آلفا طب

درمان زخم بستر در منزل شمال تهران

درمان زخم بستر در منزل شمال تهران

در این مقاله تصمیم داریم، با تشریح کامل موضوع درمان زخم بستر در منزل شمال تهران در خدمت شما مخاطبین و خوانندگان گرامی باشیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

ممکن است، شما نیز بدانید زخم بستر یا زخم فشاری، یک عارضه شایع در رابطه با بیماری‌ های مزمن می باشد. بعد از این که فرد به طور طولانی مدت بستری شده بود و در بستر بیماری بود، ممکن است، دچار بیماری شایع زخم بستر شود.

بهتر است، بدانید اغلب، این عارضه برای افرادی که سنین بالاتری دارند، اتفاق می افتد، زیرا این افراد کهولت سن بیشتری دارند و تحرک لازم را نخواهند داشت. به همین جهت وقتی به بیماری ابتلا پیدا می کنند و در بستر می‌خوابند، بیشتر باعث شیوع این بیماری می شود.

پس اساسی ترین نکته ای که می‌ توان در رابطه با زخم بستر عنوان کرد، کهولت و بی‌ تحرکی می باشد، البته لازم هست در این رابطه نیز بگوییم: برخی دیگر از پزشکان عقیده دارند که بیماری زخم بستر به علت مقابله استخوان با پوست به وجود می آید،

زیرا در بیماری های متفاوت،در بخش هایی از بدن فرد بیمار و نواحی که استخوان هایی با لایه نازک‌ تری از چربی دارند، این اتفاق بیشتر بروز می کند. به همین سبب،عقیده برخی پزشکان در رابطه با زخم بستر، مقابله استخوان و پوست می باشد.

اغلب بیمارانی که مدت های زیادی را به حالت پشت می‌خوابند، باعث می شود که فشارهای وارده، همیشه بر روی این قسمت از بدن آن ها باشد و از همین جهت باعث کم شدن میزان خون رسانی و در نهایت باعث خراب شدن پوست و لایه های پوستی آن ها می شود.

بیماری زخم بستر یک بیماری بسیار شایع در زمینه افراد با کهولت سن و کم تحرک می باشد و از این طریق می تواند برای آن ها آزار دهنده باشد و مسبب درد هایی شود.

برخی دیگر از بیماران به دلیل بیماری خاص خود، مجبور می شوند، مدت زیادی به پهلو بخوابند، از همین جهت بیماری زخم بستر در طرفین سر، لاله‌ های گوش، برجستگی‌ های لگن، برجستگی های کناره های زانو قوزک خارجی پا و غیره اتفاق می افتد.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با بیماری زخم بستر برای شما مفصلاً صحبت کنیم تا به واسطه اطلاعات کاربردی و مفیدی که در اختیارتان قرار می دهیم، بتوانید از درمان زخم بستر اطلاع کافی داشته باشید و با روش های درمانی این نوع بیماری آشنایی پیدا کنید.

برخی از افراد نیز به دنبال بر طرف نمودن زخم بستر در منزل می باشند و دوست دارند، در این رابطه آگاهی بیشتری داشته باشند. اگر شما نیز در رابطه با درمان زخم بستر در منزل سوالاتی دارید، پیشنهاد می‌ کنیم در ادامه این مقاله ما را همراهی بفرمایید تا به واسطه آن بتوانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.
عنوان هایی که در ادامه این مطلب قرار است، مطالعه کنید، عبارتند از:
زخم بستر چیست؟
چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به زخم بستر هستند؟
علائم و نشانه های زخم بستر به چه صورت می باشند؟
مراحل پیدایش زخم بستر چگونه است؟
عوامل موثر در ایجاد زخم بستر کدام موارد هستند؟
عوامل و علل ابتلا به زخم بستر چیست؟
برای پیشگیری از ابتلا به زخم بستر چه اقداماتی لازم است؟
توصیه های لازم برای زخم بستر شامل چه مواردی می شود؟
در رابطه با سلامت پوست، چه توصیه های وجود دارد؟
توصیه های لازم در رابطه با تغذیه در خصوص زخم بستر، شامل چه مواردی می باشد؟
زخم بستر در کدام نواحی بدن به وجود می‌آید؟
تشخیص زخم بستر به چه صورت انجام می شود؟
درمان اولیه زخم بستر در منزل چگونه صورت می گیرد؟
درمان زخم بستر در منزل به واسطه حضور متخصص، به چه صورتی انجام می شود؟
مزایای درمان زخم بستر در منزل چیست؟
جراحی زخم بستر چگونه می باشد؟
جمع بندی مطالب

 

زخم بستر چیست؟

به‌ طورکلی باید گفت: تحت فشار قرار گرفتن، به دلیل دراز کشیدن های طولانی مدت، باعث می شود که بافت‌ های بدن مانند: درم، اپیدرم، ماهیچه و پوست آسیب ببینند و باعث به وجود آمدن زخم‌ هایی بر روی بدن شود و از این جهت می‌ تواند بسیار دردناک و آزار دهنده باشد.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده تر از زخم بستر در نظر بگیریم، باید گفت: دراز کشیدن و خوابیدن در زمان های بسیار زیاد و وضعیت ثابت بدن، باعث می شود که ساییدگی هایی در بستر و یا در صندلی برای بیمار اتفاق بیفتد.

این آسیب‌ دیدگی‌ ها و سائیدگی ها به واسطه کشیدن ملافه بر روی قسمت هایی از پوست و بافت های بدن ایجاد می شود و از این جهت می تواند برای بیمار بسیار ناراحت کننده باشد، البته بهتر است، بدانید برخی از پزشکان علت اصلی زخم بستر را به غیر از آسیب های پوستی، مقابله استخوان با پوست می دانند.

زیرا وقتی که فرد بیمار به مدت زمان طولانی بدون تحرک بر روی یک ناحیه از بدن خود می‌خوابد، باعث می شود، ناحیه ای که به استخوان نزدیک‌ تر است، قرمز و دردناک شود. از همین جهت باعث می شود، پوست آن فرد حساس تر شود و باعث ایجاد زخم بستر برای فرد می‌گردد.

و این مشکلات هنگامی که فرد بیمار به دلیل کم تحرکی و یا بی‌ تحرکی و همچنین بستری شدن‌ های دراز مدت، باعث فشارهای زیادی بر روی بخش های متعدد بدن خود می شود، رخ می دهند. از این جهت نیز باعث می شود، خون‌ رسانی در آن ناحیه به خوبی صورت نگیرد و پوست آن ناحیه تخریب شود.

