آلفا طب

پرستار ویژه کار در منزل تهران

امروز با موضوع پرستار ویژه کار در منزل تهران در خدمت شما هستیم.

در این مقاله به پرستاری، مشخصات پرستار خوب و مطالب مربوط به آن می پردازیم. با ما باشید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.    تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

امروزه زندگی انسانی در جوامع گوناگون پیشرفت های زیادی کرده و صنعت و تکنولوژی، روز به روز در حال رشد است.

این امر در زندگی انسان ها نیازهای جدیدی به وجود می آورد. با این تغییرات که در نحوه و شکل زندگی مردم جهان به وجود آمده است، موجب شده که نیاز به درمان و خدمات درمانی و رفاهی افزایش پیدا کند.

نوع تغذیه و عوامل محیطی مثل آلودگی هوا و مشکلاتی از این دست نیاز به پرستار را بیشتر از گذشته کرده است.

همچنین با افزایش لزوم کار و فعالیت روزانه در بیرون از خانه، وقت کافی برای اهالی منزل نمی ماند تا  از کودکان، سالمندان و بیمارانی که مدام در خانه می مانند، مراقبت کنند. از این رو پرستاری از این افراد در منزل امری مهم تلقی می شود.

در مقاله ی “پرستار ویژه کار در منزل تهران” به این نکات خواهیم پرداخت که اصولا پرستاری به چه معناست؟ چه کسانی واجد شرایط پرستاری هستند؟ و به بررسی چند گروه از افرادی که نیاز به پرستاری در منزل دارند، خواهیم پرداخت.
گفتنی است کیفیت یک پرستار خوب نیز بسیار مهم است. از این رو به صفاتی که یک پرستار ایده آل لازم است داشته باشد نیز اشاره خواهیم کرد.
فهرست مطالب
1.    پرستاری
2.    مهارت های پرستار
3.    تیپ شخصیتی مناسب برای پرستاری
4.    دشواری های پرستاری
5.    بازار کار و درآمد
6.    خدمات پرستار ویژه کار در منزل تهران
7.    وظایف پرستار ویژه کار در منزل تهران
8.    پرستار بیمار در منزل
9.    خدمات پرستار بیمار در منزل
10.    ضرورت استفاده از پرستار بیمار در منزل
11.    از کدام بیماری ها می توان در منزل مراقبت کرد؟
12.    پرستار سالمند در منزل
13.    موارد استفاده و مزایای پرستاری سالمند در منزل
14.    خدمات پرستار سالمند در منزل
15.    پرستار کودک در منزل
16.    انواع خدمات پرستاری کودک در منزل
17.    مزایای استفاده از پرستار کودک در منزل
18.    وظایف پرستار کودک در منزل
19.    کلام آخر

 

پرستاری

در ابتدای مقاله “پرستار ویژه کار در منزل تهران” به بررسی شغل پرستاری می پردازیم.
پرستار به فردی گفته می شود که برای مراقبت، درمان و آموزش بیماران دوره های علمی را گذرانده باشد و مهارت های این کار را آموزش ببیند.

پرستار عضوی از تیم درمانی در بیمارستان ها و درمانگاه ها محسوب می شود و حتی خارج از این مکان ها هم به آن نیاز می باشد.

در گذشته داشتن تحصیلات دانشگاهی برای پرستارها خیلی ضروری و متداول نبود ولی در دوران ما داشتن مدرکی معتبر، یکی از الزامات شغل پرستاری است. پرستار شرایط بیماران را کنترل می کند و با مشورت با پزشکان و متخصصان به مراقبت از آن ها می پردازد.

او باید به بیماران و مددجویان خود اطلاعات کافی را داده و آن ها را در زمینه ی نحوه ی برخورد با بیماری آموزش دهد.

پرستاران گاهی پست های مدیریتی و سرپرستی دارند. مسئولیت این دسته از پرستاران، نظارت و کنترل بر فعالیت  پرستاران دیگر و شناسایی، بررسی و رسیدگی به مشکلات بخش پرستاری و دیگر خدمات آن ها می باشد.

پرستار می بایست دارای مهارت ارتباطی خوب، اخلاق خوش، صبر زیاد و درک بالایی باشد. همچنین لازم است فشارهای کار را درک کرده و تحمل کند و آرامش خود را تحت هیچ شرایطی از دست ندهد. از الزامات شغل پرستاری، دلسوزی و مهربانی با بیماران و همدردی با همراهان آن ها نیز به حساب می آید.

پرستاران معمولا به صورت تمام وقت کار می کنند که در مواردی به صورت شیفتی در شبانه روز و ایام تعطیل نیز مجبور به ارائه خدمات هستند.

محل کار او متغیر بوده، از بیمارستان ها گرفته تا کلینیک ها، سایر مراکز درمانی، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان و حتی در خانه، از مکان های شغلی آن ها محسوب می شود.

