آلفا طب

سونوگرافی در منزل شرق تهران

با ما همراه شوید تا بیشتر با موضوع سونوگرافی در منزل شرق تهران آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم تا در خصوص سونوگرافی در منزل شرق تهران اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

همچنین درباره سونوگرافی، انواع دستگاه های سونوگرافی، مزیت های سونوگرافی در منزل و انواع سونوگرافی هایی که در منزل انجام می گیرد، فاکتورهای تاثیرگذار در هزینه سونوگرافی در منزل و سایر سوالات دیگر که در این راستا برای شما مطرح می شود، مطالب جامعی را عنوان نماییم. با ما همراه باشید.
. سونوگرافی چیست و کاربرد آن را بیان نمایید؟
. انواع سونوگرافی را نام ببرید؟
. سونوگرافی در منزل به چه نحوی انجام می گیرد؟ توضیح دهید.
. سونوگرافی در منزل برای چه بیمارانی مناسب است؟
.  چه بیمارانی به خدمات درمانی سونوگرافی در منزل نیاز دارند؟
. مزیت های سونوگرافی در منزل را بیان نمایید؟
. انواع سونوگرافی در خانه را ذکر نمایید؟
. نکات مهمی که در خصوص سونوگرافی در منزل بایستی به آن توجه نمایید را نام ببرید؟
. سونوگرافی پرتابل چیست؟
. آیا سونوگرافی در منزل به تجربه و مهارت کافی سونولوژیست نیاز دارد؟
. چه پارامترهایی در هزینه سونوگرافی در منزل تاثیرگذار است؟
. سونوگرافی رحم در منزل به چند روش انجام می گیرد؟ توضیح دهید.
. آیا سونوگرافی بارداری در دوران کرونا در منزل نیز انجام می گیرد؟
. نتیجه گیری

سونوگرافی

Ultrasonography (اولتراسونوگرافی) یا سونوگرافی، شیوه ی تاثیرگذار به منظور عکسبرداری از بافت ها و همچنین اندام های درونی بدن با بهره مندی از امواج فراصوت است.

قبل از شناسایی و استفاده از سونوگرافی، متخصصین برای عکسبرداری داخلی از بیمار به طور معمول از اشعه ایکس و یا رادیولوژی استفاده می کردند. بنابراین خطراتی که به کارگیری از اشعه ایکس در برخی از بخش های بدن نمایان کرد، سبب گردید که متد جدید و کاملاً بی خطری را در عرصه پزشکی بطلبد.

به همین منظور با گسترش علم و پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی، متخصصین برای انجام عکسبرداری از اندام های درونی بیماران از سونوگرافی استفاده نمودند.

سونوگرافی کاملاً بدون درد و همچنین بی خطر بوده است و عکس هایی از درون بدن با بهره مندی از امواج صوتی پدید می آورد. صفحه نمایش، اسکنر و پویشگر (پراب) از اصلی ترین اجزای دستگاه سونوگرافی به شمار می آید.

پویشگر (پراب) را بعد از متصل کردن با سیم به اسکنرها، بر روی نواحی متعدد بدن به حرکت در می آورند. همزمان با تکان پویشگر (پروب)، امواج فراصوت را به سایر اندام های بدن ارسال می نمایند.

زمانی که این امواج به بافت های داخلی رسیدند، انعکاس و یا اکو می شوند و در نتیجه عکسبرداری پایانی، براساس مولفه هایی همچون زمان رفت و برگشت و همچنین فرکانس سیگنال های روانه شده، بر روی صفحه نمایشگر ارائه می گردد.

کاربردهای سونوگرافی

توان شیوه های سونوگرافی داپلر، ساده و همچنین سونوگرافی چند بعدی سبب گردیده که این شیوه ها در طیف وسیعی از دانش پزشکی کاربرد فراوانی را به همراه داشته باشد.

البته شیوه سونوگرافی، بیشتر به منظور تصویربرداری از بافت های نرم مفید است و برای تصویربرداری از استخوان ها همچنان بایستی از شیوه های رادیولوژی و متعاقباً اشعه ایکس نیز استفاده کرد.

بازبینی موقعیت جنین در طی بارداری از شایع ترین و در عین حال آشناترین استفاده سونوگرافی در عرصه پزشکی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

تا به امروز هیچ مشکل و یا خطری در مورد شیوه های سونوگرافی و همچنین امواج فراصوت مشخص نگردیده است. به کارگیری از این متد برای بازبینی موقعیت رحم و یا جنین، گزینه بسیار مناسبی است.