در ابتدا فرد ممکن است، میزان کمی قرمزی پوست و یا دردناک شدن آن را حس کند که این لکه‌ ها به‌ سرعت رفع نمی شوند و اگر به سرعت درمان نشوند، باعث ایجاد زخم‌ های متعدد و زیادی می شوند و همین طور این زخم‌ ها به زخم‌ های عفونی تبدیل می‌گردند و می‌توانند برای فرد بسیار دردناک باشند.

به‌ طورکلی اغلب، افرادی دچار زخم بستر می شوند که مجبور هستند برای مدت‌ های طولانی در بستر باشند و وضعیت خواب آن ها ثابت باشد. این افراد توانایی لازم برای تغییر دادن وضعیت خود و ایجاد تحرک را ندارند.

به همین سبب باعث به وجود آمدن زخم بستر می‌ شوند. به‌ طور کلی اگر بخواهیم یک تعریف در رابطه با زخم بستر داشته باشیم، باید بگوییم:

به دلیل فشارهای متعددی که در دراز مدت بر روی برجستگی های استخوانی یک فرد صورت می‌گیرد و باعث به وجود آمدن انواعی از زخم می شود، زخم بستر یا بد سر Bedsore ایجاد می شود که ضایعه‌ای بسیار دردناک است.

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به زخم بستر هستند؟

بیمارانی که در دراز مدت در یک وضعیت ثابت هستند و به یک پهلو می خوابند.
افرادی که دارای کهولت سن هستند.
افراد که از بیماری دیابت نوع دو رنج می برند.
کسانی که معلولیت دارند و از ویلچر استفاده می کنند

علائم و نشانه های زخم بستر به چه صورت می باشند؟

زخم بستر دارای علائم و نشانه هایی می‌ باشد که در ادامه آن‌ ها را ذکر خواهیم کرد:
باعث تغییر در رنگ و بافت پوست می شود.
باعث ایجاد ورم در پوست می شود.
مشاهده تخلیه های پر از چرک، یکی دیگر از علائم بیماری زخم بستر می باشد.
در برخی از قسمت‌ ها، پوست سرد تر یا گرم‌ تر از دیگر بخش‌ ها می باشد.
باعث ایجاد حساسیت های پوستی در قسمت هایی از بدن می شود.
البته بهتر است، در این باره بگوییم که زخم بستر بستگی به میزان عمق و شدت آن در نقاط بدن دارد و می تواند از یک التهاب و قرمزی ساده شروع شود و اگر به موقع درمان نشود، باعث ایجاد آسیب های بسیار عمیقی می شود که می‌ تواند از این جهت به ماهیچه و استخوان نیزآسیب برساند.

مراحل پیدایش زخم بستر چگونه است؟

برخی از افراد نیز عارضه زخم بستر را با نام زخم فشاری می‌ شناسند. همان طور که گفتیم، زخم بستر در اثر فشارهای دراز مدت، می تواند بر تمامی بخش های بدن علی الخصوص نواحی که جراحت دارند، اثر بگذارد.

این زخم ها عموماً باعث ایجاد جراحت پوستی می شوند و می توانند عمیق شوند و به سطح استخوان نیز دسترسی پیدا کند.

اگر درمان زخم بستر را نادیده بگیرید و سریعاً به درمان آن نپردازید، امکان دارد که عواقب بسیار دردناک و خطرناکی برای شما صورت بگیرد و از این جهت سلامتی شما را دچار اختلال کند.

گفته شد که زخم بستر عموماً با توجه به فشار و نیرویی که صورت می‌گیرد، باعث می شود، جریان خون به پوست و بافت های بدن نرسد و با کم شدن و یا قطع شدن میزان خون رسانی و رساندن مواد مغذی به سلول ها، باعث می شود که سلول بمیرد و زخم عموماً گسترش پیدا کند و بزرگ تر شود.

برای این‌ که بتوانید درمان زخم بستر را به نحو احسن انجام دهید، باید بدانید که زخم بستر در چه مرحله‌ ای قرار دارد تا به واسطه آن تشخیص درستی برای درمان آن صورت بگیرد.

در ادامه این موضوع قصد داریم مراحل زخم بستر را برای شما شرح دهیم تا اطلاعات مناسبی در رابطه با مراحل آن داشته باشید و سپس درمان آن را انجام دهید.

مرحله اول:

در مرحله اول شما به مرور متوجه تغییراتی در رنگ نواحی پوست می شوید و حتی ممکن است، در این مرحله پوستی که درگیر عوارض زخم بستر شده است، بی رنگ شود.

در مرحله اول عوارض بسیار کمی از زخم بستر برای فرد بیمار بروز می‌کند و حتی ممکن است، بعد از چند روز به مرور این تغییر رنگ و بی رنگی پوست برطرف شود و بهبود بیابد.

مرحله دوم:

در مرحله دوم عارضه، زخم بستر پوست فرد مورد نظر، میزان کمی در ناحیه آسیب‌ دیده باز می شود و ممکن است، علائمی از ضعف و مردگی پوست در اطراف بافت های زخمی پوست دیده شود.

در این حالت ممکن است، زخم عفونت کند و حالت عفونی آن رو به افزایش برود. در این هنگام زخم به صورتی و قرمز تغییر رنگ می‌ دهد. در مرحله دوم امکان بهبودی ممکن است، چندین هفته طول بکشد و به میزان بیشتری نیاز است تا پوست حالت اولیه خود را به دست بیاورد.

مرحله سوم:

در مرحله سوم به مرور زخم عمق بیشتری پیدا می‌کند و می تواند تاثیر بسیاری بر روی لایه‌ های چربی پوست بگذارد.

عموماً برای این‌که بتوانیم درمان را در مرحله سوم زخم بستر انجام دهیم، به ما هها زمان نیاز می باشد، زیرا عمق این زخم بیشتر شده و زمان زیادی نیاز است تا به طور کامل برطرف گردد و بهبود بیابد.

مرحله چهارم:

در این مرحله عمق زخم به حدی شدت پیدا کرده است که می‌ تواند ماهیچه ها و استخوان‌ ها را کاملاً درگیر کند و زخم کاملاً عفونی شده می باشد.

برای این که بتوان در این مرحله زخم بستر را درمان کرد،ماه های بسیاری نیاز است و حتی ممکن است، پوست به حالت اولیه خود باز نگردد، زیرا در این مرحل، شدت درگیر شدن استخوان و ماهیچه زیاد می باشد.

