آلفا طب

تزریق آمپول در منزل

تزریق آمپول در منزل

در مقاله پیش با بررسی موضوع تزریق آمپول در منزل در خدمت شما هستیم. آمپول یکی از انواع مختلف داروهایی است که طرفداران خاص خود را دارد.

در ابتدا نکته مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که تزریق آمپول در منزل باید حتما با تجویز پزشک انجام شود. به هیچ عنوان فردی که علم تحصیلات مرتبط ندارد تزریق آمپول در منزل انجام ندهد.

با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

در این قسمت باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که تزریق آمپول در منزل برای چه زمان هایی پیشنهاد می شود و چه مزیت هایی دارد؟ البته لازم به ذکر است که تزریق آمپول به خودی خود مزیت های فراوانی دارد، اما هنگامی که این تزریق آمپول در منزل انجام شود، مزیت ها بیشتر خواهد شد. با ما همراه باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید.

تزریق آمپول در منزل

تزریق آمپول چه مزیت هایی دارد؟

در مطالب بالا یکی از اصلی ترین مزیت های تزریق آمپول را بیان کرده ایم، اما در این قسمت قصد داریم به طور مفصل در رابطه با تزریق آمپول صحبت کنیم تا خواننده با آن آشنایی پیدا کند، پس اگر از کسانی هستید که فکر می کنید تزریق آمپول مزیتی نسبت به مصرف قرص یا شربت ندارد، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این قسمت با ما همراه باشید.

تزریق آمپول چه مزیت هایی دارد؟

با تزریق آمپول شاهد این هستیم که دارو بسیار سریع اثر خواهد کرد و علت آن هم کاملا واضح و مشخص است. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید که موضوع را به طور دیگری بیان کنیم.

هنگامی که شخص برای درمان بیماری خود قرص مصرف می کند باید در طول ساعت های مشخصی مقداری خاص از این دارو را مصرف کند. بعد از خوردن، قرص باید در معده هضم شود تا وارد جریان خون شده و اثر خود را بگذارد.

این در حالی است که آمپول ها معمولا در دوزهای بالا با غلظت زیاد وجود دارند و به طور مستقیم وارد جریان خون می شوند، پس طبیعتا در زمان کمتری اثر خود را می گذارد و شخص به بهبودی می رسد.

لازم به ذکر است که در بسیاری از موقعیت ها به دلیل غلظت بالای آمپول تزریق شده، انجام یک بار تزریق برای بهبودی کفایت می کند و نیازی به تکرار این موضوع نیست.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول در منزل را می توان برای زمانی دانست که شخص بیماری های گوارشی و معده درد دارد. در این حالت ها معده در حالت حساسی قرار دارد و مصرف بیش از اندازه قرص می تواند باعث بالا بردن این حساسیت ها شود. این در حالی است که تزریق آمپول آسیبی به معده وارد نمی کند

مزیت های تزریق امپول

مزیت دیگر تزریق آمپول در منزل را می توان در این مورد دانست که آسیبی به کبد وارد نمی کند. در این قسمت لازم است به این موضوع مهم اشاره داشته باشیم که مصرف بیش اندازه قرص ها، سبب رسوب در کبد می شود و آسیب های جدی را به دنبال دارد، این در حالی است که آمپول آسیب و ضرری برای کبد شخص ندارد.
نکته مهمی که در این قسمت لازم می دانیم به آن اشاره مستقیم داشته باشیم این است که اگر چه تزریق آمپول نسبت به مصرف دیگر داروها مزیت های بسیاری دارد، اما شما به عنوان کسی که از این رشته اطلاعاتی ندارید، قادر به تجویز آمپول نخواهید بود.

یعنی اگر پزشک معالج به این نتیجه برسد که برای درمان باید قرص مصرف کنید یا شربت بخورید، با اصرار آن را به آمپول تغییر ندهید، زیرا آمپول با وجود مزیت های فراوان، عوارضی هم به دنبال دارد. البته در این مقاله به عوارض ناشی از تزریق آمپول نمی پردازیم.

