آلفا طب

مشاور و روانشناس در منزل

مشاور و روانشناس در منزل

امروز با بررسی موضوع مشاور و روانشناس در منزل با شما دوستان عزیز همراهیم.
مشاور و روانشناس در منزل یکی از خدمات مختلفی است که مراکز مشاوره برای کمک به مراجعین  خود در نظر می گیرند تا در کوتاه ترین زمان قادر شوند مشکل مراجعه را برطرف کرده و فرد را به زندگی و اهداف امیدوارتر کنند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

 

مشاوره و روانشناس در منزل

در ادامه مقاله به سوالاتی که برای شما دوستان در زمینه مشاور و روانشناس در منزل پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند پاسخ می دهیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشد.
آیا در مورد جایگاه روانشناسی و استفاده از خدمات مشاوره در زندگی اطلاعات دارید؟
ویژگی های یک روانشناس خوب شامل چه مواردی می شود؟
مزیت های استفاده از مشاور و روانشناس در منزل کدامند؟
ویزیت روانشناس و مشاور در منزل برای افراد چه اهمیتی دارد؟
خدمات مختلف روانشناس و مشاوران در منزل کدامند؟
وظایف روانشناسی که به منزل مراجعه می کند شامل چه مواردی می شود؟
آیا انجام دادن مشاوره مناسب در یک جلسه امکانپذیر است؟
آیا روانشناس منزل خدمات لازم برای مشاوره پیش از ازدواج را ارائه می دهد؟
خدمات مهم مشاوران در منزل در زمینه تحصیلی شامل چه مواردی می شود؟

آیا در مورد جایگاه روانشناسی و استفاده از خدمات مشاوره در زندگی اطلاعات دارید؟

در کل منظور از روانشناسی علم خاصی است که به مطالعه کردن رفتار انسان ها  می پردازد و در این حیطه مباحث متنوع و مختلفی وجود دارد. در روانشناسی برقراری مهارت های ارتباطی و داشتن اعتماد به نفس حائز اهمیت است.
امروزه روانشناسی در جایگاه همه افراد جایگاه خاصی به دست آورده و بهره بردن از مشاور توانا و ماهر در تمامی مراحل زندگی به شدت احساس می شود تا افراد بتوانند هر مشکل خود را برطرف کرده و به نتیجه مورد نظر دست یابند.
روانشناسی و مشاوره، حیطه های مختلفی را در بر می گیرد و روانشناسان آگاه قادر هستند که در زمینه های بیشتری به مراجعه خود کمک کنند.
مسلما همه افراد به دنبال این هستند که زندگی ایده آل و خوبی را برای خود ایجاد کنند و هیچ فردی به داشتن یک زندگی توام با مشکلات و دردسر علاقه ای ندارد. مواردی چون شادمانی و خوشبختی حق تمامی افراد است و هر کسی به دنبال دست یافتن به رضایت از زندگی و کسب خوشبختی بیشتر می باشد.

 

آیا در مورد جایگاه روانشناسی و استفاده از خدمات مشاوره در زندگی اطلاعات دارید؟

به دست آوردن موفقیت بیشتر و داشتن سلامت روحی و روانی به افراد کمک می کند که در اجتماع برخورد موثرتری داشته باشند و همه این راه ها جزء عواملی است که مد نظر افراد قرار می گیرد تا زودتر به آنها دست یابند.

در دنیای امروز راحت ترین راهی که برای این عوامل در نظر گرفته شده است و فرد را آسان تر به اهداف خود می رساند، روانشناسی بوده و این علم در حال حاضر جایگاه خاصی را در تمامی عرصه های زندگی انسان ایجاد کرده و هر فردی بنا به شرایط خود می تواند از خدمات مختلف مشاوران بهره ببرد.

ویژگی های یک روانشناس خوب شامل چه مواردی می شود؟

روانشناسی یکی از رشته های دانشگاهی معتبر در کشورمان است که افراد زیادی را علاقه مند به تحصیل در این رشته و آگاهی های بیشتر در این حیطه می کند. روانشناسان دارای ویژگی های خاصی هستند که تمایز این افراد را با دیگر روانشناسان تعیین خواهد کرد.

یک روانشناس لازم است که مبانی و مباحثی را که در طول زمان تحصیل یاد می گیرد را به کاربرد تبدیل کند و این علم گسترده تنها در قالب مطالب تئوری در ذهن فرد ماندگار نشود.

 

ویژگی های یک روانشناس خوب شامل چه مواردی می شود؟

ویژگی یک روانشناس خوب این است که به تفاوت های بین افراد از لحاظ مختلف توجه کند و دقت کافی را در مورد تیپ های شخصیتی آنها داشته باشد، زیرا بیشتر ارتباطات افراد بر اساس تیپ های شخصیتی و رفتار متناسب با این تیپ شکل می گیرد.

هر روانشناسی با توجه به دانش گسترده خود باید با افراد مختلف ارتباط برقرار کند و سعی در آگاهی از نیازهای یک فرد داشته باشد، در خیلی موارد افراد از نیازهای اصلی که در ذهنشان وجود دارد اطلاعی ندارند و یک روانشناس با کسب اطلاعات از فرد می تواند به این شناخت جامع دست یابد.

به دست آوردن این شناخت به روانشناس کمک خواهد کرد که راهکارهای مناسبی را در هنگام ارائه دادن مشاوره به مراجعه خود در نظر بگیرد تا وضعیت مراجعه کننده را به شرایط ایده آل نزدیک کند. افراد با آگاهی از نیازهای خود می توانند مشکلات خود را حل کنند و به نتیجه دلخواه در کوتاه ترین زمان برسند.

مزیت های استفاده از مشاور و روانشناس در منزل کدامند؟

امروزه بهره بردن از خدمات مختلف مشاوران و روانشناسان به شیوه های مختلفی امکانپذیر شده است و افراد زیادی هستند که تمایل زیادی به حضور مشاور در منزل خود نشان می دهند.

مراکز زیادی در حال حاضر این خدمات مختلف را انجام می دهند و کلینک های مشاوره برای استفاده بیشتر مردم و علاقه مند کردن آنها به خدمات مشاوره راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اند و یکی از روش ها که با استقبال بیشتر افراد مواجه شده است به حضور مشاور و روانشناس در منزل افراد مربوط می شود.

