آلفا طب

آزمایش در منزل غرب تهران

با ما همراه شوید تا بیشتر با آزمایش در منزل غرب تهران آشنا شوید.

اگر آزمایش هایی که انجام میدهیم و نتایج به دست آمده از آنها، از دقت کافی برخوردار باشند، اهمیت بسیاری در تشخیص بیماری و بررسی روند درمان آن دارد. صرفا انجام آزمایش فقط برای یافتن بیماری نیست، گاهی برای اطمینان از سلامتی مان به آزمایشهای مختلف تن میدهیم.

مرکز آلفاطب دارای مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

برای این منظور در برخی مواقع که نیاز به انجام آزمایش و بررسی میزان سلامت خود دارید میتوانید به صورت حضوری به آزمایشگاه مراجعه کنید.

و یا به دلایل مختلفی مانند، وجود مسافت طولانی بین شما و آزمایشگاه مورد نظر، به دلیل وجود مشکلات جسمی و حرکتی، کهولت سن، نامطبوع بودن هوا، شلوغی و ترافیک و یا به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا که امروزه به یکی از دلایل مهم جلوگیری از ورود به محلهای پر تردد شده است،

از یک طرف و تحمل صف انتظار از سوی دیگر باعث گردیده که دیگر افراد تمایلی به مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها ندارند و ترجیح میدهند به راحتی درخواست یک نمونه گیر از آزمایشگاه جهت انجام آزمایش در منزل غرب تهران بدهند.

آزمایش در منزل غرب تهران این امکان را برای شما فراهم کرده  که در محیط خانه ی خود، با ایمنی خاطر، جهت انجام نمونه گیری های مورد نظرتان اقدام کنید و در اسرع وقت دقیق ترین نتایج آزمایش خود را دریافت کنید.

برای آشنایی با انواع آزمایش هایی که قابلیت انجام آن ها در منزل وجود دارد و همچنین  آزمایش در منزل غرب تهران و مزایای آن با ما همراه باشید.
آزمایش در منزل غرب تهران چیست؟
دلایل انجام آزمایش در منزل غرب تهران؟
برای پذیرش و انجام نمونه گیری و آزمایش در منزل غرب تهران باید چه کرد؟
مراحل انجام نمونه گیری در منزل غرب تهران؟
هزینه آزمایش در منزل غرب تهران چقدر می باشد؟
نحوه جواب دهی نتایج آزمایش در منزل غرب تهران؟
چه آزمایش هایی در آزمایش  در منزل غرب تهران انجام می شود؟
انواع آزمایش ها و نحوه نمونه گیری و انجام آن ها؟
شرایطی که فرد بیمار برای انجام آزمایش در منزل غرب تهران باید داشته باشد؟
سوالات متداول انجام آزمایش در منزل غرب تهران؟
نتیجه گیری

آزمایش در منزل غرب تهران چیست؟

آزمایش در منزل یکی از خدمات جدیدی است که امروزه توسط مرکز آلفاطب در اختیار مردم قرار گرفته و این امکان را فراهم می کند که برای انجام نمونه گیری و دریافت نتیجه آزمایشات دیگر نیازی به مراجعه حضوری آزمایشگاه نباشد.

این امکان در کنار فراهم آوردن شرایط انجام آزمایش برای افرادی که به دلایل مختلف مانند عدم توانایی و میانسال بودن یا داشتن بیماری هایی که امکان جابجا شدن وجود ندارد و یا برای افرادی که از محیط آزمایشگاه واهمه دارند و همچنین برای در معرض شلوغی قرار نگرفتن، و یا صرفه جویی در وقت و هزینه رفت و آمد و… به افراد کمک بسیاری میکند.

امروزه اکثر آزمایشگاه های معتبر و فعال در کشور خدمات انجام آزمایش در منزل را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و همچنین انجام آزمایش در منزل غرب تهران نیز رونق بسیاری یافته است.

برای این که از خدمات نمونه گیری آزمایشگاهی در منزل بهره مند گردید، می توانید هر جایی که حضور دارید و امکان انجام نمونه گیری برای آزمایش فراهم می باشد، مانند خانه یا محل کار، بدون صرف هزینه اضافی و در زمان کوتاه و به دور از شلوغی محیط آزمایشگاه ها نمونه گیری و آزمایش خود را انجام دهید و نتیجه آن را نیز به صورت آنلاین دریافت کنید.