تزریق آمپول در منزل برای درمان چه بیماری هایی به کار می رود؟

در رابطه با این سوال باید به این نکته مهم اشاره داشته باشیم که تقریبا برای همه دردها آمپولی وجود دارد و با توجه به تشخیص پزشک معالج برای بیمار تجویز خواهد شد.

اما در بعضی از بیماری ها شاهد این هستیم که تزریق آمپول بیش از مصرف داروهای دیگر کاربرد دارد. در این قسمت قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم و بگوییم که این بیماری ها چه مواردی هستند.

 

تزریق آمپول در منزل برای درمان چه بیماری هایی به کار می رود؟

حساسیت ها:

یکی از شایع ترین بیماری هایی که برای درمان آن آمپول تجویز می شود، حساسیت است. حساسیت یکی از بیماری هایی است که اگر چه خطرناک به حساب نمی آید، اما تحمل آن برای شخص کمی سخت خواهد بود.

به همین دلیل بیمار به دنبال راهی است که در زمان کمتری از حساسیت خود راحت شود و برای این کار تزریق آمپول یکی از بهترین درمان ها به حساب می آید. البته بعضی از پزشک ها با تزریق آمپول های ضد حساسیت مخالف هستند و دلیل های خاص خود را دارند که در این قسمت اشاره ای به این موضوع نخواهیم داشت.

ویتامین های ب کمپلکس و ب 12:

یکی دیگر از داروهایی که شکل آمپول و تزریقی آن بیش از قرص کاربرد دارد، ویتامین های گروه ب است. اگر چه تزریق آمپول ویتامین های ب کمپلکس و ب 12 مزیت های فراوانی دارند، اما توصیه می کنیم که با مصرف مواد غذایی، ویتامین ب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید تا نیازی به تزریق آمپول نداشته باشید.

مسکن ها:

مسکن ها در زمانی تجویز می شوند که شخص از درد بسیاری رنج ببرد. در چنین حالت هایی اثر کردن قرص احتیاج به زمان دارد و فرد باید درد بیشتری را تحمل کند، این در حالی است که آمپول ها به سرعت عمل می کنند و درد شخص را کاهش می دهند.

همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره کرده ایم، آمپول ها غلظت بالایی دارند و همین امر سبب می شود که درد شخص در زمان کمتری با سرعت بیشتری کاهش پیدا کند.

آنتی بیوتیک ها:

یکی دیگر از داروهایی که شکل آمپولی آن بیش از اشکال دیگر به چشم می خورد و کاربرد دارد، آنتی بیوتیک ها هستند.

معروف ترین آنتی بیوتیک، پنی سیلین است که برای درمان بیماری های عفونی به کار می رود. در بسیاری از موارد شخص بیمار قادر به مصرف قرص نیست و باید برای درمان از آمپول استفاده کند تا به بهبودی برسد.

تزرق انتی بیوتیک ها برای چه بیماری هایی به کار میرود؟

در چه مواردی می توان تزریق آمپول در منزل داشت؟

در مطالب بالا به این موضوع مهم اشاره کرده ایم که تزریق آمپول در منزل چه مزیت هایی دارد و برای درمان چه بیماری هایی از آمپول بیش از دیگر حالت های دارویی استفاده می شود.

در این قسمت لازم است موضوع مهمی را بررسی کنیم. توجه داشته باشید که برای تزریق آمپول در منزل باید حتما از افراد متخصص و ماهر کمک بگیرید، زیرا در غیر این صورت با مشکلات و عوارض جدی رو به رو خواهید شد.

این موضوع سبب می شود که برای تزریق آمپول نیاز باشد که به درمانگاه ها یا بیمارستان ها مراجعه کنید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که در بعضی از موارد، شخص بیمار قادر به آماده شدن و حرکت به سمت درمانگاه برای تزریق نیست.

این عدم توانایی می تواند علت های مختلفی داشته باشد که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در این حالت می توانید از نیروهای متخصصی استفاده کنید که برای تزریق به منزل شما می آیند.

عدم توانایی شخص برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای تزریق آمپول می تواند دو دلیل عمده داشته باشد.