در مجموع گستره استفاده از سونوگرافی در پزشکی، از آن چه که فکر کنید هم گسترده تر است که از اصلی ترین آن ها می توان به:

سونوگرافی:

پستان، چشم، تخمدان، شکم و دستگاه گوارش، بیضه، طحال، شریان و رگ ها، پانکراس، کلیه، کیسه صفرا، مجاری ادرار و مثانه، غدد پاراتیروئید و تیروئید، بافت ها و همچنین استخوان های نوزادان، اکوی قلب، مغز و همچنین ارتوپدی به منظور تصویربرداری و بررسی نواحی غضروفی و نرم مانند منیسک، تاندون و رگ های نواحی بازو، گردن و پاها نیز اشاره کرد.

انواع سونوگرافی

در مجموع در یک دسته بندی کلی، سونوگرافی به چندین روش متعدد برای تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می گیرد که مبنای تمامی آن ها یکسان بوده است و فقط تخصصی بودن آن ها در عرصه انجام، سبب تفاوت سونوگرافی شده است. به این ترتیب انواع سونوگرافی ها شامل موارد زیر می باشد:

سونوگرافی ترانس واژینال

این سونوگرافی به منظور دریافت عکسبرداری بخش درونی واژن مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص در ماه های نخست بارداری به منظور اطمینان بیشتر از وضعیت صحت کامل مادر از لحاظ وجود عفونت های رحمی امری ضروری است.

شایان ذکر است که سونوگرافی فوق برای کلیه مشکلات مرتبط به دستگاه تناسلی بانوان و همچنین بازبینی دقیق تر بخش درونی صورت می پذیرد.

سونوگرافی معمولی

یکی دیگر از سونوگرافی ها که به منظور انجام آن سونولوژیست از مبدل معمولی برای تشخیص استفاده می نماید، سونوگرافی معمولی است. گروه خدمات درمانی در منزل از این دستگاه برای اطمینان بیشتر از وضعیت رشد جنین و همچنین عکسبرداری اندام های شکمی استفاده می نمایند که نتیجه حاصل از این عکسبرداری به صورت دوبعدی بوده است.

سونوگرافی تخصصی

از لحاظ پروسه انجام کار و همچنین سیستم هایی که در این سونوگرافی از آن استفاده می شود، شباهت بسیاری بین سونوگرافی تخصصی با معمولی است که فقط تفاوت آن ها در پیشرفته بودن لوازم نظیر مبدل هایی است که در سونوی تخصصی از آن استفاده می شود تا از این طریق کلیه جزئیات درونی بدن به وضوح نمایان گردد.

سونوگرافی داپلر

از سونوگرافی های دیگر که به منظور رفاه حال بیماران در منزل توسط گروه های خدمات درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، سونوگرافی داپلر یا عکسبرداری رنگی است که با ایجاد تغییرات در فرکانس های حاصل از امواج صوتی تصاویر دریافتی به شکل رنگی ارائه می گردد.

در عکسبرداری از اجسام پویا همانند خون که در جریان قرار دارند و احتیاج به بازبینی دقیق تر سلول ها است، بهره مندی از سونوگرافی داپلر امری ضروری و کاربردی است. زیرا اغلب اختلالات عروقی توسط این دستگاه صورت می پذیرد.

سونوگرافی سه بعدی

سونوگرافی سه بعدی یکی دیگر از سونوگرافی هاست که از طریق نرم افزارهای پیشرفته و تخصصی عکس دریافتی از درون بدن و همچنین مبدل را به صورت سه بعدی ارائه می دهد. این سونوگرافی بیشتر مناسب برای بانوان بارداری است که به دلیل شرایط جسمی خود نمی توانند در دوران کرونا از منزل خارج شوند و سونولوژیست به منظور بررسی موقعیت جنین از آن استفاده می نماید.

سونوگرافی چهار بعدی

این دستگاه نیز تا حد قابل توجهی به سونوگرافی سه بعدی شباهت دارد که بیشتر برای بازبینی حرکات جنین به خصوص پیش از زایمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در حقیقت براساس دقت بسیار بالا و همچنین وضوح تصاویر در این سونوگرافی برای اطمینان بیشتر از وضعیت جنین در رحم در نزدیکی زایمان، متخصصین، این سونوگرافی را برای بیماران تجویز می نمایند.

سونوگرافی اکوکاردیوگرافی

از سونوگرافی فوق برای بازبینی وضعیت قلب و همچنین انسداد عروق در بزرگسالان و جنین توسط امواج اولتراسوند استفاده می شود.

گروه خدمات درمانی در منزل با کمک این دستگاه به منظور بررسی بیشتر آناتومی قلب جنین در مادران باردار از آن استفاده می نمایند که در صورت بروز هر گونه نقص مادرزادی بدو تولد نوزاد، اقدامات لازم صورت پذیرد.

کلیه موارد ذکر شده از انواع سونوگرافی است که گروه های خدمات درمانی در منزل برای رفاه حال بیماران خود از این دستگاه های مدرن و پیشرفته استفاده می نمایند.