در ادامه اگر ساکن غرب تهران هستید، مزیت انجام آزمایش در منزل غرب تهران را بیان کرده و در مورد انواع آزمایش ها و نحوه انجام آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دلایل انجام آزمایش در منزل غرب تهران

عموما آزمایشها در صبح انجام میگردد و پس از مراجعه با شلوغی مراکز و حتی ترافیک راه مواجه میشویم، این اتلاف وقت ما را از رسیدگی به سایر فعالیتهای روزانه عقب خواهد انداخت. اما فقط با یک تماس میتوانید هنوز از رختخواب خارج نشده، نمونه گیر را حاضر ببینید.

نگهدارنده ی افراد سالمندی هستید که می دانید رفت و آمد و انتظار چقدر مسبب ناراحتی آنها میشود و به دنبال راهی هستید که برای دادن نمونه ی آزمایشگاهی در کمترین مقدار ناراحتی قرار بگیرند. با به بهره گیری از آزمایش در منزل غرب تهران ، به این هدف خود خواهید رسید.

کودکان از جمله افرادی هستند که درک درستی از محیط آزمایشگاه نداشته و عموما در این مکانها دچار واهمه و ترس میگردند.

قرارگیری در محیط آشنایی مانند منزل و انجام نمونه گیری، سطح این اضطراب را تا حد زیادی کاهش میدهد و تاثیرات مثبتی بر تفکرات آنها خواهد گذاشت.

با توجه به عدم به کارگیری شرایط مناسب برای معلولان و ناتوانان جسمی، این عزیزان برای رسیدن به آزمایشگاه و ارائه ی نمونه های آزمایشی بسیار با سختی و مشقت همراه هستند. به همین سبب آزمایش در منزل غرب تهران سبب آرامش و آسایش این قشر جامعه خواهد شد.

ممکن است فرد شاغلی هستید و در زمان مناسب برای انجام آزمایشات مجبورید در محل کارتان حضور داشته باشید، در چنین شرایطی میتوانید از نمونه گیر مرکز آلفاطب جهت نمونه گیری در محل کارتان خدمات دریافت کنید.

دلیل دیگر، صرفه جویی در هزینه ها است. برای مراجعه حضوری به آزمایشگاه شما باید برای سوخت و جابجایی ماشین یا هر وسیله نقلیه دیگری که دارید،. هزینه صرف کنید. این هزینه اگر نیاز به چندین مرتبه مراجعه باشد، بسیار زیاد خواهد شد، که به نفع شما نیست.

مزیت بعدی افزایش میزان دقت در انجام و نتیجه آزمایش ها است. بعضی از افراد هنگام مراجعه حضوری به محل هایی مانند آزمایشگاه فشارشان می افتد و دچار نگرانی می شوند و این در میزان نتایج آزمایش شان تاثیرگذار است.

بویژه در آزمایش های هورمونی این موضوع حائز اهمیت است. آزمایش در منزل غرب تهران این آشوب ها را کاهش می دهد و استرس شما کم می شود.

دلیل بعدی، حفظ بیشتر سلامت جسم با عدم مراجعه به آزمایشگاه است. همه افراد با همه بیماری ها به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند و انواع میکروب ها و ویروس ها در این مکان ها وجود دارد که به دلیل مراجعه مداوم با تهویه هوا و ضد عفونی محیط هیچگاه به صفر نمیرسد.

همچنین امکان انتقال بیماری از شما به سایرین وجود دارد. برای کودکان که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است آزمایش در منزل غرب تهران بهترین راه است.

اگر شما دارای سیستم ایمنی بدن ضعیفی هستید و یا در حال درمان با شیمی درمانی هستید و غیره، که نیاز به مراقبت های ویژه دارید، می توانید در صورت ساکن بودن در غرب تهران، آزمایش در منزل غرب تهران را به راحتی در خانه یا محیط کار انجام دهید و نگران مبتلا شدن به سایر بیماری ها نباشید.

عده بسیاری از افراد وجود دارند که از مراجعه حضوری به آزمایشگاه حس خوبی ندارند و مایل هستند که در محیطی که راحتی بیشتری دارند، تحت نمونه گیری برای آزمایش در منزل غرب تهران قرار گیرند.

