آلفا طب

سونوگرافی در منزل غرب تهران

امروز با موضوع سونوگرافی در منزل غرب تهران در خدمت شما هستیم.

یک مژده به تهرانی هایی که ساکن غرب تهران می‌باشند ما این امکان را فراهم کردیم که بتوانید  سونوگرافی در منزل را انجام دهید و در این مقاله نیز برای آشنایی شما با این روش بحث خواهیم کرد تا انتها با ما بمانید که با روش های انجام  سونوگرافی در منزل  آشنا شوید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

ما در این مقاله سعی کرده ایم که به مواردی همچون :سونوگرافی چیست و چه کاربردهایی دارد بپردازیم همین طور شما می توانید انواع سونو گرافی را نیز بشناسید.

در ادامه به سوالات زیر خواهیم پرداخت:

کاربردهای سونوگرافی در منزل

چه کسانی به سونوگرافی در منزل احتیاج دارند؟

سونوگرافی چیست؟

مکانیسم و عملکرد سونوگرافی

دلایل استفاده شما از سونوگرافی چیست؟

انجام سونوگرافی در منزل

هزینه سونوگرافی در منزل

کاربردهای سونوگرافی

 

کاربردهای سونوگرافی در منزل

در این قسمت به کاربردهای مختلف سونوگرافی در منزل اشاره خواهیم کرد که البته این سونوگرافی در منزل غرب تهران می باشد پس  تهرانی های عزیز می توانند از آن به صورت کامل بهره ببرند.

می‌دانید که همیشه بردن بیمار به بیمارستان خیلی هم کار درستی نمی‌تواند باشد و گاهی وقتا هست این بیمار سن بالاست و قطعاً بردن آن به بیمارستان قرار گرفتن در محیط آلوده می‌تواند یک ریسک برای به وجود آمدن بیماری های عفونی در فرد باشد مخصوصاً اگر فرد سن بالایی داشته باشد باشد و سیستم ایمنی ضعیفی.

همانطور که می دانید با افزایش سن خیلی از گلبول ها نیز از بین رفته و به وسیله سیستم ایمنی فرد نیز کم کم و ضعیف می‌شود در نتیجه می‌تواند به انواع مختلفی از بیماری ها مبتلا شود و همچنین باعث می‌شود که فرد به بیماری های عفونی خطرناک نیز مبتلا شود چنانچه که می دانید امسال به دلیل پخش شدن ویروس کرونا در بیمارستان ها و سطح کشور قطعاً رفتن به بیمارستان کار درستی نیست

و گاهی اوقات فرد نیاز دارد به انجام سونوگرافی و این سونو گرافی برای تان بسیار ضروری می باشد و با وجود ویروس کرونا نیز نمی‌توانید به بیمارستان مراجعه کنید در نتیجه سونوگرافی منزل غرب تهران می‌تواند بسیاری راه کار خوبی برای افراد باشد.

با وجود چنین شرایطی یعنی پخش شدن ویروس کرونا و خطرناک شدن اوضاع بهتر است هر فردی  وارد بیمارستان نشود مخصوصاً اگر دارای سیستم ایمنی ضعیف و سن بالا باشد حتی این ویروس در همان طور که می دانید برای خانم های باردار نیز خطرناک خواهد بود و ممکن است جان آنها را به خطر بیاندازد پس سونوگرافی در منزل غرب تهران یکی از بهترین روشها برای انجام سونوگرافی می باشد.

اما حتماً سوالتان این است که تمامی این تجهیزات و دستگاه هایی که با آن سونوگرافی انجام می شود چگونه وارد خانه می شوند و آیا حمل و نقل آنها آسان است یا نه؟

باید به شما بگویم که با پیشرفته شدن تجهیزات پزشکی و مدرن تر شدن دنیای امروزی  شاهد این بودیم که تجهیزات پزشکی نیز توانستند به صورت آسان حمل و نقل بشوند حتی وارد منازل نیز خواهد شد به این صورت که شما می توانید تمامی خدمات پزشکی را در منزل دریافت کنید.
چه کسانی به سونوگرافی در منزل احتیاج دارند؟

بیمارانی که دارای کهولت سنی باشند و به صورت ناتوان جسمی هستند قطعاً نمی‌توانند از منزل بیرون بروند و پس کسانی که افزایش سن دارند، ناتوانی جسمی دارند و خانم هایی که باردار هستند و محیط بیمارستان برای ان ها خطرناک به حساب می‌آید

و کسانی که سیستم ایمنی آنها به شدت ضعیف شده مثل افرادی که تازه پیوند شدن قطعاً سونوگرافی در منزل می‌تواند بهترین روش برای انجام خدمات پزشکی ایشان باشد این در صورتی است که سونوگرافی برای بیماری شان کاملاً ضروری باشد و حتما باید آن را انجام دهند در این صورت شما می توانید از سونوگرافی در منزل غرب تهران استفاده کنید.

برای انجام سونوگرافی از دستگاه های پرتابل سونوگرافی استفاده می‌کنند این  دستگاه‌ها به عنوان تجهیزات جدید پزشکی می باشند که به تازگی وارد حیطه پزشکی شدند به طوری که میتوانید به راحتی آنها را وارد منزل کرده و تمامی خدمات مربوط به سونوگرافی را در منزل انجام دهید.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود که این خدمات به درستی در منزل انجام شود و پیشرفته بودن و همچنین مدرن بودن این وسایل نسبت به دستگاه های دیگر بیمارستانی هستند که قطعاً کیفیت آنها نسبت به دستگاه های بیمارستانی نیز بالاتر خواهد بود که معمولاً دستگاه‌هایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند دستگاه‌های قدیمی هستند که از سالیان خیلی قبل در بیمارستان مشغول به کار بوده اند مگر اینکه یک بیمارستانی تازه ساخت بوده باشد و از تمامی دستگاه‌های به‌روز استفاده کند.

بهترین سونوگرافی هایی که در منزل انجام می شود و دارای تمامی استانداردهای روز دنیا هستند که به صورت پیشرفته و با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی دنیا ساخته شده‌اند و در حال ارتقا دادن می باشد.