محیط کار پرستارها با هم فرق می کند. برای مثال، برخی از پرستارانی که در بخش زنان مشغول به کار هستند با دسته ای که در بخش کودکان فعالیت می کنند، خیلی تفاوت دارد.

ما در ادامه این مطلب، مهارت های  لازم برای اشتغال در زمینه پرستاری را نیز بررسی خواهیم نمود و کم کم به اصل موضوع که ویژگی ها و زمینه ی فعالیت پرستار ویژه کار در منزل تهران است، خواهیم رسید.

یک پرستار چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

پرستار به عنوان کسی که بیشترین برخورد را با بیماران و همراهان آن ها دارد، باید از سلامت کامل جسمانی و روانی برخوردار باشد که این جزو لازمه های شغل پرستاری به حساب می آید.

یک پرستار باید به کار خود عشق بورزد و با صبر و علاقه به انسان های نیازمند و مددجویانی که مراجعه می کنند، خدمت کند.

نظم و دقت در کار یکی ضرورت های این شغل است. همچنین پرستار می بایست به حالات روحی و روانی خود تسلط کامل داشته باشد تا بتواند در دشوارترین موقعیت ها با بیماران و همراهان او رفتار مناسبی داشته باشد.

این سلامت کامل برای دانشجویان پرستاری نیز لازم است. چون رسیدن و دریافت مدرک پرستاری پروسه ی سختی است و حتی بعد از دریافت مدرک ، کوچکترین مشکلات جزئی ظاهری نیز ممکن است باعث کاهش کارایی پرستار شود. تسلط به زبان انگلیسی، شیمی و زیست شناسی در دوران دبیرستان برای دانشجویان این رشته الزامی است.
تسلط به زبان از این نظر مهم است  که پرستار بتواند از مجلات و منابع علمی در این زمینه استفاده کند.

تیپ های شخصیتی مناسب برای رشته پرستاری

در این قسمت می خواهیم بر اساس تست شخصیت شناسی ‏ ‏MBTI بررسی کنیم که تیپ های شخصیتی مناسب شغل پرستاری هستند.

تیپ ESFJ:

این تیپ دوست دارد با دیگران به صورت مستقیم در ارتباط باشد و برای کم کردن مشکلات آن ها تمام تلاش خود را به کار می گیرد. به طور معمول این افراد رابطه خوبی با بیمار و همکاران خود ایجاد می کند.

تیپ ESFP:

این تیپ شخصیتی به ارتباط با مردم و کمک به دیگران و آسان کردن زندگی برای آن ها علاقه دارد. این نوع افراد معمولاً تلاش می کنند انسان ها از زندگی خود راضی باشند و احساس خوشبختی کنند. همچنین از قدرت تصمیم گیری سریع در مواقع بحرانی نیز برخوردار هستند.

تیپ ISTJ:

این افراد به نگرانی های بیمار خود توجه می کنند. همچنین به خوب گوش کردن و انجام توصیه های حساب شده نیز معروف هستند. مسئولیت پذیر بوده و به نظم در محیط کاری خود اهمیت زیادی قائل هستند.

تیپ ISFP:

این نوع تیپ شخصیتی علاقه دارد به دیگران کمک کرده و مشکلات آن ها را برطرف نماید. به همین خاطر به پزشکی و پرستاری که با بیماران رابطه مستقیم دارد، مناسب بوده و عشق می ورزند.

تیپ ISFJ:

این تیپ علاقه مند است در کار خود مستقل باشد و به دیگران نیز کمک کند. بنابراین گزینه مناسبی برای شغل پرستاری است.

دشواری های شغل پرستاری

یک پرستار با پزشک، بیمار و همراه بیمار ارتباط مستقیمی دارد و لازم است با بقیه پرستارها و همکاران خود نیز رابطه خوبی برقرار نماید.

باید بتواند این روابط خوب را حفظ کند. در هر حال کارشان طوری است که در طول خدمت، ممکن است با انواع بیماری ها برخورد داشته باشند که هیچ کدام هم مثل هم نیستند و با هم تفاوت دارند.

پرستار ممکن است با افرادی برخورد داشته باشد که بد برخورد یا خوش برخورد هستند. به همین علت باید فرد صبوری باشد.

بسیاری از اوقات لازم است با بیمار خود همدردی کنند و همراه بیمار را درک نمایند. لازمه این برخورد مناسب، مهربان بودن و خوش برخورد بودن است که یک پرستار باید این ویژگی ها را داشته باشد.

یک پرستار باید روحیه کار بالینی در محیط بیمارستان را داشته باشد.  با شیفت شب، برخورد با انواع بیمار و بیماری ها، دیدن خون، شرایط خاص اورژانسی و نکاتی از این دست سازگار باشد. به طور کلی می توان گفت علاقه در این حرفه اهمیت بسیاری دارد و اگر نباشد فرد نمی تواند سختی های این شغل را تحمل کند و در کارش موفق باشد.