 

مزیت های استفاده از مشاور و روانشناس در منزل کدامند؟

در این موارد روانشناسان به درخواست بیمار یا مراجعه خود در محل مورد نظر به همراه تیم آگاه در این زمینه حضور یافته و خدمات لازم را ارائه می دهند. این افراد می توانند مشاوره لازم را در زمینه های مختلف با توجه به مهارت و سابقه کار بیشتر داشته باشند

به طور مثال اگر روانشناسی در زمینه طلاق و مسائل مربوط به زوج درمانی فعالیت بیشتری دارد، در مواقعی که بین زن و مرد کشمکشی ایجاد شود، روانشناس با تجربه در این مورد کمک بیشتری می کند،  همچنین فردی که در زمینه کودک و روانشناسی بالینی کودک فعالیت دارد، در این زمینه تخصص به همراه مهارت بالاتری را کسب می کند و نتیجه لازم را  از مشاوره های خود به دست می آورد.

 

مزیت های استفاده از مشاور و روانشناس در منزل

روش دعوت از روانشناس به منزل فرد برای ارائه دادن خدمات مشاوره ای مزیت های زیادی در پی دارد که به چند مورد از مهم ترین این مسائل اشاره می شود:

یکی از مزیت هایی که افراد با استفاده از دعوت روانشناس و مشاور در منزل خود به آن دست می یابند، مربوط به حل مشکلاتشان است.

در این زمینه مشاور و روانشناس تلاش می کنند که خدمات مناسب را در سطح بهداشت روان به افراد ارائه دهند و در جامعه افراد بتوانند مانند گذشته نقش مهم و مفید خود را نشان دهند، به همین دلیل خدمات مختلفی را برای دسترسی راحت تر افراد به خدمات در نظر می گیرند.

نداشتن بهداشت روان زمینه ساز خیلی از بیماری ها و مشکلات است و افرادی که در این مورد آگاهی دارند و به بهداشت روان خود توجه می کنند، معمولا از زندگی سالم تری برخوردارند و در آینده ای نزدیک می توانند به  موارد حائز اهمیت در زندگی شان خود دست یابند.

 

مزیت های استفاده از مشاور و روانشناس در منزل کدامند؟

مزیت دیگر استفاده از روانشناس در منزل به صرفه جویی در وقت افراد بر می گردد، افرادی که در موقعیت های حساس باشند یا نتوانند به راحتی در زمان های خاصی به مشاور مراجعه کنند، قادر هستند که در وقت خود به این صورت صرفه جویی کنند و در منزل و در اسرع وقت مشکل خود را با فرد قابل اعتماد و با تجربه ای چون روانشناس در میان بگذارند.

مراجعین  زیادی هستند که برای درمان اختلال خود ترجیح می دهند که برای ویزیت شدن به کلینیک مشاوره نروند و جلسات مشاوره را در این مکان کنسل کرده و از درمان خود غافل شوند، برای این موارد مشاور می تواند به منزل بیمار رفته و اگر بیمارانی با استرس قرار گرفتن در کلینیک مواجه هستند، این مشکل را حل کرده و مهارت های اجتماعی مراجعه را در منزل مجددا در نظر بگیرد.
در موردی که محیط درمان برای مراجعه قابل تحمل نباشد و افراد نتوانند در زمان خاص در این مرکز حضور یابند مشاور به منزل فرد فرستاده می شود و به بیمار خود کمک خواهد کرد.

 

مزیت های داشتن روانشناس

افراد زیادی هستند که با حاضر شدن در مکان هایی چون کلینیک مشاوره دچار استرس شده و عصبانیتشان بیشتر  شود، یا ممکن است در موارد دیگر قرار گرفتن در محیط خاصی وضع بیماری را بدتر کند، برای کمک به مراجعه برای درمان لازم و جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر، روانشناس خدمات مورد نظر را در منزل به بیماران ارائه می دهد. در این مواقع بیمار با خیالی آسوده در منزل خود مشاوره را از روانشناس با تجربه دریافت می کند.

در مواردی که بیمار به دلیل استرس در کلینیک حضور نمی یابد، وظیفه روانشناس این است که ریشه بیماری و اختلال مورد نظر را بفهمد و به صورت غیر مستقیم درمان را انجام دهد، در مواقعی که مراجعه کننده به دلیل همین رفتار خود از مشاور استفاده می کند، روانشناس با اختیار بیشتری درمان را به کار می گیرد.

از اتلاف وقت مراجعین  جلوگیری خواهد شد و افراد قادر به انجام کار خود و دریافت خدمات مشاوره در کوتاه ترین زمان هستند، همان طور که اشاره شد جایگاه روانشناسی و خدمات این شاخه برای افراد شناخته شده و بیشتر افراد ترجیح می دهند از مشاوره کمک بگیرند تا راحت تر مشکلات خود را حل کنند.

برای این کار افرادی که محدودیت زمانی دارند و نمی توانند در مراکز مشاوره حضور یابند، روانشناس و مشاور در منزل خدمات را ارائه می دهند تا افراد بیشتری را ترغیب به استفاده از این خدمات کنند.

وجود یک مشاور در زندگی ضرورت دارد، فردی که با راهکارهای علمی و تخصصی خود با مسائل برخورد کند و به دلیل سابقه کار، مشکلات را با نگرش متفاوتی نسبت به مراجعه کننده ببیند و بهترین شیوه حل مسأله را به فرد آموزش دهد.

 

مزایای وجود روانشناس

مراجعه کننده ای که در منزل خود خدمات مشاوره ای را دریافت می کند، نیازی نیست که فردی را در کنار خود در منزل داشته باشد.

در بیشتر موارد اگر مراجعه کننده  کودک یا نوجوان باشد، برای دریافت خدمات مشاوره در کلینیک های روانشناسی حضور یکی از اعضای خانواده در کنار فرد ضرورت دارد تا در طول مسیر رفت و آمد به مراجعه کمک کند، افراد پیر و ناتوان نیز در این مورد محدودیت دارند و به تنهایی قادر به حضور در کلینیک نیستند.

در مواقعی که روانشناسی به منزل فرد مراجعه کند، بدون حضور هر یک از اعضای خانواده، این افراد قادر به دریافت کردن خدمات خود هستند و با آرامش این کار را انجام می دهند.

در موردی که افراد در منزل خود خدمات مشاوره ای را دریافت کنند، قادر هستند که در یک جلسه ساعات بیشتری را به مشاوره اختصاص دهند و مشکل خود را در جلسات کمتری حل کنند.

