آلفا طب

هزینه فیزیوتراپی در منزل

هزینه فیزیوتراپی در منزل

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع هزینه فیزیوتراپی در منزل مطالبی را بیان کنیم. به این موضوع توجه داشته باشید که خدمات فیزیوتراپی یکی از آن خدماتی است که معمولا انجام آن در منزل طرفداران بیشتری دارد،

زیرا معمولا شخصی که به فیزیوتراپی نیاز دارد، قادر به حرکت نیست و به هر حرکتی برای او درد آور می باشد، از این جهات سوالات بسیاری در رابطه با هزینه فیزیوتراپی در منزل پیش می آید که در این مقاله قصد داریم تا حد امکان به این سوالات جواب هایی دهیم و پیشنهاد می کنیم که با مقاله ی هزینه فیزیوتراپی در منزل همراه ما باشید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

 

در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
1.    آیا می دانید فیزیوتراپی چگونه علمی است؟
2.    آیا با کاربردهای مختلف فیزیوتراپی آشنایی دارید؟
3.    آیا می دانید در چه مواردی می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد؟
4.    آیا می دانید برای انجام فیزیوتراپی به چه دستگاه هایی نیاز است؟
5.    آیا با راه کارهای مختلف فیزیوتراپی آشنایی دارید؟
6.    آیا می دانید در فیزیوتراپی از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟
7.    آیا می دانید فیزیوتراپیست باید چه تخصص هایی داشته باشد؟
8.    آیا با تاثیر فیزیوتراپیست بر روی نتیجه نهایی فیزیوتراپی آشنایی دارید؟
9.    آیا می دانید انجام فیزیوتراپی در منزل چه مزیت هایی دارد؟
10.    آیا نتیجه فیزیوتراپی در منزل بهتر از نتیجه آن در مرکز فیزیوتراپی می باشد؟
11.    آیا می دانید میزان تخصص فیزیوتراپیست چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟
12.    آیا می دانید برای بهترین نتیجه در فیزیوتراپی در منزل به چند جلسه نیاز دارید؟
13.    آیا می دانید برای انجام فیزیوتراپی در منزل باید چه دستگاه هایی وجود داشته باشد؟
14.    آیا می دانید چه کسانی می توانند فیزیوتراپی در منزل را انجام دهند؟
15.    آیا می دانید چگونه می توانید خدمات فیزیوتراپی در منزل را داشته باشید؟
16.    در انتخاب شرکتی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل باید به چه نکاتی توجه داشت؟
17.    آیا با راه های رزرو خدمات فیزیوتراپی در منزل آشنایی دارید؟
18.    آیا می دانید هزینه فیزیوتراپی در منزل چگونه مشخص خواهد شد؟
19.    آیا با تاثیر محل اقامت بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل آشنایی دارید؟
20.    آیا می دانید میزان تخصص فیزیوتراپیست چه تاثیری بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل دارد؟
21.    آیا می دانید میزان آسیب وارد شده چه تاثیری بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل دارد؟
22.    آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل با هزینه انجام فیزیوتراپی در مرکز درمانی تفاوت فاحشی دارد؟

 

آیا می دانید فیزیوتراپی چگونه علمی است؟

در این بخس از مقاله قصد داریم در رابطه با معنی اصلی فیزیوتراپی بحث کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم.

همان طور که بارها شنیده اید، رشته ی فیزیوتراپی با نام راه درمانی به کمک جریان برق شناخته شده و عموما مردم تصورشان اینگونه است؛، البته بعضی از افراد رشته ی فیزیوتراپی را درمان توسط ماساژهای حرفه ای هم می دانند.

این در حالی است که اگر بخواهیم معنی اصلی و درست رشته ی فیزیوتراپی را بیان کنیم، لازم است، به واژه فیزیکال تراپی توجه داشته باشید. این واژه از کلمه های فیزیک و تراپی تشکیل شده و همان طور که می دانید فیزیک به علم فیزیک بوده و کلمه ی تراپی هم به معنای درمان می باشد.

پس می توانیم این چنین نتیجه بگیریم که علم فیزیوتراپی صرفا به معنی استفاده از انرژی برق برای درمان نبوده و فقط یکی از بخش های آن به کارآیی جریان برق ختم می شود و در حالت کلی بخش های مختلفی دارد. در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که هر یک از انواع بخش های علم فیزیوتراپی برای فرد خاصی قابل اجرا بوده و محدود به شرایط وی می باشد.

در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با علم فیزیوتراپی که به معنی استفاده از علم فیزیک برای درمان انسان می باشد، بیشتر بحث کنیم و اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد آن به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما هم مانند هر فرد دیگری قصد دارید، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، حتما تا به انتها با ما همراه باشید و مطالب ذکر شده در سطرهای بعدی را مطالعه کنید.

آیا با کاربردهای مختلف فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

در این بخش از مقاله قصد داریم کاربردهای مختلف علم فیزیوتراپی را بیان کنیم و لازم است، بدانید این علم نه تنها به شما کمک می کند تا زندگی راحت تر و بهتری داشته باشید،

بلکه در پیشگیری از مشکل هم برای شما یک راه کار بسیار مناسب خواهد بود. به عبارتی دیگر علم فیزیوتراپی در توان بخشی شما موثر بوده و همچنین می تواند در زمان مراقبت های ویژه هم نقش موثری ایفا کند.

در حالت کلی علم فیزیوتراپی در زمینه های مختلفی فعالیت داشته و از جمله ی آن ها می توانیم به آموزش فردی برای گذراندن مراحل مراقبت، ایجاد مراقبت های لازم و مدیریت درمانی و…. موثر واقع خواهد شد.

به این ترتیب نمی توان گفت که علم فیزیوتراپی صرفا به ماساژ دادن یا استفاده از انرژی برق ختم خواهد شد و همان طور که دیدید، از بخش های متنوعی تشکیل شده و قابلیت های فراوانی دارد.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که فیزیوتراپی کاربردهای بی شماری دارد که از جمله ی آن ها می توانیم به حیطه ی فعالیت آن در زمینه های سلامت زنان، نورولوژی، مشکلات قلبی، مشکلات روماتیسمی و….. اشاره کنیم. نکته لازم به ذکر این است که افرادی که در زمان انجام فعالیت های ورزشی دچار آسیب دیدگی حادی می شوند، باید برای درمان از علم فیزیوتراپی کمک بگیرند و این مورد یکی دیگر از انواع کاربردهای این علم وسیع می باشد.

در انتهای این مطلب لازم به ذکر است که درمان هر یک از مشکلاتی که به کمک علم فیزیوتراپی برطرف می شوند، دارای مراحل مختلفی است و نمی توان گفت که در تمامی آن ها از روش ثابتی مانند ماساژ استفاده می شود؛ به همین دلیل باید در رابطه با نحوه ی درمان علم فیزیوتراپی در تمام بخش های آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

آیا می دانید در چه مواردی می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد؟

همان طور که در سطرهای بالاتر با ما همراه بودید، علم فیزیوتراپی در زمینه های مختلفی کارآیی داشته و برای بهبود روند زندگی افراد موثر خواهد بود.

