آلفا طب

تعرفه ویزیت بیمار در منزل

تعرفه ویزیت بیمار در منزل

در این نوشتار با بررسی موضوع تعرفه ویزیت بیمار در منزل در خدمت شما خوانندگان و مخاطبین عزیز هستیم. با ما همراه باشید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 

021-26851095

09124885082

گاهی اوقات بعضی از افراد دچار بیماری هایی می شوند که به منظور درمان آن قادر نیستند به مطب مربوطه مراجعه کنند.

معمولا همه ما هنگامی که بیمار می شویم، به دلیل احساس درد و ناراحتی زیاد، تمایل داریم روش هایی را مورد استفاده قرار دهیم تا از طریق آن مسافتی که میان منزل ما و مطب مورد نظر وجود دارد، را به کمترین حد ممکن برسانیم.

به همین جهت از بین مراکز درمانی گوناگون، مرکزی را انتخاب خواهیم کرد که از محل سکونت ما دور نیست. یکی از موضوعات مهمی که ما می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم و همچنین درباره آن بحث کنیم، این است که همه افراد می توانند با پرداخت و تقبل کردن میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل خود توسط پزشکان عمومی و متخصص معاینه شوند.

بنابراین، برای برطرف شدن ابهامات و آشنا شدن با چنین شیوه های درمانی در این مقاله قصد داریم به پاسخ پرسش های زیر بپردازیم.
1.    پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل برای چه کسانی مناسب است؟
2.    چه عواملی بر تعیین میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل موثر می باشد؟
3.    با پراخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل چه خدماتی ارائه می شود؟
4.    چه زمانی پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل ضروری خواهد بود؟
5.    تعرفه ویزیت بیمار در منزل توسط چه پزشکانی تعیین می شود؟
6.    هنگام پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
7.    چه زمانی مدت حضور پزشک باعث افزایش تعرفه ویزیت بیمار در منزل خواهد شد؟
8.    وظیفه پزشکان قبل از دریافت تعرفه ویزیت بیمار در منزل چیست؟
9.    آیا محل سکونت بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل تاثیر گذار است؟
10.    روش درمانی مورد استفاده چه تاثیری بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل دارد؟
11.    آیا میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل با تعرفه ویزیت بیمار در درمانگاه متفاوت است؟
12.    تقبل کردن تعرفه ویزیت بیمار در منزل چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

در بسیاری از موارد، برای افراد این موضوع پیش آمده که محل زندگی آنها به کلینیک های درمانی نزدیک نبوده و با آنجا فاصله زیادی داشته باشد. به طوری که در چنین شرایطی فرد مجبور خواهد شد این مسافت طولانی را طی کند. از این رو می تواند تعرفه ویزیت بیمار در منزل را پرداخت کرده و از خدماتی که پزشک در منزل به او ارائه می دهد، بهره مند شود.

در حال حاضر مراکز درمانی بسیار زیادی در سطح شهرهای کشور هستند که بدون هیچ گونه محدودیتی شرایطی را برای بیماران فراهم کرده اند تا پزشک را در کوتاه ترین زمان ممکن برای ویزیت و معاینه بیمار در منزل اعزام کنند.

در صورتی که فرد چنین شیوه ای را مورد استفاده قرار دهد، باعث می شود، او تحت فشار زیادی قرار نگرفته و بدون به همراه داشتن سختی خاصی از طریق بهترین شیوه درمانی بهبود پیدا کند. هدف کلینیک درمانی از ویزیت بیمار در منزل این بوده که بیمار بدون نگرانی و سختی درمان شود.

در تمام شهرهای کشور بیمار در منزل خود توسط پزشکان و متخصصان مختلف تحت درمان قرار می گیرد. گاهی اوقات ممکن است، بیمار به اندازه ای احساس درد و ناراحتی کند که از توانایی رفتن به مطب پزشک برخوردار نباشد،

ویزیت در منزل برای افراد زیر مناسب خواهد بود:

