آلفا طب

فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

در این مقاله سعی داریم درباره فیزیوتراپی در منزل شمال تهران اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

همچنین در خصوص فیزیوتراپی، معالجه انواع بیماری ها از طریق فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست، مزیت های فیزیوتراپی در منزل، عوامل تاثیرگذار در هزینه ی فیزیوتراپی در منزل و هر سوال دیگری که ممکن است در این راستا برای شما مطرح شود اطلاعات کاملی را ارائه نمایم. با ما همراه باشید.

. فیزیوتراپی چیست؟
. فیزیوتراپی در منزل برای چه بیمارانی مناسب است؟
. فواید فیزیوتراپی در منزل را نام ببرید؟
. چه عواملی در هزینه فیزیوتراپی در منزل تاثیرگذار است؟
. انواع فیزیوتراپی در منزل را نام ببرید؟
. فیزیوتراپی گردن شامل چه مواردی میشود؟
. فعالیت های که فیزیوتراپیست در منزل جهت روند درمان بیماران استفاده می کند شامل چه مواردی است توضیح دهید؟

فیزیوتراپی

پیش از توضیح در مورد فیزیوتراپی در منزل شمال تهران بهتر است تعریفی از علم فیزیوتراپی داشته باشیم. در حقیقت فیزیوتراپی یکی از حقایق اصلی توانبخشی به شمار می آید که زیر مجموعه ی از توانبخشی و rehabilitation است.

اهداف مهم از معالجه فیزیوتراپی زیاد کردن دامنه حرکات، کارکرد بهتر اندام های بدن، انعطاف عضلات، زیاد کردن قدرت عضلات، بهبود زندگی شخص، تحمل عضلات، بهبود موقعیت راه رفتن و در انتها می توان به بهبود راندمان کلی شخص متذکر شد.

هر چیزی که مرتبط به حرکت و یا جنبش انسان ها میشود، فیزیوتراپی در آن دخیل است. فیزیوتراپیست با بهره مندی از دانش فیزیولوژی، آناتومی، دانش آگاهی از اختلالات و پیامدهای حرکتی حاصل از آن جهت بیماران مناسب ترین طرح درمانی را طراحی و ارائه می دهند که عبارتند از:
1)    درمان های دستی 2) تمرین درمانی به منظور پیشرفت موقعیت حرکتی بیماران 3) بکارگیری از دستگاه های الکتروتراپی و ابزارهای ویژه
فیزیوتراپیست
فیزیوتراپیست شخصی است که با مسلط بودن بر علوم موجود در فیزیولوژی، آناتومی، آگاهی از تمامی بیماریها و حرکت شناسی(کینزیولوژی) می تواند همچون یک شخص متخصص در به حرکت در آوردن اندام های بدن مناسب ترین طرح معالجه را جهت بیماران آسیب دیده طراحی کند تا از این طریق شخص به اهدافی من جمله:
قدرت و تحمل عضلانی بیشتر، کارکرد بهتر، انجام بهتر و مناسب تر فعالیت ها و انعطاف پذیری بدن نزدیک تر و یا بطور کلی درمان کند.
درمان انواع بیماری ها با فیزیوتراپی
با توجه به عنوان مقاله فوق علم فیزیوتراپی در معالجه اختلالاتی نظیر:

بیماران ارتوپدی

اصلی ترین گروهی که فیزیوتراپی در آن بسیار حائز اهمیت است، بیماران ارتوپدی و همچنین کلیه بیمارانی که با اختلالات عضلانی اسکلتی و ستون فقرات همراه هستند کاربردی و مفید است.

بیماران نورولوژیک

اختلالات مرتبط به سیستم عصبی و عارضه ی که در حیطه نورولوژیک است و حرکت اشخاص را تحت شعاع قرار میدهد همچون ضایعات نخاعی، پارکینسون، ضربه مغزی، ام اس و سکته مغزی را شامل میشود.

بیماران پوستی و روماتیسمی

از دیگر اختلالاتی که علم فیزیوتراپی میتواند در آن بسیار تاثیرگذار باشد مشکلات پوستی و روماتیسم است. مشکلات روماتیسمی در حقیقت گروهی از اختلالات خود ایمنی هستند که تاثیر آن بیشتر بر روی مفاصل بدن است،

البته بر روی سایر بخش های موجود در بدن نیز تاثیر می گذارد اما اصلی ترین مکان مفاصل هستند که اثر مستقیم بر روی حرکات بدن ایجاد می کنند.

برخی از مشکلات پوستی نیز از طریق فیزیوتراپی محدود می شوند مانند اسکلرودرمی که میتواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.

مشکلات کف لگن

علم فیزیوتراپی در بیماریهای مرتبط به کف لگن مانند مشکلات آقایان، مشکلات زنان، اختلالات جنسی، اختلالات مدفوع و بی اختیاری ادرار و همچنین سایر بیماریهای که مربوط به اندام های تناسلی و یا کف لگن است کمک بسیاری میکند.

بیماران نیازمند به بستری در منزل

از دیگر مواردی که از طریق علم فیزیوتراپی امکانپذیر است را میتوان به بعد از جراحی و یا بارداری در بیماران متذکر شد. بانوانی که زایمان می کنند و یا به هر دلیلی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند، قطعاً به فیزیوتراپی در منزل شمال تهران نیاز دارند.

بیماران دچار مشکلات سوختگی

از دیگر مشکلاتی که علم فیزیوتراپی تاثیر بسزایی در روند درمانی دارد را میتوان به مشکلات سوختگی در بیماران اشاره نمود. بیمارانی که با این اختلالات همراه هستند

علاوه بر صدمه جدی به پوست ممکن است موقعیت بافت های نرم موجود در بدن آنها نیز با تغییرات بسیاری روبرو شود و در نتیجه کوتاهی در بافت های نرم بوجود آید.

علاوه بر این بافت اسکار و یا گوشت اضافه ی که در اثر سوختگی بر روی پوست ایجاد میشود احتمال دارد سبب محدود تر شدن حرکت مفاصل شود. بطور کلی بایستی متذکر شد که بیماران مبتلا به مشکلات سوختگی جهت روند درمانی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند.

فیزیوتراپی کودکان

کودکان نیز گروه دیگری از بیماران هستند که بر اثر مشکلات مادرزادی و یا اختلالاتی که بدو تولد با آن همراه میشوند به فیزیوتراپی نیاز دارند. فیزیوتراپی کودکان شامل اختلالات شناختی، ارتوپدی و نورولوژیک است.

حال با توجه به انواع بیماریهای که از طریق فیزیوتراپی انجام می شود ممکن است این سوال مطرح شود که فیزیوتراپی چه مزایایی دارد؟

اصلی ترین فایده علم فیزیوتراپی را می توان به کیفیت و عملکرد بسیار بالای زندگی در بیماران اشاره کرد. زیرا کارکرد و بهبود زندگی را تا حد مطلوب برای بیماران مقدور می سازد و سبب حرکت بهتر اندام های بدن و در نتیجه کیفیت بهتر زندگی شخص آسیب دیده میشود.

لذا از مزیت های فیزیوتراپی نیز اشخاص سالم هم میتوانند استفاده کنند به این صورت که جهت جلوگیری از صدمه و حفظ بهبود بدن در بیشترین حد و همچنین اشخاصی که به شکلی با صدمات خاصی مواجه هستند و جهت بازگشت به بالاترین حد فعالیت خودشان نیاز دارند امکان بهره مندی از فواید فیزیوتراپی را دارا هستند.