همه می دانیم که زمان جلسات مشاوره در کلینیک های روانشناسی چهل و پنج دقیقه تا حدود شصت دقیقه است و بعد از این تایم، زمان دیگری برای او تعیین می شود و لازم است برای ادامه درمان یا دریافت مشاوره خود به روانشناس مورد نظر در زمان های مشخص مراجعه کند

اما در مواردی که روانشناس و مشاور به منزل فرد فرستاده می شود زمان جلسات بیشتر از مواقعی است که در کلینیک طول می کشد، به همین دلیل تعداد جلسات کمتر خواهد شد. روانشناس در منزل به بررسی مشکل می پردازد

و تمام تلاش خود را انجام می دهد که در تایم در نظر گرفته شده که فرصت مراجعه کننده آزاد است و خود روانشناس وقت مشاوره در مکان دیگری را ندارد، خدمات و نکات مهم را بیان کند و از این طریق به مراجعه کننده کمک شود.

ممکن است در مواردی تایم مشاوره نزدیک به دو ساعت یا بالاتر نیز طول بکشد که مدیریت این جلسه برای مشاور مهم ترین اصل می باشد و تلاش خود را انجام می دهد که به مراجعه کننده خود کمک کند تا در زمان خاصی مشکل را حل کند

به طور مثال دانش آموزی که به دلیل کم رویی در مدرسه حضور نمی یابد، برای درمان نیاز به مشاوره در زمان خاصی دارد و مشاوری که در منزل حضور می یابد نمی تواند در جلسه اول مشکل را بررسی کند

 

مزیت های داشتن روانشناس

سپس در تایم مشخص دیگری درمان را ادامه  می دهد، در این مواقع دانش آموز به دلیل غیبت در مدرسه با مشکلات بیشتری مواجه می شود و این نوع مشکلات در اسرع وقت باید برطرف گردند تا بیمار به زندگی عادی خود بازگشته و به نتیجه مورد نظر دست یابد.

مراجعین  در بیشتر موارد به دلیل دریافت مشاوره در اسرع وقت از مشاورانی که در منزل فرد حضور می یابند رضایت بیشتری دارند و کیفیت این گونه مشاوره ها را بالاتر می دانند، مراجعه کنندگان، خود را در این جلسات به مشاور نزدیک تر می بینند و مراجعه کننده با حس بهتری این را درک می کند که مشاور برای کمک بیشتر در منزل فرد حضور یافته است. با این کار شخص دیدگاه بهتری نسبت به مشاوره پیدا می کند.

خوشبختانه روان درمانی هایی که در منزل انجام می شود به عنوان روان درمانی کوتاه مدت بوده که اثربخشی خیلی عمیق و زیادی را در طول درمان به همراه داشته و اگر شخص مورد نظر، طول درمان و نکات مهمی که مشاور بیان می کند را در نظر بگیرد، مسلما نتیجه در زمان کوتاه تری دریافت می گردد. در بیشتر مواقع یک بیمار نیاز به همدلی دارد و مشاور برای این موارد به بیمار این حس را منتقل می کند.
یک از مزیت های این روش برای مشاوران و بیماران این است که روانشناسی که در منزل فرد حضور می یابد از نزدیک در جریان تمام اتفاقات مهم فیزیکی و خانوادگی قرار می گیرد.

هر مورد خاصی که زندگی بیمار داشته باشد با حضور در این مکان راحت تر برای مشاور قابل استنباط است و به حل بیشتر مشکلات می تواند دست یابد، درک عمیق بیمار در این موارد امکانپذیر شده و بیشتر اتفاقات زندگی بیمار برای روانشناس روشن شده و قادر به حل بهتر این مشکلات است.

ممکن است در موارد زیادی که مراجعه کننده ای در کلینیک مشاوره حضور می یابد، قادر به انتقال تمام مشکلات خود به مشاور نباشد و بیشتر نکات مهم فراموش شود، اما در مواقعی که روانشناس به منزل مراجعه می کند در جریان تمامی این مشکلات قرار می گیرد و آسان تر به نتیجه مورد نظر دست می یابند.
در مواردی که افراد به دلیل خستگی زیاد یا اتلاف وقتی که در کلینیک برایشان پیش می آید تمایلشان را به رفتن به کلینیک های مشاوره از دست می دهند و ترجیح می دهند از روشی که هزینه های جانبی خیلی کمتری را برای آنها در پی دارد استفاده کنند تا دچار فراموشی در مورد رفتن به کلینیک نشوند

در نظر گرفتن مشاورانی که خدمات خاص را در منزل نیز ارائه می دهند حائز اهمیت است و انگیزه فرد را برای دریافت خدمات مشاوره بیشتر می کند.

مسلما آرامشی که مراجعه کننده در منزل خود دارد به نسبت زمانی که در کلینیک حضور می یابد خیلی بیشتر است و این افراد با امنیت بالاتری در جلسات، موارد مهم را به روانشناس انتقال می دهند، بیماران در منزل خود با یک پوشش راحت در مقابل مشاور حضور می یابند و بدون دغدغه خاصی هر خواسته و نیاز خود را بیان می کنند.

مراجعین  چون در این روش به کلینیک ها مراجعه نمی کنند هزینه کمتری دارند، دیگر هزینه هایی برای ویزیت ساعتی را لازم نیست پرداخت کنند، با این کار ویزیت بیمار کمتر می شود و مراجعه کننده راحت تر به درمان خود رسیدگی می کند.

مراجعینی که به کلینیک می روند برای هر تایم جلسه مشاوره نیاز به پرداخت هزینه خاصی هستند اما در موردی که روانشناس در منزل حضور می یابد، زمان کلی جلسه را در نظر می گیرد و طبق تعرفه موجود هزینه لازم را از مراجعه کننده دریافت می کند، هزینه های رفت و آمد و… برای بیمار حذف می شوند.

ویزیت روانشناس و مشاور در منزل برای افراد چه اهمیتی دارد؟

استفاده از روانشناس و مشاور در منزل به افراد در زمینه های مختلفی کمک می کند، اهمیت استفاده از روانشناس به موارد متعددی بر می گردد که مهم ترین این مسائل بیان می شود.

با مراجعه روانشناس و مشاور در منزل، می توان حمایت عاطفی را به فرد بیمار ارائه داد و به بیمار کمک کرد که مشکل را برطرف کند و خانواده بیمار در کنار فرد بیمارشان بتوانند زندگی را ادامه داده و به مشکلی برنخورند.