•     افرادی که به دلیل نداشتن وسیله نقلیه، از شرایط رفتن به مطب پزشک برخوردار نمی باشند: این افراد می توانند از صرف نمودن هزینه ای اضافی مانند کرایه رفت و بر گشت به مطب و درمانگاه های پزشکی خودداری کنند.
•    مطب مناسبی در نزدیکی محل سکونت بیمار وجود ندارد: در چنین شرایطی بهترین راه این است که پزشک بیمار را در منزل ویزیت کند. زیرا باعث می شود، به طور سریع و بدون هیچ دغدغه و نگرانی درمان بیماری آغاز شود. در صورتی که مطب از محل سکونت فاصله زیادی داشته باشد، نه تنها بیمار مجبور به تحمل کردن سختی مسیرخواهد شد، بلکه زمان زیادی را هدر می دهد.
•    افرادی که شاغل هستند و به دلیل مشغله کاری زیاد نمی توانند به مطب یا مراکز درمانی مراجعه کنند، قادر هستند به جای رفتن به مطب پزشک از مزایای ویزیت در منزل بهره مند شوند.
•    افرادی که مشکلات جسمانی دارند: هنگامی که افراد به بیماری های جسمانی و حرکتی مبتلا می شوند، به سختی توانایی حرکت کردن یا راه رفتن را دارند. حتی ممکن است، با راه رفتن یا حرکت کردن به عضلات آنها صدمه و آسیب بیشتری وارد شود. در نتیجه منطقی ترین راه این است که از مراکز درمانی درخواست کنند تا پزشک به منزل آنها اعزام شود تا بدون اینکه بیماری آنها تشدید شود، هر چه سریعتر مراحل درمانی انجام گیرد.
•    کسانی که سالمند می باشند: ویزیت در منزل برای افراد مسن و سالمند مناسب ترین گزینه به شمار می آید.

به دلیل اینکه معمولا آنها به استراحت زیادی نیاز دارند و تا آنجایی که ممکن است، باید از فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد دور باشند.

سر و صدای بیش از اندازه و ترافیک سنگین این افراد را آزار خواهد داد. تعداد زیادی از افراد سالمند و سالخورده تحمل سختی راه و طولانی بودن مسیر را ندارند. در نتیجه ویزیت در خانه برای آنها بهترین روش درمانی خواهد بود.

•    افردی که از بیماری و مشکلات تنفسی رنج می برند و به دلیل آلودگی هوا بیرون رفتن آنها از خانه امکان پذیر نیست: هنگامی که هوا آلوده می باشد و افراد مبتلا به ناراحتی های تنفسی و آسم به بیرون از خانه می روند، باعث می شود،

هوا به اندازه کافی به ریه های آنها نرسد و دچار تنگی نفس شوند که این موضوع ممکن است، وضعیت بیمار را حادتر کرده و سلامتی او را به خطر بیاندازد. به همین جهت به چنین افرادی توصیه می شود که تا حد امکان در منزل توسط پزشک مورد نظر ویزیت شوند.

چه عواملی بر تعیین میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل موثر می باشد؟

هنگامی که بیماران قصد دارند، برای درمان بیماری خود به مطب پزشک مربوطه مراجعه کنند، لازم است، علاوه بر پرداخت هزینه ویزیت هزینه های دیگری را نیز تقبل کنند. به عنوان مثال می توان به هزینه های رفت و برگشت اشاره کرد. آنها نه تنها باید مبلغ های اضافی را بپردازند، بلکه مجبور می شوند، مشکلات دیگری مانند آلودگی هوا و رفت و آمد را نیز تحمل کنند.

باید گفته شود که میزان هزینه ای که باید برای ویزیت در منزل پرداخت شود، برای تمامی افراد یکسان خواهد بود، ولی گاهی اوقات وضعیت بیمار به گونه ای می باشد که برای درمان او باید خدمات ویژه ای را به کار گرفت و پزشکی که در منزل حاضر شده است، قادر به انجام این کار نیست.

در چنین مواقعی لازم است که مبلغ جداگانه ای برای آن خدمات در نظر داشته باشیم و این موضوع در تخمین نهایی تعرفه تاثیر زیادی دارد. در نتیجه پزشکان و مراکز درمانی تعرفه ویزیت بیماردر منزل را با توجه به عوامل گوناگونی تعیین خواهند کرد. این عوامل شامل موارد ذیل می باشند:
•    هزینه ای که پزشک باید برای رفت و آمد پرداخت کند.
•    وسایل و لوازمی را که پزشک برای درمان مورد استفاده قرار می دهد.
•    میزان تخصصی که پزشک در زمینه درمان و تشخیص بیماری دارد.
•    تعداد جلساتی که پزشک در منزل بیمار حضور دارد.
•    مدت زمانی که پزشک به منظور معاینه و درمان بیمار در منزل صرف می کند.

با پراخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل چه خدماتی ارائه می شود؟

هنگامی که تعرفه ویزیت بیمار در منزل پرداخت می گردد، پزشک خدمات زیر را در اختیار بیماران قرار خواهد داد که عبارتند از:

1.    وضعیت عمومی بیمار چک می شود: پزشک اوضاع و احوال عمومی بیمار را از نظر سلامتی تشخیص می دهد، همچنین بررسی وضعیت عمومی جسمی کودکان و بزرگسالان اهمیت بسیار زیادی دارد که افراد می توانند با پرداخت کردن هزینه ویزیت در منزل این کار مهم و حیاتی را انجام دهند.