مزیت بعدی انجام آزمايش در منزل غرب تهران صرفه جویی در وقت و هزینه افراد است.مراجعه حضوری به مکان هایی که ضرورتی به حضور فرد ندارد، اشتباه است

برای پذیرش و انجام نمونه گیری و آزمایش در منزل غرب تهران باید چه کرد؟

در متن زیر راه های گرفتن نوبت برای انجام آزمایش منزل غرب تهران  را برای شما ذکر کرده و شما میتوانید با هر روشی که برایتان راحت تر است، اقدام به گرفتن نوبت نمایید.

نوبت گیری از طریق سایت مرکز آلفاطب و  پس از مراجعه شخص نمونه گیر به منزل یا محل کار پرداخت خواهید کرد. زمان مراجعه متخصص توسط مرکز به شما اطلاع داده خواهد شد.

نوبت گیری توسط پیامک که با ارسال پیامی به شماره مشخص شده از سوی مرکز، اعلام انجام آزمایش در منزل غرب تهران کرده و آزمایشگاه نتیجه ثبت درخواست و سایر اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مراحل انجام آزمایش در منزل غرب تهران

1. ثبت درخواست برای پذیرش و انجام نمونه گیری
2. قبول درخواست توسط مرکز و تعیین وقت مراجعه شخص نمونه بردار به محل
3. حضور متخصص نمونه گیری در مکان و زمانی که فرد با آزمایشگاه هماهنگ کرده است
4. نمونه گیری طبق درخواست و نسخه پزشک  با رعایت استانداردها و اصول بهداشتی
5. پرداخت هزینه ی نمونه گیری در صورت عدم پرداخت اینترنتی و هزینه ایاب و ذهاب شخص فرستاده شده از سوی آزمایشگاه
6. ارسال نمونه به آزمایشگاه تحت مراقبت های ویژه ی مربوط به نوع آزمایش به آزمایشگاه و بررسی آن توسط دستگاه های پیشرفته و متخصصین در زمینه آزمایش
به دست آوردن نتیجه آزمایش و ثبت آن و در اختیار بیمار یا همراه آن قرار دادن به روش های مختلف

هزینه آزمایش در منزل غرب تهران چقدر می باشد؟

فقط مقدار اندکی برابر با هزینه ایاب و ذهاب متخصص نمونه گیر به منزل یا محل کار شماست و ممکن است در مواردی بدون هزینه نیز باشد و به عبارت دیگر هیچ گونه هزینه ای برای مراجعه و انجام آزمایش در منزل غرب تهران از شما گرفته نشود و فقط باید هزینه های مربوط به آزمایش های مورد نیازتان و وسایلی که برای انجام آن ها لازم است را پرداخت کنید .

این هزینه ها توسط وزارت بهداشت تعیین شده و سپس از شما گرفته می شود.برای تعیین قیمت نهایی، قبل از اعزام نمونه گیر، از بهای تمام شده ی خدمات مورد نیاز تان اطمینان حاصل کنید.

نحوه جواب دهی نتایج آزمایش در منزل غرب تهران

برای گرفتن جواب، بیمار حتماً باید با آزمایشگاه تسویه حساب مالی را انجام داده باشد و بدهی به مرکز نداشته باشد. همواره از طریق یکی از روش های زیر می توانید جواب آزمایش خود را دریافت کنید:

دریافت نتایج آزمایش ها با ایمیل، تلگرام، فکس :

پس از هماهنگی با آزمایشگاه بعد از آماده شدن نتایج فایل آن به ایمیل، اکانت تلگرام یا نشانی فکس شما ارسال می شود. این کار نیازمند هماهنگی با مرکز است.

چه آزمایش هایی در منزل انجام می شود؟

هر آزمایشی که امکان نمونه گیری آن در منزل فراهم باشد و برای نگهداری نمونه تا رسیدن به آزمایشگاه شرایط نگهداری دشواری نیاز نباشد، در منزل قابل انجام است.

آزمایشات متفاوتی از جمله تست کرونا، استعداد یابی ژنتیک، آزمایش قند ناشتا، آزمایش اوره، آزمایش اسید اوریک، آزمایش کلسترول، آزمایش پتاسیم، کلسیم،. آهن، سدیم، فسفر، ویتامین دی،

آزمایش شمارش کامل سلول های خون، آزمایش هورمون و اختلالات آن ، نمونه گیری ادرار و مدفوع، آزمایش تیروئید، تست بارداری، پاتوبیولوژی، هماتولوژی،. تست اعتیاد، نمونه گیری بزاق و آزمایش آنتی بادی، چکاب آقایان و بانوان، آزمایش ایدز، آزمایش سلامت رحم، آزمایش سلامت تخمدان، چکاپ کبد و بسیاری از آزمایش های دیگر قابل انجام و نمونه گیری جهت آزمایش در منزل غرب تهران هستند.