عوامل موثر در ایجاد زخم بستر کدام موارد هستند؟

حال که در رابطه با مراحل به وجود آمدن زخم بستر یک تصویر کلی به دست آورده اید، لازم است، در رابطه با عواملی که ممکن است، برای به وجود آمدن زخم بستر مؤثر باشند، بیشتر بدانید.

در ادامه برای شما عوامل و عللی که ممکن است، در به وجود آمدن زخم بستر تاثیر به سزایی داشته باشند را ذکر می‌ کنیم:

فشار:

فشارهای ناشی بر روی بدن که به صورت دائم صورت می‌ گیرند، باعث می شوند که گردش خون در بافت‌ های پوست صورت نگیرد.

به همین دلیل مواد مغذی و اکسیژن نمی‌ توانند به حد کافی به بافت های ضروری و مهم بدن برسند. نرسیدن مواد غذایی به سلول ها باعث می شود که فشار زیادی بر روی این نواحی وجود داشته باشد و در نهایت سبب می‌ شود، بافت آسیب ببیند و بمیرد.

از همین جهت، فشار یکی از عوامل بسیار مهمی است که می تواند نقش بسیار مهمی در به وجود آمدن زخم بستر داشته باشد. به همین دلیل افرادی که توانایی حرکت کردن ندارند، بیشتر در معرض خطر زخم بستر هستند.

اصطکاک:

اصطکاک باعث می شود که پوست فرد بیمار بر روی ملافه، لباس و تخت سابیده شود و از این جهت پوست را آسیب پذیر می کند و بیشتر آن را تهدید به جراحت می کند.

علی الخصوص اگر پوست مرطوب باشد، این اصطکاک بیشتر صورت می گیرد. به همین دلیل مسئله اسطکاک یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که می تواند تاثیر به سزایی برای به وجود آمدن زخم بستر در افراد باشد.

خونمردگی و سائیدگی:

در برخی موارد سر خوردن و یا زمین خوردن سبب خون مردگی و ساییدگی می شود. ممکن است، در هنگام جا به جا شدن، پا به دیوار و یا سطح تخت برخورد کرده باشد و باعث به وجود آمدن خون مردگی شود.

این افراد به دلیل این‌ که حس و درکی از درد ندارند، ممکن است، متوجه به وجود آمدن خون مردگی و زخم نشوند و به همین جهت خون رسانی در زخم صورت نمی‌گیرد و باعث ایجاد به وجود آمدن زخم بستر می شود.

ایجاد عرق و رطوبت بر روی سطح پوست در دراز مدت: همچنین اگر سطح پوست به علت عرق کردن و یا وجود مدفوع یا ادرار مرطوب باشد، ممکن است، باعث از بین رفتن لایه‌ های سطحی پوست شود و از همین جهت پوست آسیب پذیرتر می شود و بیشتر می‌ تواند در معرض خطر ابتلا به زخم بستر قرار بگیرد.

سوختگی در نواحی متفاوت پوست:

ممکن است، به دلایل مختلفی سوختگی در بدن فرد بیمار رخ دهد. از عوامل شایع سوختگی می توان به:

آب داغ مثلاً حمام با دوش آب داغ، ریختن غذای داغ یا مایعات بر روی سطح پوست، حرارت اجاق گاز، آفتاب سوختگی، کیسه‌ های آب داغ، سیگار، نشستن در جایی که در معرض آفتاب باشد، سوختگی به واسطه سشوار و اتو و سوختگی به واسطه برخی مواد ضد عفونی کننده اشاره کرد که می توانند از این جهت باعث به وجود آمدن زخم بستر شوند.

سرمازدگی:

به دلیل در معرض سرما قرار گرفتن بیمار ممکن است، سرمازدگی به وجود بیاید، همچنین برخی از بیماران ممکن است، از کیسه‌ های آب یخ استفاده کنند که این کیسه‌ ها نیز می توانند باعث ایجاد سرما زدگی در بیمار شوند.
سایر عوامل مؤثر
استراحت کردن و یا نشستن بر روی سطوح زمخت و سفت
حرارت بدن و تب
استفاده از وسایل نادرست
کمبود مایعات و برخی از مواد غذایی در بدن
محل زخم قبلی
همچنین باید به این نکته دقت داشت که به واسطه فشاری که بر هر ناحیه از بدن وارد می شود، پوست و بافت‌ های آن می‌ توانند تحت تاثیر باشند و عوامل مخربی برای آسیب زدن به پوست را ایجاد کنند.

عوامل و علل ابتلا به زخم بستر چیست؟

در رابطه با عواملی که باعث مبتلا شدن به زخم بستر می شوند، می توان عدم تحرک را نام برد، زیرا افرادی که در بستر بیماری هستند، نمی توانند به راحتی پوزیشن خوابیدن و یا نشستن خود را تغییر دهند و دائماً در حال حرکت باشند.

این افراد از مشکل حرکتی رنج می برند. به همین سبب می باشد، که دائماً بر روی یک نواحی از بدن خود دراز کشیده و یا نشسته اند و سبب به وجود آمدن زخم بستر می شوند. عوامل خطر زایی که ممکن است، تحریک زخم بستر را بیشتر کنند، عبارتند از:

عدم تحرک:

افراد ممکن است، با توجه به شرایط بدنی خود و مشکلاتی که در ستون فقرات و ناحیه های دیگر بدن خود دارند، توانایی حرکت دادن بدن خود را نداشته نباشند. پس این یکی از مهم‌ ترین دلایل خطر ابتلا به زخم بستر عدم تحرک می باشد.

عدم ادراک حسی:

برخی از افراد به دلیل جراحت ها و اختلالاتی که در بدن آن ها وجود دارد، نمی توانند درک درست حسی داشته باشند.

به همین دلیل نمی توانند احساس کنند که در نواحی از بدن خود درد دارند. همین موضوع باعث عدم جا به جایی این افراد می شود و دائماً بر روی یکی از نواحی بدن خود می مانند. پس عدم ادراک حسی یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن زخم بستر می باشد.

تغذیه نادرست و کمبود آب بدن:

بدن در حالت کلی احتیاج دارد که در طول شبانه روز میزان زیادی از مایعات، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کند تا بتواند پوستی سالم داشته باشد و از خراب شدن بافت های خود پیشگیری کند.

