آلفا طب

گرفتن عکس رادیولوژی در منزل

اگر قصد دارید در رابطه با گرفتن عکس رادیولوژی در منزل اطلاعات کافی کسب کنید، در این مقاله ما قصد داریم بطور کامل به بررسی و معرفی این مسئله بپردازیم پس شما میتوانید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا کلیه اطلاعات لازم در رابطه با گرفتن عکس رادیولوژی در منزل را کسب کنید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

امروزه بسیاری از فعالیت های مربوط به پزشکی میتواند در منزل افراد انجام شود. دلیل این موضوع هم اهمیت این مسئله است که انجام فعالیت های پزشکی در منزل بخصوص برای افراد نا توان مسئله ای است که میتواند تاثیر زیادی در حفظ سلامت آن ها و همچنین مزایای دیگر این روش ها دارد.

روش های مختلفی امروزه برای خدمت رسانی و همچنین ارائه خدمات پزشکی به بیماران وجود دارد. از زمانی که مطب های کوچک تبدیل به درمانگاه و بیمارستان شد، ارائه خدمات پزشکی از هرنوع روزانه درحال تغییر بوده است. بسیاری از خدماتی که در گذشته تنها در بیمارستان ها و درمانگاه ها ارائه میشده، امروزه میتواند با تجهیزات جدید و قابل حمل در منزل نیز انجام شود.

این موضوع استقبال بسیاری از سوی بیماران را با خود در پی داشته است و به همین دلیل هم بسیاری از خدمات دولتی و یا شرکت های خصوصی به این فکر افتاده اند که با استفاده از این پتانسیل بزرگ در ارائه خدماات بهتر به مشتریان، به این موضوع بپردازند که خدمات پزشکی خود را در منزل به بیماران ارائه بدهند.

شاید از فکر گرفتن عکس رادیولوژی در منزل نیز تعجب کنید. بسیاری از ما این تصور را داریم که باید حتما عکس برداری رادیولوژی در بیمارستان و با استفاده از تجهیزات غول پیکر رادیولوژی انجام شود

اما ما یک فاکتور مهم و آن هم پیشرفت تکنولوژی را نادیده میگیرم و عملا به این موضوع توجه نمیکنیم که امروزه راه هایی وجود دارد که همین خدمات را درمنزل دریافت کنیم. اگر شما هم کنجکاو شده اید، در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری ارائه بدهیم.

_ ارائه خدمات پزشکی
_ خدمات پزشکی در منزل
_ از چه زمانی خدمات پزشکی در منزل انجام میشد.
_ آیا خدمات پزشکی در منزل در همه زمان ها امکان پذیر بوده است؟
_ چه بیماری هایی در منزل رسیدگی میشود
_ خدمات پزشکی نیازمند به رادیولوژی
_ آیا میتوان خدمات رادیولوژی را در منزل انجام رساند؟
_ گرفتن عکس رادیولوژی در منزل
_ خدمات مرتبط با عکس برداری رادیولوژی
_ خدمات ماموگرافی در منزل
_ جهت انجام خدمات رادیولوژی در منزل به کجا مراجعه کنیم؟
_ بهترین شرکت ارائه خدمات رادیولوژی در منزل
_ نکاتی پیش از انجام خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل
_ نکاتی که باید در حین گرفتن عکس رادیولوژی در منزل انجام بدهید
_ نکاتی برای پس از گرفتن عکس رادیولوژی در منزل
_ چه شرکتی را برای ارائه خدمات رادیولوژی در منزل انتخاب کنیم؟
_ هزینه های خدمات رادیولوژی در منزل
_ عوامل موثر بر هزینه خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل
_ چرا انجام رادیولوژی در منزل بهتر است؟
_ چه کسانی میتوانند از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنند؟
_ گرفتن عکس رادیولوژی در منزل چگونه انجام میشود؟

 

ارائه خدمات پزشکی

بسیاری از افراد در زمینه ارائه خدمات پزشکی فعالیت میکنند. ارائه خدمات پزشکی قدمت بالایی دارد از گذشته های دور انسان با بیماری ها و مشکلات مختلف سلامتی دست و پنجه نرم کرده است. بسیاری از این بیماری ها انسان را از پا درمیاورده است اما دسته دیگری از این بیماری ها نیز هستند که انسان توانسته اند به خوبی راه حل درمانی برای این بیماری ها پیدا کنند.

بهرحال زمانی که انسان محتاج استفاده از یک راه درمانی مطمئن برای بیماری های مختلف میشود، لازم است که در مرحله اول به دریافت خدمات پزشکی متناسب با خود بپردازد. این موضوع از همان ابتدا مورد توجه بسیاری از فعالان در زمینه سلامت و پزشکی بوده است.

و همواره به دنبال افزایش کیفیت سطح خدماتی که به بیماران ارائه میشود بوده اند. بسیاری از کسانی که به ارائه خدمات پزشکی میپرداختند، در ابتدا این خدمات را در منازل به بیماران خود ارائه میدادند. ارائه خدمات پزشکی شیوه ها و روش های مختلفی دارد.

شما نمیتوانید انتظار داشته باشید که خدمات پزشکی را به شیوه های مختلفی از پزشکان و دیگر فعالان در زمینه خدمات پزشکی دریافت کنید.

این خدمات پزشکی میتواند شامل موارد بسیاری شود. این خدمات هم مربوط به خدمات درمانی میشود و هم مربوط به خدمات تشخیصی. خدمات تشخیصی عموما شامل خدمات مربوط به گرفتن آزمایش، عکس گرفتن، ام آر آی و مواردی از این دست میشود درحالی که خدمات درمانی، بیشتر مربوط به خدمات مروبط به درمان بیماری ها و مشکلات مختلف سلامتی میشود.

خدمات دارویی نیز در این حدود قرار میگیرد که در گذشته این دسته از خدمات هم مورد توجه قرار میگرفته است.

با توجه به همه این ها، ما میدانیم که دریافت خدمات پزشکی میتواند دسته های مختلفی را شامل شود و همچنین میتواند در شرایط مختلفی نیز ارائه شود. حتما لازم نیست که شما خدمات پزشکی را در درمانگاه یا در بیمارستاند دریافت کنید.

بلکه بسیاری از این خدمات پزشکی در منزل نیز انجام میشود  همانطور که از گذشته خدمات پزشکی در منزل ارائه میشده است و تنها در شرایط خاص فرد را برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان و درمانگاه منتقل میکردند.

خدمات پزشکی در منزل

خدمات پزشکی در منزل از جمله مواردی است که از گذشته تا به امروز مورد استفاده قرار میگرفته است. همیشه این امکان وجود ندارد که شما بخواهید برای درمان و دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان و درمانگاه مراجعه کنیم.

در گذشته این موضوع به دلایل مختلفی اهمیت بیشتری داشت. پزشکی در منزل بطور کلی به دریافت خدمات پزشکی در منزل متمرکز است.

به این دلیل که وقتی شما درگیر یک بیماری یا یک مشکل در سلامت جسمی خود میشوید، در مرحله اول نیازمند پرستاری و معاینه پزشک و حتی دریافت خدمات تشخیصی خواهید بود. اما شاید به دلایل مختلف این امکان برای شما وجود نداشته باشد که برای دریافت این خدمات بخواهید به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری دریافت خدمات پزشکی در منزل را برای تعدادی از خدمات درمانی و تشخیصی ناممکن میدانند. اما این موضوع چندان هم مشکل نیست. شما میتوانید بهترین خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنید بدون اینکه نگرانی از انجام نشدن این خدمات داشته باشید.

