آلفا طب

آزمایش در منزل شرق تهران

با ما همراه باشید تا با موضوع آزمایش در منزل شرق تهران آشنا شوید.

آزمایش یکی از اموری است که در طول زندگی، ممکن است هر فردی بارها آن را انجام دهد و با بررسی نتایج  آزمایشات مختلف ، میتوان به بررسی عملکرد اندام های مختلف بدن شخص نمونه دهنده مانند کبد، کلیه، تیروئید و قلب پرداخت.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

همچنین با آزمایش خون میتوان به وجود بسیاری از عوامل عفونی و اختلالات ژنتیکی پی برد. در حالت کلی با انجام تست خون وضعیت سلامت بدن شخص مورد بررسی قرار میگیرد. در صورتی که آزمایش ها و نتایج به دست آمده از آنها، از دقت کافی برخوردار باشند، می توانند در تشخیص بیماری و بررسی روند درمان تاثیر بسیاری داشته باشند.

چرا باید به صورت منظم آزمایش بدهیم؟
انواع آزمایش در منزل  شرق تهران و نحوه نمونه گیری و انجام آن چیست؟
آیا خطاها در حین انجام آزمایش وجود دارند؟

لزوم آزمایش در منزل  شرق تهران

انجام آزمایش گاهی برای اطمینان از سلامتی نیز انجام می شود. تا چندی قبل برای انجام آزمایش های پزشکی فقط مراجعه حضوری به آزمایشگاه ممکن بود اما امروزه خدماتی از سوی آزمایشگاه ها برای مراجعین صورت گرفته که یکی از آن ها مراجعه متخصص نمونه گیری از سوی آزمایشگاه در محل مورد نظر شخص نمونه دهنده و انجام آزمایش در منزل  شرق تهران است.

شما می توانید به دلایل مختلفی مانند مسافت طولانی بین خود و آزمایشگاه مورد نظر، وجود مشکلات جسمی و حرکتی و عدم توانایی جسمی ، کهولت سن، آلوده بودن هوا، شلوغی و ترافیک و یا به دلیل شیوع بیماری همه گیر و به شدت سرایت پذیر کرونا که یکی از دلایل مهم جلوگیری از ورود به محلهای پر تردد و شلوغ است، درخواست حضور یافتن نمونه گیر آزمایشگاه به محل مورد نظر خود و انجام نمونه گیری و سپس ارسال نمونه به آزمایشگاه جهت انجام بررسی های لازمه را داشته باشید.

آزمایش در منزل  شرق تهران موجب می شود در محیط خانه یا محل کار خود، با آسودگی خاطر، تحت نمونه گیری متخصص فرستاده شده از سوی آزمایشگاه قرار گرفته و در اسرع وقت دقیق ترین نتایج حاصل از  آزمایش خود را دریافت کنید.

برای آشنایی با انواع آزمایش هایی که قابلیت انجام آن ها در منزل وجود دارد و همچنین  آزمایش در منزل  شرق تهران و مزایای آن با ما همراه باشید.

آزمایش در منزل شرق تهران

آزمایش در منزل  شرق تهران یکی از خدمات جدید آزمایشگاه های شرق تهران است که برای آسایش و راحتی مردم بوجود آمده و این امکان را فراهم می کند که برای اخذ نمونه گیری و دریافت نتایج آزمایشات پزشکی دیگر نیازی به مراجعه حضوری فرد نمونه دهنده به  آزمایشگاه نباشد.

افرادی که به دلایل مختلف مانند عدم توانایی حرکتی و میانسال بودن یا ممنوعیت حرکت دادن شخص نمونه دهنده و یا برای آن دسته از افرادی که از محیط آزمایشگاه واهمه دارند و همچنین برای در معرض شلوغی قرار نگرفتن، صرفه جویی در وقت و هزینه و… بهترین کار انجام آزمایش در منزل  شرق تهران است .

تنها هزینه ای که بابت این خدمات پرداخت می شود،. پول بسیار کمی است  که برای ابزار مورد نیاز برای نمونه گیری ، مبلغ تعیین شده از سوی آزمایشگاه برای انجام آزمایش و هزینه رفت و آمد متخصص نمونه گیری آزمایشگاه  می باشد و در هزینه رفت و آمد به آزمایشگاه صرفه جویی می شود.

اکثر آزمایشگاه های معتبر و فعال در سطح کشور این خدمت با ارزش را  در اختیار متقاضیان قرار می دهند و از سوی متقاضیان نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است زیرا هم در وقت و هم در هزینه آن ها صرفه جویی شده و از ابتلای آن ها به بیماری های بیشتری که در محیط آزمایشگاه ممکن است به آن مبتلا شوند، جلوگیری می شود .

اگر ساکن شرق  تهران هستید، می توانید انجام آزمایش در منزل  شرق تهران را امتحان کنید و از راحتی و امن بودن این روش بهره مند شوید. حال مهم ترین آزمایش هایی که نمونه گیری آن ها در محل مورد نظر شما قابل انجام است و نحوه انجام آن ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

انواع آزمایش ها و نحوه نمونه گیری و انجام آن

آزمایش WBC ( شمارش گلبول های سفید بدن) :

این آزمایش  میزان گلبول های سفید بدن و سایر اجزای خون را مورد بررسی قرار می دهد. گلبول سفید یکی از اجزای خون است.

این سلول ها بدن را در برابر عوامل بیماری زا و بیگانه و سلولهای سرطانی حفظ می کنند  و همچنین سلول های مرده و آسیب دیده بدن توسط این سلولها از آن حذف میشوند.

هر تغییری که در تعداد گلبول های سفید به وجود می آید، میتواند نشان‌ دهنده ی یک بیماری باشد. در صورت بیش از حد بالا بودن میزان گلبول های سفید احتمال وجود عفونت در بدن است.

میزان این گلبول های سفید در بدن بسیار مهم است زیرا بیماری های بسیاری مانند بیماری های خود ایمنی و نقص ایمنی و اختلالات خونی را نشان می دهد .

گلبول های سفید در مغز استخوان تولید می شوند . میزان طبیعی گلبول های سفید در هر میکرو لیتر از خون بدن انسان برای نوزادان بین 9 تا 30 هزار، برای کودکان زیر دو سال بین 6 هزار و 200 تا 17 هزار و برای کودکان بالای دو سال و افراد بزرگسال بین 5 تا 10 هزار است.

مشاهده می شود که با افزایش سن میزان گلبول های سفید بدن انسان کاهش می یابد پس اگر در سنین بالا در نتایج آزمایش میزان گلبول های سفید کم بود جای نگرانی نیست.

اگر در سنین دیگر میزان گلبول های سفید در خون بسیار کم باشد بدن دچار تب و لرز خواهد شد که باید سریعا تحت درمان قرار گیرد .

حال اگر تعداد گلبول های سفید بالا باشد علائم خاصی وجود ندارد اما این افزایش نشان دهنده وجود عفونت و تکثیر گلبول های سفید برای رفع و مقابله با آن و نابودی اش می باشد.

پزشکان با بررسی نتایج این آزمایش می توانند به وجود یک بیماری در بدن فرد پی ببرند یا موثر بودن یک روش درمانی را بر روند بیماری تعیین کنند.

نحوه انجام آزمایش شمارش گلبول های سفید خون  :

برای انجام تست WBC یک متخصص نمونه گیر یا تکنسین آزمایشگاه که به محل مورد نظر شما مراجعه کرده باید مقداری از خون شما را بگیرد تا در آزمایشگاه تعداد گلبولهای سفید شما تحت بررسی قرار گیرد. این نمونه خون از رگی داخل بازو یا پشت دست گرفته می‌ شود .

