آلفا طب

تعرفه رادیولوژی در منزل

تعرفه رادیولوژی در منزل

در این پست با توضیح کامل موضوع تعرفه رادیولوژی در منزل در خدمت شما خوانندگان و مخاطبین گرامی هستیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

بدن انسان گاهی دچار عوارضی می شود که نیاز است از خدمات رادیولوژی استفاده کند. حالا این خدمات گاهی دور از دسترس ما هستند یا حتی اگر در دسترس باشند ما قابلیت استفاده از آن ها را نداریم. به همین منظور می توان برخی از آن ها را به خانه آورد و از خدمات آن ها بهره برد، اما این کار مستلزم هزینه است که این هزینه ممکن است گاهی بسیار بالا باشد. در این مقاله به بررسی تعرفه رادیولوژی در منزل می پردازیم تا درک درستی از این ماجرا داشته باشیم.
چرا گاهی باید از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنیم؟
خدمات رادیولوژی در منزل شامل چه مواردی هستند؟
با استفاده از این خدمت پزشکان می توانند که اعضای بدن شما را به خوبی بررسی کنند، اما این اعضا کدام ها هستند؟
ماموگرافی چیست؟
مزایای استفاده از خدمات رادیولوژی در خانه خودتان شامل چه مواردی می شود؟
چه عواملی بر هزینه رادیولوژی در منزل تاثیر می گذارند؟
رادیولوژی چیست؟
تاریخچه این رشته چیست؟
اشتغال در این حرفه چگونه است؟
برای شروع فعالیت در این حوزه باید چه بکنیم؟
انواع رادیولوژی شامل چه روش هایی می باشند؟

چرا گاهی باید از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنیم؟

این خدمت مخصوص افرادی است که نمی توانند از خدمات رادیولوژی در خارج از خانه خود استفاده کنند. این عدم استفاده می تواند به دلایل بسیاری باشد.
ممکن است شما حوصله ترافیک را نداشته باشید یا مرکز رادیولوژی از منزل شما دور باشد، در نتیجه ترجیح می دهید تا از این خدمت در خانه خود استفاده بکنید و بهره لازم را ببرید.
ممکن است شما فرد پیری باشید، این افراد کارایی خود را از دست داده اند و نمی توانند مدت زمان زیادی را در خارج از خانه بمانند، در نتیجه باید از این خدمات در خانه برای آن ها استفاده کرد.
ممکن است بیمار شما فرد پیری باشد و حمل و نقل او برای شما کار بسیار دشواری باشد از این رو ترجیح می دهید این خدمت را به خانه بیاورید تا دچار مشقت زیادی نشوید.
حالت دیگری نیز وجود دارد، ممکن است شما بیماری را دارید که دارای معلولیت است و نمی تواند حرکت کند. ممکن است این فرد دچار بیماری شود و نیاز به خدمات رادیولوژی پیدا کند، اما باید چه کرد؟
حرکت دادن افراد معلول و بردن آن ها به چنین مراکزی بسیار دشوار و طاقت فرسا است و حتی ممکن است باعث اذیت و آزار برای آن ها شود، از این رو یکی از کارهایی که می توان انجام داد آوردن این خدمت به خانه است تا در خانه خودتان و در جایی که آن فرد راحت است بتوان این خدمت را به او داد.
ممکن است بیماری داشته باشید که دچار سکته مغزی شده باشد. این افراد گاهی به دلایل مختلف نیاز به خدمات رادیولوژی پیدا می کنند.
اما فردی که دچار سکته مغزی شده است را نمی توان به سادگی حرکت داد، زیرا این کار می تواند برای او به شدت خطر آفرین باشد یا موجب اذیت و آزار برای او شود.
در چنین مواقعی باید این خدمت را به خانه آورد که موجب آسایش بیمار خود شویم و به راحتی بتوانیم از این خدمت بزرگ بهره لازم را ببریم.
ممکن است بیماری داشته باشیم که دچار آسیب در ناحیه نخاع خود شده باشد، این افراد به شدت زمین گیر می شوند و نمی شود آن ها را مدام به حرکت در آورد، از این رو گاهی این افراد نیاز به خدمات رادیولوژی پیدا می کنند.
خب باید چه کرد؟ در حالی که نمی شود آن ها را به حرکت درآورد.

مراکزی هستند که این خدمت را به خانه می آورند، این خدمت زمانی که در خانه باشد برای شما راحت تر است، چون دیگر لازم نیست که سختی حمل و نقل و… را تحمل کنید و همچنین برای بیمار نخاعی شما نیز خوب است، چون این فرد دیگر لازم نیست مشقت حضور در شهر و شلوغی را تحمل کند.

می توان به سادگی از این خدمت در خانه استفاده کرد.

