آلفا طب

فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب

فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب

امروز با موضوع فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب در خدمت شما هستیم.

فیزیوتراپی در منزل یکی از روش های برتر برای درمان انواع بیماری های حرکتی می باشد که توانسته بیماران بسیاری را به سمت خود جذب کند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تجهیزات مختلفی در این روش به کار گرفته می شوند که هر کدام از آن ها تاثیرگذاری خاصی را بر روی روند بهبود بیماری دارند.

به همین علت نیاز است تا به آن ها توجه شود. شاید امروزه یکی از اصلی ترین دورانی باشد که افراد ترجیح به گذراندن دوره های فیزیوتراپی در خانه می گیرند.

چرا که با وجود گسترش همه گیر ویروس کرونا، حضور پیدا کردن در همچین مکان هایی می تواند احتمال ابتلا به بیماری را افزایش دهد و شما علاوه بر گذراندن دوره های فیزوتراپی، باید به فکر بیرون راندن این ویروس از بدنتان باشید.

به همین علت نه تنها در این دوران بلکه در زمان های دیگر نیز، فیزوتراپی در منزل  شهرک غرب یکی از پیشنهادهای ایده آل و ویژه به حساب می آید. چرا که توانسته ویژگی های بسیاری را به خود اختصاص دهد.

به خاطر اهمیتی که این موضوع با خود به همراه دارد، قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با صفر تا صد فیزوتراپی و انجام آن در خانه آشنا کنیم. پس با جواب سوال های زیر، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

1.    فیزیوتراپی در منزل چیست؟
2.    دسته بندی های درمانی فیزیوتراپی شامل چه مواردی می شوند؟
3.    چه حیطه هایی در فیزیوتراپی در منزل قابل اجرا هستند؟
4.    چرا فیزوتراپی گاهی اوقات باید در خانه انجام بگیرد؟
5.    چه مزایایی برای فیزیوتراپی در منزل وجود دارند؟
6.    در چه صورتی به فیزیوتراپی نیازمند هستید؟
7.    چه مواردی برای فیزیوتراپی در منزل نیاز است؟
8.    فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب به چه صورت انجام خواهد کرد؟
9.    چرا فیزیوتراپی در منزل می تواند تاثیرات بهتری را نسبت به کلینیک ها داشته باشد؟
10.    چه ورزش هایی مناسب فیزوتراپی در خانه هستند؟
11.    هزینه فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟
در ادامه می توانید پاسخ تمامی این سوال ها را بگیرید و اگر احساس نیاز به فیزیوتراپی دارید، برای انجام دادن آن راحت تر تصمیم بگیرید.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

درمان فیزیکی یکی از عنوان هایی می باشد که به فیزیوتراپی اطلاق داده شده است. فیزیوتراپی یک روش درمانی به حساب می آید که در آن فرد بیمار با انجام حرکات ورزشی مختلفی و یا مواردی همچون پذیرفتن درمان های الکتریکی شروع به به بازیابی حال خود با کمک یک فیزیوتراپیست می کند. از این رو یک فرد بیمار بر اساس مشکلات و اتفاقاتی که بر او گذشته است، نیاز دارد تا توانایی حرکات بدن خود را افزایش دهد و قدرت استفاده دوباره از آن ها را پیدا کند.
همانطور که اشاره شد برای انجام این دسته از کارها نیاز است تا یک فیزیوتراپیست نیز همراه با بیمار باشد. چرا که درمانگر آشنایی بهتر و کامل تری را با بدن فرد بیمار دارد و با استفاده از مهارت های بالینی می تواند به فرد در پیدا کردن قدرت ها و توانمندی های خود دوباره کمک کند.
یک فرد در طول زندگی خود ممکن است ناتوانی های مختلفی از جمله کمر درد، پا درد، زانو درد، گردن درد و… را تجربه کند و دیگر نتواند کارهای شخصی و روزمره را آنطور که باید به انجام برساند. در این مواقع، بیمار می توان با قبول کردن فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب درمان را شروع کند و ناتوانی های خود را از بین ببرد.

دسته بندی های درمانی فیزیوتراپی شامل چه مواردی می شوند؟

فیزیوتراپی در منزل تنها شامل انجام حرکات ورزشی استاندارد نیست بلکه به دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود که شاید کمتر کسی از این موضوع آگاهی داشته باشد. کار درمانی فیزیوتراپیست در سه دسته بندی مجزا طبقه بندی می گردد که به صورت زیر هستند:
•    تمرین درمانی
•    الکتروتراپی
•    انجام فیزیوتراپی با دست
حالا هر یک از این موارد نیز موارد گسترده تری را به خود اختصاص داده اند. به عنوان مثال در تمرین درمانی با در نظر گرفتن شرایط و توانایی های بیمار ورزش های درمانی خاصی را برای او در نظر می گیرد که این تمرین ها می توانند شامل ماساژ و یا آب درمانی باشد.

(آب درمانی همان فعالیت های و ورزش هایی هستند که در آب انجام می شوند. ) فیزیوتراپیست با استفاده از تمامی این کارها تمامی سعی خود را می کند تا بیمار را درمان کند و یا سطح توانایی ها او را زیاد کند تا موفق به انجام کارهای روزانه شود.