خون گرفتن از رگ فقط یکی دو دقیقه زمان شما را  خواهد گرفت و احساس ناراحتی جزئی آن هم به خاطر فروشدن سوزن نمونه گیری در داخل دستتان خواهید کرد. ابتدا محل فرو رفتن سوزن با پنبه الکلی تمیز شده تا هر گونه میکروبی کشته شود سپس یک باند کشی به نام گارو دور بالای بازو بسته می شود .

این باند به پر شدن رگ خونی کمک کرده و موجبات خروج راحت خون از رگ را فراهم می کند . نمونه گیر یک سوزن را به آرامی داخل بازو وارد کرده و خون را در سرنگ یا لوله آزمایش متصل به آن جمع خواهد کرد .

سپس گارو را باز کرده و به آرامی سوزن را خارج می کند و در آخر هم یک نکه پنبه را روی محل سوزن گذاشته و از شما میخواهد آن را فشار دهید  تا خونریزی متوقف شود.

برای گرفتن نمونه خون از نوزادان و کودکان  ابتدا بخش کوچکی از پوست  کمی خراش داده شده و توسط یک نوار تست کوچک مقداری از خون خارج شده از پوست برداشته می شود.

سپس نمونه ها تحت شرایط مخصوص و با برچسبی که روی آن ها زده
این آزمایش هنگام استفاده از داروهایی مانند هپارین ها، آنتی بیوتیک ها، آنتی هیستامین ها، داروهای ادرار آور و دارو های شیمی درمانی و غیره ممکن است نتایج درستی ندهد.

هنگام درخواست نوبت برای انجام آزمایش میتوانید از آزمایشگاه شرایط انجام آزمایش را پرس و جو کنید یا هنگامی که به پزشک مراجعه کرده اید و این آزمایش را برای شما تعیین میکند، شرایطش را بپرسید.

عوامل تاثیر گذار در کاهش تعداد گلبول های سفید خون عفونت های شدید، پرتو درمانی، شیمی درمانی، اختلالات خودایمنی، ایدز و… می باشند.
عوامل تاثیرگذار در افزایش تعداد گلبول های سفید خون نیز تومور داخل مغز استخوان، استعمال سیگار، فشار، ورزش، بارداری، آسم، سرطان خون و…می باشد.

آزمایش شماره کامل خون  CBC) ) :

آزمایش خون معمولی  CBC یا شمارش کامل سلول های خونی نام دارد. در این آزمایش میزان گلبول های سفید خون و گلبول های قرمز خون و میزان هموگلوبین و دیگر ترکیبات خونی مشخص می شود و با آن بیماری هایی مانند کم خونی، عفونت و سرطان خون آشکار می شود .

سه نوع گلبول خونی وجود دارند و عبارتند از گلبول قرمز، گلبول سفید و پلاکت. وظیفه گلبول سفید انتقال اکسیژن را به سراسر بدن بوده و کربن دی اکسید را از سلول های بدن خارج می کند.

گلبول قرمز از هموگلوبین و هماتوکریت تشکیل شده است. هموگلوبین اکسیژن را حمل می کند و هماتوکریت درصد گلبول های قرمز به کل حجم خون در بدن است و کم خونی را نشان می دهد.

تعداد هموگلوبین در خون نیز شاخص دیگری از تشخیص میزان کم خونی در بدن است. اگر میزان این دو پایین باشد نشان دهنده کم خونی است.  کار گلبول سفید مبارزه با عفونت است. پلاکت هم مسئولیت غلیظ کردن و لخته کردن خون هنگام خونریزی را دارد .

برای نمونه گیری متخصصی از سمت آزمایشگاه برای نمونه گیری به محل مورد نظر شما مراجعه کرده خون مورد نیاز برای انجام این آزمایش را از رگ ساعد یا پشت دست میگیرد.

وی ابتدا پوست شما را با پنبه الکلی ضدعفونی کرده و شریان بند را در قسمت بالایی دست شما می بندد که باعث تورم رگ مورد نظر می شود.

سپس سوزن نمونه گیری را وارد دست شما کرده و به مقدار کمی خون را داخل یک شیشه جمع می کند. این آزمایش معمولا بدون درد است و زمان کوتاهی برای انجام آن کافی است. در انتهای کار بعد از چسباندن برچسب روی نمونه گرفته شده به آزمایشگاه فرستاده می شود.

میزان نرمال گلبول های قرمز خون در یک میکرو لیتر از خون باید بین 4.3 تا 5.7 میلیون گلبول برای مردان و 3.9 تا 5برای زنان باشد. گلبول سفید باید بین 3500 تا 10500 باشد و میزان پلاکت نیز در رنج 150 هزار تا 450 هزار باشد.

عوامل تاثیرگذار در تغییر غیر عادی CBC  شامل کمبود آهن، خونریزی، بیماری قلبی،. بیماری مغز استخوان، سرطان خون،. عفونت و… است.

آزمایش هپاتیت A :

برای تشخیص هپاتیت A یا (HAV) از آزمایش خون آنتی بادی هپاتیت A استفاده می شود. در این بیماری در بدن  پروتئین هایی در پاسخ به عفونت ویروسی تولید شده و در این آزمایش بررسی می شود.

اگر آنتی بادی ها در بدن یافت شوند، نشاندهنده ابتلا به این بیماری است.برای آزمایش هپاتیت A نمونه خون نتایج دقیق تری نسبت به سایر روش ها مانند آزمایش  ادرار و… برای اطلاع از ابتلا به بیماری در اختیار ما قرار می دهد.

هنگام مراجعه نمونه گیر به منزل یا محل مورد نظر نمونه گیری خون مانند سایر روش ها به صورتی که محل ورود سوزن که معمولا روی دست است، با پد الکلی ضدعفونی می شود و سوزن وارد رگ شده و نمونه برداری خونی انجام می شود.

نتیجه این آزمایش هپاتیت A با دو جواب  مثبت یا منفی مشخص می شود. نتیجه مثبت نشان دهنده عفونت حاد یا اخیر هپاتیت A است و نتیجه منفی به این معنی است که هیچ عفونت فعالی وجود ندارد.

هر کسی که قبلاً به هپاتیت A مبتلا نشده یا شخصی که واکسن آن را دریافت نکرده باشد، در معرض ابتلا به هپاتیت A است. این ویروس معمولاً از طریق غذای تهیه شده با بهداشت نامناسب، فعالیت جنسی و استفاده از سوزن مشترک پخش می شود.

برای انجام آزمایش بهتر است تا پایان دوره انکوباسیون یا زمان بین قرار گرفتن در معرض ویروس و زمان شروع علائم منتظر بمانید  و سپس اقدام یه انجام آزمایش کنید . قبل از انجام این آزمایش حداقل ۱۴ تا ۳۵ روز صبر کنید.

آزمایش ادرار :

آزمایش ادرار یا آنالیز ادراری  یکی از روش های ساده آزمایشگاهی است که روش تهیه نمونه و انجام آزمایش آن آسان است . نتایج غیرطبیعی این آزمایش در نشان دادن بیماری‌های مرتبط با  کلیه و مجاری ادراری عملکرد قابل توجهی دارد.

معمولاً آزمایش ادرار همزمان با کشت ادرار و نیز آزمایش آنتی بیوگرام (آزمایش حساسیت باکتریهای رشد نموده به آنتی‌بیوتیک‌ها) انجام میشود. بهترین نتایج همیشه روی ادرار اول صبح که pH پایینی دارد بدست می آید.

