آلفا طب

فیزیوتراپی در منزل پاسداران

فیزیوتراپی در منزل پاسداران

اگر به دنبال فیزیوتراپی در منزل پاسداران هستید و میخواهید بدانید که بهترین فیزیوتراپی های در منزل، در حوالی منطقه شما کدام هستند، در این مقاله با ما همراه باشید.
میدانیم که امروزه معالجه بسیاری از بیماری ها آسان تر از گذشته انجام میشود و راه های درمانی بسیاری هم برای معالجه بیماری ها ایجاد شده است. از طرفی، مشکلاتی هم وجود دارد که برای درمان آن ها لازم است، به کاردرمانی بپردازیم که عموما مربوط به مشکلات اعصاب و ارتوپدی میشود.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

 

بسیاری از افراد در اثر بیماری هایی از این دست، درگیر ناتوانی ها و محدودیت های خاصی میشوند که نمیتوانند در زمان های مختلف به فیزیوتراپی برای حل مشکلات خود مراجعه کنند.

به همین دلیل هم این ایده شکل گرفته است که برای درمان و حل برخی از مشکلات و بیماری ها، لازم به حضور در درمانگاه و مراکز توانبخشی نیست و شخص میتواند در منزل اقدام به حل کردن مشکل سلامتی خود کند.

این مسئله باعث شده است که امروزه شرکت های مختلفی در زمینه کاردرمانی و توانبخشی در منزل ایجاد شوند. این شرکت ها هرکدام به حل کردن مشکلات مختلف افرادی که درگیر ناتوانی هایی از این دست هستند، در کوتاه ترین زمان و کمترین جابه جایی میپردازند.
ما نیز در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیزیوتراپی در منزل پاسداران را برای این منطقه به شما معرفی کنیم. همچنین، ضمن بررسی کامل این موضوع، به شما میگوییم که:

1.    _پزشکی در منزل چیست
2.    _تاریخچه انجام امور پزشکی در منزل
3.    _چرا بهتر است، امور پزشکی خود را در منزل انجام دهیم؟
4.    _آیا همیشه امکان انجام امور پزشکی در منزل وجود دارد؟
5.    _فیزیوتراپی چیست؟
6.    _کاردرمانی چیست؟
7.    _ تفاوت های فیزیوتراپی با کاردرمانی
8.    _ چه افرادی معمولا از خدمات فیزیوتراپی استفاده میکنند
9.    _روش های مختلف فیزیوتراپی
10.    _فیزیوتراپی در آب
11.    _فیزیوتراپی در منزل
12.    _میزان اثرگذاری فیزیوتراپی در درمان مشکلات فرد
13.    _فیزیوتراپی چه زمانی آغاز میشود
14.    _انجام فعالیت های فیزیوتراپی در منزل برای چه اشخاصی مناسب است
15.    _ویژگی های فیزیوتراپیست خوب
16.    _هزینه های فیزیوتراپی در منزل
17.    _ عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی در منزل
18.    _چرا بهتر است، از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنیم
19.    _بهترین فیزیوتراپی در منزل پاسداران
20.    نکاتی که برای فیزیوتراپی در منزل باید رعایت کنیم

 

پزشکی در منزل چیست

این واژه و یا معادل آن که همان درمان در منزل است، امری شناخته شده در کشورهای اروپایی است و در واقع نقطه ی آغاز آن اغلب کشورهای اروپایی به شمار میروند، اما امروزه در سایر کشورها گسترش یافته و کشور ما نیز یکی از این کشور ها است.

پزشکی در منزل یا همان درمان و مراقبت در منزل به افراد خاصی اختصاص دارد، به عبارت دیگر اشخاصی که برای رفتن به مراکز پزشکی و درمانی با مشکل های مختلفی مواجه هستند، اغلب از این راه برای سهولت در انجام کارهای درمانی و راحتی های خود استفاده میکنند.

به عنوان مثال: اشخاص سالمند که اغلب برای جابه جا شدن و راه رفتن با مشکل مواجه اند، افرادی که ناتوان در راه رفتن و حرکت کردن هستند، بیماران قطع نخاعی، بیمارانی که زندگی نباتی دارند و برای ادامه زندگی خود به همان شیوه ناچار به پزشک دارند، افرادی که بیماری حادی دارند و با مراجعه به پزشک و یا بیمارستان‌ها که منبع آلودگی هستند، هنگامی‌که در معرض این محیط ها قرار بگیرند به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند، ممکن است، به انواع بیماری های عفونی نیز مبتلا شوند.

همه و همه ی اینها افرادی هستند که به یک درمانگر و پزشک در محل زندگی خود دارند، چرا که هرکدام بنا به مشکلاتی که دارند، نمیتوانند به مطب دکتر و یا محیط های آلوده ای مثل بیمارستان مراجعه کنند.

وجود یک پزشک و درمانگر در منزل بسیاری از مشکلات این چنین افرادی را برطرف می‌کند.
یک پزشک و درمانگر در منزل میتواند، انواع بیماری های فرد را سریع و به موقع تشخص داده و به فکر درمان آن باشد.
مراقبت ها و چکاپ هایی که این پزشکان انجام می‌دهند، میتواند بیماری هایی که نیاز به مراقبت شدید و رسیدگی پی در پی دارد، را با مراقبت های درست و صحیح تا حد زیادی بهبود بخشند.

چرا بهتر است، امور پزشکی خود را در منزل انجام دهیم؟

برای انجام امور پزشکی خود بهتر است، انجام آنها را تا حد امکان در بیمارستان ها و مطب های خصوصی پزشکی کاهش دهیم و تا آنجا که بتوانیم از انجام این امور در منزل بهره ببریم، چرا که این راه مزیت هایی دارد.

در اینجا چند فایده و برتری رسیدگی به امور پزشکی در منزل بیان می‌شوند.
گاهی ممکن است، مورد پزشکی که برای آن می‌خواهیم به بیمارستان و یا مطب پزشک مراجعه کنیم، با یک ویزیت خانگی و بدون نیاز به مراجعه رفع شود.

