آلفا طب

هزینه نمونه گیری در منزل

هزینه نمونه گیری در منزل

در مقاله پیش رو قصد داریم موضوع هزینه نمونه گیری در منزل را برای شما شرح دهیم. نمونه گیری یکی از مواردی است که برای تشخیص بیماری مورد نیاز است و به عنوان آزمایش های قبل از درمان شناخته شده است.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس:

021-22371371 
021-26851095

09124885082

نمونه گیری در منزل از روش هایی است که امروزه به آن توجه زیادی شده است و با هزینه های متفاوتی می توان این روش را به راحتی در منزل انجام داد، در این مقاله قصد داریم در خصوص هزینه نمونه گیری در منزل و مطالب پیرامون آن به تشریح موضوع بپردازیم، با ما همراه باشید.
هزینه نمونه گیری در منزل یعنی چه و چرا افراد امروزه به این روش تمایل بیشتری دارند؟
نمونه گیری در منزل برای چه افرادی مناسب تر است و تا چه اندازه می تواند برای آن دسته از افراد سودمند باشد؟
نمونه گیری در منزل توسط چه کسی انجام می شود و کدام آزمایش ها را در بر دارد؟
درخواست نمونه گیری در منزل در کجا انجام می شود؟
چند روش ثبت درخواست برای انجام روش نمونه گیری در منزل وجود دارد و هر روش برای چه شرایطی مناسب است؟
جزئیات تماس تلفنی برای ثبت درخواست نمونه گیری در منزل چیست؟
شرایط فرد نمونه گیر برای انجام نمونه گیری در منزل چیست؟
عوامل مؤثر بر قیمت نمونه برداری در منزل شامل چه مواردی می باشد؟
نتیجه آزمایش و نمونه برداری های انجام شده در منزل چگونه به اطلاع فرد بیمار خواهد رسید؟
روش نمونه گیری آزمایش های تیروئید در منزل چگونه است؟
آیا چکاپ بدن هم با روش نمونه برداری در منزل انجام می شود؟
هزینه نمونه گیری در منزل به چند دسته تقسیم می شود؟
جدید ترین روش ثبت درخواست برای انجام نمونه گیری در منزل چیست؟

هزینه نمونه گیری در منزل یعنی چه و چرا افراد امروزه به این روش تمایل بیشتری دارند؟

نمونه گیری یکی از روش هایی است که امروزه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، زیرا افراد تمایل بیشتری به انجام این روش پیدا کرده اند، نمونه گیری در منزل یک روش خاص است که هزینه ای خاص خواهد داشت و هزینه نمونه گیری در منزل به عنوان یک پارامتر می تواند عوامل متعددی را داشته باشد تا به یک مقدار واحد برسد.

جالب است بدانید که دنیای امروز به روش های مختلف سعی دارد تا بسیاری از مسائل و مشکلات زندگی اجتماعی را حل نماید و یا روش های جایگزین آن را ابداع نماید، با این هدف تکنولوژی روز دنیا به همراه آسودگی رفاه حال افراد به صورت دو بازوی توانمند عمل کرده و سعی دارند تا به شیوه های مختلف به حل معضلات اجتماعی بپردازند و سهولت بیشتری را برای افراد در زندگی اجتماعی فراهم آورند.

هزینه نمونه گیری در منزل شاید روشی باشد که با هزینه و پرداخت وجه معین همراه باشد، ولی می توان بسیاری از مزایای آن را هم مشاهده نمود که به هیچ عنوان نمی توان آن را با سایر امکانات و رفاه بیشتر مقایسه نمود

در واقع می توان گفت که روش نمونه گیری در منزل تا حدی قابل تأیید است که فرد نمونه گیر به همراه امکانات وی می تواند هزینه ای شاید کمتر از هزینه رفت و آمد به مکان آزمایشگاه و پرداخت هزینه و زمان انجام آن را در بر داشته باشد.

بیانات فوق نشان می دهد که می توانید با اطمینان بالا به این روش روی آورید که، البته برخی عوامل آن، نیاز به توجه و دقت بیشتری دارند تا بتوان نتیجه نمونه گیری را عیناً همان چیزی مشاهده نمود که درست و دقیق باشد و بتوان برای تشخیص بیماری، دارو های لازم را برای درمان به کار برد.

شایان ذکر است که تمایل افراد به انجام نمونه گیری در منزل به این دلیل است که می توانند در ساعت های دلخواه خود و در منزلی که آسوده تر هستند به کارهای متفرقه از جمله درمان هم بپردازند

این نکته نشان می دهد که افراد در هر سن و قشری که باشند در صورتی که توانایی حضور در جامعه برای طی کردن مراحل درمان را ندارند، می توانند از این روش جدید یعنی نمونه گیری در منزل استفاده نمایند که تنها نیاز است که هزینه آن را بر اساس استاندارد قیمت تعیین شده آن پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است که امروزه هر روشی که در اجتماع در جریان است را می توان با روش های مشابه یا جایگزین، جابجا کرد و برای این منظور تنها به همت و کمک افراد جامعه نیاز خواهیم داشت تا بتوان روال تعیین شده یا روش جایگزین شده را به شیوه احسن به انجام رساند و رضایت های ناشی از این روش را با مشاهده شادی افراد کسب نمود.