برای جمع آوری نمونه بعذ از مراجعه نمونه گیر به منزل  و تحویل گرفتن ظرف نمونه ابتدا دست های خود را تمیز بشویید. در ظرف مخصوص نمونه را باز کنید و مواظب باشید  ظرف مخصوص نمونه آلوده نشود. مجاری خروجی ادرار و نواحی اطراف آن را به دقت بشویید و خشک نمایید.

ادرار را شروع کنید، به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا مقداری از ادرار در توالت بریزد، سپس ظرف مخصوص را جلوی جریان ادرار خود قرار دهید. مقداری از ادرار را بدون آنکه آن را متوقف کنید داخل ظرف بریزید.میزان نمونه باید نصف ظرف یا حداقل یک چهارم آن باشد .

در ظرف را محکم کنید. ظرف حاوی نمونه ادرار را در اختیار نمونه بردار قرار دهید تا برای انتقال به آزمایشگاه در محل مخصوص قرار دهد. بعد از انجام نمونه گیری باید نمونه را هر چه سریعتر و حداکثر تا یک ساعت جهت بررسی و کشت به آزمایشگاه انتقال داد.

آزمایش شمارش گلبول های قرمز خونRBC ) ) :

میزان گلبول های قرمز خون در اکسیژن رسانی به بافت ها بسیار دارای اهمیت است. اگر مقدار گلبول های قرمز در خون شما کم باشد، با علائمی مانند خستگی،. تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، سردرد و سرگیجه و… همراه است و اگر میزان آن زیاد باشد، علائمی مانند خستگی، تنگی نفس، درد مفاصل و مشکلات در خواب و… دارد.

این آزمایش بخشی از آزمایش CBC است و نیازی به انجام جداگانه آن نیست. نرخ نرمال آن و نحوه انجام آزمایش آن نیز ذکر شده است. اگر شما نیاز به انجام آزمایشی دارید که میزان گلبول های سفید و گلبول های قرمز و پلاکت خود را بدانید و ساکن شرق تهران هستید، می توانید  آزمایش در منزل  شرق تهران را انجام دهید.

آزمایش گلوکز خون :

این آزمایش برای اندازه گیری مقدار قند خون که منبع اصلی تامین انرژی بدن انسان است،  انجام می شود. معمولا این آزمایش برای افراد که دارای دیابت نوع 1 و 2 و دیابت بارداری هستند، تجویز می شود.

مقدار قند خون در بدن توسط هورمون انسولین کنترل می شود و اگر این هورمون عملکرد صحیحی نداشته باشد، میزان قند خون زیاد شده و فرد دیابتی می شود. دیابت نوع یک در بدن افرادی که توانایی تولید کافی هورمون انسولین را ندارند، به وجود آمده و دیابت نوع دو در بدن افراد دارای اضافه وزن رخ می دهد.

این آزمایش هم بصورت ناشتا و هم به صورت غیر ناشتا انجام می شود. برای آزمایش ناشتا باید 8 ساعت قبل آزمایش چیزی به جز آب مصرف نکنید.

نتایج حاصل از آزمایش های ناشتا معتبرترند.دارو های تاثیر گذار در میزان گلوکز خون  داروهای ادرار آور، آدرنالین، قرص های ضد بارداری، هورمون درمانی و…هستند.

برای انجام نمونه گیری  دسترسی به خون و نمونه گیری معمولا با سوراخ کردن نوک انگشت دست انجام می شود. اگر نیاز به آزمایشات دیگری باشد میتوان مانند سایر آزمایشات ذکر شده خون را از رگ گرفت. ابتدا متخصص آزمایشگاه  محل تزریق را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کرده و میکروب ها را نابود میکند.

سپس یک نوار کشسان به نام گارو را در قسمت بالایی بازو می بندد و رگ ها انباشته از خون خواهند شد. پس از پیدا کردن رگ، یک سوزن استریل وارد آن می شود یا سوزن در نوک انگشت وارد می شود و خون یا وارد سرنگ شده یا اگر از نوک انگشت باشد به یک قطعه شیشه ای به نام لام کشیده می شود که به آزمایشگاه منتقل می شود.

میزان طبیعی قند خون در حالت ناشتا باید بین 70 تا 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد و برای حالت غیر ناشتا باید کمتر از 125 میلی گرم باشد. علائم نشان دهنده ضرورت انجام این آزمایش تشنگی شدید، خستگی دائمی، گرسنگی شدید،. تاری دید، ادرار زیاد و خوب نشدن جای زخم ها و غیره است.

آزمایش CBC Diff این آزمایش برای بررسی سلول های غیر عادی در خون، عفونت، التهاب و اختلالات سیستم ایمنی بدن انسان کاربرد دارد.

این آزمایش هم بخشی از آزمایش CBC است و برای اندازه گیری گلبول های قرمز خون، گلبول های سفید خون، پلاکت، هموگلوبین و هماتوکریت به کار می رود.

این آزمایش معمولا بعد از اینکه نتایج CBC عادی و نرمال نبود تجویز می شود. همچنین این آزمایش میزان هر پنج نوع گولبول سفید را به دقت نمایش می دهد.

متخصص فرستاده شده از سوی آزمایشگاه با سوزنی کوچک از دست یا بازو خون میگیرد و آن را برچسب زده و به آزمایشگاه می فرستد.

سپس در آزمایشگاه مقداری از خون نمونه گیری شده را روی لام یا صفحه کوچک شیشه ای میریزند و با اضافه کردن موادی دیگر آن را تحت آزمایش قرار میدهد.

آزمایش HDL cholestrol  :

این آزمایش میزان کلسترول خوب خون را اندازه گیری میکند. پزشکان از این آزمایش برای بررسی میزان خطر ابتلای فرد به بیماری های قلبی استفاده میکند.

بهتر است برای افراد بالای 20 سال این آزمایش هر 4 سال انجام شود. آمادگی برای انجام این آزمایش به اینصورت است که ممکن است دکتر مصرف بعضی از داروهای شما را تا چندین ساعت قبل آزمایش لغو کند و همچنین لازم باشد 8 تا 12 ساعت قبل آزمایش از خوردن غذا و… خود داری کنید.

بعد از حمله قلبی و در مواقعی که استرس دارید از انجام آزمایش خودداری کنید زیرا بطور موقت کاهش می یابد و نتیجه به دست آمده دقیق نخواهد بود. در این آزمایش یا متخصص نمونه گیری را بوسیله سرنگ انجام می دهد یا با یک سوزن کوچک به نام لانست نمونه گیری انجام می شود.

سپس نمونه گیری بسته بندی شده و به آزمایشگاه ارسال می شود.  میزان نرمال و طبیعی کلسترول برای مردان حدودا کمتر از 40 و برای زنان کمتر از 50 میلی لیتر در دسی لیتر است.

آزمایش هورمون رشد :

همانطور که از اسم این آزمایش برداشت می شود، این آزمایش مربوط به هورمون رشد و تکامل آن در بدن انسان است که کم یا زیاد بودن آن موجب بروز مشکلاتی در بدن انسان می شود. این هورمون توسط غده هیپوفیز که در مغز انسان مشغول به فعالیت است تولید می شود.

نحوه نمونه گیری آن مانند سایر نمونه گیری هایی که ذکر شد انجام می شود و نمونه خون شما به آزمایشگاه فرستاده می شود و نتیجه حاصله میزان هورمون را در بدن شما لحظه ای که نمونه گیری انجام شده است  نشان می دهد.