2.    وضعیت دیابت بیمار بررسی می شود: کسانی که از بیماری دیابت رنج می برند شرایط فشار خون و قند آنها باید به طور مرتب توسط پزشک چک شود. در صورتی که بیماران دیابتی این تعرفه را پرداخت کنند، پزشک مشاوره های دارویی و غذایی را در منزل ارائه خواهد داد.

3.    مراقبت های ارتوپدی انجام می گیرد: افرادی که عضوی از بدن آنها دچار شکستگی شده و یا به بیماری آرتروز مبتلا هستند،

به دلیل اینکه نمی توانند به مطب پزشک مراجعه کنند، برای جلوگیری از تشدید بیماری، پزشک آنها را در منزل ویزیت می کند و با ارائه خدماتی مانند کینزوتیپینگ و چسب های ورزشی آنها را درمان می کند.

4.    بیماران قلبی تحت مراقبت قرار می گیرند: کسانی که بیماری قلبی دارند، یا عمل قلب انجام داده اند، پس از اینکه از بیمارستان مرخص شدند حتما باید تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند.

اگر آنها پرداخت هزینه ویزیت در منزل را تقبل کنند، پزشک رسیدگی ها و توجهات مناسب و داروهای ضروری را ارائه می دهد. متخصص قلب تمامی لوازم مورد نیاز را برای گرفتن اکو قلب در خانه به همراه دارد.

5.    افرادی که مشکلات روانی دارند، متخصص روانپزشک آنها را در منزل درمان خواهد کرد.
6.    پزشک رادیولوژیست سونوگرافی و رادیوگرافی را در خانه به بهترین شکل ممکن انجام می دهد.
7.     در صورتی که فرد تمایل داشته باشد، متخصص پوست و مو در منزل او خدمات مربوط به زیبایی و پوست از جمله بوتاکس را در اختیار وی می گذارد.

چه زمانی پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل ضروری خواهد بود؟

در بعضی از موارد افراد احساس می کنند که از توانایی رفتن به مطب پزشک برخوردار نیستند و تمایل دارند، در منزل توسط پزشک ویزیت شوند. به عنوان مثال افرادی که به دلایل مختلفی از جمله مشکلات جسمی حرکت کردن و راه رفتن برای انها امری دشوار است.

به همین جهت در صورتی که افراد قادر نباشند می توانند از موسسات درمانی درخواست کنند تا پزشکی که در زمینه درمان بیماری آنها تخصص دارد، به منزل اعزام شود. تعداد زیادی از خدمات بیمارستان ها و کلینیک های درمانی در منزل قابل اجرا شدن هستند،

همچنین در بعضی از مواقع ساخت مراکز درمانی به گونه ای می باشد که حضور و رفت و آمد بیمار در آنجا امکان پذیر نیست، بنابراین با توجه به چنین شرایطی بهترین راه این خواهد بود که افراد پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل را تقبل کرده و با پزشک مربوطه در خانه خود ملاقات داشته باشند.

تعرفه ویزیت بیمار در منزل توسط چه پزشکانی تعیین می شود؟

پزشکان عمومی و پزشکان متخصص پس از اینکه وضعیت فعلی بیمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند، در صورتی که لازم باشد، خدمات درمانی را در منزل ارائه خواهند داد. مهمترین پزشکانی که میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل را بر اساس میزان خدمات ارائه شده تعیین می کنند، عبارتند از:

پزشک عمومی، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص مغز و اعصاب، پزشک متخصص اورولوژی، پزشک متخصص چشم، پزشک متخصص حلق و بینی، پزشک متخصص پوست و مو، پزشک متخصص خون و آنکولوژی، پزشک متخصص طب فیزیکی، پزشک متخصص ارتوپد، پزشک متخصص داخلی، پزشک متخصص سیستم گوارش.

هر یک از این پزشکان بنا به درخواست بیمار به منزل اعزام شده و او را ویزیت خواهند کرد. آنها بر اساس میزان خدماتی که ارائه می دهند و روش های درمانی مورد استفاده، بیمار را از میزان تعرفه تعیین شده ثابت مطلع خواهند کرد.

