آلفا طب

رادیولوژی در منزل شمال تهران

رادیولوژی در منزل شمال تهران

در این مقاله قصد داریم در خصوص رادیولوژی در منزل شمال تهران مطالبی را بیان نماییم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371
021-66570772

09124885082

رادیولوژی یکی از شاخه های پزشکی در تشخیص بیماری و درمان آن است که امروزه استفاده زیادی از آن می شود. در ادامه برای بسط بیشتر موضوع رادیولوژی در منزل شمال تهران به طرح و پاسخ سوالات ذیل خواهیم پرداخت.
رادیولوژی چیست و به چه منظور استفاده می شود؟
روش انجام رادیولوژی چگونه است و در کجا انجام می شود؟
رادیولوژی در منزل شمال تهران چگونه انجام می شود؟
رادیولوژی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟
آیا انجام رادیولوژی در منزل دارای اعتبار است؟
هزینه انجام رادیولوژی در منزل چقدر است؟
کاربرد اصلی رادیولوژی چه مواردی است؟
برای گسترش فرهنگ رادیولوژی در منزل، در سال های اخیر از چه مؤسساتی استفاده شده است؟
مؤسسات پزشکی جدید علاوه بر رادیولوژی در منزل چه فعالیت هایی را ارائه می دهند؟
انجام رادیولوژی در منزل برای چه شهر هایی مناسب است؟
آیا شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی در انجام خدمات پزشکی داخل منزل تأثیر گذار هستند؟
آیا انجام رادیولوژی در منزل خطرناک است؟
مؤسسات پزشکی برای ارائه خدمات خود در چه ساعاتی انجام وظیفه می کنند؟
آیا در زمان انجام رادیولوژی نکات ایمنی برای بیماران در نظر گرفته می شود؟
بهترین کاربرد رادیولوژی چیست و برای تشخیص بیماری چقدر تأثیر دارد؟
آیا روش رادیولوژی در منزل برای بیماران سرطانی مناسب است؟

رادیولوژی چیست و برای چه استفاده می شود؟

رادیولوژی یکی از شاخه های پزشکی است که رواج آن در سال های اخیر انجام شده است، این علم در گذشته میسر نبوده است و تکنولوژی جدید امروز دنیا آن را پدید آورده است، علم رادیولوژی می تواند به تشخیص و درمان زود هنگام بیماری بپردازد، زیرا روش آن تصویر برداری از داخل بدن است.

در واقع، با تصویر برداری از داخل بدن و ارائه آن به پزشک، می توان از وجود بیماری و میزان پیشرفت بیماری در بدن آگاهی یافت و در این باره برای عدم پیشرفت آن گام های درستی را برداشت، روش انجام شده همان روش رادیولوژی است که با تکنیک های روز دنیا انجام می شود.

رادیولوژی سبب می شود تا پزشکان بتوانند با خیال آسوده از وجود بیماری در بیمار خود اطلاع یابند و برای درمان بیماری برنامه ریزی های لازم را با بیمار خود به عمل آورند، این نکته اهمیت رادیولوژی را مشخص می سازد و باعث می شود تا برای استفاده از آن رایج بودن آن گسترش یابد.

در گذشته علمی به نام رادیولوژی نبود و پزشکان یا همان طبیبان قدیم تنها در مواردی که فرد به مرگ می رسید می توانستند به کالبد شکافی بدن بپردازند و بعد از مرگ فرد، از داخل بدن وی مطلع می شدند

اما به مدد علم رادیولوژی، اطلاع از داخل بدن بسیار آسان گشته و در زمان حیات آدمی می توان بدن وی را از نزدیک با تصاویر رادیولوژی مشاهده و بررسی نمود و از وجود یا عدم وجود بیماری در آن اطلاع داشت و برای عدم پیشرفت بیماری و بعضاً درمان آن تدابیر مناسب را اندیشید.

روش انجام رادیولوژی چگونه است و در کجا انجام می شود؟

رادیولوژی یکی از شاخه های جدید علم پزشکی است که با روش های نوین طبابت به انجام می رسد، رادیولوژی با دستگاه مخصوص رادیولوژی در بخش رادیولوژیست بیمارستان یا درمانگاه قابل انجام است، رادیولوژی با دستگاه مخصوص توسط اشعه یونی از بیمار، تصاویر داخل بدن را دریافت می کند و همین اشعه ایکس می تواند تصاویر اصلی را از داخل بدن بیمار روی برگه رادیولوژی به نمایش بگذارد.

اشعه ایکس دستگاه رادیولوژی به خوبی می تواند، شفافیت تصویر را روی برگه رادیولوژی نمایان سازد و پس از چاپ آن، تشخیص بیماری و درمان آن به شیوه مطلوب قابل پیگیری خواهد بود، زمانی که تصویر رادیولوژی توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد، بهبود بیماری در بیمار با سرعت بالاتری پیشرفت خواهد کرد.