یک سری تست های دیگر هم در کنار این نمونه گیری انجام می شود. یکی از این تست ها، تست رشد شبه انسولین است  که دقت آزمایش هورمون رشد را بالا می برد.

scientist in research lab

میزان فاکتور رشد شبه انسولین یک مقدار ثابتی در بدن است و برخلاف  فاکتور رشد تغیرات چندانی در طول شبانه روز ندارد و در صورت کاهش یا افزایش هورمون رشد، کاهش یا افزایش می یابد.

این دو آزمایش هر دو با یک نمونه قابل انجام اند و دکتر طبق نتایج این دو آزمایش مشخص میکند که نیاز به تحریک غده هیپوفیز برای تولید بیشتر هورمون رشد است یا باید سرکوب شود.

تست سرکوب هورمون رشد :

اگر میزان هورمون رشد در بدن بیش از میزان طبیعی باشد، متخصصی که از طرف آزمایشگاه فرستاده می شود، به کمک یک سوزن یا سرم از شما خون میگیرد .

سپس یک محلول مخصوص که دارای قند گلوکز است و باعث کاهش هورمون رشد می شود را میخورید. بعد در فواصل زمانی مختلف تا هنگامی که دو ساعت از خوردن محلول بگذرد از شما چند نمونه خون گرفته می شود. پس از نام گذاری و بسته بندی این نمونه ها به آزمایشگاه منتقل می شود تا تحت آزمایش قرار بگیرد.

تست تحریک هورمون رشد:

متخصص فرستاده شده از سوی آزمایشگاه با یک سرم نمونه خون اولیه را از رگ دست شما میگیرد.  بعد شما یک دارو که موجب  ترشح هورمون رشد می شود را میل کرده و در طول دو ساعت در فواصل زمانی مشخص از شما چندین نمونه خون گرفته می شود تا میزان اثر گذاری در ترشح هورمون مشاهده شود.
اگر هورمون رشد بدن شما بعد از مشخص شدن نتایج آزمایش سرکوب زیاد باشد و نوشیدن محلول قندی تاثیری بر کاهش آن نداشته باشد.

همچنین نتایج آزمایش شبه انسولین هم بالا باشد، تولید زیاد تر از میزان لازم هورمون رشد تشخیص داده می شود و چندین آزمایش دیگر برای تشخیص قطعی و نوع مشکل در هورمون رشد تجویز می شود.

اگر مقدار هورمون رشد در نتایج آزمایش تحریک سازی کم باشد و داروی افزایش دهنده هورمون رشد تاثیری نداشته باشد و نتایج در آزمایش شبه انسولین هم پایین باشد، نشان‌ از کمبود هورمون رشد است و باید بعد بررسی های بیشتر راه حل درمان توسط پزشک ارائه شود.

نرخ نرمال و طبیعی این هورمون بعد از تست سرکوب هورمون رشد در بدن کمتر از0.3 نانو گرم در هر میلی لیتر از خون است و برای تست تحریک بالای 4 نانو گرم در هر میلی لیتر از خون برای بزرگسالان طبیعی است. اما بطور کلی نرخ نرمال توسط آزمایشگاه مشخص می شود و در اختیار شما قرار میگیرد.

آزمایش تیروئید :

این آزمایش یکی از آزمایشاتی است که بسیار متداول است و سالانه تعداد بسیاری متقاضی انجام آن هستند. غده تیروئید در ناحیه گلو قرار دارد و هورمون تیروئید را ترشح میکند که روی وزن و قلب انسان اثر میگذارد.

اگر علائمی مانند افزایش وزن غیر طبیعی، احساس بدون انرژی بودن ، خشک شدن پوست، یبوست یا کاهش وزن غیر طبیعی، ضربان قلب بالا ، احساس گرم بودن بدن و عرق کردن زیاد و اسهال مداوم احساس کردید، باید تحت آزمایش تیروئید قرار بگیرید.

این آزمایش هم با نمونه گیری از خون انجام می شود و تعداد هورمون های تیروئیدی در خون شمارش می شود که تنظیم کننده متابولیسم بدن است. این آزمایش به دو بخش TSH و T3 و ‌T4 تقسیم می شود.

هنگامی که هورمون تیروئید در بدن کم شود، TSHتوسط هیپوفیز در مغز ترشح می شود که باعث تولید T3و T4 می شود.

این دو هورمون توسط تیروئید ترشح می شود و تنظیم میزان انرژی بدن را بر عهده دارد. برای انجام این آزمایش از ورید بازو که به وسیله قرار گرفتن گارو در بالای بازو متورم شده توسط یک سوزن نمونه خون گرفته می شود.

برای اینجام این آزمایش نیازی نیست ناشتا باشید فقط باید اسامی داروهای مصرفی خود را با پزشک یا متخصص آزمایشگاه در میان بگذارید تا بررسی شود که تداخلی وجود نداشته باشد. اگر میزان TSH زیاد باشد،. هورمون T3 و T4 به میزان زیادی ترشح و تولید می شود و میگویند شخص دچار پرکاری تیروئید است.

برای کم کاری تیروئید هم بر عکس این حالت وجود دارد. میزان نرمال TSH در هر دسی لیتر خون، بین 0.4 تا 4 نانو گرم است. برای T4 این نرخ نرمال بین 9 تا 25 نانوگرم در هر دسی لیتر از خون است و برای T3 نیز در هر دسی لیتر از خون بین 3.5 تا 7.8 نانوگرم باید باشد.

آزمایش چکاپ کامل در منزل‌:

با افزایش سن میزان ابتلا به بیماری ها و اهمیت سلامت فرد افزایش می یابد. به همین دلیل انجام آزمایش چکاب در فواصل زمانی مختلف که برای افراد بالای 50 سال سالی یک بار و برای سایر افراد یک تا دو بار توصیه شده است، میتواند بسیار مفید باشد و علاوه بر بررسی وضعیت سلامت بدن و وضعیت فعالیت و ترشح هورمون ها و… میتوان به بیماری ها پی برد و در جهت درمان آن ها زودتر عمل کرد.

چکاپ کامل عموما شامل آزمایش چربی خون، آزمایش شمارش اجزای خون ، تست کم خونی، آزمایش قند خون و دیابت، آزمایش کراتینین، آزمایش آنزیم های کبد و  کلیه و آزمایش و کشت ادرار، ویتامین دی و کلسیم و پتاسیم و فسفر و آهن و آزمایش تیروئید و کشت مدفوع و آزمایش های مربوط به غربالگری، سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم است.

این آزمایشات یا بطور کلی چکاپ کامل میتواند با دستور و نسخه پزشک یا با تصمیم خودتان انجام شود.

پس از هماهنگی با آزمایشگاه و نوبت گیری،. یک متخصص در زمینه نمونه گیری توسط آزمایشگاه به محل مورد نظر شما فرستاده می شود و این شخص آزمایش های مروبوط به خون را با نمونه گیری خون از رگ دست شما انجام می دهد و سایر آزمایشات که مربوط به ادرار یا مدفوع شماست با راهنمایی وی انجام می شود و بعد اتمام انواع نمونه گیری ها، نمونه ها به آزمایشگاه منتقل می شود و روی آن ها آزمایش صورت میگیرد.

آزمایش های آنزیم کبدی :

کبد، خون را تصفیه می کند و فرایند های خونی را انجام می دهد. کبد مسئول سوخت و ساز مواد غذایی، سم زدایی، سازنده فاکتورهای انعقاد خون و بسیاری از عملکردهای حیاتی می باشد. سلول های کبد حاوی پروتئین هایی به نام آنزیم می باشند که واکنش های شیمیایی را انجام می دهند.