شیوه انجام سونوگرافی در منزل شرق تهران

در ادامه مطلب سونوگرافی در منزل شرق تهران، بهتر است که در مورد شیوه انجام آن در منزل، مطالب جامعی را عنوان نماییم. در حال حاضر رشد سریع تکنولوژی و فناوری، فرصت دسترسی به کلیه خدمات سونوگرافی به شکل غیر متمرکز و همچنین سیار را برای تمامی افراد امکان پذیر نموده است.

استفاده از دستگاه های کارآمد و در عین حال کوچک و همچنین حمل آسان و پرتابل سبب گردیده که درخواست برای انجام سونوگرافی در منزل روند صعودی به خود بگیرد و بیشتر بیماران با توجه به شرایط جسمی خود از این شیوه تشخیص بهره مند شوند.

روال انجام سونوگرافی در خانه همانند روش انجام سونوگرافی در بیمارستان و یا سایر کلینیک هاست. در انجام پروسه مراحل درمانی، متخصص سونوگرافی با کلیه دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز به منزل بیمار اعزام می گردند.

سپس از فرد می خواهند که به پهلو و یا پشت بخوابند و تنها بخش هایی که نیاز است عکسبرداری انجام گیرد را به ژل مخصوص آغشته می نمایند و دیگر بخش های بدن بیمار را به طور کامل می پوشانند.

سونولوژیست پویشگر (پراب) را در اطراف ژل  به حرکت در می آورند تا از این طریق بهترین و مناسب ترین برخورد را با بدن بیمار داشته باشد.

نکته حائز اهمیت این است که در حین انجام سونوگرافی توسط مجرب ترین متخصصین این امر، صداهای متعددی به گوش می رسد که حاصل از انعکاس امواج صوتی است و جای هیچ نگرانی نیست.

بعد از اتمام سونوگرافی، ژل بایستی از سطح بدن بیمار تمیز و تصویر حاصل از سونوگرافی بر روی کاغذ مخصوص چاپ و به بیمار تحویل گردد.

مزیت های سونوگرافی

سونوگرافی به دلیل مزایای متعدد، جایگاه مخصوصی در عرصه پزشکی دارد که عبارتند از:
یکی از مزیت های سونوگرافی را می توان به شیوه کاملاً غیر تهاجمی آن اشاره کرد.
بدون درد بودن شیوه انجام سونوگرافی از مزیت دیگر آن به حساب می آید.
متدی بی خطر و در عین حال امن است که در شیوه ی استفاده از آن از هیچ اشعه ای استفاده نمی شود.
شیوه ی کار آزموده به منظور عکسبرداری و پیش بینی تصاویر با کیفیت و مرغوب از تمامی عروق، اندام های نرم و همچنین رگ هاست.
از مزیت بارز سونوگرافی می توان به عکسبرداری آنی آن اشاره کرد.

نسبت به اغلب شیوه های دیگر در عکسبرداری، سونوگرافی مقرون به صرفه است که می تواند یکی دیگر از مزیت های آن به شمار آید.

تمامی موارد ذکر شده از مزیت های سونوگرافی است که بیماران می توانند برای تشخیص و ارزیابی های دقیق تر درمان از آن بهره مند شوند.

سونوگرافی در منزل شرق تهران برای چه بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد؟

همان طور که اشاره کردیم، این شیوه درمانی بسیار ساده و در عین حال بدون خطر است که متخصصین برای آگاهی از موقعیت اندام های داخلی بدن از آن استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است که نبایستی بیمار بدون تجویز پزشک مربوطه و یا به شکل خودسرانه آن را استفاده نماید. به این ترتیب سونوگرافی در منزل به افرادی پیشنهاد می شود که:

–       حرکت و یا جابجایی آن ها بسیار سخت و دشوار است.
–       بانوان بارداری که به دلیل وضعیت فعلی خود در استراحت مطلق قرار دارند.
–       بیمارانی که به بیمارستان و یا کلینیک به منظور انجام سونوگرافی دسترسی ندارند.
–       افرادی که به سکوت و استراحت نیاز دارند و تمایل دارند تا این امر را در فضای آرامش بخش منزل انجام دهند.
–       کلیه اعضای خانواده بیمار مایلند که از پروسه انجام مراحل درمانی بیمار اطلاع کافی را در اختیار داشته باشند.