حال می توان دریافت که هزینه نمونه گیری در منزل به مثابه امکانات و رفاهی که برای افراد جامعه تدارک دیده شده است بسیار ناچیز است، زیرا در یک زمان واحد می توان از تخصص پزشکان و افراد متخصص در نمونه گیری در منزل نیز بهره برد

تنها نکته ای که به افراد پیشنهاد می شود آن است که سعی نمایند از مکان مطمئن خود درخواست آزمایش ها و نمونه گیری های مورد نیاز خود را داشته باشند تا نتیجه نمونه گیری به طور دقیق انجام شود و بتوانند ادامه روند درمان بیماری خود را طی نمایند.

نمونه گیری در منزل برای چه افرادی مناسب تر است و تا چه اندازه می تواند برای آن دسته از افراد سودمند باشد؟

همان طور که در پاراگراف قبلی بیان شد، روش نمونه گیری حائز اهمیت است و افراد هم به دلایل مختلف به انجام آن تمایل دارند

این تمایل به طور یقین از عواملی نشأت می گیرد که هر یک از آن ها پارامترها و فاکتور های اصلی در انجام نمونه گیری در منزل هستند که می تواند بر اساس برخی شرایط و امکانات برای افراد خاص سودمند هم باشد.

امروزه نمونه گیری در منزل برای همه افراد امکان پذیر است و افراد جامعه در هر سن، قشر یا شرایطی که باشند می توانند از این روش استفاده نمایند، اما به طور خاص می توان این روش را برای برخی افراد جامعه سودمند تر دانست که با انجام آن به آسایش بیشتری خواهند رسید.

در جامعه انسانی افرادی هستند که به طور واقعی مشغله های کاری زیادی دارند، در نتیجه نمی توانند همچون افراد معمولی در جامعه حضور داشته باشند و به کارهای مورد نیاز خود در ساعت های خاص بپردازند

به عبارتی زمان برای این دسته از افراد بسیار مهم است و نمی توانند برای برخی کارها ساعت های طولانی در صف انتظار باشند، از این رو تمایل بیشتری خواهند داشت که به روش های ساده تر و جدید تر امروزی روی آورند تا قادر به تأمین نیازهای خود باشند.

علاوه بر افراد فوق، کودکان و حتی سالمندان هم دسته دیگری از اقشار جامعه هستند که به دلیل عدم توانایی های خود نمی توانند در صف های طولانی انتظار بایستند و همین خود عاملی شده است تا این افراد هم برای انجام کارهای درمانی خود از جمله همین نمونه گیری ها به کار در منزل روی آورند.

دسته سومی که تمایل به انجام کارهای درمانی در منزل دارند و به عنوان مثال تنها راه پیش روی آن ها همین کارهای قابل انجام در منزل است، افراد جانباز ناتوان در حرکت و یا افرادی که به دلایل مختلف به بیماری های خاصی مبتلا شده اند و نمی توانند در جامعه حضور یابند یا افراد معلول و ناتوان در حرکت برای انجام نمونه گیری در منزل تمایل بیشتری دارند و به عبارت بهتر شاید بتوان گفت که این افراد تنها راه درمانیشان همین کارهای قابل انجام و پیگیری در منزل است که قطعاً هزینه ای معین و مشخص نیز در پی خواهد داشت.

جالب است بدانید که روش نمونه گیری در منزل به یک روش بسیار رایج در جامعه تبدیل شده است و تا حدود بسیار زیادی نیز توانسته است توجه افراد را به خود جلب نماید و تا میزان قابل توجهی هم نیازهای جامعه را مرتفع گرداند، با این تفاسیر می توان روش نمونه گیری در منزل را با جدیت بیشتر دنبال کرد و آثار خوب آن را در مقابل هزینه پرداختی به وضوح مشاهده نمود.

روش های امروزی می تواند جایگزین بسیاری از نیازهای افراد باشد که به طرق مختلف اجتماعی و اقتصادی قابل انجام است، از این رو افراد جامعه هم می توانند با انجام این روش ها به آسایش بیشتری برسند و به تبع آن، اطمینان خاطر بیشتری را با دریافت نتیجه دقیق دریافت نمایند و موجب خرسندی بیشتر آن ها گردد

نمونه گیری در منزل توسط چه کسی انجام می شود و کدام آزمایش ها را در بر دارد

همان طور که مشخص گردید نمونه گیری در منزل به روشی رایج در جامعه تبدیل شده است که امروزه مورد توجه افراد نیز قرار گرفته است

سئوالی که در این زمینه مطرح است آن است که به طور واقعی چه کسی می تواند روش نمونه گیری در منزل را انجام دهد، برای پاسخ به این سئوال باید گفت فرد نمونه گیر، فردی است که تخصص های لازم نمونه گیری را در امور پزشکی دارد و به عنوان فرد توانمند و متخصص در این امر شناخته شده است.

