آلفا طب

آزمایش خون در منزل شرق تهران

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع آزمایش خون در منزل شرق تهران آشنا شوید.

آزمایش خون در منزل شرق تهران برای اندازه گیری یا بررسی سلول ها، مواد شیمیایی، پروتئین ها یا سایر مواد موجود در خون استفاده می شود.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

آزمایش خون، همچنین به عنوان یکی از رایج ترین انواع آزمایشات خون شناخته می شود. عمل آزمایش خون اغلب به عنوان بخشی از معاینه منظم گنجانده می شود. آزمایش خون همچنین برای موارد زیر استفاده می شود:

به تشخیص بیماری ها و شرایط خاص کمک می کند.
یک بیماری یا بیماری مزمن مانند دیابت یا کلسترول بالا را زیر نظر دارد.
در می یابید که آیا درمان بیماری موثر است یا خیر.
نحوه عملکرد اندام های خود را بررسی می کنید. اندام های شما شامل کبد، کلیه ها، قلب و تیروئید می باشد.
به تشخیص خونریزی یا اختلالات انعقادی کمک می کند.
ببینید که آیا سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با عفونت ها مشکل دارد یا خیر.
به همین منظور برای آشنایی بیشتر با این فرایند، لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.
آن چه در این نوشتار علمی پزشکی مطالعه می کنید:
1- انواع مختلف آزمایش خون در منزل شرق تهران چیست؟
2- راهنمای مبتدیان برای انجام کارهای معمول خون در منزل شرق تهران چیست؟
3- توصیه هایی برای نحوه آماده شدن برای آزمایش خون در منزل شرق تهران چیست؟
4- خودتان را در مورد آزمایش خون آموزش دهید؟
5- ذکر نکات موثر بعد از آزمایش خون در منزل شرق تهران چگونه است؟
6- موارد قابل توجه در بررسی آزمایش خون در منزل شرق تهران چیست؟
7- ناشتا بودن قبل از آزمایش خون در منزل شرق تهران چگونه است؟
8- جریانات موثر در طی آزمایش خون در منزل شرق تهران چگونه است؟
9- نتیجه گیری

انواع مختلف آزمایش خون در منزل شرق تهران

انواع مختلف آزمایش خون در منزل شرق تهران وجود دارد. موارد رایج عبارتند از:
شمارش کامل خون ( (CBC. این آزمایش، قسمت های مختلف خون شما از جمله گلبول های قرمز و سفید خون، پلاکت ها و هموگلوبین را اندازه گیری می کند. CBC اغلب به عنوان بخشی از یک چکاپ معمولی گنجانده می شود.

سوخت و ساز بدن. این گروهی از آزمایشات است که مواد شیمیایی خاصی در خون شما، از جمله گلوکز، کلسیم و الکترولیت ها را اندازه گیری می کند.

آزمایشات آنزیم خون. آنزیم ها موادی هستند که واکنش های شیمیایی را در بدن شما کنترل می کنند. انواع مختلفی از آزمایشات آنزیم خون وجود دارد.

برخی از رایج ترین انواع آن تست های تروپونین و کراتین کیناز است. این آزمایش ها برای تشخیص این که آیا شما دچار حمله قلبی شده اید یا ماهیچه قلب شما آسیب دیده است یا خیر، استفاده می شود.

آزمایش خون برای بررسی بیماری قلبی. این آزمایش ها شامل آزمایش کلسترول و آزمایش تری گلیسیرید است.

آزمایش لخته شدن خون، که به عنوان پانل انعقاد نیز شناخته می شود. این آزمایشات می تواند نشان دهد که آیا شما دارای اختلالی هستید که باعث خونریزی زیاد یا لخته شدن زیاد شود.

مراحل انجام آزمایش خون

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باید نمونه ای از خون شما را بگیرد. به این عمل خونگیری نیز می گویند. هنگامی که خونگیری از رگ گرفته می شود، به آن رگ گیری می گویند.

در طول رگ گیری، یک متخصص آزمایشگاه، معروف به فلبوتومیست، با استفاده از یک سوزن کوچک، نمونه خون را از ورید بازوی شما می گیرد.

پس از این که سوزن در رگ شما قرار گرفت، مقدار کمی از خون شما به لوله آزمایش یا همان ویال، جمع می شود. گاهی ممکن است هنگامی که سوزن داخل یا بیرون می رود، کمی احساس سوزش داشته باشید.

معمولاً کل این مراحل، حدود پنج دقیقه به طول می انجامد. رگ درمانی رایج ترین روش برای انجام آزمایش خون در منزل شرق تهران است.

روش های دیگر آزمایش خون عبارتند از:

تست انگشت نگاری. این آزمایش با نوک انگشتان شما انجام می شود تا مقدار کمی خون به دست آید. تست انگشت نگاری اغلب برای کیت های آزمایش خانگی و آزمایش های سریع استفاده می شود. آزمایش های سریع به راحتی قابل استفاده هستند و نتایج بسیار سریعی را ارائه می دهند و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند یا نیازی به آن ها نیست.

آزمایش پاشنه پا. این آزمایش اغلب در نوزادان تازه متولد شده انجام می شود. در حین آزمایش پاشنه، پزشک متخصص، پاشنه کودک شما را با الکل تمیز می کند و پاشنه پا را با یک سوزن کوچک فشار می دهد. ارائه دهنده، چند قطره خون جمع آوری کرده و بانداژ را روی محل قرار می دهد.

آزمایش خون شریانی. این آزمایش برای اندازه گیری سطح اکسیژن انجام می شود. میزان اکسیژن خون وریدها از خون وریدی بیشتر است. بنابراین برای این آزمایش، خون به جای ورید از شریان گرفته می شود.

هنگامی که پزشک برای دریافت نمونه خون، سوزن را وارد شریان می کند، ممکن است احساس درد شدیدی داشته باشید. برای اکثر آزمایشات خون نیازی به آماده سازی خاصی ندارید.

برای برخی از آزمایشات، ممکن است لازم باشد تا چند ساعت قبل از آزمایش روزه بگیرید (نه بخورید و نه بنوشید). در صورت وجود دستورالعمل خاصی که باید رعایت شود، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما اطلاع می دهد.

احتمال انجام آزمایش نیش انگشت یا رگ برداری بسیار کم است. در حین رگ گیری، ممکن است در ناحیه ای که سوزن در آن قرار داده شده، احساس درد یا کبودی جزئی داشته باشید، اما اکثر علائم به سرعت از بین می روند.

خطرات بسیار کمی برای نوزاد شما با آزمایش پاشنه وجود دارد. وقتی نوک پاشنه پا را فشار می دهید، ممکن است احساس سوزش کمی در نوزاد ایجاد شود و ممکن است کبودی کوچکی در محل ایجاد شود. جمع آوری خون از شریان دردناکتر از جمع آوری از ورید است،

اما عوارض آن نادر است. ممکن است مقداری خونریزی، کبودی یا درد در نقطه ای که سوزن در آن گذاشته شده است، داشته باشید. همچنین، باید 24 ساعت پس از آزمایش از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

آزمایش خون در منزل شرق تهران می تواند اطلاعات مهمی در مورد سلامت شما ارائه دهد. اما همیشه اطلاعات کافی در مورد وضعیت شما ارائه نمی دهد. اگر آزمایش خون انجام داده اید، ممکن است قبل از تشخیص ارائه دهنده به انواع دیگر آزمایشات نیاز داشته باشید.