در مجموع فیزیوتراپی علاوه بر پیشگیری از صدمه در درمان نیز موثر است و می توان بیان نمود که در جلوگیری از صدمات مجدد، جهت اشخاصی که با اختلالات خاص و یا پیامدهای متعدد روبرو هستند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

فیزیوتراپی در منزل

در حال حاضر فیزیوتراپی در منزل امری متداول است و اغلب بیماران از این خدمات بهره مند می شوند. زندگی شهرنشینی اضافه بر فواید بسیاری که برای همه ی افراد به دنبال دارد، ممکن است اختلالات بسیاری را هم به همراه داشته باشد.

اتلاف زمان بسیار در مسیر تردد به مراکز متعدد درمانی یکی از مشکلات عمومی به شمار می آید. شاید برای اکثر شما این مسئله اتفاق افتاده باشد که یکی از آشنایانتان و یا خودتان به فیزیوتراپی نیاز داشته باشید

اما به علت مشغله ی کاری ممکن است زمان بسیاری در طی این پروسه از دست دهید و یا انجام آن را به تعویق بیندازید. چنانچه با شرایط فوق مواجه شده اید، توصیه میشود جهت بهره مندی بهتر و آسان تر از خدمات درمانی از فیزیوتراپی در منزل شمال تهران استفاده کنید.

در برخی موارد بهترین راهکار جهت حفظ سلامتی انجام فیزیوتراپی در منزل است، زیرا بیماران به علت صدمات وارده، قادر به حرکت و یا مراجعه حضوری به مطب پزشک معالج نیستند و برای بهبود پروسه درمانی و پیشرفت کارکرد بهتر حرکات جسمانی به فیزیوتراپیست مجرب در منزل احتیاج دارند.

در چنین شرایطی بهره مندی از مجرب ترین فیزیوتراپیست های حرفه ای و با سابقه در منزل میتواند در بهبود عملکرد اندام های حرکتی بسیار تاثیرگذار باشد.

محیط منزل به انسان احساس راحتی و امنیت بیشتر میدهد و میزان استرس را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد. به همین منظور انجام تمرینات فیزیوتراپی از جمله فعالیت های است که میتواند در محیط امن منزل به آسانی صورت پذیرد.

بیماران در فضای آرام منزل به راحتی قادر به انجام تعداد بیشتری از تمرینات مرتبط هستند که این امر سبب تسریع پروسه بهبودی شان میشود.

بطور کلی بایستی متذکر شد که تمامی مشکلات و صدماتی که متخصصین به شکل منظم در مراکز درمانی جهت رسیدگی بیشتر بر روی بیماران انجام میدهند را شما میتوانید به راحتی در منزل از آن استفاده کنید.

فواید فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

انجام فیزیوتراپی در خانه دارای خواص متعددی است که عبارتند از:

•    نخستین مزیت فیزیوتراپی در منزل شمال تهران را میتوان به دریافت معالجه بیماران متذکر شد که این امر به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

•    یکی از مزیت های قابل توجه فیزیوتراپی در خانه به این موضوع اختصاص دارد که تمامی اعضای خانواده، بیمار را در طی مراحل درمانی همراهی می کنند و چنانچه مشکلی روی دهد به بیمار کمک خواهند کرد. رویدادی که ممکن است در مراکز درمانی به هیچ وجه اتفاق نیفتد و به نگرانی آنها نیفزاید.

•    حضور فیزیوتراپیست در خانه سبب نظارت بیشتر بر روی حرکات متعدد می شود و احتمال دارد که آسانتر علت بروز بعضی از صدمات موجود در اندام های حرکتی را متوجه شود.

به طور مثال شاید زاویه صندلی بیمار مناسب تماشایی تلویزیون نباشد، در این راستا وجود فیزیوتراپیست در منزل سبب میشود که از نزدیک برروی برخی از مشکلات روزمره بیماران که سبب افزایش درد و ناراحتی آنها میشود رصد داشته باشند و راه حل های صحیح را به بیماران ارائه دهند.

•    انجام فیزیوتراپی در منزل شمال تهران جهت رده ی سنی سالخوردگان میتواند مناسب ترین گزینه باشد و آنها را از استنشاق هوای آلوده و انتظار در مراکز درمانی پر سر و صدا و شلوغ ایمن نگه دارد.

•    خستگی های ناشی از ترافیک جهت مراجعه حضوری به کلینیک های درمانی را بیماران با بهره مندی از فیزیوتراپی در منزل تجربه نخواهند کرد، به این ترتیب آنها انرژی بیشتری را جهت تمرکز برروی انجام حرکات فیزیوتراپی و همچنین استمرار فعالیت می گذارند.

•    بیمار با تمریناتی که بایستی به تنهایی در منزل انجام دهد آشنایی بیشتری بدست می آورد. در این راستا بیماران جهت انجام حرکات منظم و مداوم در میان جلسات بیشترین امادگی را کسب خواهند کرد که این امر به بهبود عملکرد کمک بسزایی می کند.

•    با برخورداری از فیزیوتراپیست های مجرب جلسه های درمانی پیوسته به آسانی در محیط امن منزل صورت می پذیرد و در نتیجه بیمار حس راحتی بیشتری را از طریق فیزیوتراپی در منزل شمال تهران کسب خواهد کرد.

•    از دیگر مزیت های فیزیوتراپی در منزل شمال تهران را میتوان به این موضوع متذکر شد که شخص بیمار از مراقبت های فردی از سوی فیزیوتراپیست های واجد شرایط برخوردار خواهد شد، فاقد از اینکه زمان بسیاری را در کلینیک و یا بیمارستان سپری کند.

•    شما با بهره مندی از فیزیوتراپی در منزل در هزینه های رفت و آمد صرفه جویی خواهید کرد که این مورد در کلان شهرهای مثل تهران بسیار حائز اهمیت است.

در مجموع بایستی متذکر شد که فیزیوتراپی در منزل شمال تهران گزینه ی ایمن و راحتی جهت ادامه جلسات فیزیوتراپی محسوب می شود، مخصوصاً جهت بیمارانی که به منظور مراجعه به کلینیک و یا مطب پزشک با عدم تحرک و یا موانع بسیاری همراه هستند.

بهترین شیوه های فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

زمانیکه جهت برطرف نمودن مشکلات خود نظیر حس درد و یا مشکل در اندام های حرکتی به فیزیوتراپیست مجرب و واجد شرایط مراجعه می کنید، ممکن است وی از مداخلات متعددی جهت کمک به شما به منظور احساس و حرکت بهتر در منزل استفاده کند.

مداخلات فوق شیوه های درمانی و یا تکنیک های فیزیکی نامیده میشوند که با تقویت برنامه های معالجه به شما کمک می کنند تا از این طریق حرکت طبیعی خود را مجدداً دست یابید.

فیزیوتراپیست ها از تکنیک های متعددی به منظور کمک جهت معالجه بیماران آن هم در منزل استفاده می کنند. مجموعه ی از تکنیک های معالجه وجود دارد که به آرامش، تقویت و بهبود ماهیچه ها کمک بسزایی می کند.

بنابراین از جمله تکنیک های که فیزیوتراپیست جهت بهبود عملکرد اندام های حرکتی بدن استفاده می کند به نیازها، شرایط خاص و اهداف کلی توانبخشی(بازتوانی) بستگی دارد که در زیر توضیحات بیشتری را ارائه می نمایم.

شیوه های دستی

روش های دستی و یا منوال تراپی در علم فیزیوتراپی از اصلی ترین شیوه های فیزیوتراپی به شمار می آید. در این شیوه از روشهای متعددی به منظور تقلیل اختلالات مفاصل، عضلات و التهابات استفاده میشود. بهتر است بدانید درمان های دستی در این علم دارای چهار اثر است که عبارتند از:

تاثیر مکانیکی

مورد فوق سبب حذف بافت اضافی و یا چسبندگی بعد از جراحی ها و یا شکستگی هایی صورت گرفته میشود.

