آلفا طب

ویزیت دکتر در منزل

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با موضوع ویزیت دکتر در منزل صحبت کنیم و اطلاعات مفید و مهمی در اختیار شما مخاطبان گرامی قرار دهیم، بنابراین از شما عزیزان دعوت به عمل می آوریم تا پایان ما را همراهی نمایید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

امروزه ویزیت دکتر در منزل در حال رشد و گسترش می باشد و شما می توانید برای راحتی خود، بدون مراجعه نمودن به مطب و یا بیمارستان، بهترین پزشکان را در منزل درخواست نمایید.

شاید این اتفاق رخ دهد که شما بیماری در منزل داشته باشید و آن بیمار قادر به حرکت نباشد و یا تمایلی به حرکت کردن از خود نشان ندهد.

در چنین وضعیتی شما تصمیم می گیرید که وی را به نزد دکتر برده تا به منظور بیماری ایشان تجویزی صورت گیرد و اینجاست که می توان از خدمات دکتر در منزل بهره مند شد.

با توجه به مشغله های روزمره و به خاطر صرفه جویی در وقت و هزینه، اغلب خانواده ها ترجیح می دهند که ساعت ها وقت خود را در ترافیک یا شلوغی مطب ها و یا مراکز درمانی هدر ندهند و خدمات پزشکی و درمانی مانند ویزیت دکتر در منزل، تزریقات در خانه،  سرم تراپی در خانه، فیزیوتراپی در خانه و غیره را در کنار دیگر افراد خانواده و بر طبق برنامه ی زمانی تنظیم شده دریافت نمایند.

ویزیت در منزل در حال حاضر با استقبال تعداد زیادی از خانواده ها مواجه گردیده است و چنان چه این موضوع دارای برنامه قبلی باشد، احتمال بستری شدن شخص مربوطه را در بیمارستان کاهش خواهد داد.

آیا تا به حال برای شما این اتفاق افتاده است که برای بیمار خود و یا اطرافیان به دنبال ویزیت پزشک باشید، ولی به علت مناسب نبودن شرایط برای انتقال به بیمارستان یا درمانگاه و یا عدم دسترسی به وسیله ی نقلیه برای انتقال بیمار و یا حتی دسترسی نداشتن به مرکز درمانی و پزشک مناسب و کارآمد از این کار منصرف شده باشید و از بردن بیمار به منظور ویزیت دکتر خودداری نموده باشید؟

در ادامه ی مطالب می خواهیم هر آن چه را در ارتباط به این موارد لازم است، برای شما خوبان بیان کنیم. در ابتدا به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در زمینه ی ویزیت دکتر در منزل خواهیم پرداخت و سپس به تشریح آن ها می پردازیم، پس با ما باشید.
•    ویزیت دکتر در منزل برای چه کسانی لازم می باشد؟
•    مزایای استفاده از ویزیت دکتر در منزل چیست؟
•    فواید ویزیت دکتر در منزل برای بیمار و خانوده چیست؟
•    آیا می دانید دکتر در منزل چه کاری انجام می دهد؟
•    چه زمانی به ویزیت دکتر در منزل نیاز پیدا می شود؟
•    چرا امروزه استفاده از ویزیت دکتر در منزل ضرورت دارد؟
•    دلایل استفاده از خدمات ویزیت دکتر در منزل چیست؟
•    خدمات ویزیت دکتر عمومی در منزل به چه صورت می باشد؟
•    خدمات ویزیت دکتر متخصص در منزل چگونه می باشد؟
•    آیا می دانید هزینه ویزیت دکتر در منزل به چه صورت می باشد؟
•    سخن پایانی

 

ویزیت دکتر در منزل برای چه کسانی لازم می باشد؟

خدمات دکتر در منزل یا ویزیت دکتر در منزل از زمان‌های گذشته به خوبی مورد شناخت قرار گرفته است.