همانطور که اشاره شد یکی دیگر از روش های درمانی که در دسته بندی درمان فیزیوتراپی قرار می گیرد، الکتروتراپی نام دارد. در این روش به دستگاه ها و تجهیزات خاصی مورد نیاز می باشد. همانطور که از نام این روش پیداست، در این درمان دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می گیرند از خود امواج خاص و متعددی را نشر می دهند.

این امواج می توانند شامل گزینه هایی همچون امواج مایکرو ویو، امواج مافوق صوت، امواج کوتاه رادیویی و یا امواج الکتریکی باشند.

آخرین دسته بندی نیز مربوط به انجام فیزیوتراپی با دست می باشد. بدین صورت که فرد درمانگر باشد بتواند مهارت های مختلفی را با دست خود به اشتراک بگذارد که این مهارت ها نتیجه ای جز درمان فرد را به همراه نخواهد داشت. این مورد نیز می تواند دربین فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب قرار بگیرد.

چه حیطه هایی در فیزیوتراپی در منزل قابل اجرا هستند؟

به طور کلی اگر خانه بیمار بزرگ باشد و بتواند تمامی تجهیزات مورد نیاز برای بهبود را تامین کند، می توان تمامی روش های درمان را پیاده کرد و اینطور نیز بیمار حس بهتری را خواهد داشت و امید بیشتری را برای درمان در خود پرورش می دهد.

بیمارها می توانند به بیماری هایی حرکتی دچار باشند که در این صورت حیطه ارتوپدی که مجموعه از فیزیوتراپی می باشد، وارد عمل می شود.

از دیگر بیماریهایی که فرد ممکن است به مرور برای بهبود و کسب سلامتی نیاز به انجام تمرین های فیزیوتراپی را داشته باشد، می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

•    بیماری هایی که با دستگاه قلبی انسان ها در ارتباط هستند.
•    بیمارهایی که دستگاه تنفسی را درگیر خود می کنند.
•    بیمارهایی که دستگاه اعصاب محیطی و مرکزی را تحت تاثیر خود قرار داده اند.
•    بیماری های پوستی و سوختگی ها نیز می توانند با فیزیوتراپی درمان شوند.
•    به منظور کنترل درد نیز می تواند انجام فیزیوتراپی در منزل را در اولویت قرار داد.
•    همچنین برخی کارها و شغل ها نیز وجود دارند که به مرور فرد را دچار بیماری های مختلف می کند. همین موضوع باعث خواهد شد تا درد بسیار زیادی تجربه شود؛ به گونه ای که فرد قادر به انجام کارهای روزمره و عادی خود نباشد. این مشکلات زمانی برطرف خواهند شد که فرد با استفاده از یک پزشک متخصص، تمرین های درمانی مختلفی را انجام دهد و یک برنامه ریزی کاری مناسبی را برای خود بچیند.

تمامی این موارد از جمله خدماتی می باشند که یک فیزیوتراپیست می تواند به بیماران مختلف ارائه دهد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به هر دلیلی به این دسته از مشکلات دچار شده اید و بخشی از توانایی های خود را از دست داده اید، می توانید روند درمانی خود را از همین حالا شروع کنید؛ قبل از اینکه دیر شود.

اگر تا اینجای مطلب از فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب راضی بودید، می توانید ادامه مقاله را نیز دنبال کنید تا اطلاعات جامع تری را به دست بیاورید.

چرا فیزیوتراپی گاهی اوقات باید در خانه انجام بگیرد؟

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با فیزیوتراپی پرسیده می شود این بوده که چرا این روش درمانی باید در خانه انجام بگیرد. جواب ها و دلیل های مختلفی برای این سوال وجود دارد.

اگر اصلی ترین پاسخ را بخواهیم مورد بررسی قرار دهیم، می توان گفت که بسیاری از افراد به دلیل ضربات سختی که به آن ها وارد شده است، قادر به ترک کردن خانه خود نیستند و یا آنقدر توانمند و قوی نیستند که بتوانند روی پای خود بایستند.

همین موضوع باعث خواهد شد تا آن ها از روش فیزیوتراپی در منزل بهره بگیرند که مزیت های زیادی را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

پزشکی و زیر شاخه های مربوط به آن سختی های خاص خودش را دارد. شاید هیچ وقت کسی فکر نمیکرد که یک روز ویزیت ها به صورت خانگی انجام شوند

ولی امروزه با توجه به شرایط بیماران حاد این فرصت به وجود آمده است تا آن ها با خیال راحت تری روند درمانی خودشان را در پیش بگیرند. انسان در خانه خود راحتی بیشتری را تجربه خواهد کرد و اعتماد به نفس او نیز به طبع بیشتر خواهد بود.

شاید باور کردن این موضوع سخت باشد همین امر باعث خواهد شد تا بیمار امید بیشتری را برای طی کردن مراحل درمان از خود به نمایش بگذارد و توانایی های از دست رفته خود را با سرعت بالایی باز پس بگیرد.

همچنین هنگامی که فیزیوتراپی در خانه انجام می گیرد، خانواده بیمار این فرصت را پیدا می کند تا در روند درمانی شرکت داشته باشند و از این طریق کمک های بسیار زیادی را به فرد نیز برسانند.

چه مزایایی برای فیزیوتراپی در منزل وجود دارند؟

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده است تا فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب نیز انجام شوند، مزیت ها و امتیازاتی است که با خود به همراه دارد.