تاثیر فیزیولوژیکی بر عصب

مورد دیگر در تکنیک های دستی، به اثر فیزیولوژیکی بر عصب اختصاص دارد که سبب تاثیر مهار درد و همچنین مانع از ریشه های عصبی نخاعی موجود در بدن میشود.

اثر شیمیایی

این شیوه به ترشح و تولید مواد آرامش بخش درد اثر می گذارد.

تاثیر روانی

سبب حس خوشایندی فرد بیمار از انجام ماساژ درمانی میشود.

کیسه آب گرم

به طور معمول فیزیوتراپیست ها کیسه های مرطوب و آب گرم را بین چند لایه حوله قرار می دهند، سپس آنها را در محل تحت درمان جهت تسکین درد می گذارند. گرمای فراهم شده از طریق کیسه های آب گرم دارای چندین مزیت مهم و اساسی است.

به طور مثال سبب شل شدن ماهیچه های منقبض شده و همچنین بافت ها میشود که این موضوع سبب تقلیل دردهای حاصل از اسپاسم و یا تنش های عضلانی میشود. علاوه بر این سبب گشاد شدن عروق خونی و افزایش جریان خون در آن ناحیه نیز میشود.

بیمارانی که به آرتروز، کشیدگی عضلانی و یا اسپاسم همراه هستند، مسلماً درمان از طریق کیسه های آب گرم که یکی از شیوه های فیزیوتراپی در منزل محسوب میشود میتواند بهترین گزینه جهت کاهش میزان درد برای آنها باشد.

کرایوتراپی و کمپرس یخ (سرما درمانی)

کمپرس های یخ ماده ی ژله ی منجمدی هستند که با کمک فیزیوتراپیست جهت معالجه نواحی که با التهاب و یا درد و ناراحتی همراه هستند بکار برده میشود.

به طور معمول در این متد فیزیوتراپی کمپرس های مخصوص را در حوله ی مرطوب می پیچند و به شکل مستقیم در محل تحت درمان قرار می گیرد.

سرمای که از طریق کمپرس ها به پوست منتقل می شود، تاثیرات مثبتی بر روی بافت و عضله ی بیمار بر جای میگذارد. زیرا تقلیل دمای بافت سبب کاهش جریان خون، انقباض رگ های خونی و در نتیجه تقلیل التهاب در ناحیه تحت درمان میشود.

به این ترتیب با تقلیل التهاب، می توان تورم و درد را مهار و کاهش داد. همچنین فیزیوتراپیست در این شیوه فنجان های یخی را که از قبل در فریزر نگهداری کرده اند را بر روی بافت های صدمه دیده ماساژ میدهند تا از این طریق به کنترل و مهار التهاب و درد کمک کنند.

بایستی مراقب باشید، به این علت که بکارگیری طولانی مدت از ماساژهای یخ ممکن است صدمات جدی را به بافت و یا پوست شما وارد کند. به طور معمول اغلب فیزیوتراپیست های واجد شرایط تنها تماس به مدت یک الی سه دقیقه را به بیماران پیشنهاد می کنند.

امواج فراصوت

دستگاه های که این امواج را تولید می کنند، شبیه دستگاه های مخصوص سونوگرافی هستند که در موارد لزوم از سوی فیزیوتراپیست های مجرب جهت معالجه بیماران مورد استفاده قرار می گیرد.

امواج صوتی فوق به عروق و بافت های اطراف انتقال می یابند و با تاثیر بر روی عضلات سبب گرم شدن عمیق تر عضله ها و یا بافت ها میشوند.

این امر سبب شل شدگی بافت ها میشود و به این ترتیب در معالجه اسپاسم و گرفتگی های عضلانی نیز موثر خواهد بود. علاوه بر این سبب افزایش جریان خون و گشاد شدن رگ های خونی در ناحیه تحت درمان میشود که در نتیجه به فرآیند التیام و یا بهبودی نیز کمک شایانی می کند.

لازم به ذکر است که در زمان بهره مندی از امواج فراصوت بسیار احتیاط شود، به این علت که تحقیقات بیانگر این است که گشاد شدن و یا گرم شدن عروق حاصل از آن، به التیام کلی کارکرد بافت عضله کمک بسیاری نمی کند.

Phonophoresis (فونوفورزیس)

بهتر است بدانید از امواج فراصوت نیز به منظور (فونوفورزیس) بکار برده میشود که در آن از طریق امواج، دارو به بخش تحتانی پوست و بافت منتقل میشود.

در طی این تکنیک فیزیوتراپیست، ژل های دارویی را که بیشتر داروهای ضدالتهابی نظیر دگزامتازون هستند را بر روی بخش صدمه دیده بدن ماساژ می دهند و آنگاه از سیستم به منظور تاثیر بیشتر استفاده می کنند.

TENS (الکتروتراپی با تنس)

تحریک الکتریکی عصب توسط پوست را (TENS) می گویند. الکتروتراپی با تنس سیستم کوچکی است که از راه باتری کار می کند و توسط جریان الکتریسیته به تقلیل درد در بیماران کمک بسزایی می کند.

در حقیقت الکترودهای دستگاه در ناحیه تحت درمان قرار می گیرد و بعد از روشن شدن سیستم، از طریق الکترودها جریان الکتریکی ارسال میگردد. آنگاه بیمار با حس سوزن سوزن شدن در بخش تحتانی عضله و یا پوست همراه میشود.

سیگنال الکتریکی فوق در واقع امواج الکتریکی عصبی درد را از ناحیه صدمه دیده که به عصب های پیرامون ارسال میکند را مختل کرده و در چنین شرایطی شخص بیمار درد کمتری را تجربه خواهد کرد.

تحریک الکتریکی

در این تکنیک فیزیوتراپی، از جریان الکتریکی به منظور انقباض عضله ها و یا عضله ی منفرد استفاده میشود. با قرارگیری الکترودها در نواحی متعدد پوست، فیزیوتراپیست میتواند مناسب ترین رشته های عضلانی را استفاده کند.

انقباض عضلات توسط تحریک الکتریکی NAMES (عصبی- عضلانی) سیستم استیمولاتور، به پیشرفت انقباض عضله صدمه دیده کمک بسیاری میکند.

فیزیوتراپیست از این امکان برخوردار است که تغییراتی را برروی تنظیمات فعلی دستگاه شما ایجاد کند تا سبب انقباض عضلانی ملایم و یا حاد شود.

همزمان با بالا بردن توانایی انقباض عضله، تکنیک فوق سبب بالا رفتن خونرسانی به ناحیه تحت درمان میشود که این امر سبب بهبود عملکرد اندام های حرکتی در بیمار میشود.

فرم دیگر تحریک الکتریکی یونتوفورزیس است که ممکن است فیزیوتراپیست از آن جهت روند درمانی در بیماران استفاده کند.

در طی این مدت، از جریان الکتریسیته به منظور جابجایی دارو به درون عضلات، پوست، رباط ها و یا تاندون های صدمه دیده بکار برده میشود.

به طور معمول Iontophoresis به منظور نشانه های ضد التهابی مورد استفاده قرار می گیرد، هرچند داروهای متعددی را میتوان به منظور شرایط متعدد بکار برد.

آموزش دستگاه های پروتز و ارتوز

ممکن است صدمه ی وارد شده به اندام های حرکتی شما به شکلی باشد که به منظور کمک به حرکتی بهتر، احتیاج به بکارگیری از دستگاه (ارتوز) یا همان وسیله ی ارتوپدی جهت حفظ بدن و یا دستگاه (پروتز) باشد که در این راستا فیزیوتراپیست میتواند شیوه صحیح استفاده از دستگاه های فوق را به بیماران آموزش دهد.