گاهاً دیده شده که برخی از افراد به طرق تجربی در امر نمونه گیری توانمند شده اند که به آن ها افراد تجربی در امر نمونه گیری گفته می شود، بدون شک نمی توان به این افراد اطمینان داشت و یا کار نمونه گیری را به آن ها سپرد

زیرا ممکن است در صورت سهل انگاری عمدی یا سهوی، نتیجه آزمایش به طور دقیق تعیین نگرددف در نتیجه هزینه ای که شما برای روش نمونه گیری در منزل پرداخت کرده باشید به هدر برود و علاوه بر آن، نتایج آزمایش و درمان های ناشی از آن چیزی باشد که به ضرر درمانی شما منجر شود که بیشتر از قبل هزینه شما هدر رفته و نتیجه کارتان نیز پایمال خواهد شد.
با این تفسیر می توان گفت انجام روش نمونه گیری در منزل، باید آزمایش های متنوعی را در بر گیرد که هر یک از آن ها به تخصص خاص خود نیاز دارد که باید برای انجام آنها توجه بیشتری را لحاظ کرد، این آزمایش ها عبارت هستند از:

1-  آزمایش خون.
2-  آزمایش هورمون.
3-  نمونه گیری ادرار.
4-  آزمایش تیروئید.
5-  تست بارداری.
6-  نمونه گیری پاتوبیولوژی.
7-  نمونه گیری هماتولوژی.
8-  تست اعتیاد.
9-  نمونه گیری بزاق.
10-  و بسیاری از نمونه گیری های دیگر.
از عناوین آزمایش ها و نمونه گیری های فوق مشخص است که هر یک از آن ها برای نیازهای درمانی برخی افراد به کار می رود که برای آن ها بسیار با اهمیت است که نتیجه آزمایش و نمونه گیری همانی باشد که برای درمان خود به آن نیاز دارند

پس می توان به تخصص افراد توجه داشت که آیا توانایی آن ها در انجام هر یک از آزمایش ها و نمونه گیری ها قابل اعتبار است و این اعتبار تأیید شده است؟ به هر حال باید برای انجام نمونه گیری در منزل توسط افراد نمونه گیر ماهر در مراکز درمانی خاص، درخواست خود را اعلام نمایید.

درخواست نمونه گیری در منزل در کجا انجام می شود؟

نمونه گیری در منزل با یک درخواست آغاز می شود و روش های مختلفی هم برای ثبت آن درخواست وجود دارد که در این بخش به این موارد خواهیم پرداخت، در واقع هر فردی که قصد نمونه گیری در منزل دارد، خود یا همراه آن می تواند به مراکز آزمایشگاهی عمومی و حتی خصوصی که مورد قبول است مراجعه نماید و درخواست خود را به صورت عینی، کتبی یا شفاهی به مرکز آزمایشگاهی ارسال نماید.

از آن جا که مراکز آزمایشگاهی واحدی به نام پذیرش دارند که برای پاسخگویی به بیماران و همراهان بیماران است، می تواند مرجع قابل اطمینانی برای دریافت راهنمایی های لازم در امر ثبت درخواست برای نمونه گیری در منزل باشد، از این رو توصیه می شود مراجعین محترم در مراکز آزمایشی حتماً اطلاعات مورد نیاز خود را از واحد پذیرش دریافت نمایند.

توصیه دیگری که در زمان مراجعه به پذیرش می شود آن است که مراجعین بتوانند نیاز درمانی خود را به انجام آزمایش های مورد نظر با بیان عبارات درست انتقال پیام نمایند و برای مستند بودن درخواست هایشان بهتر است نسخه پزشک یا نتایج آزمایش های قبلی را به واحد پذیرش نشان دهند تا واحد پذیرش با برآورد نیاز اصلی بیمار، فرد نمونه گیر مناسب با آزمایش های بیمار را به منزل بیمار ارجاع دهد.

چند روش ثبت درخواست برای انجام روش نمونه گیری در منزل وجود دارد و هر روش برای چه شرایطی مناسب است؟

تا اینجای مطلب مشخص گردید که فرد برای انجام روش نمونه گیری در منزل باید به مراکز آزمایشی مورد نظر خود مراجعه نماید و به ثبت درخواست خود بپردازد، این درخواست ها باید با تکنیک های خاصی انجام گیرد که روش ثبت خاص خود را دنبال خواهد کرد که مناسب شرایط به خصوصی نیز خواهد بود، روش های ثبت درخواست نمونه گیری در منزل عبارت هستند از:

1-  بعد از آن که همراه بیمار به مرکز آزمایشگاهی مورد نظر خود مراجعه کرد باید به بخش پذیرش رفته و درخواست خود را در آن جا به طور رسمی بیان نماید

در زمانی که این روش حضوری برای درخواست نمونه گیری در منزل در پیش گرفته می شود، می توان هماهنگی های لازم برای نمونه گیری را نیز به صورت حضوری با بخش پذیرش به انجام رساند و تمامی اطلاعات حضور فرد نمونه گیر، ساعت و تاریخ مراجعه وی و غیره را تنظیم کرد و برای آن زمان آماده شد.