 

اهمیت وجود روانشناس برای چه افرادی بیشتر است

اینکه خانواده بیمار دارای حمایت عاطفی باشند نیز حائز اهمیت است زیرا خانواده ها در صورتی می توانند به فرد بیمار در خانواده خود کمک کنند، که خودشان از لحاظ روحی حمایت شوند و به آنها در مورد کنار آمدن با بیمار آگاهی های لازم ارائه شود، به طور مثال خانواده ای که در مورد اوتیسم یا بیش فعالی اطلاعات جامعی ندارد و این اختلال را پایان همه خوشبختی خود و اعضای خانواده می داند، با کسب اطلاعاتی در این زمینه آگاهی شان بیشتر شده و با این اختلال به شیوه منطقی برخورد می کنند تا با این اقدام حمایت عاطفی را به فرد بیمار نیز نشان دهند، همچنین همه  اعضای خانواده در سطح مطلوبی از لحاظ روحی قرار بگیرند
اهمیت دیگری که در زمینه ویزیت در منزل توسط روانشناسان ایجاد می شود به ادامه دادن رابطه درمانی در زمان های مشخص بین فرد درمانگر و دیگر افراد موجود در تیم درمانی با بیمار بر می گردد، در موارد زیادی ممکن است که بیماران مشکلشان برای مدت محدودی برطرف شود

اما برای نتیجه گرفتن لازم باشد طول درمان خاصی را به کار ببرند و خوشبختانه روانشناس در تمام این مدت درمان در کنار بیمار بوده و آموزش های لازم را به فرد ارائه می دهد تا مشکل در مدت تعیین شده حل شود.

 

اهمیت روانشناس در چیست

در خیلی مواقع یک اختلال در ماه های اولیه شکل گیری درمان راحت تری دارد و بیمار را کمتر درگیر می کند، کودکی که اختلال بیش فعالی – بی توجهی دارد، اگر در دوران پیش از دبستان در این مورد اطلاعات کسب شود و خانواده به دنبال حل مشکل کودک خود در این سنین باشند

در مقایسه با زمانی که کودک در مدرسه این اختلال را داشته باشد درمان و کنترل راحت تری صورت می گیرد. دانش آموزانی که مبتلا به بیش فعالی هستند صبر کردن را یاد نگرفته اند و این افراد در فهم مطالب درسی با مشکلات زیادی مواجه می شوند و اگر مبتلا به بی توجهی نیز باشند، ممکن است تمامی فعالیت های موجود در مدرسه اعم از فعالیت های تحصیلی و فعالیت های اجتماعی درگیر مشکل شده و دوستان این دانش آموز در مورد فرد بیش فعال دیدگاه خوبی ندارند.

 

اهیمت روانشناس

یکی از مهم ترین مواردی که بیماران در منزل می توانند خدمات مشاوره و روانشناسی را دریافت کنند به کنترل کردن مستمر درمان بر می گردد که بیماران اگر در این مورد نیاز به کمکی داشته باشند با این اقدام به روانشناس مورد نظر اطلاع لازم بدهند و این کنترل در طول زمان و به صورت کاملا مشخص در زمان های تعیین شده صورت گیرد.

در مواردی که برای برخی بیماری ها امکان عود آنها وجود دارد، اگر روانشناس و مشاور در این موارد فرد را زیر نظر بگیرد، راحت تر می تواند بیماری را کنترل کرده و به فرد برای مدیریت مشکل خود کمک کند

به طور مثال خانم هایی که به اختلال افسردگی مربوط به قاعدگی دچار می شوند، اگر روانشناس و مشاور در مورد این اختلال و ملاک های تشخیصی آن اطلاعات کافی در اختیار زنان بگذارند، ممکن است که خانم ها آسان تر مشکل خود را حل کنند و در زمان قبل از قاعدگی خود کمتر اذیت شوند و به این دلیل هزینه هایی که برای درمان در نظر گرفته می شود برای افراد کمتر شده و در زمان های خاص درمان فرد ادامه می یابد.

از مهم ترین اهدافی که با ویزیت در منزل توسط روانشناسان ایجاد می شود، به حل کردن مداخلات مختلف در خانواده مربوط است، که روانشناس قادر به حل این مداخلات بوده و در بحران هایی که در محیط خانواده به وجود می آید امکان مداخله توسط مشاور وجود دارد.

کارکردهای بیمار به طور مستمر ارزیابی شده و به بیمار در مورد کارکردها و تغییرات مثبت آموزش کافی داده می شود

 

داشتن روانسناس برای چه افرادی اهمیت دارد؟

همچنین روانشناس و مشاور حاضر در منزل، قادر است که فعالیت های مناسب را به فرد آموزش دهد، به طور مثال اگر پدر و مادری درگیر داشتن یک فرزند بیش فعال هستند می توان  با آموزش درست و راهبردی به والدین نشان داد که با فرزند خود به چه صورتی رفتار کنند تا ویژگی های این اختلال کاهش یابد و فرزند رفتارها را کمتر ادامه دهد، به عبارتی بتوان این رفتارها را کنترل کرد.
راهنمایی مستمر تیم در زمان های خاص و بهترین موقع سبب می شود که خانواده و بیمار از خدمات اجتماعی مفیدی برخوردار شوند و حمایت لازم را در این زمینه داشته باشند.

خیلی از بیماران در صورتی که دچار یک اختلال روانی شوند، ممکن است در مورد این بیماری و ویژگی های آن اطلاعات لازم نداشته باشند، با استفاده از روانشناس و مشاوره نوع رفتاری که با یک بیمار باید صورت گیرد به طور کامل توضیح داده می شود و روانشناس در مورد اختلال موجود و ملاک های آن توضیحات لازم را با توجه به سطح سواد و آگاهی بیمار آموزش می دهد.

در موارد زیادی اتفاق افتاده که خانواده در مورد بیماری اطلاع لازم داشته باشند و از زمان عود آن نیز اطلاع یافته و با مشورت با روانشناس خود به بیمار کمک می کنند که در مدت محدودی سلامتی خود را به دست آورد.

 

ویزیت روانشناس و مشاور برای چه کسانی اهمیت دارد؟

منظور از سطح سواد و آگاهی بیمار و خانواده این است که در مواقعی افراد خانواده ای دوره های دانشگاهی را سپری می کنند اما رشته آنها با مشاوره و رویکردهای این حیطه تناسبی ندارد و این افراد در این زمینه اطلاعاتی ندارند.