چنانچه با قطع عضو مواجه هستید، فیزیوتراپیست به شما آموزش میدهد که به چه صورت از اندام های مصنوعی خود استفاده و یا آنها را جدا کنید و یا به چه صورت با آن حرکت کنید.

در صورتی که به علت ناتوانی در عضله تیبیالیس جلویی مچ پا با افتادگی مچ پا مواجه شده اید، احتمال دارد از AFO (ارتوز مچ پا) و یا بریس استفاده کنید تا از این طریق به راه رفتن بهتر شما کمک بسیاری کند. ممکن است فیزیوتراپیست شما از دستگاه های کمکی متعددی جهت حرکت بهتر اندام های شما من جمله:

1)    صندلی چرخدار 2) عصای زیر بغل 3) عصای زیر ساعدی 4) عصای چهارگانه 5) عصای استاندارد 6) واکرهای چرخدار و یا استاندارد

استفاده کنند که هر یک از دستگاه های نامبرده می تواند به سهولت رفت و آمد شخص آسیب دیده کمک بسزایی کند. وسایل کمکی نامبرده جهت اندام های فوقانی و همچنین بازوها مورد استفاده قرار می گیرد.

نور درمانی

این ابزار فیزیوتراپی شامل بکارگیری لیزر و یا دیودهای منتشر کننده نور، جهت بهبود پروسه بازسازی در بافت های صدمه دیده است.

به این صورت که لیزر هایی با طول امواج خاص به عضله های صدمه دیده فرد بیمار ساطع گردیده و با توجه به این فرضیه که نور فوق سبب تسریع فرآیندهای ترمیم و سلولی آنها میشود.

چسب(نوار) کینزیولوژی

بکارگیری از K-Tape ( نوار کینزیولوژی) جدیدترین متد درمانی در علم فیزیوتراپی و همچنین انجام فعالیت های فیزیکی است. در متد فوق چسب پارچه ی مخصوصی جهت تقلیل درد، آسان تر شدن کارکرد عضلات و یا بهبود جریان خون بر روی بدن بیماران قرار می گیرد.

نوارهای فوق از این قابلیت برخوردار هستند که به مدت پنج روز در محل تحت درمان قرار گیرند تا از این طریق سبب بهبود وضعیت عملکرد بهتر اندام های بدن شود.

بهتر است بدانید بکارگیری از متد فوق جدیدترین شیوه درمانی در فیزیوتراپی است و تا به امروز تحقیقات علمی گسترده ی بر روی آن صورت نگرفته است.

کلیه موارد نامبرده در این بخش از بهترین تکنیک ها و شیوه های فیزیوتراپی در منزل شمال تهران است که میتواند به کاهش درد و بهبود عملکرد اندام های حرکتی کمک بسزایی کند.

فیزیوتراپی در منزل در دوران کرونا

اغلب بیماران به تعویق انداختن پروسه توانبخشی میتواند صدمات جدی را برای سلامتی آنها بوجود آورد.

از سوی دیگر در دوران شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجتماعی، مناسب ترین گزینه جهت دستیابی به روند درمانی و از همه مهمتر پیشگیری از کرونا بهره مندی از خدمات درمانی فیزیوتراپی در منزل شمال تهران است که میتواند برای بیماران ایده آل ترین متد درمانی محسوب شود.

به این علت که با شخصی سازی معالجه و با رعایت فاصله مناسب بین فیزیوتراپیست و بیمار، محافظت بیشتری از شخص در برابر ویروس کرونا انجام می گیرد.

کات کاربردی جهت فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

با توجه به عنوان مقاله فوق همانطور که متذکر شدیم جلسات درمانی فیزیوتراپی در منزل جهت کمک به شخص بیمار در پیشرفت سریعتر مشکلات مزمن و یا صدمات حاد توسط مجرب ترین فیزیوتراپیست ها طراحی و تنظیم گردیده است.

در این بخش مقاله سعی داریم مهمترین نکات جهت اطمینان بیشتر از جلسات فیزیوتراپی در منزل را ارائه نمایم که شامل:

محیطی امن و آرام در منزل را جهت انجام فیزیوتراپی در خانه تعیین کنید که از نورکافی، تهویه مناسب و همچنین بدون هرگونه استرس و شلوغی باشد، به این علت که شاید فیزیوتراپیست جهت جلسات درمانی شما بعضی از ابزارهای پزشکی کوچکی را در اختیار داشته باشد.

بهتر است جهت انجام درمان در منزل از لباس های راحتی استفاده کنید. و به هیچ عنوان از البسه ی که ممکن است مانع از انجام حرکات درمانی شما شود استفاده نکنید، به این علت که فیزیوتراپیست شما بایستی حرکت مفاصل و ثبات شما را در حین انجام فرآیند فیزیوتراپی مورد ارزیابی و بررسی بیشتری قرار دهند.

لازم است در رابطه با مشکل ایجاد شده با فیزیوتراپیست خود گفتگو کنید و از اینکه مایلید با انجام تمرینات فیزیوتراپی به چه سطحی از کارکرد اندام های حرکتی برسید مشورت های لازم را انجام دهید.

نیاز است اطلاعاتی من جمله شیوه شیوع درد را در اختیار وی قرار دهید، علاوه بر این در رابطه با مدت درد و ماهیت آن که شخص با این عارضه همراه است کاملترین اطلاعات را به فیزیوتراپیست ارائه دهید.

مراقب تمرینات حرکتی که از سوی فیزیوتراپیست مجرب جهت درمان محل درد ارائه شده است باشید و درصورتیکه درباره موضوعی اطمینان و اطلاع کافی ندارید بهتر است سوالات خود را مطرح کنید.

مهمترین نکته به این موضوع اختصاص دارد که شخص بیمار در انجام تمرینات حرکتی خود بسیار کوشا باشد تا از این طریق به نتیجه قابل قبولی است یابد.

کلیه نکات ذکر شده از مواردی است که بیماران جهت بهره مندی از مزیت های فیزیوتراپی در منزل بایستی رعایت کنند.

فیزیوتراپی در منزل و فواید آن برای سالمندان

بالغ بر هفتاد و پنج درصد از بیمارانی که به مراقبت در منزل احتیاج دارند، افراد سالمندی هستند که جهت مدیریت نیازمند مساعدت بیشتر هستند. اغلب این گروه از بیماران محدودیت های جسمی و یا شناختی دارند. از مزیت های فیزیوتراپی در منزل جهت سالمندان را میتوان به موارد زیر متذکر شد که شامل:
کم شدن اندازه مرگ و میر و همچنین بستری شخص سالخورده در بیمارستان از طریق فیزیوتراپی در منزل تا حد قابل توجهی کم می شود

از مهمترین فواید این امر را می توان به بهبود کلی وضعیت جسمی در شخص سالمند متذکر شد.انجام فیزیوتراپی در منزل سبب افزایش راندمان اجتماعی در سالمندان میشود.

مهمترین مزیت فیزیوتراپی در منزل را میتوان به مهار روزمره سالمندان منزوی اشاره کرد.

میزان بستری شدن دوباره سالمند در بیمارستان و همچنین بهره مندی از خدمات مراقبت های درمانی و بهداشتی را در آینده تا حد قابل توجهی تقلیل میدهد.

از بارزترین مزیت فیزیوتراپی در منزل جهت سالمندان علاوه بر آموزش خود مدیریتی میتوان به بهبود عملکرد در سالخوردگان اشاره کرد که این امر سبب می گردد سالخوردگان در جامعه با امنیت بیشتر و طولانی تر به ادامه زندگی بپردازند.

با تجویز مطلوب ترین تمرینات فیزیوتراپی که به وسیله اشخاص واجد شرایط این امر توصیه میشود، تحرک اشخاص سالخورده و همچنین مشکلات تعادلی تا حد چشمگیری کاهش می یابد.