راهنمای مبتدیان برای انجام کارهای معمول خون

آزمایش خون در منزل شرق تهران می تواند در مورد عملکرد اندام، رژیم غذایی، متابولیسم، بیماری ها و بیماری های خاص شما به شما بگوید.

این می تواند صدها چیز در مورد شیوه زندگی و عادات شما به شما بگوید. به همین دلیل پزشکان بیماران خود را تشویق می کنند تا کارهای معمول خون را انجام دهند.

با تجزیه و تحلیل خون، دانشمندان می توانند بیماری ها را قبل از دیر شدن تشخیص دهند. یا  آن ها می توانند توضیح دهند که چرا در چند ماه گذشته “احساس خستگی” کرده اید.

گرفتن خون می تواند برای کسانی که هرگز آن کار را انجام نداده اند، به ویژه کودکان، ممکن است ترسناک باشد. به احتمال زیاد، سولات زیادی در مورد روند و نتایج آن دارید.

آزمایش خون معمول

آزمایش خون در منزل شرق تهران شامل گرفتن خون در مطب پزشک یا آزمایشگاه است. معمولاً تکنیسین، پرستار یا پزشک از شما می خواهد تا روی صندلی بنشینید و پاهایتان را روی زمین بگذارید.

آن ها از دستمال مرطوب ضد باکتریایی برای تمیز کردن قسمتی از بازوی شما که در آن خون می گیرند، استفاده می کنند.

این اغلب در داخل ساعد شماست که رگ ها قابل مشاهده هستند. اما، آن ها می توانند آن را از هر رگی بگیرند. قبل از وارد کردن سوزن، از شما می خواهند که مشت خود را فشار دهید.

یا یک نوار الاستیک را در بالای بازوی شما می بندند. هر دو استراتژی  به برآمدگی رگ های بازو کمک می کند که پیدا کردن آن ها را آسان تر می کند. سپس، یک سوزن متصل به لوله آزمایش وارد می شود. هنگامی که لوله پر می شود، آن ها سوزن را بر می دارند.

در برخی موارد، آن ها ممکن است نیاز به جمع آوری بیش از یک لوله قبل از بیرون آوردن سوزن داشته باشند. این روش ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما کاملاً ساده است. اغلب کار شما در کمتر از پنج دقیقه انجام می شود.

دلایل آزمایش خون متفاوت است. در یک آزمایش معمول خون، ممکن است فقط بررسی کنید که از آخرین نتیجه آزمایش سالم شما چیزی تغییر نکرده است. در ادامه، برخی از انواع آزمایش خون در منزل شرق تهران که ممکن است پزشک شما درخواست کند، آورده شده است:

شمارش کامل خون (CBC)

این آزمایش خون معمولی، سلول های بدن را از طریق خون اندازه گیری می کند. آن ها خون را برای گلبول های سفید، گلبول های قرمز، هموگلوبین، هماتوکریت و پلاکت ها آزمایش می کنند.

آزمایشات CBC می تواند تشخیص دهد که شما مبتلا به کم خونی، کمبودهای تغذیه ای، عفونت، سرطان و مشکلات مغز استخوان هستید. اگر هر یک از این نتایج به صورت غیر طبیعی ظاهر شود، پزشک ممکن است آزمایش های دقیق تری را تجویز کند.

پانل متابولیک (BMP)

این آزمایش خون، اجزای خاصی از خون را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، گلوکز، سدیم، پتاسیم، الکترولیت ها و کراتینین. با بررسی این عوامل، پزشکان می توانند تشخیص دهند که شما مبتلا به بیماری کلیوی یا دیابت هستید. نتایج همچنین ممکن است نشاندهنده عدم تعادل هورمونی باشد.

پانل متابولیک کامل (CMP)

این آزمایش، عناصر مشابه پانل متابولیک و برخی دیگر از اجزای مهم را اندازه گیری می کند. این ها شامل فسفات قلیایی (ALP) ، آلبومین، بیلی روبین و موارد دیگر است. وقتی این اجزای دیگر نامتعادل باشند، ممکن است یک مشکل جدی ایجاد شود.

ALP بیش از حد می تواند نشاندهنده هپاتیت، سنگ کیسه صفرا یا بیماری پاژه باشد. بیلی روبین زیاد می تواند نشاندهنده انسداد مجاری صفراوی، هپاتیت، سندرم ژیلبرت یا همولیز باشد.

پنل چربی

همان طور که از نامش پیداست، یک پانل چربی میزان چربی خون شما را اندازه گیری می کند. به طور خاص، کلسترول خوب (HDL) و کلسترول بد (LDL)  را اندازه گیری می کند. اگر سطح LDL شما بالا باشد، می تواند نشاندهنده تجمع پلاک در عروق شما باشد. این نشانه بیماری قلبی در آینده یا حال است.

هر چند وقت یک بار باید آزمایش معمول خون را انجام دهید

برای انجام کارهای معمول در آزمایش خون در منزل شرق تهران، هنگامی که هیچ مشکلی برای سلامتی وجود ندارد، پزشک به احتمال زیاد سالی یک بار از شما درخواست می کند تا آزمایش خون انجام دهید.

این کار اغلب همزمان با بررسی فیزیکی سالانه شما انجام می شود. هدف از این آزمایش، اطمینان از سالم بودن سطح شما است.

اگر چیزی غیر طبیعی وجود دارد، پزشک شما می خواهد که تحقیقات بیشتری را انجام دهد. اما اگر آن ها به حالت عادی باشند، شما تا سال آینده، نیازی به چکاپ ندارید.

زمان نتایج

برای برخی از آزمایش های خون، نتایج را کمی بعد دریافت خواهید کرد. شما باید صبر کنید. به طور کلی، نتایج آزمایش CBC ، BMC و CMP را در عرض 24 ساعت دریافت خواهید کرد.

برای یک پانل چربی، ممکن است نزدیک به 72 ساعت باشد. اما، فقط به این دلیل که داده های نتایج را دارید، به این معنی نیست که شما شخصاً نتایج را می دانید.

اغلب، شما نیاز به پزشک دارید تا آن چه را که داده ها برای سلامتی شما می گویند، ترجمه کند. این بستگی به زمان ملاقات بعدی شما بعد از اعلام نتایج دارد. برخی از آزمایش های خون شما را ملزم می کند که 8-12 ساعت قبل از آن ناشتا باشید.

اغلب، فقط می توانید آب مصرف کنید. دلیل ناشتایی این است که خوردن می تواند مواد شیمیایی موجود در خون شما را به طور چشمگیری تغییر دهد.

این می تواند سطح کلسترول، سطح گلوکز و موارد دیگر را تحت تأثیر قرار دهد. انتظار می رود که برای آزمایش کلسترول، آزمایش گلوکز، آزمایش قند خون و BMPs ناشتا باشید.

برای آزمایش خون کجا باید مراجعه کنم؟

وقتی پزشک آزمایش خون می دهد، می توانید درخواست را به نزدیکترین آزمایشگاه خود ببرید. آزمایشگاه های خون به صورت خصوصی فعالیت می کنند و همه کارها را در محل انجام می دهند.

این بدان معناست که در همان محل تجزیه و تحلیل خون، خون گرفته می شود. گاهی اوقات، هنگامی که نتایج برای آماده شدن شما مهیا است، با شما تماس می گیرند.