امروزه خدمات پزشکی در منزل با نهایت کیفیت ممکن ارائه میشود. بسیاری از بیمارانی که نیازمند فرآیند های تشخیصی حتی گرفتن عکس رادیولوژی در منزل هستند نیز میتوانند از این خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند.

بهرحال ای موضوع نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که دریافت خدمات پزشکی در منزل میتواند مزایای بیشتری هم داشته باشد.

به همین دلیل انجام پذیر بودن این خدمات پزشکی و فرآیند های درمانی اهمیت بسیار زیادی برای بیماران دارد چرا که با انجام پذیر بودن آن ها، میتوانند بیماران از مزایای بسیار زیادی دریافت خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند.

به لحاظ هزینه شاید دریافت خدمات پزشکی در منزل نیازمند پرداخت هزینه های بیشتری به نظر بیاید اما این نکته را هم باید درنظر بگیریم که گاها همین هزینه ها میتواند درصورت مراجعه حضوری بیشتر شود. بخصوص در شرایطی که جا به جایی بیمار میتواند خطر آفرین باشد یا برای درمان وی نامناسب باشد.

به همین دلیل هم پزشکان توصیه میکنند که فرآیند های درمانی تا حد امکان در منزل انجام شود چرا که هم برای  سلامتی فرد و هم به لحاظ هزینه، صرفه بسیار زیادی خواهد داشت. در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم.

از چه زمانی خدمات پزشکی در منزل انجام میشد

خدمات پزشکی در منزل همانطور که گفت مزایای بسیار زیادی دارد. اما این خدمات در گذشته نیز انجام میشد. شاید دلایلی که در گذشته از خدمات پزشکی در منزل استفاده میکردند کاملا متفاوت از دلایل امروزی بوده است.

در گذشته استفاده از خدمات پزشکی در منزل بیشتر به دلایلی مانند دور بودن مسافت تا شهر و همچنین، کمبود درمانگاه و بیمارستان استاندارد در قسمت های مختلف هر منطقه از خدمات پشکی در منزل استفاده میشده است.

خدمات پزشکی در منزل در گذشته به این دلیل هم استفاده میشد که بسیاری از افراد بیشتر فعالیت های خود را در خانه انجام میدادند و مواردی مانند استراحت و رسیدگی به وضع بیمار هم در خانه صورت میگرفت. به همین دلیل هم در بیشتر مواقع پزشکان در خانه به ویزیت بیمار میپرداختند.

درمانگاه ها معمولا این امکان را نداشتند که شخص بتواند در آن ها به استراحت بپردازد چرا که عموما درمانگاه ها محلی برای ویزیت پزشک محسوب میشد و خانه محل استراحت و نقاهت بیمار بوده است.

حتی در بسیاری از مواقع، عمل های جراحی هم درخانه انجام میشد و به همین ترتیب هم بسیاری از موارد دیگر مربوط به درمان و ارائه خدمات پزشکی هم درخانه صورت میگرفت. برای رسیدگی بهتر به بیمار هم معمولا یا از پرستار خانگی استفاده میشد یا تا حد امکان، اطرافیان بیمار به مراقبت و پرستاری از بیماری میپرداختند.

نمیتوان گفت که این مسئله کاملا اصولی بوده است اما انطور که مشخص است، استفاده از خدمات پزشکی در منزل به دلیل مزایای آن انجام نمیشد و بیشتر شرایط و مشکلاتی که در زمینه سلامت وجود داشت باعث میشد تا افراد مجبور به استفاده از خدمات پزشکی در خانه باشند.

از طرف دیگر هم با گذشت زمان و پیشرفت صنعت پزشکی و استفاده از تجهیزات جدید برای درمان بیماران در بیمارستان ها، عملا بسیاری از افراد به دلایل مختلف برای طی کردن دوران نقاهت خود در بیمارستان اقدام میکردند که این مسئله هم چندان معقول نیست چرا که لازم نیست حتما بیمار تا پایان طی شدن مراحل استراحت خود در بیمارستان باقی بماند و در بسیاری از مواقع در میانه راه تحقق سلامتی، فرد به خانه مرخص میشود.

با همه این ها، باید این موضوع مشخص شود که در چه شرایطی به خدمات پزشکی در منزل نیازمند هستیم و در چه شرایطی هم باید به دریافت خدمات در بیمارستان بپردازیم.

آیا خدمات پزشکی در منزل در همه زمان ها امکان پذیر بوده است؟

خدمات پزشکی در منزل در همه زمان ها و شرایط انجام میشده است. این موضوع در گذشته کاملا یک امر عادی تلقی میشد که در خانه به موارد مربوط به سلامتی افراد رسیدگی شود. همانطور که گفتیم، روش های تهاجمی تر مانند جراحی، زایمان و… نیز درخانه زیر نظر پزشک انجام میشده است.

اما با مرور زمان و رشد بیمارستان ها و شروع به ساخت و ساز بیمارستان در کشور، این موضوع وجه دیگری به خود گرفت و بسیاری از خدمات پزشکی کم کم به بیمارستان و درمانگاه محدود شده است.

همانطور که گفتیم، در زمان هایی که نیاز به استفاده از تجهیزات بیمارستانی مطرح میشد، این موضوع بیشتر اهمیت پیدا میکرد که فرد برای درمان بیماری و یا مشکلات دیگر سلامتی که دارد به بیمارستان مراجعه کند. حضور یافتن در بیمارستان کم کم امری عادی تلقی شد و حتی افراد از شهر های دیگر نیز برای درمان بیماری های مختلف خود به بیمارستان ها مراجعه میکردند.

امکانات بیمارستانی مسئله ای نبود که پزشکان بتوانند درخانه آن ها را داشته باشند. از طرفی هم میتوانست در تشخیص دقیق تر و کامل تر کمک کند و به همین دلیل هم پزشکان همواره توصیه داشتند که برای دریافت خدماتی مانند دریافت آزمایش، نمونه برداری و حتی عکس برداری به بیمارستان مراجعه شود.

در این شرایط بود که کم کم استفاده از خدمات پزشکی در منزل کمرنگ تر از گذشته شد و حتی مدتی استفاده از خدمات پزشکی در منزل بطور کامل نادیده گرفته میشد.

اما بهرحال شرایطی ایجاد شد که مجددا بسیاری از افراد به دلیل عدم تحرک، حساسیت بالا به لحاظ خطر بیماری های مختلف در بیمارستان و… باعث شد تا استفاده از خدمات پزشکی در منزل رونق دیگری پیدا کند.

بهرحال استفاده از خدمات پزشکی در خانه همواره امکان پذیر بوده است مگر زمانی که شخص نیاز مبرم به تجهیزات حرفه ای پزشکی پیدا میکرد.

اما امروزه با پرتابل شدن بسیاری از تجهیزات پزشکی، حتی تجهیزات آزمایشگاهی و عکس برداری، عملا استفاده از خدمات پزشکی در منزل رونق دیگری گرفته است و میتوان گفت که الان استفاده از همه خدمات پزشکی در منزل حتی خدمات تشخیصی امکان پذیر است.