انواع آزمایش ها و نحوه نمونه گیری و انجام آن ها

آزمایش WBC یا آزمایش شمارش گلبول های سفید بدن فرد:

این آزمایش در کنار اندازه گیری میزان گلبول های سفید بدن، سایر اجزای خون را هم بررسی میکند.

هرگونه تغییر در تعداد گلبول های سفید بدن فرد میتواند نشان‌ دهنده ی یک بیماری و عفونت در بدن باشد و بیماری هایی مانند بیماری های خود ایمنی و نقص ایمنی و اختلالات خونی آشکار می شود.

همچنین بعد شیمی درمانی روی بیماران مبتلا به سرطان وضعیت آن ها و میزان تاثیر گذاری شیمی درمانی بر روی بدن آن ها با این آزمایش مشخص می شود.

گلبول های سفید در مغز استخوان ساخته می شوند و شامل پنج نوع هستند که در خون وجود دارند. و عبارتند از نوتروفیل ها،  لنفوسیت ها، ائوزینوفیل ها، مونوسیت ها و بازوفیل ها. با افزایش سن انسان میزان گلبول های سفید در بدن کاهش می یابد.

میزان طبیعی گلبول های سفید در هر میکرولیتر از خون بدن هر انسان به صورت زیر دسته بندی می شود. برای نوزادان بین 9 تا 30 هزار، برای کودکان زیر دو سال بین 6 هزار و 200 تا 17 هزار و برای کودکان بالای دو سال و افراد بزرگسال بین 5 تا 10 هزار است.

حال اگر میزان گلبول های سفید در خون کم باشد با علائمی مانند تب و لرز و بدن درد نمایان می شود. اگر تعداد گلبول های سفید بالا باشد معمولا علائمی ندارد اما این افزایش نشانه ی وجود عفونت و تکثیر گلبول های سفید برای رفع آن می باشد.

نکاتی که باید رعایت شود :

این آزمایش هنگام استفاده از داروهایی مانند هپارین ها، آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، داروهای ادرار آور و دارو های شیمی درمانی و غیره ممکن است نتایج درستی ندهد.

هنگام درخواست نوبت برای انجام آزمایش در منزل غرب تهران میتوانید از مرکز آلفاطب شرایط انجام آزمایش را پرس و جو کنید یا هنگامی که به پزشک مراجعه کرده اید و این آزمایش را برای شما تعیین میکند، شرایطش را بپرسید.

عوامل تاثیر گذار در کاهش تعداد گلبول های سفید خون : عفونت های شدید، پرتو درمانی، وشیمی درمانی، اختلالات خود ایمنی، ایدز و…

عوامل تاثیرگذار در افزایش تعداد گلبول های سفید خون : تومور داخل مغز استخوان، استعمال سیگار، فشار، ورزش، بارداری، آسم، سرطان خون و…

آزمایش شماره کامل خون CBC :

در این آزمایش شمارش کامل گلبول های خون انجام می شود و بیماری هایی مانند کم خونی یا وجود عفونت در بدن یا سرطان به وسیله ی آن ممکن است آشکار گردد.

سه نوع گلبول خون داریم که عبارتند از گلبول قرمز، گلبول سفید و پلاکت. گلبول سفید انتقال دهنده اکسیژن به سراسر بدن و خارج کننده کربن دی اکسید از بدن است.

دو مولفه مهم گلبول قرمز هموگلوبین میباشد که پروتئین حامل اکسیژن است و هماتوکریت که درصد گلبول های قرمز در بدن را نشان می دهد، می باشند که به تفکیک در این آزمایش شمارش می شوند.

اگر میزان این دو پایین باشد نشان دهنده این خواهد بود که فرد دچار کم خونی است. گلبول سفید در آزمایش قبل ذکر شد و کار آن مبارزه با عفونت است.