افراد نیازمند به سونوگرافی در منزل

با توجه به مواردی که در بالا در خصوص سونوگرافی در خانه اشاره نمودیم،  افرادی که می توانند از سونوگرافی در منزل شرق تهران بهره مند شوند می توان موارد زیر را عنوان کرد:
–       سالمندان و یا افرادی که دارای کهولت سن بالایی هستند.
–       بیمارانی که دچار صدمات مغزی نخاعی و یا سکته مغزی شده اند و حرکت برای آن ها بسیار سخت و غیر ممکن شده است.
–       افرادی که با شکستگی لگن و یا سایر مواردی از این دست همراه هستند.
–       در هنگام آلودگی هوا، برای بیمارانی که از مشکلات آسم و یا قلبی رنج می برند.
–       بیمارانی که به دلیل وضعیت جسمی خود در منزل بستری هستند و بایستی از خدمات سونوگرافی در منزل شرق تهران نیز استفاده نمایند.
–       کودکانی که حضور آن ها در کلینیک و یا بیمارستان باعث ابتلای آن ها به سایر بیماری های دیگر می شود.
–       معلولین که نمی توانند به صورت حضوری به مراکز درمانی برای انجام سونوگرافی مراجعه نمایند.
با توجه به تمامی موارد ذکر شده، در حال حاضر گروه های متعدد خدمات درمانی با اعزام پزشک و همچنین دستگاه های مخصوص سونوگرافی در منزل می توانند به این گروه از بیماران کمک شایانی نمایند.

این اشخاص، متخصصین و یا کارشناسان سونوگرافی در منزل هستند که با استفاده از جدیدترین و همچنین پیشرفته ترین دستگاه های سونوگرافی در بازه زمانی کوتاه، عکسبرداری از محل تحت درمان را انجام می دهند و نتیجه حاصل را به بیمار تقدیم می نمایند.

مزیت های سونوگرافی در منزل شرق تهران

تصاویری که به روش سونوگرافی از بیماران دریافت می شود، به دلیل به روز بودن دستگاه، دارای کیفیت بسیار بالایی بوده است که به شکل لحظه ی و آنی دریافت می شود.

علاوه بر این، هزینه انجام سونوگرافی نسبت به سایر شیوه های تشخیص بیماری به مراتب کمتر است. اما در خصوص سونوگرافی در منزل شرق تهران بایستی بیان نماییم که این امر دارای مزیت های متعددی است که از اصلی ترین آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

دسترسی راحت و سهولت کار

بعضی از بیماران بایستی مسافت های بسیاری را برای رسیدن به بیمارستان و یا کلینیک های درمانی طی نمایند که تردد مسیر می تواند سبب سخت تر شدن این امر شود.

با توجه به این مورد، در چنین موقعیتی به کارگیری از این سری خدمات درمانی در منزل می تواند سبب سهولت در کار و همچنین دسترسی آسان تر برای بیمار و همراهان وی شود.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی و یا مسری موجود در بیمارستان

از دیگر مزیت های سونوگرافی در منزل شرق تهران می توان به جلوگیری از بروز مشکلات عفونی موجود در کلینیک و یا بیمارستان ها اشاره کرد.

در حال حاضر با شیوع همه گیری بیماری کرونا در تمام دنیا همراه هستیم که این امر سبب ایستادن طولانی مدت در کلینیک و یا بیمارستان می گردد و منتظر ماندن در صف ها برای کلیه بیماران به ویژه بیمارانی که با مشکلات زمینه ای همچون دیابت همراه هستند، بسیار دردسر ساز است.

بر همین اساس پیشنهاد می شود که به منظور پیشگیری از تمامی موارد بیان شده، تا حد امکان از خدمات درمانی مانند سونوگرافی در منزل شرق تهران استفاده نمایید.

صرفه جویی در زمان و وقت

منتظر ماندن در صف طولانی سونوگرافی نیازمند زمان طولانی است که در بعضی از مواقع احتیاج است که شخص زمان کاری خود را کمتر نماید و در این مراکز حضور داشته باشد که این امر، هم در زمان و هم در وقت بیمار اختلال ایجاد می نماید.

اما با بهره مندی از کلیه خدمات سونوگرافی در منزل شرق تهران، بیماران می توانند در زمان و همچنین وقت خود صرفه جویی نمایند که از دیگر مزیت های بارز این خدمات درمانی محسوب می شود.

کیفیت مطلوب و بیشتر عکسبرداری

یکی از مهمترین مزیت های بارز سونوگرافی در منزل شرق تهران را می توان به کیفیت بهتر و همچنین بیشتر عکسبرداری اشاره کرد. بعضی از بیماران بر این باورند که دستگاه ها و تجهیزات درمانی که در کلینیک و یا بیمارستان ها برای انجام سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار با کیفیت و همچنین بهتر از سایر دستگاه های در دسترس برای مصارف خانگی هستند.

این در حالی است که اغلب دستگاه های مخصوص سونوگرافی که در این مراکز وجود دارند، قدیمی و از کیفیت پایینی برخوردار هستند.

کیفیت تصاویر سیستم های پرتابل و همچنین قابل حمل، بسیار مطلوب و استاندارد بوده است که سبب شده بیماران بتوانند با اطمینان خاطر از این خدمات درمانی در منزل با به کارگیری از دستگاه های روز دنیا بهره مند شوند.