گاهی ممکن است فردی در خانه شما دچار آسیب دیدگی باشد، این آسیب دیدگی می تواند شامل شکستگی و… باشد.

خب این افراد گاهی مریض می شوند و برای درمان آن ها نیاز است تا خدمات رادیولوژی را دریافت کنند، اما حرکت دادن آن ها بسیار سخت است و برای آن ها آسیب زا است و نمی توان آن ها را در جاهایی برد که دارای شلوغی بیش از حد هستند. در همین هنگام باید از خدمات رادیولوژی در خانه استفاده کرد.

مراکزی وجود دارند که این خدمات را در خانه ارائه می دهند، کافی است زنگی به آن ها بزنید و از آن ها درخواست کنید تا متخصصان خود را به خانه شما بفرستند، در کم ترین زمان این اتفاق می افتد و شما می توانید از این خدمت در خانه خود استفاده کنید.

این کار برای شما مزایای فراوانی دارد، مزایایی همچون صرفه جویی در زمان، اذیت و آزار نرساندن به بیمار خود و موارد بسیار دیگری که همگی به نفع شما است و می توانید از آن ها لذت ببرید.

گاهی ممکن است شما مریض شوید و نیاز پیدا کنید تا خدمات رادیولوژی را دریافت کنید. در همین هنگام شما دارای بیماری هایی هستید که نفس کشیدن را برای شما سخت می کنند. ممکن است آسم باشد یا..، خب حالا در همین زمان شما نیاز پیدا می کنید تا خدمات رادیولوژی را دریافت کنید

اما امروزه در شهر ها هوا بی نهایت آلوده و کثیف است و برای چنین بیمارانی خطرناک است تا در این هوا بیرون بروند و به مرکز رادیولوژی مراجعه کنند. از این جهت این افراد برای به دست آوردن این خدمت می توانند به مراکزی که این خدمت را در خانه ارائه می دهند زنگ زده و درخواست خود را ثبت کنند

در اسرع وقت متخصصان این مراکز به خانه شما مراجعه کرده و این خدمت را به شما ارائه می دهند پس اصلا نگران نباشید.

شما دیگر نیاز نیست در این هوای آلوده کلان شهر ها برای دریافت این خدمت به بیرون از خانه خود بروید و خود را در معرض خطر قرار دهید.

شما ممکن است که بیماری را در خانه بستری کرده باشید، این بستری می تواند به هر علتی باشد. ممکن است عمل کرده باشد، مریض باشد یا هر دلیل دیگری. این افراد نمی توانند برای دریافت خدمات رادیولوژی از خانه خارج شوند، زیرا برای آن ها این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است، اما راه دیگری وجود دارد؟

بله، شما می توانید برای این عزیزان از خدمات رادیولوژی در خانه استفاده کنید. مراکز زیادی این کار را برای شما انجام می دهند، فقط کافی است که آن ها را پیدا کنید و خدمت مورد نظر خود را از آن ها بخواهید با این کار در اسرع وقت و با خیالی آسوده می توانید خدمت خود را به دست آورید.

خدمات رادیولوژی در منزل شامل چه مواردی هستند؟

 

سونوگرافی:

یکی از خدمات رادیولوژی که در خانه ارائه می شود، سونوگرافی است. با این روش متخصص می تواند درون بدن شما را ببیند و برخی از اعضای بدن شما را بررسی کند، اعضایی مانند:
دو عدد کلیه درون بدن شما.
سونوگرافی مخصوص مجاری ادراری.
سونوگرافی برای خانم ها که شامل سونوگرافی رحم و تخمدان است.
سونوگرافی در اعضای داخلی بدن مانند کبد و صفرا.
سونوگرافی برای پروستات آقایان.

رادیولوژی در منزل:

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید از خانه خارج شوید و برای این کار دلیل خوبی دارید. و همچنین نیاز دارید تا خدمات رادیولوژی را دریافت کنید، می توانید از این خدمت در خانه بهره ببرید.
این خدمت با استفاده از اشعه های رنگی و قدرت مند می تواند، عکس های با کیفیت و با وضوح بالایی را از درون بدن شما تهیه کند.

با استفاده از این خدمت پزشکان می توانند که اعضای بدن شما را به خوبی بررسی کنند، اما این اعضا کدام ها هستند؟

اگر شما از مریضی معده رنج می برید و درد های آن شما را کلافه کرده است، احتمالا پزشک شما برای بررسی های بیشتر از شما بخواهد که از خدمات رادیولوژی استفاده کنید، با استفاده از این خدمات پزشک می تواند به درستی تشخیص دهد که بیماری شما چیست و چگونه باید آن را درمان کرد.