به همین دلیل باید بدانید که این علم کاربردی و مفید در چه مواردی فعالیت می کند. از مهم ترین مواردی که در آن علم فیزیوتراپی کاربرد دارد، بخش مغز و اعصاب یا همان نورولوژی می باشد.

از جمله مواردی که در بخش نورولوژی وجود دارد، می توان به درمان عدم تعادل افراد، عدم توانایی راه رفتن، وجود ضعف در عضلات و…. را نام برد. از دیگر بخش هایی کاربردی در علم فیزیوتراپی می توانیم به درمان مشکلات قلبی و تنفسی اشاره کنیم و همان طور که می دانید این مورد از موثرترین کارآیی های علم ذکر شده در سطر بالا می باشد.
کاهش میزان تورم، آموزش فرد برای درمان خودش، اقدام به تخلیه ی ترشح، کاهش احتمال ابتلا به عفونت و…. از جمله جزئیاتی است که در درمان علم فیزیوتراپی برای قلب و تنفس به کار برده می شود.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که وجود دردهای ناشی از مشکلات روماتیسمی و همچنین مشکلات پوستی، از جمله مواردی هستند که با کمک ماساژ یا حرارت دادن توسط برق انجام خواهد شد.
پس همان طور که متوجه شدید، تمامی بخش های متنوع علم فیزیوتراپی با استفاده از جریان برق قابل درمان نبوده و آن ها راه کارهای درمانی خاص خود را دارند و صرفا درمان مشکلات پوستی و روماتسیمی با استفاده از جریان برق یا ماساژ دستی درمان خواهد شد.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که بعد از ایجاد هر نوع آسیب ورزشی یا حتی شکستی خاصی هم می توان از علم فیزیوتراپی کمک گرفت.

درمان استخوان شکستی یا کشیده شدن تاندون هم با استفاده از روش توان بخشی در علم فیزیوتراپی انجام شده و همان طور که می دانید در این موارد باید پروسه ی خاصی دنبال شود تا بعد از اتمام مدت مشخصی به نتیجه ی دلخواه خود برسید و توانایی قبل خود را مجدد به دست بیاورید؛

پس همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، علم فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا بتوانید روند زندگی خود را بهبود ببخشید.

آیا می دانید برای انجام فیزیوتراپی به چه دستگاه هایی نیاز است؟

همان طور که می دانید و در بخش های قبلی هم تکرار کردیم، روش های درمان در علم فیزیوتراپی مختص به یک نوع خاصی نبوده و راه کارهای متنوعی دارد، به همین دلیل نمی توان تمامی تجهیزات مورد استفاده در علم فیزیوتراپی را در این مقاله نام برد

اما برای آشنایی شما می توانیم به مواردی مانند گونیامتر، گوشی پزشکی، انواع باندهای کشی، ترمومتر، چکش رفلکس، شاقول، صفحه ی شطرنجی و….. اشاره کرد.

همان طور که با ما همراه بودید و مشاهده کردید، وسایل ذکر شده برای بخش خاصی از روش درمانی در علم فیزیوتراپی بوده و تمامی بخش های آن را در بر نمی گیرد. علاوه بر این لازم به ذکر است که در بخش مهمی از درمان های علم فیزیوتراپی صرفا از انرژی برق یا دست پزشک برای انجام ماساژ لازم، کمک گرفته شد و نیاز به تجهیزات خاصی نخواهد بود.
به این ترتیب علم فیزیوتراپی بدون نیاز به دستگاه های بسیار پیشرفته و بزرگ، می تواند در زندگی شما تغییر مثبتی ایجاد کرده و انواع مشکلات ذکر شده در سطرهای بالاتر را برای هر فردی در هر سنی برطرف سازد.

نکته لازم به ذکر دیگر این است که افراد بسیاری سوال می کنند، دستگاه های ذکر شده در سطرهای بالا برای درمان بیماری اقدام کنند، یا صرفا مانند مسکن عمل خواهند کرد.

به همین دلیل لازم به ذکر است که در تمامی بخش های ذکر شده برای علم فیزیوتراپی و تمامی راه کارهای درمان آن، هدف درمان بیماری و بهبود آن است و هیچ کدام از انواع روش های مختلف علم فیزیوتراپی برای تسکین درد نیستند و صرفا خاصیت مسکن را ندارند.

به همین دلیل به شما عزیزان اطمینان خاطر می دهیم که استفاده از هر یک از انواع روش های درمان در علم فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا بتوانید درد خود را به طور کامل درمان کنید.

آیا با راه کارهای مختلف فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در رابطه با راه کارهای مختلف درمانی در علم فیزیوتراپی یا همان متدهای بی شمار آن بحث کنیم و اطلاعات مفیدی را به شما عزیزان ارائه دهیم. یکی از مهم ترین مورادی که باید در رابطه با آن اطلاع داشته باشید، همین انواع متدهای درمانی در علم فیزیوتراپی است؛ پس با ما همراه باشید.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که علم فیزیوتراپی شامل متدهای مختلفی است که از جمله ی آن می توان به آب درمانی، درمان های دستی، اکتروتراپی، ماساژ، تمرین به کمک آب، نیدلینگ، لیزر، دیاترمی، شاک ویو و…. اشاره کرد.

همان طور که می دانید هر یک از متدهای ذکر شده در سطرهای بالا برای یک روند درمانی خاص مناسب بوده و نمی توان گفت که تمامی آن ها برای هر نوع درمان مناسب هستند. به طور مثال متد آب درمانی صرفا برای درمان دردهای مفصلی مناسب بوده و نمی توان از آن انتظار درمان دردهای عفونتی را داشت!

به همین دلیل باید با توجه به مهارت و تخصص پزشک معالجتان یک متد خاصی را برای درمان درد خود انتخاب کرده و با توجه به ویژگی های آن برای شروع دوره درمان اقدام کنید. در این بخش از مقاله لازم می دانیم به شما عزیزان نکته خاصی را گوش رد کنیم؛

همان طور که دانستید علم فیزیوتراپی برای درمان دردهای بی شماری مناسب بوده و می توان از آن استفاده کرد.

این در حالی است که پزشک های متخصص در زمینه های گوناگونی مانند متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص مغز و اعصاب، متخصص زنان و زایمان، متخصص ارتوپد، متخصص کودکان و…. هم می توانند از علم فیزیوتراپی بهره گرفته و در درمان بیمارهای خود از متدهای مختلف این علم استفاده کنند تا نتیجه ی بهبودی عمل جراحی خود را افزایش داده و سلامت بیماران خود را تامین کنند.

آیا می دانید در فیزیوتراپی از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با مدالیته یا همان تکنیک های علمی مربوط به دانش فیزیوتراپی آشنا کنیم.