یکی از سوال هایی که میتواند  ذهنتان را درگیر کند این است که آیا کیفیت سونوگرافی در منزل خیلی باکیفیت سونوگرافی در بیمارستان فرق می‌کند یا نه؟

در جواب باید به شما بگوییم که به این فکر نکنید که کیفیت سنوگرافی در منزل و بیمارستان می‌تواند با هم فرق چندان زیادی داشته باشد

زیرا دستگاه‌هایی که برای سونوگرافی در منزل استفاده می شود و آن طور که گفتیم از بروز ترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده‌اند و کاملاً مدرن هستند پس نمی‌توان گفت که کیفیت در منزل نسبت به بیمارستان پایین‌تر می‌آید که حتی می‌توان گفت که به دلیل کیفیت بالا و پیشرفته شدن تجهیزاتی که در منزل استفاده می شود باعث می شود که حتی کیفیت سونوگرافی در منزل نسبت به بیمارستان در سطح قابل قبولی باشد و حتی قابل اعتماد تر می باشد.

یکی از خدماتی که به شما ارائه میدهیم  سونوگرافی منزل در غرب تهران می باشد که امیدواریم و توانسته باشیم جوابگوی تمام نیازها و خواسته هایشان  بوده باشیم. شما با اعتماد به ما میتوانید یک سونوگرافی با کیفیت را تجربه کنید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس گرفته و همکاران ما نیز تمام هماهنگی‌های لازم را در جهت مراجعه انجام خواهند داد و جواب نیز بلافاصله به صورت چاپی تحویل شما داده خواهد شد.

شما در حال خواندن مقاله درباره سونوگرافی در منزل غرب تهران می باشید لطفاً تا انتها نیز با ما بماند.

سونوگرافی چیست؟

بیایید ببینیم که اصلا سونوگرافی چیست و چه چجوری انجام می شود؟

بهترین سونوگرافی التراسونیک گرافی نیز می‌گویند این یکی از روش‌هایی است که برای تصویربرداری از اندامهای بدن که البته بدون هیچ ضرری خواهد بود همانطور که خودتان نیز می دانید تصویربرداری از اندام های بدن توسط اشعه ایکس انجام می‌شود

مثل رادیوگرافی یا سی تی اسکن اینکه در بیمارستان ها انجام می دهید این نیز تقریباً یک چیزی در مایه های آن خواهد بود معمولا برای عکسبرداری مقداری معین از اشعه یونیزان کننده را به سطح بدن تاباند و فیلم به دست آمده از تصویر را به بیمار می دهد

و اگر این اشعه ای که از انغ نام می‌بریم از یک حد مشخصی که برای آن تعیین شده فراتر رود قطعا مشکلاتی را به وجود می‌آورد و کارکرد سلول ها را دچار اختلال می کند اما این را بدانید که در روش سونوگرافی مانند رادیوگرافی و سی تی اسکن یا چست ایکس ری دیگر از اشعه ایکس استفاده نمی‌شود.

اشعه که در سونوگرافی استفاده می‌شود مانند اشعه ایکس نمی تواند خطرات چندانی را برای بدن داشته باشد و همچنین در سونوگرافی شما می توانید کاملاً تا عمق زیادی را نیز ارزش مشاهده گر باشید.

مکانیسم و عملکرد سونوگرافی

بیایید در مورد مکانیسم و عملکرد سونوگرافی بیشتر بدانیم همانطور که در بالا نیز گفتیم سونوگرافی یک روش تصویربرداری است که اصلاً دردناک نبوده و به صورت تهاجمی انجام نمی شود و بیمار نیز احساس ناراحتی نخواهد کرد امواج که در سونوگرافی استفاده می شوند

همان طور که در قسمت بالا نیز اشاره شد اشعه ایکس نیستند و صوت و صدا هستند که با این وجود ضرری را برای بدن به وجود نمی‌آورد امواجی که می‌گوییم از نوع صوت و صدا هستند امواج فراصوتی می باشند که  چون فرکانس آنها بالاست  ما نمی‌توانیم آنها را بشنویم .

معمولاً شما می توانید سونوگرافی را توسط  یکی از دستگاه های مخصوص انجام دهید و این کار توسط کسی که متخصص تصویربرداری یا سونولوژیست هستند انجام می‌شود.

امواج صوتی که با بسامد و فرکانس بالا وارد بدنتان می شود و دیگر برایتان قابل شنیدن  نخواهد بود  وقتی که به بافت‌های بدن برخورد می‌کنند بازتاب کرده و مجدداً توسط دستگاه دریافت می‌شود و به صورت تصویر بر روی مانیتور نمایش داده می شوند.

دستگاهایی برای سونوگرافی

شما مشغول خواندن مطلبی راجع به سونوگرافی در منزل غرب تهران می باشید لطفاً تا ادامه مطالب نیز با ما بمانید زیرا  مطالب مفیدی برای شما خواهیم داشت که می توانید از آن ها استفاده کنید.

بیایید کمی تخصصی تر پیش رویم که بدن از بافت های مختلفی تشکیل شده است مثلاً همین پوست شکم اگر بخواهیم آن را طبقه بندی کنیم از پوست که شروع کنیم یعنی همان چیزی که شما می‌بینید که بعد از آن به لایه های چربی، زیر جلدی ،فاشیا ،عضلات و پریتوئن آن خواهیم رسید

بنابراین اگر شما بخواهید که یک زن باردار را سونوگرافی کنید باید از چندین و چند لایه بگذری تا برسید به جنین، پس قطعاً استفاده از اشعه ایکس نمی تواند جواب گوی تان باشد در دستگاه های سونوگرافی برای اینکه بتوان به اعماق نیز رسید از صوت استفاده شده صوتی که با بسامد و فرکانس های بالا به بافت‌های بدن برخورد کرده و و بازتاب می‌دهد به دستگاه و سپس به صورت تصویر بر روی مانیتور نمایش داده خواهد شد.