پلاکت نیز مسئولیت غلیظ کردن و لخته کردن خون را هنگام خونریزی دارد. پزشک برای بررسی وضعیت سلامت عمومی فرد، تشخیص بیماری ها، کنترل بیماری و مشاهده ی روند درمان آزمایش در منزل غرب تهران را تجویز میکند.

میزان طبیعی فاکتور های این آزمایش :

میزان نرمال گلبول های قرمز خون در یک میکرو لیتر از خون باید بین 4.3 تا 5.7 میلیون گلبول برای مردان و 3.9 تا 5 برای زنان باشد.

گلبول سفید باید بین 3500 تا 10500 باشد و میزان پلاکت نیز در رنج 150 هزار تا 450 هزار باشد.
عوامل تاثیرگذار در تغییر غیر عادی CBC  کمبود آهن، خونریزی، بیماری قلبی،. بیماری مغز استخوان، سرطان خون،. عفونت و… است.

آزمایش RBC یا شمارش گلبول های قرمز خون:

میزان گلبول های قرمز خون در اکسیژن رسانی به بافت ها بسیار دارای اهمیت است. اگر مقدار گلبول های قرمز در خون شما کم باشد،

با علائمی مانند خستگی،. تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، سردرد و سرگیجه و… همراه است و اگر میزان آن زیاد باشد، علائمی مانند خستگی، تنگی نفس، درد مفاصل و مشکلات در خواب و… دارد. این آزمایش بخشی از آزمایش CBC است و نیازی به انجام جداگانه آن نیست.

نرخ نرمال آن و نحوه انجام آزمایش آن نیز ذکر شده است. اگر شما نیاز به انجام آزمایشی دارید که میزان گلبول های سفید و گلبول های قرمز و پلاکت خود را بدانید و ساکن غرب تهران هستید، می توانید  آزمایش در منزل غرب تهران را انجام دهید.

آزمایش گلوکز خون :

این آزمایش برای اندازه گیری مقدار قند خون که منبع اصلی تامین انرژی بدن انسان است، انجام می شود. معمولا این آزمایش برای افراد که دارای دیابت نوع 1 و 2 و دیابت بارداری هستند، تجویز می شود.

مقدار قند خون در بدن توسط هورمون انسولین کنترل می شود و اگر این هورمون عملکرد صحیحی نداشته باشد، میزان قند خون زیاد شده و فرد دیابتی می شود.

دیابت نوع یک در بدن افرادی که توانایی تولید کافی هورمون انسولین را ندارند، به وجود آمده و دیابت نوع دو در بدن افراد دارای اضافه وزن رخ می دهد.

اگر شما نیاز به انجام آزمایشی دارید که میزان گلبول های سفید و گلبول های قرمز و پلاکت خود را بدانید و اگر ساکن غرب تهران هستید، می توانید  آزمایش در منزل غرب تهران را انجام دهید.

آمادگی برای انجام آزمایش :

این آزمایش هم بصورت ناشتا و هم به صورت غیر ناشتا انجام می شود. برای آزمایش ناشتا باید 8 ساعت قبل آزمایش چیزی به جز آب مصرف نکنید. نتایج حاصل از آزمایش های ناشتا معتبرترند.و اگر ساکن غرب تهران هستید، می توانید  آزمایش در منزل غرب تهران را انجام دهید.

دارو های تاثیر گذار در میزان گلوکز خون :

داروهای ادرار آور، آدرنالین، قرص های ضد بارداری، هورمون درمانی و…

نرخ نرمال قند خون :

میزان طبیعی قند خون در حالت ناشتا باید بین 70 تا 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد و برای حالت غیر ناشتا باید کمتر از 125 میلی گرم باشد.
علائم نشان دهنده ضرورت انجام این آزمایش : تشنگی شدید، خستگی دائمی، گرسنگی شدید،. تاری دید، ادرار زیاد و خوب نشدن جای زخم ها و غیره

آزمایش CBC Diff

این آزمایش برای بررسی سلول های غیر عادی در خون، عفونت، التهاب و اختلالات سیستم ایمنی بدن انسان کاربرد دارد.

این آزمایش هم بخشی از آزمایش CBC است و برای اندازه گیری گلبول های قرمز خون، گلبول های سفید خون، پلاکت، هموگلوبین و هماتوکریت به کار می رود. این آزمایش معمولا بعد از اینکه نتایج CBC عادی و نرمال نبود تجویز می شود. همچنین این آزمایش میزان هر پنج نوع گلبول سفید را به دقت نمایش می دهد.