هنگامی که سلول های کبد آسیب می بینند، آنزیم های درون سلولی به خون می ریزند که می توان با آزمایش خون، میزان این آنزیم ها را اندازه گیری کرد. دو آنزیم اصلی کبد عبارتند از: آنزیم ALT که فقط در کبد است و آنزیم AST که در عضلات و دیگر بافت های نزدیک کبد نیز یافت می شود.

اگر این دو آنزیم با هم در خون وجود داشته باشند، می توان دریافت که کبد دچار آسیب شده است. وجود و میزان این آنزیم ها در خون توسط نمونه گیری از خون به شیوه ای که در دیگر آزمایش ها ذکر شد قابل مشاهده است.

تست کرونا در منزل در شرق تهران:

امروزه که روز به روز شاهد جهش های مختلفی از ویروس کرونا که بسیار خطرناک است، هستیم، بهتر است برای انجام تست آن به دلیل خطر بالای شیوع  به  آزمایشگاه ها مراجعه حضوری نکنیم. اینکار هم از جهت انتقال ویروس از ما به دیگران و هم از سمت دیگران به ما خطرناک است.

برای تشخیص بیماری کرونا دو نوع تست وجود دارد که اصلی ترین تست های تشخیص کرونا می باشند و عبارتند از تست PCR و تست آنتی بادی. تست PCR وجود عفونت در بدن را نشان می دهد و انجام آن با نمونه گیری از مخاط دهان و بینی امکان پذیر است.

در تست آنتی بادی کرونا، میزان قوی بودن سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ویروس کرونا مورد بررسی قرار میگیرد. آنتی بادی‌ها پروتئین‌های ساخته شده توسط سیستم ایمنی بدن هستند و وظیفه آن ها مقابله با ویروس ها و عفونت ها در بدن است.

برای اینکار می‌توانید از تست فوری استفاده کنید که به هر دو شیوه تست PCR و تست آنتی‌بادی انجام می‌گیرد. در تست PCR سریع، مخاط بینی از انتهای حلق با یک سواب برداشته می‌شود و به آزمایشگاه منتقل می شود .

در تست آنتی‌بادی هم، نمونه خون برای تشخیص وجود آنتی بادی های تولید شده برای مقابله با ویروس کرونا توسط متخصص نمونه گیر آزمایشگاه گرفته شده و فرستاده می شود تا تحت آزمایش قرار گیرد.

افرادی که برای انجام نمونه‌گیری تست فوری کرونا اعزام می‌شوند، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نمونه مورد نظر را از فرد بگیرند و به سرعت آن را به آزمایشگاه‌های مورد تائید وزارت بهداشت ارسال کنند تا بررسی آزمایشگاهی روی آن آغاز شود و جواب به سرعت آماده شود. تست PCR مطمئن تر است.

آزمایش پروستات:

پروستات یک غده مهم در مردان است که وطیفه تولید منی را بر عهده دارد و عامل اصلی در باروری مردان است.

این غده با گذشت زمان بزرگ می شود و در سن پیری اگر از یک حد نرمال و طبیعی بزرگتر شود، مشکلاتی را برای آقایان بوجود خواهد آورد. آزمایشات مختلفی برای تشخیص مشکلات پروستات وجود دارد که عبارتند از آزمایش خون،. تجزیه ادرار، مشاهده و معاینه مستقیم،.

تصویر برداری و… . معمولا آزمایش خون آن و گرفتن نمونه ادرار در منزل  توسط متخصص نمونه گیری اعزام شده از سمت آزمایشگاه قابل انجام است.  این آزمایش  اولین آزمایش برای تشخیص است و در آن آنتی ژن های پروستات بررسی می شود.

این آنتی ژن ها در پروستات بدن بوسیله بافت های سرطانی و غیر سرطانی تولید می شود و اگر مقدار آن از یک حد نرمال و طبیعی بالا تر باشد نشان دهنده سرطان پروستات است. این آزمایش به این صورت است که ابتدا محل گرفتن نمونه خون توسط نمونه گیر ضدعفونی شده و یک کاور پلاستیکی برای ایجاد فشار در بالای دست بسته می شود.

بعد از بستن آن رگ دست متورم شده و با فرو کردن سوزن به داخل رگ نمونه گیری راحت تر انجام می شود. مقداری از خون در محفظه پلاستیکی سرنگ جمع شده و بعد به یک لوله شیشه ای انتقال می یابد و بعد از زدن برچسب مشخصات و قرار دادن آن در محفظه مخصوص توسط فرد نمونه گیر به آزمایشگاه فرستاده می شود.

اگر احساس ابتلا به  بیماری‌ های  مرتبط با پروستات را دارید و یا علائم بروز مشکل در پروستات را دارید ، بهتر است آزمایش ها و تست های لازم برای بررسی پروستات را انجام دهید زیرا هر چه زودتر تشخیص مشکل صورت بگیرد، امکان درمان موفق آن بیشتر است و در صورت وجود سلامتی آرامش خاطر برای شما فراهم می گردد.

در کنار این آزمایش ها، آزمایش های بسیار دیگری نیز وجود دارند که امکان انجام نمونه گیری آن ها در منزل وجود دارد و سعی بر آن شد که مهم ترین آن ها به شما معرفی شود و اطلاعات لازم درباره آن ها در اختیار شما قرار گیرد تا درصورت لزوم نسبت به آن ها آگاهی داشته و آن ها را انجام داده و در صورت وجود مشکل در صدد درمان آن اقدام کنید.

خطاها در حین انجام آزمایش

برای کاهش و به حداقل رساندن خطاها هنگام نمونه گیری برای انجام آزمایش، رعایت نکات ضروری و مورد نیاز برای خونگیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این نکات هم شامل فرد نمونه دهنده شده و هم فرد خون گیر مسئول رعایت این دستورات می باشد.

کلیه نکاتی را که شما باید قبل از انجام خونگیری رعایت نمایید در هنگام پذیرش و از طریق همکاران آزمایشگاه برای شما به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

فردی که قرار است خونش تحت آزمایش قرار گیرد باید مواردی که در زیر ذکر می شود را هنگام نمونه گیری انجام دهد:

–    فرد باید بر اضطراب و ترس خود غلبه کند زیرا اضطراب ممکن است بر جواب آزمایش تاثیر داشته باشد. برای این کار فردبایدد چند دقیقه قبل از آزمایش نفس عمیق بکشد.

البته این اضطراب بیشتر بر اثر مراجعه حضوری و قرار گرفتن در شرایط آزمایشگاه پیش می آید.

اما برای گرفتن خون هم نباید اسنرسی داشته باشید زیرا متخصص فرستاده از سوی آزمایشگاه مهارت کافی در انجام این عمل داشته و سعی بر آن دارد که کمترین ناراحتی را حس کنید.

–    اگر قبل خونگیری در مورد آزمایشی ناشتائی مد نظر باشد، فرد نمونه دهنده باید زمان مورد نیاز برای ناشتائی را رعایت کند تا نتایج حاصل از آزمایش بهترین و دقیق ترین باشند.

–    اگر به الکل یا ماده ای ضد عفونی کننده خاصی حساسیت دارید، حتما قبل از مراجعه متخصص نمونه گیری و  انجام نمونه برداری به آزمایشگاه اطلاع دهید تا ضدعفونی کننده دیگری را هنگام مراجعه به همراه داشته باشند.
–    اگر شما هرگونه مشکل یا بیماری خاصی دارید، به فرد نمونه گیر اطلاع دهید. برای مثال افراد آلوده به ایدز، هپاتیت و بیماری های مسری دیگر باید به آزمایشگاه مشکل خود را اطلاع دهند تا نمونه گیر با تجهیزات لازمه مراجعه کند و دچار مشکل یا بیماری نشود.