در بالا نیز گفتیم این بدن از بافت های مختلفی تشکیل شده و هرکدام توانایی این را دارند که بتوانند امواج صوتی را بازتاب کند قطعا این بازتاب در هر قسمتی از بافت متفاوت خواهد بود شما می توانید بعضی از این امواج را بیشتر و بعضی از این امواج کمتر دریافت کنید

و آن هم به دلیل بافت و نوع آن می باشد قطعاً با یکسری از امواج و بازتاب ها درسنوگرافی مواجه می‌شوید که با رنگهای سیاه و سفید نمایش داده می شوند که هر کدام از آنها نمایش دهنده یک نوع از جای بدن خواهند بود امواجی که از طریقه بافت های بدن دوباره بازتاب شدند به سمت دستگاه توسط کامپیوتر و یا همان دستگاهی سونو تجزیه و تحلیل می شوند

و به صورت یک فیلم و تصویر بر روی صفحه نمایشگر به اجرا درمی‌آید پزشکی که سونولوژیست یا اینکه  متخصص تصویربرداری می باشد و می تواند روی مانیتور تصویر را ببیند و آن را مورد بررسی قرار دهد

ولی وقتی شما سونوگرافی را انجام می‌دهید نمی‌توانید بافت‌های نرم را از بافت‌های سختی مانند استخوان تشخیص دهید و اینکه شما بتوانید مشکلات استخوانی را مثل شکستگی‌ها و غیره را بفهمید بسیار سخت می باشد.

سونوگرافی ها را معمولاً به دو صورت انجام می دهند یا دو بعدی هستند و یا سه بعدی به طوری که شما در حالت سه بعدی می توانید کاملا آن را به صورت متحرک ببینید مثل جنین داخل شکم مادر.

شما در حال خواندن مطلب پزشکی درباره سونوگرافی در منزل غرب تهران باشید امیدوارم تا اینجا مطالب برای تان مفید و جذاب بوده باشد.

خدمات قابل ارائه

خدماتی که توسط سونوگرافی در منزل ارائه می‌شود در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
همانطور که گفتیم خیلی از افراد مخصوصاً افرادی که سالمند و مسن هستند و نمی‌توانند از منزل خارج شوند و یا اینکه به دلیل مشکلات جسمی که دارند محیط بیمارستان برایشان خطرناک میباشد و حتماً سونوگرافی برایشان ضرورت دارد بهتر است سونوگرافی در منزل را انتخاب کنند که همکاران ما سعی کردند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند که حتی با کیفیتی بالاتر از خدماتی که در بیمارستان ارائه می شود.

مزایای که در روش سونوگرافی در منزل وجود دارد و این است که شما دیگر نمی خواهید آن همه راه را  تا بیمارستان بروید و یا اینکه در ترافیک بمانید و وقت خودتان را الکی هدر دهید شاید هم باید بگردید تا یک متخصص سونوگرافی خوب و با تجربه را پیدا کنید

یا در صف‌های طولانی بمانید تا بلاخره نوبت تان شود ووارد اتاق پزشک شوید قطعاً با پیشرفته شدن دنیا و رفتن به سمت تکنولوژی و مدرنیته باعث می‌شود تا دستگاه های پرتابل سونوگرافی نیز پیشرفته شوند و آنها را بتوانند به راحتی جابجا کرده و حتی آنها را به منزل آورد همانطور که گفتیم جای نگرانی و دغدغه ای برای اینکه فکر کنید کیفیت سونوگرافی در بیمارستان می‌تواند بالاتر از کیفیت سنوگرافی در منزل باشد  نداشته باشید

زیرا سونوگرافی هایی که در بیمارستان انجام می‌شود ممکن است با دستگاه های خیلی قدیمی تر انجام شوند که ممکن است نتیجه عکس را به وجود آورند در صورتی که این دستگاه هایی که برای سونوگرافی در منزل استفاده می‌شوند و کاملاً به روز و پیشرفته هستند که با آخرین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده اند و می توانند یک کیفیت قابل قبولی را برایتان به وجود آورند و تمامی استانداردهای لازم برای انجام دادن این خدمات را خواهند داشت

ما سعی کرده ایم که با داشتن تمامی مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت  و تهیه کردن تجهیزات پزشکی کاملاً مدرن و پیشرفته  بتوانیم تمامی خدماتی که در یک بیمارستان پیشرفته برای تان انجام می‌دهند را در خانه به شما عرضه کنیم پس با یک تماس بیمارستان را به خانه هایتان بیاورید.

وقتی که شما با ما تماس می‌گیرید مشاوران ما نیز می‌توانند به صورت رایگان تمامی مشاوره‌ها را برای تان انجام دهند و در سریع ترین زمان ممکن  همکاران به منزل شما مراجعه کرده و تمامی مشخصات شما ثبت شده و نتایج به صورت چاپی در اختیارتان قرار داده می شود تماس با ما در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر خواهد بود.
بیشتر بدانید…

انجام سونوگرافی قطعاً می‌تواند با مشکلاتی نیز همراه باشد که ما با ارائه خدمات در سونوگرافی منزل غرب تهران تمامی مشکلات تان را حل کردیم و شاید تا حدودی مشکلات نیز کمتر شده اند سونوگرافی را برای هر فردی در هر سنی می توانند انجام دهند که با تشخیص پزشک و با نسخه نیز انجام می‌شود که فرد باید به مرکز تصویر برداری یا پیش یک متخصص سونولوژیست مراجعه کند که البته این مراکز در بیمارستانها وجود دارد یا اینکه به صورت خصوصی در شهر نیز یافت می شوند.

