبت به درد و سوزش ناشی از سوزن بالاتر و ترس او نیز نسبت به این موارد بیشتر خواهد شد،

یکی از کابوس های بزرگ در بیشتر کودکان هنگام مراجعه به دکتر تزریق و دریافت آمپول است، این کابوس را با درخواست مراجعه پزشک یا پرستار به منزل می توان به امری آرامش بخش تبدیل کرد،

هنگام تزریق به کودکان باید این نکته را در نظر داشت که حفظ آرامش خانواده و محیط و همچنین فردی که تزریق را انجام می دهد، تاثیر زیادی در عدم ترس کودک دارد،

به همین دلیل بهتر است تا حد امکان تزریقات کودکان در منزل انجام گیرد، به علاوه فردی که تزریق را انجام می دهد،

در طول انجام کار باید با کودک ارتباط کلامی داشته تا حواس او را به مسئله ای جز تزریق معطوف کند، محبت، در آغوش گرفتن و استفاده از ماده بی حسی در محل تزریق نیز باعث راحت تر انجام شدن این کار برای کودکان می شود.

چگونه می توان بهترین مرکز برای تزریق سرم در منزل شمال تهران را پیدا کرد؟
بهترین مرکز تزریق سرم در منزل شمال تهران را می توان از طریق اینترنت پیدا کرد، اینترنت ابزاریست که افراد تجربیات خود را در آن با دیگران به اشتراک می گذارند، بنابراین با مطالعه و بررسی این تجربیات می توان انتخاب راحت تری داشت

به علاوه توجه به سابقه و نوع فعالیت مراکز مختلف نیز در یافتن بهترین تزریق سرم در منزل شمال تهران تاثیر گذار است،

با توجه به این که امر تزریق تخصصیست و نیاز به تبحر دارد، مراکزی که کیفیت مناسبی در ارائه اینگونه خدمات دارا هستند، کادری مجرب و کار آزموده داشته و تمام نیروهای آن از تخصص در زمینه های درمانی برخوردار هستند، شرکت آلفا طب یکی از شرکت های مجرب و خوش سابقه در زمین ارائه خدمات پزشکی – پرستاری در منزل می باشد.

بهتر است شما نیز برای اقدام در این خصوص با کارشناسان آلفاطب تماس حاصل فرمائید و تزریقات درون منزل خود را به پرسنل خبره ی آلفاطب بسپارید. آلفاطب دارای کارکشته ترین کارشناسان و متخصص ها در زمینه ی تزریقات در منزل می باشد.

در این قسمت به انتهای مقاله ی خود با عنوان تزریق سرم در منزل شمال تهران رسیدیم، امیدواریم موارد مطرح شده در زمینه ی تزریق سرم در منزل شمال تهران برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×