آزمایش HDL cholesterol  :

این آزمایش میزان کلسترول خوب خون را اندازه گیری میکند. پزشکان از این آزمایش برای بررسی میزان خطر ابتلای فرد به بیماری های قلبی استفاده میکند. بهتر است برای افراد بالای 20 سال این آزمایش هر 4 سال انجام شود.

آمادگی برای انجام این آزمایش به اینصورت است که ممکن است دکتر مصرف بعضی از داروهای شما را تا چندین ساعت قبل آزمایش لغو کند و همچنین لازم باشد 8 تا 12 ساعت قبل آزمایش از خوردن غذا و… خودداری کنید.

آزمایش هورمون رشد :

همانطور که از اسم این آزمایش برداشت می شود، این آزمایش مربوط به هورمون رشد و تکامل آن در بدن انسان است که کم یا زیاد بودن آن موجب بروز مشکلاتی در بدن انسان می شود. این هورمون توسط غده هیپوفیز که در مغز انسان مشغول به فعالیت است تولید می شود.

یکی از این تست ها، تست رشد شبه انسولین است  که دقت آزمایش هورمون رشد را بالا می برد. میزان فاکتور رشد شبه انسولین یک مقدار ثابتی در بدن است و برخلاف فاکتور رشد تغییرات چندانی در طول شبانه روز ندارد و در صورت کاهش یا افزایش هورمون رشد، کاهش یا افزایش می یابد.

این دو آزمایش هر دو با یک نمونه قابل انجام اند و دکتر طبق نتایج این دو آزمایش مشخص میکند که نیاز به تحریک غده هیپوفیز برای تولید بیشتر هورمون رشد است یا باید سرکوب شود.

آزمایش تیروئید :

این آزمایش یکی از آزمایشاتی است که بسیار متداول است و سالانه تعداد بسیاری متقاضی انجام آن هستند. غده تیروئید در ناحیه گلو قرار دارد و هورمون تیروئید را ترشح میکند که روی وزن و قلب انسان اثر میگذارد.

اگر علائمی مانند افزایش وزن غیر طبیعی، احساس بدون انرژی بودن ، خشک شدن پوست، یبوست یا کاهش وزن غیر طبیعی، ضربان قلب بالا ، احساس گرم بودن بدن و عرق کردن زیاد و اسهال مداوم احساس کردید، باید تحت آزمایش تیروئید قرار بگیرید.

این آزمایش هم با نمونه گیری از خون انجام می شود و تعداد هورمون های تیروئیدی در خون شمارش می شود که تنظیم کننده متابولیسم بدن است.

برای انجام این آزمایش نیازی نیست ناشتا باشید فقط باید اسامی داروهای مصرفی خود را با پزشک یا متخصص آزمایشگاه در میان بگذارید تا بررسی شود که تداخلی وجود نداشته باشد.

آزمایش چکاپ کامل در منزل‌:

با افزایش سن میزان ابتلا به بیماری ها و اهمیت سلامت فرد افزایش می یابد. به همین دلیل انجام آزمایش چکاب در فواصل زمانی مختلف که برای افراد بالای 50 سال سالی یک بار و برای سایر افراد یک تا دو بار توصیه شده است، میتواند بسیار مفید باشد

و علاوه بر بررسی وضعیت سلامت بدن و وضعیت فعالیت و ترشح هورمون ها و… میتوان به بیماری ها پی برد و در جهت درمان آنها زودتر عمل کرد.

چکاپ کامل عموما شامل آزمایش چربی خون، آزمایش شمارش اجزای خون ، تست کم خونی، آزمایش قند خون و دیابت، آزمایش کراتینین، آزمایش آنزیم های کبد و  کلیه و آزمایش و کشت ادرار، ویتامین دی و کلسیم و پتاسیم و فسفر و آهن و آزمایش تیروئید و کشت مدفوع و آزمایش های مربوط به غربالگری، سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم است.

این آزمایشات یا بطور کلی چکاپ کامل میتواند با دستور و نسخه پزشک یا با تصمیم خودتان انجام شود.

پس از هماهنگی با مرکز آلفاطب ،. یک متخصص در زمینه نمونه گیری آزمایش در منزل غرب تهران توسط مرکز به محل مورد نظر شما فرستاده می شود

و این شخص آزمایش های مربوط به خون را با نمونه گیری خون از رگ دست شما انجام می دهد و سایر آزمایشات که مربوط به ادرار یا مدفوع شماست با راهنمایی وی انجام می شود.