هنگام پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

همه ما با تمام مراحل ویزیت شدن در مطب پزشک به طور کامل آشنا هستیم. به این صورت که هنگام مراجعه به مطب منتظر رسیدن نوبت می شویم و پس از اینکه وارد مطب شدیم پزشک ما را ویزیت خواهد کرد. معمولا پزشک برای هر کدام از بیماران مدت زمان زیادی را در نظر نمی گیرد،

ولی زمانی که ما تصمیم می گیریم، پزشک در منزل ما حاضر شود و ما را ویزیت کند، قطعا مدت زمان بیشتری را به منظور معاینه و برطرف کردن همه مشکلات صرف خواهد کرد.

ضرورت دارد که قبل از حضور پزشک و پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل چندین نکته را مورد توجه قرار داده و آنها را رعایت کنیم.

این نکات مهم شامل موارد زیر می شوند:

•    معمولا در موسسات درمانی مختلف ویزیت هر بیمار 20 الی 30 دقیقه طول خواهد کشید، ولی مدت زمان ویزیت شدن در منزل از مطب بیشتر می باشد و ما باید از آن به طور مفید استفاده کنیم.

بهتر است، پیش از اینکه مرکز درمانی پزشک مربوطه را به منزل ما اعزام کند یک سری از سوالات را طرح کرده و آنها را در ذهن خود مرور کنیم. کسانی که احساس می کنند، سوالات را فراموش خواهند کرد می توانند آنها را به صورت لیست آماده کنند. با انجام این کار به محض حضور پزشک سوالات مطرح می شوند.

•    سوالات مهم را در الویت قرار دهید، زیرا، باعث می شود، در صورتی که با کم بودن وقت مواجه شدید مسائل مهم را بیان کنید. بعضی از افراد سوالات زیادی را در ذهن دارند، در چنین مواقعی آنها را به صورت لیست شده به پزشک خود ارائه دهید. او در ملاقات بعدی به آنها پاسخ خواهد داد.

•    ما باید سوابق بیماری و پزشکی خود را در اختیار پزشک قرار دهیم. زمانی که فرد متخصص و یا پزشک عمومی شما را در منزل مورد بررسی و چکاپ قرار می دهد، به سوابق پزشکی و همچنین نتیجه آزمایش هایی که قبلا انجام شده اند، نیاز دارد.

•    برای اینکه هنگام ویزیت شدن در منزل وقت خود را با نتیجه آزمایش های از قبل انجام گرفته و سوابق پزشکی تلف نکنید، بهتر است، آنها را از قبل به صورت ایمیل و یا از طریق روش های مجازی در اختیار او قرار دهید.

در صورتی که تمایل دارید، این کار را انجام دهید و وقت خود را هنگام ملاقات با پزشک صرف مشکلات و مسائل مهم تر کنید، باید اطمینان حاصل کنید که این نتایج و سوابق حتما به دست او رسیده اند.

پزشک قبل از اینکه در منزل شما حاضر شود، آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در پرونده پزشکی ثبت خواهد کرد.

•    توصیه می شود که هرگز تنها در منزل با پزشک ملاقات نکنید و بهتر است، یکی از اعضای خانواده و یا بستگان در کنار شما باشند. بعضی از افراد هنگامی که بیمار می شوند، صحبت ها و توصیه های پزشک را با دقت گوش نمی دهند.

در حقیقت رعایت این نکته و مورد توجه قرار دادن آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

این موضوع به ویژه در مورد افراد مسن و سالمند ضرورت زیادی دارد و حتما باید با حضور یکی از اعضای خانواده ویزیت شوند. زیرا، احتمال اینکه چنین افرادی مشکل شنوایی و یا تمرکز کافی نداشته باشند، زیاد است.

•    افراد زیادی نیز هستند که به دلیل خجالتی بودن و یا احساس درد و ناراحتی غیر قابل تحمل قادر نیستند مسائل مهم و حیاتی مربوط به بیماری خود را به طور کامل برای پزشک شرح دهند.

در صورتی که فرد تحت هیچ شرایطی نباید اطلاعات ضروری را از پزشک پنهان کند. در بسیاری از موارد بیمار برای اینکه پزشک او را قضاوت نکند و یا مورد انتقاد قرار ندهد وضعیت و شرایط فعلی خود را بازگو نخواهند کرد.

به عنوان مثال برخی از بیماران از مطرح کردن مصرف مشروبات الکی، استعمال دخانیات، مشکلات جنسی، افسردگی و مشکلات دیگر احساس شرم ساری می نمایند. در حالی که این کار ممکن است، آسیب و ضرر زیادی را برای بیمار به دنبال داشته باشد. در نتیجه تمامی افراد و بیماران باید از مخفی کردن شرایط و وضعیت فعلی خود خودداری کنند.