به همین دلیل اگر تغذیه نامناسب و کمبود آب در بدن فرد وجود داشته باشد، باعث می شود که زخم بستر زودتر برای این افراد رخ دهد.

انواع بیماری که ممکن است، بر روی گردش خون تاثیر داشته باشند: برخی از افراد، از بیماری ها و مشکلاتی مانند: دیابت و بیماری‌ های عروقی دیگر رنج می برند.

این بیماری ها ممکن است، بر روی گردش خون تاثیر گذار باشند. به همین جهت می توانند خطراتی برای آسیب رساندن به بافت داشته باشند. در همین راستا ممکن است، این بیماری ها شرایط را برای به وجود آمدن زخم بستر مهیا کنند.

برای پیشگیری از ابتلا به زخم بستر چه اقداماتی لازم است؟

سوال برخی از افراد این است که چگونه می توانند از به وجود آمدن زخم بستر جلوگیری کنند. راه حل‌ های متعددی برای پیشگیری از به وجود آمدن زخم بستر وجود دارد، که برای شما در رابطه با آن‌ ها صحبت می کنیم.

تغییر حالت خوابیدن بیمار:

یکی از مهم‌ ترین پیشگیری‌ هایی که در زخم بستر مؤثر می باشد، تغییر دادن حالت خوابیدن بیمار می باشد، زیرا از این جهت می تواند فشارهای ناشی بر روی بدن بیمار کمتر شود.

به همین ترتیب هر چند وقت یک‌ بار باید حالت خوابیدن بیمار تغییر داده شود تا از این جهت بدن بیمار دچار زخم بستر نشود.

این یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اقدامات لازم برای جلوگیری از به وجود آمدن زخم بستر می باشد و افراد بسیاری از طریق این راه توانسته اند نتیجه مطلوبی دریافت کنند.

تغذیه مناسب:

تغذیه مناسب و رساندن ویتامین های متفاوت می تواند تاثیر بسیار مفیدی برای بهبودی زخم بستر باشد.

بهتر است، بدانید که استفاده کردن از سبزیجات و پروتئین ها مخصوصاً میوه‌ هایی که ویتامین ث دارند و همین‌ طور مصرف زینک، می‌ تواند راهکار بسیار مناسبی برای برطرف نمودن زخم‌ های بستر باشد.

لازم است، بدانید که یک برنامه غذایی درست می تواند باعث شود، بدن بتواند سلول های جدیدی بسازد و از این رو به بهبود زخم سرعت ببخشد.

مراقبت از پوست:

افراد ناتوان باید با مراقبت کردن از پوست خود و بازرسی کردن آن، متوجه شوند که کدام مناطق از پوستشان تیره‌ تر و یا قرمزتر شده است.

اگر فرد ناتوان آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشد، می تواند، تشخیص دهد که ممکن است، بخشی از پوست او دچار تغییر رنگ شده است و از همین جهت حالت خوابیدن و نشستن خود را تغییر بدهد تا فشارهای وارده بر روی پوست او کمتر شود.

استفاده کن از بالش‌ های هوایی :

برای پیشگیری کردن از زخم بستر، بالش‌ های هوایی گزینه ای بسیار مناسب می باشند،

زیرا از این طریق می توانند فشار هایی که بر روی زخم وارد می شود را کمتر کنند و باعث شوند که خون در سلول‌ ها بهتر حرکت کند و بتواند از این طریق سرعت بهبودی زخم را بیشتر کند.

بالشت‌ های هوایی تاثیر به سزایی برای کم کردن زخم بستر دارند. این بالش‌ ها در انواع ها مختلفی در بازار عرضه می‌شوند.

توصیه های لازم برای زخم بستر شامل چه مواردی می شود؟

از فشار آوردن بیش از حد بر روی استخوان های ران جلوگیری کنید.
در هنگام خوابیدن و دراز کشیدن، حتماً یک بالشت کوچک در نواحی نرمه ساق پا بگذارید.
هرگز در زیر زانو به طور مستقیم چیزی نگذارید که باعث شود گردش خون در آن قسمت دچار اختلال شود.
مراقب وارد شدن ضربه به پاشنه ها و زانوهای خود باشید.
اگر از تخت استفاده می کنید، قسمت بالای آن را بیشتر از ۳۰ درجه بالا نیاورید، زیرا ممکن است، احتمال افتادگی و سر خوردن زیاد شود.
برای برطرف نمودن زخم بستر از تشک‌ هایی استفاده کنید که باعث کم شدن فشار می‌ شوند.

لازم است، از تشک‌ های آبی و تشک های هوا استفاده لازم را به عمل بیاورید.
برای این‌ که بتوانید از تمامی موارد بالا استفاده کنید، نیاز است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید، البته لازم است، بگوییم: وسایلی که برای پیشگیری از زخم بستر استفاده می شوند، اثرات متفاوتی با یکدیگر دارند.

همه صندلی های موجود باید شامل بالشت هایی باشند تا از این جهت بتوانند کاهش فشار را به همراه داشته باشند. در اغلب ابزار های پزشکی، بالشت های متفاوتی وجود دارد که شامل فوم، ژل آبی یا بالشت های پرشده از هوا می باشند که برای جلوگیری از زخم بستر بسیار مؤثر می باشند.
اگر قادر به حرکت بالا تنه خود هستید، سعی کنید، آن را تکان دهید تا عدم تحرک باعث به وجود آمدن زخم بستر نشود.

با توجه به این‌که تمامی وسایل می‌ توانند برای جلوگیری از زخم بستر مؤثر باشند، اما هیچ کدام آن‌ ها نمی‌ تواند به اندازه تحرک و جا به جا شدن مؤثر باشد.

بهترین زمان برای درمان زخم بستر در منزل (شمال تهران )چه موقعی است؟

زخم بستر از انواع زخمی است که تاخیر در رسیدگی به آن و شروع درمان ممکن است اثراتی مخرب بر زمان بهبود و حتی اصل بهبودی زخم داشته باشد.

بنابراین به محض رویت علائمی مانند: کبودی خون مردگی قرمزی التهاب تاول و رنگ سیاه و سفید در زخم و … بلافاصله با مرکز آلفاطب تماس بگیرید تا بهترین خدمات را برای درمان زخم بستر در منزل شمال تهران را به شما ارائه دهند.

در رابطه با سلامت پوست، چه توصیه های وجود دارد؟

شما باید بتوانید با بررسی روزانه پوست خود از زخم های فشاری جلوگیری کنید. شما باید به در طول روز حداقل یک بار پوست خود را مورد بررسی قرار دهید و اگر به نقاطی دسترسی نداشتید، می توانید از آینه برای این کار استفاده کنید.