بنابراین بهتر است، با یک تشخیص پیش بیمارستانی از این مراجعه ها جلوگیری کنیم.
با کاهش این مراجعه ها، سرایت عفونت های بیمارستانی که ممکن است، به فرد منتقل شود، کاهش میابد.

همچنین شخصی که بخواهد به بیمارستان و دکتر که خارج از خانه است، مراجعه کند نیازمند است تا شخص یا اشخاصی آن را همراهی کند، با وجود یک درمانگر و پزشک در منزل دیگر این نیاز از بین میرود.

مراجعه شخص به مطب ها و بیمارستان‌ها و شلوغی خیابان ها موجب افزایش حجم ترافیک می‌شود، بنابراین با کاهش این رفت و آمد ها ترافیک و آلودگی ها کاهش می‌یابد.

انجام امور پزشکی در منزل این مزیت ها را دارد. درمانی با دقت بیشتر و رسیدگی بالاتر نسبت به بیمارستان ها ارائه می‌شود و میزان کیفیت این خدمات هم از سطح مناسبتری برخوردار هستند.

همچنین بعد از مراجعه به مطب پزشک و بیمارستان‌ها و بعد از تکمیل شدن روند بهبودی، ترخیص شدن از بیمارستان، اتلاف وقت بسیاری دارد که وقتی امور پزشکی خود را در منزل انجام دهیم دیگر نیازی به این کارها نیست.

اشخاصی که امور پزشکی خودشان را در خانه انجام می‌دهند، با پزشکی که تحت نظر او در منزل مراقبت میشوند رابطه ی صمیمی تر و راحت تری برقرار میکنند و از این نظر هم این امر در بهبود بیمار نقش به سزایی دارد.

از طرفی این پزشک برای شخص پرونده سلامتی ایجاد می‌کند که در آن همه ی سوابق بیماری های شخص ذکر شده است که اگر شخص نیاز به درمان جدی تر و مراجعه به پزشک دیگر و حتی بیمارستان انجام دهد، با ارائه این پرونده روند انجام کارها را تسریع کند و همچنین به همه ی بیماری های آن آگاهی داشته باشند تا بتوانند سریع تر آن شخص را درمان کنند.

همه ی اینها دلایلی هستند که بیان میکنند که بهتر است، امور پزشکی خود را در منزل انجام دهیم.

آیا همیشه امکان انجام امور پزشکی در منزل وجود دارد؟

امکان انجام امور پزشکی در منزل وجود دارد و این راه حلی است که امروزه بیشتر افرادی که نیاز به درمان مداوم دارند، از آن استفاده میکنند، اما همه ی کارهای پزشکی و درمان و کنترل آنها محدود به خدماتی نمی‌شوند که در منزل انجام میگیرد.

برای انجام امور پزشکی در منزل باید به این نکته توجه داشته باشیم که همیشه و برای هر بیماری نمیتوان امور پزشکی خود را در منزل انجام دهیم و همه ی بیماری ها آنطور نیستند که با مراقبت دائمی و رسیدگی های روزمره درمان و یا حتی کنترل شوند. بیماری هایی وجود دارند که نیازمند به دستگاه‌هایی هستند که این دستگاها در مراکز درمانی و گاهی در مطب ها وجود دارند،

این دستگاه‌ها نیازمند یک اپراتور ماهر هستند که بتواند با آن درست کار کند که با وجود همه ی این ها این قبیل بیماری ها و درمان ها نیاز به مراجعه به پزشک و بیمارستان ‌دارند.

از طرفی بیماری هایی که نیاز به بستری و مراقبت های شبانه روزی دارند و هر لحظه ممکن است، بیمار با بی توجهی جان خود را از دست بدهد، یا نیازمند به شوک الکتریکی باشد، میتوان گفت اینها مسائلی هستند که حل کردن آنها در منزل غیر ممکن است.

فیزیوتراپی چیست؟

کلمه ی فیزیوتراپی(physiotherapy) به نوبه خود از دو لغت(physio) به مفهوم فیزیک و ( therapy)به مفهوم درمان تشکیل می‌شود. که در این نوع از درمان از خواص و جریانات مختلف فیزیکی بهره می‌برند.

فیزیوتراپی یکی از رشته های پیرا پزشکی است که به صورت یک رشته مجزا امروزه در دانشگاه‌های معتبر، آموزش داده می‌شود.

رشته های گوناگون دیگری در تعامل با این رشته وجود دارند که با انجام این تعاملات و همکاریها امر درمان را تسریع می‌بخشند. در واقع فیزیوتراپی یک روش از درمان است که در آن نیازی به جراحی های سنگین و دارو نمی‌باشد.

اختلالات عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی از جمله مواردی هستند که برای درمان به فیزیوتراپی نیازمندند. در این درمان از نوع خاصی از تجهیزات که مکانیکی هستند استفاده می کنند، جریانهای الکتریکی نیز نقش پر رنگی در این درمانها به شمار می‌رود.

عوامل فیزیکی دیگری چون مانورها و ماساژهای دستی و حرکات ورزشی مخصوص همه از روش‌هایی است که مورد استفاده قرار میگیرند.

جریانهای برق، پرتوهای فرو سرخ و فرابنفش در این درمانها مثمر ثمر هستند. به عبارتی فیزیوتراپی به توانبخشی افراد کمک کرده و از بیماریهای دیگر نیز پیشگیری میکند.

یک فیزیوتراپیست ابتدا شخص مراجعه کننده را معاینه می کند تا شکل و میزان اختلالی که دارد را تشخیص داده و برای رفع آن درمانی مناسب تجویز کند.

یکی از وظایف فیزیوتراپیست تنظیم ستون فقرات و مفاصل دیگر بدن است، این تنظیم ناهنجاریها و اختلالی که وجود دارد و غیر طبیعی به شمار میرود را درمان می‌کند.
فیزیوتراپیست دردهای ماهیچه ها، استخوانها، مفصلها را با انجام حرکات ویژه ی ماساژ کنترل میکند و تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و در جلوگیری از صدمات و دردهای آنها تا آنجا که ممکن است پیشگیری به عمل می‌آورد.

کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی معمولا توسط افرادی که به آن ها کاردرمان گر میگویند انجام میشود. این افراد به اشخاص در سنین مختلف و با دلایل مختلف کمک میکنند تا مشکلات جسمی و همچنین، وظایف روزمره و شغلی خود را بهبود ببخشند.

ممکن است، در اثر یک تصادف و یا یک سانحه، شخصی دچار آسیب جسمی شود و این آسیب در نهایت باعث میشود که فرد تا زمان بهبودی کامل برای انجام بسیاری از وظایف روزمره خود دچار مشکل شود.

به همین دلیل هم برای رسیدن به مرحله به انجام رساندن وظایف روزمره، شخص لازم است که به لحاظ جسمی و روانی، با تمرین و انجام یک سری حرکات مختلف، توانایی های خود را به دست بیاورد.

معمولا کاردرمانی به پشتیبانی و کمک به این اشخاص میپردازد و آن ها را برای رسیدن به توانایی روحی و جسمی لازم برای انجام وظایف خود آماده میکند.

کاردرمانگر به طور تخصصی به استقلال شخص کمک میکند. تمرکز کاردرمانی بر این است که شخص بتواند در انجام امور روزمره خود کاملا مستقل از اطرافیان عمل کند.

معمولا اشخاصی که دچار مشکلات جسمی و آسیب های این چنینی میشوند، از اینکه استقلال سابق خود را برای انجام امور ندارند، گلایه مندند، برای همین هم کاردرمانگر برای به وجود آوردن این استقلال به شخص کمک میکند تا به لحاظ جسمی و البته، روانی به توانایی بالایی برسد.

معمولا اشخاص سالخورده، افراد درگیر ناتوانی های جسمی به دلیل تصادف و یا سوانح مختلف، افراد درگیر مشکلاتی مانند عقب افتادگی های ذهنی، بزرگسالانی که به دلایل مختلفی دچار ناتوانی و مشکلات حرکتی هستند، و. . . از جمله کسانی هستند که نیازمند خدمات کاردرمانی میباشند.

معمولا کاردرمان ها در زمینه اختلالات جسمی و ذهنی سعی در بهبود اوضاع شخص دارند. مانند اختلالات الگوی های حرکتی مشکل دار، مشکلات بد شکلی ران و لگن و تاخیر در حرکت و مشکلات مختلف دیگر مانند اختلال عصب شناسی، پارکینسون، ام اس، سکته مغزی و روماتیسم.

به طور کلی انجام کاردرمانی بیشتر از سوی پزشک به شخص توصیه میشود و هر فرد بنا به نظر پزشک میتواند برای کاردرمانی اقدام کند.

کاردرمانی در شرایط مختلفی انجام میشود مانند کاردرمانی در مراکز توانبخشی و همچنین کاردرمانی در منزل. برای کسب اطلاعات بیشتر برای کاردرمانی و فیزیوتراپی در منزل پاسداران، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت های فیزیوتراپی با کاردرمانی

قطعا کسانی که با مشکلات حرکتی و ناتوانی درگیر هستند، بارها نام کاردرمانی و فیزیوتراپی را شنیده اند.

در ظاهر شاید این دو تخصص تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند، یا حداقل در هدف اشتراکات بسیار زیادی داشته باشند. به همین دلیل هم معمولا کاردرمانی و فیزیوتراپی هردو در یک حیطه قرار میگیرند.

اما با همه این اوصاف، این دو رشته تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در هر دو رشته شاید هدف نهایی، رسیدن به توانایی و استقلال فرد در انجام حرکات و کارهای روزانه و شغلی باشد و همچنین برای بهبود و توسعه سبک زندگی هر شخص تلاش کنند، اما باز هم لازم است که تفاوت بین این دو شاخه را هم در نظر داشته باشیم.

اولین مسئله این است که فیزیوتراپی، در صدد است تا نواقص شخص را به طور مستقیم درمان کند یا حداقل تاثیر آن را در زندگی و فعالیت های شخص کاهش بدهد. به طور کلی مسئله فیزیوتراپی به طور تخصصی تر نسبت به هر نقص در زندگی و فعالیت های روزمره هر فرد توجه دارد.

اما کاردرمانی مسئله دیگری است. کاردرمانی به دنبال این مسئله است که شخص با وجود نقص، بتواند به زندگی عادی و فعالیت های روزمره خود بازگردد.

در حقیقت کاردرمانگر ها با پیگیری و افزایش توانایی های روانی و جسمی هر شخص، به دنبال این هستند تا با استفاده از یک سری تمرینات و حرکات بدنی، شخص را برای رسیدن به استقلال کافی جهت مدیریت کردن فعالیت های روزانه مانند استحمام، استفاده از سرویس بهداشتی، کار و حرکت آماده کنند.

وظایف شغلی و مسئولیت ها هم در هر رشته با توجه به تخصصی که دارد، متفاوت است. کاردرمانگر ها به لحاظ شغلی، موظف به بررسی بیمار و ارزیابی نیازهای درمانی وی هستند و برنامه درمانی بیمار را آماده میکنند.

کاردرمانگر ها به دنبال این مسئله هستند تا به بیماران کمک کرده تا به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردند و در کنار این موارد، پیشرفت بیماری را نیز ثبت میکنند.
همچنین کاردرمانگر ها با افراد نزدیک و خانواده بیمار در رابطه با پیشرفت بیماری و نحوه کمک به بهبود مشکلات حرکتی در ارتباط هستند.

فیزیوتراپی، به مشکلات جسمی ناشی از بیماری و تشخیص مشکل میپردازد.
همچنین، درمان های اختصاصی و فراهم کردن برنامه های لازم برای درمان اختصاصی بیماری نیز برعهده فیزیوتراپیست است.

معمولا فیزیوتراپیست ها از تمرینات و حرکت های کششی و تجهیزات مختلف برای افزایش تحرک شخص استفاده میکنند. عموما فیزیوتراپیست ها، آنالیز هایی که از جانب کاردرمانگر ها برای بیمار ثبت شده را بررسی کرده و بر اساس این آنالیز ها و پیشرفت هایی که در بهبود بیماری صورت گرفته، درمان بیماری را پیش میگیرند.