پرستار می بایست بتواند کم خوابی و بی خوابی های شیفت شب را تحمل کند. باید خونسردی خودش را حفظ کند و چنان چه حال بیمار به وضعیت اورژانسی تغییر کرد، بتواند در کوتاه ترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد و دست و پایش را گم نکند.

فشار کار، استرس زیاد، به هم خوردن نظم خواب و دوری از خانواده از عمده مشکلاتی است که پرستاران با آن درگیر هستند. بسیاری از کسانی که در شغل پرستاری مشغول به کار هستند، از حقوقی که می گیرند راضی نیستند و آن را متناسب با سختی کارشان نمی دانند.

پرستار در طول کار زمان مشخصی برای استراحت ندارد و هر لحظه ممکن است اضطراری پیش بیاید که به حضور او نیاز باشد.

همچنین آستانه تحملشان نیز باید زیاد باشد. چرا که هر لحظه ممکن است با دیدن صحنه مرگ یک انسان از لحاظ روحی و روانی از هم بپاشند.

مواجهه با مرگ انسان و واکنش خانواده ها غم انگیز خواهد بود که به مرور زمان می تواند روی روح و روان پرستارها تاثیر بدی بگذارد.

یک پرستار ممکن است در معرض بیماری های واگیردار قرار بگیرد که این هم یکی از خطرات این شغل محسوب می شود.

کمبود نیروی پرستار باعث شده است تا فشار پرستاران موجود بیشتر باشد و کار زیادی بر عهده آن ها قرار بگیرد.

یک پرستار از طرفی باید با مسئول بخش و پزشک ها و بیمارستان هماهنگ باشد و از طرف دیگر با انواع بیمارها و همراهان آنان که هر کدام طرز برخورد و فرهنگ های مختلف دارند، مواجه شود.
مواجهه با انواع شکایت های مردم و انتظارهای نابجا، جزو سختی های طاقت فرسای این شغل می باشد.

این مشکلات شامل حال پرستاران عمومی و پرستار ویژه کار در منزل تهران نیز می شود.
پرستار اگر به شغل خود عشق بورزد و به آن علاقه داشته باشد، می تواند در آن موفق شود.

بازار کار و درآمد پرستاران

بازار کار برای پرستاران عمومی و یا پرستار ویژه کار در منزل تهران به این گونه  است:
درحال حاضر بازار شغل پرستاری نسبت به بسیاری از رشته ها بهتر است.

حتی با این که آمار پذیرش دانشجو در پرستاری زیاد است و از نظر آمار تعداد پذیرش دانشگاه های دولتی و پردیس برابر با پزشکی به حساب می آید، اما چون نیاز به پرستار روز به روز در حال افزایش است، بازار کار نسبتا خوبی دارد.

تمام بیمارستان های کشور را در نظر بگیرید. تمام بخش های آن را حساب کنید و یادتان باشد هر بخشی از آن ها به تعدادی پرستار نیاز دارند که به صورت شیفتی جابجا می شوند. سایر مراکز درمانی و کسانی که نیاز به پرستار در منزل دارند را فراموش نکنید.

در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی، حقوق پرستارها طبق قوانین دولتی پرداخت می شود و زیاد باهم تفاوتی ندارند. اما به نسبت شهر و بیمارستان و بخش خدمت یا اضافه کارها و مدرک تحصیلی پرستار و سابقه ی کار وی، حقوق می تواند دچار تغییر شود.

چنان چه گفته شد، در صورت کار زیاد و اصطلاحا اضافه کاری در شیفت های شب یا مدارک بالاتر و سابقه کار بیشتر، حقوق می تواند افزایش چشمگیری داشته باشد.

در حال حاضر بعضی از پرستارها در سال سوم و چهارم دوران تحصیل خود در بعضی از بیمارستان ها کار می کنند و درآمد دارند. در صورتی که عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری هم باشند می توانند حقوق خود را در ماه افزایش دهند.

پرستار ویژه  کار در منزل تهران مانند بقیه پرستاران، جزو محدوده اختیارات دولت به حساب نمی آید و بازار کار و حقوق مشخصی ندارد. زیرا تنظیم توافق مدت کار و حق الزحمه به عهده پرستار و صاحب کار است. در زیر به انواع خدمات پرستاری که در منزل عرضه می شود، اشاره خواهیم کرد.

خدمات پرستار ویژه کار در منزل تهران

•    پرستاری و نگهداری از سالمندان
•    پرستاری از بیماران زخم بستری در منزل
•    پرستاری از کودکان و نوزادان در منزل
•    پرستاری از بیمارانی که به محدودیت های حرکتی و جسمی دچارند.
•    پرستاری و مراقبت از بیمارانی که بیماری روحی و ذهنی دارند. مانند فراموشی، حواس پرتی یا آلزایمر
•    پرستاری از بیمارانی که عمل جراحی انجام داده اند و در منزل بستری می باشند.
شما در استخدام هر یک از پرستاران در زمینه فوق نیاز دارید تا با وظایف و خصوصیات یک پرستار مناسب آگاه باشید.