وظیفه مشاور این است که اختلال را توضیح دهد، به طور مثال بیماری که درگیر مانیا شده است، مشاور می تواند در هنگام توضیحات به خانواده بیان کند که بیمار درگیر حالاتی بین افسردگی و شنگولی شده و ممکن است این بیمار در ساعاتی انرژی زیادی داشته باشد و در زمینه های مختلف بخواهد این انرژی را تخلیه کند یا در موارد دیگر بیمار در لاک افسردگی خود فرو رفته و علاقه  خود را حتی به فعالیت های روزمره از دست می دهد.

اهمیت دیگر مشاوره و روانشناس در منزل این است که مشکلات اقتصادی افراد به حداقل برسد. در خیلی موارد ممکن است افراد مشکلاتی اجتماعی داشته باشند

اما به دلایل خاصی نتوانند به روانشناس مراجعه کرده و این مشکل را حل کنند و با این اقدام بیماری ها درمان نمی شود، اما اگر مشکلات توسط یک روانشناس در منزل برطرف گردد، پیگیری های لازم توسط افراد خانواده و بیماران انجام شده و مشکلات کاهش پیدا می کنند.

خدمات مختلف روانشناس و مشاوران در منزل کدامند؟

حیطه کاری روانشناسان و مشاوران در حال حاضر گستره زیادی را شامل می شود و افراد زیادی هستند که با سابقه کار مرتبط و موفق در این زمینه می توانند به افراد خدمات بیشتری را ارائه دهند تا از این طریق خدمت رسانی لازم را انجام داده باشند.

مشاور و روانشناس در زمینه های مختلفی فعالیت دارند که به چند مورد از این مسائل که نیاز به استفاده از مشاوره در منزل را ضروری می کند اشاره می شود:
در بیمارانی که در سنین پیری هستند و دچار مشکلاتی جسمانی بوده که نمی توانند راه بروند، همچنین قادر به دریافت خدمات مشاوره در مراکز نیستند، با دعوت یک روانشناس به منزل می توان درمان اختلالات مختلف این افراد را انجام داد.

در هر یک از بیمارانی که مشکلات حادی چون ناتوانی های عقلانی دارند و به دلیل وجود این مشکلات، قادر نیستند که در کلینیک روانشناسی حضور یابند، می توان از  مشاوره و روانشناس متخصص در منزل برای ایشان استفاده کرد.

بیمارانی که دچار عقب ماندگی ذهنی بوده اند، ممکن است بیماری آنها به میزانی باشد که حضور آنها در کلینیک های روانشناسی امکان نداشته باشد و این افراد مجبور به دریافت مشاوره و خدمات لازم در منزل خود باشند.

خوشبختانه مراکز مختلفی قادر به ارائه این اقدامات هستند و برای اینکه بیماران در شرایط سختی قرار نگیرند، مشاوران با سابقه و مرتبط به منزل ارجاع می دهند.

به بیمارانی مانند افراد دمانس که بعد از مدتی نمی توانند بر حرکات خود کنترلی داشته باشند یا این افراد با مشکلات زیادی در زمینه های دیگر همراه هستند، استفاده از مشاوره در منزل پیشنهاد می شود. با این اقدام بیماران آلزایمر و دمانس در خانه خود خدمات مشاوره را برای مشکلاتشان دریافت می کنند.

در خیلی موارد مشاهده شده است که افراد رغبتی به رفتن به مراکز مشاوره ندارند و در این زمینه ابراز می کنند که آنها مشکلی نداشته و به مراکز برای دریافت خدمات مراجعه نخواهند کرد، در این موارد استفاده از خدمات مشاوره در منزل پیشنهاد مناسبی است و فرد را تشویق به دریافت  مشاوره می کند.

یکی از این موارد شامل زنان و مردانی می شود که متأهل بوده و شریک زندگی آنها از این فرد شاکی بوده و به دنبال حل مشکلات می باشد، اما طرف مقابل تمایلی به مراجعه به روانشناس در کلینیک ندارد، در این مواقع می توان با درخواست مشاوره در منزل با شریک زندگی خود مشاوره را انجام داده و مشکل را حل کند.

لازم است اضافه شود که در زوج درمانی در مواقعی که حتی یکی از زوجین در جلسه مشاوره حضور داشته باشند، نتیجه لازم به دست می آید، اما این حیطه به زن و مرد مربوط می شود و افرادی که تلاش می کنند در کنار زوج خود خدمات مشاوره ای زوج درمانی را دریافت کنند، مسلما موفق خواهند شد.
دانش آموزان و کودکانی که از قرار گیری در جمع اضطراب دارند و به نوعی دچار اختلالاتی مانند اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی هستند و نمی توانند در محیط هایی چون کلینیک های مشاوره حضور یابند، استفاده از مشاوره در منزل بهترین روش است که افراد را ترغیب به دریافت مشاوره می کند و این افراد برای حل اختلال های خود بدون هیچ استرسی در منزل  خدمات را دریافت کرده و به نتیجه می رسند.

خدمات مختلف روانشناسی

در موارد زیادی ممکن است افرادی قصد انجام اقداماتی چون خودکشی را داشته باشند، افرادی که این کار را انجام می دهند بدون اطلاع خودکشی کرده و در بیشتر مواقع مراجعه به روانشناس را مد نظر ندارند.

خانواده این افراد در این گونه موارد به راحتی با تماس با مشاور و دعوت به دریافت خدمات مشاوره در منزل به بیمار خود کمک کرده تا تهدیدات دیگری را درباره خودکشی انجام ندهد و با به کار بردن پیشنهادات مشاور، این افراد مشکلشان را حل کرده و تمایل مجددی به انجام دادن خودکشی نداشته باشند.

روانشناسان معتقدندد که فکر خودکشی می تواند زمینه ساز مشکلات بیشتری برای افراد باشد و فکر کردن در مورد اقداماتی چون خودکشی خطرناک بوده، در  مواردی که فرد اقدام به این کار کند، مشکلات گستره بیشتری می یابد و حل این مسائل اهمیت دارد.

افراد باید آگاه باشند که خودکشی به دلایل زیادی صورت می گیرد و بیشتر موارد با دریافت خدمات مشاوره مناسب مشکل قابل حل بوده و فرد از این مشکل نجات می یابد. در مواقعی که افراد با مشاوره قادر به حل مشکل هستند، نجات از افکار مخربی چون خودکشی به آنها کمک می کند.