اگر پزشک شما تشخیص بدهد که در مری شما مشکلی به وجود آمده است، احتمالا برای بررسی بیشتر از شما بخواهد تا از رادیولوژی استفاده بکنید، بعد از استفاده از این خدمت و بررسی های دقیق پزشکی بیماری شما معلوم می شود و می توانید درمان مناسبی را تهیه کنید و خوب شوید.

اگر شما احساس می کنید که در روده خودتان مشکلی دارید و احتمالا مریض شده اید، به احتمال بسیار زیاد پزشک، از شما بخواهد که از رادیولوژی برای بررسی های دقیق تر استفاده کنید.

این بررسی ها به شما کمک می کند تا به صورت دقیق و با دقت بالا بیماری خودتان را کشف کنید، همین امر به پزشک معالج شما نیز کمک شایانی می کند، زیرا با این دانسته ها او می تواند بهترین درمان را برای شما تجویز کند و به بهبودی هر چه سریع تر شما کمک کند.

یکی دیگر از خدمات رادیولوژی بررسی کلیه ها است. افرادی که دچار درد در این ناحیه هستند و نمی توانند از زندگی خود لذت ببرند مجبور هستند تا به پزشک مراجعه کنند، با مراجعه به پزشک به احتمال بسیار زیاد درخواست بررسی از طریق رادیولوژی از آن ها می شود.

با این بررسی دقیق و ویژه کلیه مجاری ادراری و کلیه ها به خوبی و با دقت بالا بررسی می شوند.

نتیجه حاصل شده به پزشک شما جهت تشخیص طبی کمک شایانی خواهد کرد، با این تشخیص شما می توانید از درمان مناسب استفاده کنید و به سرعت رو به بهبودی بروید.

یکی دیگر از خدماتی که رادیولوژی ارائه می دهد بررسی مثانه به صورت خصوصی است، این امر برای افراد سال خورده بسیار با اهمیت است، زیرا در این سنین معمولا بیماری های مثانه بسیار شایع هستند.

اگر در مثانه خودتان احساس ناراحتی کردید یا حس کردید که به بیماری های مثانه دچار هستید، در مرحله اول باید به پزشک مراجعه کنید، به احتمال بسیار بالایی پزشک از شما می خواهد برای بررسی بیشتر و دقیق تر از رادیولوژی استفاده کنید، نتایج حاصل شده به شدت به پزشک کمک خواهد کرد تا بیماری شما را به صورت دقیق بررسی کند و تشخیص بدهد، از این رو او می تواند بهترین درمان را برای شما تجویز کند تا از شر بیماری به زودی رهایی پیدا کنید.

یکی از بررسی های ویژه رادیولوژی برای خانم ها بررسی تخمدان ها و رحم است. برای خانم ها این مسئله بسیار اهمیت دارد، در هنگام بررسی های مامایی یا… پزشک مربوطه به احتمال بسیار بالایی از شما بخواهد تا از رادیولوژی استفاده کنید، این خدمت به بررسی دقیق تر لوله های رحم و تخمدان در خانم ها کمک ویژه و بزرگی می کند

از این رو پزشک معالج به راحتی می تواند بیماری را در آن ها تشخیص دهد یا حتی از بروز بیماری جلوگیری کند، در هنگام تشخیص دقیق تر طبی به شما کمک می شود تا بهترین درمان را بیابید و از آن در جهت بهبودی خود کمک بگیرید تا به زودی سر حال و خوب شوید.

یکی دیگر از خدماتی که می توانید در خانه از آن استفاده کنید و جزء خدمات رادیولوژی محسوب می شود، خدمات ماموگرافی است.

ماموگرافی چیست؟

این یک روش برای تشخیص و پیشگیری است، در واقع ماموگرافی یک نوع روش پیشرفته برای عکس برداری از پستان ها است. از این روش برای تشخیص و یافتن توده های سرطانی در خانم ها استفاده می شود.

این یک روش برای تشخیص به موقع سرطان پستان در خانم ها است که می توانید تا حدود زیادی به آن اعتماد کنید، زیرا بهتر از آن وجود ندارد و نتیجه آن تا حدود زیادی قطعی است از این رو اگر امکان خروج از خانه را ندارید این روش می تواندف در خانه به شما کمک کند و نتیجه را به پزشک اعلام کنید تا او بتواند به موقع شما را درمان کند و به زودی رو به بهبودی بروید.

مزایای استفاده از خدمات رادیولوژی در خانه خودتان شامل چه مواردی می شود؟

این کار برای بیمارانی که به شدت مریض هستند خوب است، زیرا این افراد با استفاده از رادیولوژی در خانه دیگر نیاز نیست از منزل خود بیرون رفته و خطرات ناشی از آن را به جان بخرند، بلکه در خانه و به راحتی می توانند این خدمت را دریافت کرده و از مزایای زیاد آن بهره ببرند.