ما در ادامه مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم داد که وظایف پرستار چیست؟ پرستار بیمار در منزل کیست؟ در پرستاری از سالمندان در منزل باید چه نکاتی رعایت شود؟ و حساسیت های پرستاری از کودکان در منزل کدامند؟

وظایف پرستار ویژه کار در منزل تهران

ایجاد رابطه ی عاطفی خوب با بیمار یا هر کسی که به پرستاری نیاز دارد، بسیار مهم است. زمانی که پرستار با مدد جوی خود صمیمی و نزدیک باشد، موجب القاء حس خوبی در مددجو خواهد بود که در روند بهبود و مراقبت از او کمک خواهد کرد.

مهیا کردن غذای مناسب و مقوی برای کودک یا سالمند یا فرد بیمار و همچنین کمک در تغذیه برای کسانی که قادر به خوردن غذا به تنهایی نیستند، از وظایف پرستار است.

آموزش و مهیا کردن شرایط تفریحی برای مددجو در منزل یکی از نکاتی است که پرستار باید به آن بپردازد. یاد گرفتن نکات جدید برای سالمندان و کودکان، حس خوبی به آن ها منتقل می کند و باعث بهتر شدن عملکرد مغز آن ها می شود.

همچنین برای تفریح، پرستار می تواند کودک، سالمند یا بیمار خود را به بیرون از  منزل ببرد تا احساس خوبی به مددجو دست دهد.

پرستار باید رابطه ی خوبی با خانواده ی مددجو داشته باشد و با آن ها هماهنگ باشد.
چنان چه مددجو مبتلا به بیماری خاصی می باشد، پرستار باید از آن آگاه باشد و در هر کاری که انجام می دهد، شرایط بیماری مددجو را لحاظ کند. همین طور ضروری است با پزشک مخصوص مددجو نیز در ارتباط باشد.

در ادامه ی این مقاله به چند مورد از زمینه های فعالیت پرستار ویژه کار در منزل تهران اشاره خواهیم کرد.

پرستار ویژه کار در منزل تهران: پرستار بیمار

پرستار بیمار باید یک متخصص در زمینه ی مراقبت های تخصصی از بیمار باشد و لازم است تا دوره های آموزشی و تجربی را طی کند و با بیماری مدد جوی خود آشنایی کاملی داشته باشد تا دستورات پزشک را به خوبی اجرا کند.

تنها در این صورت است که یک پرستار در بیمارستان و یا در منزل قادر خواهد بود تا خدمات مراقبتی خوبی به بیمار خود عرضه کند. گفته شد که امروز بستری شدن افراد در خانه اولویت بالاتری دارد.

خانواده ها پس از مشورت با پزشک بیمار می توانند روند مراقبت را با استخدام یک پرستار مناسب در خانه دنبال کنند.

چنان چه شرایط رفاهی مناسبی برای بیمار فراهم شود و پرستار خوبی برای مراقبت از او استخدام گردد، همان طور که ذکر شد، بستری شدن در خانه در برخی از موارد بسیار بهتر از بیمارستان است.

خدماتی که یک پرستار در منزل به فرد بیمار ارائه می دهد

یک پرستار بنا بر توانایی های خود و تشخیص پزشک و توافق با خانواده می تواند اقداماتی از قبیل موارد زیر را برای مراقبت از بیمار در منزل انجام دهد:
•    توجه به عوارض دارویی بیمار
•    نظارت بر بهداشت فرد بیمار
•    تنظیم برنامه مراقبتی
•    نظارت بر تغذیه بیمار و انجام توصیه های تغذیه ای پزشک
•    انجام انواع تزریقات
•    انجام تغذیه ی وریدی
•    مراقبت از زخم و بخیه ی بیمار
•    مراقبت از زخم های دیابتی
•    پیشگیری از زخم بستر و مراقبت از زخم بستر
•    نظارت بر مصرف صحیح و منظم دارو
•    تغییر حالت دادن به بیمار به منظور جلوگیری از بروز زخم دیابت
•    مدیریت و کنترل درد بیمار
•    ارائه ی توصیه های لازم در جهت انجام اصلاحات مربوط به محیط فیزیکی بیمار
•    حفظ سلامت روان بیمار
•    کمک با حرکت و جابجایی بیمار
•    ارائه آموزش های لازم برای چگونگی حرکت و استفاده از عضلات

ضرورت استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل

استفاده از خدمات پرستاری برای بیماران، آن هم در منزل به شما اجازه می دهد تا به صورت مستقیم از روند بهبودی بیمار آگاه باشید. همچنین احتمال ابتلا به عفونت های بیمارستانی در این نوع از خدمات به صفر می رسد.