مهمترین مزیت فیزیوتراپی در منزل جهت سالمندان به بهره مندی از تمرینات تقویتی و دستگاه که سبب پیشرفت توانایی عضلانی در شخص میشود اختصاص دارد.

در مجموع کیفیت زندگی در سالمندان از طریق مزیت های فیزیوتراپی در منزل تا حد بسیاری افزایش پیدا می کند و در نهایت این امر سبب تقلیل هزینه های مراقبت های بهداشتی در این گروه از بیماران میشود.

فیزیوتراپی تنفسی در منزل شمال تهران

فیزیوتراپی تنفسی شامل شیوه های است که به برطرف نمودن ترشح و همچنین التیام پاکسازی مجاری تنفسی در بیماران کمک بسزایی میکند و در نهایت سبب بهبود عملکرد تنفس در فرد بیمار میشود.

فیزیوتراپی قفسه سینه و یا تنفسی در منزل جهت گروهی از معالجات که به منظور حذف ترشحات توسط فیزیوتراپیست ها طراحی شده است سبب تقلیل امر تنفسی، تعریض ریه ها و پیشگیری از نزول ریه ها کمک شایانی میکند.

از اصلی ترین پروسه های که بدن هر فرد در طی روز انجام میدهد تنفس است که فاقد از این روند شخص نمی تواند به ادامه زندگی بپردازد.

مشکلات متعددی وجود دارد که بتدریج روند تنفس طبیعی را دچار اختلال کرده و بر قدرت بدن در کارکرد عادی اثر می گذارد. مشکلات تنفسی از جمله این اختلالات هستند.

در مجموع فیزیوتراپی تنفسی معالجه کمکی تاثیرگذاری به شمار می آید که جهت اغلب اختلالات تنفسی حاصل از مشکلات مزمن تنفسی نظیر COPD، مراقبت های پس از جراحی های بالای شکم و مشکلات عصبی عضلانی مانند فلج مغزی و یا دیستروفی عضلانی در بیماران کمک بسیاری میکند. اهدافی که در فیزیوتراپی تنفسی دنبال می شود شامل:

1)    تقلیل کار تنفسی 2) سهولت در برطرف نمودن بقیه ترشحات و یا بخش زیادی از آنها در مجرای تنفسی 3) به منظور بهبود بخشیدن عملکرد ریه و پیشگیری از فروپاشی ریه
از جمله مهمترین اهداف در فیزیوتراپی تنفسی است.

اهمیت فیزیوتراپی تنفسی در منزل

بهتر است بدانید الگوی تنفسی مهمترین ابزار در معالجه مشکلات اسکلتی عضلانی است. لذا، همچون هر مداخله، تمرین دوباره تنفس نبایستی به طور جداگانه صورت پذیرد.

ممکن است اخلال در تنفس نتیجه و یا علت شکایت نخست تمامی بیماران باشد. به این ترتیب فیزیوتراپیست بایستی مداخلات تحرک و همچنین تقویت با تنفس را در تمرینات فیزیوتراپی هماهنگ و متناسب کند.

زمانی که نخستین بار درباره تنفس دیافراگمی به فرد بیمار آموزش های لازم را ارائه می دهید، آسان ترین حالت ممکن این است که وی را به شکل خوابیده بر روی یک پایه و یا تشک قرار دهید و از فرد درخواست کنید تا یک دست خود را بر روی قفسه سینه و دست دیگر را بر روی شکم گذاشته تا از این طریق حرکت این دو ناحیه ذکر شده را با یکدیگر مقایسه کند.

در طی تنفس دیافراگمی، شخص بیمار بایستی با حس بالا و پایین رفتن شکم و همچنین قفسه سینه پایینی بایستی به شکل جانبی تعریض یابد.

حداقل حرکت بایستی به وسیله قفسه سینه صورت پذیرد. در این بین همانگونه که شخص بیمار تمرینات تنفس دیافراگمی را انجام میدهد، بایستی مواظب لوردوز اضافی ناحیه کمر نیز باشد.

علاوه براین مطمئن شوید که فرد بیمار با بکارگیری از عضله های تنفسی اضافی گردن و قفسه سینه به مدل های گذشته خود مجدداً باز نخواهد گشت که این امر با آغاز خستگی فرد بیمار روی میدهد.

پس از اینکه فرد بیمار با انجام فیزیوتراپی در منزل تمرینات تنفسی صحیح آسان را آموزش دید، بایستی تنفس مناسب در بین فعالیت های کارکردی جای داده شود.

زمانی که شخص در فعالیت های سختی نظیر دویدن حضور می یابد، درخواست بیشتری به منظور تنفس و ثبات را در این بین تجربه خواهد کرد.

جهت آماده سازی بایسته ی آنها به منظور این جابجایی، فیزیوتراپیست بایستی مطمئن شود که بیمار از این امکان برخوردار است که دیافراگم را در طی فعالیت های دشوارتر بطور صحیح بکار گیرد.

تمرینات فیزیوتراپی تنفسی در خانه

تنفس دیافراگمی: این تنفس نوعی استنشاق عمیق و خود خواسته شکمی است که با کمک دیافراگم سبب بازیابی کارکرد ریه میشود.

تنفس از راه بینی علاوه بر تقویت دیافراگم سبب تشویق سیستم عصبی میشود تا از این طریق آرامش کافی را بدست آورده و برای اصلاح خود کار کند.

زمان التیام بیماری تنفسی، لازم است تمرینات عمیق تنفسی را به چندین گام تقسیم کنید تا از این طریق قدرت خود را در انجام آنها بسنجید.

با نخستین گام آغاز کنید و فقط هنگامی وارد مرحله بعدی شوید که قادر باشید تمرین را فاقد از هرگونه حس تنگی نفس تکمیل کنید.

گام نخست- تنفس عمیق زمانی که به پشت دراز کشیده اید

•    ابتدا به پشت دراز کشیده و زانوها را به صورت خم قرار دهید به شکلی که کف پاهای شما کاملاً برروی زمین و یا تخت قرار گیرد.
•    به آرامی دست های خود را در قسمت فوقانی شکم گذاشته و به دو طرف شکم حلقه زنید.
•    زبان را به سقف دهان چسبانده و لب های خود را کاملاً ببندید.
•    از راه بینی استنشاق کنید و هوا را به درون شکم در محلی که هر دو دست خود را قرار داده اید بگذارید. در این بین بهتر است با نفس کشیدن انگشتان خود را باز کنید.
•    بازدم خود را به آرامی از راه بینی انجام دهید.
•    به مدت شصت ثانیه این تمرین را ادامه دهید.

گام دوم – تنفس عمیق در زمانیکه برروی شکم قرار دارید

•    ابتدا به شکم دراز کشیده و سر را بر روی دستان خود قرار دهید تا از این طریق فضا جهت تنفس تامین گردد.
•    لب ها را بسته و زبان را به پوشش سقف دهان خود بچسبانید.
•    هوا را به درون معده کشیده و از مسیر بینی استنشاق کنید. در این مدت تلاش کنید که در زمان نفس کشیدن از طریق شکم، فشار را به تشک زیرین وارد کنید.
•    بازدم را خیلی آرام از راه بینی انجام دهید.
•    و به مدت شصت ثانیه تمرین فوق را تکرار کنید.

گام سوم- تنفس عمیق در زمان نشستن

در این تمرین شما بایستی به حالت قائم به روی صندلی محکم قرار گرفته و همچون گام نخست که در بالا اشاره کردیم مراحل بعدی را انجام دهید و جهت بهبود عملکرد تنفس این تمرین را به مدت یک دقیقه ادامه دهید.