چه بیماری هایی در منزل رسیدگی میشود

این مسئله سوالی است که ممکن است برای بسیاری از افراد ایجاد شود. اینکه چه شرایط و چه بیماری هایی میتواند منجر به این شود که شما بخواهید در منزل از خدمات پزشکی استفاده کنید.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه بعضی بیماری ها نیاز به استفاده از تجهیزات پزشکی و مراقبت حرفه ای ندارند، از مراجعه به بیمارستان برای بیماری هایی با علائم معمول خودداری میکنند.

این موضوع جدای از اینکه اصولی است یا نه، در بسیاری از موارد از جمله دلایلی است که استفاده از خدمات پزشکی به درمان در منزل محدود میشود.

اما زمانی که شما میخواهید خدمات پزشکی در رابطه با مشکلات سلامتی که لازم است در بیمارستان دریافت کنید را بتوانید در منزل نیز دریافت کنید، این موضوع بیشتر مورد توجه و استقبال بیماران قرار میگیرد.

معمولا بیماری هایی که میتوان آن ها را با استراحت و یا دریافت یک سری رژیم های غذایی و داروهای معمولی مداوا کرد، نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارند همچنین در شرایطی که بیمار نیازمند ویزیت پزشک است نیز میتوان از خدمات پزشکی در منزل استفاده کرد.

این بیماری ها معمولا بیماری های ساده مانند انواع سرماخوردگی ها و مواردی از با علائم مشابه هستند. البته موارد دیگری هم مانند برخی مراقبت های دوران بارداری یا  موارد دیگری به نقاهت بعد از عمل مرتبط میشود نیز میتوان در خانه پیگیری کرد.

انواع تزریقات، معاینات و دریافت آزمایش نیز درخانه قابل انجام است و معمولا شرکت ها برای این منظور به ارائه خدمات خود در منزل میپردازند.

از طرفی هم باید این مسئله را درنظر بگیریم که مواردی مانند فیزیوتراپی و کاردرمانی نیز معمولا در خانه انجام میشود و بسیاری از افرادی که نیازمند استفاده از خدمات فیزیوتراپی و کاردرمانی هستند هم از خدمات پزشکی در منزل استفاده میکنند.

حتما مواردی نیز برای شما پیش آمده است که نیازمند دریافت خدمات مانند رادیولوژی و عکس برداری نیز بوده اید. این موضوع اهمیت زیادی دارد که بگوییم شما میتوانید برای گرفتن عکس رادیولوژی در منزل نیز اقدام کنید.

بسیاری از مشکلات سلامتی که نیاز به گرفتن عکس رادیولوژی هستند هم میتوانند از این خدمات پزشکی در منزل خود استفاده کنند. در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم.

خدمات پزشکی نیازمند به رادیولوژی

بسیاری از بیماری ها هستند که نیازمند عکس برداری رادیولوژی است. البته این موارد معمولا بیماری تلقی نمیشوند مگر در شرایطی که لازم باشد عکس برداری از اعضای داخلی بدن مانند ریه و… انجام شود.

در غیر این صورت معمولا گرفتن عکس رادیولوژی بیشتر برای مواردی مانند آسیب به بافت های استخوانی بدن استفاده میشود.

بسیاری از بیماران هم به همین منظور لازم است که به بیمارستان ها و درمان گاه و مراکزی که برای تصویربرداری و عکس برداری از بدن تاسیس شده اند مراجعه کنند.

اما در شرایطی که فردی درگیر آسیب به بافت های استخوانی باشد، ممکن است مراجعه به بیمارستان برایش امری مشکل باشد و یا شاید جا به جایی چنین فردی منجر به تشدید آسیب های وی شود. معمولا در این شرایط افراد برای مراجعه به رادیولوژی و بیمارستان و… دچار مشکلات بسیاری میشوند.

اما بطور کلی باید بدانیم که برای چه بیماری ها و یا چه مشکلاتی از عکس برداری رادیولوژی استفاده میشود.

عکس برداری رادیولوژی در اصل یک راه برای تشخیص آسیب ها یا میزان درگیری اعضای بدن با یک عامل خارجی تلقی میشود.

برای مثال زمانی که ریه یک فرد دچار مشکلاتی مانند آمبولی یا ذات الریه میشود، پزشکان برای تشخیص میزان درگیر بودن ریه با این بیماری ها، اقدام به تجویز عکس برداری رادیولوژی از ریه میکنند.

همین مسئله ممکن است برای دیگر اعضای بدن نیز انجام شود البته این موضوع را هم درنظر بگیرید که برخی از تصویر برداری از اعضای بدن مانند تصویر برداری از رحم و یا کلیه ها و… به وسیله دستگاه سونوگرافی انجام میشود.

با این حال طب تصویری بیشتر خاصیت تشخیصی دارد و البته تاثیر بسیار مهمی هم در روند درمان دارد. در مواردی که آسیب ها و جراحاتی به استخوان ها وارد میشود مانند شکستگی یا در رفتگی و… استفاده از تصویربرداری رادیولوژی امری مهم تلقی میشود.

تصویر برداری از دست ها، پاها، گردن، مهره های کمر، لگن و… از جمله موارد معمولی است که با کمک رادیولوژی از بافت های آن بخصوص بافت استخوانی عکس برداری میشود.

این موارد میتواند تاثیر زیادی در نشان دادن محل، نوع و شدت آسیب وارده به عضو داشته باشد و از سوی دیگر هم تاثیری در تشخیص میزان پیشرفت درمان دارد.

آیا میتوان خدمات رادیولوژی را در منزل انجام رساند؟

بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی و سلامتی، نیازمند دریافت خدمات رادیولوژی هستند. خدمات رادیولوژی عموما برای تشخیص بهتر و دقیق تر مشکلات سلامتی بکار میروند.

مشکلات بسیاری وجود دارد که شما به راحتی میتوانید از طریق گرفتن یک عکس رادیولوژی به خوبی تشخیص بدهید. بخصوص در زمانی که به دلیل ضربه و یا مواردی دیگر، بافت استخوانی بدن فرد دچار مشکل میشود.

در این شرایط با گرفتن یک عکس رادیولوژی میتوانیم انتظار داشته باشیم که محل و نوع و شدت شکستگی و دررفتگی به خوبی مشخص باشد. اما این سوال همیشه وجود داشته است که آیا با توجه به شرایط بیمار، میتوان عکس برداری رادیولوژی را در منزل نیز انجام داد؟

بسیاری از پزشکان در گذشته با ظهور تجهیزات رادیولوژِ و عکس برداری از بدن، به این موضوع اهمیت میدادند که برای عکس برداری رادیولوژی در بیمارستان و درمانگاه اقدام شود.

این موضوع به دلیل سنگینی و همچنین غیر قابل جا به جایی بودن تجهیزات رادیولوژی بوده است. تجهیزات رادیولوژی معمولا بزرگ و غیر قابل حمل هستند.

به همین دلیل هم برای راه اندازی امکانات رادیولوژی حتی روز ها زمان صرف میشود و قطعات تک به تک به محل آورده شده و سرهم میشود.

این امکان برای راه اندازی تجهیزات رادیولوژی قطعا وجود ندارد. اما این مسئله در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار میگرفت و امروزه ما شاهد رشد عظیمی در زمینه تجهیزات پزشکی هستیم.

امروزه شما میتوانید بسیاری از فعالیت های پزشکی را با تجهیزات قابل حمل به انجام برسانید. شما میتوانید آزمایش ها و تست های مختلف را در منزل و زیر نظر پزشک انجام داده و در مدت زمان بسیار کوتاهی نتایج را دریافت کنید.