در بیمارستان و یا درمانگاه واحد مجزایی به نام بخش رادیولوژی وجود دارد که در آن جا فرد متخصص برای انجام رادیولوژی حضور دارد،

این فرد تخصصش در رادیولوژی بوده و می تواند با دستگاه رادیولوژی به درستی کار کند و پس از آن نیز چاپ تصویر از دستگاه رادیولوژی را در اختیار فرد بیمار قرار می دهد، در واقع رادیولوژی توانسته است، جایگاه مناسبی در بخش درمانی به خود اختصاص دهد که متخصص رادیولوژی در انجام فرآیند رادیولوژی توانمند است.

در بخش رادیولوژی ممکن است، سونوگرافی هم انجام شود، سونوگرافی یکی دیگر از علوم پزشکی است که مشابه رادیولوژی انجام می شود و با دستگاه مخصوص سونوگرافی و توسط فرد متخصص دستگاه قابل انجام است، هر دو روش رادیولوژی و سونوگرافی برای تصویر برداری از داخل بدن به کار می روند و باعث می شود، بیمار و پزشک در تشخیص و درمان بیماری توانمند باشند.

رادیولوژی در منزل شمال تهران چگونه انجام می شود؟

روش رادیولوژی باید با دستگاه رادیولوژی انجام شود، دستگاه رادیولوژی یک دستگاه گران قیمت است که با تجهیزات تکمیلی آن در بخش درمانی بیمارستان یا درمانگاه قرار داده می شود و توسط فرد رادیالوژیست انجام می شود، چنانچه تمامی این موارد یعنی خود دستگاه و فرد متخصص آن در منزل افراد تدارک دیده شود، می توان گفت که رادیولوژی در منزل انجام شده است.

امروزه در برخی از شهرهای ایران عمل رادیولوژی با شیوه فوق انجام می شود، در کلان شهرهایی نظیر تهران نیز رادیولوژی در منزل در سال های اخیر رواج یافته است

از این رو رادیولوژی در منزل به ویژه در شهرهای شلوغ و پرجمعیتی مانند تهران، یکی از روش های معمول برای افراد بیمار است که توانایی تحرک و جا به جایی ندارند و یا در شرایطی هستند که نمی توانند تردد مکرر داشته باشند.

برای انجام رادیولوژی در منزل بایستی از قبل نوبت رادیولوژی را از روش های نوبت دهی فیزیکی یا سیستمی انجام داد، فرد بیمار یا همراه وی می توانند با مراجعه به بیمارستان و یا درمانگاه و نیز دریافت نوبت رادیولوژی، رادیولوژی را در منزل برده و تصویر برداری رادیولوژی با تمام امکانات به خوبی انجام می شود.

در حالت دوم بیمار یا همراه وی می تواند با وارد شدن به سایت اینترنت نوبت رادیولوژی خود را از طریق فضای مجازی دریافت نماید و مشابه قبل دستگاه رادیولوژی به همراه متخصص رادیولوژی در منزل فرد بیمار طبق تاریخ اعلام شده در نوبت دهی حاضر شود، جالب آن است که روش رادیولوژی در منزل بسیار آسان انجام می شود و بیمار با خیال راحت می تواند در منزل خود حاضر باشد و مورد تصویر برداری با رادیولوژی قرار گیرد.

در کلان شهرهایی مانند تهران، افراد زیادی درخواست انجام رادیولوژی در منزل را دارند که متدهای بالا می توانند برای دریافت نوبت به آنان راهنمای خوبی باشند، بعد از مراحل انجام رادیولوژی بیمار به روش های خود می تواند تحت مداوا قرار گیرد و پزشک وی با روش های خاص خود به برنامه ریزی برای درمان و بهبودی وی اقدام لازم را انجام می دهد.

رادیولوژی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟

رادیولوژی در منزل برای اشخاصی خوب و مفید است که ویژگی های خاصی داشته باشند و امکان انجام رادیولوژی برای آنان به راحتی میسر نیست، این دسته از افراد می توانند با انجام رادیولوژی در منزل با خاطری آسوده در زمانی که امکان رادیولوژی در منزل را داشته باشند، به انجام رادیولوژی بپردازند.

به طور کلی هر فردی که امکان حضور در درمانگاه یا بیمارستان را ندارد و نمی تواند در زمان های اداری یا شبانه کاری در بیمارستان در بخش رادیولوژی حضور یابد، می تواند از روش رادیولوژی در منزل استفاده نماید

به عنوان مثال در وهله اول و در شرایط مناسب تر، افرادی که به دلیل مشغله کاری و حرفه خود امکان حضور در بیمارستان را ندارند و تنها در بازه های محدودی از روز یا هفته به منزل خود مراجعه می کنند، بهتر است، برای رادیولوژی خود از روش انجام آن در منزل بهره گیری نمایند.

این دسته از افراد با تعیین وقت دلخواه خود می توانند، فرد رادیالوژیست را به منزل خود آورده و به درمان با رادیولوژی اقدام نمایند، این روش باعث می شود که فرد بیمار که فرصت حضور در بخش رادیولوژی بیمارستان یا درمانگاه را ندارد، به راحتی، رادیولوژی را در منزل خود انجام دهد، هم در وقت خود صرفه جویی نموده است، هم آن که در زمان دلخواه خود می تواند، عمل رادیولوژی را برای درمان بیماری خود در شرایط آسایش و راحتی در منزل انجام دهد.