گام چهارم – تنفس عمیق به حالت ایستاده

با قرار دادن هر دو دست در کنار شکم سعی کنید راست بایستید و همچون مراحل قبلی که متذکر شدیم نفس کشیدن صحیح و علاوه بر آن بازدم را از طریق بینی انجام دهید.

تمامی این مراحل را شما به راحتی در منزل و تحت نظر مجرب ترین فیزیوتراپیست ها می توانید به راحتی در محیط امن منزل و به دفعات بیشتر انجام دهید.

لازم به ذکر است که چنانچه با انجام تمرینات اصلاحی فیزیوتراپی در منزل، همچنان گنجایش ریه شما رو به تقلیل است و یا درصورتیکه در زمان استراحت با مشکلات تنفسی همراه هستید بایستی این موضوع را با فیزیوتراپیست خود مطرح کرده، زیرا این امر شاید بیانگر اختلالات حاد و یا شدیدتر در بیمار باشد.

فیزیوتراپی بیمار ام اس (ms) در منزل شمال تهران

از دیگر خدمات فیزیوتراپی در منزل که در شمال تهران جهت رفاه حال بیماران انجام می شود را میتوان به بیماران ام اس اشاره کرد.

ام اس نوعی عارضه ی سیستم عصبی مربوط به نخاع و مغز است که در نتیجه آن، شخص گرفتار به آن کم کم با اختلالات حرکتی، عدم راه رفتن و حرکت انگشتان دست و پا مواجه خواهد شد.

این گروه از بیماران جهت انجام معالجه فیزیوتراپی می توانند به صورت حضوری به مطب فیزیوتراپیست متخصص مراجعه کنند. اما در اغلب موارد متخصصین به این بیماران فیزیوتراپی در منزل را پیشنهاد میکنند.

البته لازم به ذکر است که موقعیت بیماران و خانواده ی آنها و علاوه بر این تقاضای آنها در تعیین محل انجام فیزیوتراپی ارجحیت دارد. فیزیوتراپی ام اس در منزل به منظور کارکرد مناسب تر عضلات، بکارگیری مطلوب از دست و پا و راه رفتن صحیح امری ضروری و مهم است.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که ام اس به چه صورت به سیستم عصبی فرد آسیب وارد میکند؟

در بیان ساده ی از عارضه ام اس میتوان بیان کرد که جابجایی پیام های مغزی به سایر اندام های بدن و همچنین وظیفه عصب ها در بدن فرد است. هر یک پیام های فوق سبب حرکات متعدد در قسمت های مختلف بدن میشود.

بهتر است بدانید غلاف خاصی در هر یک از عصب های انتقال دهنده ی پیام های مغزی قرار گرفته است.

که در این بین عارضه ام اس سبب می گردد که اعصاب فرد مورد تعرض به سیستم ایمنی بدن خود قرار گرفته و در نتیجه حملات فوق بتدریج غلافی که در اطراف عصب ها قرار گرفته است را حذف و در نهایت سبب اخلال انتقال پیام های عصبی از مغز به سایر اندام ها شود.

هرچند ام اس عارضه ی بسیار پیچیده و جدی به شمار می آید، اما فیزیوتراپی شخص بیمار در منزل و یا کلینیک میتواند از نشانه های عارضه در شخص جلوگیری و به معالجه آنها کمک بسیاری کند.

علاوه بر این فیزیوتراپی در منزل برای بیماران مبتلا به عارضه ام اس میتواند پروسه پیشرفت عارضه را تا حد بسیار تقلیل نماید. موردی که در فرآیند معالجه و پیشگیری از بروز نشانه های عارضه ضروری است، همکاری فرد با فیزیوتراپیست، روحیه شخص بیمار و انجام منظم و پیوسته تمرینات فیزیوتراپی است.

مزیت های فیزیوتراپی در منزل شمال تهران برای بیماران مبتلا به ms

انجام تمرینات و فیزیوتراپی بیماران مبتلا به ام اس در منزل از مزیت های متعددی به منظور رفاه حال بیماران و همچنین خانواده های آنها برخوردار است که از اصلی ترین مزیت آن را میتوان به پیشگیری از خستگی شخص در رفت و آمد بین مطب و یا کلینیک و منزل اشاره کرد.

این امر سبب می گردد که فرد بیمار در محل انجام فیزیوتراپی از توان بدنی لازم جهت انجام تمرینات مرتبط برخوردار نباشد و در نهایت عملکرد معالجه نیز تقلیل یابد.

به همین منظور اغلب متخصصین گزینه مناسب جهت بیماران به خصوص افراد سالمند و یا بیماران مبتلا به ام اس را انجام فیزیوتراپی در منزل معرفی می کنند.

از دیگر مزیت های فیزیوتراپی در منزل را میتوان به این مورد متذکر شد که به طور معمول جهت انتقال فرد بیمار مبتلا به عارضه ی ام اس به محل انجام فیزیوتراپی نیاز به همراهی دو الی سه نفر از اعضای خانواده است تا وی را در بالا و پایین رفتن از پله ها و یا نشستن در سالن انتظار مساعدت و یاری نماید.

اما چنانچه انجام تمرینات فیزیوتراپی توسط فیزیوتراپیست واجد شرایط در منزل انجام گیرد، به جزء بیمار همراهی یک نفر دیگر از اعضای خانواده کافی است.

نشانه های بیماری ms

علائم عارضه ام اس شامل:
1)    عدم تعادل و حرکت 2) ناهماهنگی عضله ها در هنگام حرکت 3) سوزن سوزن شدن اندام های حرکتی مخصوصاً در ناحیه دست و پا 4) اخلال در گفتار و تکلم 5) کرامپ و اسپاسم عضلانی 6) مشکلات بینایی نظیر تاری دید و دوبینی 7) دردهای مزمن عضلانی 8) حس ضعف و خستگی فاقد از انجام فعالیت های بسیار 9) مشکلات روحی و افسردگی 10) مشکلات ذهنی

ماساژ درمانی جهت بیماران مبتلا به ms

همانطور که در بخش قبلی تکنیک های متعدد فیزیوتراپی متذکر شدیم یکی از روش های این علم ماساژ درمانی است. به همین منظور یکی از تکنیک های درمانی این بیماری، ماساژ درمانی است که به تقلیل اضطراب و روند بهبود عارضه ام اس کمک بسیاری میکند.

متد درمانی فوق یکی از قدیمی ترین و آسان ترین شیوه ها جهت تقویت جریان خون، حس آرامش بر فشار خون و همچنین سیستم ایمنی است و لازم به ذکر است که تاثیر بسزایی بر شادابی پوست، عضلات و سیستم گوارش به همراه خواهد داشت.

فیزیوتراپی گردن در منزل

یکی دیگر از خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران به انجام تمرینات گردن توسط فیزیوتراپیست اختصاص دارد.

دردهای ناحیه گردن از جمله مشکلاتی است که به طور معمول اغلب افراد در طی زندگی بر اثر عوامل متعدد با آن مواجه می شوند. تکیه گاه مهم برای سر ستون فقرات است که از نخاع حفاظت میکند.

این اسکلت شبکه عصب فرد را پیوند میدهد. با انتقال پیام ها در طی شبکه اعصاب و احساساتی نظیر درد را به سمت مغز هدایت می کند.

اصلی ترین قسمت موجود در ستون فقرات گردن است که جابجایی نخست از مغز به حداقل سطح، از چارچوب آن عبور و همچنین از هفت مهره تشکیل شده است. دلایل متعددی سبب بروز گردن درد در فرد میشود که عبارتند از:

–    پس از آرتروز کمر متداولترین آرتروز، به آرتروز گردن اختصاص دارد.

–    در برخی موارد التهاب، عفونت و یا تومور سبب گردن درد در فرد میشود.

