آلفا طب

خدمات پزشکی آنلاین

 

خدمات پزشکی آنلاین چیست؟

دست اندرکاران حوزه درمان همیشه در صدد ارائه‌ی خدمات در سریع‌ترین زمان ممکن بوده‌اند. از این رو هر روزه راهکارهای جدیدی برای افزایش سرعت چنین خدماتی ارائه می‌شود. اورژانس هوایی، خدمات مشاوره پزشکی تلفنی و… نیز از این دسته هستند. خدمات پزشکی آنلاین در مقایسه با سایر روش‌ها از سرعت پاسخگویی سریع‌تری برخوردار بوده و علاوه بر آن در تامین حریم خصوصی بیماران بهتر عمل کرده است. خدمات پزشکی اینترنتی به سادگی توانسته مشکلاتی چون ترافیک، فاصله، ازدحام و شلوغی مطب، نوبت دهی و اتلاف وقت را به طور کامل برطرف نماید. از طرف دیگر خدمات پزشکی آنلاین به صورت 24 ساعته بوده و قادر است در هر ساعت از شبانه روز به ارائه‌ی مشاوره به صورت متنی و تلفنی بپردازد.

 

اهمیت خدمات پزشکی در منزل؟

تردد و مراجعه به مطب پزشک و درمانگاه‌ها برای برخی از افراد که دچار مشکلات حرکتی یا بیماری‌های واگیر دار مانند کرونا هستند می‌تواند مشکل و یا در برخی مواقع ناممکن باشد. از این رو ایده درمان در منزل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از این رو ارائه دهنده‌گان خدمات پزشکی آنلاین با کسب مجوزهای لازم و همکاری با تیم پرستاری و پزشکی حاذق اقدام به ارائه‌ی خدماتی چون فیزیوتراپی، معاینات قبل و بعد از عمل جراحی، خدمات آزمایشگاهی مانند نمونه گیری، گفتار درمانی و… نموده‌اند. این راهکار علاوه بر بهبود روند درمان از ترددهای غیرضروری به خصوص در شرایط کرونا جلوگیری می‌کند.

 

فیزیوتراپی در خانه

برخی از افراد به دلایل مختلف از ناتوانی حرکتی رنج می‌برند. تردد و مراجعه به مطب دکتر جهت کسب درمان‌های فیزیوتراپی برای این افراد همیشه یک چالش بزرگ بوده است. با توجه به این موضوع ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل یک راهکار بسیار هوشمندانه برای بهبود بیماران به حساب می‌آید.

 

ویزیت در خانه

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد تردد در مراکز درمانی در شرایط همه گیری کرونا و بیماری‌های ویروسی می‌تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال برای انجام یک سری معاینات ساده به درمانگاه مراجعه کرده و زمانی که به منزل باز می‌گردید به بیماری آنفولانزا دچار شده‌اید. ویزیت در خانه توسط پزشک متخصص می‌تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. این نوع خدمات پزشکی در منزل به خصوص برای افراد سالمند، خانم های باردار، کودکان و نوزادان و سایر افراد خانواده بسیار مفید و مناسب می‌باشد.

 

استفاده از خدمات پزشکی آنلاین علاوه بر صرفه جویی در وقت، در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند.

خدمات پزشکی آنلاین

خدمات پزشکی آنلاین آلفاطب به دلیل همکاری با تیم پزشکی متخصص و مجرب، طیف گسترده‌ای از حوزه‌های پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد. همین موضوع موجب شده که دیگر نیازی به جستجو برای یافتن پزشک متخصص برای موارد خاص نباشد. فقط کافیست با برقراری تماس با اپراتور خدمات پزشکی اینترنتی و شرح بیماری یا مراقبت‌های مورد نیاز خود با متخصصین ارتباط بگیرید. موارد زیر نمونه‌هایی از خدمات پزشکی آنلاین می‌باشند.