با ما همراه باشید. قبل از بیان هر نکته ای لازم به ذکر است که هر یک از انواع تکنیک های علمی مربوط به دانش فیزیوتراپی که توسط فیزیوتراپیست قابل اجرا بوده و وی بتواند آن را مدیریت کند، به عنوان مدالیته شناخته خواهد شد و توسط افراد متخصص این دانش قابل اجرا خواهد بود.

به طور مثال می توانیم به مدالیته اف ای اس، هات پک، فارادیک، ای پی اس، فانکشنال فارادیک، اینفرارد، تنس، یونتوفورزیس، آی دی سی، دیا داینامیک، لیزر، آیس، پارافین، شاک ویو، میکروویو دیاترمی، مگنت تراپی، باد کش، آینه، ماساژ، پارالل، ماورای بنفش، درمان های دستی، صندلی کوادر، سی پی ام، کشش، دوچرخه ثابت، توپ، تردمیل و….. اشاره کنیم.

همان طور که می دانید هر یک از انواع تکنیک های ذکر شده در سطرهای بالا برای درمان یک بیماری مناسب بوده و نمی توان تمامی آن ها را برای یک درد ثابت به کار برد و انتظار نتیجه ی مثبت داشت.

به عبارتی دیگر صرفا زمانی تکنیک مورد استفاده توسط پزشک معالج شما نتیجه ی مثبتی در بر دارد که تکنیک انتخابی برای درد درستی انتخاب شده باشد و در غیر این صورت نه تنها نمی توان انتظار درمان درد را داشت، بلکه ممکن است، باعث به وجود آمدن مشکلان خاصی شود.

به همین دلیل اکیدا توصیه می کنیم، از پزشک متخصص خود در انتخاب تکنیک خاصی کمک گرفته و به مهارت پزشک خود اطمینان کنید؛، چرا که وی در این زمینه متخصص بوده و مهارت لازم و کافی را دارا می باشد. نکته لازم به ذکر دیگر این است که تمامی تکنیک های ذکر شده در سطرهای بالا خاصیت درمانی داشته و نمی توان به عنوان مسکن از آن ها یاد کرد.

در حالت کلی علم فیزیوتراپی دانشی درمانی بوده و مانند بعضی از موارد صرفا خاصیت تسکین درد را ندارد؛ پس در صورتی که از درد خاصی رنج می برید، به علم فیزیوتراپی اعتماد کرده و مطمئن باشید، در این زمینه درمان خواهید شد.

آیا می دانید فیزیوتراپیست باید چه تخصص هایی داشته باشد؟

در ابتدا و قبل از بیان هر نکته ای لازم به ذکر است که زمانی مراجعه به فیزیوتراپیست باید تمامی مدارک پزشکی خود را به او بدهید تا بتوان طبق تجربه ی پزشکی شما تکنیک درمانی صحیحی را انتخاب کند و مطمئن باشد، این مدالیته برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

به این ترتیب فیزیوتراپیست باید برای شخص شما یک برنامه ی خاصی تنظیم کند تا بتوانید بر طبق آن دوره درمان خود را آغاز کنید.

از مهم ترین مهارت یا تخصصی که یک فیزیوتراپیست باید دارا باشد، می توان به علم روانشناسی بالینی توجه کرد. همان طور که می دانید و در رابطه با آن اطلاعاتی دارید، شخص فیزیوتراپیست به طور کامل با فرد بیمار در ارتباط بوده و باید بتواند به کمک دانش بالینی در هر زمان احساسات فرد بیمار را به طور کامل درک کند و علت آن را بداند.
همین یک مورد در موفقیت فرد فیزیوتراپیست کمک بسیاری داشته و هیچگاه نمی توان از اهمیت دانش روانشناسی بالینی قافل شد.

نکته لازم به ذکر این است که اگر فیزیوتراپیست دارای مهارت در علم بالینی باشد، قطعا در تشخیص علت درد بیمار موفق تر عمل خواهد کرد و طبق دوره درمان بهتری را برای وی در نظر خواهد گرفت.

علاوه بر این لازم است، بدانید که یک فیزیوتراپیست موفق باید به علم هایی مانند ماساژ، طب سوزنی، موبیلیزیشن، منیپولیشن، سوزن خشک، الکتروتراپی و…. تسلط کامل داشته و طبق هر یک از آن ها بتواند درد بیمار خود را درمان کند.

لازم به ذکر است که اگر فیزیوتراپیست ماهر در هر یک از زمینه های ذکر شده در سطرهای بالا مهارت لازم و کافی را دار باشد، قطعا در تشخیص بیماری هم موفق عمل کرده و در غیر این صورت حتی نمی تواند منشاء درد و ناراحتی را پیدا کند.

نکته ای که حائز اهیمت است، داشتن مهارت کافی فیزیوتراپیست بوده و باید قبل از گرفتن مدرک خود دوره های مختلفی را بگذراند که بتواند به طور کامل در تخصص خود ماهر باشد و از عهده ی مسئولیت های مختلف این علم بربیاید.

آیا با تاثیر فیزیوتراپیست بر روی نتیجه نهایی فیزیوتراپی آشنایی دارید؟

همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان کردیم، زمانی که فیزیوتراپیست بر تمامی دانش های ذکر شده تسلط کامل داشته باشد، قطعا در تشخیص علت بیماری شما و همچنین در تنظیم برنامه ی درمانی هم موفق تر عمل خواهد کرد. به این ترتیب نمی توان از تاثیر فیزیوتراپیست بر روی نتیجه ی نهایی فیزیوتراپی غافل شد و آن را در نظر نگرفت.
به همین دلیل به شما عزیزان توصیه می کنیم، در زمان مراجعه به یک فیزیوتراپیست، ماهرت و تخصص او را اصلی ترین دلیل انتخاب خود بدانید و به عوامل بی شمار دیگری که اهمیت چندانی ندارند، توجه نکنید.

علاوه بر این لازم به ذکر است که باید به میزان تجربه ی فیزیوتراپیست هم توجه داشته باشید و طبق تجربات قبلی وی را انتخاب یا رد کنید.
به طور قطعی می توان گفت که اگر فیزیوتراپیستی مهارت و تخصص کافی را داشته باشد، در اکثر تجربیات خود موفق بوده و به هیچ وجه دچار مشکل خاصی نخواهد شد.

این در حالی است که بعد از گذشت دوره درمان هر فردی تجربه ی فیزیوتراپیست هم بالاتر رفته و برای بیمار بعدی برنامه یی بهتر تنظیم خواهد کرد. به همین دلیل اگر فیزیوتراپیستی تعداد بیمارهای بی شماری داشت، اما در تنظیم برنامه ی درمانی آن ها موفق نبود، اطمینان داشته باشید که وی مهارت لازم را ندارد.