سپس، باید آن ها را نزد پزشک ببرید. در موارد دیگر، آزمایشگاه نتایج را مستقیماً برای شما به پزشک شما ارسال می کند. هنگام انتخاب آزمایشگاه، مکانی را پیدا کنید که نظرات آنلاین خوبی داشته باشد.

پزشک شما ممکن است ازمایشگاهی را توصیه کند یا دوستان و خانواده شما می توانند جایی دیگر را توصیه کنند. در نهایت، شما می خواهید آزمایشگاهی را انتخاب کنید که شهرت خوبی داشته باشد. تکنیسین ها باید مجرب و دلسوز باشند.

نیازمندی به انجام آزمایشات معمول خون

اگر در آینده آزمایش خون در منزل شرق تهران دارید، نگران نباشید. این آزمایش تا آنجا که فکر می کنید، استرس زا نیست.

اغلب، شما در عرض پنج دقیقه کار خود را به اتمام رسانده اید. گاهی اوقات، آزمایشگاه در یک مرکز بهداشتی واقع می شود که خدمات درمانی متعددی در آن ارائه می شود. همچنین  به بررسی چشم های خود  قبل یا بعد از آزمایش خون بپردازید.

توصیه هایی برای نحوه آماده شدن برای آزمایش خون

آزمایش خون در منزل شرق تهران یکی از رایج ترین انواع آزمایش های تشخیصی است. در حالی که آزمایش به خودی خود ساده است، نتایج می تواند به پزشک شما در بررسی طیف وسیعی از مسائل کمک کند.

از بررسی سطح کلسترول و عملکرد تیروئید گرفته تا تشخیص عفونت ها، بیماری ها و سایر شرایط. آزمایش خون اغلب اولین قدم برای تشخیص ده ها بیماری است.

هنگامی که پزشک آزمایش خون را انجام می دهد، یک متخصص مراقبت های بهداشتی به نام phlebotomist از یک سوزن برای نمونه خون شما استفاده می کند، معمولاً از ورید بازوی شما. این آزمایش سریع است و معمولاً دردناک نیست،

اما ممکن است وقتی سوزن در ورید وارد می شود، یک خارش شدید ایجاد شود. این روند فقط چند دقیقه طول می کشد. در اینجا برخی از رایج ترین آزمایش های خون آورده شده است:

شمارش کامل خون

شمارش کامل خون (CBC)  می تواند نمای کلی وضعیت سلامتی شما را ارائه دهد یا به پزشک شما در جست و جوی وضعیت خاصی کمک کند. این آزمایش چندین قسمت از خون شما را اندازه گیری می کند که می تواند مشکلات احتمالی را نشان دهد، از جمله:

گلبول های قرمز اکسیژن را از ریه ها به تمام بدن شما منتقل می کنند. پایین بودن تعداد گلبول های قرمز خون ممکن است نشاندهنده اختلالات مانند کم خونی یا از دست دادن خون باشد.

گلبول های سفید خون به ایمنی بدن کمک می کنند، بنابراین تعداد کم ممکن است نشانه عفونت یا مشکلات سیستم ایمنی باشد. انواع مختلفی از گلبول های سفید وجود دارد. آزمایش خون هر گروه را اندازه گیری می کند.

پلاکت ها به لخته شدن خون شما کمک می کنند. سطوح پایین پلاکت ممکن است منجر به خونریزی بیش از حد شود. سطوح بالا ممکن است خطر لخته شدن خون را افزایش دهد.

هموگلوبین پروتئینی است که اکسیژن را حمل می کند. مشکلات هموگلوبین می تواند باعث کم خونی و سایر اختلالات شود.

هماتوکریت، میزان فضای خالی گلبول های قرمز را در خون شما اندازه گیری می کند. اگر کم خونی دارید، هماتوکریت شما ممکن است کم باشد، در حالی که کم آبی بدن ممکن است باعث بالا رفتن آن شود. سطح هماتوکریت همچنین ممکن است نشانه ای از اختلال خون یا مغز استخوان باشد.

میانگین حجم گلبول (MCV) اندازه متوسط گلبول های قرمز شما را اندازه گیری می کند. سطوح غیر طبیعی ممکن است نشاندهنده یک اختلال باشد.

پنل متابولیک اولیه

آزمایش متابولیک اساسی (BMP)  دسته ای از آزمایش خون در منزل شرق تهران است که مواد شیمیایی مختلف موجود در خون شما را محاسبه می کند. این شامل آزمایش قند خون، کلسیم و الکترولیت ها است که مواد معدنی در خون شما هستند.

BMP اطلاعات زیادی در مورد قلب، ماهیچه ها، استخوان ها و اندام های شما مانند کبد و کلیه های شما به ما می دهد. پزشک ممکن است قبل از انجام این آزمایش ها به شما بگوید که چندین ساعت یا یک شب ناشتا باشید.

آزمایشات آنزیم خون، میزان آنزیم ها را که مواد شیمیایی هستند و به کنترل واکنش های شیمیایی بدن کمک می کنند، اندازه گیری می کند.

آزمایشات آنزیم خون زیادی وجود دارد. یکی از رایج ترین آن ها می تواند تعیین کند که آیا شما دچار حمله قلبی شده اید یا ماهیچه قلب شما آسیب دیده است یا خیر.

پانل لیپوپروتئین HDL) خوب)، LDL)  بد) و کلسترول تام و تری گلیسیریدهای شما، نوعی چربی را اندازه گیری می کند.

این می تواند اطلاعاتی در مورد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب (CHD) ارائه دهد. ممکن است لازم باشد تا 12 ساعت قبل از پانل لیپوپروتئین، ناشتا باشید.
آزمایش خون hCG کمی بیشتر برای آزمایش بارداری استفاده می شود.

آزمایش خون گنادوتروپین کوریونی انسان (hCG)  سطح هورمون hCG را در خون شما اندازه گیری می کند. همچنین ممکن است برای آزمایش سرطان سینه، ریه، رحم یا تخمدان انجام شود.

آزمایش خون آمونیاک؛ آمونیاک را اندازه گیری می کند، که یک ماده زائد است که هنگام تجزیه پروتئین در بدن ایجاد می شود. اگر آمونیاک زیادی در خون شما تجمع کند، می تواند منجر به خستگی شدید، مشکلات عصبی، کما یا مرگ شود.

آزمایش CO2 میزان دی اکسید کربن در خون شما را اندازه گیری می کند. سطوح غیر طبیعی ممکن است نشاندهنده مشکلات کلیوی، تنفسی یا متابولیک باشد.

پانل انعقادی، همچنین به عنوان آزمایش لخته شدن خون شناخته می شود، سطح پروتئین ها را تعیین می کند که سرعت لخته شدن خون شما را تعیین می کند.

این آزمایش اغلب برای افرادی توصیه می شود که از داروهای رقیق کننده خون مانند کومادین استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که آن ها دوز مناسب را برای نیازهای خود مصرف می کنند.

خودتان را در مورد آزمایش خون آموزش دهید

آزمایش خون در منزل شرق تهران تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی چیزهایی است که ممکن است در خون شما وجود داشته باشد. ممکن است آزمایش خون انجام دهید تا بتوانید وضعیتی مانند دیابت یا کلسترول بالا را کنترل کنید.