2-  روش دوم که به صورت تلفنی انجام می شود نیز روشی راحت تر است که افراد بیشتر به آن تمایل دارند، در این روش شماره مرکز درمانی و گرفتن شماره داخلی متناسب با نیاز ثبت درخواست را انتخاب نمایید و آن ها را با گوشی همراه یا ثابت شماره گیری نمایید.

3-  در این زمان مسئول پشت خط که به عنوان مسئول پاسخگویی به سئوالات بیماران است می تواند راهنمایی های لازم را برای شما بیان نماید که هر یک از اطلاعات وی برای همراه بیمار یک راهگشای مناسب و اصولی خواهد بود

در این زمان است که اطلاعات مهم تر از جمله زمان، تاریخ انجام نمونه گیری و نیز مشخصات فردی نمونه گیر هم به متقاضی داده می شود تا در رأس زمان و تاریخ مورد نظر به انجام آزمایش های مورد نیاز خود بپردازد.

4-  روش تلگرام هم یک روش جدید در ارسال اطلاعات و پیام رسانی است که توسط استفاده از گوشی های هوشمند با وارد شدن به شبکه های اجتماعی مقدور شده است،

با این تفسیر مشخص می شود که با دریافت شماره تلگرامی مرکز آزمایشگاهی مورد نظر خود می توانید ارتباط مؤثری را با مرکز آزمایشگاهی داشته باشید و آن را توسط بیمار با شرایط آزمایشی بیمار به اطلاع مرکز آزمایشگاهی برسانید

ثبت شماره تلفن ثابت و همراه بیمار به همراه ساعت حضور فرد نمونه گیر در روال ثبت درخواست نمونه گیری در منزل نیاز است که وارد شود.

نکته اصلی در زمان ارسال اطلاعات بیمار در تلگرام آن است که شما باید شماره تلگرامی درست و دقیق را از پرسنل آزمایشگاه دریافت نمایید و بخواهید که اطلاعات را پس از دریافت یک تأییدیه داشته باشد که همان مهر و امضای مرکز آزمایشگاهی باشد، در واقع علاوه بر روش تلگرامی می تواند در آینده نزدیک روش های دیگری برای ارسال اطلاعات به مرکز آزمایشگاهی وجود داشته باشد.

 

5-  روش پر کردن نمونه فرم تکمیلی به صورت اینترنتی هم یکی دیگر از روش های درخواست نمونه گیری می باشد که به صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می شود که می توانید به آسانی و در هر زمان که برایتان مقدور باشد درخواست خود را ثبت نمایید.
در زمان ثبت درخواست های اینترنتی نیاز است که اطلاعات خود و نیازهای خود را به صورت جامع ارسال نمایید تا مرکز پس از دریافت آن اطلاعات، بتواند نیاز شما را به درستی تشخیص دهد و در راستای انجام نمونه گیری در منزل به شما یاری رساند، فیلدهای اطلاعاتی که در صفحه پر کردن فرم وجود دارد عبارت هستند از:
•    نام متقاضی، نام شخصی است که قرار است درخواست نمونه گیری در منزل را برای فرد بیمار پیگیری نماید.
•    نام بیمار، نام شخصی است که فرد نمونه گیری به مشخصات وی نیاز دارد تا بر اساس آن مراجعه حضوری در منزل را انجام دهد.
•    سن بیمار که برای برنامه های پزشکی مورد نیاز است و باید با دقت ویژه ای آن را وارد نمود تا برنامه ریزی های مرکز آزمایشگاهی برای آن تدارک دیده شود.
•    بارگذاری عکس نسخه درمانی یا نسخه انجام آزمایش مورد نیاز و متناسب با نیازهای بیمار از سوی پزشک معالج وی، در واقع یکی از مهم ترین مواردی که در انجام نمونه گیری نیاز است همین نسخه درمانی و پزشکی بیمار است که منجر می شود تا لیست کامل نیازهای بیمار برای آزمایش و نمونه گیری در منزل تعیین گردد.
در واقع نسخه پزشک است که تعیین می کند فرد نمونه گیر مستخدم در مرکز آزمایشی برای فرد بیمار چه آزمایش هایی را انجام دهد و این آزمایش ها تا چه میزان برای وی اثر بخش است و امکانات اولیه برای انجام آزمایش باید چه باشد تا بتوان نمونه گیری را به درستی انجام داد.

در واقع فرد نمونه گیر با توجه به نیازهای درمانی بیمار امکانات لازم را برای نمونه گیری در منزل فراهم می کند تا  نتیجه درست آزمایش ها در همان مراجعه اولیه به منزل بیمار حاصل گردد، در واقع فرد نمونه گیر هم سعی می کند تا با روش های مختلف و درست بتوان در کوتاه ترین زمان به نتیجه دست یافت.
•    ثبت تلفن همراه برای نیاز تماس در لحظه.
•    ثبت تلفن ثابت برای ثبت نیاز به تماس در صورت عدم پاسخگویی به شماره همراه.
•    ثبت آدرس محل سکونت جهت مراجعه فرد نمونه گیر به محل زندگی فرد بیمار.
•    تعیین ثبت تاریخ درخواست جهت مراجعه برای انجام نمونه گیری.
•    تعیین ثبت ساعت درخواست جهت مراجعه برای انجام نمونه گیری.
•    تعیین تاریخ درخواست برای انجام نمونه گیری.
•    تعیین ساعت درخواست برای انجام نمونه گیری.
•    در آخر هم ثبت دکمه ارسال درخواست.
•    ارسال فرم نظر سنجی نیز برای کمک به پرسنل آزمایشگاهی می تواند مؤثر باشد.
توجه داشته باشید در صورتی که روش تلفنی را برای ثبت درخواست انتخاب کرده باشید می بایستی تاریخ انجام نمونه گیری را برای همان روز داشته باشید و اگر هم ثبت درخواست خود را به صورت اینترنتی ارسال کرده باشید باید تا قبل از ساعت 12 برای همان روز درخواست ارسال کنید.