این در حالی است که اگر فیزیوتراپیست مورد نظر شما توانایی و مهارت لازم را نداشته باشد، اولا نمی تواند بیماری و مشکل شما به درستی تشخیص دهد و دوما نمی تواند برنامه ی درمانی درستی را برای شما تنظیم کند؛

علاوه بر تمامی مطالب ذکر شده در سطرهای بالا در صورتی که فیزیوتراپیست مورد نظر شما توانایی لازم را نداشته باشد، قطعا نمی تواند تکنیک و متد مناسبی برای برای درمان بیمار خود انتخاب کند.

این در حالی است که اگر فیزیوتراپیست مورد نظر شما مهارت لازم را داشته باشد، قطعا علت بیماری شما به درستی تشخیص داده شده و روش درمان مناسب آن هم توسط وی انتخاب خواهد شد؛ پس نتیجه می گیریم تاثیر فیزیوتراپیست بر روی نتیجه ی نهایی دوره درمان شما بسیار بالا است و نمی توان از کنار آن بی تفاوت رد شد.

آیا می دانید انجام فیزیوتراپی در منزل چه مزیت هایی دارد؟

همان طور که در مقدمه ی این مقاله هم بیان شد، بعضی از افراد آنقدر دچار درد و بیماری هستند که نمی توانند به راحتی قدم برداشته و برای این که تحت درمان قرار گیرند، به مطب مراجعه کنند؛ به همین دلیل انجام مراحل فیزیوتراپی در منزل یکی از بهترین راه کارهای درمانی می باشد.

به عبارتی دیگر زمانی که شما دچار شکستی یا درد آزار دهنده ای هستید که نمی توانید در مطلب یا کلینکی حضور پیدا کنید، باید از روش انجام مراحل فیزیوتراپی در منزل بهره مند شده و از مزایای بی شمار آن بهره ببرید.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که برای بعضی از بیماری های خاص پزشک متخصص کوچک ترین حرکتی را هم ممنوع دانسته و نباید به هیچ عنوان از جای خود بلند شوند، در این چنین مواردی باید به طور حتمی مراحل انجام فیزیوتراپی در منزل انجام شود تا بیمار شما برای جا به جایی سلامت خود را به خطر نینداخته و در منزل دوره درمان آن آغاز شود.

اگر بخواهیم از مزیت های بی شمار انجام مراحل فیزیوتراپی در منزل مورد خاصی را بیان کنیم، می توانیم به این مورد اشاره کنیم که بعد از به اتمام رسیدن دوره درمان شما توسط فیزیوتراپیست ماهر می توانید به راحتی استراحت کرده و نیازی نیست، مسافت بین منزل و کلینک را طی کنید،

به این ترتیب نه تنها سلامت فرد بیمار شما به خطر نمی افتد، بلکه دوره ی درمان وی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که اگر دوره ی درمان شما توسط فیزیوتراپیست ماهر در منزل انجام شود، افراد خانواده ی شما درک بیشتری از بیماری و راه حل درمانی خواهید داشت و همین یک مورد در مواقع حساس بسیار مفید بوده و می تواند موثر واقع شود. پس توصیه می کنیم، در مراحل انجام فیزیوتراپی را در منزل خود انجام داده و از فواید و مزایای بی شمار آن بهره مند شوید.

آیا نتیجه فیزیوتراپی در منزل بهتر از نتیجه آن در مرکز فیزیوتراپی می باشد؟

در این بخش از مقاله قصد داریم سوال بسیاری از افراد را پاسخ دهیم و به عبارتی نتیجه ی دوره درمانی فیزیوتراپی در منزل را با نتیجه ی دوره درمانی در مرکز فیزیوتراپی را با یک دیگر بررسی کنیم. همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، گذراندن دوره ی درمان فیزیوتراپی شما در منزل بسیار مفید بوده و از جهت های مختلف می تواند به شما کمک کند.

این در حالی است که نمی توان به طور قطع یکی از این روش های درمانی را بهتر از دیگری دانست؛، چرا که هر یک از مراحل انجام شده در منزل یا مرکز درمانی، برای ویژگی های خاص مناسب بوده و در هر شرایطی برابر نخواهند بود.

به عبارتی دیگر اگر می خواهید بدانید گذراندن دوره درمان فیزیوتراپی در مرکز درمانی بهتر است، یا در منزل، باید بیماری ثابتی را برای این مقایسه در نظر بگیرید.

به عبارتی دیگر گذراندن دوره درمان در منزل برای تمامی بیماری های مناسب نبوده و همچنین درمان در مرکز درمانی هم برای تمامی افراد گزینه ی درستی نخواهد بود.

به همین دلیل توصیه می کنیم، در زمان مراجعه به پزشک متخصص خود از وی در رابطه با گذراندن دوره درمان فیزیوتراپی سوال پرسیده و روش پیشنهادی وی را اجرا کنید؛، چرا که وی مهارت لازم را داشته و بهترین کار را به شما پیشنهاد خواهد داد.

اگر بخواهیم در رابطه با این موضوع بیشتر بحث کنیم، لازم است، بگوییم که بعضی از بیمارها توانایی جا به جایی هر چند کم را هم نداشته و باید صد در صد دوره درمان فیزیوتراپی آن ها در منزل انجام شود؛

در این حالت بهترین گزینه فیزیوتراپی در منزل خواهد بود. این در حالی است که در بعضی از موارد بیماری فرد به شکلی می باشد که باید هر روز چند قدمی را طی کند و رفتن به مرکز درمانی برای گذراندن دوره فیزیوتراپی برای این چنین مورادی بهترین گزینه خواهد بود.

به این ترتیب برای این چنین مواردی نمی توان انجام دوره های فیزیوتراپی در منزل را توصیه کرد و بهتر است، دوره های مذکور را در مرکز درمانی بگذرانند.

آیا می دانید میزان تخصص فیزیوتراپیست چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی دارد؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در رابطه با میزان تخصص فیزیوتراپیست و تاثیر آن بر روی هزینه های پرداختی شما بحث کنیم. اگر شما هم به هر دلیل قصد انجام دوره های فیزیوتراپی را دارید و می خواهید در رابطه با هزینه های آن اطلاعات خود را افزایش دهید، حتما تا به انتها با ما همراه باشید تا بتوانید قبل از انجام دوره ها هزینه های لازم را برآورد کنید.

در حالت کلی برای هر یک از دوره های درمانی زمانی که تخصص پزشک شما بالاتر باشد، قطعا هزینه های بیشتری هم باید بپردازید؛، اما از این موضوع غافل نشوید که هر چقدر هزینه ی بالاتری بپردازید، پزشک شما تخصص بالاتری داشته و در نتیجه دوره فیزیوتراپی شما با نتیجه ی بهتری به اتمام خواهد رسید.

به عبارتی دیگر صرفا برای کاهش هزینه های پرداختی به افرادی که تخصص لازم را ندارند، مراجعه نکرده و سلامت خود را به خطر نیندازید.

علاوه بر این لازم به ذکر است که می توان با توجه به بالا بودن تخصص میزان هزینه های دریافتی برای انجام دوره های فیزیوتراپی را افزایش داد، اما این در حالی است که شما هم مانند هر شغل دیگری دارای تعرفه ی خاصی هستید و نباید هر قیمتی را برای بیمارهای خود در نظر بگیرید.