به علت بهبود سريع و روز افزون تكنولوژی و با ظهور فرهنگ بيمارستان محور، اين عمل، روند كاهشی پیدا کرد.

ولی امروزه همه آگاه هستند که با بالا رفتن میزان استرس و مشکلات و معضلات بهداشتی ناشی از زندگی شلوغ و پر دغدغه، مردم خواهان این هستند که خدمات را با سرعت خیلی سریع، در آرامش و به صورت شخصی به انجام رسانند.

خدمات دکتر در منزل برای والدینی که تنها و مجرد هستند، اشخاص دارای سن بالا و همچنین بچه ها کمک بزرگی می باشد.

مراجعه نمودن پزشکان در منزل، سیستم مراقبت‌های بهداشتی جامعه را بهبود و ارتقا می ‌بخشند. هر چقدر افراد بیشتری این خدمات را پذیرفته باشند، کیفیت زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد.

هنگامی که به دکتر دسترسی ندارید و مراجعه به مطب دکتر برای شما مشکل باشد، راه حل مناسب، بهره گیری از ویزیت دکتر در منزل می باشد.

خیلی از پزشکان، روزانه تعداد 20 یا بیشتر از افراد بیمار را ویزیت می‌ کنند که البته هر مراجعه و معاینه بسیار کوتاه می باشد. با رساندن مراقبت مستقیم به شخص بیمار، این مسئله شخصی تر می شود و کار درمان بر اساس نیازهای شخصی هر بیمار تنظیم می‌ گردد.

در این شرایط دکتر به صورت مؤثرتری شخص بیمار را ویزیت و درمان خواهد کرد و در ضمن می ‌تواند به بیمار و اطرافیان او آرامش دهد که در خانه خود با اطمینان خاطر از آن ها مراقبت نمایند.

مراقبت‌های بهداشتی – درمانی در منزل توسط دکتر و پرستار یک انتخاب عالی برای افراد مسن می باشد، ولی سایر بیماران هم می‌ توانند از مزایای آن بهره مند گردند. دلایل بالقوه بسیاری برای مراجعه و ویزیت دکتر در منزل بیمار وجود دارد، ولی متداول ترین و رایج ترین آن ها شامل موارد زیر می باشد:

•    مشکلات تحرک ناشی از ناتوانی یا آسیب دیدگی
•    داشتن مشکلاتی در زمینه ی حمل و نقل و عدم دسترسی آسان به مطب دکتر
•    داشتن مشکلات بینایی که رانندگی را پر مخاطره می سازد.
•    مشکلاتی در رابطه با بهداشت روانی و یا اختلالات حافظه از جمله آلزایمر
•    داشتن بیماری‌های مزمن متعدد و پیچیده که کار حرکت کردن را دشوار می‌ کند.

مزایای استفاده از ویزیت دکتر در منزل چیست؟

در قسمت قبل ملاحظه نمودید که خدمات ویزیت دکتر در منزل برای بیماران و همچنین خانواده، بسیار مفید و ثمر بخش می باشد.

به طوری که در زمینه ی کاهش هزینه ها و به خصوص پایین آوردن استرس آن ها و در نهایت نتایج مثبت می تواند تاثیرگذار باشد. حال می خواهیم در این بخش مزیت های این خدمات را برای شما بیان کنیم.

موقعیت‌های ویژه بسیاری به خصوص در عصرها، شب ها و همچنین تعطیلات عمومی وجود دارد که برای دریافت کمک‌های پزشکی و نیز مراقبت‌‌های پرستاری با مشکل روبرو می‌ گردید.