•    شما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که هنگام درخواست برای حضور پزشک در منزل زمان و هزینه خود را صرف این ملاقات خواهید کرد، بنابراین تا آنجایی که امکان دارد، نهایت استفاده را از حضور پزشک در منزل خود داشته باشید،

همچنین فراموش نکنید که حتما نکات و مشکلات مربوط به وضعیت کنونی خود را به طور کامل برای او شرح دهید. انجام چنین کاری باعث می شود، از شیوه های درمانی مناسب بهره مند شوید.

•    در صورتی که هر گونه سوالی در مورد مسائل بهداشتی در ذهن خود دارید، باید از پزشک بپرسید.

•     پزشک خود را از تمامی چیزهایی که باعث می شود، استرس زیادی در شما ایجاد شود، مطلع کنید. زیرا، این موضوع با روش های درمانی که مورد استفاده قرار می گیرد، به طور مستقیم ارتباط دارد.
•    به پزشک اطلاع دهید که از چه نوع داروها و مکمل های غذایی استفاده می کنید.
•    تمامی مدارک پزشکی خود را از جمله عکس و سونوگرافی را هنگام ویزیت در منزل در اختیار پزشک قرار دهید.
•    هنگامی که متوجه صحبت ها و توصیه های پزشک نمی شوید، از او بخواهید آنها را به طور دقیق تر و واضح تر بیان کند.

چه زمانی مدت حضور پزشک باعث افزایش تعرفه ویزیت بیمار در منزل خواهد شد؟

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم، مدت زمان حضور پزشک بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل تاثیر زیادی دارد، همچنین یک پزشک یا متخصص معمولا 20 الی 30 دقیقه زمان را برای ویزیت و معاینه کردن بیمار در منزل صرف می کند.

اگرچه، هنگامی که بیمار وضعیت وخیم و حادی داشته باشد، ویزیت 30 دقیقه ای برای او در نظر گرفته می شود، اما به طور کلی در صورتی که پزشک بیشتر از این زمان وقت خود را برای معاینه بیمار صرف کند هزینه ویزیت دو برابر خواهد شد.

به این معنی که او باید هزینه دو ویزیت را برای پرداخت به پزشک تقبل کند. بیمار زمانی باید هزینه دو ویزیت را به پزشک پرداخت کند که پزشک وقت خود را برای مسائل و موضوعاتی به جز انجام مراحل درمانی هدر دهد. در غیر این صورت تنها لازم است، هزینه اولیه ویزیت به پزشک پرداخت شود.

وظیفه پزشکان قبل از دریافت تعرفه ویزیت بیمار در منزل چیست؟

تمام پزشکان و متخصصان قبل از اینکه میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل را تعیین و دریافت کنند، در زمان مراجعه به منزل فرد، ابتدا وضعیت سلامتی بیمار را مورد ارزیابی قرار دهند و سپس از نزدیکان در مورد سوابق و علائم بیماری او مانند فشار خون، ناراحتی قلبی، سکته، قند خون، جراحی و همچنین داروهایی که مصرف می کند، سوالاتی را می پرسند.

هدف پزشک از پرسیدن چنین سوالاتی این است، اطلاعات کاملی را از شرح حال بیمار به دست آورد. پس از اینکه حالات و علائم بیماری بررسی شدند با توجه به بررسی ها و معاینه های انجام گرفته، پزشک کارهای درمانی بیمار را آغاز خواهد کرد. پزشک مواردی از جمله سطح هوشیاری، درجه حرارت و تنفس را ارزیابی کرده و در صورتی که انجام سونوگرافی ضرورت داشته باشد، به بیمار اطلاع می دهد.

گاهی اوقات وضعیت بیمار به اندازه ای حاد می باشد که پزشک او را به بیمارستان اعزام می کند. زیرا، بیمار باید به طور جدی تحت نظر مراقبت های ویژه قرار گرفته و درمان شود. در بسیاری از موارد پزشک ارائه دادن توصیه هایی را به اعضای خانواده بیمار ضروری می داند که این موضوع اهمیت زیادی دارد.

به دلیل اینکه امکان فوت شدن بیمار در طول انجام مراحل درمانی وجود دارد. هنگامی که دکتر شرایط بیمار را به نزدیکان او توضیح می دهد، آنها می توانند سوالات خود را در مورد بیماری فرد مطرح کنند.