به همین دلیل تمامی فیزیوتراپیست های گرامی باید با توجه به مدرک و میزان تخصص خودشان از تعرفه های ارائه شده در مرکز اصلی فیزیوتراپی ایران استفاده کرده و بر طبق آن هزینه های دریافتی خود را در نظر بگیرند.

در نهایت لازم می دانیم به شما بیمارهای عزیز این نکته را یاد آور شویم که برای مراجعه به یک فیزیوتراپیست ماهر اقدام کرده و از بیمارهای دیگر وی در رابطه با میزان تجربه و تخصص وی سوال کنید،

علاوه بر این توصیه می کنیم، تعرفه ی هزینه های پرداختی برای گذراندن دوره های فیزیوتراپی را بدانید و در زمان مراجعه به پزشک مورد نظر طبق آن منصف بودن پزشک را بررسی کنید.

آیا می دانید برای بهترین نتیجه در فیزیوتراپی در منزل به چند جلسه نیاز دارید؟

در قسمت های قبلی در رابطه با مزایای بی شمار انجام مراحل فیزیوتراپی در منزل بحث کردیم و دانستیم فواید بی شماری دارد. به همین دلیل در این بخش از مقاله می خواهیم در رابطه با تعداد جلسات مورد نیاز در فیزیوتراپی در منزل اطلاعات خوبی را به شما عزیزان ارائه دهیم. با ما همراه باشد.

همان طور که می دانید تمامی بیمارها به یک درد ثابت مبتلا نبوده و نمی توان گفت تمام افراد با یک دوره درمانی ثابت می توانند درمان شوند. به عبارتی دیگر برای درمان هر یک از افراد با بیمارهای خاص خود باید یک دوره ی مشخصی را در نظر گرفته و علاوه بر این باید از فیزیوتراپیست متخصص خودتان در رابطه با تعداد جلسات مورد نیاز سوال کنید.

به عبارتی دیگر نمی توان گفت شما برای گذراندن مراحل انجام فیزیوتراپی در منزل به چه تعداد جلسه نیاز دارید و باید همان تعداد برگزار شود. نکته لازم به ذکر این است که حتی بعد از مراجعه به فیزیوتراپیست متخصص هم نمی توان تعداد جلسات مشخصی را برای درمان فرد بیمار در نظر گرفت؛، چرا که تعداد جلسات درمان شما باید به کمک رودند بهبودی شما در نظر گرفت.

به عبارتی دیگر اگر نوع عملکرد بدنتان به شکلی باشد که روند بهبودی شما سریع باشد، تعداد جلسات انجام فیزیوتراپی در منزل کاهش پیدا می کند؛

این در حالی است که اگر نوع عملکرد بدن بیمار به هر دلیلی ضعیف باشند و روند بهبودی وی با سرعت کمی پیش برود، باید تعداد جلسات انجام دوره های فیزیوتراپی در منزل را به مقدار لازم افزایش داد.

در نهایت تمامی مطلب ذکر شده را فیزیوتراپیست ماهر و متخصص شما می داند و بر طبق آن تعداد جلسات مشخصی را برای بیمار خود در نظر خواهد گرفت.

آیا می دانید برای انجام فیزیوتراپی در منزل باید چه دستگاه هایی وجود داشته باشد؟

در سطرهای بالا به طور مفصل در رابطه با دستگاه های مورد نیاز در انجام مراحل دوره های فیزیوتراپی بحث کردیم و دانستیم چه مواردی مهم و ضروری هستند؛، اما در این بخش از مقاله می خواهیم تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز در فیزیوتراپی در منزل را مورد بحث قرار دهیم. ما را همراهی کنید.

در ابتدا و قبل از بیان هر نکته ای لازم به ذکر است که در گذراندن مراحل فیزیوتراپی در منزل نمی توان به تمام تجهیزات موجود در مراکز درمانی دسترسی داشته و همان طور که می دانید انجام مراحل دوره های درمانی در داخل مراکزهای درمانی با دستگاه های بیشتری قابل اجرا خواهد بود.

به همین دلیل باید در زمان انجام دوره درمانی فیزیوتراپی صرفا وسایل لازم و تجهیزات ضروری را با خود برده و از حمل وسایل غیر ضروری به طور جدی پرهیز کرد.

همان طور که در سطرهای بالاتر بیان شد، در صورتی که فیزیوتراپیست معالج شما تخصص لازم را دارا باشد، با معاینه ی اولیه می تواند بفهمد برای درمان شما از چه تکنیک خاصی استفاده کرده و آن تکنیک به چه وسایلی نیاز دارد.

به همین دلیل فیزیوتراپیست باید بعد از داشتن یک جلسه معاینه در زمان حضور در منزل بیمار تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را به همراه برده و تکنیک درمانی مورد نظر را از قبل انتخاب کرده باشد.

به این ترتیب فیزیوتراپیست ماهر در زمان مراجعه به منزل بیمار هم تکنیک درمانی وی را مد نظر دارد و هم این که تجهیزات مورد نیاز را با خود به همراه خواهد داشت.

در این بخش از مقاله لازم است، به فیزیوتراپیست های عزیز توصیه کنیم که برای درمان بیمار خود در فیزیوتراپی در منزل روشی را انتخاب کنید که به دستگاه و تجهیزات کم تری نیاز داشته باشید، در این صورت قطعا کار شما راحت تر خواهد بود و برای برگذاری هر جلسه مقدار کم تری وسیله با خود حمل می کنید.

آیا می دانید چه کسانی می توانند فیزیوتراپی در منزل را انجام دهند؟

در این بخش از مقاله قصد داریم در رابطه با ویژگی های یک فیزیوتراپیست متخصص بحث کنیم. همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان کردیم، تمامی افرادی که فیزیوتراپی را انجام می دهند، باید مهارت و تخصص بالایی داشته و بر چند دانش به طور هم زمان مسلط باشند

این در حالی است که صرفا کسانی می توانند فیزیوتراپی در منزل را انجام دهند که علاوه بر تخصص بالا، تجربه ی کافی را هم دارا باشند.

به عبارتی دیگر فیزیوتراپیستی می تواند مراحل انجام دوره درمانی فیزیوتراپی را در منزل انجام دهد که در کار خود بسیار ماهر بوده و تجربه ی بسیار بالایی داشته باشد؛، چرا که انجام دوره درمانی فیزیوتراپی در منزل به مراتب سخت تر از انجام همان دوره درمانی در مرکز درمانی خواهد بود.

پس صرفا کسانی می توانند این امر سخت و دشوار را انجام دهند که بسیار ماهر بوده و تجربه ی بالایی هم داشته باشند. علاوه بر این لازم به ذکر است که تجربه ی فیزیوتراپیست ماهر باید به شکلی باشد که بتواند با حداقل وسایل و تجهیزات دوره درمانی فیزیوتراپی در منزل را انجام دهد و نتیجه ی مثبتی هم در بر داشته باشد.