آزمایش های آنزیم کبدی :

کبد، خون را تصفیه می کند و فرایند های خونی را انجام می دهد. کبد مسئول سوخت و ساز مواد غذایی، سم زدایی، سازنده فاکتورهای انعقاد خون و بسیاری از عملکردهای حیاتی می باشد.

وجود و میزان این آنزیم در خون توسط نمونه گیری از خون به شیوه ای که در دیگر آزمایش ها ذکر شد قابل مشاهده است.و اگر ساکن غرب تهران هستید، می توانید  آزمایش در منزل غرب تهران را انجام دهید.

تست کرونا در منزل در غرب تهران:

امروز که روز به روز شاهد جهش های مختلفی از ویروس کرونا که بسیار خطرناک است، هستیم، بهتر است برای انجام تست آن به دلیل خطر بالای شیوع  به  آزمایشگاه ها مراجعه حضوری نکنیم.

این کار هم از جهت انتقال ویروس از ما به دیگران و هم از سمت دیگران به ما خطرناک است. برای تشخیص بیماری کرونا دو نوع تست وجود دارد که اصلی ترین تست های تشخیص کرونا می باشند و عبارتند از تست PCR و تست آنتی بادی. تست PCR وجود عفونت در بدن را نشان می دهد و انجام آن با نمونه گیری از مخاط دهان و بینی امکان پذیر است.

در تست آنتی بادی کرونا، میزان قوی بودن سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ویروس کرونا مورد بررسی قرار میگیرد. آنتی بادی‌ها پروتئین‌های ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن هستند و وظیفه آن ها مقابله با ویروس ها و عفونت ها در بدن است.

برای این کار می‌توانید از تست فوری استفاده کنید که به هر دو شیوه تست PCR و تست آنتی‌بادی انجام می‌گیرد. در تست PCR سریع، مخاط بینی از انتهای حلق با یک سواب برداشته می‌شود و به آزمایشگاه منتقل می شود .

در تست آنتی‌بادی هم، نمونه خون برای تشخیص وجود آنتی بادی های تولید شده برای مقابله با ویروس کرونا توسط متخصص نمونه گیر آزمایشگاه گرفته شده و فرستاده می شود تا تحت آزمایش قرار گیرد.

افرادی که برای انجام نمونه‌گیری تست فوری کرونا اعزام می‌شوند، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمونه مورد نظر را از فرد بگیرند و به سرعت آن را به آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ارسال کنند تا بررسی آزمایشگاهی روی آن آغاز شود و جواب به سرعت آماده شود. تست PCR مطمئن تر است.

آزمایش پروستات:

پروستات یک غده مهم در مردان است که وظیفه تولید منی را بر عهده دارد و عامل اصلی در باروری مردان است.

این غده با گذشت زمان بزرگ می شود و در سن پیری اگر از یک حد نرمال و طبیعی بزرگتر شود، مشکلاتی را برای آقایان بوجود خواهد آورد.

آزمایشات مختلفی برای تشخیص مشکلات پروستات وجود دارد که عبارتند از آزمایش خون،. تجزیه ادرار، مشاهده و معاینه مستقیم،. تصویر برداری و… . معمولا آزمایش خون آن و گرفتن نمونه ادرار در منزل  توسط متخصص نمونه گیری اعزام شده از سمت آزمایشگاه قابل انجام است.

اگر احساس ابتلا به  بیماری‌ های  مرتبط با پروستات را دارید و یا علائم بروز مشکل در پروستات را دارید ، بهتر است آزمایش ها و تست های لازم برای بررسی پروستات را انجام دهید زیرا هر چه زودتر تشخیص مشکل صورت بگیرد، امکان درمان موفق آن بیشتر است و در صورت وجود سلامتی آرامش خاطر برای شما فراهم می گردد.

در کنار این آزمایش ها، آزمایش های بسیار دیگری نیز وجود دارند که امکان انجام آزمایش  در منزل غرب تهران وجود دارد و سعی بر آن شد که مهمترین آن ها به شما معرفی شود و اطلاعات لازم درباره آن ها در اختیار شما قرار گیرد تا در صورت لزوم نسبت به آنها آگاهی داشته و آنها را انجام داده و در صورت وجود مشکل در صدد درمان آن اقدام کنید.