به طور کلی وظیفه پزشک قبل از دریافت هزینه ویزیت در منزل این است که تمام معاینات و کارهای لازم برای درمان را انجام دهد. یک پزشک نباید فقط به این فکر کند که از بیمار هزینه را دریافت کند او باید ارتباط نزدیکی با فرد برقرار کرده و تمام چیزهایی که به بیماری فرد مربوط می شوند، را به طور صادقانه بیان کند.

یکی از وظایف اصلی و مهم پزشک این می باشد که هیچ مسئله ای را از فرد و اعضای خانواده او مخفی نکند.

به طور کلی از وظایف مهم پزشک هنگام ویزیت در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    پزشک باید به تمام صحبت های بیمار با دقت گوش دهد و همچنین نیازهای او را مورد توجه قرار دهد.
2.    علاوه بر یک پزشک خوب باید مشاوره های لازم دارویی و درمانی را ارائه دهد.
3.    برای انتخاب روش درمانی مناسب از قدرت تصمیم گیری برخوردار باشد.
4.    با بیمار ارتباط نزدیک و دوستانه برقرار کند.
5.    پزشکی که در منزل بیمار را ویزیت می کند، نباید با او بد رفتاری کند.
6.    پزشک خوب هنگامی که بیمار در مورد مشکلات و علائم بیماری خود صحبت می کند، با خونسردی و صبوری به حرف های او گوش خواهد داد.
7.    هنگامی که بیمار در منزل معاینه می شود، پزشک تمامی حقایقی را که به بیماری او مربوط هستند، به طور صادقانه برای او مطرح خواهد کرد.
8.    در صورتی که پزشک در طول انجام مراحل درمانی، تمام شرایط بیمار مثلا شغل، امید و ترس او را مورد توجه قرار ندهد باعث می شود، درمان بیمار با موفقیت انجام نشود.
9.    پزشک باید با تمام بیماران خود خوش برخورد باشد و هنگام مراجعه به منزل بیمار معاینه را با لبخند آغاز کند، زیرا انجام این کار در روحیه فرد تاثیر بسیار زیادی دارد.
10.    لازم است، پزشک به طور مرتب بیمار را امیدوار کرده و با او درباره وضعیت سلامتی و درمان بیماری صحبت کند.
11.    ممکن است، بیمار در طول زندگی کارهایی را انجام داده باشد که باعث شده بیماری خاصی به سراغ او آید. بنابراین، هنگامی که پزشک از این موضوع مطلع می شود، نباید بیمار را سرزنش کند، بلکه باید توصیه ها و مشاوره های ضروری را ارائه دهد تا او را از انجام آنها باز دارد.

آیا محل سکونت بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل تاثیر گذار است؟

یکی از دغدغه ای تمام کسانی که قصد دارند، پزشک آنها را در منزل خود ویزیت یا معاینه کند این است که محل سکونت آنها چه تاثیری بر میزان تعرفه ویزیت بیمار درمنزل دارد.

این موضوع بیشتر برای افرادی نگران کننده می باشد که محل زندگی آنها با مرکز درمانی اعزام پزشک فاصله زیادی دارد. ما قصد داریم این سوال را به گونه ای پاسخ دهیم که نگرانی چنین افرادی به طور کامل برطرف شود.

هنگامی که ما به مطب پزشک مراجعه می کنیم، بدون اینکه در مورد محل زندگی ما سوالی پرسیده شود، باید مبلغی را به منظور ویزیت در مطب پرداخت کنیم. آیا تا به حال هنگام مراجعه به مراکز درمانی مختلف از شما سوالی در این باره پرسیده شده و سپس مبلغ را تعیین کرده اند. قطعا خیر.

حتی در صورتی که ما مسافت طولانی را برای رفتن به مطب پزشک طی کرده باشیم باز هم باعث نمی شود که پزشک میزان هزینه ای که از ما دریافت می کند، را بر اساس مسافت و محل زندگی تعیین کند.

به دلیل اینکه چنین چیزی به هیچ عنوان منطقی نیست. این مسئله در مورد ویزیت شدن بیمار در منزل نیز دقیقا به همین صورت می باشد.

اگر میان مرکز درمانی و منزل شما فاصله زیادی وجود داشته باشد و از اپراتوری که درخواست ویزیت در منزل را ثبت می کند، درخواست کنید، پزشک مربوطه را به منزل شما اعزام کند هرگز از شما چنین سوالاتی را نپرسیده و به دلیل مسافت طولانی میزان تعرفه را افزایش نخواهد داد.

زیرا، وظیفه دولت این است که میزان هزینه ها را برای ویزیت شدن در منزل تخمین بزند. بر خلاف، تصور بعضی از افراد تمامی مراکز و کلینیک های درمانی در تعیین هزینه ها هیچ گونه دخالتی ندارند و آنها هزینه ها را بر اساس تعرفه هایی که دولت مشخص کرده از بیماران دریافت خواهند کرد.