کار فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل هم امکان انجام شدن دارد. برای همین هم، شرکت آلفاطب به ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل پاسداران را در این محدوده ارائه میدهد که در ادامه بیشتر با خدمات این شرکت آشنا میشویم.

چه افرادی معمولا از خدمات فیزیوتراپی استفاده میکنند

تمرکز این مقاله بیشتر بر روی خدمات فیزیوتراپی در منزل پاسداران است. به همین منظور هم قصد داریم بیشتر به معرفی فیزیوتراپی و جنبه های مختلف این حرفه بپردازیم.

اما سوال اینجاست که چه کسانی معمولا نیازمند استفاده از خدمات فیزیوتراپی ها هستند. مسئله اصلی در فیزیوتراپی، بازگرداندن توان شخص برای ادامه زندگی و رسیدن به فعالیت های نرمال زندگی است.

با این هدف، دسته ای از اشخاص در دایره استفاده از خدمات فیزیوتراپی قرار میگیرند. این دسته با توجه به محدودیت های جسمی و انواع ناتوانی هایی که دارند، نیازمند دریافت خدمات متفاوتی از فیزیوتراپیست ها هستند.

اینکه شخصی نیازمند استفاده از خدمات فیزیوتراپی باشد، یا مشکلاتش از طریق راه حل های درمانی دیگر نیز برطرف خواهد شد، کاملا بر عهده نظر پزشک است، اما معمولا پزشکان برای بهبود وضع حرکتی ناشی از اختلالات حرکتی و ناتوانی های جسمی در افراد مختلف، موازی با دوره درمانی، انجام فیزیوتراپی را نیز برای بیمار پیشنهاد میدهند.

با این اوصاف، به این نتیجه میرسیم که اشخاصی که به هر نحو احساس میکنند که به خدمات فیزیوتراپی احتیاج دارند، حتما با پزشک خود مشورت کنند و بعد برای انجام فیزیوتراپی اقدام کنند.

معمولا کسانی که در اثر سوانح و تصادفات، دچار مشکلات حرکتی میشوند، با فیزیوتراپی میتوانند روند بهبودی مشکل خود را تسریع کنند. از طرفی هم بسیاری از افرادی که معلولیت های مختلف جسمی دارند، با انجام فیزیوتراپی، پیشرفت بیشتری در بهبود مشکل خود شاهد هستند.

سالمندان و نفراتی که در اثر مواردی مانند سکته های مغزی دچار مشکلات حرکتی میشوند، دسته دیگری از کسانی هستند که لازم است، از خدمات فیزیوتراپی بهره ببرند. به طور کلی این افراد پس از سکته های مغزی، دچار اختلالات حرکتی و یا اختلالات اعصاب صورت و بدن میشوند.

این اعصاب حرکتی با ایجاد مشکل در تکلم، حرکت و فعالیت های عادی روزانه، شخص را درگیر میکند.

به همین دلیل هم لازم است که حتما با استفاده از فیزیوتراپی و کاردرمانی، به بررسی و بهبود این مشکل پرداخت.

از دسته دیگر افرادی که معمولا با فیزیوتراپی سر و کار دارند، ورزشکارانی هستند که میخواهند به مشکلات و آسیب هایی که در طول فعالیت های ورزشی برایشان ایجاد شده است، رسیدگی کنند.

این مشکلات به دلیل اینکه با زندگی حرفه ای و ورزشی شخص در ارتباط است، لازم است که حتما با استفاده از تکنیک های حرفه ای و روش های مختلف، توانایی شخص را به سرعت به وی بازگردانده و شخص به زندگی عادی و حرفه ای خود بازگردد.

اگر شما هم به هر دلیلی پس از مشورت با پزشک، احساس کردید که به خدمات فیزیوتراپی در منزل پاسداران احتیاج دارید، میتوانید از شرکت آلفاطب به عنوان بهترین شرکت ارائه خدمات پزشکی در منزل در این محدوده بهره مند شوید.

روش های مختلف فیزیوتراپی

فیزیوتراپی متشکل از روش های و شیوه های مختلفی از درمان مشکلات حرکتی و ناتوانی هاست. همه این روش ها وتکینک ها در زیرمجموعه فیزیوتراپی جمع میشود و هر کدام برای حل مشکلات مختلف استفاده میشود.

معمولا از ابتدایی ترین روش های درمانی در فیزیوتراپی، ماساژ و مانوال تراپی است. درنگاه اول شاید این مسئله چندان با فیزیوتراپی ارتباط نداشته باشد و بیشتر به ماساژ مربوط باشد،

اما فیزیوتراپیست با آشنایی نسبت به اینکه چه نقاطی بهتر است، برای ماساژ انتخاب شود، میتواند با به کاربردن حرکات مختلف مشکلات ساده تر را بهبود ببخشد. معمولا این حرکات در ایجاد گردش خون زیاد، ایجاد آرامش، کاهش چسبندگی، کاهش درد و کاهش اسپاسم موثر است.

دسته دیگری از بیمارانی که برای خدمات فیزیوتراپی مراجعه میکنند، نیازمند درمان های پیچیده تری هستند. روش درمانی الکتروتراپی، روشی است که برای کاهش درد و کم نمودن اسپاسم و تقویت عضله ها استفاده میشود.

معمولا بیمارانی که مشکلات شدیدتری در رابطه با موارد فوق دارند، برای استفاده از این درمان انتخاب میشوند و یا کسانی که قصد دارند، در بازه زمانی کوتاه تر و با جلسات کمتر، روند درمان فیزیوتراپی خود را به سرانجام برسانند.

معمولا در این شرایط با کمک اشعه مادون قرمز و یا اشعه های ماورای صوت با بسامد بالا و عمق نفوذ 50 میلی متری برای به وجود آوردن گرمای عمیق در بدن شخص و ایجاد گردش خون در این نواحی انجام میشود.