دسته دوم از اشخاصی که نمی توانند به بخش رادیولوژی مراجعه نمایند، افرادی هستند که به صورت واقعی امکان تردد در مکان های پر ازدحام را ندارند و یا حضور آنان در مکان های شلوغ و پر جمعیت برای آنان خطر دارد و ممکن است، بیماری آنان نیز به حالت تشدید در آید، در این صورت نه تنها مراجعه به بیمارستان برای رادیولوژی برای آنان مناسب نیست،

بلکه این امکان وجود دارد که بیماریشان نیز وخیم تر گردد، پس می توان گفت این دسته از افراد برای انجام رادیولوژی خود می توانند در منزل حاضر شده و رادیالوژیست و امکانات رادیولوژی را به منزل آورده و در آرامش داخل منزل به روش رادیولوژی بپردازند.

دسته سوم از افرادی که می بایست از روش رادیولوژی در منزل استفاده نمایند، افرادی هستند که معلولیت های خاص دارند و امکان تردد برای آن وجود ندارد، به عنوان مثال افرادی که بیماری نخاعی دارند و نمی توانند از بستر خود حرکت نمایند بهتر است، برای انجام رادیولوژی از روش انجام آن در منزل استفاده نمایند،

خوشبختانه علم پزشکی در جامعه امروز آنقدر پیشرفت دارد که امکانات پزشکی را در اختیار بیماران خود قرار دهد و بیماران در هر جایی که باشند، می توانند از خدمات پزشکی بهره مند گردند، حتی اگر انجام برخی تکنولوژی های خاص همچون دستگاه رادیولوژی در منزل باشد، می توان آن را انجام داد.

دسته چهارم از افرادی که توانایی حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی را ندارد، شامل افرادی است که دچار شکستگی و آسیب دیدگی شده اند و قادر نیستند که در محل درمان برای انجام رادیولوژی حضور یابند، از این رو استفاده از خدمات پزشکی همچون رادیولوژی در منزل یک راهکار مناسب برای آنان است.

افراد مسن و از کار افتاده نیز که توانایی حرکت ندارند و کسی را نیز برای انجام مداوا ندارند، می توانند از روش رادیولوژی در منزل استفاده نمایند، این دسته از افراد با تامین هزینه های پزشکی، از قبل می توانند در نوبت درمانی جای بگیرند و در موعد مشخصی رادیولوژی در منزل را دریافت نمایند.

دسته آخر نیز افرادی هستند که به دلیل تمکن مالی و یا برخی محدودیت های اجتماعی قصد تردد در مکان های بیمارستان و درمانگاه را ندارند و ترجیح می دهند، روش های درمانی را در منزل خود داشته باشند، رادیولوژی در منزل نیز برای این دسته از بیماران که چنین شرایط و محدودیت هایی دارند، نیز به آسانی میسر شده است.

آیا انجام رادیولوژی در منزل دارای اعتبار است؟

رادیولوژی در منزل یک روش جدید است که امروزه رایج شده است، این روش با دریافت مجوز از معاونت درمان و آموزش پزشکی انجام می شود و دارای اعتبار می باشد، هر چند که ممکن است، مسائلی برای اطمینان از روش در بیمارستان یا درمانگاه وجود داشته باشد، ولی باید بتوان شیوه مورد نظر را به درستی در پی گرفت.

توصیه مهمی که در این بخش وجود دارد، آن است که بیمار یا همراه وی باید بداند که تقاضای خود را از کدام مرکز درمانی دارد، زیرا اعتبار اولیه و اصلی تقاضای بیمار یا همراه وی به اطمینان وی از مرکز درمانی وابسته است،

زمانی که تقاضای نوبت دهی و انجام رادیولوژی از مرکز رادیالوژیست داده می شود، باید از اعتبار درست آن اطمینان داشت.

بسیاری از بیماران سعی دارند، برای انجام روش رادیولوژی در منزل، به مراکز درمانی عمومی همچون بیمارستان و درمانگاه های دولتی مراجعه نمایند و فرد رادیالوژیستی که در درمانگاه یا بیمارستان دولتی وجود دارد، را برای رادیولوژی به منزل خود دعوت نمایند

البته این روش بسیار درست است، اما برخی از مکان های درمانی هستند که به صورت خصوصی به انجام رادیولوژی در منزل اقدام می کنند، این دسته از مراکز درمانی با مجوز های معاونت درمان این اقدام را انجام می دهند که بررسی دقیق آن بر عهده بیمار یا همراه وی است.

توجه داشته باشید، زمانی که رادیالوژیست به منزل فرد بیمار مراجعه می کند، باید این اطمینان دو طرفه برای بیمار و فرد رادیالوژیست وجود داشته باشد که خطری برای هیچ کدامشان وجود ندارد، بعضاً دیده شده است، به همراه فرد رادیالوژیست یک همراه نیز برای حمل وسایل و تجهیزات رادیالوژیست به منزل فرد بیمار خواهد آمد.

در این میان باید فرآیند رادیولوژی در زمانی که در منزل بیمار انجام می شود، به خوبی انجام شود و بیمار بدون نگرانی توسط فرد رادیالوژیست مورد ارزیابی دستگاه رادیولوژی قرار گیرد

در نهایت خروجی دستگاه رادیولوژی در زمان دیگری که دستگاه در محل درمانی قرار گرفت توسط فرد رادیالوژیست تهیه و در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.

