آلفا طب

تزریقات در منزل پاسداران

امروز با موضوع تزریقات در منزل پاسداران در خدمت شما هستیم.

همه ی ما ممکن است که در فصول مختلف دچار بیماری های خاصی شویم که به همین دلیل برای بهبودی به انجام تزریقات یا وصل کردن سرم نیاز داشته باشیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

خدمات تزریقات شامل موارد بسیار مختلفی می شود که معمولا یک کادر درمان با تخصص و با تجربه انجام می شود. امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری می کنند.

انجام تزریقات در منزل این امکان را به افراد می دهد که بدون اتلاف وقت خود و همچنین پذیرفتن ریسک ابتلا به بسیاری از بیماری ها، تزریقات خود را توسط یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام دهند.

بسیاری از مراکز مرتبط با کار درمانی یکی از خدمات های مهم خود را اعزام پزشک و یا پرستار به منزل افراد و انجام معاینه و تزریقات در منزل بیان می کنند.

اما همانطور که می دانیم کیفیت کاری و عملکرد هر کدام از مراکز به کادر آن ها بستگی دارد  و برای انتخاب هر کدام از این مراکز باید دقت زیادی را به کار برد. در این مطلب قصد داریم در مورد تزریقات در منزل پاسداران بحث کنیم و نکاتی را در باب تزریقات به شما آموزش دهیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

تزریقات در منزل چیست؟

انواع تزریقات کدام است؟
استفاده از سرم به جای مصرف دارو های خوراکی چه مزیتی دارد؟
تزریقات در منزل پاسداران چه مزایایی دارد؟
خدمات تزریقات در منزل پاسداران شامل چه اقداماتی می شود؟
سرم تراپی چیست؟
پرستاران در تزریقات در منزل پاسداران باید به چه نکاتی توجه کنند؟
جمع بندی

 

تزریقات در منزل چیست؟

همانطور که می دانیم انجام تزریقات یکی از خدمات پرستاری می باشد که معمولا افراد بعد از ابتلا به بیماری ها و … به آن نیاز پیدا می کنند.

تزریق در علم پزشکی به روشی گفته می شود که از آن برای وارد کردن دارو های مایع با استفاده از آمپول یا واکسن به داخل بدن افراد وارد می شود. وارد کردن این مایعات با استفاده از سرنگ و سرسوزن تیز می باشد که به وسیله ی آن برخی از مواد مفید مغذی یا مواد دیگر به بدن افراد وارد می شود. در ادامه ی مطلب انواع تزریق را برای شما به صورت مفصل بیان می کنیم.

همه ی افراد از ابتدای تولد تا آخر زندگی خود حتما به تزریقات نیاز پیدا خواهند کرد. نوزادان در ماه های اول زندگی خود به صورت دوره های کوتاه مدت ماهانه یا دو ماهه و سه ماهه باید واکسن های مختلفی را تزریق کنند.

به این ترتیب انجام تزریقات یکی از معمول ترین و رایج ترین اقداماتی می باشد که در حوزه ی درمان و سلامت برای افراد انجام می شود.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد جامعه ممکن است پیش بیاید این است که آیا برای انجام تزریقات مختلف خود حتما باید به مراکز درمانی مراجعه کنیم یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لازم نیست که برای انجام هر گونه تزریق به مراکز درمانی مراجعه کرد و می توان تزریقات را در منزل نیز بدون هیچ دردسری انجام داد. اما نکته ی مهم این است که تزریقات حتما باید توسط یک فرد متخصص و با تجربه در این زمینه انجام شود.

خدمات تزریقات در منزل پاسداران یکی از خدمات مفیدی می باشد که توسط پرستاران و پزشکان با تجربه در زمینه ی تزریقات در تمامی ساعات شبانه روز انجام می شود.

با خدمات تزریقات در منزل پاسداران دیگر نیازی نیست که افراد نگران انجام تزریقات خود و یا تعویض پانسمان زخم ها و … باشند. همانطور که می دانیم امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی یک کار خطرناک و با ریسک بالا می باشد. در ادامه ی مطلب به بحث بیشتر در مورد مزایای انجام تزریقات در منزل می پردازیم.