هر کدام از این مزایا، اهمیت خاص خودشان را دارند و اگر روند درمانی به خوبی انجام گیرد، در آن صورت شاهد بروز تمامی آن ها خواهید بود. از این امتیازات می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

•    در منزل بیمار می تواند احساس راحتی بیشتری را داشته باشد.
•    درمان به صورت کاملا خصوصی انجام خواهد گرفت و همین موضوع باعث بهبود بیشتر خواهد شد.
•    زمان را بهتر می توان مدیریت کرد و تایم بیشتر برای ارائه خدمات درمانی در اختیار بیمار قرار خواهد گرفت.
•    روند بهبودی با سرعت بالاتری طی می شود.
•    همچنین از آنجایی که درمان با سرعت بالاتری جلوتر می رود، صرفه اقتصادی بیشتری را نیز برای فرد بیمار و خانواده او خواهد داشت و دیگر نیازی به گذراندن جلسات اضافی نخواهد بود.
•    اعضای خانواده می توانند در فرآیند درمان حضور مستمر داشته باشند و با نظارتی که انجام می دهند، به بیمار در زمان عدم حضور فیزیوتراپیست کمک بیشتری کنند.
•    دیگر نیازی به رفت و آمد و حضور از خانه نیست. هر گونه حرکات اضافی می تواند بر روی بیمار نتیجه منفی داشته باشد که با استفاده از فیزیوتراپی در منزل این مشکل به طور کامل حذف خواهد شد.

با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق، می توانید یک روش درمانی فوق العاده را برای خود و یا بیمار مورد نظر به همراه داشته باشید تا دوباره بتوانید توانایی انجام کارهای مختلف را به خود اختصاص دهید و از این طریق نیاز به کمک هیچ فردی را در زندگی خود احساس نکنید

در چه صورتی به فیزیوتراپی نیازمند هستید؟

انسان در طول زندگی خود احتمال دارد به فیزیوتراپی نیاز پیدا کند. حالا دغدغه و سوال اصلی همین مورد می باشد که چه زمانی به این درمان احتیاج پیدا خواهیم کرد.

زندگی مدرن و شغل های مربوط به آن علی رغم کمک بزرگی که به نسل بشر کرده است، در مواقعی نیز باعث شده است تا فرد نتواند یک زندگی عادی را تجربه کند و به بیماری های مختلفی دچار شود.

عصری که امروزه در آن زندگی می کنیم در پشت میز نشینی خلاصه می شود و همین موضوع باعث بروز بیماری های مختلفی از جمله دست درد، کمر درد، گردن درد و در مواقعی نیز پا درد می گردد.

گاهی اوقات دردهایی را تجربه می کنیم که غیر قابل توصیف می باشد و به مرور زمان باعث خواهند شد تا نتوانیم آنطور که باید فعالیت های خود را انجام دهیم.

تمامی این ها باعث خواهند شد تا فرد در مقابل انجام بسیاری از کارها ناتوان شود و فیزیوتراپی به صورت کاملا مشهود در زندگی خود حس کند.

البته تنها زندگی مدرن شما را مستعد ملاقات با یک فیزیوتراپیست نخواهد کرد و موارد بسیار گسترده تر و بعضی اوقات حیاتی تری وجود دارند که در ادامه به بررسی چند نمونه از آن ها خواهیم پرداخت. پس ادامه این مطلب را نیز همراه با فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب باشید.

ناتوانی در راه رفتن و انجام حرکات ( فلج شدن)

یکی از اصلی ترین دلیلی که باعث خواهد شد تا فرد به فیزیوتراپی در منزل نیاز داشته باشد، ناتوانی هایی هستند که در راه رفتن حس می کنند. این ناتوانی ها با نام فلج شدن نیز شناخته می شود و می تواند علت های متعددی را داشته باشد.

تصادفات، سکته، افتادن از ارتفاع، انواع بیماری ها و… در بین دلیل هایی قرار داده می شوند که فرد توانایی انجام حرکات را از دست می دهد.

به همین علت نیاز است تا به یک فیزیوتراپیست مراجعه شود و از طریق راه های درمانی که برای بیمار در نظر گرفته می شوند، دوباره نیروها و توانایی های از دست رفته برگردند و دوباره فرد بتواند زندگی عادی و سالم خود را تجربه کند.

کمر درد یکی از اصلی ترین نیازها به فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب

کمر درد یکی از بدترین دردهایی می باشد که هر فردی می تواند در زندگی خود آن را تجربه کند. کمر درد می تواند علت های مختلفی داشته باشد که از آن ها می توان به مواردی همچون گزینه های زیر اشاره کرد:
•    جابه جایی وسیله های سنگین به صورت دائمی
•    بی تحرک بودن
•    نشستن به صورت غلط
•    سفرها و رفت و آمدهای روزانه
هر یک از این موارد به نحوی می توانند باعث کمر درد شما شوند. به گونه ای که نتوانید درد آن را تحمل کنید و یا کار خاصی را انجام دهید. از این رو برای بر طرف کردن تمامی این موارد می توانید از فیزیوتراپیست کمک بگیرید.