اگر فرد سیستم ایمنی ضعیفی دارد یا اینکه خانم های باردار در محیط های بیمارستان که  شدت عفونی هستند برای شان خطرناک می باشد و نمی توانند به این قسمت مراجعه کنند اما ما کار را برایتان راحت‌تر کرده ایم و سونوگرافی در منزل را راه‌اندازی کردیم شما می توانید با ما تماس بگیرید همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و یک ساعت معین را برای مراجع تعیین می کنند و به منزل شما می آید

و تمام خدمات پزشکی مربوط به سونوگرافی را انجام داده و نتیجه سونوگرافی را نیز بلافاصله چاپ کرده و به شما می دهند و اگر نمی‌خواهید مسیرهای طولانی را طی کنید تا به بیمارستان یا یک مرکز تخصصی تصویربرداری برسید و یا اینکه بگردید در سطح شهر و یک سونولوژیست باتجربه و باسابقه کاری پیدا کنید

همچنین دیگر نمی خواهید محیط عفونی بیمارستان را تحمل کرده و خطر را به جان بخرید ، شما با ما میتوانید بهترین ها را تجربه کنید.
همانطور هم که در قسمت های قبلی اشاره کردیم سونوگرافی  یک روش تصویربرداری میباشد که بهترین روش است به دلیل استفاده کردن از اشعه فراصوت که هیچ ضرری برای بدن ندارد

زیرا در تصویر برداری با روش های رادیوگرافی و سی‌تی‌اسکن و همچنین چست ایکس ری شاهد تابش اشعه های ایکس هستیم که به شدت برای زمینه‌های بدن مضر می باشند و می توانند مشکلات اختلالاتی را در آینده برای فرد به وجود بیاورد برای همین در سونوگرافی چون این امواج باید در اعماق بدن  فرستاده شوند اگر قرار بود از اشعه ایکس استفاده کنند تمام بافت‌های بدن را درگیر می کرد

مثلاً خانم بارداری که مراجعه می‌کنند برای سونوگرافی اگر قرار بود از اشعه ایکس برای آن استفاده شود قطعاً جهش های ژنتیکی را در جنین به وجود می‌آورد و صدماتی را به او  خواهد زد بنابراین برای سونوگرافی اشعه ای به اسم اشعه فراصوت کشف شد که هیچ ضرری برای بدن نداشته و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

روشی برای انجام سونوگرافی

شما مشغول خواندن مطالبی درباره سونوگرافی در منزل غرب تهران می باشید برای اینکه با روش انجام سونوگرافی بیشتر آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.

در هنگام انجام سونوگرافی شما باید بر روی تخت به صورت سوپاین بخوابید  زیرا بر روی سطح بدن آن قسمتی که قرار است سونوگرافی برایش انجام شود در معرض دید باشد و پروب دستگاه پرتابل سونوگرافی بر روی شکم یا هر قسمتی که می‌خواهید سونوگرافی برای آن انجام دهید قرار می‌گیرد توسط پروب امواج صوتی وارد بدن شده و پس از برخورد به بافت‌های بدن بازتاب می خورند.

بازتاب آنها توسط پروب دریافت شده و بر روی مانیتور تجزیه تحلیل شده و به شکل فیلم یا عکس نشان داده می شود پزشک متخصص یا سونولوژیست و یا فردی که متخصص تصویربرداری است می‌تواند تصویر قرار گرفته بر روی کامپیوتر را بررسی و تفسیر کند و مشکلاتی که وجود دارد را برای تان بگوید

البته با انجام سونوگرافی شما نمیتوانید شکستگی‌ها یک استخوان را ببینید، جدا شدگی های استخوان را ببینید شما فقط می توانید مشکلاتی که در بافت‌های نرم وجود دارد را مشاهده گر باشید

مثلاً عیب هایی که در قسمت جنینی وجود دارد و یا اینکه در گلو قسمت هایی که درگیر تومورها و توده هایی هستند که به وجود آمده نیز توسط سونوگرافی قابل تشخیص می باشد.

همان طور که گفتیم سونوگرافی از امواج فراصوت است وقتی می‌گوییم امواج فراصوت یعنی فراتر از محدوده صوتی انسان بنابراین برای انسان قابل درک و شنیدن نمی باشد.

قطعاً سوال این است که آیا کیفیتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای انجام سونوگرافی وجود دارد آیا در منزل نیز قابل مشاهده هست یا نه؟؟

که باید به شما بگوییم اگر فکر می کنید که کیفیت در بیمارستانها بالا تر است کاملاً در اشتباهید دستگاه‌هایی که برای سونوگرافی در منزل استفاده می‌شود کاملاً استاندارد بوده و از بهترین و به روزترین تکنولوژی های روز دنیا برای ساخت آنها استفاده می شود پس بدون هیچ دغدغه ای سونوگرافی در منزل غرب تهران را برای انجام خدمات پزشکی خودتان انتخاب کنید.

دلایل استفاده شما از سونوگرافی چیست؟

همانطور که گفتیم انجام‌سونوگرافی این ناراحتی را به وجود می‌آورد برای تان که باعث ایجاد درد خواهد شد.

وقتی شما یک تصویر برداری را انجام می‌دهید مثلا فرض کنید دارید یک رادیوگرافی می‌گیرد و یا یک سی تی اسکن برای طرف مقابل انجام شده است فصل کامل آن یک تصویر برداری ساده است که هیچ حس ناخوشایندی را برای تان القا نمی‌کند معمولا سونوگرافی ها را باید بر اساس تجویز پزشک انجام دهید و او باید تشخیص دهد که شما نیاز به یک سونوگرافی دارید یا نه؟
دلایلی که برای انجام سونوگرافی معمولاً وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    مشکلات مربوط به تاندون ها
•    مشکلات مربوط به رباط ها
•    مشکلات مربوط به عضلات
•    تشخیص توده ها
•    تشخیص مشکلات جنین
•    تشخیص جنسیت جنین
•    تشخیص میزان رشد جنین
•    و…
همانطور که قبلا اشاره کردیم بدن از بافت های مختلفی تشکیل شده است که هرکدام از بافت با قابلیت رد کردن امواج صوتی و یا بازتاب امواج صوتی را به یک میزان دارند و هر کدام با یکدیگر بر اساس جنس و نوع بافت شان متفاوت هستند

مثلاً امواج صوتی ممکن است از پوست و فاشیا ها و عضلات رد شود اما از استخوان  نتواند عبور کند این مورد باعث می‌شود تا امواجی که به بافت ها برخورد میکند برگردانده شود و توسط پروب دریافت می‌شوند که به صورت فیلم یا تصویر نمایش داده می شود.