انواع تزریقات کدام است؟

باید به این نکته توجه داشت که برخی از دارو ها برای تزریق به بدن نیاز به روش های مختلفی دارند. روش های مختلف تزریق معمولا در نقاط مختلفی از بدن انجام می شوند و هر کدام از این انواع روش های تزریق هدف خاصی را دارند. در ادامه ی مطلب شما را با انواع مختلف روش های تزریق آشنا می کنیم.

تزریق زیر جلدی (Subcutaneous)

بدن انسان از بافت ها و لایه های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این بافت ها دارای ویژگی های خاص خود می باشند.

بافت زیر جلدی که به آن Subcutaneous نیز گفته می شود، یک بافت سرشار از چربی می باشد که خون رسانی در آن به نسبت کم تر از سایر بافت ها می باشد

و به همین دلیل است که معمولا همه ی تزریقات در این بافت انجام نمی شود. به دلیل اینکه بافت زیر جلدی یک بافت پیوندی (هم بند) شل می باشد و سرشار از چربی است، سرعت جذب دارو ها در این بافت کند تر می باشد.

به عبارت دیگر در صورتی که دارو به این بافت تزریق شود مدت زمان بیشتری طول می کشد تا وارد خون شود (نسبت به تزریقات عضلانی).

البته باید به این نکته توجه کرد که همه ی داور ها سرعت جذب یکسانی ندارند و برخی از دارو ها نیز در صورتی که در بافت زیر جلدی (Subcutaneous) نیز تزریق شوند سرعت جذبی برابر با تزریق عضلانی خواهند داشت.

به طور مثال در صورتی که هپارین در بافت زیر جلدی تزریق شود مدت زمان ورود آن به درون رگ های خونی با تزریق عضلانی آن برابر می باشد.

پرستاران و یا پزشکان معمولا از سرنگ های با ضخامت 2 میلی متر و سر سوزن شماره 24 تار 26 استفاده می کنند و باید به این نکته توجه داشت که تزریقات زیر جلدی را می توان در هر نقطه ای از بدن انجام داد.

به همین دلیل است که می توان از تزریقات زیر جلدی برای بی حس کردن موضعی نیز استفاده کرد و بخش مورد نظر را با تزریق دارو های بی حس کننده، بی حس کرد.

معمولا تزریقات زیر جلدی در قسمت های خاصی از بدن مانند بخش بالایی و خارجی بازو، ران، روی شکم و یا روی کتف انجام می شود. پرستاران و پزشکانی که قصد دارند تزریقات زیر جلدی را انجام دهندباید دقت کنند که به غیر از تزریق هپارین، باید همانند تزریقات عضلانی آسپیراسیون را نیز قبل از تزریق انجام دهند.

تزریق داخل جلدی (Intradermal)

پرستاران و یا پزشکان معمولا برای گرفتن تست های آلرژیک و یا تزریق برخی از واکسن های خاص و همچنین در بررسی پاسخ سیستم ایمنی بدن افراد از نوعی تزریق استفاده می کنند که تزریق داخل جلدی یا Intradermal نام دارد.

برای تزریقات داخل جلدی بیشتر از سرنگ های 1 میلی متری مدرج با سر سوزن شماره 25 تا 27 استفاده می شود. از جمله سوزن های مدرجی که برای تزریق داخل جلدی استفاده می شود می توان سرنگ توبروکولین را نام برد.

برای انجام تزریق داخل جلدی یا Intradermal معمولا از قسمت ساعد و در سطح فلکسور ساعد استفاده می کنند. به عبارت دیگر تزریق را در حدود 10 سانتی متر پایین تر از شیار آرنجی وارد می کنند.

پرستار و یا کسی که تزریق داخل جلدی را انجام می دهد باید قبل از انجام تزریقات محل تزریق را با استفاده از الکل ضد عفونی کرده و سپس با استفاده از سوزن های مخصوصی که گفتیم، تزریق را با زاویه ی 15 درجه انجام دهد.