در این نوع پرستاری تمام شرایط منطبق با نوع بیماری فرد مورد نظر فراهم می شود و تمام تمرکز روی خدمت رسانی مناسب به او معطوف می گردد. زمینه فعالیت های پرستار در منزل کاملاً متغیر و باب میل متقاضی می باشد و بنا بر توافق طرفین متغیر است.

نتیجه تمام این ها این است که حداکثر خدمات برای رفاه بیمار ارائه می گردد. همچنین با مشخص شدن زمان کاری پرستار، متقاضی می ‌تواند هر زمان که لازم بود، از خدمات اختصاصی پرستار بهره مند شود.
ناگفته پیداست که بیمار نیز نسبت به بستری شدن در بیمارستان، احساس راحت تری در منزل پیدا خواهد کرد.
همین طور می توان از به صرفه بودن هزینه های پرستاری در منزل به نسبت بیمارستان نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل نام برد.

چه بیمارانی می توانند در منزل پرستاری شوند؟

بیمارانی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم و پرستاری از آن ها در خانه معمولاً کیفیت بالاتری خواهند داشت؛ گستردگی خدمات پرستاری از بیماری ها، در منزل زیاد است که به ذکر چند مورد از آن ها در این مطلب افاقه می کنیم.
•    پرستاری و مراقبت از بیماران آلزایمری و پارکینسون
•    پرستاری و مراقبت از بیماران قلبی
•    پرستاری و مراقبت از بیماران مبتلا به  سرطان
•    پرستاری و مراقبت از بیماران اعصاب و روان
•    پرستاری و مراقبت از بیماران دچار درد بستر
•    مراقبت و پرستاری از بیمارانی که جراحی شده اند.
•    مراقبت و پرستاری از بیماران ام اس
•    مراقبت و پرستاری از بیماران ای ال اس
•    مراقبت و پرستاری از بیماران سی پی
•    مراقبت و پرستاری از بیماران cva
•    مراقبت و پرستاری از بیماران سی سی یو
•    مراقبت و پرستاری از بیماران آی سی یو

تمام این موارد به علاوه چندی دیگر از بیماری ها، از مواردی هستند که می توانند در منزل پرستاری و مراقبت شوند.

پرستار ویژه کار در منزل تهران: پرستار سالمند

مراقبت در دوران سالمندی بیشتر از تمام دوران زندگی نیاز به توجه ویژه، تخصص و مهارت بالایی دارد. بیماری های مزمن بیشتر و کاهش توانایی های ناشی از آن ها باعث می شود که افراد سالمند بیشتر از سایر اقشار به پرستار نیاز داشته باشند.

در این دوران، پرستاری از سالمند در منزل رواج زیادی پیدا کرده است و با گذشت زمان، تنوع خدمات و کیفیت آنه ا نیز افزایش پیدا می کند.

چنان چه از این خدمات استفاده کنید، باعث خواهد شد که شان و منزلت سالمند حفظ شود. این خدمات می تواند به سپری کردن هر چه بهتر سال های آخر عمر سالمند کمک شایانی بکند.

استفاده از خدمات پرستاری و مراقبتی خوب برای سالمندان در منزل به آن ها کمک می کند تا در نهایت آرامش و رفاه، به وسیله  افراد با تجربه و مسئولیت پذیر، کماکان از زندگی خود لذت ببرند.

و استقلال خود را در رفع نیازهای خود از دست ندهند. به طور کلی سالمندان معمولاً فضای خانه را به هر کجای دیگر ترجیح می دهند.به ویژه اگر برای درمان و مراقبت باشد.

بررسی های انجام شده ثابت کرده است که آن دسته از سالمندانی که در منزل تحت نظر و مراقبت قرار می گیرند، وضعیت سلامتیشان بسیار مطلوب تر از کسانی است که در آسایشگاه سالمندان بستری می شوند.

تمام این ها از دلایلی هستند که سالمندان و خانواده های آن ها دوست دارند و ترجیح می دهند که مراقبت و خدمت رسانی در منزل فراهم گردد.

به خصوص در کسانی که حافظه خود را از دست داده اند، در یک مکان آشنا اهمیت بالایی دارد و به آرامش ذهن آن ها کمک کرده و باعث می شود تا امنیت بیشتری در فضای خانه بکنند. روحیه آن ها در هنگام حضور در منزل به واسطه خاطرات ارزشمندی که از خانواده و اطرافیان در خانه خود دارند، بالاتر خواهد بود.

عملکرد جسمانی سالمندان بهتر، اعتماد به نفس آن ها بالاتر و روانشان سالم تر خواهد بود؛ اگر محیط مراقبت و درمانشان منزل باشد و نه آسایشگاه یا بیمارستان.