حتی اگر خودتان قادر به انجام این کار نیستید، می توانید از مراقب خود درخواست کنید که پوست شما را بررسی کند.

اگر در شرایطی هستید که قادر به راه رفتن نیستید و می بایست در تخت باقی بمانید، باید توجه خاصی بر قسمت های ران ها، ستون فقرات، شانه، آرنج و پاشنه داشته باشید و آن‌ ها را چک کنید.

همین طور اگر دائماً بر روی ویلچر نشسته اید، باید به نواحی باسن و ساق پا توجه ویژه ای داشته باشید. اگر نشانه ای از هر یک از آسیب های پوستی و یا عفونت در سطح پوست خود دیدید، فوراً با پزشک مشورت کنید.

توصیه های لازم در رابطه با تغذیه در خصوص زخم بستر، شامل چه مواردی می باشد؟

همان طور که ذکر کردیم، تغذیه مناسب می‌ تواند تاثیر به سزایی برای جلوگیری از زخم بستر باشد.

بدن نیاز دارد تا بتواند تمامی مواد پروتئینی و معدنی را جذب کند و اگر این مواد به بدن نرسند، بافت‌ های آن آسیب پذیر می شوند و زودتر در معرض خطر قرار می گیرند.

ممکن است، شما در دوران نقاهت بعد از عمل باشید و در این راستا اندام شما قادر به حرکت نباشد، مسلماً در این مواقع اشتهای کمی دارید و بی میل هستید و ممکن است، خوردن غذا برای شما دشوار باشد

اما باید بدانید که رسیدن پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی به بدن شما، یک امر بسیار مهم می باشد و از این طریق می تواند پروتئین لازم را برای بافت های شما تامین کند.

زخم بستر در کدام نواحی بدن به وجود می‌آید؟

بهتر است بدانید که زخم بستر اغلب در قسمت هایی ایجاد می شود که کمتر تحرک دارند و تماس بیشتری با تخت خواب، زمین و یا ملافه دارند و باعث به وجود آمدن اصطحکاک می شوند. این قسمت ها عبارتند از:
پشت سر
گوش ها
کتف‌ ها
جناغ ها
آرنج ها
زیر باسن
زیر زانو
پاشنه های پا
پشت پاشنه استخوان خارجی بین ۲ برجستگی باسن
البته در برخی از افرادی که در حالت درازکش بر روی شانه هستند،در کناره‌ های سر، کناره‌ های لاله گوش، روی برجستگی های کناری قوزک پا و برجستگی های کناری لگن نیز ممکن است، اتفاق بیفتد.
در افرادی که به مدت زیادی از ویلچر استفاده می کنند و بر روی آن می نشینند نیز ممکن است، زخم بستر در نواحی زیر به وجود بیاید:
پشت استخوان بین ۲ برجستگی باسن
روی برجستگی باسن
پشت استخوان های کتف یا ستون
روی ساعد یا ران در محل تکیه گاه
به طورکلی هر فردی که مدت زمان زیادی در بستر می باشد و یا بر روی ویلچر می نشیند، نمی‌تواند دائماً حالات خود را تغییر دهد و خود را جا به جا کند. از همین جهت به محض این‌که علائم بالا برای شما دیده شد، باید فوراً به فکر درمان باشید.

تشخیص زخم بستر به چه صورت انجام می شود؟

پزشک و پرستار با وارسی زخم بستر می توانند میزان آسیب‌ دیدگی آن را تشخیص دهند و در برخی موارد نیز ممکن است، تست صورت بگیرد، اما معمولاً تست گرفتن غیرضروری می باشد و اگر علائمی مانند: عفونت در بیمار وجود داشته باشد، پرستار ملزم به تست گرفتن از بیمار می باشد،

و می‌ تواند بر روی بافت ها آزمایش انجام دهد. اصولاً تست گرفتن شامل آزمایش خون، معاینه آزمایشگاهی بافت و غیره می باشد و به واسطه آن پرستار و پزشک می توانند زخم بستر را مورد ارزیابی قرار دهند. مواردی که در ارزیابی زخم بستر مؤثر می باشند، عبارتند از:
اندازه و عمق زخم
نوع بافت و رنگ پوست بیمار که به طور مستقیم تحت تاثیر زخم قرار گرفته است.
درصد مرگ بافت هنگامی که زخم رخ داده است.
وضعیت زخم مثل عفونت،خون‌ ریزی و بوی بد داشتن
درمان زخم بستر:
لازم است، بدانید که اگر بخواهیم درمان زخم بستر را انجام دهیم، باید بتوانیم تشخیص دهیم که زخم در چه وضعیتی قرار دارد،

زیرا درمان هر مرحله متفاوت می باشد و برای تمامی مراحل یک درمان مشخص در نظر گرفته نمی شود،

همچنین باید ذکر کرد که در هر مرحله نیاز است که تشک های خاص و یا پانسمان مخصوص آن مرحله انجام شده و مورد استفاده قرار بگیرد تا بتوان فشار ناشی بر روی پوست را کاهش داد و از پوست محافظت کرد. حتی گاهی اوقات احتمال دارد، برای درمان زخم بستر از جراحی استفاده شود.

در زخم بستر مرحله 1 تا 2 عموماً با مراقبت‌ های چند هفته تا چند ماه، می توان زخم را التیام بخشید، اما در مرحله 3 زخم عمیق تر شده و درمان آن دشوار تر می باشد و ممکن است، پوست واکنش خوبی برای درمان نشان ندهد.

همان‌ طورکه می‌ دانید زخم بستر یک عارضه سلامتی پیچیده می باشد که برای درمان آن بسیاری از عوامل مؤثر هستند.

به همین دلیل اگر شما دچار زخم بستر شدید، باید بدانید که با استفاده از تیم متخصص پزشکی و مراقبت‌ های لازم باید بتوانید درمان آن را به طرز محافظه کارانه انجام دهید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

درمان اولیه زخم بستر در منزل چگونه صورت می گیرد؟

هنگامی که شما علائم زخم بستر در فردی مشاهده کردید، برای این که بتوانید روند درمان آن را بهتر کنید، باید بیمار را جا به جا کنید و از ثابت و بی حرکت ماندن بدن او جلوگیری کنید. به طور معمول باید در طی ۲۴ تا 48 ساعت آینده این کار را تکرار کنید تا درمان اولیه برای زخم بستر در منزل صورت بگیرد.