همچنین از امواج مختلف مانند امواج رادیویی، جریان های مختلف مانند جرمان گالوانیک، جریان های پر فرکانس و. . استفاده میشود.

هرکدام از این جریانات، اشعه ها و امواج مختلف برای دسته ای از مشکلات با شرایط به خصوصی استفاده میشود که بنا بر تشخیص فیزیوتراپیست و با توجه به مشکل بیمار مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین روش های مختلف فیزیوتراپی نیز وجود دارد که در شرایط مکانی مختلف انجام میشود، مانند فیزیوتراپی در آب، همچنین فیزیوتراپی معمولا در منزل نیز انجام میشود که شرکت آلفاطب با انجام فیزیوتراپی در منزل پاسداران، این خدمات را برای مشتریان خود ارائه میدهد.

فیزیوتراپی در آب

هیدروتراپی، آب درمانی یا فیزیوتراپی در آب، در واقع روش دیگری است که برای انجام حرکات درمانی فیزیوتراپی در آب به کار میرود. حرکت درمانی در آب در واقع یک روش بسیار موفق است که در آن شخص با انجام حرکات ورزشی و حرکتی در آب و بر طبق برنامه های تمرینی و زیر نظر فیزیوتراپیست، به بهبودی مناسب برای مشکلات حرکتی خود و درد های مختلف عضلانی میرسد.

به طور کلی از این شیوه درمانی برای گرم کردن، کشش، افزایش قدرت عضلانی و ریلکس کردن استفاده میشود، همچنین جدای از موارد فوق، هیدروتراپی باعث افزایش اعتماد به نفس بیمار و همچنین بهبود مدل حرکتی و الگو های حرکت عضلانی بیمار میشود.

معمولا این درمان در طی چند مرحله انجام میشود. زمانی که شما نیاز به شل شدن عضلات دارید، زمانی که لازم است که حرکات و تمرینات کششی و یا قدرتی انجام دهید، مرحله اول برای شما گرم کردن است.

پس از گرم کردن، کشش به عنوان مرحله بعدی شناخته میشود. در تمرینات کششی که در آب انجام میشود، شخص انعطاف پذیری و دامنه حرکتی مفاصل و بافت خود را با استفاده از آب نرم میکند. این کار به این دلیل در آب انجام میشود که عضلات در این شرایطی در حالت تعلیق قرار میگیرند، اما لازم است که توجه داشته باشید که از انجام کشش های شدید و عمیق در آب پرهیز کنید.

مرحله بعدی رهاسازی یا ریلکس کردن است. معمولا ریلکس کردن به عنوان راهی برای کاهش تنش و آرامش بیشتر شناخته میشود. معمولا در مرحله رها سازی از آب گرم استفاده میشود.

امروزه مراکز فیزیوتراپی بسیاری وجود دارد که با تجهیزات و استخر های مناسب برای هیدروتراپی، خدمات فیزیوتراپی در آب را برای بیماران ارائه میکنند.

فیزیوتراپی در منزل

یکی از مکان هایی که فیزیوتراپی و ورزش های خاص در آن انجام میشود، منزل است. معمولا افراد به دلایل مختلفی امکان حضور در مراکز توانبخشی را ندارند و از طرفی، خدماتی که لازم است، دریافت کنند، به میزانی نیست که استفاده از دستگاه های پیشرفته و یا هیدروتراپی برای آن ها ضروری باشد.

به همین دلیل، عموما مراحل فیزیوتراپی و جلسات آن در منزل انجام میشود، البته این مسئله حُسن های زیادی دارد که در ادامه مقاله به آن ها میرسیم. فیزیوتراپی در منزل، بیشتر شامل حرکات ورزشی و کششی برای افرادی است که میخواهند اختلالات حرکتی خود را برطرف کنند.

این حرکات ورزشی را خود شخص با یک سری لوازم و وسائل مختلف میتواند در خانه انجام بدهد و نیازی نیست که شخص حتما برای انجام حرکات خود به مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی ها مراجعه کند.

به طور کلی، حرکات کششی، ماساژ، حرکات تقویت کننده عضلات و. . . از جمله حرکاتی است که شخص میتواند بدون نیاز به تجهیزات خاصی انجام دهد. همچنین، برخی از حرکات فیزیوتراپی نیز هستند که شخص لازم است، از یک سری لوازم ابتدایی و قابل حمل استفاده کند، در این شرایط هم شخص میتواند به فیزیوتراپی در خانه بپردازد.

معمولا نکاتی که در فیزیوتراپی لازم است که رعایت شود، صحیح انجام دادن حرکات است. اگر شخصی بتواند حرکات کششی و عضلانی خود را به درستی انجام بدهد، شانس بهبودی بیشتری دارد. به همین دلیل هم لازم است، این حرکات با کمک و تحت نظر فیزیوتراپیست انجام شود. به همین دلیل، حضور فیزیوتراپیست در خانه و در طول جلسات فیزیوتراپی لازم است.

حضور فیزیوتراپیست در خانه میتواند به آموزش دادن به اعضای خانواده برای تغییر سبک زندگی و کمک به بیمار برای بهبودی سریعتر نیز مفید باشد و فیزیوتراپیست میتواند مشاوره های لازم را در این زمینه ها به اهل خانه بدهد.

اگر شما هم به دنبال شرکتی برای انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل پاسداران و محدوده های اطراف هستید، میتوانید به شرکت آلفاطب و تجربیات بسیاری که در این زمینه طی سال های اخیر کسب کرده است، اعتماد کنید.

میزان اثرگذاری فیزیوتراپی در درمان مشکلات فرد

ممکن است، یکی از دغدغه ها و نگرانی های شما هنگام انجام فیزیوتراپی، حول این مسئله باشد که فیزیوتراپی تا چه اندازه میتواند برای شما مفید باشد و چقدر میتواند توان گذشته شما را بازگرداند.