در ابتدا ممکن است که شخص برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان توانایی نداشته باشد و قادر به انجام آن کار نباشد. در این حالت می تواند به آسانی از نیروهای ماهر و متخصص بخواهد که آمپول را در منزل تزریق کنند.

حالت دیگری که باعث می شود شخص به تزریق آمپول در منزل روی آورد، زمانی است که حرکت کردن و رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای شخص خطرناک باشد و سبب شود که بیماری او عود کند. به عنوان مثال در زمان هایی که شخص از دردهای کمر و پا رنج می برد، حرکت کردن باعث می شود که درد بیشتری را تحمل کند.

توجه داشته باشید که تزریق در منزل مزیت های فراوانی دارد که در این قسمت اشاره ای به آن نخواهیم کرد، لازم به ذکر است که در ادامه این مقاله به طور مفصل در رابطه با مزیت های تزریق در منزل مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

اما در این قسمت توصیه می کنیم که برای تزریق در منزل حتما باید از نیروی متخصص و ماهر کمک بگیرید تا دچار عوارض نشوید.

داروهای ممنوعه برای تزریق آمپول در منزل کدامند؟

بسیاری از دارو ها برای تزریق آمپول در منزل منعی ندارند اما تعدادی از آنها ممنوع می باشد.

و تزریق آنها ممکن فرد را دچار شوک حملات تنفسی حملات قلبی و حتی مرگ کنند.

داروهایی مانند پنی سیلین و داورهای شیمی درمانی برای تزریق آمپول در منزل از جمله این داروها هستند.

و همچنین تزریق این داروها و دیگر تزریق آمپول در منزل به صورت خودسرانه ممکن است باعث بوجود آمدن عواقب جبران ناپذیری برای بیمار شود.

اگر تزریق آمپول در منزل انجام شود چه مزیت هایی دارد؟

در مطالب بالا به این موضوع بسیار مهم اشاره کردیم که در چه مواقعی می توان تزریق آمپول را در منزل انجام داد. در این بخش لازم است به این مسئله اشاره داشته باشیم که تزریق در منزل چه مزیت هایی دارد. در ابتدا باز هم باید این نکته را یاد آور شویم که تزریق در منزل نباید توسط افراد غیر متخصص انجام شود، بلکه باید از نیرویی ماهر برای انجام این کار استفاده کرد.

یکی از مهم ترین مزیت های تزریق آمپول در منزل این است که زمان کم تری صرف خواهد شد. هنگامی که شخص می خواهد برای تزریق به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کند، زمانی را در مسیر رفت و برگشت سپری کند.

این در حالی است که اگر تزریق در منزل انجام شود، این مدت زمان سپری نخواهد شد. کاملا واضح و مشخص است که سپری کردن این زمان برای شخص بیمار، اذیت کننده خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول در منزل صرف هزینه کمتر است. توجه داشته باشید که برای رفتن به درمانگاه یا بیمارستان برای تزریق آمپول باید از وسیله نقلیه  استفاده کنید و این وسیله هزینه ای را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که اگر تزریق آمپول در منزل انجام شود، فقط هزینه تزریق را پرداخت خواهید کرد.

یکی دیگر از مزیت های تزریق آمپول در منزل را می توان این مورد دانست که شخص بیمار زمان بیشتری را می تواند استراحت کند.

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که برای رسیدن به درمانگاه و بیمارستان باید زمان زیادی صرف شود. توجه داشته باشید که اگر تزریق در منزل صورت بگیرد، بیمار می تواند این زمان را استراحت کند و طبیعتا در زمان کمتری به بهبودی کامل برسد.

توجه داشته باشید که مطالب ارائه شده در بالا همه مزیت های تزریق آمپول در منزل نیست، اما اساسی ترین و مهم ترین این مزیت ها را بیان کرده ایم. باز هم لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که برای تزریق آمپول در منزل حتما از نیروی متخصص و ماهر کمک بگیرید.