 

چه خدمات روانشناسی میتوان دریافت کرد؟

افراد زیادی هستند که تمایلی به بیرون رفتن ندارند و ترجیح می دهند که خدمات مشاوره را در منزل خود دریافت کند، این افراد می توانند به شیوه های مختلف با مرکز مورد اعتماد خود برای مشاوره و روانشناسی تماس گرفته و درخواست مراجعه مشاور به منزل خود را داشته باشند.

در مواقعی که افراد نتوانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند و زمان لازم را برای این کار نداشته باشند، می توانند با درخواست خدمات مشاوره در منزل خود به حل اختلال و مشکل خود بپردازند.

وظایف روانشناسی که به منزل مراجعه می کند شامل چه مواردی می شود؟

وظایف مختلفی را مشاوران و روانشناسان در منزل افراد انجام می دهند و بسته به مراجعه خود اقدامات متفاوتی را مد نظر دارند.

یکی از این وظایف که جز مهم ترین وظیفه نیز می باشد، به حضور به موقع برای پیگیری مشکل بیمار برمی گردد، در مواردی که شخص بیمار مشکل حادی داشته باشد، شاید نیاز به مراجعه در همان ساعت ضرورت داشته باشد

افرادی که تماس گرفته و گزارش یک خودکشی را به مرکز ما می دهند، در کوتاه ترین زمان ممکن مشاوران برتر برای پیگیری مشکل به منزل اعزام شده و تیم مورد نظر درمان فرد را مد نظر داشته و تلاش می کنند که این افکار از ذهن فرد خارج شود و در مدت زمان مشخصی فرد را به زندگی امیدوار خواهند کرد.

 

وظایف روانشناس که به منزل مراجعه میکند

وظیفه دیگر تیم مشاوره این است که اگر بعد از مراجعه مشاور به منزل افراد به جلسات بیشتری مشاوره نیاز داشته باشند، مشاوران باید در زمان تعیین شده و طبق برنامه در مکان مورد نظر حضور یابند و مراقبت های لازم را برای اختلالات و حل آنها انجام دهند.

مشاور برای انجام توانبخشی در زمان های خاص اقداماتی در نظر گرفته و با خانواده بیمار در مورد این اقدامات مشورت کرده و به عنوان یک وظیفه از همان ابتدا طول جلسات مشاوره را تعیین می کند.
اگر فرد بیمار به دلیل بیماری و اختلال حاد خود مجبور به استفاده از داروهای خاص با تجویز پزشک باشد، وظیفه مشاور این است که کنترل این درمان را در نظر گفته و تأکید لازم را به بیمار برای خوردن داروهای خود انجام دهد.

در مواردی چون مانیا یا افسردگی حاد و مزمن، ممکن است فرد در کنار استفاده از داروهای خاص به مشاوره نیاز پیدا کند و تنها با دریافت خدمات مشاوره ای قادر به حل مشکل خود نشود، افرادی چون مشاور و روانشناس با تنظیم جلساتی، حالت انزوا و… را در فرد درمان می کنند و به آنها کمک خواهند کرد که در زمان کمتری نتیجه را از درمان به دست آورند.

وظیفه یک روانشناس و مشاور این است که در مورد عوارض استفاده طولانی مدت از داروهای اعصاب و روان به افراد هشدار داده و در مواقعی که فرد به دلیل عادت و وابستگی به یک دارو در مدت زمان زیادی آنها را به کار می برد، اطلاعات لازم را در اختیار بیماران قرار دهد و نحوه مداوای این اختلال و طول استفاده از دارو را به بیماران اطلاع دهد.

یکی از وظیفه های مهمی که فرد روانشناس در نظر دارد تمرینات مهم و لازمی است که به بیماران داده می شود تا بتوانند مهارت های اجتماعی را کسب کرده و این مهارت ها را در هنگام ارتباطات خود در نظر بگیرند

همچنین این افراد کنترل کردن فشارهای روانی و کاهش دادن آن را به بیمار مد نظر دارند، با این کار افراد دریافت کننده خدمات مشاوره، برای برقراری ارتباطات خود شرایط راحت تری داشته و مدیریت کارهایشان را بهتر انجام می دهند.

چگونگی ترغیب مددجوها و بیماران به دریافت خدمت مشاوره ای نیز از وظایف روانشناسانی است که به منزل افراد می روند تا بیمار را به انجام دادن خدمات مشاوره ای تشویق کنند و بیماران در طول درمان خود نتیجه لازم را دریافت کنند.

نحوه  کمکی که روانشناس به بیمار می کند تا درمان این فرد به طور مداوم انجام شود حائز اهمیت است و به عنوان یکی از وظایف اصلی مشاور تعیین می شود، هیچ بیماری و اختلالی با یک جلسه درمان قابل حل نیست و وظیفه مشاور این بوده که این مسأله را به بیمار اطلاع دهد و زمان های مشخص برای مشاوره و هزینه را از ابتدا تعیین کند.

مشاوران زیادی بوده که با تنظیم کردن بروشورهایی در مورد یک اختلال به بیماران خود آگاهی می دهند، خانواده های زیادی در مورد اختلالات یادگیری و… اطلاعات کافی ندارند و بیمار خود را دچار مشکلات خیلی حادی می دانند، البته با مطالعه بروشورها در ارتباط با این اختلال افراد اطلاعات یافته و قادر به درک درستی هستند که برای درمان و حل مشکلات چه اقداماتی انجام داده و دغدغه خانواده ها واقع بینانه تر می شود.

وظیفه دیگر مشاور و روانشناس ارائه دادن اطلاعات کافی در مورد انواع خدمات به خانواده ها است تا خانواده ها بتوانند در ارتباط با این خدمات آگاهی یابند و سرویس های متفاوتی را مد نظر داشته باشند.

آیا انجام دادن مشاوره مناسب در یک جلسه امکانپذیر است؟

در خیلی موارد مشاوری که به منزل افراد برای درمان بیماری یا اختلالی می رود ممکن است در جلسه اول قادر به رفع مشکل نباشند و بسته به درمان مشکل نیاز به استفاده از مشاوره در جلسات بیشتری باشد

به طور مثال فردی که مبتلا به وسواس فکری- عملی است در مواقع زیادی با طیف گسترده ای از این وسواس در زندگی خود مواجه می شود و یک روانشناس تنها با در نظر گرفتن جلسات مشاوره بیشتری قادر به درمان این اختلال می باشد.