–    لباس راحتی را هنگام نمونه گیری انتخاب کنید که آستین آن به راحتی جا به جا شود.

–    توصیه های فرد نمونه گیر را به خوبی شنیده و به آن عمل کنید تا بهترین نتیجه را از انجام آزمایش بگیرید.

–     بعد از انجام نمونه گیری  چند دقیقه محل وارد شدن سوزن را با پنبه فشار دهید تا از کبودی و خون مردگی در آن ناحیه جلوگیری شود و همچنین خونریزی به طور کامل قطع شود.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین استفاده می کنند، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا خون آنها به طور کامل قطع شود در نتیجه باید مدت زمان بیشتری را روی محل نمونه برداری فشار بدهند.

–    بعد خارج شدن سوزن سرنگ از رگ، مشت خود را باز کنید چون مشت نگه داشتن دست موجب تداوم خون ریزی می شود.

–     بعد نمونه گیری بلافاصله بلند نشوید چون ممکن است به دلیل کاهش حجم خون دچار ضعف، سیاهی چشم، سرگیجه شده و زمین بخورید بنابراین توصیه می شود چند دقیقه بر روی صندلی بمانید.

–    گر احساس می کنید بعد خونگیری ممکن است ضعف کنید. بهتر است یک شیرینی ببرای خود فراهم کنید. البته اگر در زمان ناشتا بودن آب به مقدار کافی مصرف شود امکان ضعف بعد از نمونه گیری کم تر می شود. لازم به ذکر است در زمان ناشتایی ، نوشیدن آب بلامانع است.

دلایل انجام آزمایش در منزل  شرق تهران

–    یکی از دلایل مهمی که افراد تمایل به انجام آزمایش در منزل یا محل کار خود دارند این است که نمونه دهنده فرد سالمندی است که رفت و آمد و مراجعه حضوری به آزمایشگاه برای وی مقدور نبوده و یا به سختی قابل انجام است و در صدد فراهم آوردن شرایط آسایش و راحتی برای وی هستید. در اینصورت می توانید از نمونه گیری در منزل بهره مند شوید.

–    دلیل دیگر هنگامی بوجود می آید که نمونه دهنده کودکان هستند. این دسته از افراد نسبت به محیط های درمانی درکی نداشته و حضور در این مکان ها هراس داشته و ممانعت می کنند.

اگر عمل نمونه گیری توسط متخصص نمونه گیری آزمایشگاه در محل شناخته شده ای مانند منزل انجام شود، از ترس و واهمه و اضطراب کودک کاسته شده و تاثیرات مثبتی را به دلیل آرامش روانی که برای وی فراهم می شود،. بوجود می آورد.

–    دلیل دیگر ارائه این خدمت، کمک به ناتوانان و معلولانی است که به دلیل عدم وجود زیر ساخت مناسب در مکان های عمومی برای جابجایی آن ها، شرایط مراجعه حضوری به آزمایشگاه ها را نداشته و با سختی و مشقت مواجه اند. به همین علت مراجعه نمونه گیر به محل نگه داری این افراد کمک بسیاری به این دسته از افراد مهم جامعه خواهد کرد.

–    اکثر آزمایش ها به دلیل اینکه در صبح وضعیت بدن در حالتی است که آزمایش های آن نتایج صحیح تری را می دهد،

صبح انجام می شود که به دلیل رجوع دیگران به محل کار و محیط های مختلف ترافیک بسیاری در سطح شهر بویژه شهر بزرگ تهران وجود دارد و مراجعه حضوری وقت بسیاری از شما خواهد گرفت. در این شرایط بهتر است از آزمایشگاه مورد نظر خود درخواست انجام آزمایش در منزل  شرق تهران را داشته باشید.

همچنین اگر شاغل هستید و امکان مراجعه حضوری به آزمایشگاه را ندارید چون با ساعت کاری شما تداخل دارد، می توانید درخواست نمونه گیری در محل کار خود را از آزمایشگاه داشته باشید.

–     دلیل دیگر، صرفه جویی در پول و هزینه ها است. مراجعه حضوری به آزمایشگاه هزینه هایی از قبیل هزینه سوخت ماشین یا هزینه وسیله نقلیه ای که قرار است شخص را به آزمایشگاه رسانده و برگرداند را به همراه دارد که هزینه های کمی نیست.

شما میتوانید درصد بسیار کمی از این هزینه را صرف کنید تا نمونه گیر آزمایشگاه به نزد شما آمده  و بدون ماندن در صف شلوغ انتظار آزمایشگاه ها به راحتی در محل مورد نظرتان نمونه گیری را انجام دهید.

–    مزیت بعدی افزایش میزان دقت در انجام و نتیجه آزمایش ها است. استرس و فشار از عوامل بسیار تاثیرگذار در نتایج آزمایشها است و باید میزان آن را به حداقل رساند تا نتایج دچار خطا نشوند. بعضی از افراد هنگام مراجعه حضوری به آزمایشگاه دچار اضطراب و نگرانی می شوند. پس انجام آزمایش در منزل برای آن ها مفید خواهد بود.

–    درصد بیشتری از افرادی که  به آزمایشگاه ها مراجعه می کنند بیمار بوده و انواع میکروب ها و ویروس ها را به محیط منتقل میکنند. این حالت برای افراد بیمار دیگر یا کودکان و افراد مسن که سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به دیگران دارند،.

خطرناک بوده و آن ها را در معرض ابتلا به بیماری های بیشتری قرار خواهد داد. در صورت داشتن سیستم ایمنی بدن ضعیف و یا در حال درمان با شیمی درمانی بودن و حتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری ها   می توانید در صورت ساکن بودن در شرق تهران، آزمایش در منزل شرق تهران را تجربه کنید و نگران ابتلا به بیماری های دیگر نباشید.

–     دلیل بعدی انجام آزمايش در منزل  شرق تهران صرفه جویی در وقت و زمان است. در شهر های شلوغی مانند تهران برای مراجعه حضوری باید مدت بسیار زیادی را در ترافیک ها و شلوغی راه گذراند و تحت عوامل و مشکلات دیگری مانند تصادف، آلودگی هوا، خستگی ناشی از ماندن در ترافیک و مشکلات عصبی قرار گرفت .

بنابراین انتخاب انجام آزمایش در منزل شرق تهران بهترین انتخاب است تا در وقت شما صرفه جویی شود و از فراهم کردن مشکلات دیگر برای شما خودداری شود.

پذیرش و انجام نمونه گیری و آزمایش در منزل  شرق تهران

راه های متفاوتی برای گرفتن نوبت برای انجام آزمایش در منزل شرق تهران توسط آزمایشگاه ها برای شما فراهم می شود و میتوانید با روش دلخواه خود اقدام به گرفتن نوبت نمایید.

مراجعه حضوری:

در مراجعه حضوری همراه بیمار  نسخه ی پزشک  که در آن نوع آزمایش قید شده را به آزمایشگاه تحویل داده و بعد از بررسی پذیرش آزمایشگاه و گرفتن توضیحات لازم در باب تاثیر داروهای مصرفی بیمار بر نتیجه آزمایش و حذف مصرف داروهای تداخل دار و تاثیر گذار در نتیجه آزمایش تا هنگام انجام آن و همچنین ناشتا بودن یا نبودن و بسیاری موارد دیگر، هزینه انجام آزمایش را پرداخت و زمان حضور متخصص نمونه گیر آزمایشگاه در محل مورد نظر مشخص می شود.

تماس تلفنی :

در این روش همراه یا خود شخص نمونه دهنده با آزمایشگاه تماس گرفته و سپس نسخه پزشک را از طریق راه ارتباطی که آزمایشگاه مشخص کرده،. ارسال می کند.