انجام سونوگرافی در منزل یا بیمارستان؟!

شاید یکی از سوالات متداولی که از خودتان بپرسید این است که آیا باید سونوگرافی را در منزل انجام دهم یا بیمارستان؟ کدام بهتر است ؟کیفیت کدام بالاتر است؟

همانطور که گفتیم مشکلاتی که در مراکز شهرها وجود دارد از قبیل آلودگی‌های هوا و ترافیک های شهری یا حتی اینکه منزلتان خیلی خیلی با محیطی که می‌خواهید در آنجا سونوگرافی را انجام دهید فاصله داشته باشد باعث می‌شود که از انجام سونوگرافی پیشگیری کنید و هیچ تمایلی برای این کار نداشته باشید ساعت ها در صف سونوگرافی منتظر بمانید تا اسم تان خوانده شود وارد اتاق شوید خسته کننده باشد

و وقت زیادی را نیز از شما بگیرد حتی همان در ترافیک ماندن این که ساعت ها وقت تان را هدر می‌دهد ، یا آلودگی هایی که ممکن است برای ریه های تان آسیب بزند، عفونت‌هایی که در بیمارستان‌ها و مراکز سونوگرافی می‌تواند جان تان را به خطر بیاندازد همه این ها باعث می‌شود که شما دغدغه این را داشته باشید که آیا من می توانم سونوگرافی را انجام دهم یا نه؟

مخصوصاً در این روزهای کرونایی که بسیار تصمیم را برای تان سخت می‌کند از یک طرف هم شما به جواب سونوگرافی به شدت نیاز دارید و کاملاً برای تان ضروری خواهد بود و گاهی اوقات هم بحث مرگ و زندگی به وجود می‌آید.

پس بیایید با وجود تمامی این مشکلات کمی بیشتر فکر کنید و عاقلانه تر تصمیم بگیرید قطعاً با این وجود سونوگرافی در منزل غرب تهران می‌تواند بهترین گزینه روی میز برای تان باشد

اما به شما ضمانت می دهیم که با استفاده از بهترین تجهیزات روز دنیا  توانسته ایم بالاترین سطح از کیفیت سونوگرافی را برای تان به وجود آوریم و شما براحتی در منزلتان می مانید

و افراد متخصص در زمینه سونوگرافی به همراه دستگاه و تمامی تجهیزات به منزلتان مراجعه می‌کنند و تمامی خدمات پزشکی در منزل برای تان ارائه می‌شود چی از این بهتر که شما می توانید در منزل تمامی خدماتی که در بیرون از منزل را می توانید دریافت کنید را از آن بهره مند شوید.

هر از گاهی اوقات در مراکزی که برای انجام سونوگرافی آماده شده اند آنقدر شلوغ و پر سر و صدا هستند که ممکن است جواب سونوگرافی کمی خطا نیز داشته باشد

اما سونوگرافی در منزل هم وقت کافی برای انجام دارد و همین که از جدیدترین دستگاه ها برای انجام آن استفاده می شود که قطعاً کیفیت را بالاتر می‌برد و در سطح  خطا را پایین می‌آورد.

انجام سونوگرافی در منزل

خوب برای اینکه بدونید دستگاه های پرتابل سونوگرافی سنگین هستند و قطعا نمی‌توان گفت که غیر قابل حمل می باشند اما امروزه دستگاه ها را طوری ساخته‌اند که بتوانند آن ها را به آسانی جابجا کرد و به منزل برد.

همچنین دستگاه‌هایی که در گذشته استفاده میشد هم بزرگ بودن هم سنگین بودن و هم غیرقابل حمل ولی امروزه جای آنها با دستگاه های سبک و قابل حمل عوض شده است که جابه جایی را برایتان راحت تر می کند می توان گفت که ابعاد شان چندان تغییری نکرده است و در همان حالات بزرگ هستند

زیرا باید تصاویر به خوبی نمایش داده شود. می توانید به راحتی این دستگاه‌ها را حما کنید وارد منزل کنید و تمامی خدمات مربوط به پزشکی را انجام دهید و کاملا اطمینان داشته باشید که کیفیت این دستگاه ها بسیار بالا می باشد و هیچ خطایی نخواهند داشت درباره کیفیت این دستگاه ها شکی نداشته باشید زیرانسبت به دستگاه‌های قدیمی طرح به‌روز شده و از امکانات بیشتری برخوردار می باشد و همچنین تصویربرداری  با کیفیت بالاتری نیز انجام می‌شود.

خانم های باردار

وقتی که اسم سونو گرافی را می‌شنوی قطعاً یاد خانم های باردار می افتید و فکر می کنید که از سونوگرافی فقط برای انجام سونوگرافی برای خانم های باردار استفاده می‌شود در صورتی که چنین نیست و شما می توانید برای خیلی از مشکلات دیگر از آن استفاده کنید.

در کل شما می توانید برای اینکه برای خانم های باردار نیز سونوگرافی انجام دهید از سونوگرافی در منزل غرب تهران استفاده کنید خدمات منتهی به این افراد را نیز داریم که هم کیفیت بالایی دارد و هم تمام نقایص و عیب های جنین را به شما خواهد گفت حتی پزشکانی که به همراه هستند کاملا متخصص بوده و دارای تمام مدارک و مجوزهای لازم نیز می‌باشد.

افرادی هم که بیمار هستند سن بالا دارند و رفت و آمد برای ایشان کمی سخت است بنابراین می توانند از خدمات مربوط به سونوگرافی در منزل بهره‌مند شوند زیرا هم از ترافیک های سنگین روزمره خلاص خواهد شد و هم نمی‌خواهند ای که عفونت‌های بیمارستانی را تحمل کنند می‌توانند تمام خدمات پزشکی شان را در منزل دریافت کند با بهترین کیفیت و کمترین زمان.

مزایا

ما در لا به لای صحبت های مان از مزایای سونوگرافی در منزل بسیار صحبت کردیم اما برای اینکه بتوانیم آنها را تقسیم بندی کنیم به چند مورد زیر به اشاره خواهیم کرد.