بیماری پارکینسون

بیماری پارکیسنون نیز در بین موارد قرار می گیرد که همراه با خود اختلالات حرکتی بسیار زیادی را دارد. به گونه ای که قادر به انجام کاری نیستند. به همین دلیل نیز تا درمان های فیزیوتراپی در منزل را شروع کنند و از این طریق به بهبود خود کمک بسیار زیادی را نمایند.

آسم و درمان فیزیوتراپی در منزل

بله درست شنیدید. آسم یکی از بیمارهای تنفسی می باشد که ریه های فرد را به خود درگیر می کند. شاید از این موضوع اطلاعی نداشته باشید ولی افراد مبتلا به آسم نیز به یک فیزیوتراپیست نیاز دارند. در این بیماری فیزیوتراپیست به فرد کمک می کند تا عضلات مربوط به دستگاه تنفسی را قوی تر کند که این کار با استفاده از تمرین هایی است که برای آن ها در نظر می گیرند.

این کار باعث خواهد شد تا حملات آسم کاهش پیدا کند و فرد بتواند توانایی بیشتری را در تنفس به دست بیاورد.

به طور کلی بیماری های مزمن انسداد ریه و مشکلات تنفسی نیز در بین مواردی قرار می گیرند که نیاز به انجام درمان های فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب دارند.

سکته قلبی

سکته قلبی می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد که هر کدام از آن ها اهمیت بالایی را دارد. به همین دلیل فرد بیمار برای اینکه بتواند عوارض ناشی از این سکته را به حداقل خود برسانند و به روند طبیعی زندگی خود ادامه دهند، نیاز به تمرین های بسیار زیادی دارند که اینکار از طریق فیزیوتراپی در منزل امکان پذیر خواهد بود.

یک فیزیوتراپیست بیمار خود را یاری می کند تا بتواند ضربان قلب او را کم کند و کاملا آن را کنترل کند. همچنین به غیر از به تعادل ضربان قلب این کارها را به منظور کم کردن فشار خون در زمان ورزش کردن نیز انجام می دهد.

نیاز به فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا فرد به فیزیوتراپی در منزل احتیاج داشته باشد، عوارضی هستند که ممکن است بعد از جراحی برای فرد به وجود بیایند. به همین دلیل برای پیدا کردن نیرو و توانایی های از دسته رفته تمرین های متداولی را تحت نظر پزشک مخصوص انجام می دهند.

آسیب دیدگی مچ پا

مچ پا یکی از حساس ترین قسمت های بدن می باشد که وزن کلی فرد بر روی آن می باشد. در صورت آسیب وارد شدن به مچ مدت زمان طولانی تری نیاز است تا روند درمانی طی شود.

مچ پا می تواند تحت عوامل گوناگونی دچار آسیب دیدگی شود که از آن ها می توان به آسیب هنگام ورزش، پیچ خوردگی و یا پرش نامناسب اشاره کرد.

در صورت وارد شدن آسیب به مچ پا، بیمار نمی تواند به تنهایی روند بهبودی را در پیش بگیرد. چرا که همانطور که اشاره شد، روند درمان طولانی تری را دارد و حتما باید به یک فیزیوتراپیست مراجعه کرد. بهترین کار نیز این می باشد که از فیزیوتراپی در منزل استفاده کنید و از مزیت های آن نهایت بهره را ببرید.

سکته مغزی

سکته مغزی یکی از رایج ترین نوع سکته ها می باشد که در آن فرد می تواند توانایی های زیادی را از دست بدهد. مدت زمان زیادی نیاز است تا این افراد روند بهبودی خود را طی کنند.

البته ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که تعداد جلسات هر فرد بستگی به میزان آسیب وارد شده به او دارد. چرا که سکته شدت های مختلفی را دارد و برای بعضی از افراد می تواند بسیار وخیم باشد که قطعا نیازمند گذراندن دوره های طولانی تری است.

از مشکلاتی که همراه با سکته مغزی برای فرد به وجود می آید می توان به گزینه هایی همچون اختلال در حرکت، اختلال در حرف زدن، اختلال در درک و احساسات و همچنین بروز اختلالات در یادگیری اشاره کرد.
از آنجایی که این عوارض بسیار زیاد هستند یک فیزیوتراپیست باید مدت زمان زیادی را صرف درمان بیمار کند و نه تنها به فاکتورهای فیزیکی بلکه به المان های احساسی نیز باید توجه شود.

فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب برای افراد مبتلا به زانو درد

یکی از رایج ترین انواع فیزیوتراپی ها که انجام می شود، مربوط به زانو درد می باشد. زانو درد نیز می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند استفاده زیاد از پله ها ایجاد شود.

به همین دلیل فرد درد زیادی را تجربه می کند و نیاز دارد تا برای تسکین این دردها به یک فیزوتراپیست مراجعه کند.

فیزیوتراپی زانو مشکلات خاص خودش را دارد و برای اینکه بتوان نتیجه مثبتی را از آن دید، در ابتدا نیاز است تا مشکل به صورت کامل تشخیص داده شود و سپس یک برنامه درمانی مناسب به فرد بیمار ارائه گردد.

برای اینکه بررسی های مربوطه به درستی انجام شود در ابتدا باید پرونده بیمار به طور کامل مطالعه شود و بعد از آن دامنه حرکت را مورد بررسی قرار دهند. در این راستا قدرت زانو نیز باید سنجیده شود. تست تعادل و همچنین غربالگری عملکرد فرد از دیگر موارد حائز اهمیتی هستند که باید با دقت بالا به آن ها توجه گردد.