نکته ی قابل توجه این است که برای انجام تزریق داخل جلدی سوزن در حدود 2 تا 3 میلی متر وارد درم می شود در صورتی که این مقدار برای تزریق زیر جلدی نیز در حدود 2 میلی متر می باشد ( برای تزریق زیر جلدی نباید بیشتر از 5 میلی متر وارد شود).

تزریق عضلانی

پر کاربرد ترین و رایج ترین نوع تزریقات تزریق عضلانی می باشد که تزریق ماهیچه ای نیز به آن اطلاق می شود. باید به این نکته توجه کرد که برخی از دارو ها در صورتی که به صورت خوارکی مصرف شوند، یا در بدن به صورت گوارشی جذب نمی شود

و به همین دلیل وارد خون نیز نمی گردد و یا در صورت جذب شدن به کبد افراد آسیب می زند. به همین دلیل بسیاری از دارو های لازم به صورت عضلانی به افراد تزریق شده و به صورت خوراکی مصرف نمی شوند.

برای تزریق عضلانی معمولا از سرنگ های 2 تا 5 میلی متری استفاده شده و باید اشاره کرد که شماره ی سر سوزن به نوع ماهیچه ی محل تزریق و میزان بافت چربی آن از هر بیمار به بیمار دیگر متفاوت می باشد.

استفاده از سرم به جای مصرف دارو های خوراکی چه مزیتی دارد؟

همانطور که می دانیم دارو هایی را که تزریق می شوند باید حتما توسط پزشک تجویز شده و برای هدف خاصی به افراد تزریق شوند.

بسیاری از افراد ممکن است پس از احساس سرما خوردگی و یا احساس بیماری های دیگر به صورت خودسرانه دارو های مختلفی را تهیه کرده و مصرف آن ها را شروع کنند. به این ترتیب این دارو ها ممکن است که مناسب استفاده برای آن بیماری نبوده و شیوه ی مصرف آن باعث ایجاد برخی از مشکلات برای افراد شوند.

باید به این نکته اشاره کرد که روش های بسیار مختلفی برای مصرف دارو ها وجود دارد که هر کدام از ان ها ممکن است برای نوعی دارو یا نوعی بیماری خاص مناسب باشد. به این ترتیب بهتر است که بدون نسخه و تجویز پزشک از مصرف دارو های مختلف که ممکن است باعث آسیب به سلامتی ما شوند خودداری کنیم.

اما در این بخش می خواهیم که برخی از مزایای استفاده از سرم به جای مصرف دارو های خوراکی را برای شما بیان کنیم. مصرف خوراکی برخی از دارو ها ممکن است که در کنار فایده ی آن برای بهبودی از بیماری، عوارضی را برای برخی از نقاط دیگر بدن داشته باشد.

به طور مثال ممکن است که در صورت مصرف خوراکی برخی از دارو ها، در عین بهبودی از بیماری خاص آسیب هایی به کبد و یا معده ی افراد وارد شود. به این ترتیب یکی از مزایای استفاده از تزریق و سرم این است که دارو ها وارد معده نشده و از ایجاد آسیب های احتمالی برای آن جلو گیری می شود.

همچنین برخی از دارو ها به صورت اختصاصی به شیوه ی تزریق و سرم باید وارد بدن شوند. زیرا این دارو ها معمولا به صورت گوارشی جذب نشده و وارد خون نمی شوند و بدون هیچ تأثیری از بدن افراد دفع می شوند. به این ترتیب استفاده از تزریق و سرم می توان طیف گسترده تری از دارو ها را با احتما ایجاد عوارض کم تری استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از سرم این است که اثر گذاری دارو بهتر و مناسب تر از روش های دیگر بوده و راحت تر وارد جریان خون افراد می شوند. همچنین اینکه استفاده از سرم باعث می شود که دارو به کندی و به تریج وارد جریان خون شود نیز می تواند به عنوان یک مزیت به شمار رود.