•    شما هم می‌توانید بدون اینکه به صورت حضوری به مراکز تصویربرداری و سونوگرافی مراجعه کنید سونو گرافی خودتان را در منزل انجام دهید.

•    افرادی که بیمار مسن دارند برای خانم‌های بارداری که تحمل صف‌های طولانی مدت برایشان سخت و طاقت فرسا می باشد سونوگرافی در منزل می تواند انتخاب درستی برایشان باشد.

•    شما می توانید در یک محیط سالم و تمیز و عاری از هرگونه میکروب و آلودگی سونوگرافی های تان را انجام دهید پس دیگر دغدغه بیمارستان و محیط آلوده بیمارستان را نداشته باشید.

•    نتیجه سونوگرافی را در منزل می توانید در کمترین زمان دریافت کنید یعنی یک چیزی در حدود بلافاصله بعد از سونوگرافی.

•    یک نتیجه خوب، بدون خطا و با کیفیت بالا داشته باشید.
•    شما انجام سونوگرافی در منزل هم در وقت تان به هم در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

اما بلافاصله بعد از انجام دادن سونوگرافی جواب سونوگرافی تهران را به شما خواهیم داد و حتی می‌توانید سونوگرافی تان را به صورت دو بعدی و یا سه بعدی بر روی مانیتور ببینید همان طور که گفتیم سه بعدی یعنی دیدن متحرک آن چیزی که زمینه بدنتان می باشد

مثلاً فردی که باردار است قطعاً می‌تواند جنین خودش را به صورت متحرک مشاهده کند می‌گویند سونوگرافی سه بعدی پزشک نیز با دیدن تمامی جزئیات مربوط به بافت‌های بدن تان درباره بیماری تان  اظهارنظر می‌کند با آسودگی خاطر به ما اعتماد کنید.

روش انجام

ما در بالا نیز یک بار روش انجام سونوگرافی را برای تان گفتیم اما اینجا نیز به صورت کامل تر شرح خواهیم  داد که شما برای انجام یک سونوگرافی باید بر روی یک تخت دراز بکشید و متخصصی که مخصوص  تصویربرداری و سونوگرافی می باشد بر روی آن ناحیه ای که قرار است سونو گرافی بر روی آن انجام شود ژل مخصوص می مالد.

ما یک دستگاه کوچکی داریم که این دستگاه برای سونوگرافی خواهد بود با استفاده از یک سیم این دستگاه کوچک به یک دستگاه بزرگتر که دستگاه اصلی سونوگرافی است وصل می شود و سپس پروب در ناحیه ای که ژل قراردارد قرار می گیرد و سونو گرافی انجام می شود.

دلایل استفاده از ژل

اما شاید یک سوال برایتان پیش بیاید که دلیل استفاده از یک ژل برای سونوگرافی چیست؟ همان‌طور که گفتیم برای سونوگرافی از امواج صوتی استفاده می شود و امواج صوتی برای اینکه بتوانند به صورت یکنواخت و راحت به بافت‌های بدن نفوذ کنند و عکس با کیفیت تری را برای شما ایجاد کند به یک مایع ژله احتیاج خواهند داشت برای اینکه ما یک پروب بر روی پوست می زنیم که حتی پروبی که برای سونوگرافی استفاده می شود با پوست در تماس نباشد و هیچ سوختگی ایجاد نکند.

پروب  بر روی پوست بدن حرکت می‌کند و همه قسمت های مختلف را زیر نظر می‌گیرد و همزمان بر روی مانیتور نیز تصاویری که ناشی از بازتابش مواجه به سمت پروب می باشد نمایش داده می شود وقتی که بر روی بدنش قرار می‌گیرد ممکن است لرزش کوچک را نیز داشته باشد که به دلیل برخورد امواج صوتی به بدن می باشد ولی بدانید که این کاملاً بی خطر خواهد بود.

تجربه کافی

برای اینکه شما بتوانید یک  سونوگرافی با کیفیت داشته باشید باید کسی را برای انجام سونوگرافی انتخاب کنید که تمامی تجربه ها برای انجام دادن سونوگرافی را داشته باشد پس از یکی از فصل‌های مهم در رشته پزشکی تجربه و علم کافی می باشد

زیرا اگر کسی بی ترجمه باشد در این زمینه قطعاً نمی‌توان به نتیجه سونوگرافی اعتماد کرده فردی که در این زمینه کار می‌کند باید تخصص‌های لازم را داشته باشد باید بتواند تمامی ضایعاتی که ممکن است در بدن وجود داشته باشد را بشناسد و همه آن ها را در یک زاویه مناسب  در معرض دید قرار دهد و آن را کامل به بیمار ارائه دهد.

همچنین باید بدانید که ما سعی کردیم از متخصصین ترین و با تجربه ترین نیروها در مرکز سونوگرافی در منزل غرب تهران استفاده کنیم تا شما بتوانید با اطمینان کامل به ما تعمیر خدمات مربوط به سونوگرافی و پزشکی تان را دریافت کنید.

هزینه سونوگرافی در منزل

هزینه‌هایی که برای سونوگرافی در منزل غرب تهران می پردازید خیلی کمتر از این است که می‌توانید در بیمارستان پرداخت کنید می باشد و ما در این بخش به این مطلب می پردازیم.

هزینه‌های سونوگرافی معمولاً بر اساس پارامترهای مختلفی حساب می شود با در نظر گرفتن اینکه تصویربرداری چجوری انجام می شود و فاصله این که مرکز تا منزل شما چقدر راه داشته باشد هزینه ها متفاوت خواهد بود برای اینکه بتوانید از هزینه‌های سونوگرافی در منزل غرب تهران اطلاع پیدا کنید می‌توانید  به صورت حضوری تشریف بیارید و یا اینکه با همکاران ما در تماس باشید.

کاربردهای سونوگرافی

همان طور که در قسمت های قبلی نیز اشاره کردیم و خودتان نیز می دانید که سونوگرافی ها در دو نوع ساده و داپلر وجود دارد که به صورت دو بعدی و سه بعدی قابل نمایش می باشد و باعث شده طیف وسیع و گسترده ای را از علم در پزشکی به وجود آورد و همچنین کاربردهای زیادی در علم پزشکی دارد .