آیا می دانید برای رهایی از درد آمپول چه راه هایی را می توان انجام داد؟

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که تزریق آمپول به خصوص تزریق آمپول در منزل مزیت های بسیاری دارد، در قسمت های ابتدایی مقاله و در بیان تاریخچه آمپول هم به این موضوع مهم اشاره کردیم که هر چه اندازه سوزن آمپول کوچک تر باشد، درد ناشی از تزریق هم کاهش پیدا می کند

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در زمان تزریق آمپول در منزل نباید  احساس ترس و استرس داشت. توجه داشته باشیم که این استرس سبب می شود که عضلات شخص منقبض شده و درد بیشتری را در هنگام تزریق تجربه کنید. نفس عمیق کشیدن سبب می شود که عضله های شخص به حالت عادی بازگردد و وی درد کمتری را تجربه کند.

راه های رهای از درد آمپول

 

یکی دیگر از مواردی که باید بعد از تزریق آمپول باید به آن توجه داشت این است که موضع درد آلود را گرم کنید. توصیه می کنیم با استفاده از حوله ای گرم محل مورد نظر را گرم کنید.

حرارت و گرما سبب می شود که درد به تدریج کاهش پیدا کند. برای کاهش درد و گرم کردن محل تزریق آمپول از کیسه های آب گرم هم می توان استفاده کرد، اما اگر کیسه ی آب گرم در اختیار ندارید، به همان گرم کردن حوله بسنده کنید.

بعد از تزریق آمپول در منزل باید استراحت کنید. اگر درد دارید، حرکات سنگین انجام ندهید و تا زمانی که احساس بهبودی نمی کنید، استراحت کنید. البته توصیه می کنیم که محل تزریق آمپول را در ساعت های مشخصی به صورت دورانی ماساژ دهید. این ماساژ سبب می شود که خون بهتر در جریان باشد و درد کاهش پیدا کند.

در هنگام تزریق آمپول در منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

به هیچ عنوان فردی که علم و تحصیلات مرتبط ندارد تزریق آمپول در منزل انجام ندهد.

برای آن که نکات مربوط زمان تزریق آمپول در منزل را بررسی کنیم، باید در ابتدا این موضوع را بررسی کنیم که نکات مربوط به شخصی است که آمپول تزریق می کند یا شخص بیماری است که آمپول برای آن تزریق می شود.

لازم به ذکر است که نکات مربوط به تزریق آمپول را در این مقاله بررسی نخواهیم کرد، زیرا خارج از بحث مقاله است و باید توجه داشته باشید که شخصی که در تزریق آمپول مهارت و تخصص داشته باشد با این نکات به خوبی آشنایی دارد، پس نکاتی را بیان می کنیم که شخص بیمار در هنگام تزریق آمپول در منزل باید به آن توجه داشته باشد.
در ابتدا نکته مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که تزریق آمپول در منزل باید حتما با تجویز پزشک انجام شود.

در هنگام تزریق آمپول در منزل به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در بعضی از موارد شاهد این موضوع هستیم که اگر بیماری آمپولی خاص را برای درمان درد خود مناسب بداند در بیماری های بعدی هم از آن آمپول استفاده می کند یا آن را به دیگری هم پیشنهاد خواهد داد.

این در حالی است که تزریق آمپول و انتخاب آمپول اهمیت بالایی دارد و نمی توان هر آمپولی را برای هر بیماری تجویز کرد، حتی اگر در موارد متعددی آمپولی مشابه برای شما تجویز شده باشد، باز هم بدون تجویز پزشک اقدام به تزریق آمپول در منزل نکنید، زیرا عوارض بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

نکته دیگری که در رابطه با تزریق آمپول باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تزریق حتما از شخص متخصص کمک بگیرید.

تزریق آمپول بسیار حساس و با اهمیت است. همین حساسیت بالا سبب می شود که برای تزریق از کسی کمک بگیرید که در این زمینه تخصص و تجربه کافی داشته باشد تا در ناحیه اشتباهی از بدن، تزریق را انجام ندهد.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که اگر شما خود شخصی متخصص در تزریق آمپول هستید، باز هم دلیل نمی شود که بتوانید برای خود آمپول تزریق کنید.