–    شیوه ی نشستن غیراستاندارد و نامناسب شخص سبب بروز گردن درد در فرد میشود که ممکن است این نشستن در زمان های متعدد نظیر زمان رانندگی، استفاده از گوشی، در زمان استراحت و یا کار با کامپیوتر فرد در موقعیت نادرستی قرار داشته باشد.

–    ممکن است گردن درد فرد بر اثر مصدومیت ویا صدمات در فرد ایجاد شود مانند تصادف با ماشین، دیسک گردن، مصدومیت های ورزشی که سبب جابجایی رگ های گردن و مهره ها میشود.

–    در برخی موارد افزایش سن سبب ساییدگی دیسک ستون فقرات، تنگی کانال نخاعی، آرتروز ستون فقرات شده که این امر منجر به گردن درد شدید در بیماران میشود.

–    از دیگر دلایلی که سبب گردن درد در فرد میشود را میتوان به فشار بر روی بافت های عصبی و یا گرفتگی عضلات متذکر شد.

–    دیسک های غضروفی در میان مهره ها قرار دارند که در بدن همچون رباینده شوک وارده عمل می کنند که این امر سبب انعطاف پذیری ستون فقرات میشود. یکی از مهمترین دلایل گردن درد در فرد به فتق دیسک گردن اختصاص دارد.

نشانه های درد گردن

درد و سفتی:

احتمال دارد که بیمار در دو طرف و یا در وسط گردن با حس درد و سفتی در این ناحیه همراه شود که این میزان تا قفسه سینه و یا شانه ها ادامه دارد. همچنین ممکن است این ضعف و یا درد در قسمت بازوها ادامه یابد.

سوزن سوزن شدن و یا بی حسی:

زمانیکه به بافت ها، عضلات و یا استخوان های اطراف فشار بسیاری وارد میشود، عصب فرم لبه دار به خود می گیرد. که در نهایت ممکن است شخص با حس سوزش، بی حسی و یا سوزن سوزن شدن همراه شود، البته در برخی مواقع این احساس از گردن تا قسمت نوک انگشتان دست در فرد بیمار حس میشود.

اسپاسم عضلانی:

سفت شدن بی مقدمه عضله و یا مجموعه ی از عضلات موجود در بدن را اسپاسم عضلانی می گویند. اکثر این اسپاسم های عضلانی دلیل مشخصی ندارد و بروز آنها امری ناخوشایند است. زمانی که این اسپاسم ها در گردن نمایان میشود، به طور معمول سبب سفتی و یا درد در شخص میشود.
حال با بیان نشانه های گردن درد ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که فیزیوتراپی گردن به چه صورت انجام میشود؟

فیزیوتراپی گردن در دو مرحله انجام میشود که شامل:

گام نخست: شناسایی ابتدایی بازبینی و محاسبه دقیق از سوی مجرب ترین فیزیوتراپیست ها اولین گام در فیزیوتراپی گردن به حساب می آید.
گام دوم: طراحی و شیوه های درمانی کامل و دقیق است که به منظور تقلیل اسپاسم و درد میتوان از شیوه های متعددی در استفاده از دستگاه های الکتروتراپی مانند لیزر پرتوان و کم توان، تنس اینترفرنشیال و در وضعیت حاد و شدید بکارگیری از سرما درمانی و همچنین در مراحل ریشه دار بهره مندی از کشش گردن و گرما درمانی به بیماران توصیه میشود.

به منظور کامل کردن معالجه، بالا بردن توانایی عضلانی و برطرف کردن محدودیت ها، توانبخشی عصبی و استفاده به موقع از معالجه های دستی، تیپ کردن و ماساژ درمانی و علاوه براین بکارگیری از نیدل خشک و همچنین تصحیح پوسچرها در فیزیوتراپی گردن امری مهم و ضروری است.

فیزیوتراپی گردن در منزل شمال تهران

به منظور انجام تمرینات فیزیوتراپی گردن نیازی به مراجعه حضوری شخص به بیمارستان و یا کلینیک نیست بلکه شما میتوانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران نیز بهره مند شوید. فیزیوتراپی فوق مناسب جهت معالجه آرتروز، گردن درد، تقلیل فاصله، ساییدگی و فتق دیسک بین مهره ای است. فیزیوتراپی گردن در خانه شامل:

1)    معالجه با دستگاه اولتراسوند 2) ماساژ بافت های نرم 3) بکارگیری از محافظ 4) شیوه های ضربه ای 5) بکارگیری از گردن بندهای طبی 6) کشش و تحریک مفصل 7) طب سوزنی 8) پیلاتس 9) انجام تمرینات صحیح گردن به منظور التیام استحکام و ثبات و اغلب تمریناتی که شخص به تنهایی میتواند در محیط امن منزل آنها را انجام دهد.
2)

فیزیوتراپی گردن از طریق لیزر

در امر فیزیوتراپی لیزر درمانی کاربرد بسیاری دارد که در معالجه بیماران بسیار تاثیرگذار بوده است. فیزیوتراپی گردن از طریق لیزر تراپی از موثرترین شیوه های درمانی است که با کمک لیزر در ناحیه تحت درمان انجام میشود.

علاوه براین میتوان نور دستگاه را در طول امواج متعدد با دقت بیشتری در ناحیه گردن تنظیم کرد. این متد درمانی به فیزیوتراپیست ها کمک میکند که با دقت بسیار زیادی روی بافت های بسیار ریز تمرکز کند، به شکلی که به بافت های پیرامون بدن صدمه ی وارد نشود.

درد بازوها، گردن و کف دست بیانگر نشانه های فتق دیسک گردن در فرد است. مطالعات انجام شده حاکی از آن است که لیزرتراپی در تقلیل درد حاصل از فتق دیسک و سایر فاکتورها، بالا بردن دامنه حرکتی، اسپاسم های عضلانی ستون فقرات گردن و نیز التیام کارکرد گردن تاثیر قابل توجهی دارد.

بهبود درد گردن از طریق لیزر درمانی

همانطور که اشاره کردیم یکی از شیوه های درمانی در فیزیوتراپی گردن، لیزرتراپی است. در این متد نوین، با وارد کردن انرژی نور به سلولها، بافت های موجود در بدن را تحریک می کنند.

فیزیوتراپی گردن از این طریق با توجه به توان بسیار بالا، شیوه ی درمانی ایمن، بدون درد و فاقد از پیامدهای جانبی به شمار می آید.

فیزیوتراپیست ها از لیزرتراپی همچون متدی جدید در جراحی بسته به منظور دیسک گردن و کمر، برطرف نمودن دردهای عصبی، اسکلتی و عضلانی و ستون فقرات بکار برده میشود.

پژوهش های صورت گرفته حاکی از آن است که لیزرتراپی، سبب تسریع پروسه بهبود جراحت و یا زخم در بیماران میشود. تحریک زیستی با بهره مندی از نور لیزر، سبب ترمیم و رشد بافت های موجود در بدن میشود.

متد درمانی فوق سبب سرعت بخشیدن به روند ترمیم جراحت و تقلیل التهاب، دردها و در نهایت شکل گیری بافت های بدن می شود.

فیزیوتراپی زانو در منزل

یکی دیگر از رایج ترین اختلالات اسکلتی عضلانی درد زانو است که انواع متعددی دارد و به شکل دردهای مزمن، شدید و یا ناگهانی در تمامی رده های سنی و در اغلب افراد نظیر سالمندان، ورزشکاران در جوانان و یا ممکن است در دوران بارداری در بانوان بوجود آید که در این راستا فیزیوتراپی زانو به پروسه معالجه و همچنین بهبودی بیماران کمک بسزایی میکند. علل رایج زانو درد عبارتند از:
1)    استئوآرتریت(آرتروز) 2) روماتیسم مفصلی 3) بورسیت 4) شکستگی 5) کندرومالاسی کشکک 6) التهاب تاندون 7) پارگی رباط های زانو 8) صدمه مینیسک 9) عفونت زانو 10) کشیدگی عضلات زانو 11) دررفتگی کشکک 12) کشیدگی عضلات زانو و ….