نتیجه رادیالوژیست می تواند به همان آدرس بیمار که محل انجام رادیولوژی بوده است، پست شود تا بیمار آن را دریافت نماید و یا در همان مرکز درمانی یا بیمارستانی باشد که بیمار یا همراه وی در زمانی که برایشان مقدور است، به آن جا حاضر شوند و نتیجه تصویر برداری با رادیولوژی را دریافت نمایند.

هزینه انجام رادیولوژی در منزل چقدر است؟

امور پزشکی و فرآیند های مختلف آن به گونه ای هستند که هزینه بر می باشند، امروزه روش های خاصی وجود دارند که هزینه های مختلفی را در بر خواهند داشت، رادیولوژی در مرکز درمانی به دلیل مراجعه به محل دستگاه و فرد متخصص برای رادیولوژی، به مراتب دارای هزینه کمتری نسبت به روش رادیولوژی در منزل است.

در روش رادیولوژی در منزل، به دلیل در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پزشکی و تردد فرد متخصص رادیولوژی به منزل، هزینه های جانبی دیگری به هزینه رادیولوژی اضافه می شود، به طور خلاصه باید گفت: روش رادیولوژی در منزل به مراتب دارای هزینه مضاعفی نسبت به رادیولوژی در مرکز درمانی است.

به عنوان مثال باید گفت، رادیولوژی در منزل یک روش راحت برای بیمار است که نیاز به حضور فرد رادیالوژیست به همراه دستگاه رادیولوژی دارد، در نظر داشته باشید، قیمت یک دستگاه رادیولوژی بسیار است و برای انتقال آن از مرکز درمانی تا منزل فرد بیماری، باید جا به جا شود، این جا به جایی باید با شیوه ای آسان بدون خرابی دستگاه انجام شود

از این رو نیاز است تا افرادی آن را از مرکز درمانی با تمام توان خود، داخل وسیله نقلیه مناسب قرار دهند و در زمان قرار دادن آن در منزل فرد بیمار و یا بعد از آن سلامت دستگاه را تضمین نمایند، این دقت برای پرسنل بیمارستان در جا به جایی و سلامت دستگاه، یقیناً هزینه بر است.

حضور فرد رادیولوژی در زمانی غیر از تایم کاری و نیز هزینه تردد آن از مرکز درمانی تا منزل بیمار نیز هزینه بر است و برای انجام رادیولوژی در منزل باید تدبیر مناسب به کار گیری شود، هزینه های مطرح شده هزینه انجام رادیولوژی در منزل است که تعیین قیمت نهایی آن در همان ابتدای نوبت دهی برای بیمار مشخص می شود و بیمار با تقبل هزینه عنوان شده به انجام رادیولوژی در منزل خود می پردازد.

هزینه رادیولوژی در منزل گاهی با توجه به میزان تخصص فرد رادیالوژیست و نیز جدید بودن تکنولوژی دستگاه رادیولوژی می تواند بیشتر باشد، از این رو هزینه رادیولوژی می تواند یک هزینه متغیر باشد که با افزایش یا کاهش هزینه بر اساس نوع دستگاه و تخصص رادیالوژیست رو به رو خواهد شد.

رادیولوژی در منزل از روش های جدید در پزشکی است که هنوز در برخی از نقاط ایران و بعضی از شهر ها شناخته شده نیست و مطرح نمودن هزینه های جانبی آن برای بیماران میسر نیست

از این رو شناخت دقیق روش کار و نیز موارد پیرامون آن یکی از نکاتی است که باید برای بیماران مشخص گردد، شاید هم این روش درمانی نیاز به فرهنگ سازی دارد و در آینده نزدیک بیشتر افراد از آن استفاده خواهند کرد

زیرا آسودگی بیشتری در میان است، هر چند هزینه آن ممکن است، اندکی افزایش داشته باشد، ولی با گسترش روش رادیولوژی در منزل می توان گفت این امکان وجود دارد که هزینه آن مشابه سایر هنجار های اجتماعی به نرخ معقول خود نیز نزدیک شود.

کاربرد اصلی رادیولوژی چه مواردی است؟

رادیولوژی با استفاده از دستگاه مخصوص خود، در مرکز پزشکی با تخصص فرد رادیالوژیست انجام می شود، کاربردی که رادیولوژی دارد، برای عکس برداری از قسمت های مختلف بدن است که در بخش های داخلی بدن قرار دارند، بخش های داخلی بدن بیشتر بخش گوارش بدن، اندام بدن و بخش های زیر پوست است که برای تشخیص موارد پزشکی به آن نیاز می شود.

رادیولوژی می تواند در تشخیص بیماری یک روش مؤثر باشد که تشخیص و درمان بیماری را آسان می سازد، از این رو جامعه پزشکی هر عملی که نیاز به بررسی دقیق داخلی داشته باشد، با انجام رادیولوژی قابل پیگیری خواهد بود، تشخیص دقیق بیماری، قبل از هر اقدامی نیاز است که با روش های نوین پزشکی انجام گیرد، از این رو رادیولوژی به تنهایی می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد.