چرا که همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، انجام دوره های درمانی فیزیوتراپی در منزل با حداقل دستگاه ها انجام شده و مانند گذراندن دوره های درمانی در مراکز نخواهد بود.

پس فیزیوتراپیست متخصص باید بتواند دوره های درمانی فیزیوتراپی در منزل را با تعداد دستگاه کم انجام داده و حداقل نیاز به دستگاه و تجهیزات را دارا باشد.

علاوه بر این لازم به ذکر است که صرفا کسی می تواند دوره های لازم در فیزیوتراپی در منزل را انجام دهد که امین مردم باشد و افراد بتوانند به وی اعتماد کنند.

همان طور که می دانید افراد خانواده بیمار به شما اعتماد کرده و در منزل آن ها همیشه بر روی شما باز خواهد بود؛ پس باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه جواب اعتماد آن ها را با رفتار ناشایستی نداده و از اعتماد آن ها سوء استفاده نکنید.

آیا می دانید چگونه می توانید خدمات فیزیوتراپی در منزل را داشته باشید؟

همان طور که در سطرهای بالاتر هم بیان شد، بعضی از افراد مبتلا به بیماری خاصی نمی توانند برای گذراندن دوره فیزیوتراپی به مراکز درمانی مراجعه کرده و باید این دوره های مذکور را در منزل خود بگذرانند.

لازم به ذکر است که در سطرهای بالا در رابطه با تمامی مزیت های این روش درمانی نوین هم بحث شد و می توانید به آن ها مراجعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

با این حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه و به چه شکلی می توان از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شد؟ برای پاسخ گویی به این سوال باید بگوییم که می توانید با شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند، تماس گرفته و از آن ها درخواست کمک کنید.

به این ترتیب در زمان مشخص شده از طرف شما یک فیزیوتراپیست متخصص به منزلتان مراجعه کرده و معاینات اولیه را انجام خواهد داد.

با وجود این چنین امکانی در زمان به وجود آمدن بیماریی یا مشکلی حاد که مانع تحرک شما شده است، دیگر نیازی نیست که به مراکز درمانی مراجعه کنید و می توانید با یک تماس از گزینه ی انجام دوره های فیزیوتراپی در منزل بهره مند شود و مزایای بی شمار آن شامل حال شما خواهد شد.

در این بخش از مقاله لازم به ذکر است که نمی توان به هر فردی اعتماد کرده و صرفا به دلیل این که خود را عضو فلان شرکت معتبر می داند، به وی اعتماد نکنید.

توجه داشته باشید، باید با شرکت های معتبر تماس گرفته و بعد از درج اطلاعات مورد نیاز برای شما یک فیزیوتراپیست ماهر در نظر گرفته خواهد شد.

این در حالی است که اگر به افراد سود جو اعتماد کنید، نه تنها دوره ی درمانی شما به موفقیت انجام نخواهد شد، بلکه ممکن است، وی فردی امین نبوده و در امور زندگی شما مشکلات متفاوتی را به وجود بیاورد.

در انتخاب شرکتی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در سطر بالا به طور مفصل در رابطه با اهمیت شرکت‌ هایی که می‌ توانند به شما فیزیوتراپیست و متخصصی را معرفی کنند، بحث کردیم و در رابطه با اهمیت آن به طور کامل اطلاعات دارید. این در حالی‌ است که باید توجه داشته باشید که نمی‌ توان به هر شرکتی اعتماد کرده و باید به دنبال شرکتی کاملاً معتبر و قانونی باشید.

به همین دلیل لازم به ذکر است که باید در بین اطرافیان و همچنین در اینترنت جستجو کنید تا بتوانید یک شرکت معتبر برای ارائه فیزیوتراپیست ماهر پیدا کنید. همان‌ طور که می‌ دانید شرکتی می‌ تواند برای شما گزینه مناسبی باشد که در درجه اول معتبر بوده و قانونی باشد، به همین دلیل در انتخاب شرکت معتبر نهایت دقت را به خرج دهید.

در ادامه لازم به ذکر است که شرکتی می تواند برای انتخاب فیزیوتراپیست ماهر گزینه خوبی باشد که با افراد امین و درستکار فعالیت داشته باشد و به عبارتی دیگر با هر کسی فعالیت نکند و فعالیت او به افراد ماهر و امین محدود شود.

از دیگر ویژگی‌ های یک شرکت خوب برای انتخاب فیزیوتراپیست ماهر می‌ توان به این نکته اشاره کرد که آن شرکت تجربه بالایی در این زمینه داشته و بعد به تمامی نیازهای بیمار خود تسلط لازم را داشته باشد.

به‌ این‌ ترتیب شما می توانید به شرکت‌ های معتبر در سطح کشور رجوع کرده و به آن‌ ها اطمینان کنید،

اما در درجه اول قانونی بودن آن را مد نظر داشته باشید و علاوه‌ بر این فراموش نکنید که نباید به افراد سود جویی که صرفاً خود را عضوی از فلان شرکت معتبر می‌ دانند، اعتماد کرد به همین دلیل باید علاوه بر توجه به صحبت افراد در آن شرکت هم جستجو کنید و نام او را به عنوان یک فیزیوتراپیست ماهر پیدا کنید.

در غیر این صورت، هیچ‌ وقت به افرادی که صرفاً در صحبت با شما اظهار می‌ دارند که در فلان شرکت حضور دارند، اعتماد نکنید و همه جوانب را در نظر بگیرید. به این ترتیب هم نگران امنیت منزل خود نبوده و هم این که از فواید بی شمار انجام مراحل فیزیوتراپی در منزل بهره مند خواهید شد.

آیا با راه های رزرو خدمات فیزیوتراپی در منزل آشنایی دارید؟

در این قسمت قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم که برای رزرو متخصص فیزیوتراپی در منزل چه راه هایی وجود دارد، در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که روش های مختلفی برای رزرو وجود دارد، اما هر یک از این راه ها مزیت ها و معایب خاص خود را خواهد داشت که در ادامه این موارد را توضیح خواهیم داد.

در ابتدا باید بگوییم که یکی از ساده ترین روش ها برای رزرو فیزیوتراپی این است که با شماره تماس شرکت مربوطه تماس بگیرید و نوبتی را برای خود رزرو کنید، توجه داشته باشید که این روش در دسترس بسیاری از افراد است و البته شخص باید مدت زمان زیادی را صرف کند تا خط مربوطه اشغال نباشد و بتواند با مسئوال نظر خود صحبت کند.