بعد از این‌که زخم‌ های اولیه رویت شد، شما باید از بیمار مراقبت بیشتری داشته باشید تا دوباره علائم آن پدیدار نشود. درمان‌های اولیه زخم بستر بسیار راحت و کاربردی می باشند و هر فردی در منزل می تواند آنها را انجام دهد.

لازم است، بدانید که نباید به هیچ وجه پوستی که دچار زخم بستر شده است و التهاب فراوانی دارد را ماساژ دهید، زیرا ماساژ می تواند بافت‌ های زیرین پوست را سریع تر تخریب کند.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند ماساژ می تواند برای بهبود خون رسانی بسیار مفید باشد، اما طبق توصیه پزشکان، ماساژ دادن ناحیه آسیب‌ دیده، راهکار خوبی برای بهبود یافتن زخم بستر نمی باشد. پس به شدت از ماساژ دادن قسمت‌ های زخم بستر جلوگیری کنید.

درمان زخم بستر در منزل به واسطه حضور متخصص، به چه صورتی انجام می شود؟

اگر مشاهده کردید که زخم دارای عفونت و بوی بد و یا علامت های دیگری می باشد، نیاز است، از فردی که در این کار تبحر و تخصص کافی داشته باشد، کمک گرفته شود.

متخصصین درمان زخم بستر در رابطه با این عارضه، اطلاعات پزشکی مفیدی دارند که به واسطه این اطلاعات کاربردی می توانند روند درمان بیمار را بهتر کنند و می‌توانند زخم را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن رو به بهبودی ببرند

و از این جهت بسیار مفید واقع شوند. امروزه بسیاری از افراد می‌ توانند به عنوان پرستار در منزل، کمک بسیار به سزایی در رابطه با زخم بستر برای شما به همراه داشته باشند و از این جهت سلامت بیمار شما را تضمین کنند.
بعد از این که شما در بیمار خود علائم های اولیه زخم بستر را مشاهده کردید، می‌ توانید با یک مرکز تخصصی اعزام پرستار به منزل تماس بگیرید و درخواست خود را اعلام کنید،

سپس پزشکان و افرادی که تخصص کافی در رابطه با زخم بستر دارند، شرح کاملی از حال بیمار شما را می گیرند و می‌ توانند در کمترین زمان ممکن بیمار شما را ویزیت کنند.
پزشکان متخصصی که در این حیطه فعالیت دارند، قبل از این‌که به منزل بیمار اعزام شوند، با خانواده آن تماس گرفته و شرح حال دقیقی از آن میگیرند تا اگر نیاز به استفاده از تجهیزات و داروهای خاصی می باشد،

آن ها را به‌ همراه داشته باشند تا بتوانند به واسطه داروها و تجهیزات مورد نظر، زخم بستر بیمار را به سرعت درمان کنند.

از همین جهت پزشکانی که در این زمینه تخصص کافی دارند، می توانند بسیار مفید واقع شوند و با اعزام به منزل بیمار به درمان زخم بستر آن را سرعت ببخشند.

لازم است، بدانید که درمان زخم بستر یکی از دشوارترین کارها در حیطه کاری پزشکی و کلینیکی می باشد و فردی که درمان زخم بستر را انجام می‌ دهد، باید تخصص کافی در رابطه با این موضوع داشته باشد. همان طورکه در مطالب بالا برایتان ذکر کردیم،

زخم بستر یک زخم پیش‌ رونده می‌ باشد و می تواند به مرور گسترش پیدا کند و اگر در هنگام مناسب اقدام به درمان آن نشود، باعث می شود، بافت های مناطق دیگر پوست آسیب ببیند و بیشتر پوست در معرض خطر از بین رفتگی باشد.

یکی دیگر از دلایلی که از اهمیت ویژه ای برای درمان زخم بستر به واسطه متخصصین و پزشکان با مهارت وجود دارد این می‌ باشد که باید تشخیص دهند، روند زخم بستر در چه مرحله‌ای می‌ باشد،

زیرا درمان برای هر مرحله متفاوت است و برای هرکدام از مراحل مختلف درمان منحصر به فردی در نظر گرفته می شود، همچنین با استفاده از داروهای مناسب می توان از روند پیشروی زخم بستر جلوگیری کرد.

انتخاب داروهای مناسب نیاز به دانش و اطلاعات کافی در رابطه با حوزه پزشکی دارد، به همین دلیل حتماً باید پزشکی که تخصص کافی در رابطه با این موضوع دارد، درمان را انجام دهد.

از همین جهت استفاده از یک پزشک متخصص می تواند تضمین کند که بیمار شما سلامتی خود را به دست بیاورد و با استفاده از کمک های متخصصین در منزل بهبودی حاصل شود.

مزایای درمان زخم بستر در منزل چیست؟

با توجه به این‌که زندگی شهری و مشکلات آن علی الخصوص ترافیک گسترش یافته است و همین طور در تمامی ساعات شبانه روز و در ایام تعطیل و ساعات دیگر روز، دسترسی همه افراد به مطب و بیمارستان مقدور نمی باشد

و همچنین در برخی موارد ممکن است، بیمار سالمند توانایی جا به جا شدن نداشته باشند، افراد تمایل ندارند که از منزل خارج شوند و ترجیح می‌ دهند که درمان خود را در منزل سپری کنند.

به همین دلیل یکی از مهم‌ ترین نیاز های اغلب افراد این است که در منزل خود درمان شوند تا از این طریق بتوانند احساس راحت تری داشته باشند.

همان طور که ذکر کردیم، تمامی مراحل زخم بستر با یکدیگر متفاوت می باشند، بنابراین نیاز است که فردی با تخصص و مهارت کافی برای بر طرف نمودن و درمان زخم بستر اقدام کند. از همین جهت افراد و پزشکان بسیاری هستند که در منزل درمان زخم بستر را انجام می‌ دهند.

درمان زخم بستر در منزل دارای مزایا و ویژگی‌ های بسیاری می باشد. مثلا سرعت رسیدگی پرستاران بسیار بالا می‌ باشد و می‌ توانند در کمترین زمان ممکن، بالاترین کیفیت و بهبود بخشی را برای بیمار به همراه داشته باشند، همچنین این افراد قیمت های مقرون به صرفه‌ای برای درمان زخم بستر در نظر می‌ گیرند.