زیرا برخی از دارو در صورتی که به صورت حجم زیاد و ناگهانی وارد بدن شوند، ممکن است سیستم دفاعی بدن به آن واکنش منفی نشان داده و باعث ایجاد حالت هایی مانند اسحال یا استفراغ در افراد شوند.

به عنوان یکی دیگر از مزیت های استفاده از سرم می توان بیمارانی را نام برد که به دلیل مختلفی مانند انجام عمل جراحی در ناحیه معده و … قادر به مصرف خوراکی دارو ها نمی باشد. به این ترتیب پزشک دارو های لازم را به صورت سرم تزریق کرده و وارد بدن بیمار می کنند.
تا این بخش از مطلب با انواع تزریق آشنا شدیم و در مورد مزیت های استفاده از سرم و تزریق به جای مصرف دارو های خوراکی مطالبی را به شما ارائه دادیم.

به این ترتیب انجام تزریقات و سرم تراپی یکی از روش های بسیار مهم در زمینه ی درمان می باشد که معمولا تمامی افراد در هنگام ابتلا به بیماری های مختلف و … به آن نیاز پیدا می کنند.

در ادامه ی مطلب قصد داریم به بحث بیشتر در مورد تزریقات در منزل پاسداران بپردازیم و مزیت های انجام تزریقات در منزل را به شما معرفی کنیم.

تزریقات در منزل پاسداران چه مزایایی دارد؟

افرادی که در منطقه پاسداران تهران زندگی می کنند می توانند از مزایای خدمات تزریقات در منزل پاسداران بهره مند شوند.

تزریقات در منزل پاسداران یکی از خدماتی می باشد که به صورت شبانه روزی و حتی در روز های تعطیل نیز برای افراد ساکن در این منطقه انجام می شود و به همین دلیل دیگر نیازی نیست که ساکنین این منطقه نگران انجام تزریقات و یا پانسمان خود در مراکز درمانی باشند.

تزریقات در منزل پاسداران مزایای بسیار زیادی دارد که به عنوان یکی از مهم ترین مزایای آن می توان عدم مراجعه به مراکز پر خطر درمانی و در امان ماندن از ویروس کرونا را نام برد. در ادامه ی مطلب قصد داریم که به بررسی بیشتر مزایای تزریقات در منزل پاسداران بپردازیم.

همه ی ما ممکن است که بیماری های مختلفی را تجربه کرده باشیم که پس از ابتلا به بسیاری از آن ها قدرت و توانایی رانندگی و یا پیاده روی و مراجعه به مراکز در مانی و بیمارستان ها را نداشته ایم.

ابتلا به بسیاری از بیماری ها باعث می شود که افراد انرژی خود را از دست داده و بیشتر انرژی بدن صرف مبارزه با بیماری شده و به این ترتیب بیماران توانایی مراجعه به مراکز درمانی را نخواهند داشت.

یکی از مهم ترین مزایای تزریقات در منزل پاسداران این است که نیازی به هیچ جابجایی و خروج از خانه  نمی باشد و فقط با برقراری تماس می توانید پزشک و یا پرستار را برای انجام معاینه و تزریقات به منزل خود بیاورید.

یکی دیگر از مزایای تزریقات در منزل پاسداران این است که پزشکان و پرستاران آن همانند پزشکان و پرستاران مشغول در سایر مراکز درمانی و بیمارستان ها بوده و هیچ تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.

بنابراین افرادی که در باره ی علم و تخصص و تجربه ی کارمندان تردید دارند، باید توجه کنند که این پرستاران و پزشکان از لحاظ علمی و تخصصی دارای سطح بالایی بوده و همه ی آن ها دارای تجربه ی کافی برای انجام کار های لازم می باشند.

افرادی که تا اکنون از خدمات تزریقات در منزل پاسداران استفاده نکرده اند ممکن است که بپرسند آیا پزشک و یا پرستارانی که به منزل مراجعه می کنند، ابزار ها و وسایل کافی برای انجام معاینات و درمان های لازم را دارند یا خیر.