بهتر است، پیش از هر چیز، با خودتان این مسئله را روشن کنید که سبک زندگی شما به دلیل مشکلات تحرکی که دارید تا حدی دستخوش تغییر شده است. برای کنار آمدن و حل کردن این مسئله هم لازم است که تلاش بیشتری داشته باشید، خودتان را با سبک زندگی جدیدتان وفق دهید.

ما شاهد هستیم که عمده کسانی که دچار این چنین مشکلاتی هستند، پیش از هر چیز لازم است که به لحاظ روحی آمادگی لازم برای تغییر سبک زندگی خود و لو موقتی را داشته باشند.

برای رسیدن به این آمادگی بهتر است، بیش از هر چیز، خود شخص به این علم برسد که تغییر سبک زندگی او منجر به سخت تر شدن و یا بدتر شدن زندگی نمیشود، بلکه یک فرآیند موقتی است که میتوان با تلاش و تمرین و کمک فیزیوتراپیست میتواند به بهبودی آن کمک کند.

میزان اثرگذاری فیزیوتراپی تا حد زیادی به درمان های قبلی شما و مشکلات شما وابسته است. ممکن است، شما در حال طی کردن دوره درمان خود باشید و با نظر پزشک و موازی با دوره درمان خود، اقدام به انجام فیزیوتراپی نیز کرده باشید. به همین دلیل هم تا حدی پیشرفت اثر گذاری فیزیوتراپی شما به درمان شما وابسته است.

همچنین نوع مشکلی که با آن دست و پنجه نرم میکنید، هم تا حد زیادی در این اثرگذاری و میزان و سرعت آن موثر است که میتوانید این اطلاعات را از پزشک و فیزیوتراپیست خود بگیرید.

اما آنچه بیشتر از هر چیز میتواند به بهبود شما کمک کند، خود شما هستید.
به هر حال زندگی شما اگر هم به حالت سابق برنگردد، باز هم یک سبک زندگی جدید است که شما میتوانید با این سبک زندگی همچنان موفق و رو به جلو حرکت کنید.

از طرفی هم لازم است که به تلاش و کوشش خود بیش از هر چیز متکی باشید و بدانید که با انجام درست و به موقع و تلاش و تمرین در جلسات فیزیوتراپی، میتوانید به سرعت و با قدرت بیشتری به بهبودی کامل خود بازگردید.

تیم آلفاطب، با تجربه چندین ساله خود در زمینه فیزیوتراپی در منزل پاسداران و محدوده های اطراف، شاهد پیشرفت در تحرک و رسیدن شخص به توانایی های لازم برای استقلال در زندگی خود بوده است. به همین دلیل هم میگوییم که بیش از هر چیز، بهبودی شما به تلاش شما باز میگردد.

فیزیوتراپی چه زمانی آغاز میشود

معمولا فرآیند انجام فیزیوتراپی و جلسات آن، پس از انجام درمان های اولیه آغاز میشود. کسانی که دچار سوانح مختلف شده اند، لازم است که دوره درمانی را در بیمارستان و یا حتی عمل های جراحی مختلف سپری کنند.

برای مثال اگر شما برای شکستگی در ناحیه پا لازم است که به انجام فیزیوتراپی بپردازید، پیش از هر چیز لازم است که فرایند های جوش خوردگی استخوان و عمل های جراحی مختلف شما سپری شود. پس از طی شدن این مراحل، شما میتوانید برای مشکلات حرکتی احتمالی که برای شما در اثر این مشکل ایجاد شده است، به فیزیوتراپی مراجعه کنید.

فیزیوتراپ شما به شما کمک میکند تا پس از طی کردن چند جلسه، به توانایی و بهبودی سابق خود بازگردید.

از طرفی هم برخی مواقع که دوره درمانی برای شخص سنگین نیست و با توجه به نظر پزشک، شخص میتواند همزمان با دوره درمان، جلسات فیزیوتراپی را نیز انجام دهد. دوره فیزیوتراپی به صورت موازی با درمان اصلی آغاز میشود.

برخی مواقع هم شخص دچار مشکلات مادرزادی یا مشکلات دیگری است که درمان وی تنها به وسیله فیزیوتراپی انجام میشود. در این شرایط میتوانید بسته به نظر و هماهنگی با فیزیوتراپیست، به آغاز جلسات فیزیوتراپی خود بپردازید. فیزیوتراپی شما به هر شکل و در هر زمان که باشد، میتوانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل پاسداران شرکت آلفاطب بهره مند شوید.

انجام فعالیت های فیزیوتراپی در منزل برای چه اشخاصی مناسب است

فیزیوتراپی مراحل و شیوه های مختلفی دارد که هر کدام را پیشتر توضیح دادیم. گاها شخص لازم است که از ابزارها و دستگاه های پیشرفته برای پیشرفت در بهبودی بیماری خود استفاده کند. در برخی مواقع هم شخص لازم است که برای حل مشکلات حرکتی خود، به فیزیوتراپی در آب روی بیاورد.

اما فیزیوتراپی در منزل بیشتر برای کسانی مناسب است که مراحل فیزیوتراپی آن ها ساده است و حرکات کششی و عضلانی بیشتری در برنامه خود دارند. همچنین، استفاده از دستگاه های غیرقابل حمل برای درمان و بهبودی مشکلات حرکتی شخص لازم نباشد.
در این شرایط، بهتر است که شخص فیزیوتراپی خود را در منزل انجام بدهد.

به هر حال شرایط خود فرد بیشتر از هر چیز میتواند تعیین کننده باشد که آیا بهتر است، فیزیوتراپی در منزل انجام بدهد و یا خیر.

همچنین گاها ممکن است، شخص دچار مشکلات حرکتی بسیار بیشتری شده باشد که جا به جایی وی به مراکز توانبخشی مشکل باشد. در این شرایط با توجه به نظر فیزیوتراپیست، میتوان جلسات و مراحل فیزیوتراپی شخص در خانه و زیر نظر فیزیوتراپیست انجام شود.

همچنین، مراحل ارزیابی، تشخیص و درمان و همچنین مراحل نهایی دوره درمانی شخص نیز به راحتی در منزل قابل انجام است و شخص میتواند کلیه مراحل خود را در منزل سپری کند.