به دلیل این‌که این افراد تخصص کافی در زمینه کاری خود دارند، از اشتباهات پرهیز می‌شود و بیمار دچار آزار و اذیت نمی شود، همچنین این افراد می‌ توانند تشخیص دهند که چه دارویی برای بیمار مناسب می باشد و وضعیت بیمار را بررسی می‌ کنند، سپس با توجه به موقعیت آن می‌ توانند درمان را انجام دهند.

همین طور به این افراد می توان دسترسی بسیار آسانی داشت، ایشان در هر ساعت از شبانه‌ روز و حتی در روزهای تعطیل برای درمان زخم بستر مراجعه می کنند و دیگر نیاز نیست که بیمار از منزل خارج شود.

با توجه به موقعیت جسمانی که بیمار دارد نیاز نیست، به بیمارستان برود. از همین جهت درمان زخم بستر در منزل بسیار پرکاربرد می باشد و اکثر افراد ترجیح می دهند که از این روش استفاده کنند تا بتوانند بهبودی کامل را داشته باشند.
پس، از ویژگی‌ های درمان زخم بستر در منزل می توان موارد زیر را نام برد:
عدم نیاز به خروج از منزل
عدم نیاز به جا به جایی سالمند و بیمار
دسترسی راحت به پرستار در هر ساعت از شبانه روز و روزهای تعطیل
کیفیت مطلوب
نتیجه دهی در کمترین زمان ممکن
مناسب ترین قیمت
پاسخ‌ گویی 24 ساعته در تمام ایام سال

جراحی زخم بستر چگونه می باشد؟

برخی از زخم های فشاری قابل بهبود نیستند. یعنی به حدی این زخم عمیق شده و دارای عفونت می باشد که ممکن است، به واسطه دارو بهبود پیدا نکند و برای بهبود یافتن احتیاج به جراحی دارد.

برای درمان این نوع زخم‌های فشاری، در ابتدا باید بافت های آسیب دیده و مرده را جدا کرده تا باعث شود که بقایای زخم شل شود و به مرور بهبود پیدا کند.

این کار را به واسطه دستگاه‌ های پیشرفته پزشکی انجام می دهند تا از این طریق با استفاده از تجزیه بافت های مرده، بهبودی زخم حاصل شود، البته در برخی از زخم‌ های فشاری کوچک نیز ممکن است، از این روش استفاده شود.

درمان های خانگی طبیعی برای زخم بستر:

اگر خیلی سریع از بیماری زخم بستر مطلع شوید، می توانید در مراحل اولیه آن را کنترل کنید و به واسطه درمان‌های متفاوت از روند آن پیشگیری کنید.

اگر مدت زمان زیادی از اولین علائم آن بگذرد و درمانی صورت نگیرد، امکان این که به یک بیماری جدی تبدیل شود، بسیار زیاد می باشد و از این جهت می‌ تواند برای بیمار دردناک و خطرناک باشد.

عفونت هایی که به واسطه زخم بستر بر روی پوست ایجاد می شوند، باعث تورم و قرمزی می شوند و می توانند به استخوان ها نفوذ داشته باشند و آن‌ ها را درگیر عفونت های شدید کنند که از این جهت ممکن است، منجر به سرطان شود.

در ادامه برای شما در رابطه با درمان‌ های خانگی طبیعی برای زخم بستر صحبت می‌ کنیم تا اگر در مراحل اولیه زخم بستر بودید، بتوانید به‌ سرعت آن را برطرف کنید.

درمان با پد ژل

با استفاده از پد ژل یا تشک‌ های مخصوص بر روی زخم بستر در مراحل اولیه می توانید به مرور از روند آن جلوگیری کنید. برای این‌که نتیجه بهتری از این روش حاصل گردد مرتباً در طول روز چند بار از پد های ژل و تشکچه های مناسب استفاده کنید.

درمان با آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که می تواند به زخم بستر بسیار کمک کند تا از این طریق درمان صورت بگیرد، زیرا گیاه آلوئه ورا می‌ تواند به بافت های آسیب‌ دیده رطوبت برساند و از همین جهت می‌تواند به روند بهبود بخشی زخم بستر سرعت ببخشد.

برای این که بتوانید از آلوئه ورا برای درمان زخم بستر استفاده کنید، کافی است که یک آلوئه ورا را برش زده و ژل آن را بر روی نواحی که دچار زخم فشاری شده است، به آرامی ماساژ دهید و منتظر باشید تا ژل بر روی سطح پوست خشک گردد تا بتواند تاثیر مثبتی برای درمان زخم بستر به همراه داشته باشد.

در آخر با یک پارچه محل آسیب را تمیز کنید. شما می توانید این کار را در طول روز ۳ بار انجام دهید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

درمان با روغن نارگیل

همان‌ طورکه می دانید روغن نارگیل پر از اسید های چرب می باشد و از این جهت می تواند گزینه مناسبی برای درمان زخم فشاری در نظر گرفته شود.

به این صورت که می توانیم روغن نارگیل را بر روی نواحی که به واسطه زخم بستر آسیب دیده است، به آرامی ماساژ دهید تا از این طریق روغن نارگیل جذب بافت‌ های پوست شود.

لازم است، بدانید در هنگام ماساژ دادن، باید دقت کنید که فشاری بر روی سطح پوست و نواحی آسیب دیده وارد نشود تا از این جهت برای بیمار ناراحت کننده نباشد.

درمان با آب شور

گاها زخم‌ ها به خوبی پاکیزه نمی شوند. این نوع زخم ها اغلب دارای عفونت هستند. آب شور می تواند پوست مرده و شل را از بین ببرد و مایعات اضافی که به واسطه عفونت در زخم ایجاد شده است را کمتر می‌ کند.

اگر شما نیز علاقه‌ مندید که از روش آب شور برای برطرف کردن عفونت های زخم استفاده کنید، نیاز است که ۲ قاشق چای‌خوری نمک را به ۱ فنجان آب اضافه کنید و این دو را به خوبی ترکیب کنید، سپس این ترکیب را بجوشانید و هنگامی که خنک شد، با استفاده از آن زخم‌ ها را تمیز کنید.

شما می توانید این عملکرد را در طول روز چند بار تکرار کنید تا درمان زخم بستر حاصل گردد.

درمان با زرد چوبه

ممکن است، بدانید که یکی از خواص بسیار مهم زردچوبه این است که ضدعفونی کننده و آنتی‌اکسیدان می‌باشد و همچنین می تواند برای التهابات استفاده شود و به واسطه آن، التهابات برطرف گردند.