موارد استفاده از پرستار سالمند و مزایای آن

معمولا در این حالات می توان از حضور پرستار سالمند در منزل بهره برد:
•    زمانی که به خدمات تخصصی پرستاری در منزل نیاز باشد.
•    برای انجام کاردرمانی و فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی و آسیب دیدگی سالمندان
•    در صورتی که به تجهیزات پزشکی در منزل نیاز باشد.
•    زمانی که سالمندان تنها باشند.
•    اگر سالمندان دچار آلزایمر گردند.
•    چنان چه دچار محدودیت های حرکتی باشند.
•    به دلیل استراحت اعضای خانواده و تجدید قوا در امر مراقبت
•    کاهش هزینه ها
•    صرفه جویی در وقت

از مزایای استفاده از پرستار سالمند در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    بهره مند شدن از خدمات پرستارانی که آموزش های تخصصی را دیدند و مهارت های مراقبت را بلدند.
•    استفاده از خدمات پرستارها در منزل باعث امن و راحت تر کردن فضای منزل خواهد شد.
•    خدمات در دسترس تر هستند.
•    تعداد مراجعه به بیمارستان کاهش می یابد.
•    استرس ناشی از دوران سالمندی و افزایش سن کمتر می شود.
•    انجام فعالیت های روزانه زندگی برای سالمندان راحت تر خواهد بود.
•    دید و بازدید و ملاقات اطرافیان در منزل نسبت به بیمارستان و آسایشگاه راحتتر خواهد گشت.

یک پرستار ویژه کار در منزل تهران در سالمندان چه خدماتی ارائه می دهد؟

گستره خدماتی که پرستارها در منزل برای سالمند ارائه می دهند، موارد زیادی را شامل می شود. اما از مهمترین وظایف پرستاران سالمند در منزل می توان موارد زیر را نام برد:
•    تزریق انسولین
•    اجرای دستورات پزشکی
•    گاواژ و لاواژ
•    تعویض پانسمان
•    تزریقات وریدی و عضلانی
•    کنترل درد
•    سرم تراپی
•    مراقبت از زخم
•    مراقبت از سوند
•    جلوگیری از عفونت
•    کنترل فشار خون
•    کنترل قند خون
•    کنترل ضربان قلب
•    کنترل دمای بدن
•    ارتباط با پزشک سالمند
•    گزارش تمام تغییرات در احوالات سالمند به پزشک
•    کنترل داروهای مصرفی

علاوه بر نکاتی که در فوق به آن اشاره شد، چند مورد را هم می توان توضیح داد:

مصاحبت با سالمند

آن دسته از سالمندانی که تنها زندگی می کنند، به حمایت عاطفی بیشتری نیازمند هستند. در برخی از موارد، مراقبین وظیفه انجام امور منزل و همچنین القای حس آرامش به سالمند را نیز بر عهده دارند. مواردی مثل گردش، بازی، همراهی کردن در پیاده روی و خواندن کتاب، از کارهایی هستند که می ‌توان برای مصاحبت با سالمند انجام داد.

کمک به انجام فعالیت های بدنی

در این مورد، کارهایی مثل کمک به تحرک و قدم زدن، لباس پوشیدن، خوابیدن در تخت خواب، جابجایی از روی تخت روی ویلچر یا صندلی و برعکس، خوردن غذا و مواردی از این دست، جزو خدمات پرستار است.

کمک به بهداشت فردی

در بسیاری از موارد دیده شده است که سالمندان دچار ناتوانی جسمی شدیدی هستند که این محدودیت ها اجازه انجام شخصی ترین امور را هم به آن ها نمی دهد. از این رو خدماتی مثل موارد زیر می تواند جزو فعالیت های یک پرستار سالمند در منزل باشد.
کمک به شست و شو و دوش گرفتن
آراستن
کمک به حفظ بهداشت دهان و دندان
مراقبت های مربوط به بی اختیاری در ادرار
شست و شوی ملحفه و رو تختی

انجام امور نظافتی

معمولاً سالمندان توانایی انجام امور مختلف منزل را ندارند. بنابراین مراقبین می بایست به اصول نظافتی منزل نیز آشنا باشند. فعالیت هایی مثل:
شستن لباس ها
آشپزی کردن
بیرون بردن زباله ها
تمیز نگه داشتن محیط خانه

کار درمانی

کسی که کاردرمانی بلد است، می ‌تواند در صورتی که سالمندان دچار ناتوانی های جسمانی، اجتماعی و یا عاطفی شده باشند،  با درگیر کردن سالمند ،اموری مثل غذا خوردن، لباس پوشیدن و استحمام به آن ها کمک کند.

گفتار درمانی

توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن، هدف متخصصان کاردرمانی است. آن ها سعی می کنند این توانایی ها را در سالمند افزایش دهند.

فیزیوتراپی

سالمندان بسیاری در انجام فعالیت های معمول خود دچار مشکل هستند. این می تواند به علت کهولت سن باشد و یا از رنج بردن از یک زخم یا آسیب نشأت بگیرد. در این موارد، فیزیوتراپ ها و پرستارانی که دوره های فیزیوتراپی را گذرانده باشند، می توانند به بازیابی توانمندی ها و تقویت ماهیچه های سالمند کمک کنند.