همچنین ممکن است آن ها را برای معاینات معمول یا در زمان بیماری داشته باشید. آزمایش خون بسیار رایج است. آن ها توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی دستور داده شده است:

از عملکرد خوب اندام هایی مانند کلیه ها، کبد، قلب یا تیروئید مطلع شوید.
به تشخیص بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، بیماری عروق کرونر قلب و HIV/AIDS کمک کنید.
دریابید که آیا داروی شما برای بهبود شما موثر است یا خیر.
تشخیص خونریزی یا اختلالات انعقادی.
ببینید آیا سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با عفونت ها مشکل دارد یا خیر.
تشخیص کم خونی مانند کم خونی فقر آهن، کم خونی خطرناک، کم خونی آپلاستیک یا کم خونی همولیتیک
یافتن تنوع در هموگلوبین مانند هموگلوبین S ، C یا E، که در افراد آفریقایی، مدیترانه یا آسیای جنوب شرقی رایج است.
شرایط و بیماری های مزمن سلامتی را زیر نظر داشته باشید.
مشکلات سلامتی را در مراحل اولیه خود بیابید.
شما حق دارید بدانید که چرا آزمایش خون تجویز شده است. اگر مطمئن نیستید که چرا می خواهید شما این آزمایش را انجام دهید، از ارائه دهنده خدمات درمانی خود سوال کنید.

انواع آزمایش خون

آزمایشات رایج خون عبارتند از:
شمارش کامل خون که CBC نیز نامیده می شود.
آزمایشات شیمی خون
آزمایشات آنزیم خون
آزمایش خون برای تشخیص بیماری قلبی
آزمایش خون می تواند اطلاعات زیادی در اختیار پزشک شما قرار دهد. او می تواند ببیند که آیا برخی از عناصر موجود در خون شما در محدوده طبیعی هستند یا خیر.

اما در بسیاری از موارد، آزمایش خون در منزل شرق تهران تنها بخشی از اطلاعاتی است که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما برای تشخیص وضعیت سلامتی به آن نیاز دارد. ممکن است لازم باشد تا انواع دیگری از آزمایش ها را نیز انجام دهید.

آماده شدن برای آزمایش خون

برای اکثر انواع آزمایش خون، نیازی به آماده سازی ندارید. این آزمایشات برای بررسی وضعیت خون شما در شرایط عادی است.

برای انجام برخی آزمایش های خون، باید مدت زمان مشخصی قبل از آزمایش خون غذا نخورید. این معمولاً به معنی عدم خوردن و آشامیدن چیزی بعد از نیمه شب قبل از آزمایش است.

این آزمایشات اغلب برای اوایل صبح برنامه ریزی شده است. در صورت نیاز به ناشتا بودن قبل از آزمایش خون، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما اطلاع می دهد.

روش انجام آزمایش

برای انجام آزمایش، یک تکنیسین به نام phlebotomist از یک سوزن برای گرفتن نمونه خون استفاده می کند. اگر مشاهده سوزن ها شما را عصبی می کند، به تکنیسین اطلاع دهید. او می تواند به شما کمک کند تا احساس آرامش بیشتری کنید.

همچنین می توانید در حین انجام این کار به سمت دیگری نگاه کنید و یکی از اعضای خانواده یا دوست خود را بیاورید تا حواس شما را پرت کند.

در بیشتر موارد، نمونه از ورید بازوی شما گرفته می شود. شما نشسته یا دراز کشیده اید. ممکن است از شما خواسته شود که دستتان را مشت کنید. تکنیسین یک نوار لاستیکی را به بازوی شما می بندد.

به محض مشاهده رگ، تکنیسین محل را تمیز کرده و سپس سوزن را وارد می کند. ممکن است احساس سوزش کوچکی داشته باشید.

هنگامی که خون کافی را کشید، سوزن را بیرون آورده و یک باند چسبنده روی محل قرار می دهد. ممکن است از شما خواسته شود که محکم روی محل فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

بعد از خونگیری

نمونه خون شما به آزمایشگاه ارسال می شود. سپس افراد آموزش دیده به دنبال اطلاعاتی هستند که ارائه دهنده خدمات درمانی دستور داده است. این ممکن است یک روز یا یک هفته یا بیشتر طول بکشد. برای اطلاع از نتایج، با دفتر ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید.

نکات حائز اهمیت در بررسی آزمایش خون در منزل شرق تهران

ارائه دهنده شما به تازگی دستور آزمایش خون را داده است و شما آماده انجام آن هستید. در اینجا چیزی است که باید قبل از آن بدانید تا از راحتی و سهولت آن اطمینان حاصل کنید.

قبل از آزمایش خون

ارائه دهنده شما باید به شما اطلاع دهد که آیا قبل از گرفتن خون باید ناشتا باشید یا خیر. اگر مطمئن نیستید، هر گونه الزامات را از قبل با ارائه دهنده خود هماهنگ کنید.

کاملا ناشتا باشید

ناشتا بودن برای آزمایش خون در منزل شرق تهران مستلزم اجتناب از همه غذاها و نوشیدنی ها (به جز آب) به مدت 8 تا 12 ساعت قبل از آزمایش است.

مقدار زیادی آب بنوشید و طبق معمول داروهای خود را مصرف کنید. توجه داشته باشید که تعداد کمی از آزمایشات، الزامات دقیق تری دارند.

مانند آزمایش تنفسی H. pylori ، که شامل مصرف هیچ چیز، از جمله آب، به مدت یک ساعت قبل از آزمایش نیست.

نکته: با تنقلات آماده بیایید. اگر ناشتا هستید، صبح زود به آزمایشگاه بروید و بعد از آزمایش، یک میان وعده سالم برای خوردن بیاورید.

آب بنوشید

بسیاری از مردم بر این باورند که باید از نوشیدن آب قبل از خونگیری اجتناب کنند، اما این نمی تواند حقیقت داشته باشد.

نوشیدن آب نه تنها در حالت روزه داری حال شما را بهتر می کند، بلکه باعث تسریع خونگیری نیز می شود. حدود 50 درصد از خون شما را آب تشکیل می دهد.

بنابراین هر چه آب بیشتری بنوشید، رگ های شما شفاف تر می شود و برای تکنیسینی که برای کشیدن خون شما آموزش دیده است، راحت تر می تواند رگ های شما را پیدا کند و خون را خارج کند.

آزمایشات ادرار اغلب همراه با آزمایش خون تجویز می شود و هرچه مثانه شما پرتر باشد، ارائه نمونه برای شما راحت تر خواهد بود. (توجه: آزمایش ادرار برای کلامیدیا و سوزاک نیاز دارد که شما یک ساعت قبل از آزمایش ادرار نکنید)

پوشش بیمه

انجام یک آزمایش غیر معمول و این سوال که آیا بیمه شما آن را پوشش می دهد یا خیر؟ توصیه می شود که برای اطلاع از این موضوع با بیمه خود تماس بگیرید. اگر در مورد نحوه انجام این کار سوالی دارید، کارکنان این حوزه می توانند به شما کمک کنند.

اگر بیمه ندارید یا متوجه شدید که بیمه شما هزینه یک آزمایش را پوشش نمی دهد، به کارشناسان این حوزه اطلاع دهید تا بتوانند گزینه های پرداخت را با شما در میان بگذارند.

در صورت پرداخت اولیه در زمان سرویس، برخی از آزمایشگاه هایی که با آن ها کار می کنید، تخفیف قابل توجهی ارائه می دهند.