با همه این ها یک مسئله اساسی هم وجود دارد و آن هم این است که آیا درمیان این همه پیشرفت در علم پزشکی و ارائه خدمات پزشکی در شرایط آسان تر و حتی درمنزل، این امکان نیز وجود دارد که بتوانیم کلیه موارد و خدمات مربوط به عکس برداری مانند گرفتن عکس رادیولوژی در منزل را نیز به همین سرعت و با همین امکانات پیشرفته در خانه انجام بدهیم؟

شاید پاسخ دادن به این سوال در گذشته مشکل بود و حتی غیرممکن، اما امروزه با استفاده از دستگاه های جدید رادیولوژی چنین امکانی وجود دارد.

گرفتن عکس رادیولوژی در منزل

با همه این ها باید بدانیم که دریافت خدمات رادیولوژی در منزل، همچنان مستلزم استفاده از تجهیزات رادیولوژی است. با این تفاوت که دریافت خدمات رادیولوژی در منزل با کمک دستگاه های رادیولوژی پرتابل قابل انجام است.

دستگاه های رادیولوژی پرتابل و قابل حمل، این امکان را به فرد میدهد که به راحتی اقدام به جا به جایی دستگاه کرده و در مدت زمان کوتاهی آن را در خانه مورد استفاده قرار بدهد.

استفاده از تجهیزات رادیولوژی در خانه مزیت بسیار بزرگی برای کسانی که درگیر مشکلاتی مانند شکستگی و در رفتگی در بافت استخوانی هستند محسوب میشود.

ممکن است گاها به دلیل شدت جراحات و یا ناتوانی در جا به جایی فرد، این مشکل ایجاد شود که عملا رفتن به بیمارستان و مراکز درمانی برای تشخیص و عکس برداری رادیولوژی مشکل و خطر آفرین است.

بسیاری از افراد در این جا به جایی ها ممکن است دچار آسیب هایی بشوند و یا در مواردی که لازم است که از اعضای داخلی بدن به دلیل بیماری های عفونی عکس برداری شود، این مسئله میتواند در رشد بیشتر عفونت در بدن فرد و درنهایت، ایجاد مشکلاتی در این زمینه منجر شود.

انجام دادن فرآیند های مربوط به گرفتن عکس رادیولوژی در منزل، یک ایده بسیار عالی و موثر بوده است. این ایده توانسته است بسیاری از مشکلات را در این زمینه برطرف کند و به همین دلیل هم شرکت ها و موسسه های مختلفی برای این منظور اقدام میکنند و به این مسئله اهمیت بسیار زیادی میدهند.

بیماران نیز استقبال بسیار خوبی از گرفتن عکس رادیولوژی درمنزل داشته اند و همین استقبال منجر به رونق یافتن این شیوه از ارائه خدمات پزشکی بوده است. شما میتوانید امروزه بیشتر خدمات مربوط به رادیولوژی را در منزل دریافت کنید.

در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم که خدمات مرتبط با عکس برداری در منزل، شامل چه مواردی میشود، چرا باید از این خدمات استفاده کنیم و چه مزایایی میتواند برای هرفرد داشته باشد.

البته این موضوع را هم درنظر بگیریم که دریافت خدمات رادیولوژی چه هزینه هایی خواهد داشت و از چه شرکتی میتوانیم برای دریافت خدمات رادیولوژی کمک بگیریم

خدمات مرتبط با عکس برداری رادیولوژی

عکس برداری رادیولوژی یک سری فرآیند هایی است که میتواند مشکلات مختلف سلامتی بسیاری را در بدن فرد مشخص کند. البته تمام خدمات مرتبط با گرفتن عکس رادیولوژی را نمیتوان با کمک دستگاه های عکس برداری رادیولوژی در منزل به انجام رساند.

شاید این مسئله مشکل و معضل بسیار بزرگی به نظر بیاید اما با همه این ها، این روش میتواند مشکلات بسیاری را برطرف کند.

خدمات مرتبط با رادیولوژی بیشتر شامل عکس برداری از استخوان ها و اعضای داخلی بدن میشود که برخلاف تصور بسیاری، شاید همه موارد را نتوان با کمک این دستگاه ها انجام داد اما قطعا 90 درصد خدمات رادیولوژی رایج را میتوان با بالاترین کیفیت ممکن و با کمک دستگاه های تماما دیجیتالی و رنگی دریافت کرد.

شما میتوانید با کمک رادیولوژیو دستگاه های رادیولوژی پرتابل در منزل، با کمترین میزان اشعه که آسیبی به دیگر افراد در محیط وارد نکند، کلیه خدمات مربوط به رادیولوزی در منزل را دریافت کنید.

این خدمات میتواند شامل عکس برداری از معده، عکس گرفتن از روده باریک، مجاری ادراری و کلیه ها و مجاری کلیوی، مثانه، روده بزرگ، لوله های رحم و رحم و تخمدان باشد.

همچنین کلیه خدمات دیگر که با کمک دستگاه های تصویر برداری رادیولوژِ به انجام میرسد را نیز میتوانید با کمک دستگاه های رادیولوژی در منزل دریافت کنید.

توجه داشته باشید که خدماتی مانند میلو گرافی، آرتوگرافی، یورتروگرافی، نفرستوگرافی، مامو گرافی و کلیه خدمات دیگری که با کمک عکس برداری رادیولوژی پرتابل میتوان انجام داد را از متخصص رادیولوژی خود بخواهید.

البته این مسئله را هم فراموش نکنید که درصورت لزوم به دریافت گزارش از متخصص رادیولوژی در محل این گزارش به شما تحویل داده میشود.

بهرحال این خدمات میتواند طیف گسترده تری داشته باشد و آنچه بیشتر برای بیماران اهمیت دارد، مزایای بسیاری است که درکنار این خدمات میتوانید از رادیولوژی پرتابل در منزل خود دریافت کنید.

در ادامه کمی بیشتر به خدمات مختلف مربوط به رادیولوژی در منزل میپردازیم و همچنین مزایای بسیاری که میتواند این روش ها برای شما در پی داشته باشد را هم بصورت کاملا دقیق بررسی میکنیم.

گرفتن تخصصی عکس رادیولوژی در منزل از بدن

بسیاری از خدمات رادیولوژی تخصصی تر هستند. برای مثال شما زمانی که تنها نیازمند دریافت یک عکس رادیولوژی ساده باشید، میتوانید با کمک دستگاه های ساده تر این عکس ها را دریافت کنید.

اما درصورتی که بخواهید بصورت کاملا تخصصی و با توجه به نظر و تجویز پزشک، از اعضای داخلی بدن عکس رادیولوژی دریافت کنید، لازم است که از دستگاه های رادیولوژی حرفه ای تر را استفاده شود.

دستگاه های رادیولوژی حرفه ای تر به این موضوع میپردازند که عکس برداری با دقت بالایی صورت بگیرد و البته تا عکس برداری رادیولوژی با دستگاه های حرفه ای تر میتواند به شکل رنگی نیز انجام شود  که در بسیاری از مواقع میتواند برای بیمار مفید باشد.

به همین منظور هم انجام خدمات رادیولوژی پرتابل به شکل تخصصی نیز ممکن است مورد نیاز بسیاری از بیماران قرار بگیرد. به همین منظور هم دستگاه های رادیولوژی پرتابل به انجام فرآیند های عکس برداری رادیولوژی از اعضای داخلی بدن با دقت بالا و به صورت رنگی نیز میپردازند.