بعد از بررسی تمامی موارد ذکر شده فیزیوتراپیست اقدام به درمان می کند تا بهبودی بسیار سریع حاصل شود.

موارد ذکرشده تنها بخشی از خدماتی به حساب می آیند که یک فیزیوتراپیست می تواند به انجام برساند و توانایی از دست رفته به بیمار خود برگرداند.

چه مواردی برای فیزیوتراپی در منزل نیاز است؟

برای اینکه بتوانید فیزیوتراپی در منزل را با خیالی راحت و با آسودگی انجام دهید، نیاز است تا برای آن آماده شوید. این موضوع اهمیت بسیار بالایی را دارد و باید توجه زیادی به آن شود. به همین علت قصد داریم تا تمامی تمهیداتی که باید برای اینکار انجام دهید را به شما بگوییم. پس همراه ما باشید.

محل بزرگ؛ اولین و اساسی ترین نیاز

بدون شک یکی از اصلی ترین پارامترهایی که برای به دست آوردن و آماده کردن آن تلاش کنید، یک محل بزرگ می باشد. مکان انتخابی شما باید کاملا جادار بوده و علاوه بر نور خوب از تهویه مناسبی نیز بهره مند باشد.

همچنین مکان انتخابی شما نباید هیچگونه بهم ریختگی را در دل خود جای داده باشد. چرا که یک فیزیوتراپیست بر اینکه بتواند به تجهیزات درمانی و ورزشی خود به راحتی دسترسی داشته باشد، به یک مکان خلوت نیازمند می باشد.

مسئله دوم؛ لباس مناسب انتخاب کنید

دومین مسئله ای که در فیزیوتراپی در منزل اهمیت بالایی دارد، نوع لباسی است که شما انتخاب می کنید. لباس شما باید به گونه ای باشد که کاملا راحتی را در آن حس کنید.

لباس های تنگ و چسبان باعث خواهد شد تا شما نتوانید حرکاتتان را آزادانه انجام دهید. پس شلوار و پیراهن گشاد را از قبل خریداری کنید تا بتوانید حرکات و ورزش های گفته شده را بدون هیچگونه محدودیتی به انجام برسانید.

مسئله سوم برای فیزیوتراپی در منزل؛اطلاعات کاملی را با فیزیوتراپتان در میان بگذارید

فیزیوتراپیست شما باید اطلاعات کاملی را از شرایط شما بداند. به عنوان مثال از دردهایتان بگویید و محل دقیق آن را مشخص کنید.

همچنین مدت زمانی که این درد را نیز تحمل می کنید، باید به درمانگر خود بگویید. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در رابطه با این موضوع این بوده که باید به فیزیوتراپیست خود بگویید تا چه اندازه می خواهید برای انجام کارها توانایی پیدا کنید.

تمامی موارد ذکرشده در مسئله سوم اهمیت بسیار بالایی را دارد. چرا که بر اساس آن مدت زمان و تعداد جلسه ای که باید برگزار شود، متغیر خواهد بود.

در ضمن تعداد جلسات و تلاش بالاتر نیز بر روی هزینه نهایی تاثیرگذار بود. ولی مسئله سلامتی اهمیت بسیار بالایی را دارد؛ به گونه ای که برای به دست آوردن آن نیاز است تا میلیاردها تومان نیز در نظر گرفته شده و خرج شود.
سه گزینه ذکرشده از جمله مواردی هستند که باید به آن ها توجه داشته باشید. هر یک از آن ها به نحوی می توانند شما را به سلامتی نزدیک تر کند و هیچ یک بر دیگری اولویت ندارد.

همچنین تمرین هایی که فیزیوتراپیست برای شما در نظر می گیرد را باید بتوانید به نحو احسنت به انجام برسانید. انجام دادن درست تمرین ها نتیجه بسیار شگفت انگیزی را خواهد داشت و شما راحت تر می توانید توانایی هایتان را برای انجام کارهای مختلف برگردانید.

فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب به چه صورت انجام خواهد کرد؟

تهران یکی از کلانشهرهای کشور ایران می باشد که توانسته درصد بالایی از جمعیت را به خود اختصاص دهد. همچنین مناطق مختلفی در این شهر وجود دارند که از آن ها می توان به شهرک غرب اشاره کرد.

همانطور که می دانید زندگی خرج و مخارج خاص خودش را دارد و از آنجایی که قیمت ها، به خصوص در تهران، بسیار بالا می باشد، تنها یک نفر نمی تواند گذران یک زندگی باشد. به همین علت تمامی اعضای خانواده در کنار هم برای بر طرف کردن این نیازها در تلاش هستند.

همین موضوع باعث خواهد تا شغل های نامناسبی برای انجام انتخاب شوند که بیمارهای مختلف حرکتی را با خود به همراه دارند. همچنین ممکن است افرادی در این مناطق باشند که به خاطر کهولت سن و یا تصادفات و بیماری های خاص به فیزیوتراپی نیاز داشته باشند.

از آنجایی که در تهران و شهرک غرب تردد بسیار زیادی روزانه انجام می شود، ترافیک بالایی را به خود خواهند دید.