فضای خانه بسیار زیبا است و فرد در آن احساس راحتی می کند. به خصوص افرادی که بیمار هستند در فضای امن و ایمن خانه احساس آرامش بیشتری دارند، از این رو رادیولوژی در منزل می تواند برای آن ها بسیار خوب باشد

زیرا از استرس آن ها برای حضور در مراکز درمانی کم می کند و این امر به خودی خود برگ برنده ای برای این افراد محسوب می شود.

اما یکی از اساسی ترین مزایایی که می توان برای رادیولوژی در منزل متذکر شد این است که یکی از طاقت فرساترین کار ها را حذف می کند، اما این کار چیست؟

شما اگر بیماری را در خانه دارید و او نیاز به خدمات رادیولوژی پیدا کند، باید خودتان او را به مراکز درمانی ببرید و از خدمات رادیولوژی استفاده کنید. این کار از چندین جهت سخت و خطر آفرین است.

اول اینکه باید فرد بیمار را با آن وضعیت از خانه خارج کرد و این کار برای سلامتی او می تواند مضر باشد یا حتی خطراتی را به دنبال داشته باشد.

دوم این که شما باید حرکت دادن این افراد و حمل و نقل آن ها را بر عهده بگیرید، همه ما افراد بیماری در خانه داشته ایم و می دانیم که حمل و نقل این افراد چقدر سخت و طاقت فرسا است.

یکی از خدماتی که رادیولوژی در منزل به شما ارائه می دهد و مزیت بزرگی نیز محسوب می شود این است که دیگر لازم نیست این کار را انجام بدهید و فقط کافی است تا با مرکزی تماس بگیرید و آن ها را به محیط امن و ایمن خانه خود راهنمایی کنید تا به بیمار شما خدمات رادیولوژی ارائه دهند.

یکی دیگر از مسائلی که باید در مورد مزایای رادیولوژی در منزل به آن توجه کرد این است که با دریافت این خدمت در محیط امن و ایمن خانه، شما این امکان را دارید تا به سرعت و با دقت بسیار بالا جواب خود را دریافت کنید و آن را به پزشک معالج خود تحویل دهید.

این کار در روند پیشرفت بیماری شما خلا ایجاد می کند و مانع آن می شود، هم چنین با این کار می توانید سریعا درمان را شروع کنید و سریع تر به نتیجه برسید و خوب شوید.

تعرفه رادیولوژی در منزل به چه شکل تعیین میشود؟

همانطور که بیمه می دانید رادیولوژی از هر اندام ممکن است شامل چند گرافی از زوایای مختلف باشداز این رو تعرفه آن محاسبه خاصی دارد.

تعرفه رادیولوژی در منزل تابع یک فرمول کلی است.

به این شکل که شامل هزینه پایه برای گرافی اول و ایاب و ذهاب بوده و هر گرافی اضافی مبلغ مشخصی به مبلغ اولیه می افزاید لازم است بدانید که این خدمت فاقد هرگونه هزینه اضافی می باشد.

تعرفه رادیولوژی در منزل از طرف مرکز آلفاطب به نازل ترین قیمت تعیین شده است.

چه عواملی بر هزینه رادیولوژی در منزل تاثیر می گذارند؟

این یک سوال بسیار حساس و گسترده است، زیرا عوامل بسیار زیادی بر هزینه نهایی دریافت این خدمت در خانه تاثیر گذار هستند که به بررسی آن ها می پردازیم.

یکی از عواملی که بسیار اهمیت دارد و هزینه را تا حدودی تغییر می دهد، نوع خدمت دریافتی شما است، شما چه خدمتی را میخواهید در یافت کنید؟ آیا این خدمت جزء خدمات گران محسوب می شود یا ارزان؟ تمام این سوال ها برای بررسی هزینه نهایی تاثیر گذار هستند.

برای مثال، اگر بخواهید از سونو گرافی استفاده بکنید و شخص دیگری بخواهد از خدمت دیگری استفاده کند این دو با یک دیگر متفاوت هستند از این رو ممکن است که دریافت هزینه برای هر دوی آن ها هم متفاوت باشد و یکی گران تر باشد و دیگری ارزان تر باشد، در نتیجه نوع خدمتی که می خواهید دریافت کنید به شدت بر قیمت تاثیر گذار است.

یکی دیگر از این عوامل این است که چه دستگاهی قرار است به خانه شما بیاید؟ خب واضح است که هر دستگاهی قیمتی دارد، برخی گران هستند و برخی ارزان، این یک امر طبیعی است که اگر شما بخواهید از دستگاه های گران تر استفاده کنید در نتیجه هزینه شما افزایش میابد

اما در نقطه مقابل اگر بخواهید از دستگاهی ارزان تر استفاده کنید این هزینه کم تر می شود و شما پول کم تری پرداخت می کنید. هر مرکزی بابت خرید این دستگاه ها پولی را هزینه می کند پس این را باید انتظار داشت که برای هر دستگاه قیمت متفاوتی را درخواست کند.