نکته مهم دیگر آن است که اگر تقاضای درخواستی شما بعد از ساعت 12 باشد، درخواست شما برای ثبت در لیست روز بعد قرار می گیرد که نمونه گیری شما هم برای روز بعد خواهد بود، در یک عبارت کلی می توان گفت که ثبت درخواست برای همان روز انجام می شود و تدارکات لازم برای ارسال هم به آن روز ختم می شود.

تنها در ثبت اینترنتی است که تاریخ و ساعت شما باید متناسب با زمان مورد نظر خود شما باشد.

جزئیات تماس تلفنی برای ثبت درخواست نمونه گیری در منزل چیست؟

زمانی که افراد متقاضی نمونه گیری در منزل روش تلفنی را برای ثبت درخواست خود انتخاب می کنند، باید به ریزه کاری و جریان های آن توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند با سرعت بهتری درخواست خود را پیگیری نمایند

زمانی که متقاضی نمونه گیری در منزل سعی دارد با روش تلفنی درخواست را ثبت نماید، می بایستی درخواست پزشک را به هر روشی که ممکن باشد به مرکز آزمایشگاهی ارسال نماید.

به عنوان مثال می تواند تصویر درخواست پزشک را به صورت ایمیل، تلگرام، فکس یا هر روش دیگر به متصدی آزمایشگاه ارسال نماید و برای درخواست خود قید نماید که می خواهد تست و آزمایش انجام دهد، توضیحات نشان می دهد که شرایط آزمایش با شرایط بیمار باید منطبق باشد و این تطبیق برای آزمایش ضروری است.

زمانی که فرد به صورت تلفنی با متصدی آزمایشگاه تلفنی صحبت می کند، باید آدرس منزل بیمار را بدهد و شماره تماس و راه ارتباطی با بیمار را به اطلاع متصدی پذیرش آزمایشگاه برساند، با این شرایط می توان گفت که آزمایشگاه در ساعت خاص نمونه برداری را توسط فرد نمونه گیر به انجام می رسد.

هزینه آزمایش و نمونه برداری های مطرح شده در نسخه آزمایش با تعرفه تعیین شده مشخص می شود که بعد از محاسبه متصدی پذیرش آزمایشگاه مبلغ اعلام می شود، این مبلغ از سوی فرد مراجعه کننده پرداخت می شود.

روش پرداخت هم می تواند به صورت دادن شماره فیش پرداختی یا روش کارت به کارت برای مرکز آزمایشگاهی باشد.
به هر حال می توانید اطلاعات پرداختی را به شیوه های مختلف از متصدی پذیرش بیمارستان سئوال کنید و او نیز راهنمایی های لازم را به شما خواهد گفت، با این برنامه فرد نمونه گیر در زمان تعیین شده در منزل حاضر شده و به انجام آزمایش مشغول می شود.

از این رو می توان نمونه برداری را به نحو مطلوب به پایان رسانید.
نکته ای که در این زمان باید به آن توجه شود آن است که در زمان مراجعه فرد نمونه گیر به منزل، بایستی کارت پرسنلی محل آزمایشگاه و نیز کارت پرسنلی وی را بررسی نمایید و در صورت صحت مشخصات تعیین شده از سوی مرکز آزمایشگاهی؛ اجازه ورود وی را به منزل خود بدهید تا بتوانید با اطمینان بالایی آزمایش خود را انجام دهید.

شرایط فرد نمونه گیر برای انجام نمونه گیری در منزل چیست؟

زمانی که به هر روش ممکنی درخواست نمونه گیری در منزل انجام شود، می توان شرایط مختلفی را برای انجام نمونه گیری جهت فرد نمونه گیر مطرح کرد، به عبارت دیگر بعد از تعیین و هماهنگی زمان نمونه برداری، فرد نمونه بردار در زمان تعیین شده در محل که همان آدرس منزل بیمار است حاضر می شود.

فرد نمونه گیر یا همان فرد نمونه بردار با وسایل و ظروف نمونه برداری به آدرس در محل ظاهر می شود، در واقع باید گفت که روی این وسایل، لیبل های آزمایشی هم قرار داده می شوند تا مشخص باشد که قرار است برای بیمار چه آزمایش ها و نمونه برداری هایی انجام شود.