  • ارائه‌ی خدمات درمانی مانند فیزیوتراپی در خانه جهت راحتی بیمار
  • امکان حضور دکتر در منزل برای انجام معاینات و ویزیت در خانه
  • ارائه‌ی خدمات درمان در منزل برای ایجاد راحتی بیشتر بیمار
  • انجام تست کرونا در منزل
  • ویزیت در خانه توسط پزشک متخصص در امور مشاوره، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و… در قالب خدمات دکتر خانه
  • سرم درمانی و تزریق سرم در منزل
  • درمان و مراقبت از افراد دارای بیماری حاد و مزمن در منزل
  • انجام مراقبت‌های بهداشت روانی و رفتاری در محل
  • ارائه‌ی خدمات مراقبت‌های پیشگیرانه در منزل
  • ارائه‌ی خدمات تجویزی و آزمایشگاهی

مزایای استفاده از خدمات پزشکی آنلاین

پیش از این بیماران برای کوچک‌ترین مشکلی باید به مطب پزشک مراجعه می‌کردند. مراجعه به پزشک علاوه بر پیمودن مسافت طولانی، شامل مشکلاتی فراوانی چون گرفتن وقت قبلی و انتظار در مطب دکتر می‌شد. با پدید آمدن خدمات پزشکی آنلاین تمام این مشکلات از میان رفته‌اند و امکان استفاده از هرگونه خدمات پزشکی به صورت غیر حضوری و انجام درمان در منزل برای تمامی افراد ممکن شده است.

  • کسب مشاوره آنلاین از خدمات پزشکی اینترنتی آلفاطب هیچ محدودیت زمانی ومکانی ندارد و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با پزشک متخصص در مورد عارضه خود صحبت کنید. و از حضور متخصص در منزل خود بهره مند گردید.
  • ارائه‌ی خدمات به صورت غیر حضوری موجب صرفه جویی در وقت شما می‌شود. همان لحظه‌ای که احساس ناراحتی کردید می‌توانید با پزشک خود ارتباط برقرار کنید و در صورت لزوم از خدمات پزشکی در منزل استفاده نمایید.
  • مشاوره پزشکی می‌تواند به صورت مجازی به شکل تلفنی، تصویری و متنی انجام گیرد و در صورت نیاز، به حضور پزشک جهت انجام درمان در منزل منجر گردد.
  • استفاده از خدمات پزشکی آنلاین علاوه بر صرفه جویی در وقت، در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌کند. دیگر نیازی به صرف هزینه‌های ایاب و ذهاب نمی‌باشد.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای خدمات پزشکی آنلاین ثبت مداوم سوابق پزشکی است و در هر زمان که بخواهید می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.
  • ارائه خدمات درمانی و پزشکی به صورت آنی صورت می‌گیرد.
  • ایجاد حریم خصوصی میان بیمار و پزشک که به بیمار کمک می‌کند به راحتی مشکلات خود را بیان کند.

پرسش و پاسخ

خدمات پزشکی آنلاین شامل چه افرادی می‌شود؟
به دلیل طیف گسترده‌ی خدمات درمانی آلفاطب که شامل درمان‌های بالینی، مشاوره‌ای و… می‌شود، تمام افراد می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

چگونه می‌توان از خدمات پزشکی آنلاین استفاده کرد؟
با مراجعه به سایت آلفا طب به راحتی می‌توانید به تمام خدمات پزشکی آنلاین دسترسی داشته باشید.

خدمات پزشکی آنلاین آلفاطب چه مناطقی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟
خدمات مشاوره پزشکی غیر حضوری هیچ محدودیت مکانی ندارد و در هر نقطه‌ی جغرافیایی که قرار داشته باشید می‌توانید از آن استفاده کنید. از طرف دیگر خدمات درمانی و مراقبتی حضوری، به دلیل نیاز به حضور کادر پزشکی در محل در تمام مناطق شهر تهران ارائه می‌گردد.

چگونه می‌توان به کادر پزشکی سایت خدمات پزشکی آنلاین اعتماد کرد؟
تمام پزشکان برای فعالیت خود نیاز به کسب مجوز از سازمان نظام پزشکی دارند. از این رو هر پزشکی دارای یک شماره نظام پزشکی منحصر به فرد می‌باشد. برای کسب اطمینان بیشتر می‌توانید شماره نظام پزشکی، پزشک معالج خود را در سایت membersearch.irimc.org بررسی نمایید.

جمع بندی

آلفاطب با ارائه‌ی خدمات پزشکی آنلاین به دو صورت غیرحضوری و حضور در محل، توانسته بخش اعظمی از مشکلات شهروندان تهران را حل نماید. بیماران به سادگی با استفاده از تلفن همراه خود می‌توانند به صورت تلفنی و اینترنتی از خدمات پزشکی آنلاین بهره‌مند گردند. توجه داشته باشید که حتی به هنگام سفر هم می‌توانید با پزشک معالج خود در تماس باشید و هرگونه سوال و مشکل پزشکی را با وی درمیان بگذارید. امید است که با معرفی خدمات پزشکی آنلاین نقشی در برطرف کردن مشکلات و تسهیل فرایند درمان شهروندان‌مان داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×