بنابراین، نگران نباشید که فاصله محل سکونت شما و مراکز درمانی اعزام پزشک تا چه اندازه دور است. اما، به طور معمول با توجه به شناختی که در چند سال اخیر از میزان تعرفه های تعیین شده برای ویزیت در منزل از سوی دولت به دست آورده ایم، مشخص شده افرادی که در شهرستان های کوچک زندگی می کنند، هزینه کمتری را برای ویزیت در منزل پرداخت خواهند کرد.

زیرا، پزشکان و متخصصانی که برای ویزیت به منزل بیمار مراجعه می کنند، مبلغ زیادی را برای رفت و آمد پرداخت نمی کنند. در حالی که بر عکس برای بیماران ساکن در شهرهای بزرگ این تعرفه افزایش پیدا خواهد کرد و این در تخمین نهایی هزینه ویزیت در منزل بسیار موثر است.

روش درمانی مورد استفاده چه تاثیری بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل دارد؟

ممکن است، هنگامی که پزشکان و متخصصان برای درمان بیماری فرد به منزل او مراجعه می کنند، به این نتیجه برسند که نوع بیماری به استفاده از روش های درمانی خاصی نیاز دارد.

باید گفته شود، شیوه هایی که پزشکان برای درمان مورد استفاده قرار می دهند، بر میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل بی تاثیر نیست. برای مثال، پزشکان، فیزیوتراپی در منزل را از طریق روش های مختلفی از جمله الکتروتراپی، آب درمانی، ورزش درمانی و غیره انجام می دهند.

آنها ابتدا نوع بیماری و همچنین میزان حرکات جسمانی فرد را تشخیص داده و پس از اینکه آن را مورد بررسی قرار دادند از بهترین روش درمانی استفاده خواهند کرد. برای اینکه پزشک هر یک از شیوه ها را به کار گیرد، به تخصص و وسایل خاصی نیاز خواهد داشت که این موضوع در قیمت خدمات درمانی در منزل بسیار موثر است.

در نتیجه هر چه شیوه مورد استفاده برای درمان به وسایل و تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشد، به همان نسبت میزان تعرفه ویزیت در منزل نیز افزایش پیدا می کند، البته بیمار نمی تواند روش درمان را انتخاب کند و تنها پزشک در این بار تصمیم بگیرد. پزشک با توجه به نوع بیماری و وخیم بودن آن بهترین شیوه را به کار می برد.

در حقیقت در صورتی که پیچیدگی درمان بیماری فرد به گونه ای باشد که پزشک باید انرژی زیادی را برای برنامه ریزی و درمان صرف کند و حتی به دستگاه های مدرن تری نیاز باشد، هزینه ویزیت در خانه بالاتر می رود.

آیا میزان تعرفه ویزیت بیمار در منزل با تعرفه ویزیت بیمار در درمانگاه یکسان است؟

یکی از سوالاتی که همه افراد آن را در ذهن دارند، این است که چه تفاوتی میان تعرفه ویزیت بیمار در منزل و تعرفه ویزیت در کلینیک های درمانی وجود دارد. آیا میزان هزینه و تعرفه هر دو یکسان می باشد، یا خیر.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، هنگامی که فرد تصمیم می گیرد، در منزل توسط متخصص یا پزشک ویزیت شود، پزشک به طور کاملا خصوصی او را معاینه کرده و مشاوره های لازم را در اختیار او قرار خواهد داد.

حال اگر بخواهیم همین مورد را با رفتن و مراجعه به مطب پزشک مقایسه کنیم، متوجه می شویم که علاوه بر اینکه در مطب مشاوره و معاینات پزشک به صورت عمومی انجام می گیرد، همچنین دکتر برای درمان وقت کمتری را صرف می کند،

اما در منزل تنها بیمار و پزشک حضور دارند و تقریبا در 30 دقیقه بیمار می تواند تمامی سوالات و مشکلات خود را در خصوص بیماری مطرح کند و از بهترین شیوه درمانی بهره مند شود.

بنابراین، با در نظر گرفتن این موارد نتیجه می گیریم که ویزیت بیمار در کلینیک درمانی به صورت خصوصی نمی باشد.

همه ما نسبت به این مسئله کاملا آگاهی داریم که تمام چیزهایی که به صورت غیر خصوصی یا عمومی ارائه می شوند، در مقایسه با موارد خصوصی هزینه های بالاتری را در بر خواهند داشت. چنین موضوعی درباره ویزیت در منزل نیز صدق می کند.