باید گفت که برای تزریقات در منزل پاسداران، پزشکان و پرستاران به تجهیزات و وسایل پیشرفته ی لازم تجهیز شده اند که این افراد در هنگام مراجعه به منزل قادر به انجام تمامی کار های لازم می باشند و هیچ نگرانی در باره ی این مورد باقی نمی ماند.

از مهم ترین مزایای انجام تزریقات در منزل پاسداران این است که نیازی نیست که افراد وقت زیادی را صرف مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها بکنند.

همانطور که می دانیم شهر تهران در بیشتر ساعات روز دارای ترافیک سنگینی می باشد که  باعث می شود مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها برای انجام یک تزریقات ساده مدت زمان زیادی از وقت افراد را تلف کند.

به این ترتیب افرادی که نیاز به انجام تزریقات، تعویض پانسمان و … دارند به راحتی می توانند در منزل خود از خدمات تزریقات در منزل پاسداران بهره مند شوند.

برخی از بیماران ممکن است که به علت داشتن معلولیت های مختلف و یا عارضه های خاصی، توانایی خارج شدن از خانه را نداشته باشند و یا مراجعه ی آن ها به مراکز درمانی بسیار سخت بوده و انرژی زیادی را از آن ها بگیرد. به این ترتیب این افراد می توانند به راحتی تزریقات و سایر خدمات درمانی خود را در منزل خود دریافت کنند.

دو گروه مهم از افراد که معمولا بیشتر به انجام تزریقات نیاز پیدا می کنند، سالمندان و کودکان می باشند. همانطور که می دانیم برخی از سالمندان به دلیل داشتن توانایی کم تر در جابجایی و تحرک و یا بیماری هایی مانند آلزایمر و … بهتر است که از خانه خارج نشوند.

به همین دلیل انجام تزریقات در منزل پاسداران یک انتخاب بسیار مناسب و کارآمد برای این دسته از افراد می باشد.

بسیاری از کودکان نیز از انجام تزریقات و یا واکسیناسیون می ترسند و ممکن است که حتی به سختی راضی شوند که همراه با پدر و مادر خود به مراکز درمانی برای انجام تزریقات مراجعه کنند. به این ترتیب والدین می توانند از خدمات انجام تزریقات در منزل پاسداران استفاده کنند و از ترس و واهمه ی کودک خود نیز بکاهند.

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم یکی از مهم ترین مزایای انجام تزریقات در منزل پاسداران دور ماندن از محیط های آلوده به ویروس های مختلف از جمله ویروس کرونا می باشد.

همه ی ما می دانیم که ویروس کرونا یک بیماری بسیار خطرناک می باشد که راه انتقال آن بسیار ساده می باشد و شدت انتقال بالایی دارد.

به عبارت دیگر در صورتی که یک فرد ناقل در یک اتاق نفس بکشد و شما نیز در آن اتاق حضور داشته باشید، ممکن است که به راحتی به بیماری کرونا مبتلا شوید.

همچنین راه های انتقال ویروس کرونا بسیار زیاد بوده و گفته می شود که حتی از طریق سطوح آلوده نیز این ویروس به افراد منتقل می شود.

به این ترتیب مراکز درمانی که افراد بسیار زیادی به صورت مداوم به آن مراجعه می کنند و احتمال دارد تعداد کثیری از آن ها ناقل ویروس کرونا باشند، یک مکان بسیار خطرناک به شمار می روند.

با استفاده از خدمات انجام تزریقات در منزل پاسداران می توان از مراجعه به مکان های پر خطر و احتمالا آلوده خودداری کرده و در عین حال خدمات درمانی مورد نیاز خود را نیز دریافت کرد.

خدمات تزریقات در منزل پاسداران شامل چه اقداماتی می شود؟

بسیاری از افراد ممکن است که با شنیدن نام تزریقات در منزل پاسداران، تشخیص ندهند که چه خدماتی را می توانند در منزل خود از این طریق دریافت کنند.