شما نیز می‌توانید به واسطه زردچوبه التهابات زخم بستر را برطرف کنید، اگر می‌خواهید به واسطه زرد چوبه این عملکرد را انجام دهید ،لازم است که محل زخم را به کمک آب شور تمیز کنید و به اندازه لازم بر روی زخم زردچوبه بگذارید و بعد آن را پانسمان کنید، برای این که نتیجه مطلوبی دریافت کنید،

در طول روز باید ۳ بار این عمل را تکرار کنید، همچنین می‌توانید شیر گرم را با زردچوبه ترکیب کنید و در طول روز دوبار میل کنید

درمان با عسل

خاصیت عسل این است که می تواند برای زخم ها بسیار مفید باشد و همین طور می تواند برای درمان زخم بستر کمک به سزایی کند و از عفونت‌ ها جلوگیری می‌کند.

برای این‌ که بتوانید از عسل برای درمان زخم بستر استفاده کنید، باید عسل و شکر را به میزان لازم با هم مخلوط کنید و در نواحی آسیب دیده که دچار زخم بستر شده است، بگذارید و آن را با پانسمان بپوشانید.

برای این‌ که نتایج مطلوبی از این روش دریافت کنید، در طول روز ۱ بار باید از عسل استفاده کنید.

درمان با الکل

الکل خاصیت ضد عفونی‌کننده دارد و می تواند برای زخم بستر مفید باشد و عفونت های به وجود آمده را بر طرف کند. برای این که بتوانید از الکل برای برطرف نمودن عفونت های زخم بستر استفاده کنید، باید پنبه را آغشته به الکل کنید و بر روی محل آسیب دیده ماساژ دهید.

برای این‌که زخم تحریک نشود، بلافاصله می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر می‌ خواهید نتیجه مطلوبی از این روش بگیرید، باید در طول روز حدوداً ۲ بار این عمل را تکرار کنید.

درمان با ویتامین c

هر فرد باید به طور میانگین در طول روز 500 گرم مکمل ویتامین c مصرف کند یا این که از غذاهایی که شامل ویتامین c هستند، مانند مرکبات، اسفناج، کلم بروکلی و غیره درطول روز استفاده کند تا بتواند از این طریق زخم بستر خود را درمان کند.

درمان با وازلین

همان‌ طورکه می دانید، وازلین می‌ تواند برای بهبود بخشیدن به زخم ها مؤثر باشد. می‌ توانید با استفاده از محلول شستشو زخم را بشویید و سپس وازلین را به اندازه لازم بر روی محل آسیب دیده ماساژ دهید و آن روی آن را با پانسمان بپوشانید. برای نتیجه بهتر ۱ الی ۲ بار در روز، انجام این کار نیاز می باشد.

درمان با روغن زیتون

باید دقت کنید که روغن زیتون شما باید خالص باشد تا بتواند درمان لازم را برای زخم بستر انجام دهد. می توانید آن را مستقیماً به محل آسیب دیده بمالید و بعد از حدود ۳۰ الی ۶۰ دقیقه محل مورد نظر را بشویید. لازم است که این کار را ۱ الی ۲ بار درطول روز انجام دهید.

تمامی موارد ذکر شده و درمان های خانگی زخم بستر برای مرحله اول می باشند. باید عنوان کرد که در مرحله دوم نه تنها هیچ کدام این روش ها کاربرد ندارند، بلکه ممکن است، باعث آسیب بیشتر پوست شوند. پیشنهاد می کنیم که فقط از پزشکی که در این زمینه تخصص دارد، کمک بگیرید.

جمع بندی مطالب

در مطالب بالا قصد داشتیم که در رابطه با موضوع زخم بستر برای شما صحبت کنیم. بسیاری از سالمندان و افرادی که توانایی تحرک زیادی ندارند، به زخم بستر دچار می شوند و ممکن است، از این عارضه رنج ببرند.

در مطالب بالا برای شما موارد پیشگیری از به وجود آمدن زخم بستر را عنوان کردیم تا به واسطه اطلاعات کاربردی و مفیدی که در اختیارتان قرار دادیم، بتوانید از به وجود آمدن زخم بستر جلوگیری کنید

همچنین برای شما شرح دادیم که چه افرادی ممکن است، بیشتر در معرض خطر ابتلا به زخم بستر باشند. بیماری زخم بستر برای خود علائم و نشانه‌هایی دارد که برای شما در مطالب بالا ذکر کردیم تا به واسطه این علائم بتوانید تشخیص دهید که دچار زخم بستر شده اید.

مراحل پیدایش زخم بستر کم‌کم صورت می‌گیرد و دارای ۴ مرحله می باشد که در بالا برای شما شرح دادیم که چگونه می‌تواند یک زخم بستر بر روی بافت های پوست شکل بگیرد، همچنین لازم است، بدانید عواملی برای به وجود آمدن زخم بستر مؤثر می باشند تا آگاهی لازم در رابطه با عوامل ابتلا به زخم بستر را داشته باشید.

همین طور لازم است، بدانید که زخم بستر ممکن است، در کدام یک از نواحی بدن به وجود می آید. در مطالب بالا ذکر کردیم که تشخیص زخم بستر چگونه می باشد. همین‌طور برای شما درمان زخم بستر را به همراه داشتیم.

یکی از مسائل بسیار مهمی که در این مقاله برای شما اشاره کردیم، مزایای درمان زخم بستر در منزل می باشد، زیرا به واسطه درمان در منزل می‌ توانید شامل مزایا و ویژگی‌ های بسیاری شوید.

در بالا برای شما ذکر کردیم که درمان زخم بستر در منزل دارای چه ویژگی ها و مزایایی می باشد، همچنین با برخی از راه کارهای خانگی ممکن است، مراحل اولیه زخم بستر را بتوانید کنترل کنید.

درمان زخم بستر در منزل از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، زیرا اغلب افرادی که دچار زخم بستر می شوند، توانایی خارج شدن از منزل را ندارند و همین طور اطرافیان آنها تخصص کافی در رابطه با برطرف نمودن و درمان زخم بستر را ندارند.

به همین جهت نیاز است که یک متخصص با مهارت، به واسطه داروها و تجهیزات خود درمان را انجام دهد. در تمامی مطالب بالا قصد داشتیم برای شما در رابطه با زخم بستر و راه کارهای درمان آن در منزل صحبت کنیم.

امیدواریم که به واسطه این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×