خدمات روانپزشکی

دوران سالمندی و شیوع بیماری های جسمانی باعث می شود که از بسیاری از اختلالات روانی آن ها غافل باشند. از این رو پرستار باید به نکات روانشناختی آگاه باشد و مشاوره های با ارزشی را به سالمند ارائه دهد تا در حد امکان جلوی مشکلات روانی گرفته شود.

تغذیه

یک پرستار خوب می بایست با غذاهایی که برای سالمند مفید هستند و یا آنه ایی که برایش ضرر دارند، آشنا باشد و برنامه غذایی مناسبی را با مشورت پزشک برای او تدارک ببیند.

تمام نکات ذکر شده از وظایف یک پرستار ویژه کار در منزل تهران در قبال سالمندان می باشد.

پرستار ویژه کار در منزل تهران: پرستار کودک

یکی از فوق العاده ترین بخش تجربیات زندگی، پدر و مادر شدن است. اما علاوه بر تمام لذت هایی که دارد، وظایف جدید جدیدی به دنبال خواهد داشت که از عهده انجام آن ها بر آمدن به هیچ وجه کار راحتی نیست.

تمام کودکان با هم تفاوت دارند و مطمئنا نیازهایشان نیز فرق دارد. بنابر این پدر و مادر موظف هستند که با نیازها و ویژگی های کودکشان برای رفع آن ها برنامه ریزی کنند.

این روزها به علت اشتغال گسترده مادران و افزایش زنان شاغل در جوامع و نبود وقت کافی برای رسیدگی به تمامی نیازهای کودک، خانواده ها برای رفع مشکلات احتمالی کودکان و رشد و تربیت بهتر آن ها به کمک کسانی احتیاج دارند که به صورت کاملاً حرفه ای انجام امور کودک را بر عهده بگیرند.

معمولاً خانواده ها برای این کار از خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل استفاده می کنند. چرا که کودک در منزل خود احساس امنیت بیشتری دارد.

سپردن فرزندان به مهد کودک ها و مراکز خارج از منزل، ملزم به بردن و بازگرداندن کودک به آن مکان ها می باشد. همین مسئله به خدمت گرفتن یک پرستار کودک در منزل را به گزینه مناسبی تبدیل می کند.

از مزیت های دیگر استفاده از پرستار کودک در خانه این است که در هزینه و زمان صرفه جویی می شود و نگرانی ها بابت این مسائل کمتر می گردد. گستردگی خدمات کودک در منزل به نحوی است که با همه شرایط و برنامه ها سازگاری دارد و برای هر نوع خدمت رسانی مناسب می باشد.

انواع خدمات پرستاری کودک

زمانی که پرستاری و مراقبت از کودکتان را به یک پرستار کودک در منزل بسپارید، کیفیت زیادی دارد. طبق توافقاتی که با او دارید، می توانید خدمات مناسبی دریافت کنید و انتظار شرایط مطلوبی را داشته باشید.

فعالیت های پرستاران کودک در منزل بسته به درخواست شما متفاوت خواهد بود و گستردگی خدمات، همه ی نیازهای شما را پوشش خواهد داد. برای مثال، برخی از خدماتی که یک پرستار کودک در منزل ارائه می کند، به شرح زیر می باشد:
•    مراقبت از کودک
•    انجام امور شخصی کودک
•    آموزش
•    بازی
•    شست و شو
•    تغذیه
•    در صورت داشتن بیماری، کنترل آن
•    و در صورت مصرف دارو، پیگیری استفاده منظم از آن ها

برخی دیگر از خدماتی که مراقبان کودک در منزل عرضه می کنند، خدمات مراقبتی ۲۴ ساعته است.
این خدمات به این گونه است که بنا به نیاز کودک به حضور تمام وقت مراقب، برخی از پرستارها به گونه ای آموزش دیده و تجربه کسب کرده اند که می توانند در طول ۲۴ ساعت کنار کودک بمانند و از او مراقبت کنند.
همچنین مراقبین می توانند به مادر نیز اطلاعات مفیدی را در زمینه تعداد دفعات شیردهی، بهداشت فردی نوزاد، خواب نوزاد و آرامش مادر و کودک ارائه دهند.
پس توصیه می شود چنان چه احساس کردید که در تربیت و مراقبت از فرزند خود اصطلاحاً دست تنها هستید، استخدام یک پرستار کودک خوب در منزل می تواند گره گشا باشد.