روش دیگری هم برای رزرو فیزیوتراپی وجود دارد و آن این است که شما شخصا به شرکت ها یا مراکز درمانی که خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارئه می دهند، مراجعه کنید و درخواست یک فیزیوتراپ در منزل را داشته باشید،

لازم به ذکر است که رفت و آمدها در این روش بیش از روش ها دیگر می باشد و این رفت و آمد ها هزینه های مالی و زمانی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

توجه داشته باشید که اینترنت تاثیرات مثبت بسیاری در زندگی ما داشته است و یکی از تاثیرهای آن را می توان در چنین مواردی به خوبی مشاهده کرد، شما به آسانی می توانید به رجوع به یک سایت خاص یا یک صفحه در فضای مجازی به شرکت مورد نظر خود دسترسی ارتباطاتی داشته باشید، با آن ها صحبت کنید و یک نوبت را برای فیزیوتراپی در منزل رزرو کنید.

لازم به ذکر است که این روش مزیت های بسیاری دارد و البته معایبی که در روش های قبلی وجود دارد، در این روش دیگر وجود نخواهد داشت، اما باید توجه داشته باشید که یک سایت معتبر را برای این کار انتخاب کنید و در انتخاب سایت مورد نظر خود باید نهایت دقت و حوصله را به کار بگیرید.

آیا می دانید هزینه فیزیوتراپی در منزل چگونه مشخص خواهد شد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با خدمات فیزیوتراپی در منزل پیش می آید، این است که این خدمات چه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت، توجه داشته باشید که به طور دقیق و کلی نمی توانیم در رابطه با هزینه های خدمات فیزیوتراپی در منزل مطالبی را بیان کنیم، اما عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی در منزل را می توانیم شرح دهیم و در این قسمت قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم.

به این موضوع توجه داشته باشید که تعداد جلسه هایی که برای فیزیوتراپی به آن نیاز دارید، عامل بسیار مهمی می باشد که بر روی هزینه های فیزیوتراپی در منزل تاثیرات بسیاری را خواهد داشت، کاملا واضح و بدیهی است که هر چه تعداد جلسه ها بیشتر باشد، هزینه ای را هم می پردازید، بیشتر خواهد بود.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که شرکت های مختلفی خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارئه می دهند و هزینه دریافتی این شرکت ها متناسب با عوامل بسیاری، متغییر و مختلف خواهد بود.

به عنوان مثال هر شرکتی متناسب با این که چه تجهیزاتی را برای ارائه خدمات به منزل شخص می فرستد، هزینه را محاسبه خواهد کرد، بعضی از شرکت ها فاکتورهای دیگری را هم برای تعیین قیمت و هزینه در نظر می گیرند.

به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه فیزیوتراپی در منزل متناسب با این موضوع هم مشخص می شود که شرکت مورد نظر شما چه نیروهایی را برای ارائه خدمات به منزل شما می فرستد، در بعضی از موارد شاهد این هستیم که فیزیوتراپ برای انجام کارهای فیزیوتراپی به دستیار و پرستار نیاز دارد تا همراه او باشند، طبیعی است که در چنین مواردی هزینه دریافتی هم بیشتر خواهد شد.

آیا با تاثیر محل اقامت بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل آشنایی دارید؟

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی هزینه های فیزیوتراپی در منزل تاثیر می گذارد، این است، محل اقامت شخص در چه مکانی می باشد، توجه داشته باشید که این موضوع در مواردی می تواند موثر باشد و البته در بعضی از موارد هم هیچ تاثیر خاصی ندارند، در این قسمت این دو مورد را به طور کلی توضیح خواهیم داد.

در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشید که بعضی از شرکت ها هزینه ای را به عنوان ایاب و ذهاب بر روی هزینه دریافتی حاسبه می کنند و دیگر هزینه ای را به طور جداگانه برای این کار دریافت نخواهند کرد،

توجه داشته باشید که بعضی از شرکت ها هم هزینه ایاب و ذهاب را به طور جداگانه محاسبه خواهند کرد، در چنین مواردی هر چه محل اقامت شما با محلی که متخصص فیزیوتراپی از آن جا حرکت می کند، بیشتر باشد، طبیعتا هزینه بیشتری را هم به عنوان ایاب و ذهاب پرداخت خواهید کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، این است که در موارد دیگری هم هزینه ایاب و ذهاب و همچنین محل اقامت شما می تواند تاثیراتی بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل داشته باشد، برای بیان این موضوع یک مثال را به کار می بریم.

تصور کنید که شما در شهری غیر از تهران زندگی می کنید و قصد دارید که از شرکتی که خدمات فیزیوتراپی در منزل را ارائه می دهد و در تهران فعالیت می کند، نیرویی را برای انجام این خدمات در منزل رزرو کنید.

اگر این شرکت مورد نظر قبول کند که برای شما نیروی متخصص فیزیوتراپی را بفرستد، شما باید هزینه ایاب و ذهاب را به طور جداگانه پرداخت کنید و این موضوع کاملا بدیهی است،

زیرا این شرکت برای ارائه خدمات در شهر دیگری باید هزینه بیشتری را از شما دریافت کند و این موضوع تقریبا برای همه شرکت های صدق می کند.

آیا می دانید میزان تخصص فیزیوتراپیست چه تاثیری بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل دارد؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بر روی هزینه های فیزیوتراپی در منزل تاثیر می گذارد، این است که فیزیوتراپ چه مهارت و تخصصی دارد.

توجه داشته باشید که فیزیوتراپی یک علم بسیار دقیق و مهمی است که برای انجام آن نیاز به مهارت و تجربه هم می باشد، یعنی طبیعی است که هر چه تخصص فیزیوتراپی شخص فیزیوتراپ بیشتر باشد، شما باید برای دریافت این خدمات در منزل هزینه بیشتری را بپردازید.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که شخص فیزیوتراپ معمولا یا در رشته خود تخصص دارد، یا دارای فوق تخصص می باشد، همانطور که انتظار می رود،

اگر فیزیوتراپ فوق تخصص داشته باشد، هزینه بیشتری را به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد، البته این جمله را به این منظور برداشت نکنید که هر فیزیوتراپ می توان به دلخواه خود هزینه دریافتی را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که انجام بعضی از تکنیک های فیزوتراپی هم به تخصص و مهارت خاصی نیاز خواهد داشت و باز هم طبیعی است، اگر شخص فیزیوتراپی که این تخصص و مهارت را دارد، هزینه بیشتری را به عنوان دستمزد دریافت کند، پس باید به این موضوع مهم هم توجه ویژه ای داشته باشید.

آیا می دانید میزان آسیب وارد شده چه تاثیری بر روی هزینه فیزیوتراپی در منزل دارد؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با هزینه فیزیوتراپی در منزل برای هر کسی پیش می آید، این است که میزان آسیب وارده می تواند چه تاثیری بر روی هزینه های نهایی داشته باشد، اصلا این عامل بر روی هزینه ها تاثیر می گذارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این عامل تاثیرات بسیاری را بر جای خواهد گذاشت که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

به این موضوع توجه داشته باشید که هر چه آسیب وارد شده به شخص بیشتر باشد، طبیعتا به تعداد جلسه های بیشتری هم برای درمان کامل نیاز خواهد داشت و همانطور که در مطالب بالا هم به این موضوع اشاره داشتیم، هر چه تعداد جلسه ها افزایش پیدا کند، هزینه های فیزیوتراپی هم بالاتر خواهد رفت.