همین موضوع باعث خواهد شد تا اگر فرد برای انجام درمان های فیزیوتراپی به بیرون مراجعه کند، مدت زمان زیادی را در ماشین باشد و شاید همین موضوع نیز برای سلامتی او خوب نباشد. به همین دلیل ایده آل ترین و بهترین روشی که پیش روی این افراد قرار گرفته شده، بهره مندی از خدمات فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب هستند.

با این روش دیگر نیازی نیست ساعت ها در ترافیک منتظر بمانید و تنها با یک تماس می توانید ویزیت را در خانه به انجام برسانید.

همانطور که اشاره شد فیزیوتراپی که در خانه انجام می گیرد، مزیت های خاص خودشان را دارند. بیمار اعتماد به نفس بیشتری را خواهد داشت و انگیزه بالاتری را به منظور انجام تمرینات فیزیوتراپی و طی کردن روند درمان دارد.

چرا فیزیوتراپی در منزل می تواند تاثیرات بهتری را نسبت به کلینیک ها داشته باشد؟

فیزیوتراپی که در خانه انجام می گیرد به مراتب تاثیرات بهترین را در مقایسه با کلینیک ها با خود به همراه خواهد داشت. دلیل آن نیز می تواند موارد بسیار گسترده ای باشد که در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت. پس ادامه مطلب را نیز دنبال کنید.

شما بر اساس برنامه زندگی خودتان جلسات فیزیوتراپی را به جلو می برید

یکی از بهترین مواردی که می توانید با انجام فیزیوتراپی در خانه به آن دست پیدا کنید این است که تمامی جلسات بر اساس برنامه زندگی شما انجام خواهد گرفت.

انجام دادن فیزیوتراپی در کلینیک های مختلف، ممکن است معطلی بسیاری را برای شما داشته باشد و یا حتی در طول یک هفته نتوانید تمریناتی را با پزشک انجام دهید که همین موضوع کاهش پیدا کردن سرعت درمانی را به همراه خواهد شد.

در حالی که اگر روش درمانی در خانه را انتخاب کرده اید، کافیست برنامه های روزانه و هفتگی خودتان را چک کنید تا برای شروع جلسات هیچگونه مشکلی را نداشته باشید و به سرعت توانایی های خودتان را دوباره به دست بیاورید.

تمرین ها بر اساس نوع خانه شما انجام خواهد گرفت

یکی از مشکلاتی که بیماران ممکن است با آن در کلینیک ها روبه رو شوند این بوده که تمرین هایی را انجام می دهند که در خانه خود شرایط انجام آن را ندارند.

در حالی که اگر فیزیوتراپی در خانه شما انجام گیرد، پزشک متخصص بر اساس نوع خانه شما تعیین می کند چه تمرین هایی را باید به انجام برسانید.

همین موضوع باعث می شود تا شما تمامی حرکات گفته شده را انجام دهید و برای پید کردن سلامتی خودتان تمامی آن ها را به موقع و به درستی انجام دهید. پس با انجام فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب یک قدم به سلامتی نزدیک تر شوید.

فیزیوتراپیست به طور کامل با شما صحبت خواهد کرد

یکی از مشکلاتی که ممکن است در کلینیک ها با آن روبه رو شوید، این بوده که فیزیوتراپیست ها نمی توانند در قالب یک مشاور با شما همراه باشند و دلیل آن نیز کمبود وقت و حجم بیماران بسیاری است که در آنجا وجود دارند.

در حالی که با انجام فیزیوتراپی در منزل می توانید با فیزیوتراپیست خود به صورت کاملا حرف بزنید و تمامی مشکلاتتان را با آن ها در میان بگذارید. درمانگر با در نظر گرفتن مشکلات شما تصمیم می گیرد چه نوع درمانی را برای شما تجویز کند و از چه روش های درمانی استفاده کند.

زمانی را صرف عبور و مرور نخواهید کرد

یکی از بهترین مواردی که می توان به مقایسه بین فیزیوتراپی در منزل با فیزیوتراپی در کلینیک پرداخت، مسئله رفت و آمدی می باشد. برای رفتن به کلینیک ممکن است ساعت ها در راه باشید و در ماشین نشستن مشکلات شما را افزایش دهد.

در حالی که اگر فیزیوتراپیست را به خانه خود دعوت کنید، می توانید مدت زمانی که برای عبور و مرور باید صرف می کردید را به ریکاوری و استراحت کردن خود اختصاص دهید. همین موضوع به تنهایی باعث برتری انجام درمان های فیزیوتراپی در خانه می شود.

چهار گزینه ذکرشده به تنهایی ثابت می کنند که اگر جلسات فیزیوتراپی در خانه انجام شود، تاثیرات مثبت بیشتری را با خود به همراه خواهد داشت. همین موضوع باعث می شود تا افراد زیادی به سمت آن متمایل شوند و خانه خود را برای تبدیل کردن به یک کلینیک آماده کنند.

چه ورزش هایی مناسب فیزوتراپی در خانه هستند؟

ورزش های مختلفی هستند که شما می توانید آن ها را برای حرکات اصلی فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب به انجام برسانید. این ورزش ها گستردکی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند و هر کدا از آن ها می توانند تاثیرگذاری خاص خودشان را داشته باشد.

مسئله ای که اهمیت دارد این بوده که شما بتوانید این حرکات را به درستی انجام دهید. نکات خاصی در هنگام ورزش و تمرین کردن وجود دارند که هر کدام از آن ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند که در ادامه به بررسی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت.