مطمئن شوید سفارش آزمایشگاهی دارید

برای گرفتن خون باید به آزمایشگاه از ارائه دهنده خود نیاز داشته باشید. اگر مطمئن نیستید که سفارشی در پرونده دارید یا خیر، به پزشک مراجعه نمایید.

اگر می خواهید ارائه دهنده شما دستور انجام آزمایش خون را بدهد، توصیه می کنیم یک قرار ملاقات رزرو کنید تا بتوانید نگرانی های خود را مطرح کرده و مجموعه ای از آزمایشات متناسب با خود را ارائه دهید.

در آزمایش چه انتظاری باید داشت

هیچ کس منتظر گرفتن خون خود نیست، اما این روش معمولاً مختصر و بدون عارضه است. اکثر افراد در کمتر از 15 دقیقه در اتاق آزمایشگاه هستند و از آن خارج می شوند. فلبوتومیست با فشار دادن انگشتان خود به آرامی روی پوست شما شروع می کند تا بهترین رگ را پیدا کند.

سپس او دستکش می پوشد، ناحیه را با پد الکل تمیز می کند، برای بالا بردن جریان خون، دور بازوی خود یک تورنیک می بندد، از شما می خواهد تا مشت کنید و سوزن را وارد کنید.

یکی از متخصصین به شما کمک می کند تا در آرامش به سر ببرید تا درد سوزن را احساس نکنید. با phlebotomist خود صحبت کنید و حواس خود را از سوزن پرت کنید!

phlebotomists در گرفتن خون از بیماران مختلف مهارت دارند. کشیدن برخی از رگ ها از بقیه پیچیده تر است.

برای افزایش رگ ها، فلبوتومیست ممکن است تورنیکت را محکم کرده، زمان بیشتری را برای لمس رگ ها صرف کند یا یک پد گرم روی پوست شما قرار دهد. وقت گذاشتن از قبل برای یافتن بهترین رگ زمان خوبی است.

هدف یک phlebotomist این است که خون شما را به آسانی و بدون درد تا آنجا که ممکن است پیدا کند و فقط یک بار! اگر فلبوتومیست بعد از دو بار موفق نشد، ممکن است توصیه کند که یک روز دیگر برگردید.

نکته: محدودیت های خود را در مورد آزمایش خون در منزل شرق تهران بشناسید. اگر در گذشته بیهوش شده اید یا فوبیای سوزن دارید، فلبوتومیست را فوراً مطلع کنید.

آن ها می توانند شما را در موقعیتی قرار دهند که کمتر احتمال دارد بیهوش شوید، سوزن های خود را از دید شما دور نگه دارند یا از کلمات مناسب برای تسکین شما در طول آزمایش استفاده کنند.

ذکر نکات موثر بعد از آزمایش خون

کبودی طبیعی است

پس از اتمام خونگیری، فلبوتومیست شما سوزن را برداشته، گاز را در محل سوراخ نگه می دارد و از شما می خواهد فشار وارد کنید. اعمال فشار مستقیماً پس از خونگیری عوارض جانبی شایع کبودی را کاهش می دهد. حتی با وجود این اقدامات احتیاطی، کبودی و تورم جزئی در اطراف محل سوراخ می تواند رخ دهد.

از آنجا که رگ های هر فرد متفاوت است و رگ ها به طور مکرر حرکت می کنند، کبودی حتی در مجرب ترین فلبوتومیست ها نیز ممکن است ایجاد شود. اگر کبودی ایجاد شد، باید ظرف چند روز برطرف شود.

به دست آوردن نتایج

در ادامه، نمونه های خون شما به آزمایشگاهی ارسال می شود که تحت بیمه شما قرار دارد. هنگامی که آزمایشگاه نمونه ها را پردازش می کند و نتایج را برای کارشناسان ارسال می کند، ارائه دهنده تفسیری از نتایج و همچنین یک فایل از نتایج را برای مرجع شما به شما ایمیل می کند. اگر بیش از ده روز از خونگیری شما می گذرد و ایمیلی دریافت نکرده اید، با دفتر آن ها تماس بگیرید.

آزمایش خون سرطان: آزمایشات مورد استفاده در تشخیص سرطان

آزمایش خون سرطان و سایر آزمایشات ممکن است به پزشک شما در تشخیص سرطان کمک کند. با آگاهی از آزمایش خون سرطان و نحوه استفاده از آن، اضطراب خود را کاهش دهید.

در صورت مشکوک بودن به سرطان، پزشک ممکن است آزمایش خون خاص سرطان یا سایر آزمایشات، مانند تجزیه و تحلیل ادرار یا بیوپسی از ناحیه مشکوک را برای راهنمایی تشخیص توصیه کند.

به استثنای سرطان های خون، آزمایش خون به طور کلی نمی تواند به طور کامل تشخیص دهد که آیا شما مبتلا به سرطان هستید یا برخی بیماری های غیر سرطانی دیگر، اما می تواند به پزشک شما سرنخ هایی درباره آن چه در بدن شما می گذرد، بدهد.

از آنجا که پزشک شما آزمایش خون در منزل شرق تهران را برای یافتن علائم سرطان دستور داده است، این بدان معنا نیست که تشخیص سرطان انجام شده است و شما به سرطان مبتلا هستید. در صورت انجام آزمایش خون سرطان، پزشک شما به دنبال چه چیزی است.

آن چه پزشک به دنبال آن است

نمونه های جمع آوری شده برای آزمایش خون سرطان در آزمایشگاه از نظر علائم سرطان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. نمونه ها ممکن است سلول های سرطانی، پروتئین ها یا سایر مواد ساخته شده توسط سرطان را نشان دهند.

آزمایش خون همچنین می تواند به پزشک شما در مورد عملکرد خوب اندام شما و این که آیا تحت تأثیر سرطان قرار گرفته اند، ایده دهد. نمونه های آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص سرطان عبارتند از:

شمارش کامل خون (CBC)  این آزمایش خون در منزل شرق تهران میزان انواع مختلف سلول های خونی را در نمونه خون شما اندازه گیری می کند.

اگر بیش از حد یا تعداد کمی از یک نوع سلول خونی یا سلول های غیر طبیعی یافت شود، سرطان خون ممکن است با استفاده از این آزمایش تشخیص داده شود. بیوپسی مغز استخوان ممکن است به تایید تشخیص سرطان خون کمک کند.

آزمایش پروتئین خون یک آزمایش (الکتروفورز) برای بررسی پروتئین های مختلف در خون شما می تواند به تشخیص برخی پروتئین های غیر طبیعی سیستم ایمنی (ایمونوگلوبولین ها) کمک کند که گاهی در افراد مبتلا به مولتیپل میلوما افزایش می یابد. آزمایش های دیگر مانند بیوپسی مغز استخوان برای تأیید تشخیص مشکوک استفاده می شود.

آزمایشات نشانگر تومور. تومور مارکرها مواد شیمیایی ساخته شده توسط سلول های توموری هستند که می توانند در خون شما تشخیص داده شوند.

اما نشانگرهای تومور نیز توسط برخی از سلول های طبیعی بدن تولید می شوند و ممکن است در شرایط غیر سرطانی سطح آن ها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

این امر امکان آزمایش های نشانگر تومور را برای کمک به تشخیص سرطان محدود می کند. فقط در شرایط بسیار نادر چنین آزمایشی برای تشخیص قطعی سرطان، کافی در نظر گرفته خواهد شد.