اگر فردی دچار مشکلاتی در معده شده باشد و نیاز فوری به عکس برداری رنگی و یا ساده از معده داشته باشد، دستگاه های تخصصی رادیولوژی در منزل میتواند این مشکل را به خوبی برطرف کند.

همچنین مواردی مانند نیاز به عکس برداری از روده ها نیز ممکن است نیازمند دریافت خدمات تخصصی تر مانند رادیولوژی رنگی باشد.

معمولا بسیاری از افرادی که درگیر مشکلات و گرفتگی ها درمجاری ادراری، کلیوی و ومثانه هستند، باید برای مشخص کردن محل گرفتگی و نوع و شدت آن، از دستگاه های رادیولوژی استفاده کنند.

به همین منظور هم رادیولوژی در منزل با استفاده از این دستگاه ها انجام میشود چرا که معمولا در این شرایط، تحرک برای فرد بسیار مشکل است و انجام فرآیند رادیولوژی در منزل میتواند کمک بسیاری به شخص بکند.

در نظر بگیریم که افرادی با مشکلاتی از این دست، به لحاظ تحرک نیز مشکلات بسیاری دارند و باید حتما چاره ای باشد تا بتوانند هم خدمات رادیولوژی تخصصی دریافت کنند و هم از سوی دیگر این خدمات بدون تحرک انجام شود که به همین منظور هم رادیولوژی در منزل مورد استقبال قرار گرفته است.

جهت انجام خدمات رادیولوژی در منزل به کجا مراجعه کنیم؟

این سوال همواره از سوی بسیاری از بیماران مطرح میشود که برای انجام خدمات رادیولوژی در منزل به کجا مراجعه کنیم.

بسیاری از بیماران به دلایل مختلف این امکان را ندارند که بخواهند از خدمات رادیولوژی درمنزل که توسط شرکت های مختلف ارائه میشود استفاده کنند.

دلایل مختلفی هم برای این مسئله وجود دارد که بیشتر این دلایل هم به بی اعتمادی به فرایند های خدمات درمانی در منزل و هم چنین، میزان اثربخشی آن ها و یا مواردی مانند عکس برداری که نوعی فرایند تشخیصی محسوب میشود مربوط میشود.

زمانی که فرد نسبت به تشخیص بیماری در بدن خود اطمینان کافی نداشته باشد، این مسئله هم برای وی مشکل ساز میشود که شاید نسبت به فرایند درمان بیماری و مشکل خود نیز اطمینان کامل نداشته باشد.

از سوی دیگر هم لازم است که ما حتما به این مسئله توجه داشته باشیم که اگر میخواهیم بهترین خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنیم، لازم است که حتما به سراغ بهترین تیم ها و شرکت هایی برویم که به ارائه چنین خدماتی در منزل میپردازند. شرکت های بسیاری هستند که امروزه به ارائه خدمات مختلف پزشکی در منزل میپردازند.

این خدمات میتواند شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، مامایی و حتی رادیولوژی در منزل باشد که پیشتر به آن مفصل پرداختیم.

اما این مسئله هم وجود دارد که به واقع کدام یک از این شرکت ها میتواند بهترین باشد و ما دقیقا به کدام یک از این شرکت ها میتوانیم به عنوان بهترین شرکت ارائه خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل اعتماد کنیم.

در مرحله اول اینکه شما باید نسبت به خدماتی که به شما ارائه میشود آشنایی و اطلاعات کافی و کامل داشته باشید. همچنین این مسئله را هم باید به خوبی مدنظر قرار بدهید که شرکت های ارائه دهنده خدمات، تا به امروز چه سوابق مثبتی داشته اند.

درنهایت هم باید بدانیم که شرکتی که انتخاب میکنیم، تا چه اندازه میتواند زیرمجموعه بهترین ها در زمینه کاری خود قرار بگیرد.

به همین منظور هم در ادامه به معرفی ویژگی های بهترین شرکت های فعال در زمینه گرفتن عکس رادیولوژی در منزل میپردازیم و سعی میکنیم که تمامی موارد مهم و معیارهایی که برای شناخت این شرکت ها لازم است را برای شما بازگو کنیم.

بهترین شرکت ارائه خدمات رادیولوژی در منزل

بهترین شرکت در ارائه خدمات رادیولوژی میتواند در بهتر ارائه شدن این خدمات و همچنین دقت بالای و شناخت میزان اثرگذاری آن ها نیز تاثیرگذار باشد.

بسیاری از افرادی که در حوزه رادیولوژی فعالیت میکننأ، میتوانند با کمک دستگاه های به روز مدرن، به تصویربرداری از نقاط مختلف بدن بپردازند.

هرچه این تجهیزات به روز تر و مدرن تر باشند، به مراتب شانس فرد برای داشتن یک تشخیص بهتر و درنهایت هم یک تجربه در درمان بهتر را افزایش میدهند. بسیاری از ماها با تعداد زیادی از شرکت ها مواجه شده ایم که در همین زمینه فعالیت میکنند.

اما یک نکته کاملا اساسی وجود دارد و آن هم این است که این شرکت ها تا چه اندازه میتوانند در بهبود روند درمانی شما تاثیر گذار باشند. هدف ما این است که شما بتوانید به خوبی یک فرآیند رادیولوژی را طی کنید.

شاید چندان هم برای فرد مهم نباشد که این فرآیند را در خانه طی کند یا در بیمارستان بلکه بخواهد تنها یک تجربه موفق داشته باشد.

به همین دلیل هم ما باید این موضوع را به دو دسته تقسیم کنیم. معیارهای کلی و معیارهای مربوط به کسانی که قصد دارند در منزل به دریافت خدمات رادیولوژی بپردازند.

در مرحله اول باید این موضوع را بدانیم که تجهیزات شرکتی که قصد داریم به آن مراجعه کنیم یا از آن ها برای دریافت خدمات کمک بگیریم، تا چه اندازه پیشرفته است و چه خدماتی در چه سطحی میتواند به ما ارائه بدهد.

بسیاری از شرکت هایی که به ارائه خدمات تخصصی در زمینه گرفتن عکس رادیولوژی در منزل میپردازند، در اصل این خدمات را میتوانند به مشتریان خود به بهترین نحو ارائه بدهند چرا که دستگاه های رادیولوژی به روز و حرفه ای هستند که به ارائه خدمات تخصصی میپردازند.

البته یک مسئله را هم بدانیم که دانش فردی که قرار است به عنوان تکنیسین و یا متخصص رادیولوژی به ما کمک برساند هم مهم است.

اگر شخص دانش کافی در زمینه رادیولوژی و عکس برداری داشته باشد، قطعا با کمک ابزارهای حرفه ای میتوند تصاویر را با دقت بالاتری تهیه کند.

البته این موضوع را هم باید درنظر بگیریم که عکس برداری رادیولوژی در منزل به دلیل اهمیت بالای میزان دوز اشعه، حساسیت بسیار بیشتری نیز دارد. به همین منظور هم لازم است این نکات عمومی را مدنظر داشته باشید.

نکاتی پیش از انجام خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل

انجام خدمات رادیولوژی در منزل نیازمند یک سری آماده سازی و نکات است. هرچند که این فرآیند ها به سادگی در خانه انجام میشود ولی اینکه بخواهیم به نحو احسن فرآیند رادیولوژی در منزل را انجام بدهید نیازمند توجه به یک سری نکات ریز در این رابطه است.