یکی از کاربرد های اصلی رادیولوژی آن است که اختلالات مختلف داخل بدن قابل تشخیص است، آسیب هایی که کمر درد و ستون فقرات برای بدن بیمار دارد، با انجام عکس برداری با دستگاه رادیولوژی بسیار آسان می شود، به گونه ای که درجه انحنای ستون فقرات به درستی در عکس رادیولوژی مشاهده می شود.

لغزش مهره کمر یا ستون فقرات در انواع بیماری های آرتروزی به خوبی در عکس برداری رادیولوژی مشاهده می شود، در واقع عکس های مختلف از ریه نیز در تصاویر متعدد رادیولوژی قابل مشاهده است، در برخی از عکس های رنگی می توان جزئیات بیشتری را در مورد مری، معده، کلیه، کبد و… را به درستی مشاهده نمود.

لازم به ذکر است که رادیولوژی برای بیماران کلیوی که دارای سنگ کلیه میباشند، می تواند ایده مناسبی باشد، زیرا میزان سنگ کلیه و جزئیات این بیماری در تصاویر رادیولوژی کامل مشاهده می شود، قسمت های شکستگی و تو رفتگی در بدن نیز با استفاده از عکس برداری با رادیولوژی قابل مشاهده خواهد بود، در واقع هر بر آمدگی یا دیسک نیز با رادیولوژی مشاهده می شود.

برای گسترش فرهنگ رادیولوژی در منزل در سال های اخیر از چه مؤسساتی استفاده شده است؟

انجام رادیولوژی در منزل در سال های اخیر، در میان برخی بیماران رایج شده است، فرهنگ استفاده از امکانات پزشکی در این سال ها بیش از قبل بوده است، دلیل این فرهنگ سازی تشکیل مؤسسات درمانی و پزشکی جدیدی بوده است که دارای فارغ التحصیلان پزشکی مجرب است.

مؤسسات درمانی عنوان شده، زیر نظر معاونت درمان و آموزش پزشکی دارای مجوز تأسیس شده اند، این مجوز تأسیس با بهره گیری از علم و دانش گروهی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر داخلی و خارجی دریافت می شود، این گروه از فارغ التحصیلان در علم پزشکی مجرب بوده و پس از آزمون های بسیار توانسته اند در این مؤسسات مشغول به کار شوند.

هدف این دسته از مؤسسات پزشکی آن است که علم پزشکی به صورت ساده تر در دسترس بیماران و متقاضیان قرار گیرد و بسیاری از محدودیت های پزشکی از فرآیند درمان حذف گردد و یا روشی جایگزین برای آن ایجاد گردد، به هر حال هدف نهایی مؤسسات پزشکی کاملاً معقول بوده و در راستای کمک به بیماران در حال انجام است.

در مؤسسات درمانی، امکانات پزشکی و خدمات نوین آن به صورت منظم در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت،

یکی از این موارد شیوه های جدید درمان در منزل است که برای بیماران فراهم گردیده است، بیمارانی که به دلایل مختلف امکان حضور در مرکز های درمانی دولتی را ندارند، می توانند با خیال آسوده به این مؤسسات درمانی مراجعه نمایند و تقاضای درمانی خود را با اطمینان کامل به متصدیان آن محول کرده و از خدمات آنان بهره مند گردند.

مؤسسات درمانی جدید هم، با به کار گیری از دانش پزشکان آزموده خود، اطمینان خاطر را به بیماران هدیه می کنند و با کیفیت مناسب به ارائه خدمات می پردازند،

در حال حاضر تعداد این دسته از مؤسسات بسیار است و در صدد ارائه خدمات به بیماران هستند و اعتبار آنان در میان افراد جامعه بیش از قبل تأیید شده است.

مؤسسات پزشکی جدید علاوه بر رادیولوژی در منزل چه فعالیت هایی را ارائه می دهند؟

بسیاری از مؤسسات درمانی جدید،خدمات متعددی را برای بیماران ارائه می دهند، اصلی ترین فعالیت این مؤسسات درمانی، ارائه خدمات نوین پزشکی همچون روش رادیولوژی در منزل است که برای بیماران ارائه می شود، در این فرآیند تجهیزات پزشکی به همراه یک متخصص در امر رادیولوژی به منزل بیماری ارجاع داده می شود و در منزل بیمار به خدمات درمانی پرداخته می شود.

شایان ذکر است که علاوه بر رادیولوژی در منزل، خدمات دیگری نیز در مؤسسات پزشکی جدید انجام می شوند که نیاز به معرفی دارند، یکی از این خدمات، انجام خدمات پرستاری به شیوه های مختلف برای انواع بیماران است، خدمات پرستاری امروزه برای همه گروه های سنی که دارای شرایط خاص می باشند، امکان پذیر شده است.

علاوه بر مورد قبل مشاوره های پزشکی برای اطلاع بیمار از شرایط بیماری و درمان برای بهبودی نیز در مؤسسات پزشکی انجام می شود، این در حالی است که پزشک مشاور با تخصصی که در بیماری خاص دارد، بیماران خود را ویزیت نموده و برای درمان آن ها راهکار هایی را ارائه می دهد.