تزریق آمپول برای خود کار بسیار خطرناکی است که عوارض متعددی را به دنبال دارد. پس حتی اگر در تزریق آمپول مهارت بالایی هم دارید، باز هم دلیل نمی شود که بتوانید برای خود آمپول تزریق کنید.

آیا می دانید تزریق آمپول به چه روش هایی انجام می شود؟

روش تزریق داخل پوستی: در رابطه با این روش تزریق باید به این موضوع مهم اشاره کنیم که تزریق داخل پوستی برای تست به کار می رود.

یعنی اگر قصد تزریق آمپول در منزل جدید را دارید، باید با این روش بر روی شخص آزمایش انجام شود تا مطمئن شد که نسبت به این دارو حساسیتی وجود ندارد. لازم به ذکر است که از این روش برای تزریق دارو استفاده نخواهد شد.

آیا می دانید تزریق آمپول به چه روش هایی انجام می شود؟

 

روش تزریق به صورت زیر پوستی:

برای تزریق به صورت زیر پوستی فقط دو ناحیه مناسب در بدن وجود دارد و آن ها ران پا و بازوی دست می باشند. در تزریق به صورت زیر پوستی آمپول به محلی تزریق می شود که شاهد اجتماع چربی در آن هستیم.

لازم به ذکر است شخصی که تزریق آمپول را انجام می دهد، خود به خوبی می داند که سوزن آمپول را تا اندازه باید به درون پوست فرو ببرد که تزریق به صورت زیر پوستی انجام شود.

روش تزریق داخل عضلانی:

یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین روش های تزریق، تزریق داخل عضله است. از مهم ترین مزیت های این روش می توان به این موضوع اشاره کرد که آمپول با سرعت بیشتری وارد جریان خون می شود. توجه داشته باشید که زودتر وارد جریان خون شدن آمپول سبب می شود که آمپول سریع تر اثر خود را بگذارد و فرد بیمار در زمان کمتری بهبودی یابد.

آیا می دانید ترس از آمپول چه دلیل هایی می تواند داشته باشد؟

در مطالب بالا به اين موضوع اشاره كرديم كه تزريق آمپول چه مزيت هاي فراواني دارد. لازم به ذكر است كه مزيت هاي فراوان تزريق آمپول سبب شده است كه افراد بسياري به سمت آن جذب شوند، اما با اين وجود باز هم افرادي هستند كه از آمپول ترس دارند و ترجيح مي دهند كه به هيچ عنوان به سمت آمپول نروند.

آیا می دانید ترس از آمپول چه دلیل هایی می تواند داشته باشد؟

 

به همين دليل براي بررسي علت هاي ترس از آمپول بايد علت هاي روحي و رواني اين موضوع را بررسي كنيم.

به عنوان مثال اگر شخصي از تزريق آمپول مي ترسد، نبايد به اين موضوع توجه كرد كه او پوست حساسي دارد يا مواردي از اين قبيل، بلكه بايد توجه داشت كه چه چيزي در ذهن او سبب شده است كه از آمپول بترسد.

يكي از مهم ترين علت هاي ترس از آمپول مي تواند داشتن خاطره ای بد از آن باشد. آيا تا به حال صداي گريه كودكان را در درمانگاه ها شنيده ايد؟ كه با گريه خواهش مي كنند كه براي آن ها آمپول تزريق نشود، اما پرستار بدون توجه به اين موضوع آمپول را تزريق مي كند.

اين كودكان در بزرگسالي از تزريق آمپول مي ترسند. پس مي توان يكي از علت هاي اصلي ترس از آمپول را خاطره بد كودكي دانست. توجه داشته باشيد كه خاطرات كودكي تاثير بسيار زيادي بر زندگي بزرگسالي دارند، به همين دليل كودكي را دوره مهمي در زندگي هر شخصي مي دانند كه بايد به آن توجه بسياري شود.

البته لازم به ذكر است كه داشتن خاطره بد كودكي تنها علت ترس از آمپول نخواهد بود. در بعضي از موارد مي بينيم كه فرد با ديدن بعضي از قسمت هاي فيلم هاي ترسناك نسبت به تزريق آمپول دچار ترس خواهد شد.