این دستگاه ها همگی نیاز به مراقبت و تعمیر دارند که هزینه نگهداری از آن ها را چندین برابر افزایش می دهد، از این رو هر دستگاهی قیمتی دارد.

یکی دیگر از عوامل این است که از چه مرکزی خدمات دریافت می کنید، خب این امر طبیعی است که هر مرکزی از متخصصینی مختص به خود استفاده می کند. ممکن است برخی از این متخصص ها افرادی با دست مزد بالا باشند که این کار در هزینه نهایی تاثیر گذار است و باید پول بیشتری را پرداخت کنید.

اما ممکن است از مرکزی خدمات دریافت کنید که متخصص های آن افرادی با دست مزد پایین و کم باشند در نتیجه هزینه نهایی شما کم تر خواهد بود و شما باید پول کم تری را پرداخت کنید.

یکی دیگر از مسائلی که در تعیین هزینه پرداختی شما موثر است مسافت طی شده است.

برخی از مراکز در جاهایی از شهر قرار دارند که ممکن است نسبت به شما در مکانی دور قرار گرفته باشند، از این رو افراد متخصص که برای ویزیت شما می آیند باید هزینه بیشتری را برای رفت و آمد خود پرداخت کنند

همین امر در قیمت پایانی که شما باید پرداخت کنید تاثیر گذار خواهد بود، از این رو باید مکانی را برای ارائه خدمات انتخاب کنید که به شما نزدیک تر باشد تا هزینه شما نسبتا پایین تر بیاید.

یکی دیگر از مسائلی که در تعیین هزینه برای شما موثر خواهد بود، نوع مرکز درمانی است که از آن خدمات را دریافت می کنید.

ممکن است مرکزی که از آن خدمات را دریافت می کنید در منطقه ای اعیان نشین باشد، از این جهت هزینه شما بنا به دلایل بسیاری بالا خواهد رفت.

چون این مراکز مجبور هستند که اجاره بهایی بالا تر نسبت به بقیه مکان ها پرداخت کنند، اما اگر مکانی را که انتخاب می کنید تا از آن خدمات را دریافت کنید، در منطقه ای به اصطلاح پایین شهر باشد، هزینه شما نسبتا پایین تر خواهد آمد

زیرا این مراکز نسبتا هزینه های کم تری را برای اجاره بها و… پرداخت می کنند، پس این امر در تعیین قیمت نهایی و پرداختی های شما موثر خواهد بود.

اما دیگر عامل تاثیر گذار در هزینه، کادر آن مرکز هستند. ممکن است آن مرکز از کادری بسیار حرفه ای استفاده کند و هزینه هایی که برای آن ها می کند بسیار بالا باشند، از این رو هزینه های شما بالا خواهند رفت

اما اگر از مرکزی با کادر درمانی ضعیف تر خدمات دریافت می کنید، شما نسبتا هزینه های کم تری را پرداخت خواهید کرد، زیرا این مراکز برای کادر خود هزینه های کم تری می کنند.

رادیولوژی چیست؟

نام دیگر رادیولوژی، پرتو شناسی است. در واقع این کلمه در زبان فارسی به پرتو شناسی معنی شده است، چون در این کار از پرتو های مختلفی جهت عکس برداری استفاده می شود، از این جهت نام آن را پرتو شناسی معنی کرده اند.

رادیولوژی یکی از شاخه های مهم در علوم پزشکی محسوب می شود که تعلیمات خاص خود را می طلبد. در این رشته آموزش کار با انواع پرتو ها و اشعه ها به متخصصین داده می شود تا بتوانند بیماری های مختلف را ریشه یابی و درمان کنند، از این رو این رشته یکی از مهم ترین رشته ها در علوم پزشکی محسوب می شود، چون عامل مهمی در تشخیص به موقع انواع بیماری ها دارد و می تواند به پزشکان برای اهداف درمانی و تشخیصی کمک بکند.

تاریخچه این رشته چیست؟

برای اولین بار در تاریخ در یونان باستان از این علوم و فنون استفاده شد، زمانی که بقراط در قید حیاط بود. او برای اولین بار از روش هایی استفاده کرد که امروزه او را سر منشا در این علوم می دانند.

اما این مربوط به گذشته بسیار دور است، در عصر جدید و مدرن شدن تمامی روش های پزشکی و تشخیصی، آقایی به نام هانری بکرل برای اولین بار این علوم و فنون را طور دیگری به جهانیان نشان داد.