توجه داشته باشید که میزان آسیب وارد شده، از طریق دیگری هم می تواند بر روی هزینه های فیزیوتراپی تاثیر بگذارد، لازم به ذکر است که هر چه آسیب های وارد شده بر شخص بیشتر باشد، به تجهیزات و تکنیک های پیشرفته تری برای درمان آن نیاز می باشد

و همین موضوعات باعث می شوند که هزینه های فیزیوتراپی در منزل هم افزای پیدا کند، پس به این موارد گفته شده در بالا توجه ویژه ای داشته باشید تا در محاسبه هزینه های نهایی برای شما هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

آیا هزینه فیزیوتراپی در منزل با هزینه انجام فیزیوتراپی در مرکز درمانی تفاوت فاحشی دارد؟

یکی دیگر از سوال هایی که در رابطه با هزینه های فیزیوتراپی در منزل برای مخاطب پیش می آید، این است که اگر بخواهید فیزیوتراپی را در مرکز های درمان انجام دهید، یا اگر بخواهید که از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید، آیا این هزینه ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند و این تفاوت ها به چه اندازه می باشد؟

توجه داشته باشید که طبیعتا هزینه انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل نسبت به هزینه انجام این خدمات در مرکز های درمان متفاوت خواهد بود و البته باید بگوییم که کمی هم بیشتر می باشد، اگر چه این موضوع کاملا بدیهی و طبیعی می باشد، زیرا برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز است که دستگاه ها و تجهیزات ویژه ای را به منزل شما منتقل کنند.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که هزینه های انجام خمات فیزیوتراپی در منزل اگر چه در ابتدا هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت، اما اگر بخواهید به طور دقیق این موضوع را بررسی کنید، به این نتیجه می رسید که تفاوت قیمت بسیار وجود نخواهد داشت، در حالی که در منزل هم راحت تر خواهید بود.

توجه داشته باشید که برای رفتن به مرکزهای درمان باید هزینه خاصی را در نظر بگیرید، این هزینه شامل کرایه تاکسی یا آژانس یا هزینه بنزینی می شود که مصرف می کنید و البته در مرکز درمانی هم مدت زمان زیادی را منتظر خواهید بود، این در حالی است که می توانید در این زمان هدر رفته کار خاصی را انجام دهید، یا حتی منبع درآمدی داشته باشید.

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که فیزیوتراپی علمی است، بسیار وسیع که می تواند با تکنیک های مختلفی که دارد، انواع بیمارها را درمان کند‌. همان طور که می دانید فیزیوتراپی به استفاده از انرژی برق و ماساژ ختم نشده و شامل تکنیک های بی شماری است که هر یک از آن ها برای درمان بیماری خاصی مناسب هستند‌.

به همین دلیل در این مقاله می خواهیم در رابطه با فواید بی شمار فیزیوتراپی در منزل بحث کنیم. همان طور که می‌ دانید بعضی از بیمارها به دلیل عدم توانایی در تحرک نمی‌ توانند به مراکز درمانی مراجعه کرده و دوره درمان فیزیوتراپی را بگذرانند، به همین دلیل این‌ چنین افراد بایستی در منزل خود تحت درمان قرار گرفته و دوره فیزیوتراپی را بگذرانند.

همان‌ طور که می‌ دانید عوامل بسیاری در به وجود آمدن عدم توانایی تا حدی که فرد به‌ هیچ‌ وجه نتواند قدم بردارد مؤثر است.

از جمله آنان می‌ توانیم به این مورد اشاره کنیم که ممکن است، در تصادف وحشتناکی دست و پای بندی به طور کامل شکسته باشد و میزان شکستگی وی آن‌ قدر زیاد باشد که هر نوع حرکتی برای او خطرناک است.

در این‌ چنین مواردی فرد بیمار باید به شرکت‌ هایی که می‌ توانند خدمات فیزیوتراپی را عرضه کنند، مراجعه کرده و از فواید بی‌ شمار ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره‌ مند شوند.

از دیگر مزیت‌ های انجام دوره‌ های فیزیوتراپی در منزل می‌ توانیم به این مورد اشاره کنیم که فرد بیمار بعد از به اتمام رسیدن دوره درمانی خود سریعاً برای استراحت اقدام کرده و همین یک مورد در سرعت بخشیدن به روند بهبودی بیمار بسیار مؤثر خواهد بود.

به همین دلیل به شما عزیزان توصیه می‌ کنیم، اگر به هر دلیلی نمی‌ توانید برای گذراندن دوره‌ های فیزیوتراپی به مراکز درمانی مراجعه کنید، حتماً از فیزیوتراپیست در منزل خود کمک گرفته و از فواید بی‌ شمار آن بهره‌ مند شوید.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در سطرهای بالا این موضوع را بررسی کردیم که برای استفاده از خدمات بی شمار فیزیوتراپی در منزل باید از شرکت متخصص و معتبر این زمینه کمک گرفته و آن ها یک فیزیوتراپیست ماهر را برای شما در نظر بگیرند؛

به این ترتیب می توانید به راحتیاز تمامی مزیت های انجام دوره درمان فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوید.

نکته لازم به ذکر دیگر این است که از اعتماد به افزاد سود جو به طور جدی پرهیز کرده و این را بدانید که به جز شرکت های معتبر با مجوز قانونی هیچ فردی قابل اعتماد نخواهد بود.

همان طور که در سطرهای بالاتر هم گفتیم، استفاده از علم فیزیوتراپی به دستگاه و تجهیزات خاصی نیاز دارد؛ این در حالی است که در زمان انجام دوره فیزیوتراپی در منزل نمی توانید از تمامی دستگاه های موجود در این علم استفاده کرده و تجهیزات شما محدود خواهد بود.

به همین دلیل باید پزشکی را به عنوان فردی که قرار است، دوره فیزیوتراپی را در منزل اجام دهد، انتخاب کنید که از تجربه و مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ به این ترتیب هم از فواید بی شمار انجام دوره فیزیوتراپی در منزل بهره مند خواهید شد و هم این که فیزیوتراپیست شما دارای مهارت بسیار بالایی خواهد بود.

در نهایت به این مورد اشاره کردیم که فردی می تواند به عنوان فیزیوتراپیست در منزل بیمار حضور پیدا کند که علاوه بر داشتن مهارت بالایی در انجام این دوره، فردی چشم و دل پاک بوده و به عبارتی دیگر فردی امین باشد.

همین یک مورد به شما عزیزان کمک می کند تا از بابت پزشکی که به منزل شما می آید، اطمینان خاطر لازم را داشته باشید.

در این قسمت به انتهای نوشتار خود در زمینه ی هزینه فیزیوتراپی در منزل رسیدیم. امیدوار هستیم مطلب های ارائه شده در خصوص هزینه فیزیوتراپی در منزل برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×