بعد از هماهنگی های به عمل آمده و ثبت ساعت خروج باید فرد نمونه بردار از محل خارج شود و این موارد در زمان ثبت درخواست تعیین شده اند، نمونه برداری در زمان رسیدن فرد به درب منزل بیمار با کارت پرسنلی مرکز آزمایشگاهی و نیز کارت مشخصات فردی همراه است که بررسی آن ها باید از سوی خانواده فرد بیمار چک شود.

بعد از اطمینانی که از شرایط فرد نمونه بردار حاصل می شود، می توان نمونه برداری را به راحتی در منزل انجام داد و این نکته حاوی تطبیق شرایط با استاندارد های آزمایشگاهی مرکز مورد نظر است، در پایان نمونه برداری باید هزینه ایاب و ذهاب فرد نمونه بردار توسط همراهان بیمار پرداخت گردد و همراهان بیمار یا خود بیمار هم باید قبض پذیرش تحویل بیمار یا همراه بیمار را از وی دریافت نمایند با این تفسیر صحت انجام نمونه برداری به درستی انجام شده است و نتیجه آزمایش به روش مطلوب به بیمار ارسال می شود تا سهولت امر نمونه برداری به نقطه انتهایی خود برسد.

عوامل مؤثر بر قیمت نمونه برداری در منزل شامل چه مواردی می باشد؟

هزینه نمونه برداری در منزل به مواردی وابسته است که هر یک از آن ها به نحوی برای تعیین قیمت نمونه برداری در منزل تعریف شده اند، این موارد عبارت هستند از:

1-  هزینه آزمایش ها باید با تعرفه خدمات آزمایشگاهی مطابقت داشته باشد و برای آن ها نیاز است که تعرفه بر طبق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعیین گردد.

2-  هزینه نمونه برداری می تواند طبق تعرفه مرکز آزمایشگاهی باشد و این مبلغ بر اساس محل آدرس متقاضی و نیز محدوده آدرس منزل در زمان ثبت درخواست نمونه برداری در منزل تعیین می شود.

3-  هزینه ایاب و ذهاب فرد نمونه بردار هم به هزینه های تعیین شده جهت نمونه گیری در منزل اضافه خواهد شد و همگی آن ها به صورت مجموع در بر آورد نهایی هزینه اثر گذار هستند.
قابل توجه است که هزینه های مطرح شده در فوق برای تعیین مبلغ آزمایش اثر گذار است و هر یک از آن ها مواردی هستند که به عنوان عوامل مؤثر بر قیمت نمونه گیری در منزل اثر خواهند گذاشت، نکات بسیار زیادی وجود دارد که به صورت تجمیع می توان آنها را جزو عوامل مؤثر بر قیمت نمونه گیری در منزل عنوان نمود.

شاید بتوان گفت: نوع مرکز آزمایشگاهی نیز می تواند از عوامل مؤثر بر قیمت نمونه گیری در منزل باشد که همان اعتبار مرکز آزمایشگاهی است، در واقع هر مرکز آزمایشگاهی با توجه به امکانات خود، هزینه های مصرف شده را از متقاضی خود دریافت می کند، این تفاوت هزینه در ارائه خدمات به متقاضی متغیر است.

به عنوان مثال مراکزی هستند که شیوه ارسال فرد نمونه گیر یا روش ارسال نتیجه آزمایش و یا روش ثبت درخواست های متفاوتی را دارند و سعی می کنند آن ها را در اختیار متقاضیان خود قرار دهند، این روش ها، شیوه ها و هزینه های زیادی دارد که برای مسئولین مراکز آزمایشگاهی هزینه بر است و اگر مرکز آزمایشگاهی تخصصی و خصوصی باشد، هزینه دریافتی هم به تبع امکانات و هزینه های جانبی آن بیشتر است.

میزان تخصص فرد نمونه بردار برای انجام آزمایش ها و نمونه برداری های داخل منزل هم یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت نمونه برداری است که می توان آن را از تجربه نمونه گیر و تخصص وی دانست

در واقع برای آزمایش های ویژه که به نمونه برداری های تخصصی تر نیاز دارد، تنها باید از افراد متخصص آن جهت نمونه برداری استفاده نمود.

با این حال دیده شده است که بسیاری از افراد در مراکز دروغین آزمایشگاهی سعی دارند که آزمایشگاه و حتی فرد نمونه گیر مستخدم در مرکز خود را قانونی جلوه کرده، در حالی که نتیجه کار آن ها چیز دقیقی نیست و نباید به این راحتی به آن ها اعتماد کرد، توصیه می شود برای شناخت این مراکز و نیز افراد نمونه بردار ارسالی از سوی آنان، توجه و اهتمام ویژه داشت و بعد از بررسی های به عمل آمده می توانید اجازه ورود فرد نمونه گیر را به منزل خود بدهید.

نتیجه آزمایش و نمونه برداری های انجام شده در منزل چگونه به اطلاع فرد بیمار خواهد رسید؟

زمانی که نمونه برداری در منزل توسط فرد نمونه بردار انجام شود، تنها یک قبض پذیرش بیمار از سوی وی به بیمار داده می شود و نتیجه آن به روش های مختلف می تواند در اختیار بیمار قرار داده شود، روش نمونه برداری برای انجام دقیق به نسخه پزشک معالج نیاز دارد و تا این نسخه از سوی بیمار یا همراه وی به اطلاع مرکز آزمایشگاهی نرسد، نمی توان به نتیجه آزمایش اطمینان داشت.