براي آن كه با اين موضوع بهتر آشنا شويد، اجازه دهيد آن را با يك مثال توضيح دهيم. شخصي از آشناها را مي شناختم كه از تزريق آمپول بسيار مي ترسيد، هنگامي كه در رابطه با علت اين ترس از او سوال پرسيدم جواب داد كه در هنگام تزريق آمپول تصور مي كند كه سوزن آمپول درون بدن او مي شكند!

در رابطه با علت اصلي اين ترس ادامه داد كه در زمان هاي كودكي، فيلمي ديده ام كه شخصيت فيلم در هنگام تزريق آمپول با مشكل شكستن سوزن رو به رو شده بود.

البته لازم به ذكر است كه اين ترس را به عنوان ترسي واقعي مي شناسند. يعني در واقع احتمال شكستن آمپول در هنگام تزريق وجود دارد، اما احتمال آن بسيار كم است و مي توان گفت كه تقريبا غير ممكن خواهد بود.

يكي ديگر از  علت هاي ترس از آمپول را مي توان ترس از اشياء نوك تيز دانست. شايد براي شما جالب باشد بدانيد كه يكي از شايع ترين انواع فوبيا در جهان، فوبيا و ترس نسبت به اشيايي است كه نوك تيزي دارند و از آن جايي كه سوزن آمپول هم جسمي نوك تيز است، پس اين افراد نسبت به تزريق آمپول هم دچار ترس خواهند شد. لازم به ذكر است كه بر طبق آماره به دست آمده از هر ده نفر، يكي دچار فوبياي ترس از اجسام نوك تيز هستند.

با راه هایی که سبب می شود ترس از آمپول از بین برود آشنایی دارید؟

در مطالب بالا سعي بر اين داشتيم كه علت هاي اصلي به وجود آمدن ترس نسبت به تزريق آمپول را بيان كنيم و همانطور كه گفتيم اين ترس ها علت هاي جسمي و فيزيكي ندارند، بلكه بايد دليل آن را در ترس هايي كه منشاء روحي و رواني دارند جستجو كرد. حال در اين قسمت قصد داريم اين موضوع را بررسي كنيم كه براي از بين رفتن ترس از آمپول بايد چه كاري انجام داد.

راه هایی که باعث رهایی از ترس از آمپول میشود

در ابتدا براي آن كه بتوانيد ترس از آمپول را بر طرف كنيد، بايد علت اصلي آن را پيدا كنيد. در اين جا بايد به اين موضوع مهم توجه داشته باشيد كه بعضي از ترس ها به آساني از بين مي روند و براي نابود كردن بعضي ديگر بايد زمان بيشتري را صرف كرد. به عنوان مثال اگر شخصي علت ترس از آمپولش، فوبيا از اشياء نوك تيز است، براي درمان بايد حتما از روانشناس يا روانپزشك كمك بگيرد تا بتواند با آن مقابله كند.

در طرف مقابل همانطور كه در مطالب بالا هم به اين موضوع اشاره كرده ايم ممكن است كه ترس از تزريق آمپول به دليل خاطره اي بد در كودكي باشد.

اشنایی با راه های رهایی از ترس از امپول

 

راه مقابله با اين دسته از ترس ها بسيار ساده مي باشد، كافي است پرستار در هنگام تزريق آمپول با بيمار صحبت كند تا شخص فرصتي براي فكر كردن به گذشته و خاطره بدش نداشته باشد. البته توصيه مي كنيم اگر با چنين مشكلي روبرو هستيد، پرستار را در جريان موضوع قرار دهيد تا بداند كه بايد چه كاري انجام دهد.

یکی از مهم ترین کارهایی که برای درمان ترس خود باید به آن توجه داشته باشید این است که ترس خود را به طور منطقی بپذیرید.

بسیاری از افراد را دیده ایم که با وجود ترس از تزریق آمپول نمی خواهند این واقعیت را قبول کنند، باید به این افراد بگوییم که اولین راه برای مقابله با ترس، قبول آن خواهد بود. هنگامی که ترس خود را قبول می کنید، برای درمان آن هم اقدام خواهید کرد و این آغاز راهی است که دیگر از تزریق آمپول ترس نداشته باشید.