از  سونوگرافی برای عکسبرداری از جاهای مختلف بدن استفاده می‌شود اما اشتباه نکنید سونو گرافی برای تشخیص شکستگی ها نمی تواند مناسب باشد از سونوگرافی برای عکسبرداری از بافت‌های نرم استفاده میشه برای استخوان و شکستگی های استخوان بهتر از روش رادیوگرافی استفاده کنید.

با انجام سونوگرافی شما می توانید از وضعیت جنین در دوره‌های مختلف  بارداری نیز اطلاع پیدا کنید یعنی شاید بتوان گفت یکی از رایج ترین کاربرد های سونوگرافی همین اطلاع از وضعیت و جنسیت جنین می باشد که بسیار در علم پزشکی مشاهده می‌شود

مخصوصاً در سال‌های اخیر با تحقیقاتی که انجام شده و اطلاعاتی که به دست آمده است دانشمندان فهمیدند که سونوگرافی  خطری را در پی ندارد آن هم به دلیل استفاده از امواج فراصوت می‌باشد و می‌تواند یکی از بهترین روشها برای بررسی کردن وضعیت رحم بر جنین باشد و همین باعث شده است که بیشتر افراد به این روش رو بیاورند و در علم پزشکی نیز زیاد مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع سونوگرافی

شما در حال خواندن مقاله درباره سونو گرافی در منزل غرب تهران از تمامی مطالب لذت کافی را برده باشید و همین طور توانسته باشیم شما را تا حدودی راهنمایی کرده و به شما کمک کرده باشیم در ادامه این قالب انواع سونوگرافی می‌پردازیم.

•    سونوگرافی از تخمدان ها
•    سونوگرافی از پستان ها
•    انجام سونوگرافی از بیضه ها
•    سونوگرافی از چشم‌ها
•    سونوگرافی از طحال
•    انجام سونو گرافی از کلیه و مجاری ادراری
•    سونوگرافی از رگ و شریان ها
•    سونوگرافی از شکم
•    سونوگرافی از سیستم گوارشی
•    سونوگرافی از مثانه
•    سونوگرافی از کیسه صفرا
•    سونوگرافی از غده تیروئید و پاراتیروئید
•    سونوگرافی از پانکراس
•    سونوگرافی از مغز
•    سونوگرافی از بافت ها و استخوان در نوزادان
•    استفاده از سونوگرافی  اغلب برای دیدن اکوکاردیوگرام
•    استفاده از سونوگرافی در ارتوپدی برای اینکه بافتهای نرمی مانند رباط ها ، رنگ ها در بازوها و پاها دیده شوند.

تمامی موارد زیر از انواع سونوگرافی می باشد که توانسته طیف وسیعی از علم پزشکی را به خود اختصاص دهد و به دلیل اینکه این روش کاملاً بدون ضرر می باشد توسط پزشکان و متخصصان بسیار توصیه و نسخه می‌شود.

شما در حال خواندن مقاله ای درباره سونوگرافی در منزل غرب تهران می باشید لطفاً تا انتها ما را همراهی کنید.

علت جایگاه ویژه سونوگرافی در علم پزشکی

خوب شاید این سوال برای شما نیز پیش بیاید که به علت اینکه سونوگرافی اینقدر در علم پزشکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است چه می‌تواند باشد؟

ما در این قسمت به چندین دلیل از دلایل مهم بودن سونوگرافی اشاره می کنیم که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    معمولاً سونوگرافی مانند سایر روشهای  تصویربرداری یک روش کاملاً غیر تهاجمی می باشد.
•    هیچ درد و ناراحتی بیمار را تهدید نمی‌کند.
•    شما در سونوگرافی از اشعه های خطرناک استفاده نمی کنید پس برای متخصصین و نه برای بیماران خطری وجود نخواهد داشت  پس یک روش امن می باشد.
•    کیفیت تصاویر در سونوگرافی بسیار بالا می باشد و همین امر باعث می‌شود تا با کیفیت بالا شما بتوانید بافت های نرم و عروق و رگ ها را کاملاً ببینید و مورد بررسی قرار دهید.
•    می تونید  بلافاصله بعد از کشیدن پروب  بر روی قسمت تحت درمان تصاویر سونوگرافی را بر روی مانیتور ببینید.
•    از نظر قیمت و هزینه نیزه سونوگرافی اقتصادی تر بوده و هزینه های زیادی را در بر نمی گیرد.
تمامی موارد گفته شده در قسمت بالا از دلایل مهم بودن از سونوگرافی در علم پزشکی می باشد که ما به اطلاع شما رساندیم پس از اطمینان کامل سونوگرافی در منزل غرب تهران اعتماد کرده و تمامی خدمات مربوط به پزشکی خودتان را در منزل داشته باشید.

انجام سونو گرافی داپلر

یکی از انواع سونوگرافی که بع شما  گفته شد سونوگرافی داپلر می باشد که  با توجه به وجود متخصصین با تجربه ای که در موسسه ما وجود دارند و همچنین به دلیل داشتن تجهیزات پزشکی منحصر به فرد و و ساخته شده با تکنولوژی های روز دنیا می‌توانیم سونوگرافی در منزل غرب تهران را به صورت داپلر نیز انجام دهیم.
پس می‌توان گفت علاوه بر سونو گرافی ساده که همینی است که ما از آن اطلاع داریم و قطعاً یک بار در تمام طول عمر خود  استفاده کرده‌ایم و می‌توانیم به سونو گرافی داپلر نیز اشاره کنیم که از سونو گرافی داپلر برای موارد خیلی خاص استفاده می شود

مثلاً دیدن جریان خون در شریان ها و وریدهای ها برای افرادی که به سلامتی رنگهای آنها شک داشته باشیم  تجویز می‌شود.