توصیه مهمی که در این بخش به بیماران داده می شود آن است که آزمایش ها و نمونه برداری های لازم در امر درمان خود را در اسرع وقت انجام دهند و برای آن برنامه ریزی درستی داشته باشند تا نسخه پزشک دقیقاً همان نیازی باشد که به آن خواهند داشت، نتیجه آزمایش باید با تعداد درخواست های بیمار مطابقت داشته باشد و همان چیزی باشد که بعد از پرداخت هزینه بیمار باید به درمان بیماری های خود بپردازد.

در واقع می توان دریافت که اطلاع از نتیجه آزمایش این امکان را میسر می سازد که روش های بیان شده در اسرع وقت انجام شود، این روش ها عبارت هستند از:
1-  دریافت نتیجه آزمایش به صورت حضوری به بیمار داده می شود و این تحویل نتیجه به بیمار با دریافت قبض پذیرش بیمار انجام می شود.
2-  فرد نمونه بردار آدرس وب سایت مرکز آزمایشگاهی را به فرد بیمار می دهد و بیمار در زمان تعیین شده قبلی از سوی فرد نمونه گیر به سایت مراجعه کرده و نتیجه آزمایش خود را ملاحظه خواهد کرد، این روش یک روش جواب دهی آنلاین است که در هر زمانی امکان پذیر است.
3-  روش ارسال نتیجه آزمایش با پیک که در این روش نیاز است هزینه ارسال نتیجه با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به پیک داده شود.
4-  روش دریافت نتیجه از طریق ایمیل داده شده از سوی فرد بیمار یا همراه وی.
5-  روش دریافت نتیجه از طریق فکس داده شده از سوی فرد بیمار یا همراه وی.
6-  روش دریافت نتیجه از طریق تلگرام داده شده از سوی فرد بیمار یا همراه وی.
نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد آن است که جواب و نتیجه آزمایش تنها در زمانی به فرد بیمار داده می شود که بیمار هیچ گونه بدهی به مرکز آزمایشگاهی نداشته باشد و یا در درخواست های قبلی هزینه مانده ای برای پرداخت بیمار وجود نداشته باشد. در واقع آزمایشگاه در صورت خوش حساب بودن فرد بیمار نتیجه آزمایش را به وی خواهد داد و بیمار تنها با دریافت نتیجه آزمایش می تواند از نتیجه آن اطلاع یابد.

روش نمونه گیری آزمایش های تیروئید در منزل چگونه است؟

روش نمونه گیری آزمایش های تیروئید در منزل، یک روش بسیار خوب برای بیماران ناتوان و خاص است، نمونه گیری در منزل برای انجام آزمایش های تیروئید به روش متداول خود انجام می شود.

در واقع می توان گفت که این روش یعنی آزمایش تیروئید در منزل یکی از پر کاربرد ترین روش های درمانی در منزل است که به صورت عمده می توان تقاضای آن را درخواست داد.

اگر فردی در منزل شما به کاهش یا افزایش ناگهانی وزن دچار شد، اگر به ریزش موی سر و یا التهاب در گردن مبتلا شد و یا آن که به صورت ناگهانی در روحیه وی تغییری حاصل آمد، می توانید دمای بدن وی را اندازه گیری نمایید و وی را به انجام یک آزمایش تیروئید در منزل تشویق نمایید.

برای یافتن علت آزمایش تیروئید توصیه می شود تا شرایط مذکور را هر 5 سال یک بار مورد آزمایش خود قرار دهید و توسط پزشک معالج به درمان بیماری تیروئید بپردازید، پزشک معالج بر اساس نیازمندی های کوتاه تر بیمار به وضعیت فعلی وی پی برده و تیروئید وی را به درستی در منزل چک و بررسی خواهد کرد.

آیا چکاپ بدن هم با روش نمونه برداری در منزل انجام می شود؟

به طور کلی روش های امروزی توانسته اند درمان بسیاری از بیماری ها را با روش های نمونه گیری در منزل آغاز و ادامه دهند تا بیمار به بهبودی بهتر و کامل تری دست یابد، به عنوان مثال یکی از آزمایش های عمومی افراد که همه از آن استفاده می کنند را نام می بریم که اهمیت روش نمونه برداری در منزل بیشتر آشکار گردد.

آزمایش چکاپ کامل در منزل یکی از آزمایش هایی است که عموم افراد به صورت حداقل یکبار در سال آن را انجام می دهند و سعی دارند که با روش های خاصی آن را در منزل انجام دهند.

برای آن دسته از افراد که می خواهند چکاب کامل بدن خود را در منزل انجام دهند، این امکان وجود دارد که روش خانگی نمونه گیری در منزل را انجام دهند.