می توان گفت که بیشتر خدمات بالینی که پزشکان و پرستاران در محیط های درمانی مانند بیمارستان ها و درمانگاه ها به بیماران ارائه می دهند را می توان در منزل بیماران نیز ارائه شود.

البته برخی از موارد خاص که بیماران نیاز به دستگاه ها و تجهیزات بزرگ و سنگینی داشته باشند که قابل انتقال به خانه نمی باشند، خدمات درمانی قابل ارائه در منزل نمی باشد.

باید به این نکته اشاره کنیم که خدمات درمانی پزشکی و پرستاری در منزل موارد بسیار متعدد و گسترده ای را شامل می شود که قصد داریم در ادامه ی مطلب به آن ها اشاره کنیم.

تزریق امپول های متنوع در منزل

یکی از ساده ترین و رایج ترین خدماتی که توسط پرستاران و پزشکان تزریقات در منزل پاسداران انجام می شود، تزریق آمپول های مختلف به افراد می باشد. همه ی ما در طول زندگی خود بنا بر دلایل مختلفی به تزریق برخی از آمپول ها نیاز پیدا خواهیم کرد.

این آمپول ها ممکن است که به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف مانند انواع سرماخوردگی ها و … برای بیماران تجویز شده باشد و یا حتی برخی از افراد و ورزشکاران به تزریق آمپول های تقویتی مانند ویتامین ها و .. نیاز پیدا می کنند که به راحتی می تواند از طریق تزریقات در منزل پاسداران این نیاز خود را بر طرف سازند.

همچنین برخی از افراد که به بیماری هایی مانند ام اس، دیابت و .. مبتلا هستند به تزریق آمپول های مختلفی در طول دوره های مشخص نیاز دارند که این افراد نیز می توانند بدون مراجعه به مراکز درمانی، در منزل خود تزریقات را انجام دهند.

انجام واکسیناسیون در منزل

همه ی انسان ها از ابتدای تولد خود تا انتهای زندگی به تزریق واکسن های مختلفی نیاز دارند. همانطور که می دانیم تزریق واکسن ها باعث می شوند که سیستم ایمنی ما نسبت به برخی از بیماری ها تقویت شده و دیگر به این بیماری ها مبتلا نشویم.

کودکان از بدو تولد تا 7 سالگی نیازمند تزریق واکسن های مختلفی هستند که باید در دوره های زمانی مختلفی آن ها را تزریق کنند. همچنین بسیاری از کودکان از انجام تزریقات واهمه دارند و ممکن است که از مراجعه به مراکز درمانی برای تزریق واکسن امتناع کنند.

همچنین می دانیم که کودکان در برابر بسیاری از بیماری ها مقاومت کم تری دارند و احتمال اینکه با مراجعه به مراکز درمانی آلوده به ویروس های مختلف دچار بیماری شوند زیاد است.

بنابراین خانواده ها می توانند برای انجام واکسیناسیون خود یا کودکان خود از خدمات تزریقات در منزل پاسداران استفاده کنند وریسک مرجعه به مراکز درمانی مختلف را نپذیرند.

وصل کردن سرم های مختلف در منزل

یکی دیگر از خدمات مهم تزریقات در منزل پاسداران وصل کردن سرم برای بیماران می باشد. برخی از افراد پس از ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و .. ممکن است که به سرم های تقویتی نیاز پیدا کنند.

در صورتی که بر اثر بیماری های مختلف به سرم نیاز پیدا کردید، می توانید از خدمات تزریقات در منزل پاسداران استفاده کنید و پزشک را به محل کار و یا منزل خود بیاورید.

تعویض پانسمان در منزل

برخی از افراد پس از انجام عمل های جراحی برای بهبود زخم های خود به پانسمان نیاز دارند. پانسمان ها پس از دوره های چند روزه ای باید به صورت مرتب تعویض شده و پانسمان های جدید و تمیزی جایگزین آن ها شود.

تعویض پانسمان ها کار چندان سختی نمی باشد اما نیاز به دقت خاصی دارد و بهتر است که توسط افراد حرفه ای مانند پرستاران انجام شود تا از خونریزی و آسیب به زخم ها جلوگیری شود.