او برای اولین بار از اشعه ایکس برای تصویر برداری از بدن انسان و اعضای داخلی آن استفاده کرد تا مرحله تصویر برداری و تشخیص طبی وارد مرحله جدیدی در عمر خود بشود.

اشتغال در این حرفه چگونه است؟

فردی که در این کار حضور دارد را رادیولوژیست می نامند. این افراد در اصل پزشک هستند که پس از دوره پزشکی عمومی باید یک دوره را مربوط به رادیولوژی بگذرانند، سپس بتوانند در این کار حاضر شوند.

در این کار حوزه های زیادی برای اشتغال وجود دارد، از کار در مراکز مختلف تا تاسیس یک مرکز یا حتی کار در بیمارستان ها و…

اما امروزه با توجه به این که پزشکان برای تشخیص دقیق بیماری و ریشه یابی آن نیاز به اسکن دقیق بدن انسان دارند، رادیولوژی بسیار اهمیت پیدا می کند، از این رو افرادی که در این حوزه اشتغال دارند، تقریبا از بازار کار خوبی برخوردار هستند و می توانند در این حرفه پول خوبی به دست آورند

البته این کار مشروط به آن است که خدمات خود را گسترده کنند و بتوانند به خوبی خدمت ارائه دهند.

برای مثال همین خدمت رادیولوژی در منزل می تواند، از خدماتی باشد که بیماران زیادی را به سمت شما بکشاند.

دلایل زیادی برای این کار وجود دارد، امروزه وقت از اهمیت بسیار بالایی بر خوردار است از این جهت این کار می تواند مردم را کمک کند تا بیماران خود را با کم ترین اتلاف وقت درمان کنند، به همین خاطر این کار در آینده بازار کار خوبی خواهد داشت و افراد شاغل در این حوزه می توانند به خوبی در این کار وارد شده و سرمایه گذاری بکنند و از آن طریق کسب درآمد کنند.

اما برای شروع فعالیت در این حوزه باید چه بکنیم؟

قدم اول برای ورود به این حوزه این است که شما باید دارای تحصیلات آکادمیک در این باره باشید. شما باید در این رشته درس خوانده باشید و تخصص لازم را کسب کرده باشید. این یک پروسه چند ساله است که باید طی بشود و بعد از آن شما تبدیل به یک رادیولوژیست می شوید که می توانید در این حوزه مشغول به کار شوید.
قدم دوم تجربه است، هر فردی برای آغاز کاری نیاز مند تجربه است.

شما وقتی که در این رشته به تخصص رسیدید، باید چند سالی را به عنوان دستیار یا نیروی شاغل در جایی بگذرانید. این کار برای شما تجربه خوبی به همراه خواهد داشت که می تواند شما را به نیرویی کاردان و با تجربه تبدیل کند،

از این رو بهتر است تا مدتی را به عنوان نیروی شاغل در جایی مشغول باشید تا با کار و نحوه برخورد با بیماران و دیگر مسائل این حوزه به خوبی آشنا شده و بتوانید در آینده نه چندان دور برای خودتان کار کنید.

قدم سوم پول است. شما تا پولی نداشته باشید، نمی توانید مرکزی را برای خود داشته باشید. برای به دست آوردن پول راه های زیادی وجود دارد، اما یکی از مزایای کار کردن در مرکزی برای سال های اولیه همین به دست آوردن پول است. بعد ها می توانید از وام هایی که بانک ها ارائه می دهند استفاده کنید و برای خود مرکزی تاسیس کنید، البته راه های دیگری نیز وجود دارد،

برای مثال برخی افراد از خانواده های پول داری می آیند، این افراد در بدو شروع به کار می توانند مرکز خود را دایر کنند چون سرمایه این کار را دارند و نیازی به انجام کار های بالا نیست، اما دیگر راه در این باره شریک شدن با افراد است، ممکن است کسی پول داشته باشد،

ولی تخصص نداشته باشد یا بلعکس کسی پول نداشته باشد، اما سرمایه داشته باشد. شما می توانید به این افراد پیشنهاد سرمایه گذاری در این کار را بدهید تا با یک دیگر شریک شوید.

این شریک شدن چندین مزایا دارد، برای مثال آن فرد دیگر لازم نیست کاری بکند و کار بر دوش شما خواهد بود. مزایایی که برای شما وجود دارد این است که لازم نیست پولی در این کار بگذارید و صرفا می توانید کار کنید و پول از جای دیگری بیاید.

قدم چهارم اقدام برای به دست آوردن مجوز است. شما برای شروع هر کاری و تاسیس هر مرکزی چه در حوزه درمان چه در هر حوزه دیگری، نیازمند کسب مجوز از وزارت و صنف آن کار هستید تا بتوانید فعالیتی قانونی را داشته باشید.