توصیه می شود افراد با سن بالاتر به صورت دوره ای از روش نمونه برداری در منزل استفاده نمایند و با روش نمونه برداری به منظور چکاپ کامل بدن خود اقدام نمایند، با این تفسیر مشخص می شود که افراد بالای 50 سال سن و یا اشخاصی که سابقه های بیماری های مختلف را دارند، می توانند این روش را برگزینند، جالب توجه آن است که تنها در مراکز آزمایشگاهی محدودی امکان آزمایش های وسیعی همچون چکاپ بدن انجام می شود که قطعاً هزینه آن به خاطر اندک بودن امکانات آن بیشتر است.

افرادی هم که دارای چربی خون، قند خون، دیابت، بیماری های کلیه و ادرار، بیماری تیروئید یا انواع سرطان  هستند، می توانند از روش نمونه برداری در منزل استفاده کرده و آزمایش های چکاب کامل بدن خود را انجام دهند، این جریانات نشان می دهد که روش های خانگی تا حد زیادی نیازهای افراد جامعه و اقشار ناتوان جسمی را فراهم آورده است.

هزینه نمونه گیری در منزل به چند دسته تقسیم می شود؟

هزینه نمونه گیری در منزل به دو روش روتین و غیر روتین انجام می شود که آزمایش های مختلفی را در بر دارد، این آزمایش ها برای حالت های روتین شامل آزمایش خون یا آزمایش ادرار و مدفوع می باشند و آزمایش های غیر روتین شامل آزمایش های مغز نخاع، آزمایش های کشت تراشه و نمونه سلولی، یا حتی آزمایش های تخصصی می باشند.

هزینه های نمونه گیری بر اساس فرم قیمت نمونه برداری در منزل متفاوت است و هر یک از این موارد در هزینه های آن اثر دارد، این تفاوت در هزینه به بخش های اساس روش کار و نیز ابزار های لازم برای دریافت نتیجه مطلوب، می باشد و تا زمان دریافت نتیجه آزمایش برای ارائه به پزشک معالج می تواند در نظر گرفته شود.

جدید ترین روش ثبت درخواست برای انجام نمونه گیری در منزل چیست؟

روش های مختلفی که برای ثبت درخواست نمونه گیری در منزل وجود دارد را در این مطلب بیان کردیم، اما در این قسمت از متن قصد داریم جدیدترین روش ثبت درخواست نمونه گیری در منزل را برای شما تشریح نماییم، این روش روش هوم ویزیت (home vizit) نام دارد که امروزه به عنوان یک استارت آپ فعال در پزشکی شناخته شده است.
این روش ثبت درخواست در زمینه خدمات پزشکی و مراقبتی در منزل عمل می کند و به صورت یک پلت فرم تخصصی کار خود را انجام می دهد، بیماران هم با همین پلت فرم استارت آپی به ارتباط با مرکز آزمایشگاهی مورد نظر خود دست خواهند یافت و به نوعی ارتباط با پرستاران و فیزیوتراپ ها با آن میسر می شود.

در واقع این روش تنها در مراکز درمانی خاص و محدودی وجود دارد که دارای امکانات ویژه و گسترده تری باشند، چنین مراکزی سعی دارند تا تکنولوژی های نوین را برای مرکز درمانی خود استفاده نمایند.
فناوری های روز دنیا در همه عرصه های زندگی افراد سعی کرده است تا شیوه های نوین خود را به کار بسته و با بهترین و مؤثر ترین روش های ممکن به اجتماع مردم کمک نماید، حالت های متعددی که فناوری های روز دنیا برای استفاده از تکنیک های خود ظاهر کرده است، چیزی نیست که بتوان با یک اشاره به آن پی برد.
در واقع می توان گفت که روش فناورانه امروز سعی کرده است تا با ابداع استارت آپ های فعال بسیاری از امور زندگی را به صورت اتوماتیک انجام دهد و تنها مراکز و مکان هایی می توانند از این دانش فناورانه استفاده نمایند، که توان گستردگی بیشتر در آن ها دیده شود و بخواهند که رضایت بیشتری را برای مشتری به دست آورند.

چنین مراکزی در ازای امکانات خود، هزینه های بیشتری را نیز از بیمار دریافت خواهند کرد تا به وسیله آن بتوانند شرایط ایجاد شده در مرکز را به نحو مطلوب ادامه دهند، در این زمان مشاهده می شود که بسیاری از نیازهای اجتماع نیز با همین استارت آپ ها تأمین شده است و تنها به دانش رسانه ای در آن نیاز است تا افراد با اطمینان بالا به اعتبار مرکز آزمایشگاهی مورد نظر خود رغبت بیشتری نشان دهند.

دانش استارت آپ های امروزی در امر پزشکی بسیار فراتر از گذشته بوده است و همه روزه سعی شده است تا روش های نوین، جایگزین روش های قدیمی و سنتی گردد و موارد مطلوب برای این امر میسر گردد

با این تفسیر دیده می شود که بسیاری از استارت آپ ها با روش های نوین خود را هماهنگ کرده و رفاه بیشتری را برای متقاضیان خود فراهم آورده اند.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید متشکریم و امیدواریم که مطالب آن برای شما آموزنده بوده باشد و بهره کافی و لازم را از آن کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×