طول جلسات درمان در بیشتر موارد تنها به معنی در نظر گرفتن هزینه بالاتر نیست، بلکه درمان بهتری را ایجاد می کند و اختلالات اساسی به راحتی درمان می شوند.

مشاور و روانشناسی که به منزل معرفی می شود تلاش خود را انجام می دهد که در جلسات محدودتری که ساعاتی بیشتر از زمان مشاوره حضوری است درمان مورد نظر خود را به کار گیرد و اگر به مشاوره با رویکرد خاصی نیاز  باشد، این اقدام را در نظر داشته و به افراد خدمات مهم را ارائه می دهد و بیش از هر مسأله ای مشاور به فرد مورد مشاوره خود توجه دارد.

آیا روانشناس منزل خدمات لازم برای مشاوره پیش از ازدواج را ارائه می دهد؟

در حال حاضر افراد زیادی هستند که به مشاوره های مختلفی نیاز دارند. دریافت خدمات مشاوره ای تنها برای حل مشکلات رفتاری حاد نیست و در موارد زیادی چون ازدواج نیز افراد از این روش می توانند استفاده کنند.

 

خدمات مشاوره لازم برای ازدواج

افرادی که قصد ازدواج دارند و به جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیاز داشته باشند، می توانند با درخواست مشاوره برای حضور در منزل خود خدمات لازم را به همراه فرد مورد نظر برای ازدواج دریافت کنند، در این موارد اگر نیاز به انجام تست های خاص باشد، روانشناس اینکار را انجام می دهد، سپس تحلیل لازم را در مورد این تست و شباهت ها و تفاوت های افراد به کار گیرد.

در مشاوره پیش از ازدواج روانشناسان نمونه سوالاتی که فرد از طرف مقابل خود دارد را در نظر می گیرند و به شخص کمک می کند که در زمان مشخصی سوال های خود را از فرد مقابل بپرسد، اگر افراد در مورد این سوالات آگاهی نداشته باشند به آنها در این زمینه کمک می کنند تا نگرش افراد به ازدواج تغییر کند و با دیدگاهی واقع بینانه این مسئولیت مهم را بپذیرند.

تلاش روانشناس این است که افراد قبل از ازدواج خود در مورد اهدافشان برای زندگی آینده و ازدواج اطلاعات لازم را دریافت کنند

همچنین از نقطه قوت و ضعفی که فرد مقابل دارد آگاه شوند، اگر یک فرد خط قرمز خاصی در زندگی خود دارد با بیان این مسأله با شریک زندگی خود می تواند واقع بینانه تر نسبت به این مسأله برخورد کند

 

مشواره ازدواج در منزل امکان دارد؟

به طور مثال اگر دختر خانمی در جلسه مشاوره پیش از ازدواج بیان می کند که خط قرمز او خانواده می باشد، فرد مقابل با آگاهی در این زمینه تلاش خواهد کرد که نیاز او را در نظر بگیرد و کدورتی در این زمینه ایجاد نشود.

جایگاه افراد در خانواده در مشاوره پیش از ازدواج سنجیده می شود، در موارد زیادی با اطلاع از جایگاه فرد در خانواده می توان از اعتماد اعضای خانواده به فرد آگاه شد، افرادی که در جمع خانواده خود جایگاه بالاتری دارند مدیریت زندگی خود را راحت تر انجام می دهند.

این که افراد در مواقع عصبانیت چه اقدامی انجام می دهند نیز از موارد حائز اهمیت است که توسط مشاور به مراجعه کنندگان یادآوری می شود تا هر دوی آنها ازدواج درستی را انجام دهند.

وابسته بودن فرد به خانواده خود نیز اهمیت دارد، اگر هر یک از زوجین وابستگی مفرطی را به خانواده خود داشته باشند ممکن است در زندگی زناشویی با مشکلاتی مواجه شوند و این مسأله باید به طور کامل بررسی شود، مراجعه کننده ای که بدون اجازه پدر یا مادر خود هیچ اقدامی را انجام نمی دهد و حس مسئولیت پذیری را برای زندگی خود ندارد، لازم است که با مشاور در میان بگذارد، در بیشتر مواقع افراد می توانند این وابستگی را کم کرده و حس استقلال بیشتری را کسب کنند.

توجه افراد به وضعیت اقتصادی خود و طرف مقابل نیز از موارد مهمی است که مشاور به دو نفر پیشنهاد می کند در این مورد آگاه شوند.

افرادی که به مادیات اهمیت فراوانی می دهند این گزینه را به طور کامل باید مد نظر بگیرند و سوالات مهم را در این راستا از طرف مقابل خود بپرسند. در موارد زیادی ممکن است زوجین به دلیل خجالتی و… سوالات مهم در زمینه اقتصادی را از همدیگر نپرسند.

در صورتی که وجود پول برای همه مراحل زندگی اهمیت دارد و هیچ فردی نمی تواند این واقعیت را انکار کند که وضعیت اقتصادی برایش مهم نیست.

 

آیا روانشناس منزل خدمات لازم برای مشاوره پیش از ازدواج را ارائه می دهد؟

اینکه مدیریت دخل و خرج بعد از تشکیل زندگی به عهده چه فردی می باشد به کمک مشاور از طرف مقابل مراجعه پرسیده خواهد شد. فرد از چه کسی بیشتر مشورت می گیرد و در خانواده خود حرف چه کسی را بیشتر قبول دارد نیز از مواردی است که اگر در مشاوره پیش از ازدواج مطرح شود، نتیجه قابل قبول تری را ایجاد می کند.

امروزه تست های زیادی برای مشاوره پیش از ازدواج وجود دارد و بسته به شرایط مراجعین  تست های شخصیتی متفاوتی صورت می گیرد، مشاور با توجه به شرایط زوجین بهترین تست مورد نظر را انتخاب می کند و در منزل به آنها می دهند که تست را انجام دهند.

مشاور پیش از ازدواج تلاش دارد با درگیر کردن ذهن مراجعین خود به آنها ذهنیت جامعی را از ازدواج موفق منتقل کند تا نگرانی های خاص در مورد ازدواج را برطرف کرده و به مراجعه اطلاع دهد که در مدت زمان آشنایی باید سوال های خاصی تعیین شود و از همدیگر پرسیده شود تا دل مشغولی های فرد کاهش یافته و در این مورد مشکلی وجود نداشته باشد.