بهترین روش استفاده از نشانگرهای توموری در تشخیص سرطان مشخص نشده است و استفاده از برخی آزمایشات نشانگر تومور بحث برانگیز است.
نمونه هایی از نشانگرهای توموری عبارتند از: تومورهای سلول زایا مانند سرطان بیضه و سرطان تخمدان.

گردش سلول های توموری آزمایشات خونی اخیراً برای تشخیص سلول هایی که از محل اولیه سرطان جدا شده اند و در جریان خون شناور هستند، استفاده می شود.

یک آزمایش گردش سلول تومور توسط سازمان غذا و دارو برای نظارت بر افراد مبتلا به سرطان سینه، روده بزرگ یا پروستات تأیید شده است. این آزمایش معمولاً در محیط بالینی استفاده نمی شود.

نتایج به چه معناست

نتایج آزمایش خون در منزل شرق تهران باید با دقت تفسیر شوند، زیرا عوامل متعددی می توانند بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارند، مانند تغییرات در بدن شما یا حتی آن چه می خورید.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که شرایط غیر سرطانی گاهی اوقات می تواند باعث نتایج غیر طبیعی آزمایش شود.

در موارد دیگر، ممکن است سرطان وجود داشته باشد حتی اگر نتایج آزمایش خون طبیعی باشد. پزشک نتایج آزمایش شما را بررسی می کند تا تعیین کند که آیا سطح شما در محدوده طبیعی قرار دارد یا خیر. یا پزشک ممکن است نتایج شما را با نتایج آزمایشات گذشته مقایسه کند.

بعد چه اتفاقی می افتد

اگر چه آزمایش خون در منزل شرق تهران و ادرار می تواند به پزشک سرنخ بدهد، اما معمولاً آزمایش های دیگری برای تشخیص لازم است.

برای اکثر انواع سرطان، بیوپسی روشی برای به دست آوردن نمونه ای از سلول های مشکوک برای آزمایش بوده که معمولاً برای تشخیص قطعی لازم است.

در برخی موارد، سطوح نشانگر تومور در طول زمان کنترل می شود. پزشک شما ممکن است طی چند ماه آزمایش پیگیری را تعیین کند.

نشانگرهای توموری اغلب پس از تشخیص سرطان مفید هستند. ممکن است پزشک از این آزمایشات برای تعیین این که آیا سرطان شما به درمان پاسخ می دهد یا سرطان شما در حال رشد است، استفاده کند.

در بیشتر موارد، پس از اتمام درمان سرطان، استفاده از آزمایش خون سرطان برای مراقبت از بازگشت سرطان مفید نیست. با پزشک خود در مورد ویژگی های سرطان خود صحبت کنید.

نتیجه آزمایش، بستگی به عوامل متعددی دارد. پزشکان از نتایج آزمایش خون شما برای به دست آوردن تصویر بهتر از سلامت کلی شما و درک بیشتر در مورد آن چه در داخل می گذرد، استفاده می کنند.

موارد زیادی وجود دارد که آزمایش خون می تواند به شما نشان دهد، مانند کلسترول یا سطح قند خون. خواندن نتایج و ارسال آن ها به شما می تواند چند ساعت، چند روز یا چند هفته طول بکشد.

آزمایشات و زمان انتظار نتایج

شمارش کامل خون (CBC) این آزمایش اجزای خون را اندازه گیری می کند: گلبول های سفید، گلبول های قرمز و پلاکت ها. همچنین هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز را بررسی می کند و هماتوکریت یا نسبت گلبول های قرمز خون را اندازه گیری می کند. نتایج CBC معمولاً ظرف 24 ساعت در اختیار پزشک شما قرار می گیرد.

پانل متابولیک اساسی. این الکترولیت های معمولی و سایر ترکیبات موجود در خون از جمله کلسیم، گلوکز، سدیم، پتاسیم، دی اکسید کربن و کراتینین را اندازه گیری می کند. این نتایج معمولاً ظرف 24 ساعت به پزشک شما ارسال می شود.

پنل متابولیک کامل. این آزمایش خون در منزل شرق تهران تمام عوامل ذکر شده در پنل متابولیک اساسی و همچنین دو آزمایش پروتئین، آلبومین و پروتئین تام و چهار آزمایش عملکرد کبد (ALP ، ALT ، AST و بیلی روبین) را اندازه گیری می کند.

ارائه دهنده ممکن است این آزمایش جامع تر را برای درک بهتر عملکرد کبد یا کلیه شما سفارش دهد. آن ها معمولاً نتایج شما را در عرض یک تا سه روز دریافت می کنند.

پانل چربی. پانل های چربی میزان کلسترول بدن را اندازه گیری می کنند. این شامل لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)  و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)  است. ارائه دهنده شما باید نتایج را از آزمایشگاه ظرف 24 ساعت دریافت کند.

پانل تیروئید. این آزمایش ها به دنبال وجود هورمون تیروئید، مانند هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH)  در خون است.

ممکن است ارائه دهنده شما بخواهد یک پانل تیروئید انجام دهد تا ببیند آیا بیماری شما بر تیروئید شما تأثیر می گذارد، مانند پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید.

این نتایج باید ظرف یک تا دو روز به ارائه دهنده شما ارسال شود، بنابراین معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که طی یک هفته سطح خود را بیاموزید.

سرطان. چندین نوع آزمایش خون در منزل شرق تهران برای تشخیص وجود سرطان وجود دارد. آزمایش خون توصیه شده بستگی به نوع سرطان دارد.

برخی از این آزمایشات می تواند نادر باشد، مانند انواع خاصی از ایمونوگلوبولین ها و نشانگرهای تومور. نتایج این آزمایشات ممکن است چند روز تا یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا نتایج در دسترس قرار گیرند.

آزمایشات عفونت های مقاربتی. آزمایشی سریع بوده که برای آزمایش های HIV معمولاً در مراکز بهداشتی و کلینیک های جامعه در دسترس است.

پزشکان همچنین از آزمایش خون برای بررسی وجود شرایطی مانند تبخال، هپاتیت و سفلیس استفاده می کنند. این نتایج ممکن است تا یک تا دو هفته طول بکشد.

اگر سواب یا آزمایش ادرار برای نوع STI که ممکن است داشته باشید ترجیح داده شود، نتایج بیشتر طول می کشد. زیرا از سواب برای کشت فرهنگ استفاده می شود.

برخی از بیماری های مقاربتی بلافاصله پس از انتقال ظاهر نمی شوند، بنابراین ارائه دهنده شما ممکن است پس از یک نتیجه منفی، آزمایش پیگیری را در مدت زمان خاصی انجام دهد.

آموزش نحوه خواندن نتایج آزمایش

پرسنل آزمایشگاه معمولاً برای بررسی به طور مستقیم به دفتر ارائه دهنده تماس می گیرند یا ارسال می کنند.

اگر ارائه دهنده آزمایشگاه در محل حضور دارد، ممکن است برخی آزمایشات در آنجا انجام شود. برخی از آزمایشگاه ها نتایج شما را از طریق یک پورتال آنلاین بدون بررسی پزشک به شما اعلام می کنند.