فیزیوتراپی شکستگی کشکک زانو در منزل

از دیگر خدمات فیزیوتراپی در منزل شمال تهران به فیزیوتراپی پاتلا (استخوان کشکک) اختصاص دارد. این استخوان کوچک با توجه به اینکه بسیار در معرض صدمه و ضربه قرار دارد از درصد شکستگی کمتری برخوردار است.

با توجه به میزان شکستگی حتی در حدود ترکی بسیار کوچک، شیوه های فیزیوتراپی و یا انجام جراحی بر روی آنها صورت می گیرد.

انجام فیزیوتراپی فوق در مواقعی که بیمار با شکستگی کمی مواجه باشد و فاقد از انجام جراحی شکستگی التیام یابد، به منظور رفع پیامدهای دوران نقاهت صورت می پذیرد.

همچنین در شکستگی حاد و بعد از عمل جراحی و پس از سپری شدن دوران نقاهت برای رفع اختلالات و پیامدهای جراحی و محدودیت های که برای بیماران ایجاد شده، فیزیوتراپی مناسب ترین گزینه به شمار می آید. از اهداف فیزیوتراپی کشکک می توان به:

1)    افزایش دامنه مفصلی (ROM) 2) تقلیل درد و التهاب 3) بالا بردن توان عضلانی اطراف
و در برخی موارد به منظور تسریع بهبود جوش خوردن و یا ترمیم محل تحت درمان در بیماران اشاره کرد.

در فیزیوتراپی فوق از شیوه های من جمله متدهای کششی، تمرین درمانی، taping، درمان های دستی، اولتراسوند، تجهیزات مگنت تراپی، الکتروتراپی و لیزرتراپی توسط فیزیوتراپیست متخصص به راحتی در محیط امن منزل جهت درمان بیماران استفاده میشود.

فیزیوتراپیست ها براساس شدت میزان شکستگی و همچنین انجام جراحی و … مناسب ترین برنامه را جهت درمان بیماران طراحی می کنند.

مزیت های فیزیوتراپی زانو در منزل

اصلی ترین مزیت های فیزیوتراپی زانو شامل:
تقلیل درد مفصل، تقلیل التهاب در مفصل و در نهایت درصورتیکه مفصل شخص بیمار متورم باشد و یا ورم مفصل محدود باشد درمان از طریق فیزیوتراپی بسیار موثر است.

درصورتیکه عضلات پیرامون مفصل ناتوان هستند، انجام تمرینات فیزیوتراپی به تقویت عضلات پیرامون مفاصل کمک میکند تا از این طریق مفصل از توان بیشتری برخوردار باشد و علاوه بر تحمل راحت تر وزن شخص بیمار با اختلالات حرکتی کمتری مواجه گردد.

یکی از مزیت های فیزیوتراپی زانو در منزل را میتوان به حفظ تعادل اشاره کرد. با توجه به اینکه مفصل زانو به عنوان مفصلی که وزن بدن را تحمل می کند شناخته میشود، در تعادل نیز بسیار حائز اهمیت است

و در این راستا هر گونه ناراحتی و یا دردی در محدود زانو میتواند برروی حفظ تعادل کلی شخص و همچنین شکل راه رفتن تاثیرگذارد. بنابراین بیماران با انجام تمرینات فیزیوتراپی مناسب می توانند مشکلات ایجاد شده در این ناحیه را اصلاح کنند.

مزیت دیگر فیزیوتراپی زانو در خانه به بهبود عملکرد شخص بیمار جهت انجام فعالیت های روزانه اختصاص دارد که این امر سبب می گردد شخص به آسانی امور شخصی خود را انجام دهد.(مورد فوق اغلب در آرتروز زانو قابل توجه است).

فیزیوتراپی ضایعه نخاعی در منزل

از دیگر خدمات فیزیوتراپی در خانه شمال تهران که به وسیله مجرب ترین فیزیوتراپیست ها به منظور حفظ روند درمانی برای بیماران انجام می شود به توانبخشی ضایعه نخاعی اختصاص دارد.

ضایعه نخاعی بیشتر بر اثر حادثه و یا سانحه ایجاد میشود و به علت عدم توانایی این گروه از بیماران در راه رفتن و یا دیگر اختلالات حرکتی، در مراجعه حضوری به کلینیک های فیزیوتراپی با مشکلات و یا دشواری های همراه هستند.

در این راستا فیزیوتراپی در منزل به این بیماران و همراهان آنها کمک میکند تا بهترین موقعیت را جهت اخذ خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از طریق فیزیوتراپیست های متخصص و واجد شرایط دریافت نمایند.

فعالیت های فیزیوتراپیست در منزل

فعالیت های حوزه شغلی فیزیوتراپیست بخش وسیعی را شامل میشود که در زیر به دو گروه مهم و اساسی آن اشاره می کنیم:
1)     فعالیت های که فیزیوتراپ بدون بهره مندی از دستگاه و یا ابزار بر روی بیماران انجام می دهد:

اقداماتی من جمله اصلاح حرکتی، درمان های دستی و غیره که جزء این گروه به حساب می آیند. فیزیوتراپیست با بکارگیری از فعالیت های فوق کمک بسیاری در جهت ارتقای پروسه درمانی بیماران و همچنین توانبخشی انجام میدهد.

1)    فعالیت های که فیزیوتراپیست با بکارگیری از دستگاه ها و ابزارهای مخصوص جهت درمان بیماران استفاده می کند:
بعضی از دستگاه ها و ابزارهای مخصوص فیزیوتراپی امکان جابجایی دارند و فیزیوتراپ میتواند به آسانی آنها را همراه خود جهت معالجه بیماران به منزل شخص بیمار ببرد.

به عنوان مثال دستگاه های الکتروتراپی، ابزارهای طب سوزنی از ابزارهایی محسوب می شوند که فیزیوتراپیست در منزل جهت پروسه معالجه و التیام بیماران از آنها استفاده می کند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

یکی از مهمترین موضوعات در کنار تعداد جلسات و پیامدهای حاصل از فیزیوتراپی، به هزینه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران اختصاص دارد.

در معالجه اغلب مشکلات و اختلالات ارتوپدی از شیوه های متعدد فیزیوتراپی به همراه انجام فعالیت های ورزشی و تمرینات فیزیکی خاص بکار برده میشود.

همانطور که متذکر شدیم فیزیوتراپی در منزل با توجه به نیاز فرد بیمار و همچنین عدم توانایی شخص جهت مراجعه به مراکز درمانی بستگی دارد. هزینه فیزیوتراپی بخش های صدمه دیده و یا تحت عمل جراحی به:

)شیوه و نوع درمان 2) میزان صدمه بیمار 3) تعداد نواحی صدمه دیده و همچنین ناحیه صدمه دیده 4) تعداد جلسات فیزیوتراپی 5) پوشش بیمه درمانی جهت انجام فیزیوتراپی در منزل 6) مهارت و تخصص فیزیوتراپیست 7) حمل و نقل وسایل و تجهیزات پزشکی
از جمله مواردی به شمار می آیند که در هزینه فیزیوتراپی در منزل شمال تهران تاثیرگذار است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد فیزیوتراپی در منزل و خدماتی که جهت رفاه حال بیماران انجام میشود را ارائه دهیم.

فیزیوتراپی در منزل جهت بیمارانی که با عدم توان حرکتی و یا سالمندانی که قادر نیستند از منزل خارج شوند بهترین گزینه به شمار می آید که البته بهتر است تحت نظر مجرب ترین فیزیوتراپیست های متخصص انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×