ناشتا بودن برای انجام نمونه گیری و آزمایش :

همه آزمایش ها شرایط ناشتا بودن بیمار یا نمونه دهنده را ندارند. اما در بعضی از آزمایشات این موضوع بسیار حائز اهمیت است. باید 8 تا 12 ساعت قبل از نمونه گیری از خوردن غذا و… خودداری کنید و فقط میتوانید آب بیاشامید.

البته نوشیدن مایعات نیز باید از جانب پزشک یا آزمایشگاه برای نمونه گیری مانعی نداشته باشد و از نوشیدن آبمیوه و چای و… خودداری شود.

انجام آزمایش ها در صبح نتایج دقیق تری را به همراه دارند زیرا در اوایل صبح مقادیر طبیعی نمونه ها آشکار می شوند.

سوالات متداول انجام آزمایش در منزل غرب تهران

آیا آزمایشات در منزل غرب تهران مستلزم تحمل ناشتایی است؟

وابسته به مواد آزمایشی که در نسخه شما ثبت گردیده است، برخی آزمایشات خواهان مدت معینی ناشتایی میباشد. برای تعیین این مدت شما میتوانید به صورتی تلفنی یا سایر شیوه ها، از آزمایشگاه مد نظر پرس و جو کنید.

زمان انتظار از ثبت تا رجوع نمونه گیر چقدر است؟

این مساله در ابتدا به نسخه ی شما بستگی دارد که اگر نیازمند طی مدت ناشتایی باشد باید تا فرا رسیدن زمان صبوری کنید، اما اگر شرایط برای انجام مهیا باشد طی هماهنگی با مرکز، ساعت دقیق مشخص خواهد گردید.

آیا انجام آزمایش در منزل غرب تهران شامل تعهدات بیمه ی تکمیلی می گردد؟

مهم نیست شما آزمایش را در چه محیطی انجام داده باشید، شما با تهیه ی فیش مهر شده توسط آزمایشگاه و ارائه ی آن به بیمه ی تکمیلی مورد نظرتان، بسته به قرارداد فی مابین تا، میتوانید از تعهدات آن بهره مند گردید.

آیا با توجه به بیماری کویید۱۹ میتوان از  آزمایش در منزل مطمئن بود؟

در ابتدا باید گفت که محیط منزل امن ترین مکان برای حضور شماست و به یقین میتوان گفت حضور در مکانهای پرتردد آزمایشگاهی خطرناک و نا مطمئن است.

از لحاظ فرد نمونه گیر نیز مطمئن باشید که طبق دستورات وزارت بهداشت ملزم به رعایت کلیه ی نکات و پروتکل های بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و مایع استریل هستند و تمام لوازم مصرفی ضد عفونی شده اند.

 

نتیجه گیری:

امروزه با زیاد شدن مشغله های زندگی، افراد در هر کاری به دنبال بهترین گزینه ها هستند تا علاوه بر تامین راحتی، در وقتشان نیز صرفه جویی گردد. این مساله در بخشهای مختلف درمانی از جمله موارد آزمایشگاهی نیز قابل مشاهده است.

از این حیث بسیاری از مراکز طرح ارائه خدمات در منزل را راه اندازی کرده اند که با استقبال زیادی نیز رو به رو شده است.

اگر شما شاغل هستید و صبح ها مشغول به کار هستید و نمی توانید برای آزمایش هایی که صبح ها نتایج بهتری میدهند یا نیاز است ناشتا باشید اقدام کنید، اگر حضور در آزمایشگاه به شما حس ناخوشایندی القا می کند،

اگر سالمند یا کودکی دارید که امکان مراجعه حضوری آن ها به بیمارستان نیست یا بیماری دارید که مشکل در حرکت دارد یا محیط آلوده ای که به دلیل حضور بیماران مختلف در آزمایشگاه فراهم شده برایش خطرساز است، بهتر است آزمایش غیرحضوری و آزمایش در منزل غرب تهران را مورد امتحان قرار دهید.

شما هم برای استفاده از این خدمات کافیست از طریق راه های ارتباطی آزمایشگاه کلیه ی هماهنگی های لازم را از ثبت نسخه تا دریافت جواب آزمایش، به راحتی و در منزل به سرانجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×