تیم مراقبت شما با جدیت کار می کند تا نتایج شما را در اسرع وقت ارزیابی کند. لطفاً 24 تا 48 ساعت به ارائه دهنده خود اجازه دهید تا تجزیه و تحلیل نتایج خود را به شما ارائه دهد.

اگر نمونه ناکافی باشد (خون کافی نیست) یا آلوده باشد، یا اگر سلول های خون به دلایلی قبل از رسیدن به آزمایشگاه از بین رفته باشند، نتایج ممکن است به تاخیر بیفتد.

برخی از آزمایشات شما را ملزم به ناشتایی (قطع غذا) برای مدت زمان معینی، معمولاً هشت ساعت می کند.

اگر ناشتا نیستید، ممکن است آزمایش انجام نشود، زیرا غذا خوردن بر نتیجه آزمایش تأثیر می گذارد. ممکن است لازم باشد تا برای گرفتن خون برگردید که نتایج برخی آزمایش ها را بیشتر به تاخیر می اندازد.

آزمایش خون: انواع مختلف و آن چه انتظار می رود

خون شما سرشار از اطلاعات است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد سلامت داخلی شما به شما بگوید. ممکن است آزمایش خون در منزل شرق تهران را به عنوان بخشی از معاینه منظم انجام دهید یا از آن برای تشخیص بیماری یا بیماری ژنتیکی استفاده کنید. برخی از مواردی که آزمایش می کنید، نیاز به نمونه خون وریدی (از بازوی شما) دارد.

اما در برخی موارد، ممکن است آزمایش خون تهاجمی کمتری با تکان انگشت انجام شود. خون شما می تواند اطلاعات زیادی در مورد سلامت شما داشته باشد. برای بررسی موارد زیر می توانید آزمایش خون انجام دهید:
ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین B12 یا سطوح آهن
سطح کلسترول
عملکرد اندام های خاص مانند کبد و کلیه ها چگونه است.
عملکرد تیروئید
سطح قند خون و خطر ابتلا به دیابت
برای عفونت
برای هر گونه شرایط ژنتیکی
علاوه بر ارائه یک تصویر کلی از وضعیت فعلی خود، می توانید از یک آزمایش خون برای ردیابی خطر ابتلا به بیماری های مزمن طولانی مدت مانند بیماری های قلبی و دیابت استفاده کنید.

نحوه انجام آزمایش خون

دو روش اصلی برای جمع آوری نمونه خون وجود دارد، یا با روش وریدی یا با انگشت. این چیزی است که از هر نوع آزمایش خون انتظار می رود.

آزمایش خون وریدی. یک سوزن برای سوراخ کردن ورید، معمولاً در بازوی شما استفاده می شود و به شما امکان می دهد تا یک نمونه خون بزرگ جمع آوری کنید.

از این نوع آزمایش خون در منزل شرق تهران می توان برای آزمایش طیف وسیعی از نشانگرهای زیستی استفاده کرد اما تهاجمی تر است.

آزمایش خون با انگشت. یک لانست برای انگشت شما استفاده می شود و به شما اجازه می دهد تا یک نمونه خون کوچک جمع آوری کنید.

شما می توانید این نوع آزمایش را خودتان انجام دهید و کمتر از نمونه وریدی تهاجمی است. با این حال، در حالی که می توان از آن برای آزمایش طیف وسیعی از نشانگرهای زیستی استفاده کرد، لذا آزمایش هر نشانگر زیستی امکانپذیر نیست.

نتایج آزمایش خون انگشتان فقط 48 ساعت طول می کشد تا نتایج شما توسط آزمایشگاه ها پردازش شود.

موارد قابل توجه در بررسی آزمایش خون در منزل شرق تهران

آزمایش خون

یکی از خدمات زیادی که مراکز ارائه می دهند، آزمایش خون است. این کار را می توانید در مطب پزشک عمومی یا بیمارستان محلی انجام دهید.

یک پرستار یا پزشک آموزش دیده خون شما را می گیرد، معمولاً نمونه وریدی است و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می شود.

آزمایشات خصوصی خون

این را می توان از طریق یک متخصص بهداشت انجام داد یا می توانید آزمایش خون در منزل شرق تهران را به صورت آنلاین انجام دهید یا خودتان آن را در خانه انجام دهید. برای آزمایشات خانگی، از آزمایشگاه ها و روش های معتبر مشابه برای آزمایش نمونه شما به عنوان NHS استفاده می شود.

طبیعی است که از انجام آزمایش خون عصبی باشید، طبیعت انسان این است که دوست نداشته باشد با سوزن خود را سوزن بزند یا به خون خود نگاه کند! اما این روند بسیار ساده است و اگر چه ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، اما دردناک نخواهد بود.

آزمایش خون وریدی

با آزمایش خون وریدی، تنها چیزی که احتمالاً احساس می کنید این است که وقتی سوزن وارد می شود، کمی پوست شما گزگز کند، خون بیرون کشیده شده به هیچ وجه آسیبی به بدن شما نمی رساند. ممکن است در محل سوزن، یک کبودی کوچک داشته باشید.

آزمایش خون نیش انگشت

همان طور که از نامش پیداست، تنها چیزی که احساس می کنید یک خراش کوچک روی انگشت شماست. ناحیه ای که لنست وارد آن شد، ممکن است بعداً کمی حساس شود.

آماده شدن برای آزمایش خون

چند کار وجود دارد که می توانید قبل از آزمایش خون در منزل شرق تهران انجام دهید تا روند تا حد ممکن روان باشد:
آب زیادی بنوشید. هیدراته شدن باعث جمع آوری نمونه خون شما می شود.
گرم بمانید. دوش آب گرم یا پرش در محل به مدت یک دقیقه، جمع آوری نمونه خون را آسان تر می کند (به خصوص برای نمونه های انگشت خار)

برای انجام برخی آزمایشات، ممکن است لازم باشد تا مصرف برخی از داروها را قطع کنید. اما این کار را فقط در صورتی انجام دهید که پزشک به شما گفته است. همچنین ممکن است لازم باشد که قبل از آزمایش خون ناشتا باشید.

ناشتا بودن قبل از آزمایش خون

روزه داری به معنای نخوردن و آشامیدن چیزی به جز آب تا 8-12 ساعت قبل از آزمایش است. این امر به این دلیل است که وقتی غذا و نوشیدنی ها تجزیه شده و جذب خون شما می شوند، می تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد.

برای مثال، خوردن یک وعده غذایی پر چرب درست قبل از آزمایش لیپید می تواند سطح تری گلیسیرید شما را بیشتر از آن چه که هست، نشان دهد. آزمایش خون که معمولاً شما را مجبور به ناشتایی می کند، شامل موارد زیر است:

آزمایش مشخصات چربی (کلسترول و تری گلیسیرید)
آزمایش سطح قند خون (گلوکز)
آزمایش عملکرد کبد و کلیه
آزمایش پروفیل آهن
آزمایش ویتامین B12

نتایج شما می تواند از یک روز تا چند هفته طول بکشد

اگر آزمایش خون خود را از طریق یک متخصص خصوصی انجام داده اید، نتایج شما به آن ها داده می شود تا آن ها را تفسیر کرده و با شما به اشتراک بگذارند.

اگر آزمایش خون در منزل شرق تهران را در خانه انجام داده اید، نتایج شما نیز توسط پزشک تفسیر شده و سپس به صورت آنلاین بارگذاری می شود تا بتوانید آن ها را مشاهده کنید.