تعویض پانسمان به زمان خیلی کمی نیاز دارد بنابراین تحمل ترافیک و اتلاف انرژی و … برای مراجعه به مراکز درمانی به منظور تعویض پانسمان کار چندان بهینه ای نمی باشد.

به این ترتیب افرادی که به تعویض پانسمان نیاز دارند می توانند از خدمات تزریقات در منزل پاسداران استفاده کنند.

سرم تراپی چیست؟

پیش تر اشا ره کردیم که یکی از خدمات تزریقات در منزل پاسداران، سرم تراپی می باشد. اما در این بخش از مطلب قصد داریم که بیشتر به معرفی سرم تراپی بپردازیم.

همانطور که می دانیم بیشتر حجم بدن انسان را مایعات تشکیل می دهد. به واسطه ی ابتلا به برخی از بیماری ها و یا وضعیت های دیگر ممکن است که سطح و میزان این مایعات در بدن انسان دستخوش تغییر شود.

برخی از جراحات که باعث خونریزی شده و یا برخی از بیماری ها که با اسحال و استفراغ همراه می باشند، میزان مایعات بدن را کاهش می دهند. سرم تراپی بعد از این بیماری ها باعث می شود که در ضمن اینکه مایعات از دست رفته ی بدن جبران شود، مواد معدنی و مفید نیز به بدن برسد.

معمولا پزشکان برای بیمارانی که در بیمارستان ها بستری می شوند و به واسطه ی بیماری ضعیف شده اند، سرم های تقویتی مختلفی را تجویز می کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که سرم ها انواع مختلفی دارند که از جمله آن ها می توان به سرم های محلول ایزوتونیک، سرم های هایپرتونیک و سرم های هیپوتونیک اشاره کرد.

سرم های محلول ایزوتونیک دارای غلظتی مشابه با مایعات بدن انسان می باشند که معمولا این سرم ها به منظور جبران مایعات از دست رفته ی بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

سرم های هایپرتونیک همانطور که از اسم آن ها پیداست دارای غلظتی بیشتر از مایعات بدن انسان می باشند (یعنی غلظت آن ها از غلظت اسمزی خون انسان بیشتر است) و وصل کردن این سرم ها باعث انتقال مایع بین سلولی به خارج از سلول ها می شوند.

این سرم ها معمولا به منظور تنظیم و بالانس کردن مایعات خارج سلولی به کار می روند. از جمله سرم های هایپرتونیک می توان به محلول های مانیتول اشاره کرد.

سرم های محلول هیپوتنیک دارای غلظت کمتری نسبت به مایعات بدن انسان (خون) می باشند. پزشکان به منظور هدایت آب از خارج سلول ها (مایعات میان سلولی و میان بافتی) به درون سلول ها از این سرم ها استفاده می کنند. از جمله این سرم ها می توان آب مقطر را نام برد.

البته باید توجه داشت که دسته بندی که در بالا گفتیم از لحاظ غلظت می باشد. سرم ها از لحاظ ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها نیز دسته بندی می کنند که از جمله آن ها می توان به سرم های قندی، قندی – نمکی ، تقویتی، قلیایی و .. اشاره کرد.

این سرم ها با توجه به محتویات آن ها کاربرد ها و خاصیت های مختلفی دارند که باید بر اساس تجویز پزشک مصرف شوند.

یکی از کاربرد های بسیار مهم سرم تراپی، بعد از ابتلا به بیماری های مختلف ویروسی مانند سرماخوردگی و … می باشد. بیماران معمولا در دوره ی مبارزه با بیماری اشتهای خوردن غذا های مورد نیاز بدن را ندارند

و به همین دلیل پس از بهبودی نسبی از بیماری دارای بدن ضعیفی می باشند. پزشکان در این مرحله به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران و همچنین جبران کمبود مواد معدنی در بدن افراد، سرم های تقویتی مختلفی را برای آن ها تجویز می کنند.