دقت بسیار سونولوژیست

هنگامی که سونوگرافی در منزل شرق تهران برای بیماران انجام می گیرد، سونولوژیست تنها برای یک فرد تمرکز کامل را انجام می دهد، به این ترتیب تمام توجه و دقت خود را بر روی تشخیص و پیش بینی بیمار معطوف می نماید.

عدم نیاز به انتقال بیمار

یکی از بارزترین مزیت های سونوگرافی در منزل شرق تهران به عدم نیاز به انتقال و یا جابجایی بیماران می توان اشاره کرد.

جابجایی معلولین و یا سالمندان به کلینیک و یا بیمارستان برای انجام سونوگرافی، هم برای بیمار و هم همراهان وی امری سخت و بسیار دشوار است که شما می توانید از طریق بهره مندی از خدمات سونوگرافی در خانه آرامش و آسایش را به منظور رفاه حال بیشتر بیماران و سایر اعضای خانواده نیز مهیا سازید.

کلیه موارد ذکر شده از مزیت های سونوگرافی در منزل شرق تهران است که بیماران با توجه به ارائه کامل این خدمات از طریق مجهزترین دستگاه های روز دنیا می توانند از مزیت های آن بهره مند شوند.

از دیگر فواید سونوگرافی در منزل می توان به:

عدم نیاز حضور بیمار به بیمارستان و یا مراکز درمانی
گزینه مناسب برای بانوان باردار و یا افراد مسن
انجام سونوگرافی در فضای کاملاً بهداشتی و تمیز منزل
ارائه نتیجه انجام سونوگرافی در کوتاهترین زمان
لازم است خاطر نشان کنیم که نتیجه حاصل از سونوگرافی در منزل به صورت فوری آماده و در اختیار بیمار قرار می گیرد.

تصاویر و یا عکس سونوگرافی در خانه به شکل دو بعدی و یا سه بعدی نیز انجام می گیرد تا از این طریق بتوان نتیجه فوق را به پزشک مرتبط ارائه نماید.

کیفیت بسیار بالای سونوگرافی در منزل سبب می گردد که تشخیص و همچنین معالجه بیمار به راحتی صورت پذیرد.

انواع سونوگرافی در منزل شرق تهران

لازم به ذکر است که سونوگرافی انواع متعددی دارد و تنها امکان استفاده از سونوگرافی های در منزل امکان پذیر است که به دستگاه ها و یا تجهیزات پیچیده و مخصوصی احتیاج ندارد.

سونوگرافی های رایج که به منظور عکسبرداری از اندام ها و یا بافت های ثابت بدن بیمار انجام می گیرد، توسط مجرب ترین سونولوژیست ها می توانید در منزل انجام دهید.

از دیگر سونوگرافی هایی که بیماران می توانند در منزل آن را انجام دهند، داپلر نام دارد که به منظور مشاهده موقعیت جریان خون در شریان های بدن، رگ ها و یا سلول های خونی مورد استفاده قرار می گیرد.

سونوگرافی فوق همانند دیگر سونوگرافی های رایج برای تشخیص از امواج فراصوت استفاده می نمایند و تنها درصد کمی در فرکانس های آن بسته به سونو متداول تغییراتی ایجاد می گردد.

لازم به ذکر است که برای تشخیص سرعت جریان خون در شریان های بدن و رگ ها و یا لختگی و همچنین انسداد عروق، از سونوگرافی داپلر استفاده می شود.

نکات مهم در خصوص انجام سونوگرافی در منزل شرق تهران

به منظور تسریع در انجام سونوگرافی، بیمار بایستی پیش از اعمال سونوگرافی از آمادگی لازم برخوردار باشد. بیمار پیش از بهره مندی از این خدمات درمانی در منزل بایستی به مواردی که در زیر به آن اشاره می نماییم، توجه و دقت کامل را داشته باشند که عبارتند از:

در صورتی که نیاز است در سونوگرافی مثانه بیمار کاملاً پر باشد، پیش از ورود سونولوژیست لازم است که از چند لیوان چای و یا آب استفاده نماید. اما بایستی بیمار مصرف نوشیدنی ها را زمانبندی نماید تا در هنگام حضور سونولوژیست در خانه از وارد شدن فشار بسیار زیاد به مثانه جلوگیری گردد.

به هیچ عنوان از مایعات گازدار برای پر نمودن مثانه استفاده نکنید. زیرا این امر سبب جلوگیری از نمایان شدن اندام های داخلی بدن در بیمار می شود.

در صورتی که بیمار به دیابت و یا فشار خون بالا مبتلاست، بایستی از مصرف نوشیدنی های در بر دارنده شکر و یا نمک به شدت خودداری نمایند.