برای کسب مجوز شما باید دارای تخصص لازم باشید و در این حوزه تحصیل کرده باشید، سپس یک سری کار های اداری و تعهد ها باقی می ماند که باید به آن ها متعهد شوید.

پس از مدتی که تمام این کارها را انجام دادید مجوز شما ثبت می شود و می توانید مرکز خود را تاسیس کنید و در این راستا کسب در آمد کنید.

البته کسب مجوز برای تاسیس یک مرکز به همین سادگی ها هم نیست چون مراحل اداری و به اصطلاح کاغذ بازی در کشور ما به شدت آزار دهنده و طاقت فرسا هستند و می توانند هر فردی را خسته و سر درگمر بکنند، از این رو باید در این مسئله حوصله به خرج بدهید تا بتوانید کار خود را پیش ببرید و مجوز را برای تاسیس مرکز به دست آورید.

قدم پنجم برای تاسیس یک مرکز پیدا کردن مکان مناسب است. طبیعی است در بدو تاسیس یک مرکز نو پا که هنوز جا نیفتاده است شما نمی توانید در نقطه خوبی از شهر مرکزی دایر کنید.

این کار از چندین جهت برای شما سخت است. شما هنوز جا نیفتاده اید و قدرت مالی مناسب برای تاسیس مرکز در منطقه ای خوب را ندارید، باید چند سالی را کار کنید تا به این مرحله برسید.

باید متناسب با بودجه خود یک مکان مناسب را پیدا کنید تا بتوانید با خرجی کم یک مرکز را دایر کنید. بهتر است از مناطق کمی ضعیف تر برای این کار شروع کنید تا بتوانید پول خود را به خوبی در این کار سرمایه گذاری کنید.

مرکز شما باید جای مناسب برای دستگاه ها و… را داشته باشد. باید برای تمام امکانات خود جا نمایی کنید و فکر بکنید که آیا این مکان برای شما مناسب است یا خیر؟

بهتر است در بدو شروع به کار خود مکانی را پیدا کنید که به صورت رهن کامل آن را در اختیار بگیرید، این کار بهتر است، زیرا از شر دادن اجاره در امان خواهید بود و اگر در ماه های اولیه در آمد خاصی کسب نکردید، ضرر نکنید و از ادامه کار مایوس نشوید.

چون این کار با اشعه های مضری سر و کار دارد بهتر است مکانی را انتخاب کنید که حتی الامکان با مناطق مسکونی فاصله داشته باشد، همچنین شما باید در این مرکز تاسیساتی را برای محافظت از خود و کادر خودتان و همچنین بیمار های خودتان نصب کنید تا مانع آسیب دیدن آن ها شوید.

قدم ششم برای تاسیس یک مرکز رادیولوژی این است که شما باید دستگاه های مربوط به این کار را تهیه کنید. این دستگاه ها عمدتا گران قیمت هستند و خرید آن ها دقت و کار بلدی زیادی می خواهد. بهتر است از شرکت های وارداتی معتبر این دستگاه ها را خریداری کنید.

سعی کنید از سازنده هایی این دستگاه ها را بخرید که در بازار خوش نام هستند. به قیمت و کارایی توجه کنید، بهترین کیفیت را با بهترین قیمت بخرید. سعی کنید در هنگام خرید به سری ساخت و… توجه کنید.

این نکته بسیار مهم است که شرکت سازنده دستگاه های شما آیا خدمات پس از فروش قوی دارد یا خیر. اگر این گونه خدماتی ارائه نشود شما ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید،

زیرا این دستگاه ها برای نگهداری و تعمیرات نیاز به تخصص خاص خود را دارند، باید ببینید آیا این شرکت این خدمات را ارائه می دهد یا خیر. یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت این است که باید ببینید قطعات این وسایل به خوبی یافت می شوند یا خیر.

اگر در بازار این قطعات یافت نشوند شما برای ادامه کار خود به مشکل بر خواهید خورد و اگر وسایل شما خراب شوند دیگر امکان کار کردن نخواهید داشت. پس برای خرید وسایل و تجهیزات لازم، باید به تمام این نکات توجه کرد و بهترین وسیله را با بهترین کیفیت خرید.

قدم هفتم برای تاسیس یک مرکز این است که کادر خودتان را باید انتخاب کنید. برای این کار شما چندین انتخاب دارید.

برای مثال کادری جوان و تحصیل کرده را استخدام کنید، این افراد به تازگی وارد بازار کار شده اند و می توانید با دست مزد کم تری آن ها را استخدام کنید، اما این امر مضراتی نیز دارید، برای مثال این افراد از تجربه کمی برخوردار هستند و باید آن ها را به خوبی آموزش دهید.