برای انجام فرآیند رادیولوژی در منزل، باید پیش از شروع فرایند گرفتن عکس رادیولوژی در منزل، باید یک سری نکات مهم را آماده کنیم. شما میخواهید خدمات پزشکی در منزل دریافت کنید و در این رابطه هم باید حتما نکات مختلفی را پیگیری کنید.

البته یک نکته مهم دیگر نیز وجود دارد. شما زمانی که بخواهید از خدمات رادیولوژی استفاده کنید، لازم است که نسبت به برخی موارد مهم نیز آشنایی کامل و کافی داشته باشید.

انجام فرآیند رادیولوژی به دلیل اشعه و تشعشعاتی که از دستگاه رادیولوژی بر بدن فرد  میتابد، ممکن است مشکلاتی برای اشخاص دیگری که در خانه هستند نیز ایجاد کند.

پس برای همین منظور هم توصیه شده است که حتما یک اتاق مناسب برای انجام فعالیت رادیولوژی پیش از اینکه متخصص برای انجام کار به خانه مراجعه کند، اماده کنید.

توصیه میشود که همیشه مکان مشخص و مناسبی با توجه به توصیه های متخصص برای انجام کار های فیزیوتراپی در نظر بگیرید و ترجیحا این اتاق از فضای مناسب و خلوت داشته باشد.

سعی کنید تا حد امکان از انتخاب اتاق شلوغ و یا کوچک خودداری کنید و ای در صورت لزوم، فضای مناسبی برای انجام فرایند رادیولوژی درنظر بیگرید.

این مسئله را هم درنظر بگیرید که حتما همراه فرد در خانه حضور داشته باشد و شخصی برای کمک به تکنسین رادیولوژی در اتاق حضور داشته باشد تا در صورت نیاز، به تکنسین برای انجام کارهای رادیولوژی و یا جا به جا کرد شخص کمک کند.

این موضوع را در نظر بگیرید که تا حد امکان بهداشت محیط خانه و بهداشت فردی بیمار را مورد توجه قرار بدهید و همچنین، پیش از انجام فعالیت رادیولوژی، خانه را خلوت و یا ساکت نگهدارید تا در حین فرآیند رادیولوژی خللی ایجاد نشود.

البته جدای از موارد گفته شده، باید حتما نکاتی را هم در حین انجام فرآیند گرفتن عکس رادیولوژی در منزل رعایت کنید که در ادامه به این نکات بیشتر میپردازیم.

نکاتی که باید در حین گرفتن عکس رادیولوژی در منزل انجام بدهید

همانطور که گفتیم، انجام فرایند رادیولوژی در منزل آسان است و به راحتی انجام میگیرد اما بسیاری مواقع لازم است که نکات بخصوصی را در این زمینه در حین انجام رادیولوژی رعایت کنید.

بخش مهمی از این نکات برعهده میزبان است چرا که شرایط محیطی که فرایند گرفتن عکس رادیولوژی در منزل در این شرایط انجام میشود، کاملا بر عهده میزبان است.

اگر بخواهید عکس رادیولوژی را در بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر تهیه کنید، قطعا این نکات در این مراکز به خوبی رعایت میشود. اما زمانی که قرار باشد برای گرفتن عکس رادیولوژی در منزل اقدام شود، باید این نکات را در منزل نیز پیگیری کنید.

بهرحال شناخت فرآیند های گرفتن عکس رادیولوژی در منزل یک مسئله کاملا مهم است که میتواند در کیفیت انجام کار نیز موثر باشد.

گاها پیش می آید که حتی کیفیت گرفتن عکس رادیولوژی نیز به دلیل رعایت نکردن همین نکات ساده کاهش پیدا میکند و یا عکس برداری با دقت کمی انجام میشود و با پایین آمدن دقت تصویر برداری از بدن، امکان تشخیص صحیح تر و دقیق تر نیز به نوبه خود کاهش پیدا میکند.

به همین منظور هم ما سعی کرده ایم که چند نکته ساده و اساسی را در این رابطه بیان کنیم. اول از هرچیز باید حتما همراه بیمار در اتاق مورد نظر حضور داشته باشد و یا درصورت درخواست تکنسین یا متخصص، به آن ها کمک رسانی کند.

معمولا این نیاز هم احساس میشد که بیمار را کمی جا به جا کنیم. به همین دلیل حضور همراه بیمار میتواند در کمک کردن به جا به جایی بیمار و یا موارد دیگر موثر باشد.
سعی کنید در حین انجام فرایند رادیولوژی، سکوت را رعایت کرده و همچنین در کار تکنسین ها اخلال ایجاد نکنید.

کلیه نکاتی که توسط آن ها گفته میشد را فورا انجام بدهید. همچنین از ایجاد شلوغی و یا ازدحام در محل انجام فعالیت رادیولوژی خودداری کنید و تا حد امکان، خانه خلوت باشد.

با توجه به این نکات میتوان انتظار داشت که گرفتن عکس رادیولوژی در منزل بدون هیچ مشکلی به خوبی به انجام برسد.

نکاتی برای پس از گرفتن عکس رادیولوژی در منزل

پس از انجام فرآیند رادیولوژی و دریافت فایل ها، لازم است که یک سری موارد را بخوبی رعایت کنید. اولین نکته ای که در این موارد رعایت میشود این است که کلیه مواردی که تیم پزشکی از شما میخواهند را به خوبی انجام بدهید. ممکن است حتی پس از انجام فرآیند رادیولوژی، یک سری توصیه ها به شما داشته باشند که این توصیه ها باید کاملا جدی گرفته شود.

سعی کنید تا حد امکان به سرعت تصاویر رادیولوژی را به پزشک مربوطه برسانید. در بسیاری از موارد تشخیصی لازم است که کاملا سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن، تصاویر و عکس های رادیولوژی گرفته شده در منزل به متخصص نشان داده شود چرا که بعضی مواقع با ایجاد تاخیر در این مورد، مشکلات بعدی بسیاری ممکن است برای بیمار ایجاد شود.

سعی کنید تا بیمار پس از انجام فرآیند رادیولوژی حتما زمانی را به استراحت بپردازد. بخصوص زمانی که بیمار توان تحرک چندانی ندارد یا در اثر جا به جایی های مختلف در طول انجام فعالیت رادیولوژی احساس درد میکند، بهتر است که حتما مدتی برای وی فضای مناسبی ایجاد کنید که به استراحت بپردازد.

همچنین سعی کنید تا حد امکان از دادن قرص هایی مانند مسکن پیش از اینکه پزشک تجویز کرده باشد خود داری کنید. مصرف مایعاتی مانند شیر البته تحت نظر پزشک میتواند برای بیمار مفید و آرام بخش باشد به همین منظور هم حتما پس از انجام جلسه رادیولوژی این مورد را نیز رعایت کنید.

سعی کنید تا حد امکان، کلیه دستورات تشخیصی که پزشک داده است را در جلسه رادیولوژی برای متخصص و تکنسین های رادیولوژی باز گو کنید تا تمام قسمت هایی که لازم است از آن ها عکس برداری شود و همچنین، کلیه تصاویر با دقت درخواست شده از سوی پزشک تهیه شود.

گاها این مشکل باعث میشود که افراد برای تشخیص بهتر مجبور به انجام مجدد فرآیند های رادیولوژی شوند که همین مسئله هم میتواند برای خود بیمار مشکل باشد و هم هزینه هایی برای بیمار در پی خواهد داشت.