از مصرف مایعات چرب نظیر دوغ برای مواقعی که بایستی بیمار به صورت ناشتا سونوگرافی را انجام  دهد اما مثانه او پر باشد نیز خودداری نماید، زیرا کیسه صفرا به علت ترشحات صفراوی قابل مشاهده نخواهد بود.

هدف از ناشتا بودن بیمار برای انجام سونوگرافی در منزل این است که فرد بین شش الی هشت ساعت به هیچ عنوان از مواد غذایی استفاده ننماید و همچنین از محصولات غذایی نفاخ و سنگین نیز خودداری نماید.

مصرف دارو در مواقعی که بیان می شود که فرد ناشتا باشد، مشکلی نداشته و بیمار بایستی آن ها را مصرف نماید.

موهای زائد بدن به منظور سونوگرافی مانعی نداشته اما موهای بسیار بلند می توانند بر روی کیفیت عکسبرداری اثرگذار باشند. به همین منظور توصیه می گردد که قبل از انجام سونو، موهای زائد محل مورد نظر به صورت کامل تراشیده گردد.

تمامی موارد بیان شده از نکاتی است که بیماران برای انجام سونوگرافی در منزل شرق تهران بایستی رعایت نمایند.

سونوگرافی پرتابل

از دیگر فعالیت های درمانی مختص سونوگرافی می توان به سونوگرافی پرتابل اشاره کرد که نوعی دیگر از سونوگرافی در منزل شرق تهران به حساب می آید.

سونوگرافی که از طریق دستگاه ویژه این کار صورت می پذیرد به منظور عکسبرداری از سایر اندام های متعدد بدن استفاده می شود.

این وسیله با بهره مندی از امواج صوتی، عکسبرداری از اندام های درونی بدن را انجام می دهد. فرکانس و یا بسامد این وسیله به صورتی است که از کلیه اسکلت بدن به شکل کاملاً دقیق عکسبرداری می نماید.

تصویربرداری سونوگرافی

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، سونوگرافی از فعالیت های درمانی امن و بدون درد است. اما لازم به ذکر است که سونوگرافی یک معالجه است و یکی از شیوه های معاینات به حساب می آید که به ارزیابی دقیق تر نوع عارضه در بیمار از سوی مجرب ترین متخصصین کمک به سزایی می نماید. برای دریافت عکس در دستگاه فوق از امواج صوتی که حاوی فرکانس بسیار بالایی هستند، استفاده می شود.

برخورداری از تبحر و تجربه برای انجام سونوگرافی

برای انجام سونوگرافی لازم است بدانید فردی که سونوگرافی را انجام می دهد، لازم است که از تجربه و همچنین تخصص کافی در این زمینه برخوردار باشد.

به علت این که زمانی که یک فرد با سابقه و متبحر در این امر عکسبرداری به منظور سونوگرافی را انجام می دهد، می تواند نتیجه با کیفیت تری را به ارمغان آورد.

متخصصی که در این راستا اقدام به فعالیت می نماید، بایستی تجربه زیادی در این عرصه داشته باشد تا از این طریق بتواند ضایعاتی که در داخل بدن بیمار وجود دارد را از طریق دستگاه فوق کشف و زاویه دید مطلوب تری از آن را مهیا نماید تا ضایعات موجود واضح تر بر روی صفحه نمایشگر سونوگرافی نمایان گردد.

کلیه اشخاصی که سونوگرافی در منزل را برای بیماران انجام می دهند، بایستی در این عرصه از داده های کاربردی و اصولی برخوردار باشند و همچنین تجربه بسیار آن ها نیز می تواند دستیابی تاثیرگذاری از سونوگرافی در منزل را برای بیماران به همراه آورد.

عوامل تاثیرگذار در هزینه سونوگرافی در منزل

پارامترهای متعددی در هزینه سونوگرافی در منزل تاثیرگذار است که عبارتند از:

از اصلی ترین پارامترهای تاثیرگذار در هزینه سونوگرافی در منزل می توان به میزان فاصله محل سکونت بیمار تا مرکز درمانی و همچنین فردی که درخواست انجام سونوگرافی در منزل را دارد، اشاره نمود.

نوع عکسبرداری سونوگرافی نظیر دو، سه و یا چهار بعدی که پزشک مربوطه برای بیمار تجویز نموده است، می تواند در هزینه سونوگرافی در منزل تاثیرگذار باشد.

انجام سونوگرافی بارداری و یا سایر اندام های بدن از فاکتورهای دیگری است که در هزینه سونوگرافی در منزل تاثیرگذار است.

به منظور این که از هزینه های سونوگرافی در خانه اطلاعات کامل و دقیقی را داشته باشید، لازم است نخست از مراکز درمانی که این سری از خدمات را به منظور رفاه حال بیماران انجام می دهند، مشورت بگیرید و با توجه به شرایط و همچنین وضعیت جسمی بیمار از کلیه هزینه های سونوگرافی در منزل اطلاعات کامل را کسب نمایید.