در خصوص روش های درمانی باید گفت که شیوه های درمانی آن متعدد می باشند که پزشک متخصص، با تجربه کافی آن را به بیمار خود ارائه می دهد، مشاور پزشکی بیمار خود را با شرایط خاص خود درک کرده و درمان را برای وی با شیوه های جدید و مؤثر بیان می کند، در مؤسسات پزشکی جدید، بیمار با خیالی آسوده به مشاوره با پزشک خود پرداخته و روش های بهبودی بیماری را با تمام شرایط آن از وی می پرسد.

علاوه بر موارد پزشکی، برخی از خدمات پزشکی اعم از خدمات تزریقات، پانسمان، سونوگرافی و رادیولوژی هم در این مراکز انجام می شود و می توان گفت که این خدمات توسط شخص مجرب و آزموده، برای بیماران و مراجعین انجام می شود و شاید شیوه و زمان آن نیز بسیار مناسب تر از خدمات پزشکی داخل بیمارستان ها و مراکز درمانی عمومی باشد.

در برخی از این مؤسسات درمانی، خدمات بالینی و آزمایشگاهی نیز انجام می شود، شرایط آزمایشگاهی در مؤسساتی که فضای بیشتری دارند و از تخصص افراد مجرب و کار آزموده ای استفاده می نمایند، قابل انجام می باشد،

زمانی که خدمات آزمایشگاهی در یک مرکز گرد آوری شده باشد، می توان مطمئن شد که شیوه های درمانی در آن مرکز درمانی، به درستی انجام می شوند و امکانات آن با تست های مکرر در اختیار بیماران قرار داده می شوند.

روش های فیزیو تراپی نیز در این مؤسسات از سوی فرد فیزیو تراپ انجام می شود، خدمات فیزیو تراپی در منزل برای بیمارانی که متقاضی انجام آن در منزل باشند، به خوبی قابل انجام است و فرد بدون تردد در فضای شلوغ و در منزل خود با دستگاه های فیزیو تراپی مورد نیازش، می تواند به حرکات درمانی و اصلاحی با فیزیو تراپی بپردازد.

خدمات دیگری که به صورت گسترده ای در مؤسسات درمانی وجود دارد، این است که پزشک را به صورت اعزامی به مکانی که درخواست شود، ارسال می کند،

در این بین می توان گفت که این شیوه درمانی بسیار مؤثر است، به عنوان مثال همین روش رادیولوژی در منزل یکی از روش های ارسال پزشک به محل درخواستی بیمار است که با تمام شرایط و قوا تدارک دیده شده است.

وقتی که پزشک به محل بیمار حاضر می شود، بسیاری از تجهیزات پزشکی را نیز با خود به همراه دارد و برای بیماری باید هر آنچه که نیاز است، در محل وی فراهم آید تا یک بار مراجعه پزشک به آن جا تمام نیاز های وی را مرتفع سازد،

با این حال بسیاری از پزشکان با توجه به شرایط خو،د روش مراجعه به بیمار در محل را انجام می دهند، این روش دقیقاً مشابه روش طبابت در گذشته است که برای مداوای بیماران استفاده می شد، این روش ممکن است، اندکی هزینه داشته باشد، ولی در مقایسه با هزینه نقل و انتقال و جا به جایی بیمار، شاید بسیار هم اندک باشد.

در مجموع باید گفت این دسته از مؤسسات پزشکی که به ارائه خدمات پزشکی می پردازند، با عنوان های دیگری نیز شناخته شده اند،

برای مثال، عنوان هایی همچون مرکز پرستاری، مرکز تزریقات، مرکز اعزام پزشک و … نیز به این مؤسسات داده شده است و بیماران با وارد کردن نام های مذکور در اینترنت می توانند از نام دقیق آنها اطلاع یابند.

با وارد کردن نام مؤسسه در سایت اینترنتی نوبت دهی آن مؤسسه می توانید آدرس دقیق، شماره تماس و شرایط و خدمات آن را بشناسید و برای درمان بیماری خود گام درست را بردارید، زمانی که خدمات پزشکی یک مؤسسه پزشکی به درستی بیان شده باشند، بیماران نیز از انجام خدمات آن اطمینان بیشتری خواهند داشت.

انجام رادیولوژی در منزل برای چه شهرهایی مناسب است؟

رادیولوژی در منزل یکی از روش های پزشکی است که امروزه در میان بیماران رایج شده است، رادیولوژی در منزل بیشتر مناسب افرادی است که امکان تردد در مکان های شلوغ را ندارند، از این رو برای شهرهای بزرگ و شهرهای پر تردد مناسب تر است، رادیولوژی در منزل باعث می شود تا بیمار از ورود به دنیای پر هیاهوی شهرهای بزرگ آسوده گردد.

هزینه ای که بیمار برای تردد به مرکز درمانی پراخت می کند، همان هزینه ای خواهد بود که برای روش درمانی در منزل به کار خواهد بست، زمانی که هزینه بیمار برای انتقال به مرکز درمانی افزایش یابد، می تواند آن هزینه را با خیال آسوده در منزل خود پرداخت نمود، در این بین تنها پزشک و تجهیزات همراه آن است که برای بیمار فراهم می شود.