درنهایت اینکه حتما سعی کنید تا به نکاتی در رابطه با انتخاب شرکتی که قصد دارید از آن ها خدمات رادیولوژی در منزل را از آن ها دریافت کنید، توجه ویژه داشته باشید تا خدمات بهتر و اصولی تری دریافت کنید.

چه شرکتی را برای ارائه خدمات رادیولوژی در منزل انتخاب کنیم؟

شرکت های بسیاری هستند که در زمینه ارائه خدمات رادیولوژی در منزل فعالیت میکنند. البته ما پیشتر در رابطه با خصوصیات بهترین متخصص و تکنسین های رادیولوژی مواردی را برای شما گفتیم.

اما همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم لازم است که ما این ویژگی های را در رابطه با متخصصین رادیولوژی که در منزل به ارائه خدمات به شما میپردازند نیز بیان کنیم.

اگر شما به دنبال یک تیم برای ارائه خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل هستید، قطعا با تبلیغات و شرکت های بسیاری در این زمینه رو به رو شده اید. اما همیشه نمیتوان به همه این تبلیغات اعتماد کرد و لازم است که شما حتما بهترین آن ها را انتخاب کنید.

بهرحال فرآیند رادیولوژی در منزل جدای از پیچیدگی هایی که کار رادیولوژی خود به تنهایی دارد، پیچیدگی های بیشتری نیز خواهد داشت زمانی که بخواهیم این خدمات را در منزل دریافت کنیم

بسیاری از متخصصین و تکنسین هایی که به خدمات رادیولوژی در منزل میپردازند، ملزم به رعایت چند نکته اصلی هستند. اول از همه اینکه سروقت و در زمان مشخص شده در محل حضور پیدا کنند و هرگونه تاخیری که ایجاد میشود را از پیش به میزبان اطلاع بدهند.

بهرحال ممکن است میزبان برای زمان مشخصی آمادگی انجام فرآیند گرفتن عکس رادیولوژی در منزل را داشته باشد و به همین منظور هم درکار نکاتی که میزبان باید رعایت کند، این موارد نیز از سوی شرکت باید به خوبی درنظر گرفته شود. دوم رعایت حق میزبانی و حفظ حریم شخصی است.

این موضوع برای بسیاری از میزبان ها به منزله احترام به میزبان تلقی میشود و میتواند در رضایت آن ها نقش اساسی داشته باشد.

همچنین، معمولا بهترین تیم ها و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند، جدای از دانش و تخصص کافی در زمینه رادیولوژی، لازم است که حتما شرایط و دوز استفاده از اشعه را نیز درنظر بگیرند تا افرادی که در خانه حضور دارند دچار مشکل خاصی از این جهت نشوند.

پیشرفته بودن تجهیزات میتواند در این مهم موثر باشد. پس حتما نقش تجهیزات و کسب اطلاع از میزان خدمات حرفه ای که این شرکت میتواند به شما ارائه بدهد را فراموش نکنید

هزینه های خدمات رادیولوژی در منزل

بهرحال انجام خدمات رادیولوژی در منزل نیازمند توجه به مواردی مانند هزینه های انجام این فرآیند است. بسیاری از خدمات رادیولوژی به دلیل عواملی که بر هزینه های آن ها تاثیر میگذارند، قابل محاسبه نیستند.

شاید این سوال برای شما ایجاد شده باشد که هزینه های انجام رادیولوزی و بخصوص رادیولوژی در منزل، تا چه اندازه میتواند محاسبه شود و باز هم با جستجو در اینترنت به میزان مشخصی از هزینه ها نرسیده باشید و یا بعد از انجام رادیولوژی متوجه شده باشید که هزینه مذکور افزایش پیدا کرده و آنطور که مشخص شده نبوده است.

دلیل این موضوع کامل روشن است.  عوامل بسیار زیادی هستند که میتوانند در هزینه دخیل باشند. به همین منظور هم بیان اینکه هزنیه انجام خدمات رادیولوژی در منزل تا چه میزان برآورد میشود بسیار دشوار است.

شما امروزه نمیتوانید حتی مشخص کنید که هرنوع خدمات یا محصولات، چه هزینه مشخصی دارند تا زمانی که شرایط را بازگو نکنید و یا همان لحظه برای دریافت قیمت از طریق فروشنده یا شرکت ارائه دهنده محصول اقدام نکنید.

موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که میتواند هزینه های شما را در دریافت یک محصول یا یک خدمات بخصوص به چند برابر نیز برساند.

این خدمات میتواند حتی شامل خدمات پزشکی نیز باشد. هرچند امروزه نرخ های مشخصی در تعرفه ارائه خدمات پزشکی وجود دارد و نمیتوان گفت که خدمات پزشکی نرخ و هزینه های مصوب و ثابتی ندارند.

اما این موضوع حتی در تعرفه های ثابت خدمات پزشکی نیز لحاظ شده است که بسیاری از خدمات پزشکی ممکن است در شرایط مختلف و با توجه به معیار ها و عواملی که بر قیمت نهایی تعرفه تاثیر میگذارند، دست خوش تغییر شوند.

به همین منظور هم ما نمیتوانیم در این مقاله به ارائه هزینه عددی مشخصی برای گرفتن عکس رادیولوژی در منزل بپردازیم چرا که این هزینه ها میتواند به دلایل بسیار و تحت عوامل مختلفی تغییر کنند.

اما با همه این ها شما میتوانید هنوز هم یک برآورد مشخص از هزینه ها و میزان آن ها داشته باشید. بسیاری از کسانی که در این زمینه فعالیت میکنند، عواملی را به عنوان عوامل موثر بر قیمت میدانند که در ادامه آن ها را بیان میکنیم.

عوامل موثر بر هزینه خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل

با توجه به موارد گفته شده، ما به این نتیجه رسیدیم که نمیتوانیم قیمت مشخصی را برای گرفتن عکس رادیولوژی ویا هر نوع خدمات پزشکی دیگر بیان کنیم چرا که این قیمت ها میتواند تحت شرایط مختلف دستخوش تغییر شده و یا به مرور زمان افزایش پیدا کند.

بسیاری ممکن است بر روی قیمت های ارائه شده برنامه ریزی کنند و به همین دلیل هم بهتر است بجای بیان اعداد متغییری که تحت شرایط مختلف تغییر میکنند، به بیان عواملی که میتواند باعث ایجاد هزینه در گرفتن عکس رادیولوژی در منزل شود بپردازیم.

اول از هرچیز باید این نکته را گوش زد کنیم که شما وقتی به دریافت خدمات رادیولوژی در منزل میپردازید، ممکن هزینه های بیشتری از بابت رفت و آمد تکنسین ها و جا به جایی دستگاه رادیولوژی بپردازید.

اما نکته این است که با همه این اوصاف، همچنان دریافت این خدمات در منزل میتواند برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

از سوی دیگر هم، باید این موضوع را درنظر بگیرید که همین هزینه های رفت و آمد میتواند یک عامل موثر بر قیمت نهایی کار شما باشد.

بهرحال مسافتی که از محل شرکت تا منزل شما وجود دارد بسته به دور یا نزدیک بودن، میتواند هزینه ها را کم یا زیاد کند. خدمات رادیولوژی شما هرچقدر حرفه ای تر باشد،  هزینه های بیشتری خواهد داشت. بخصوص زمانی که بخواهید از عکس رنگی استفاده کنید که میتواند هزینه های شما را تا حدی افزایش بدهد.