به طور کلی، زمانی که میزان هزینه ویزیت در منزل را با هزینه ویزیت در مراکز درمانی قیاس می دهیم به آسانی می توان درک کرد که ویزیت در منزل به صرف هزینه های بیشتری نیاز دارد،

اما اگر بخواهیم منطقی به آن فکر کنیم، این تعرفه در مقایسه با تعرفه بیمارستان یا مراکز درمانی دیگر چندان زیاد نخواهد بود.

به دلیل اینکه، برای رفتن به مطب به غیر از ویزیتی که پرداخت می کنیم، همچنین مواردی مانند کرایه رفت و آمد، هزینه بنزین یا زمانی را که برای این مسافت صرف می کنیم، را نیز باید در نظر داشته باشیم.

تقبل کردن تعرفه ویزیت بیمار در منزل چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟

در صورتی که افراد تمایل به پرداخت تعرفه ویزیت بیمار در منزل را داشته باشند، می توانند در مدت زمان کوتاهی و تنها با برقراری یک تماس تلفنی به حضور پزشک در منزل خود اقدام کنند.

به طوری که مراکز درمانی بنا به درخواست، پزشک مربوطه را در اسرع وقت برای درمان بیماری به منزل آنها اعزام خواهند کرد. معمولا هنگامی که بیمار با بیماری خاصی مواجه می شود، تصمیم می گیرد، به مطب پزشک مربوط به بیماری خود مراجعه کند و پزشک پس از اینکه آزمایش های لازم را انجام داد او را نزد متخصص می فرستد و به این صورت مراحل درمانی انجام می گیرد،

همچنین امکان دارد، او کسالت و ناراحتی داشته باشد و به دلیل اینکه علائم مشابهی با بیماری خود در سایت های اینترنتی پیدا کرده روش درمانی اشتباهی را به کار گیرد.

در حالی که او با درخواست کردن از یک پزشک با تجربه و متخصص برای حضور در منزل دیگر نیازی نیست، وقت خود را برای گرفتن نوبت و انتظار کشیدن در مطب پزشک هدر دهد و دکتر در روز و ساعت مقرر شده به منزل او برای معاینه مراجعه خواهد کرد.

به طور کلی پرداخت هزینه ویزیت در منزل مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت که عبارتند از:

•    پس از اینکه معاینه های لازم در منزل انجام گرفت، پزشک بدون نیاز به حضور بیمار در کلینک درمانی برای او تشکیل پرونده خواهد داد.
•    با مخارج ویزیت در منزل این امکان برای بیمار فراهم می شود تا از مشاوره های پزشکی و درمانی بهره مند شود.
•    پزشک بیمار را در یک مکان آرام و ساکت معاینه و ویزیت خواهد کرد.
•    فرد دیگر منتظر نوبت دهی نمی ماند و به نوبت گرفتن از قبل نیازی ندارد.
•    در وقت بیمار و همراهان او صرفه جویی خواهد شد.
•    پزشک بیمار را در تمام زمینه ها از جمله بیماری داخلی و قلب معاینه می کند.
•    پزشک بیمار را به صورت خصوصی ویزیت خواهد کرد.
•    هنگامی که برای درمان و ویزیت به بیمارستان مراجعه می کنیم، ممکن است، عفونت ها و بیماری های زیادی به بدن بیمار منتقل شوند. در حالی که با ویزیت در منزل فرد در مکانی تمیز معاینه خواهد شد.
•    میزان مخارج درمانی بیمار و همراهان او تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.
•    فرد هزینه های اضافی از جمله هزینه ی بنزین، کرایه رفت و برگشت به بیمارستان و مراکز درمانی را پرداخت نمی کند.

•    در صورتی که فرد به بستری شدن نیاز داشته باشد، مدت زمان بستری او با ویزیت در منزل کم بوده و از بستری های غیر ضروری جلوگیری خواهد شد.
•    پزشک، معاینه و مراقبت های درمانی را با کیفیت زیادی انجام می دهد.
•    در هر زمانی از شبانه روز امکان درخواست اعزام پزشک از مراکز درمانی برای ویزیت در منزل وجود دارد.
•    بیماران سالمند و مسن بدون نیاز به جابه جایی درمان می شوند.
•    بدون اینکه بیمار از منزل خارج شود، وضعیت سلامتی او با استفاده از بهترین شیوه های درمانی ویزیت در خانه، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
امیدوارم از مطالب این مقاله در خصوص تعرفه ویزیت بیمار در منزل نهایت بهره را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×