در حال حاضر به علت قیمت های سونوگرافی و تعرفه های آن با استفاده از مجهزترین دستگاه در مراکز درمانی متغیر، بعضی از مراکز خدمات درمانی به علت این که از تکنولوژی و علم بیشتری در عرصه سونوگرافی در منزل بهره مند هستند، احتمال این که هزینه سونوگرافی در این مرکز به مراتب بیشتر باشد، بسیار است.

شایان ذکر است که اکثر بیمه های درمانی برای عرضه هزینه های سونوگرافی در منزل، پشتیبان خوبی برای بیماران می باشند تا از این طریق برخی از هزینه های پرداختی شما را پرداخت نمایند.

سونوگرافی بارداری در منزل در ایام کرونا

در صورتی که فرصت سونوگرافی در منزل در این دوره بحرانی کرونا برای بانوان باردار وجود نداشت، اغلب این گروه از بانوان با مشکلات بسیاری روبرو می شدند. بانوان باردار برای در امان بودن از وروس کرونا، می توانند از خدمات درمانی سونوگرافی بارداری در منزل استفاده کنند.

بانوان در این شرایط حساس به منظور حفظ سلامتی خود و جنین بایستی سعی کنند که از تمامی دستورالعمل های بهداشتی پیروی نمایند و برای انجام سونوگرافی های ماهانه این امر را در منزل انجام دهند.

در دوران کرونا رفت و آمد به بیمارستان و یا کلینیک به منظور انجام سونوگرافی در دوران بارداری کمی سخت و ترسناک است.

زیرا شیوع این ویروس در این مکان ها بسیار زیاد است. از سویی؛ افراد بسیاری هستند که بایستی مرتباً برای درمان و معاینات مکرر به پزشک متخصص مراجعه نمایند که این امر سبب ابتلای آن ها به این ویروس می گردد.

این گروه از بیماران می توانند برای روند پروسه درمانی خود از خدمات پزشکی در منزل بهره ببرند.

در حال حاضر مراکز درمانی معتبر به منظور حفظ سلامتی مادران بارداری که این دوران حساس را سپری می کنند، سعی کردند که با تقلیل در هزینه های سونوگرافی در منزل کلیه بیماران بتوانند از این خدمات درمانی استفاده نمایند.

متخصصین این امر از پرتابل های جدیدی که به راحتی جابجا می شوند، برای انجام سونوگرافی در منزل استفاده می نمایند.

دستگاه های فوق دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که پزشکان نسبت به صحت نتیجه ی حاصل از این سونوگرافی اطمینان کامل دارند.

سونوگرافی رحم در منزل

از دیگر سونوگرافی هایی که در حال حاضر توسط گروه خدمات درمانی در منزل انجام می شود، سونوگرافی رحم است که شیوه ی بدون درد و کاملاً بی خطر است که توسط مجرب ترین سونولوژیست ها با استفاده از امواج صوتی، عکسبرداری از بخش درونی رحم صورت گرفته و به ارزیابی مشکلات رحم و همچنین خونریزی کمک زیادی می نماید.

واژن، تخمدان ها، رحم، دهانه رحم و همچنین لوله های فالوپ، دستگاه تناسلی را تشکیل می دهد که جراحان متخصص برای تشخیص دقیق تر هر یک از این بخش ها، سونوگرافی رحم را برای بیماران تجویز می نمایند.

سونوگرافی رحم

احتمال دارد که سونوگرافی رحم از طریق یکی از دو شیوه ای که در زیر به آن اشاره می نماییم، صورت پذیرد:

واژینال

در این سونوگرافی، سونولوژیست به منظور عکسبرداری، مبدل را داخل واژن بیمار می نماید.

Transabdominal (از طریق شکم)

در این شیوه جراحی، مبدل بر روی شکم بیمار که آغشته به ژل است، به منظور عکسبرداری قرار می گیرد.
تعیین شیوه سونوگرافی به دلیل انجام سونوگرافی بستگی دارد. تنها یک شیوه شاید احتمال دارد برای تشخیص استفاده شود و یا هر دو شیوه به منظور فراهم کردن داده های ضروری برای درمان و یا تشخیص احتیاج باشد.

سایر شیوه های مربوط که شاید به منظور تشخیص مشکلات لگن از طریق سونوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد، شامل لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی، پاپ اسمیر و کولپوسکوپی است.

باید متذکر شویم که سونوگرافی داپلر احتمال دارد قسمتی از بررسی سونوهیستروگرافی باشد. این سونوگرافی یک شیوه سونوگرافی مخصوصی است که در آن جریان خون مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

عکسبرداری با استفاده از سونوگرافی یک شیوه غیر تهاجمی است که به درمان و همچنین تشخیص موقعیت پزشکی در بیماران کمک شایانی می نماید.