1.    برای اینکه ورزش انجام شده شما تاثیر مثبتی را برای برگرداندن توانایی های شما داشته باشند، نیاز است تا هر بار تا سقف 5 بار انجام گردد.
2.    تنها انجام دادن حرکات ورزشی کافی نخواهد بود و شما باید بتوانید آن ها را به درستی انجام دهید. در غیر این صورت تاثیر چندانی را بر روی بهبودی شما نخواهد داشت و گاها ممکن است مشکلات سلامتی شما را بدتر کنند.
3.    حرکات باید به صورت پیوسته انجام شود. همچنین سعی کنید تا در یک مکان آرام این کار را به انجام برسانید تا آرامش کافی روحی را داشته باشید.
حالا در ادامه می دانید با انواع این ورزش ها که می توانید در خانه انجام دهید، آشنا شوید. پس ادامه مطلب را دنبال کنید.

اولین تمرین برای انجام؛ حالت صاف شدن را تمرین کنید

اولین تمرینی که شما می توانید برای فیزیوتراپی در منزل انجام دخید، حالت صاف شدن می باشد که نکات و روش های خاص خود را برای انجام دارد. برای انجام این تمرین اولین کاری که باید انجام دهید این بوده که به سمت پهلوی خودتان دراز بکشید.

سپس زانوی خودتان را در زاویه 45 درجه خم کنید و قرار دهید. سپس پاهایتان را باید به گونه ای به یک دیگر بچسبانید که حالت قراردهی زانوهایتان 6 اینچ بالاتر باشد.

دومین تمرین برای فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب؛ حرکت کششی مناسب برای لگن

دومین تمرینی که برای شما در خانه نظر گرفته شده است، نوعی حرکت کششی می باشد که کاملا برای لگن شما اختصاص داده شده است. اولین کاری که در این تمرین باید انجام دهید این بوده که به شکم بر روی یک سطح نرم دراز بکشید. بعد از آن هیچگونه کاری نباید انجام دهید و در همین حالت عضلات شکمتان را به داخل منقبض کنید.

زانوهای شما باید کاملا صاف قرار گرفته شوند و در همین حالت پاهایتان را به بالا هدایت کنید. حداکثر فاصله ای که پاهای شما باید از زمینه فاصله داشته باشد، از 4 تا 6 اینچ است. نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این بوده که لگن شما باید کاملا بدون حرکت باشد وگرنه نمی توانید انتظار تاثیر گذاشتن را داشته باشید.

سومین تمرین کمک کننده؛ با کشش عضلات شکم خود به پهلو دراز بکشید

تمرین سوم نیز همانند تمرین دوم می باشد و تنها تفاوت های جزئی در آن ها وجود دارند. برای انجام دادن این تمرین نیز نیاز است تا به پهلوی خودتان دراز بکشید و ساق هر دو پایتان را با یک دیگر در یک راستا و تراز قرار دهید.

پایی که بالاتر است را به سمت عقب بکشید و حرکت دهید. همچنین حواستان به این موضوع باشد که در این تمرین تنها شما پای خود را حرکت می دهید و هیچ یک از اعضای بدن شما نباید تکان بخورند.

چهارمین تمرین را با بالا بردن ساق پای خود انجام دهید

برای اینکه در انجام چهارمین تمرین فیزیوتراپی در خانه موفق باشید، باید عضلات شکمتان را به داخل جمع کنید. این کار از آن جهت انجام خواهد شد تا به ناحیه زیر کمر و همچنین مفصل های موجود در لگن هیچگونه فشار و یا آسیبی وارد نشود.

در مرحله باید باید کاملا صاف و به سمت پشت دراز بکشید و سپس بعد از آن ساق یکی از پاهایتان را بر روی مخالف خود قرار دهید. سپس پاهایتان را یکبار به سمت بالا و یک بار به سمت پایین حرکت دهید. این کار را به صورت پیوسته انجام دهید و هیچگونه فشاری را در انجام دادن آن به خودتان وارد نکنید.

در پنجمین تمرین از درمان فیزیوتراپی در منزل از کشش عضلات شکم خودتان غافل نشوید

در تمرین پنج وقت آن را رسیده است که عضلات شکمتان را کشش دهید.

برای این کار نیز نیاز دارید تا به پهلو دراز بکشید. بعد از اینکه به پهلو دراز کشیدید، باید عضلات ساق پایتان را به همراه بالاتنه تان در یک راستا قرار دهید. در مرحله بعد نیاز است تا ساق پایی که بالاتر قرار داده اید را با زاویه مشخص شده ای به سمت بالا حرکت دهید  و نگه دارید. این زاویه باید 45 درجه باشد.

امیدوارم تا به اینجا از فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب لذت برده باشید. در ادامه می توانید با تمرین های گسترده تری آشنا شوید.