یکی دیگر از راه هایی که سبب می شود با ترس خود کنار بیایید این است که برای تزریق آمپول به صورت تنها به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه نکنید، اگر با شخصی که به او اطمینان کامل دارید برای تزریق آمپول مراجعه کنید، آسان تر می توانید با ترس خود مقابله کنید

زیرا حضور آن شخص به شما قوت قلب و عزت نفس می دهد یا به عبارت دیگر زمانی که آن شخص را در کنار خود دارید، مطمئن خواهید شد که خطری جدی شما را تهدید نخواهد کرد.
در مطالب بالا به این موضوع اشاره کردیم که تزریق آمپول در منزل مزیت های فراوانی را به همراه دارد، تعدادی از آن مزیت ها را در مطالب فوق توضیح دادیم

اما یکی از مهم ترین مزیت های تزریق آمپول در منزل زمانی نمایان می شود که با ترس از آمپول دست به گریبان هستید. در چنین حالتی به شما پیشنهاد می دهیم که آمپول را در منزل تزریق کنید.

این کار سبب می شود که در هنگام تزریق آمپول، آرامش بیشتری داشته باشید، زیرا فضای منزل برای شما محیطی آرامش بخش را نمایان می کند که به آسانی می توانید با ترس خود مقابله کنید.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که تزریق آمپول در منزل چه مزیت هایی دارد. در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که اگر تزریق آمپول در منزل انجام شود، مزیت های عمده ای مانند صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه برای تزریق آمپول در منزل وجود دارد که در مطالب بالا به طور مفصل آن را توضیح داده ایم.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که تاریخچه آمپول را به طور کامل بیان کنیم. در این مطالب به این موضوع اشاره کردیم که 200 سال قبل از میلاد مسیح هم آمپول وجود داشته است. البته کاربرد و شکل آمپول در آن سال ها با آمپول هایی استفاده شده در زمان حال تفاوت های بسیاری داشته است.

 

رهایی از ترس از امپول

در مطالب بالا سعی بر این شده است که روند تولید آمپول را به طور مفصل و دقیق بیان کنیم. طبق مطالب ذکر شده به این نتیجه رسیدیم که از چه زمانی استفاده از آمپول به شکل کنونی و یک بار مصرف بودن آن رواج پیدا کرده است.

در این مقاله سعی بر این داشتیم که انواع مختلف روش های تزریق آمپول در منزل را به طور کامل بیان کنیم. گفتیم که هر یک از انواع مختلف روش های تزریق، برای چه زمانی کاربرد دارد و طبق مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت که تزریق عضلانی بیشترین کاربرد را در انواع مختلف تزریق دارد و البته سریع تر از روش های دیگر دارو اثر خواهد کرد.

در مطالب بالا این موضوع را به طور کلی بررسی کردیم که تزریق آمپول چه مزیت هایی نسبت به مصرف دیگر داروها دارد. طبق مطالب بالا گفتیم که اثر گذاری سریع تر، آسیب نرساندن به کبد، معده و دستگاه گوارش از مهم ترین مزیت های استفاده از آمپول به حساب می آید که سبب شده است تا افراد بیشتری به سمت این روش درمان جذب شوند.

در مطالب بیان شده در بالا، به این موضوع اشاره کردیم که اگر بعد از تزریق آمپول، ناحیه مورد نظر درد کند، باید چه کارهایی انجام داد که این درد کاهش پیدا کند. گفتیم که کیسه آب گرم و حوله ای که گرم شده است می تواند کمک بسیاری به کاهش درد داشته باشد. البته نمی توان از تاثیر استراحت کردن برای کاهش درد غافل شد.

در این مقاله نکاتی را بیان کرده ایم که با رعایت آنها در هنگام تزریق آمپول، می توانید درد را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. لازم به ذکر است که نفش کشیدن عمیق، منقبض نکردن عضله در هنگام تزریق و استفاده از نیروی متخصص و ماهر برای تزریق آمپول سبب می شود که بعد از تزریق، درد کم تری را تجربه کنید.

امیدوارم از خواندن مطالب فوق لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×