در مواقع زیادی زن و مرد به دلیل خجالت یا موارد دیگر از طرف مقابل خود سوالات مهم را نمی پرسند، اما در ذهن خود به آن فکر می کنند، مشاور کمک می کند فرد به بهترین شیوه این سوال را مطرح کرده و به مراجعه کننده خود آموزش لازم را بدهد.

خدمات مهم مشاوران در منزل در زمینه تحصیلی شامل چه مواردی می شود؟

برای موفق شدن در امر تحصیل، نیاز به راهنمایی افراد آگاهی است که کمک کنند مشکلات موجود در زمینه تحصیل برطرف شود. یکی از این افراد آگاه روانشناسان و مشاوران تحصیلی هستند.
این مشاوره در کل به دانش آموزان در هر پایه ای مربوط می شود، همچنین دانشجویان در مقاطع لیسانس تا دکترا را در بر دارد. مشاور تحصیلی در زمینه های مختلفی به افراد کمک می کند که در مواقعی که مشکلات تحصیلی دارند این مشکل را حل کنند. به عبارتی برای برنامه ریزی های تحصیلی، مشاور اقدامات مهم را انجام می دهد.

روانشناسی که در منزل دانش آموز حضور می یابد با در نظر گرفتن پایه تحصیلی دانش آموز و توجه به نقاط ضعف و قوت این افراد، برنامه متناسب با ساعات حضور در منزل را تنظیم می کند

همچنین مشاور زمان خاصی را برای انجام دادن این برنامه در نظر می گیرد و در زمان مشخصی برای  بررسی برنامه و تایم هایی که فرد به بهترین نحو استفاده کرده به منزل مراجعه می کند.

برای پایه نهم تحصیلی مشاور تلاش می کند که به علاقه دانش آموز دقت فراوانی کند و تمامی دغدغه های این فرد را برای شغل آینده در نظر بگیرد، سپس اقدام به انجام این کار بکند.

اگر دانش آموزی علاقه به رشته انسانی دارد، اما به اجبار خانواده رشته ریاضی فیزیک را انتخاب می کند، وظیفه مشاور این است که به انتخاب دانش آموز اهمیت بیشتری بدهد و دلایل فرد را برای این رشته در نظر بگیرد و اگر دانش آموز دلایل خاص و مهمی برای این رشته دارد به صورت منطقی خانواده را در جریان این دلایل بگذارد.

 

خدمات مهم مشاوران در منزل در زمینه تحصیلی شامل چه مواردی می شود؟

در مواقعی که نتایج کنکور اعلام می شود افراد زیادی با مراجعه حضوری به کلینیک ها، مشاوره تحصیلی  خود را دریافت می کنند اما افرادی ترجیح می دهند مشاور را به منزل خود دعوت کنند و در کنار خانواده در مورد رشته های مختلف و  از بازار کار آنها اطلاع یابند و رشته ای متناسب با علاقه و شرایط دیگر انتخاب کنند.

مشاوران تحصیلی برای انتخاب دانشگاه های برتر و رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز به مراجعین  خود کمک می کنند و مقررات هر دانشگاهی را بیان می کنند.

به طور مثال اگر مراجعه کننده ای در نظر دارد بعد از اتمام تحصیلات برای ادامه تحصیل به کشور دیگری مهاجرت کند، مشاور آگاه تلاش خواهد کرد که قوانین مهاجرت را به مراجعه اطلاع دهد و شرایط مهم برای دریافت پذیرش را به فرد یادآوری کند تا هر مشکلی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

مشاور تحصیلی که در منزل حاضر می شود از ابزارهای خاصی برای کار خود بهره می برد که مهم ترین آن انجام دادن برنامه ریزی های خاص برای هر فرد و متناسب با نقاط قوت یا ضعف این فرد می باشد، مشاورانی که سعی می کنند برنامه یکسانی را به مراجعین خود بدهند مسلما در کار خود موفق نمی شوند و این افراد حس خوبی نسبت به مشاورشان ندارند.
با برنامه ریزی درست، تعادل بین دروس ایجاد می شود و با تعیین تایم مشاوره و خواندن دروس به افراد کمک خواهد شد که روش بهتر را انتخاب کنند.

روانشناس با حضور در منزل دانش آموز، به برنامه ریزی هایی که فرد قبل از حضور مشاور انجام داده است دقت می کند و تلاش اصلی را برای رفع چند برنامگی به کار می گیرد. یک مشاور موفق به ضریب درس ها به همراه اهمیتی که یک درس دارد توجه کرده و برنامه ریزی را با این روش انتخاب می کند.

فردی که نیاز به مشاوره تحصیلی دارد در یک جلسه نمی تواند تمامی مشکلات موجود در برنامه ریزی را برطرف کند بلکه در نظر گرفتن فاصله مشخصی برای مراجعه دوباره روانشناس به منزل فرد اهمیت دارد.
توجه و نظارت دقیق مشاور به دفتر برنامه ریزی و بررسی برنامه هفتگی یا ماهانه دانش آموز، به حل مشکلات تحصیلی کمک فراوانی می کند.
از اقدامات مهمی که روانشناسان برای مراجعین  تحصیلی خود انجام می دهند، آموزش دادن مهارت ها و راهکارهای خاص است. مشاور تحصیلی  دقت می کند که اگر روش مطالعاتی خاصی برای یک درس وجود داشته باشد این روش را در نظر بگیرد و با آموزش آن به مراجعه کننده خود خدمات لازم را ارائه دهد.
افرادی که تمرکز کافی ندارند، با کمک گرفتن  از مشاور خود قادر هستند که تمرکزشان را افزایش دهند و تکنیک های خاص را برای این کار انجام دهند

همچنین روش هایی که به بالا بردن زمان مطالعه در افراد کمک می کند را مد نظر داشته و با انتخاب بهترین روش به مراجعین،  مشاوره لازم را ارائه می دهند. مشاورانی که به منزل فردمی روند، لازم است که آزمونی را در

زمانی که فرد آمادگی دارد تنظیم کرده تا به ایشان یاد دهند که آزمون و زمان آن را مدیریت کنند و استرس خاصی در این زمینه نداشته باشند.
یک مشاور تحصیلی تلاش می کند از تکنولوژی روز دنیا بهره ببرد و با این روش ها به مراجعه کننده خود خدمت بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×