افرادی که درگیر بیماری های مربوط به کلیه (اختلالات کلیوی) هستند معمولا برخی از مواد معدنی مانند سدیم را از دست می دهند. پزشکان برای این بیماران سرم هایی را تجویز می کنند که کمبود مواد معدنی بدن بیماران از طریق این سرم ها جبران شود.

یکی دیگر از مواردی که از سرم تراپی استفاده می شود شرایطی می باشد که افراد دارای سطح پایینی از ویتامین های لازم برای بدن می باشند.

در صورت انجام آزمایش خون ممکن است که برخی از افراد متوجه شوند که کمبود ویتامین های خاصی در بدن خود هستند.

به این ترتیب با دستور پزشک این افراد می توانند از سرم تراپی استفاده کرده و ویتامین های مورد نیاز بدن آن ها به سرم وارد شده و از این طریق کمبود آن ها جبران می شود.

پرستاران در تزریقات در منزل پاسداران باید به چه نکاتی توجه کنند؟

پرستاران و پزشکانی که به منزل شما فرستاده می شوند تا خدمات تزریقات در منزل پاسداران را برای شما انجام دهند، از فیلتر های خاصی عبور کرده اند که باعث می شود کادر این تیم افرادی با تجربه و متخصص باشند.

اما در ادامه ی این مطلب قصد داریم که مواردی را بررسی کنیم که ضروری است هر فردی که به منزل شما به عنوان پزشک یا پرستار مراجعه می کند، رعایت کند.

پرستاران یا پزشکان باید ابزار و تجهیزات کامل را به منظور انجام تزریقات و یا سایر خدمات مرتبط به همراه داشته باشند. پرستاران باید حتما تمامی شرایطی که ممکن است اتفاق بیفتد را در نظر گرفته و با توجه به آن ها وسایل لازم و تجهیزات همراه خود را انتخاب کنند.

اگر شخص پزشک به منزل شما مراجعه کرده و پس از انجام معاینات لازم، آمپول و یا سرمی خاصی را برای شما تجویز نماید می توانید تزریقات را توسط خود پزشک انجام دهید. اما در صورتی که پرستار به منزل شما مراجعه کند، برای انجام تزریقات حتما باید نسخه و دستور پزشک را به او ارائه دهید.

پزشک و پرستار باید به صورت کامل موارد بهداشتی لازم را رعایت کنند. همانطور که می دانیم امروزه به دلیل شیوع ویروس کرونا همه ی افراد باید از ماسک استفاده کنند.

پرستار و پزشک موظف هستند که تمامی وسایل و تجهیزات همراه خود را قبل از استفاده و بعد از استفاده به صورت کامل ضد عفونی کنند.

پرستاران قبل از انجام تزریقات مختلف باید از فرد در مورد سابقه ی حساسیت او به دارو های خاص اطلاعات لازم را دریافت کنند.

جمع بندی

تزریقات در منزل پاسداران یکی از خدماتی می باشد که برای ساکنین در منطقه ی پاسداران تهران انجام می شود که از مزایای بسیار زیادی نسبت به مراجعه به مراکز درمانی برخودار است.

در این مطلب به صورت کامل در مورد مزایای تزریقات در منزل پاسداران توضیح داده ایم. اما یکی از مهم ترین و ملموس ترین مزایایی که تزریقات در منزل پاسداران نسبت به مراجعه به مراکز درمانی مانند بیمارستان و درمانگاه دارد، در امان ماندن از ویروس کرونا می باشد.

همانطور که می دانیم امروزه شیوع بیماری کرونا به یکی از معضلات جامعه تبدیل شده است که همه ی ما باید در مقابل آن از خود محافظت کنیم.

تزریقات و وصل کردن سرم کار بسیار سریعی می باشد که با در نظر گرفتن ترافیک و اتلاف انرژی و وقت، بهتر است که در منزل یا محل کار انجام شوند.

در این مطلب به صورت کامل تزریقات و خدمات مختلف مربوط به آن معرفی شده و همچنین خدمات ارائه شده توسط تزریقات در منزل پاسداران نام برده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×