میزان به روز بودن و مدرن بودن تجهیزات انجام گرفتن عکس رادیولوژی در منزل و همچنین میزان آشنایی تکنسین ها و متخصصین و دانش آن ها هم میتواند در قیمت نهایی فرآیند رادیولوژی در منزل اثر گذار باشد.

البته باید این موضوع را هم درنظر بگیریم که در امور سلامتی و بخصوص بحث تشخیص عارضه ها، مسئله هزینه شاید کمرنگ ترین اولویت موجود باشد اما بهرحال ممکن است برای بسیاری این موضوع مهم باشد.

با همه این ها شما میتوانید با یک تماس از کلیه هزینه ها و موارد مختلف مالی در این زمینه اطلاعات کامل را کسب کنید.

چرا انجام رادیولوژی در منزل بهتر است؟

با توجه به موارد گفته شده و نکاتی که سعی کردیم بیان کنیم تا بدانید که چرا بهتر است از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنیم، لازم است که این مسئله را مدنظر قرار بدهیم که مزیت این روش بر دیگر روش های دریافت خدمات رادیولوژی مانند حضور در مراکز درمانی

بیمارستان ها و دریافت عکس رادیولوژی چیست؟

چرا امروزه به این روش بیشتر توجه میشود و چرا مورد موافقت بسیاری از پزشکان و بیماران قرار گرفته است که خدمات پزشکی بخصوص خدمات رادیولوژی در منزل انجام شود؟ اولین مسئله میتواند بحث راحت تر بودن بیمار باشد.

بسیاری از کسانی که قصد دارند تا برای گرفتن عکس رادیولوژی اقدام کنند، لازم است که حتما در مرحله اول، اقدام به دریافت خدمات رادیولوزی در مراکزی کنند که به لحاظ شلوغی و ازدحام جمعیت ممکن است آن ها را حتی ساعت ها در نوبت معطل کند.

این موضوع برای بیمارانی که کم تحرک و کم توان هستند میتواند ناراحت کننده باشد و یا شاید همراهان بیمار نیز، شرایط اتلاف وقت در مراکز درمانی این چنینی را نداشته باشند.

این مسئله حتی میتواند برای بیمار و همراهان مشکل ساز باشد چرا که در صورت ازدحام و شلوغی جمعیت، انتقال انواع بیماری ها برای جان آن ها خطر آفرین است.

بهرحال این مسائل باعث میشود که افراد بخواهند از ساعات ابتدایی صبح برای دریافت خدمات رادیولوژی به مراکز درمانی مراجعه کنند و درنهایت هم با ساعت ها معطلی، عکس رادیولوژی خود را بگیرند درحالی که میتوان همین انتظار را در خانه حتی بسیار کمتر از زمان صرف شده در بیمارستان و مراکز درمانی داشت  اما ناراحتی ها و ریسک های این مسئله بسیار کمتر خواهد بود.

از طرفی هم باید شرایط خود بیمار را نیز بطور کامل در نظر بگیریم. بیماران بسیاری هستند که به دلایل مختلف نمیتوانند جا به جا شوند.

مانند آسیب هایی که گاها به کمر و گردن بیمار وارد میشود و یا مشکلاتی مانند آسیب به لگن و… این موارد باعث میشود که جا به جایی بیمار به شدت خطر آفرین باشد و بیمار نیز درد بسیاری را در صورت جا به جایی تحمل میکند.

با این فرض که شما بخواهید بیمار را تا مراکز درمانی ببرید و ساعت ها منتظر باشید تا نوبت عکس برداری شما برسد، به این نتیجه میرسیم که چقدر میتواند این فرآیند طولانی و مشکل ساز باشد.

درحالی که شما به راحتی میتوانید بدون درنظر گرفتن این موارد و بدون جا به جایی های زیاد بیمار، فرایند گرفتن عکس رادیولوژی را در منزل به انجام برسانید.

نکته اساسی دیگری که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از افرادی که به رادیولوژی مراجعه میکنند، افراد سالمند و کم توان هستند. به همین منظور هم جا به جا کردن این افراد میتواند مشکل ساز باشد و گاها همراهان بیمار را به زحمت می اندازد.

درحالی که شما میتوانید بدون جا به جایی و به زحمت انداختن بیمار و همراهان، فرآیند رادیولوژی و دیگر خدمات پزشکی را درمنزل دریافت کنید.

با توجه به این نکات، درمیابیم که استفاده از خدمات پزشکی در منزل میتواند مزایای بسیار بیشتری هم برای شما داشته باشد و تنها مزیت های این روش به همین میزان محدود نمیشود.

با این حال، شاید این سوال نیز برای شما ایجاد شده باشد که چه کسانی میتوانند از این روش برای تشخیص عارضه های خود استفاده کنند که در ادامه به معرفی این دسته از افرادی که بهتر است از خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل استفاده کنند میپردازیم.

چه کسانی میتوانند از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنند؟

حتما این سوال برای شما ایجاد میشود که چه کسانی میتوانند از این خدمات و مزایای آن ها در منزل استفاده کنند.

پاسخ به این سوال این است که همه افرادی که نیازمند دریافت خدمات رادیولوژی باشند میتوانند این خدمات را درمنزل خود و درخانه خود داشته باشند. این مسئله هم باید درنظر گرفته شود که این خدمات مختص دسته خاصی از بیماران نیست.

همه افرادی که دچار مشکلاتی هستند که لازم است که گرفتن عکس رادیولوژی برای تشخیص آن انجام شود، میتوانند از خدمات رادیولوژی در منزل استفاده کنند.

بسیاری از بیمارانی که دچار مشکلاتی مانند آسیب دیدگی و شکستگی استخوان شده اند، درصد بالایی از متقاضیان برای دریافت خدمات رادیولوژی را به خود اختصاص میدهند.

این افراد میتوانند روند بهبودی صدمات وارده را به خوبی از طریق انجام عکس های رادیولوژی پیگیری کنند. البته یک نکته مهم دیگر نیز در این بین وجود دارد.

زمانی که شما توانایی تحرک به خوبی نداشت باشید، این موضوع در اولویت قرار میگیرد که حتما از خدمات رادیولوژی درمنزل استفاده کنید.

بهرحال شاید بسیاری از افراد بتوانند با جا به جایی و یا انتظار در نوبت، به دریافت عکس های رادیولوژی خود در بیمارستان و مراکز درمانی بپردازند اما همچنان دسته دیگری از افراد هستند که لازم است به دلیل سال خوردگی و یا عدم توانایی تحرک این فرایند را در خانه انجام بدهند.

به همین منظور هم این دسته از افراد کسانی هستند که برای دریافت خدمات گرفتن عکس رادیولوژی در منزل، در اولویت قرار میگیرند.

بهرحال این موضوع در مرحله اول به خود بیمار و همراهان وی باز میگردد که کدام روش را برای عکس برداری رادیولوژی انتخاب کنند

و به همین منظور ما تنها میتوانیم توصیه کنیم در شرایطی که جا به جایی برای شما خطرناک است و یا ممکن است بیمار دچار مشکل و یا ناراحتی شود، حتما از مزایای بسیاری گرفتن عکس رادیولوژی در منزل غافل نشوید و این موضوع را مدنظر قرار بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×