در سونوگرافی داپلر نیز مانند سونوگرافی ساده از امواج فراصوت استفاده می‌شود یعنی امواجی که بالاتر از حد شنوایی انسان می‌باشند به سمت بافت ها از طریق پروب فرستاده می‌شود و سپس بازتاب شده و امواج بازتاب  شده از بافتا دوباره توسط پروب دریافت می‌شود و در کامپیوتر تجزیه تحلیل و به صورت تصویری و فیلم بر روی مانیتور مشاهده خواهد شد.

تنها تفاوتی که سونوگرافی داپلر با سونوگرافی ساده دارد این است که در سونو گرافی داپلر از امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود که ما به این امواج الکترومغناطیسی امواج داپلر یا دوپلر می گوییم که با این امواج ما می‌ توانیم عروق و جریان خون در رگ ها را مشاهده کنیم و هر انسداد و لخته شدن خون و آمبولی را در رگ ‌ها تشخیص دهیم.

با وجود این ایام پیش رو یعنی  شیوع ویروس کرونا و همچنین از طرفی ضرورت پیدا کردن انجام کاری مانند سونو گرافی برای کسانی که به این سونوگرافی و نتیجه آن احتیاج دارند و همین طور از طرفی آلوده بودن بیمارستان ها و شلوغی ها و قرنطینه های خانگی که وجود دارد فرد را برای انجام امور پزشکی خود منع می کند.

ما به شما سونوگرافی منزل غرب تهران را پیشنهاد می‌کنیم یعنی شما می توانید تمامی امور مربوط به خدمات پزشکی و درمانی خودتان را در منزل و با سریعترین زمان دریافت کنید.

شما دیگر لازم نیست که زمان زیادی را در صف‌های طولانی مدت مطب بمانید و یا اینکه عفونت‌های بیمارستانی را تحمل کنید و یا مدت زمان زیادی را در ترافیک بمانید و وقت تان را هدر دهید .

شما تنها با یک تماس با شرکت ما و درخواست یک متخصص سونوگرافی و یا سونولوژیست می توانید تمامی خدمات مربوط به پزشکی و درمان خودتان را در منزل دریافت کنید ما در سریع ترین زمان خودمان را به منزل شما خواهیم رساند و سونوگرافی را برای شما انجام می‌دهیم و بلافاصله بعد از انجام سونوگرافی می توانید نتیجه سونوگرافی را به صورت چاپ شده  دریافت کنید.

حال اگر بیمارتان سالمند باشد و توانایی حرکت کردن و یا جابجایی و تحمل نشستن در صف‌های طولانی مدت را ندارد پس قطعاً سونوگرافی در منزل می تواند یکی از بهترین روش ها برای انجام فرآیند های پزشکی تان می باشد پس  آن را از دست ندهید.

گاهی اوقات افراد راجع به کیفیت دستگاه های سونوگرافی در منزل سوال می پرسند که باید بگوییم تمامی دستگاه هایی که برای سونوگرافی در منزل تهیه شده اند به روز بوده و از مدرن ترین فناوری های روز دنیا ساخته می‌شوند

و بنابراین هیچ نگرانی و ناراحتی از این به بعد نداشته باشید زیرا با بالاترین سطح از کیفیت شما می توانید یک سونوگرافی را انجام دهید.

دسته بندی کلی

در این قسمت به دسته بندی های کلی از سونوگرافی می‌پردازیم می‌توان گفت که سونوگرافی در انواع مختلفی وجود دارد که در دسته بندی های کلی شامل موارد زیر می شود.

سونوگرافی ترانس واژینال:

اگر بخواهید از یک خانم سونوگرافی داخل واژینال انجام دهیم معمولاً از سونو گرافی واژینال استفاده می‌شود که در دوران اولیه بارداری قابل انجام شدن می باشد.

سونوگرافی معمولی:

برای انجام سونوگرافی‌های قطعاً از یک مبدل استفاده می‌شود که می‌تواند برای تمامی نواحی بدن نیز مورد استفاده قرار بگیرد مثلا توی افراد باردار یک تصویر دو بعدی از جنین را می‌توانید بر روی صفحه مانیتور ببینید  که به آن می گویند سونو گرافی معمولی که قطعاً شما آن را انجام داده اید.

سونوگرافی تخصصی:

سونوگرافی های تخصصی تر معمولاً مانند سونوگرافی های معمولی هستند و معمولاً فقط برای قسمتی استفاده می‌شوند که مشکوک بوده و نیاز به معاینه بیشتر داشته پس بنابراین برای این سونو گرافی ها از دستگاه ها و وسایل پیچیده تری استفاده می شود.

سونوگرافی رنگی یا کالر داپلر:

برای اینکه بتوانید از کوچکترین جزئیات موجود در بافت ها اطلاع پیدا کنید قطعاً به یکی از سونوگرافی رنگی احتیاج دارید مثلا خونی که در رگ ها در جریان است هم متحرکه و هم سلول های خونی رنگی هستند پس برای اینکه شما بهتر آنها را ببینید به سونوگرافی داپلر یا کالر داپلر احتیاج دارید.

سونوگرافی سه بعدی:

یکی از انواع دیگه ای که توی دسته بندی بازی ها قرار گرفته سونوگرافی سه بعدی هستند که با استفاده از نرم افزارها و طراحی‌های تخصصی تر انجام می‌شود و شما می‌توانید جنینی که در حال رشد است را به صورت سه بعدی بر روی مانیتور ببینید.

سونوگرافی چهار بعدی داینامیک:

شما می توانید از یکی از پروب های مخصوص استفاده کنید برای انجام سونوگرافی‌های چهار بعدی به این طور که شما می‌توانید حتی حرکات صورت و گردن، دست و پای جنین را نیز در رحم مادر تشخیص دهید.

اکورادیوگرافی جنین:

اگر بیایید در سونوگرافی از امواج اولتراسوند استفاده کنید تا بتوانید عملکرد قلب و همینطور آناتومی جنین را تشخیص بدهید باید از سونو گرافی با تجهیزات پیشرفته تری استفاده کنید و این طور  از سلامتی قلب جنین می توانید آگاه شوید و حتی می‌توان این نقص مادرزادی در جنین را نیز تشخیص دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×