سپس مراحل پذیرش توسط پرسنل آزمایشگاه انجام شده و هزینه به صورت اینترنتی پرداخت می شود. در نهایت نکات مهم در مورد آزمایش مورد نظر در اختیار شما قرار میگیرد و زمان مراجعه متخصص به منزل یا محل کار شما جهت نمونه گیری مشخص خواهد شد.

سایت آزمایشگاه :

در این روش به سایت آزمایشگاه مراجعه کرده و در قسمت نمونه گیری در منزل شرق تهران بعد از ثبت اطلاعات لازم و آدرس و اسکن نسخه در صورت داشتن، هزینه را یا به صورت اینترنتی پرداخت کرده و یا پس از مراجعه شخص نمونه گیر به منزل یا محل کار پرداخت خواهید کرد. زمان مراجعه متخصص توسط آزمایشگاه به شما اطلاع داده خواهد شد.

پیامک :

با ارسال پیامی به شماره مشخص شده از سوی آزمایشگاه، اعلام آمادگی و نیاز جهت  انجام آزمایش در منزل شرق تهران کرده و آزمایشگاه نتیجه ثبت درخواست و سایر اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهد داد و در زمان تعیین شده متخصص خود را جهت نمونه گیری به محل مورد نظر شما خواهد فرستاد.

مراحل نمونه گیری در منزل در شرق تهران

1. ثبت درخواست اعلام نیاز برای انجام آزمایش و نمونه گیری خطاب به آزمایشگاه

2. قبول درخواست آمادگی شما  از جانب آزمایشگاه و تعیین وقت حضور یافتن متخصص نمونه گیر در محل مورد نظر شما

3. حضور نمونه گیر در مکانی که شما تعیین کرده اید و در زمانی که به آزمایشگاه اطلاع دادید که حضور دارید.

4. انجام نمونه گیری برای آزمایش تعیین شده توسط پزشک یا انتخابی خود توسط شخص متخصص در این زمینه و با رعایت تمامی نکات بهداشتی و استاندارد

5. اگر هزینه انجام آزمایش و وسایل مصرفی و رفت و آمد آزمایشگاه قبلا بصورت اینترنتی پرداخت شده باشد نیازی به پرداخت مبلغی به شخص نمونه گیر نیست اما بعضی از آزمایشگاه ها امکان پرداخت در منزل یا محل مورد نظر شما برای نمونه گیری را فراهم کرده اند که هزینه انجام نمونه گیری و سایر موارد مطرح شده را به شخص نمونه گیر باید پرداخت کنید.

6. بعد از انجام نمونه گیری  نمونه مورد نظر توسط متخصص حضور یافته در محل تحت شرایط ویژه مربوط به نوع نمونه به سرعت به آزمایشگاه منتقل می شود تا تمامی بررسی های لازم برای به دست آوردن نتایج مورد نیاز صورت گیرد.

بعد از انجام بررسی ها نتایج مورد نیاز با توجه به نوع آزمایش در حجم کمی به صورت آنلاین یا حضوری به بیمار یا همراه آن تحویل داده می شود تا در جهت بررسی وضعیت جسمانی و در صورت نیاز درمان به کار گرفته شود.

هزینه آزمایش در منزل شرق تهران

معمولا در سراسر کشور هزینه های آزمایش های مختلف نزدیک به هم است و تفاوت چندانی وجود ندارد مگر اینکه به آزمایشگاه های خصوصی مراجعه کنید یا آزمایشگاهی که به آن مراجعه می کنید دستگاه های مجهز و نوین تری داشته باشند که آزمایش را با دقت بالاتری انجام می دهند و در مقابل آن اندکی هزینه بیشتر نسبت به سایر آزمایشگاه ها میگیرند.

جهت انجام آزمایش در منزل شرق تهران فقط هزینه برابر با هزینه مراجعه و بازگشت متخصص نمونه گیر به منزل یا محل کار دریافت می شود و ممکن است در بعضی آزمایشگاه ها این خدمات رایگان در اختیار شما گذاشته شود و هزینه رجوع و بازگشت متخصص به منزل و محل کار شما اخذ نشود و  فقط  هزینه های مربوط به آزمایش های مورد نیاز و وسایلی که برای انجام آن ها لازم است برای شما تعیین شود.

هزینه رجوع و بازگشت متخصص نمونه گیر هم وابسته به فاصله محل مورد نظر شما تا آزمایشگاه متغیر است.  قبل از اعزام نمونه گیر، از بهای تمام شده ی خدمات مورد نیازتان از طریق آزمایشگاه موردنظر  اطمینان حاصل کنید.

نحوه دریافت نتایج آزمایش در منزل شرق تهران

ارائه نتایج آزمایش توسط آزمایشگاه به دو صورت حضوری و اینترنتی در اختیار فردی که نمونه خون و… وی تحت آزمایش قرار گرفته است قرار داده می شود. بنابراین از طریق یکی از این روش ها که در ادامه توضیح داده شده می توانید نتایج آزمایشات را دریافت کنید:

دریافت نتایج از طریق مراجعه حضوری :

بعد از اتمام مراحل انجام آزمایش در آزمایشگاه و اعلام آمادگی نتایج آزمایشات  ،  بیمار یا همراه وی میتواند به آزمایشگاه مراجعه کند و از طریق ارائه رسید آزمایشگاه مبنی بر انجام دادن آزمایش یا دادن مشخصات شخص نمونه دهنده،. نتایج را به صورت متن یا تصویر و… دریافت کند.

دریافت نتایج آزمایش از طریق فضای مجازی ( ایمیل، تلگرام، فکس، سایت اینترنتی آزمایشگاه و…) :

اکثر آزمایشگاه هایی که خدمات انجام آزمایش در منزل را برای مراجعه کنندگان خود فراهم آورده اند، جهت راحتی و آسایش بیشتر امکان دریافت نتایج به صورت اینترنتی را نیز فراهم کرده اند.

در صورت هماهنگی با آزمایشگاه، بعد از آماده شدن نتایج آزمایش آزمایشگاه آن نتایج را طبق هماهنگی به فضای مورد نظر شما ارسال خواهد کرد تا نیازی به مراجعه حضوری شما به آزمایشگاه نباشد.

شما می توانید با وارد کردن شماره مربوط به آزمایش یا کد ملی و نام و یا هر مشخصات دیگری که سایت آزمایشگاه از شما در قبال ارائه نتایج میخواهد، فایل نتایج آزمایشات خود را در هر مکانی که هستید دریافت کنید و از انجام آزمایش در منزل شرق تهران رضایت داشته باشید.

آزمایش های قابل انجام در منزل

آزمایشاتی که امکان انجام نمونه گیری آن ها در محلی خارج از آزمایشگاه  فراهم باشد و قابلیت ارسال نمونه بدون دشواری و بدون تغییر در ساختار نمونه و تاثیر مخرب در نتایج آزمایش داشته باشد، قابل نمونه گیری در منزل است .

آزمایشات متفاوتی مانند تست کرونا که امروزه یکی از مهم ترین تست هایی است که به کرات مورد استفاده قرار می گیرد، آزمایش استعداد یابی ژنتیک، آزمایش قند ناشتا، آزمایش اوره، آزمایش اسید اوریک، آزمایش کلسترول، آزمایش میزان پتاسیم در بدن ، آزمایش میزان کلسیم در بدن ، آزمایش آهن، آزمایش سدیم، آزمایش فسفر، ویتامین دی،

آزمایش شمارش کامل سلول های خون، آزمایش هورمونی ، نمونه گیری ادرار و مدفوع، آزمایش تیروئید، تست بارداری، پاتوبیولوژی، هماتولوژی، تست اعتیاد، نمونه گیری بزاق و آزمایش آنتی بادی، چکاب آقایان، چکاب بانوان، آزمایش ایدز، آزمایش سلامت رحم،  آزمایش سلامت تخمدان، چکاب کبد و آزمایشات بسیار دیگری قابل نمونه گیری در منزل است.