از نتایج آزمایش خون خود چه انتظاری دارید

در بسیاری از آزمایش ها، خون شما برای اندازه گیری سطح ترکیب، آنزیم یا آنتی بادی خاصی که ممکن است وجود داشته باشد، تجزیه و تحلیل می شود.

این مورد با محدوده مرجع مقایسه می شود تا مشخص شود که آیا در محدوده نرمال است یا خیر. این محدوده مرجع بسته به سن، جنسیت، قومیت و سابقه خانوادگی شما می تواند متفاوت باشد.

همراه با محدوده های مرجع، همه اختصارات و واحدهای مختلف اندازه گیری که در نتایج آزمایش خون شما وجود دارد، درک آن ها را دشوار می کند.

بنابراین مهم است که یک پزشک یا یک متخصص بهداشت بررسی کرده و نتایج خود را برای شما تفسیر کنید.

هنگام انجام آزمایش خون چه انتظاری باید داشته باشید

برای اکثر مردم، خونگیری سریع، آسان و نسبتاً بدون درد است. سایر افراد احساس اضطراب می کنند و به برخی از استراتژی ها برای کمک به آن ها در مقابله نیاز دارند.

کودکان، افراد مسن و افرادی که دارای معلولیت هستند، ممکن است هنگام گرفتن نمونه به کمک خاصی نیاز داشته باشند. خون مورد نیاز برای آزمایش تشخیصی معمولاً به آسانی به دست می آید.

این کار، نیاز به روشی به نام وریدی دارد (اصطلاحی که به سادگی به معنی “سوراخ کردن رگ” است). فردی که این عمل را انجام می دهد، ممکن است پزشک، پرستار یا فردی باشد که در جمع آوری نمونه های خون آموزش دیده است، یک فلبوتومیست.

اگر احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید یا قبلا بیهوش شده اید، به فردی که نمونه را جمع آوری می کند، اطلاع دهید. آن ها به طور کلی به شما پیشنهاد می کنند که دراز بکشید. همچنین، اگر به نوارهای پزشکی، ایزوپروپیل الکل یا لاتکس حساسیت دارید، به آن ها اطلاع دهید.

جریانات موثر در طی آزمایش خون در منزل شرق تهران

فردی که نمونه خون شما را جمع آوری می کند، یک سوزن کوچک را در یکی از رگ های شما وارد می کند. معمولاً این در بازوی شما است.

معمولاً، آن ها قادر به تشخیص رگی هستند که به راحتی در دسترس است. هنگامی که از شما خواسته می شود مشت کنید، به برجسته تر شدن رگ کمک می کند.

آن ها مقدار کمی خون از بدن خارج می کنند و به لوله ها منتقل می شود تا به آزمایشگاه ارسال شود. پس از گرفتن نمونه ای از خون، یک پانسمان پنبه ای روی محل سوراخ چسبانده می شود.

معمولاً از شما خواسته می شود تا فشار ملایم را برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از تورم و کبودی اعمال کنید. پانسمان را برای مدت کوتاهی (معمولاً 2-4 ساعت) در جای خود بگذارید.

لوله ها به آزمایشگاه فرستاده می شوند که در آن خون با توجه به آزمایشی که پزشک شما در فرم ارجاع درخواست کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

اگر در طول آزمایش خون در منزل شرق تهران یا بعد از آن بیهوش شوید یا احساس ناخوشی کنید، از شما خواسته می شود تا زمان بهبودی کامل استراحت کنید.

اگر تداوم به خونریزی یا کبودی دارید، به جمع کننده اطلاع دهید. برای جلوگیری از ایجاد کبودی در محل سوراخ شدن خود، هیچ وسیله سنگینی را حمل نکنید و ورزش های سنگین را ظرف 24 ساعت پس از آزمایش خون انجام ندهید.

هنگامی که سوزن در زیر پوست قرار می گیرد، ممکن است احساس سوزش کمی کنید و هنگام بیرون کشیدن آن ممکن است ناراحتی بیشتری ایجاد شود.

سعی کنید بعد از آزمایش خون در منزل شرق تهران آب بنوشید و ورزش کنید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان مایع در روز به جریان بهتر خون کمک می کند و احتمال این که رگ ها به هم چسبیده و به راحتی پیدا شوند را افزایش می دهد.

بنابراین قبل از آزمایش یک یا دو روز مایعات فراوان بنوشید. اما، همچنین، به یاد داشته باشید که دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. برخی از آزمایش ها مستلزم این است که شما قبل از آزمایش مایعات خاصی نخورید.

همچنین ممکن است بخواهید در حالی که منتظر هستید یا در حال آزمایش هستید، پیاده روی کنید تا جریان خون را افزایش داده و رگ ها را پمپاژ کنید (انجام تمرینات دست و بازو نیز به افرادی که نیاز به آزمایش مکرر دارند کمک می کند). حتی خوب غذا خوردن روز قبل، در صورت عدم نیاز به روزه، جریان خون را بهبود می بخشد.

 

دستان سرد

گرم بودن، گردش خون شما را افزایش می دهد و این امر باعث می شود که ورید پزشک برای ورزشکاران راحت تر پیدا شود.

اگر با خونگیری مشکل دارید، دراز کشیدن و گرم کردن دستان خود زیر یک پد گرمکن و پتو معمولاً نتایج خوبی را ارائه می دهد.

مشکل در گرفتن خون وجود دارد؟ اگر شما از جمله افرادی هستید که دارای رگ های کوچک یا با دسترسی دشوار هستند، یا رگ هایی که دچار زخم یا مسدود شدن سوراخ های مکرر شده اند (بیماران شیمی درمانی ممکن است این مشکل را داشته باشند) ممکن است لازم باشد با فردی که خون شما را می گیرد، برای ایجاد فرایند همکاری کنید که برای شما خوب کار می کند

اگر احساس تورم، کبودی یا درد کردید، قرار دادن یخ روی محل، استفاده از بازوی آسیب دیده تا حد ممکن و استفاده از داروهای مسکن بدون نسخه را دنبال کنید.

نتیجه گیری

آزمایش خون در منزل شرق تهران یک روش تهاجمی است، زیرا یک سوزن از طریق پوست وارد می شود تا به رگ برسد.

با این حال، این یک روش بسیار ایمن است. سالانه میلیون ها آزمایش خون انجام می شود.  شایع ترین عارضه، کبودی در محل سوراخ شدن سوزن است.

این معمولاً در عرض 24 ساعت ظاهر می شود و ممکن است از یک نقطه کوچک تا یک کبودی بزرگ بنفش متغیر باشد. علت آن نشت خون از ورید سوراخ شده به داخل بافت های زیر پوست است.

با فشار انگشت بر روی محل به مدت یک دقیقه یا بیشتر پس از خونگیری می توان این امر را کاهش داد.

اگر جمع آوری مشکل باشد، اگر یک دقیقه یا بیشتر فشار روی محل باقی نماند، اگر از داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین یا وارفارین استفاده می کنید، اگر شما یک فرد مسن هستید که دارای رگ های شکننده هستید یا اگر شما کبودی دارید، احتمال کبودی بیشتر است.

شما بلافاصله پس از آزمایش خون دست خود را حرکت می دهید، مانند بلند کردن کیسه های خرید سنگین یا رفتن به باشگاه ورزشی. سعی کنید که در این زمینه از کارشناس متخصص کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×