در شهرهای بزرگ برای هر جا به جایی نیاز به زمان زیادی خواهید داشت تا به مکان مورد نظر دست یابید، روش های مجازی و اینترنتی امروزه باعث شده است تا اندکی زندگی در شهرهای بزرگ ساده تر شود، روش اعزام پزشک به محل بیمار، برای درمان و یا انجام آزمایش ها و یا رادیولوژی و سونوگرافی نیز در شهرهای بزرگ بسیار کار آمد است.

رادیولوژی در منزل در شهرهای بزرگ تنها به جا به جایی پزشک و تجهیزات داخل یک وسیله نقلیه نیاز دارد که در زمان حضور در مکان بیمار، باید طبق ساعت و تاریخ تقاضای آن انجام شود، این در حالی است که در صورت قصور بیمار برای حضور در منزل، هزینه پرداختی وی سوخت می شود و باید برای انجام درخواست مورد نظر دوباره آن را به مرکز درمانی یا مؤسسه پزشکی ارجاع دهد.

آیا شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی در انجام خدمات پزشکی داخل منزل تأثیر گذار هستند؟

از آن جا که شرکت های متعددی در بازار پزشکی، محصولات و تجهیزات پزشکی را تولید می کنند و در بخش پزشکی و ارائه محصولات آن در یک رقابت تنگاتنگ قرار گرفته اند، سعی شده است تا خدمات جدید نیز بعد از به کار گیری تجهیزات پزشکی انجام شود، از این رو شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی، سعی می کنند، تجهیزات خود را به مؤسسات پزشکی ارائه دهند که بهترین کیفیت را داشته باشند.

بر همین اساس، کمپانی های تولید کننده وسائل پزشکی، در تولید محصولات خود سعی دارند، نیاز افراد جامعه خود را بر آورد کرده و بر طبق آن تولید محصول داشته باشند، در خصوص تجهیزات پزشکی آن چه بیش از همه مشهود است، کوچک کردن ابعاد پزشکی برای استفاده هر چه بیشتر از آنها است، از این رو زمانی که تجهیزات و امکانات پزشکی با ابعاد کوچک در اختیار بیمار و پزشک قرار داده شود، نقل و انتقال و جا به جایی آن نیز بسیار ساده تر خواهد بود.

امکانات پزشکی توسط مؤسسات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می شوند تا بیماران از وسایل جدید تولید شده استفاده بهتری داشته باشند، از این رو رقابتی که میان شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی وجود دارد، زمینه ساز رشد و شکوفایی هر چه بیشتر در تولید محصولات پزشکی خواهد بود که پایه اصلی آن علم و دانش پزشکی خواهد بود.

آیا انجام رادیولوژی در منزل خطرناک است؟

روش رادیولوژی به گونه ای است که با استفاده از اشعه ایکس دستگاه رادیولوژی توسط فرد رادیالوژیست قابل انجام خواهد بود، از آن جا که اشعه ایکس برای بدن ضرر دارد، روش رادیولوژی هم دارای خطر است و می تواند موجب آسیب به بدن گردد، در واقع روش رادیولوژی دارای خطراتی خواهد بود.

رادیولوژی در منزل با استفاده از دستگاه رادیولوژی انجام می شود و این دستگاه به لحاظ ساخت و اندازه بسیار کوچک تر از دستگاه رادیولوژی داخل مرکز درمانی و بیمارستانی است، دستگاه رادیولوژی داخل منزل توسط شرکت های تولید کننده دستگاه رادیولوژی، با تکنولوژی های روز دنیا در حال تولید است و تلاش آنان بر این است که بهترین محصول را با بالا ترین کیفیت به مشتریان ارائه دهند.

همان طور که مشخص است، تکنولوژی های فناورانه امروز دنیا، در تولید محصولات متنوع مخصوصاً محصولات پزشکی آن قدر پیشرفت داشته اند که استفاده از آنها رضایت مشتریان و مؤسسات درمانی را تأمین نموده است، فناوری علم پزشکی در عصر حاضر، به قدری زیاد است که تولیدات پزشکی با بهترین کیفیت عرضه می شوند.

مؤسسات پزشکی برای ارائه خدمات خود در چه ساعاتی انجام وظیفه می کنند؟

مؤسسات پزشکی جدید در ارائه خدمات پزشکی سعی دارند، در تمام ساعات شبانه روزی به انجام وظایف محوله بپردازند، بیماران و افرادی که برای دریافت خدمات پزشکی به این مراکز درمانی مراجعه نمایند و یا به صورت اینترنتی درخواست خود را ارسال نمایند، می توانند در هر ساعتی از شبانه روز تقاضای خود را اعلام نمایند.

در 24 ساعت از شبانه روز تمام مؤسسات پزشکی جدید، در حال ارائه خدمات پزشکی هستند و تنوع خدمات آن ها سبب شده است تا رضایت بیشتری برای بیماران مراجعه کننده فراهم آید،

در زمانی که مؤسسات پزشکی خدمات متنوع خود را با تکنیک های روز دنیا ارائه می دهند، این امکان وجود دارد که افزایش مشتریان برای درخواست های پزشکی به آن مرکز نیز افزایش یابد.