سوالات در مورد آزمایش در منزل  شرق تهران

نحوه ی پرداخت هزینه آزمایش ها و نمونه گیری آن در منزل به آزمایشگاه ها :

در صورت مراجعه حضوری به آزمایشگاه که هزینه آزمایش همان ابتدا نقدا یا با کارت بانکی پرداخت می شود

اما هنگامی که نیاز به مراجعه نمونه گیر به منزل و نمونه گیری در مکانی غیر آزمایشگاه صورت می گیرد ، برخی آزمایشگاه ها قسمتی از هزینه را ابتدا دریافت کرده و مابقی آن را قید میکنند که پس از مراجعه نمونه گیر به محل مورد نظر خود پرداخت کنید.

برخی تمام هزینه را ابتدای کار و به صورت اینترنتی مطالبه میکنند و برخی از آزمایشگاه ها نیز قید میکنند که بعد از اتمام کار نمونه گیر کلیه هزینه ها به وی پرداخت شود تا به آزمایشگاه منتقل کند.

شرایط لازم برای انجام آزمایش ها :

برای بسیاری از آزمایش ها ناشتا بودن ضروری نیست اما در اغلب آزمایش ها ناشتا بودن باعث به دست آمدن نتایج دقیق تری توسط آزمایشگاه شده و دارای ارجحیت می باشد. زمان انجام نمونه گیری قبل از ساعت 10 صبح باشد بهتر است.

برای آزمایش قند خون زمان صرف صبحانه باید 20 دقیقه بوده و دو ساعت بعد از صرف صبحانه نمونه گیری انجام شود. برای تست گلوکز باید یک رژیم معمولی رعایت شود و قبل آزمایش 12 ساعت فرد ناشتا باشد. برای آزمایش چربی های خون 12 تا 14 ساعت ناشتا بودن لازم است.

برای آزمایش پروستات تا یک هفته قبل انجام نباید معاینه ای صورت گرفته باشد و 48 ساعت قبل آزمایش نباید فعالیت های سنگین صورت گیرد. برای تست هورمون زنانه باید در زمان خاصی از دوران پریودی تست انجام شود.

برای نمونه گیری خلط باید قبل صرف صبحانه انجام شود. بزای تست ادرار باید 8 ساعت در مثانه باقی مانده باشد و غلیظ شده باشد و بهترین حالت صبح است و… برای بسیاری از آزمایش ها شرایط خاصی وجود دارد که باید هنگام درخواست برای انجام آزمایش شرایط ویژه برای هر آزمایش را از آزمایشگاه پرس و جو کنید تا نتایج آزمایشات شما دقیق تر باشد.

زمان انتظار :

از هنگام ثبت درخواست و اعلام آمادگی برای انجام آزمایش تا هنگام مراجعه متخصص زمان انتظار نام دارد.

این زمان انتظار به نیاز سریع به نتیجه آزمایش و فوری بودن آن یا زمان حضور شما در منزل یا محل کار برای مراجعه متخصص نمونه گیر و فاصله مکانی آزمایشگاه تا محل مورد نظر شما و تعداد پرسنل بخش نمونه گیری آزمایشگاه که به مکان های مختلف اعزام جهت انجام نمونه گیری می شوند و بسیاری از شرایط دیگر بستگی دارد.

همه این شرایط را باید در نظر بگیرید تا در صورتی که برای انجام آزمایش عجله دارید، با مشکلاتی که موجب تاخیر در انجام آن می شود مواجه نشوید و برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

انتخاب نمونه گیر :

بعضی از افراد هستند که تمایل دارند انجام نمونه گیری توسط افرادی انجام شود که احساس راحتی بیشتری با وی میکنند.

به همین دلیل این امکان فراهم شده که متقاضیان انجام آزمایش می توانند نمونه گیر آقا یا خانم انتخاب کنند تا آزمایشگاه برای آن ها نیروی مورد نظر را ارسال کند.

تعهدات بیمه ای :

اگر آزمایش مورد نظر شما توسط پزشک توصیه شده باشد و در دفترچه درمانی شما ثبت شده باشد که هنگام ثبت درخواست سهم بیمه از هزینه نهایی شما کم می شود.

اگر آزمایش به خواست شما انجام می شود و دستوری از جانب پزشک وجود ندارد، تنها در صورتی که بیمه تکمیلی شده باشید می توانید برگه ای از جانب آزمایشگاه مبنی بر انجام آزمایش و هزینه پرداختی که توسط آزملیشگاه ذکر و مهر آزمایشگاه بر روی آن ثبت شده را درخواست و دریافت کنید و با مراجعه به مرکز بیمه و تایید آن، هزینه ای که صرف آزمایش کرده اید را دریافت کنید.

رعایت بهداشت :

با شیوع بیماری کرونا و همه گیر شدن آن مراجعه به مکان های شلوغ و پر تردد ریسک بزرگی است و ممکن است به این بیماری بسیار سرایت پذیر مبتلا شوید. منزل یا محل کار شما امن ترین مکان برای انجام آزمایش است.

در مورد سلامت افراد متخصص نمونه گیر نیز سعی در انجام تست و اطمینان از سلامتی آن ها هنگام مراجعه شان به محل مورد نظر شما می باشد.

این افراد موظف اند که با ماسک و تجهیزات ضد عفونی شده و زدن شیلد به محل مورد نظر شما مراجعه کنند و طبق پروتکل های بهداشتی آزمایش را انجام دهند و نمونه حاصل را تحت شرایط ویژه مخصوص به آن به آزمایشگاه منتقل کنند تا تحت بررسی قرار گیرد.

بنابراین میتوانید با آسودگی خاطر از رعایت نکات بهداشتی درخواست انجام آزمایش در منزل شرق تهران را دهید.

نتیجه گیری:

امروزه با زیاد شدن مشغله های زندگی، افراد در هر کاری به دنبال بهترین گزینه ها هستند تا علاوه بر تامین راحتی، در وقتشان نیز صرفه جویی گردد.

این مساله در بخشهای مختلف درمانی از جمله موارد آزمایشگاهی نیز قابل مشاهده است. از این حیث بسیاری از آزمایشگاه ها طرح ارائه خدمات در منزل را راه اندازی کرده اند که با استقبال زیادی نیز رو به رو شده است.

اگر شما شاغل هستید و صبح ها مشغول به کار هستید و نمیتوانید برای آزمایش هایی که صبح ها نتایج بهتری میدهند یا نیاز است ناشتا باشید اقدام کنید،

اگر حضور در آزمایشگاه به شما حس ناخوشایندی القا می کند، اگر سالمند یا کودکی دارید که امکان مراجعه حضوری آن ها به بیمارستان نیست یا بیماری دارید که مشکل در حرکت دارد یا محیط آلوده ای که به دلیل حضور بیماران مختلف در آزمایشگاه فراهم شده برایش خطرساز است، بهتر است آزمایش غیر حضوری و آزمایش در منزل  شرق تهران را مورد امتحان قرار دهید.

شما هم برای استفاده از این خدمات کافیست از طریق راه های ارتباطی آزمایشگاه کلیه ی هماهنگی های لازم را از ثبت نسخه تا دریافت جواب آزمایش، به راحتی و در منزل به سر انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×