از دیگر تمرین ها نیز بهره ببرید
تمرین ها تنها به همین موارد محدود نمی شوند و گزینه های دیگری نیز وجود دارند که شما با انجام آن ها می توان به روند بهبود در فیزیوتراپی در منزل دست پیدا کنید که از آن ها می توان به گزینه هایی همچون موارد زیر اشاره کرد:

•    از کناره های خود حرکات کششی انجام دهید. بدین صورت که در هنگام ایستادن طوری باشید که کمی از زانوهای شما به سمت جلو متمایل باشد. سپس زمانی که در حالت خمیده هستید، زانویتان را به سمت جلو بکشید.
•    با یک نوار محکم حرکات کششی مربوط به زانو را انجام دهید. در ابتدای کار به یک نوار نیاز دارید که کاملا محکم باشد. این بند به صورت کشی بوده و درست در پشت زانوی شما جای داده می شود. بعد از اینکار باید زانوی خودتان را به سمت جلو خم کنید و برای بار دوم دوباره آن را صاف کنید. این کار به صورت متداوم و پیوسته انجام خواهد شد.

•    بر روی شکم خود بخوابید و عضلات همسترینگ را به حرکت در بیاورید. برای اینکه بتوانید این تمرین را انجام دهید نیاز است تا بر روی شکم خود دراز بکشید.

سپس آن زانویی که آسیب دیده است را تا جایی بالا بیاورید که پاشنه پای شما دقیقا در ناحیه لگن قرار بگیرد. همچنین این تمرین تنها با یک یا دوبار اثر خود را نخواهد گذاشت و برای اینکه بتوانید تاثیرات واقعی آن را ببینید، نیاز است تا به صورت دوره ای و مستمر به انجام برسانید.

•    حرکت اسکوات را نیز فراموش نکنید. این حرکت که با نام جمع کردن بدن نیز شناخته شده است، می تواند برای فیزیوتراپی در منزل گزینه مناسبی باشد.

برای شروع باید یک شی را تهیه کنید که قدرت بالایی داشته باشد. صندلی برای اینکار مناسب ترین گزینه می باشد. بعد از تهیه کردن یک صندلی پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و بدنتان را در حالتی قرار دهید که انگار می خواهید بر روی صندلی تهیه شده بنشینید.

توجه کنید که در زمان انجام این ورزش کمر شما باید کاملا صاف باشد و هیچ انحنا و یا قوسی در آن دیده نشود. مواردی که در این ورزش باید به آن توجه کنید این بوده که باید پاها و انگشت هایتان را ببینید. همچنین هیچگونه دردی نیز در مواردی همچون لگن و پایین تنه نباید حس کنید.

ورزش ها  و تمرین های دیگری نیز برای فیزیوتراپی در منزل وجود دارند ولی موارد ذکر شده اهمیت بسیار بالایی را دارند و شما برای شروع می توانید از آن ها بهره ببرید و به مرور تعداد زیادی از تمرینات را اضافه کنید.

هزینه فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

یکی از مواردی که در هر زمینه ای اهمیت بسیار بالایی را دارد، هزینه می باشد و این مورد در فیزوتراپی در منزل نیز مستثنی نمی باشد.

به طور کلی نمی توان یک رقم مشخص شده را برای این موضوع در نظر گرفت. چرا که فاکتورهای مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها باعث خواهند شد تا هزینه جلسات کم و یا زیاد شوند.

اصلی ترین فاکتور نوع بیماری می باشد. طبعا برخی بیماری ها مستلزم جلسات بیشتری هستند و روند طولانی تری را نیز برای درمان نیاز دارند. همچنین روش درمانی که انتخاب می شود نیز بر روی هزینه نهایی که باید پرداخت گردد، اثرگذار می باشد. با در نظر گرفتن تمامی این ها فرد تصمیم می گیرد به چه صورت عمل کند.

البته بسیاری از افراد بر این باور هستند که فیزیوتراپی در منزل هزینه بسیار بالاتری را نیاز دارد. در حالی که این چنین نمی باشد و صرفه اقتصادی بسیار بالایی را دارد. ولی موردی که در هر شرایطی باید به آن توجه کنیم این بوده که مسئله سلامتی اهمیت بسیار منحصر به فردی را دارد و نیاز است تا به آن توجه ویژه ای شود.

سخن آخر

فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب موضوعی بود که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداختیم. فیزیوتراپی یکی از موارد بسیار مهم در علم پزشکی می باشد که به فرد بیمار می تواند کمک کند تا توانایی های از دست رفته خود را پیدا کند.

فیزیوتراپی هم می تواند در منزل انجام گیرد و هم در کلینیک ولی به طبع در منزل می تواند مزیت های بسیار بیشتری را به خود اختصاص دهد که از مهم ترین آن ها می توان به راحتی بیمار اشاره کرد.

همچنین فرد به دلایل مختلفی ممکن است به فیزیوتراپی نیاز پیدا کند که آسیب های کمری، پا، دست، گردن و بیماری های مختلف مانند بیماری های تنفسی و پارکینسون نمونه ای از آن ها می باشد. فیزیوتراپیست برای بهبود و برگرداندن سلامتی به این افراد روش های مختلفی را انتخاب می کند که در این مقاله به بررسی هر یک از آن ها پرداخته شد.

نتیجه گیری

به طور کلی می توان اینطور بیان کرد که فیزیوتراپی در خانه مزیت های بسیار زیادی را دارد که می توان استفاده از آن را نسبت به کلینیک ها در اولویت قرار داد و با انگیزه بیشتری تمرینات و حرکات خواسته شده را به انجام رساند.

از این رو فیزیوتراپی در منزل شهرک غرب یکی از ایده آل ترین مواردی می باشد که هر شخصی می تواند آن را انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×