مثال دیگر این است که افرادی با سابقه کار بالا را استخدام کنید. این افراد دست مزد بالا تری را طلب می کنند و شما برای نگهداری از آن ها باید پول بیشتری را خرج کنید، اما مزایای استخدام چنین افرادی این است که آن ها از تجربه بالا تری برخوردار هستند و می توانند باعث رشد و ترقی مرکز تازه تاسیس شما شوند.

سعی کنید برای شروع این کار از ترکیب این دو قشر استفاده کنید، یعنی افرادی جوان و تازه کار را با افرادی با تجربه ترکیب کنید و آن ها را استخدام کنید.

این کار چندین مزایا برای شما دارد، برای مثال این که افراد با تجربه می توانند به افراد تازه کار آموزش دهند و در طولانی مدت کادری حرفه ای و جوان را در اختیار داشته باشید که می توانند برای سال ها شما را ساپورت کنند.

قدم آخر برای شروع این کار این است که شما باید بازار کار خود را به دست آورید. این کار به زودی میسر نمی شود، شما باید چند سالی را کار کنید و این کار شما به صورت خوب و حرفه ای باشد تا باعث شهرت شما شود.

باید کیفیت را با قیمت خوبی ارائه دهید و کاری استاندارد را به بیماران خود تحویل دهید.

به مرور باید کار خود را ارتقا دهید و مرکز خود را بزرگ تر کنید، این کار برای شما مزایایی دارد، برای مثال اگر مرکز شما بزرگ باشد شما می توانید به تمام نیاز های یک بیمار پاسخ دهید و دیگر نیاز نباشد آن بیمار برای به دست آوردن هر خدمتی به مکان دیگری برود، بلکه در مرکز شما تمام خدمات مورد نیاز را دریافت می کند.

این امر برای شما تبلیغ خوب و مناسبی است که می تواند باعث شلوغ شدن مرکز شما بشود.

انواع رادیولوژی شامل چه روش هایی می باشند؟

رادیولوژی یک روش بسیار گسترده برای تشخیص و پیشگیری از بیماری های مختلف در تمام نقاط بدن است، برای همین چندین روش مختلف برای آن و متناسب با نقاط بدن طراحی شده است.

الف. رادیوگرافی چیست؟

این روش از اشعه ایکس استفاده می کند. در این روش معمولا برای تشخیص آسیب در نقاط مختلف بدن، بدن را در معرض پرتو اشعه ایکس قرار می دهند، این اشعه با تابش روی قسمت های مختلف بدن و بازگشت از آن ها تصاویری سیاه و سفید را ارائه می دهد که برای پزشک کمک بسیار زیادی می باشد تا تشخیص صحیح تری داشته باشد.

ب. سی تی اسکن چیست؟

این روش بیشتر برای بررسی آسیب در بدن انسان ها کاربرد دارد. در این روش همانند روش قبل نیز از اشعه ایکس برای تشخیص استفاده می شود، البته در این روش تفاوت هایی با روش قبل وجود دارد

برای مثال در این روش یعنی سی تی اسکن تصاویر را می توان به صورت سه بعدی به دست آورد که خود همین امر باعث می شود تا پزشک معالج با بهترین دقت تشخیصی در خور و مناسب داشته باشد.

ج. سونوگرافی چیست؟

در این روش که برای بررسی اعضای داخلی بدن از آن استفاده می شود از امواج صوتی استفاده می شود.
اما یکی از کاربرد های ویژه این روش این است که برای زنان باردار از اهمیت بالایی برخوردار است. علم پزشکی این را ثابت کرده است که اشعه ایکس برای جنین موجود در شکم مادر مضر است از این جهت از امواج صوتی که آسیبی به جنین نمی زنند برای بررسی بچه و مادر استفاده می کنند.

د. ام ار آی چیست؟

در این روش معمولا از امواج رادیویی استفاده می شود. فرد را در یک میدان مغناطیسی بزرگ قرار می دهند و او را در معرض تابش امواج قرار می دهند، تصاویر واضحی از قسمت های مختلف بدن به دست می آید که بسیار مهم و حیاتی هستند.

نتیجه گیری:

امروزه با توجه با اهمیت وقت در زندگی انسان، دریافت بهترین و با کیفیت ترین خدمات در کم ترین زمان و با کم ترین هزینه اهمیت بسیار بالایی دارد.

یکی از این خدمات، خدمات رادیولوژی در منزل است که می تواند به شما کمک شایانی جهت دریافت بهترین خدمات در کم ترین زمان بکند،

از این رو در این مقاله به اهمیت و فواید این پدیده پرداختیم تا علم شما به این قضیه بیشتر شود، امید است مورد قبول واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×