شما میتوانید مراحل فیزیوتراپی در منزل پاسداران خود را با مشاوره و راهنمایی از کارشناسان شرکت آلفاطب پیگیری کرده و از خدمات این شرکت برای انجام فیزیوتراپی در منزل پاسداران استفاده کنید.

ویژگی های فیزیوتراپیست خوب

حال به این مرحله میرسیم که چگونه بهترین فیزیوتراپیست را برای کار فیزیوتراپی در منزل پاسداران خود انتخاب کنیم. پیش از هر چیز، بهتر است، بدانید که ی فیزیوتراپیست خود دقیقا چه ویژگی هایی دارد.

معمولا فیزیوتراپیست ها به دلیل اینکه با درمان و مسائل سلامتی شخص در ارتباط هستند، لازم است که حتما مدرک دانشگاهی مناسب و گواهینامه های معتبر این حرفه را داشته باشند. به هر حال فیزیوتراپی چیزی بیش از انجام حرکات و الکتروتراپی است و لازم است که یک فیزیوتراپیست خوب به تمام جوانب کار و روش ها و تکنیک های مختلف مسلط باشد.

مسئله بعدی این است که فیزیوتراپی و به طور کلی، فعالیت های درمانی باید مدام درحال به روز رسانی باشد. معمولا فیزیوتراپیست های خوب توانایی استفاده از امکانات پزشکی جدید و دستگاه های مختلف را دارند و این اولین لازمه بهترین بودن در زمینه فیزیوتراپی است.

پس از این، یک فیزیوتراپیست خوب بهتر است که دانش خود را مدام به روز کند. روزانه علم درحال پیشرفت بیشتر است و در کنار این پیشرفت هم تکنیک های بیشتری برای درمان بیماری ها و مشکلات مختلف ارائه میدهد.

کادر درمانی لازم است که بیشتر به علم و دانش روز دنیا تسلط داشته باشد و با تسلط بیشتر به دانش روز دنیا، تکنیک های جدید تر و به روز تر را هم برای درمان بهتر و سریعتر مشکلات و بیماری ها به کار بگیرد.

از طرفی هم تجربه در کار های مربوط به درمان عامل بسیار موثری برای بهبودی بهتر و سریعتر بیمار است. هر چه فیزیوتراپیست تجربه بیشتر داشته باشد و در کنار تجربه، شناخت بالاتری هم نسبت به فرآیند های انجام کار خود داشته باشد، قطعا در کار خود موفق تر است، چرا که تمام جنبه ها و شرایط مختلف بیماری و کار خود را میداند.

مشکلات حرکتی و ناتوانی های ناشی از این مشکلات، تنها جسم فرد را درگیر نمیکند، بلکه روان شخص و خانواده را هم تا حد زیادی درگیر میکند و افراد معمولا از ناتوانی هایی که برایشان ایجاد میشود ناراحت و گلایه مند هستند.

به همین دلیل هم، لازم است که فیزیوتراپ ضمن آشنایی به این عوامل و مشاوره مناسب، با بیمار خود همدردی کرده و در کنار فیزیوتراپی، روان درمانی بیمار را نیز انجام بدهد.

اگر به دنبال بهترین شرکت و فیزیوتراپیست برای فیزیوتراپی در منزل پاسداران و محدوده اطراف هستید، میتوانید به شرکت آلفاطب و تجربیات و امکانات بالای این شرکت در زمینه های فیزیوتراپی در منزل اعتماد کنید.

هزینه های فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی تنها تلاش نیست، بلکه هزینه هایی هم در بردارد که معمولا هزینه های جلسات فیزیوتراپی هم بخش مهمی از انتخاب درمان میباشد.

فیزیوتراپی و هزینه های مربوط به آن کاملا وابسته به بیماری و شرایط شما و امکاناتی که لازم است، برای شما فراهم شود، میباشد.

ما نمیتوانیم بگوییم که هر شرکتی که هزینه های بیشتری از شما درخواست میکند، قطعا کار بهتری هم برای شما ارائه میدهد، چرا که این مسئله با علم و دانش و تخصص فیزیوتراپیست های شرکت مرتبط است و نه هزینه های درخواست شده.

از طرفی هم برآورد هزینه انجام جلسات فیزیوتراپی هم امری مشکل است، چرا که این مسئله به بیماری شما و تعداد جلسات شما مرتبط است، اما میتوان گفت که چه عواملی میتواند بر هزینه انجام فیزیوتراپی موثر باشد.

آنچه مشخص است، این است که معمولا هزینه های فیزیوتراپی به صورت جلسه ای محاسبه میشود. ممکن است، طبق نظر پزشک شما نیاز به طی کردن ده جلسه فیزیوتراپی داشته باشید. معمولا در این شرایط هزینه فیزیوتراپی به صورت جلسه ای از شما اخذ میشود.

معمولا مخارج فیزیوتراپی در منزل به دلیل وجود خرج های حمل و نقل به منزل و موارد استهلاکی، اندکی بیشتر از هزینه های فیزیوتراپی در مراکز توانبخشی میباشد.

شرکت آلفاطب برای فیزیوتراپی در منزل پاسداران، در تلاش بوده است که همواره کمترین هزینه ها و بیشترین خدمات را در نظر بگیرد که شما میتوانید با این خدمات از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان شرکت آشنایی پیدا کنید.

عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی در منزل

قطعا اولین عاملی که بر فیزیوتراپی شما موثر است، نوع درمان است که به بیماری شما وابستگی دارد. قطعا اگر مشکل شما عمیق باشد، به جلسات فیزیوتراپی بیشتری احتیاج دارد، همچنین این بیشتر بودن جلسات هم به تنهایی اثرگذار نیست، بلکه لازم است، این مهم را هم در نظر بگیریم که از چه دستگاه ها و راه های درمانی برای شما استفاده میشود.

ممکن است که شما برای درمان بهتر مشکلات خود لازم باشد که از ابزارها و لوازمی استفاده کنید. این ابزارها برای فیزیوتراپیست هزینه های استهلاکی دارد که در نتیجه منجر به لحاظ شدن این هزینه ها در هزینه نهایی فیزیوتراپی شما میشود.