مزایای استفاده از یک پرستار ویژه کار در منزل تهران در زمینه کودک

پروسه آموزش کودک از همان بدو تولد شروع می شود. تمام ارتباطات کودک با پدر و مادر، اطرافیان و پرستاران خود به تجربه های او می افزاید و روی مغز در حال رشد وی تاثیر می گذارد.
تعاملات کودک در سنین اولیه رشد به قدری مهم است که حتی می ‌تواند در موفقیت او در بزرگسالی نیز اثرگذار باشد. بسیاری فکر می ‌کنند که تنها نیاز نوزادها خواب کافی، خوردن شیر و تعویض پوشک است. اما این گونه نیست. نیاز به علت نگاه حس آرامش برای روان کودک خیلی مهم است.

بعد از والدین کودک، مربیان و پرستاران بیشترین تاثیر را در زمینه تربیت و مراقبت از کودک دارند. لذا استفاده از پرستاران حرفه ای و متخصص برای مراقبت از فرزندتان جزو وظایف حیاتی شما می باشد که باید نهایت دقت را در آن داشته باشید.

استعداد یابی کودکان، تربیت صحیح و سپری کردن اوقات فراغت به درستی و کافی از نکاتی است که یک پرستار کودک خوب می ‌تواند در رعایت آن ‌ها به شما کمک کند.

پروسه نگهداری از کودک گاهی خسته کننده و طاقت فرسا می شود. به همین دلیل شاید مادرها بخواهند زمانی را به استراحت بگذرانند و اصطلاحاً نفسی تازه کنند.

در این هنگام است که یک پرستار خوب می تواند خیال آن ها را راحت کند تا آن ها با آسودگی خاطر، هر چند مدت که نیاز داشته باشند، به رفع خستگی بپردازند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات پرستار کودک، مقرون به صرفه بودن آن است. شما با استخدام یک پرستار خوب می ‌توانید با خیال راحت به اشتغال خود در بیرون از منزل ادامه دهید و مجبور نباشید تا فعالیت های اقتصادی خود را به خاطر مراقبت از کودک ان قطع کنید.

پس می توان گفت که یک مزیت مهم از پرستار کودک ،امنیت شغلی والدین است.
شما برای تربیت صحیح کودکتان می توانید از پرستاری استفاده کنید که شخصیت والایی داشته باشد و بتواند مکمل شما در تاثیر گذاری روی شخصیت فرزندتان باشد.

وظایف مراقب و پرستار کودک

•    شیر دادن به نوزاد
•    خواباندن نوزاد در زمان های منظم و مشخص شده
•    ماساژ دادن
•    مرتب کردن جای خواب و تخت نوزاد
•    آماده کردن استریل و بهداشتی شیر خشک نوزاد
•    توانایی مراقبت از کودکان چند قلو
•    کمک به انجام تکالیف مدرسه
•    مراقبت از نوزاد
•    مراقبت از کودکان بیمار و سالم
•    کمک به نظافت منزل
•    تهیه غذای خانواده
•    بازی و ورزش های مناسب با کودک
•    بردن کودک به مدرسه، گردش و مکان های مورد نیاز دیگر مثل ویزیت دکتر
•    تهیه غذای کودک

تمام مواردی که شمرده شد، جزو وظایفی هستند که یک پرستار کودک در منزل می تواند آن ها را انجام دهد.

اما فراموش نکنید که هر کدام از این ها، زمانی جزو مسئولیت های پرستار تلقی می شوند که شما در توافق اولیه آن را به پرستار اطلاع داده و پرستار انجام این فعالیت ها را قبول کند.

هر پرستار، ویژگی ها و مشخصه های مربوط به خود را دارد و شما باید بکوشید، کسی را انتخاب کنید که با نیازهای شما هماهنگ و برای خدمت رسانی به شما مناسب باشد.

کلام آخر

گفتیم که توجه به نیازهای افرادی که دچار بیماری یا ضعف هستند و به هر دلیلی در خانه می مانند، وظیفه سایر افراد خانواده است. چنان چه خودشان نتوانند به تنهایی آن ها را رفع کنند، باید به فکر یک پرستار باشند.

پرستار ویژه کار در منزل تهران و سایر نقاط ایران و جهان، گزینه مطلوبی برای بهره مند شدن از خدمات رفاهی و مراقبت های حیاتی می باشد.

در این مقاله، شغل پرستاری را از زوایای مختلف بررسی کردیم و به موضوع پرستاری در خانه، مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در منزل به صورت ویژه پرداختیم.

خصوصیات شخصیتی مناسب برای شغل پرستاری در هر کدام از زمینه های فوق را مرور کردیم و تا حد امکان سعی شد که اطلاعات مفیدی در رابطه با اصل عنوان برای شما به ارمغان آید.

امیدواریم با استفاده از مطالبی که قید شد، بتوانید به خوبی از عهده ی مراقبت از کسانی که برای شما عزیز هستند، به کمک پرستارها بر آیید.

یا اگر شغل مقدس پرستاری را پیشه کرده اید یا به آن علاقه مند هستید، ویژگی ها و وظایف خود را شناخته و با اطلاعات کافی به کار خود ادامه داده یا شروع به فعالیت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×