افزایش متقاضیان خدمات پزشکی برای هر مؤسسه پزشکی باعث می شود تا اعتبار آن مؤسسه پزشکی نیز افزایش یابد و همین اعتبار باعث رونق فعالیت های پزشکی در مؤسسه می شود،

حال با تدبیری که مسئولین مؤسسات پزشکی در نحوه ارائه خدمت دارند، این خدمات، یک راهگشای اصلی برای بیماران و بهبود حال آنان خواهد بود.

برای ارتباط مستقیم با این مؤسسات پزشکی، برخی از آن ها سعی دارند، از طریق سایت های اینترنتی شماره های تماس و آدرس خود را به درستی وارد کرده تا متقاضیان استفاده از خدمات آن ها، با خیالی آسوده در هر ساعت از شبانه روز بتوانند با مؤسسه پزشکی ارتباط داشته و تقاضای خود را به شیوه اینترنتی و حتی از طریق تلفن ثابت و گویا ارتباط داشته باشند.

آیا در زمان انجام رادیولوژی نکات ایمنی برای بیماران در نظر گرفته می شود؟

همان طور که گفته شد، شیوه رادیولوژی با کمک گرفتن از دستگاه رادیولوژی انجام می شود و این دستگاه نیز با کمک اشعه X به عکسبرداری از محل مورد تقاضا می پردازد، اشعه ایکس یکی از اشعه های خطرناک برای بدن انسان است که باید در مقابل آن تدبیر درست را به کار بست.

بیمارانی که برای انجام رادیولوژی آماده می شوند، باید تا حد زیادی سایر اعضای بدن آن ها عایق از این اشعه باشد، برای این کار تدبیری که به کار بسته می شود، آن است که از تخریب سلول های بدن با اشعه ایکس جلوگیری به عمل آید، عایق بندی کامل با استفاده از محافظ هایی از جنس سرب برای افراد در زمان رادیالوژی یک الزام واقعی خواهد بود.

پیشرفت تکنولوژی در تولید محصولات متنوع، امروزه باعث می شود تا تحولات مختلفی حتی در محصولات دیجیتالی نیز مشاهده گردد، در بافت اشعه دیجیتالی دستگاه رادیولوژی، تکنیکی به کار رفته است که در زمانی اندک، بیمار در معرض اشعه خطر ناک ایکس قرار می گیرد، آرشیوی که از تعداد عکس های دستگاه رادیولوژی تهیه می شود، بسیار بیشتر از زمانی است که دستگاه رادیولوژی روی بدن بیمار به کار رفته است.

بهترین کاربرد رادیولوژی چیست و برای تشخیص بیماری چقدر تأثیر دارد؟

کاربرد های متنوعی از رادیولوژی در تشخیص و درمان بیماری بیان شد که در میان آن ها می توان گفت نوع ام آر آی، بیش از رادیولوژی معمولی مورد استقبال افراد قرار گرفته است،

زمانی که تشخیص دقیق بیماری مورد نظر باشد، استفاده از دستگاه ام آر آی بیشتر خواهد بود، زیرا تشخیص بیماری به درستی و دقت بیشتری انجام می شود.

امروزه هزینه انجام ام آر آی بسیار زیاد است و شرکت های تولید کننده محصولات پزشکی، در تولید محصولات متنوع رادیولوژی در یک رقابت تولیدی برای دستگاه مخصوص ام آر آی قرار گرفته اند و می توان گفت که این شیوه درمان برای همه بیماران یک نیاز اصلی است که روش رادیولوژی آن را فراهم نموده است.

تشخیص بیماری به کمک دستگاه ام آر آی بسیار بهتر از تشخیص بیماری با دستگاه رادیولوژی نرمال و عادی خواهد بود و پزشک برای تشخیص دقیق تر بیماری ترجیح می دهد جزئیات بیشتر را مشاهده نماید و انجام این روش را به بیمار خود تجویز می کند،

بیمار با دریافت نتیجه عکس برداری و ارائه آن به پزشک می تواند به یک بهبودی قابل ملاحظه ای در زمان کوتاه دست یابد.

آیا روش رادیولوژی در منزل برای بیماران سرطانی مناسب است؟

روش رادیولوژی در منزل برای همه بیماران توصیه می شود، حتی بیمارانی که سرطانی باشند، می توانند جزئیات بیماری خود را با استفاده از روش رادیولوژی بیابند و برای درمان با پزشک معتمد خود مشاوره نمایند،

در خصوص روش رادیولوژی دستگاه های جدید همچون ام آر آی می توان، مشاهدات بیشتری را برای بیماران به ارمغان آورد.

بیماران سرطانی با استفاده از عکس برداری های متعدد دستگاه رادیولوژی می توانند تشخیص بیماری خود را به صورت مکرر انجام دهند و هزینه رادیولوژی نیز بسیار پایین تر از روش های دیگر در عکس برداری خواهد بود، رادیولوژی در منزل با دستگاه رادیولوژی های کوچک انجام می شود که تکنیک های خاصی با خود دارد.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم که از خواندن مطالب آن بهره لازم را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×