جهت انجام فیزیوتراپی در منزل، به دلیل حمل و نقل و هزینه هایی که برای فیزیوتراپیست دارد، لازم است که معمولا هزینه های بیشتری برای دوره درمان پرداخت شود. همچنین، نوع درمان و میزان سختی و آسانی آن هم میتواند فاکتور دیگری در تعیین هزینه نهایی درمان شخص باشد.

بهتر است، پیش از شروع به انجام فرآیند های مربوط به فیزیوتراپی، هزینه های مختلف و همچنین عواملی که بر قیمت فیزیوتراپی شما موثر است، را از فیزیوتراپیست خود جویا شوید تا با این عوامل بیشتر آشنا گردید.

چرا بهتر است، از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنیم

هر چند فیزیوتراپی در منزل برای همه مشکلات و بیماری ها لازم نیست، ولی میتوانی در نظر گرفت که فیزیوتراپی در منزل چه مزایای نسبت به فیزیوتراپی در مراکز توانبخشی دارد.

اول از هر چیز، باید ناتوانی و مشکلات بسیار جا به جایی افرادی را در نظر گرفت که به لحاظ آسیب های جسمی، برایشان مشکل است که بتوانند در مراکز توانبخشی آن هم به صورت همه روزه حاضر شوند.

گاها مراحل فیزیوتراپی ممکن است، زمان بر باشد و به همین دلیل هم لازم است، جلسات بیشتری برای معالجه به فیزیوتراپی مراجعه شود. در این شرایط معمولا مشکلاتی برای جابه جایی شخص ایجاد میشود که بهتر است، در حد امکان، شخص در منزل به فعالیت های مربوط به فیزیوتراپی بپردازد.

انجام فیزیوتراپی در منزل، به دلیل اینکه شخص در محیط خانه درحال تمرین کردن و کارکردن بر روی حرکات مختلف است، کمک بسیاری به فرد میکند تا در رابطه با فعالیت های روزمره خود در خانه با فیزیوتراپیست خود گفتگو کند.

عوامل روانی مختلف هم در خانه راحت تر از مراکز توانبخشی درمان میشوند. معمولا با بودن شخص درخانه و در حضور اعضای خانوده، آرامش و تمرکز بیشتری برای شخص وجود دارد تا به تمرین بیشتر و تلاش بهتر برای بهبودی شرایط خود بپردازد. به همین دلیل هم بهتر است که انجام فیزیوتراپی در منزل انجام شود.

به طور کلی، فیزیوتراپی در منزل مزایای بسیاری دارد که اگر شما هم به دنبال انجام فیزیوتراپی در منزل پاسداران خود هستید، میتوانید با همکاری کارشناسان شرکت آلفاطب، به معالجه مشکل خود بپردازید.

بهترین فیزیوتراپی در منزل پاسداران

ما در جای جای مقاله از شرکت آلفاطب به عنوان بهترین شرکت فعال در زمینه پزشکی و فیزیوتراپی در منزل صحبت کرده ایم، اما دلیل بهترین بودن این شرکت، بیشتر تجربه ها و فعالیت های گروه آلفاطب در زمینه پزشکی و فیزیوتراپی در منزل بوده است که با وجود این تجارب، همواره توانسته اند رضایت بیماران خود را در این زمینه جلب کنند.

جلب رضایت بیماران و سابقه درخشان و موفق این شرکت، به عنوان پشتوانه ای برای آن ها بوده است که بتوانند خدمات با کیفیت خود را در زمینه فیزیوتراپی در منزل پاسداران و محدوده اطراف، به اثبات برسانند.

تیم آلفاطب، یک تیم کاملا حرفه ای و به روز در زمینه فیزیوتراپی در منزل است. شرکت آلفاطب همچنین، با بهره گیری از بهترین ابزار و لوازم و به روز ترین دستگاه های مرتبط با درمان و فیزیوتراپی، توانسته است، سرعت و کیفیت فرآیند درمانی خود را افزایش بدهد.

همه این موارد در کنار هزینه های بسیار مناسب و قابل قبول شرکت آلفاطب، به شما این امکان را میدهد که میتوانید با اعتماد و اطمینان کافی، کلیه مراحل درمان و معالجه فیزیوتراپی خود را از ارزیابی تا مراحل نهایی به این تیم بسپارید.

نکاتی که برای فیزیوتراپی در منزل باید رعایت کنیم

انجام هر کاری نیازمند دقت، مهارت و نظم است، هر کاری را باید بر اساس قواعد خود آن انجام دهیم تا به نتیجه ی دلخواه و مورد نظری که می‌خواهیم برسیم.

فیزیوتراپی در منزل هم کاری است که نیازمند فرد متخصص است که در صورت وجود چنین فردی باز هم نکاتی قابل ذکر است تا کار به شیوه درستی انجام گیرد.

برای انجام فیزیوتراپی در منزل باید به حرکات ورزشی که انجام می‌دهیم دقت داشته باشیم و سعی کنیم، آنها را همانطور که فیزیوتراپیست به ما آموزش میدهد انجام دهیم، چرا که اجرای غلط این حرکات به جای درمان عارضه، به وخیم تر شدن آن کمک می‌کند.

علاوه بر اینکه کیفیت در انجام این تمرینات حائز اهمیت است، محیطی که برای انجام تمرین باید انتخاب کنیم، نیز مهم است. سعی کنید، پیش از شروع جلسه فیزیوتراپی، لباس مناسب ورزش و محیط مناسب برای انجام تمرین را محیا کنیم،

همچنین خانواده بیمار نیز لازم است که در طول جلسه، تمام تلاش خود را برای متمرکز بودن بیمار و فیزیوتراپیست بر فعالیت های ورزشی انجام دهند و محیطی آرام و مناسب را برای انجام تمرینات فیزیوتراپی آماده کنند.

سعی کنید، حد الامکان پیش از شروع جلسات فیزیوتراپی استحمام کرده و نظافت شخصی را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×