علت نیاز به سونوگرافی تخمدان و رحم

از آنجا که انجام سونوگرافی به عنوان یکی از بی خطر ترین و همچنین بهترین شیوه های تشخیص اندام های بخش درونی لگن به شمار می آید، امروزه متخصصین برای موارد زیر از سونوگرافی استفاده می کنند:
1)    بازبینی ناهنجاری های تخمدان
2)    بازبینی عوامل مشکلات تخمک گذاری
3)    مشکلات التهابی لگن
4)    تعیین بارداری خارج از رحم
5)    تشخیص سرطان رحم
6)    تعیین جنسیت و بازبینی رشد طبیعی نوزاد
از سونوگرافی تخمدان و رحم برای ارزیابی ها بیشتر استفاده می نمایند. در این سونوگرافی شکمی بهتر است که بانوان علاوه بر استفاده از لباس های راحت و همچنین گشاد، آب زیادی مصرف نمایند تا مثانه کاملاً پر شود و اعضای درونی لگن به راحتی مشاهده شود.

سونوگرافی رحم یکی از اصلی ترین شیوه های بازبینی مشکلات رحم است که انجام دقیق و همچنین به موقع آن به معالجه و تشخیص نوع بیماری کمک شایانی می نماید.

در حال حاضر گروه خدمات درمانی سونوگرافی در منزل با استفاده از با کیفیت ترین و مجهزترین دستگاه های سونوگرافی به همراه مجرب ترین سونولوژیست ها، مشکل بیمارانی که به هر دلیلی نمی توانند از منزل خارج شوند را مهیا ساخته تا در کوتاهترین زمان از این شیوه تشخیصی بهره مند شوند.

سوالات رایج در خصوص سونوگرافی در منزل

یکی از سوالات رایج در مورد سونوگرافی در منزل به این موضوع اختصاص دارد که از چه دستگاه هایی در سونوگرافی پرتابل در منزل استفاده می شود؟

این دستگاه از سه سیستم ویژه برخوردار است که هر یک از آن ها در موارد به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع؛ دستگاه فوق در مواقعی استفاده می شود که شخص دارای سوابق قبلی بوده و انجام سونوگرافی به شکل دوره ای برای بازبینی موقعیت سلامت بیمار بایستی انجام گیرد.

سونوگرافی پرتابل از دقت کمتری در مقابل سونوگرافی های مبله برخوردار است که علت آن استفاده از باتری به منظور راه اندازی سیستم است.

از آنجا که در سایر دستگاه های فوق برای تولید امواج صوتی در فرکانس های بالا به برق فشار قوی احتیاج است، دستگاه پرتابل مستقیماً به برق شهری اتصال می یابد.

بنابراین برای اطمینان و همچنین بررسی های اولیه از وضعیت سلامت بیمار به شکل فوری این دستگاه بسیار مناسب بوده است.

سیستم پرتابل لپ تاپی به علت دقت بیشتر در دریافت عکسبرداری بسته به سایر مدل ها به منظور انجام سونوگرافی پرتابل در خانه گزینه مناسبی است که از سوی گروه های خدمات درمانی در منزل توسط سونولوژیست های مجرب مورد استفاده قرار می گیرد.

در تعیین مرکز انجام خدمات در منزل بایستی به چه مواردی توجه نماییم؟

برای انجام خدمات درمانی همچون سونوگرافی در منزل تعیین مرکز درمانی خوب امری مهم و ضروری است. یکی از مواردی که در تعیین مرکز خدمات درمانی بایستی به آن توجه نماییم، سوابق کاری این مجموعه و همچنین متخصصین حاضر در آن است.

بنابراین هر چه این مراکز معتبرتر باشند، متخصصین مجرب بیشتری در این مجموعه فعالیت می نمایند. این مراکز علاوه بر سونوگرافی سعی می کنند تا برای رفاه حال بیماران خود  خدمات گسترده تری را عرضه دارند.

مراکز فوق بایستی سعی نمایند که از به روزترین و مجهزترین دستگاه ها برای تشخیص و ارزیابی بیماری استفاده نمایند.

نتیجه گیری

در حال حاضر اکثر مراکز خدمات پزشکی در منزل به منظور رفاه حال بیشتر بیماران سعی می کنند که کلیه خدمات درمانی از جمله سونوگرافی در منزل را برای بیمارانی که از نظر وضعیت جسمی در شرایط مطلوبی نیستند، انجام دهند.

انجام سونوگرافی در خانه دارای مزیت های متعددی نظیر صرفه جویی در زمان، ارائه نتیجه عکسبرداری در کمترین زمان و همچنین نیاز نبودن به مراجعات حضوری است که بیماران می توانند از آن بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×