در این هنگام دکتر در منزل با ارائه خدمات مراقبتی – درمانی در منزل به اشخاص، میزان موارد اضطراری را کاهش خواهد داد و از وخیم شدن شرایط بیمار جلوگیری به عمل می آورد. در ادامه ی مطلب برخی از مزایای ویزیت دکتر در منزل را بیان می کنیم:

احساس راحتی

هیچ چیزی نمی ‌تواند احساس خوب ناشی از ماندن در منزل به هنگام بیماری را داشته باشد. فردی که بیمار است، ترجیح می ‌دهد در محیط منزل خود فرآیند درمان را سپری نماید و ماندن در محیط بیمارستان و انتظار کشیدن در مطب دکتر برایش دشوار می باشد و به همین خاطر مراجعه دکتر به منزل برای آن ها احساس بهتری ایجاد می ‌نماید. امروزه پزشكان دارای تجهیزات پزشکی قابل حمل می باشند تا به راحتی بتوانند کار معاینات خود را انجام دهند.

موارد متعددی وجود دارد که موارد ناشی از رفت و آمد به مطب دکتر را مشکل می ‌سازد. به عنوان مثال یک بیمار مسن قادر نیست به درستی راه برود،

بنابراین تداوم درمان ایشان در خانه و ویزیت دکتر در منزل پس از سپری نمودن قسمتی از دوره ی درمانی در بیمارستان، شرایط را برای آن ها خیلی آسان تر می ‌نماید. در چنین حالتی بیماران می‌ توانند در زمان انتخابی خود از خدمات درمانی با کیفیتی در منزل برخوردار گردند.

کاهش زمان انتظار

از جمله اصلی ترین دلایلی که مردم از مراجعه به مطب دکتر متنفر می باشند، این است که مجبور هستند، ساعت های طولانی درآنجا انتظار بکشند.

از آنجایی که بچه‌ها نسبت به این گونه محیط‌ها آسیب پذیرتر می باشند، هیچ والدینی دوست ندارند، کودک خود را به مدت طولانی در اتاق انتظار با دیگر بیمارانی که از سرفه و یا مشکلات دیگر رنج می ‌برند، قرار دهند.

چنان چه نیاز به چکاپ ساده دارید، یا در رابطه با سلامتی خود نگران می باشید، با تنظیم قرار ملاقات با دکتر در منزل، از نشستن در اتاق با گروهی از اشخاص مبتلا به بیماری مسری جلوگیری ‌نمایید. در این هنگام است که به اهمیت و ضرورت خدمات پزشکی در منزل بیشتر پی خواهیم برد.

با مراجعه دکتر به منزل، شما می ‌توانید از تکرار بیماری و همچنین عوارض مربوط به بستری در بیمارستان‌ها برای فرزندتان یا هر فرد دیگری از خانواده جلوگیری نمایید. یک دکتر در منزل به شما این اطمینان را خواهد داد تا در زمان مناسب و بدون هیچ معطلی به منزل شما مراجعه نماید.

جلوگیری از اتلاف وقت

افراد خانواده ی بیمار نمی ‌توانند زمان زیادی را برای بردن بیمار به مطب دکتر و همچنین در نوبت ماندن قرار دهند.

علت دیگر این است که علاوه بر مراجعه به این گونه مکان ها می بایست اطمینان حاصل کنند تا کار درمان به نحو مؤثری انجام پذیرد. در ضمن به این علت که تعداد بیماران در مطب‌ها زیاد می باشد، پزشکان فرصت زیادی ندارند تا برای هر بیمار وقت کافی بگذارند.

به همین سبب، آن ها این اطمینان را می دهند که بیمار به خوبی در منزل درمان شود، در حالی که دیگر اعضای خانواده در کارهای روزانه خود دچار اختلال نگردند، البته در اینجا استفاده همزمان از خدمات پرستاری در منزل کمک قابل ملاحظه ای به خانواده و بیمار می کند.

دسترسی 24 ساعته

از جمله اصلی ترین مشکلاتی که افراد بیمار با آن روبرو می‌ گردند، دسترسی به پزشک متخصص در ساعات مختلف شبانه روز می باشد. بدین منظور برخی از خدمات دکتر در منزل و ارائه مراقبت‌های با کیفیت، نیاز بیماران را برای درمان به موقع رفع می‌ نماید.

شما می ‌توانید در مواقعی از شبانه روز که مطب پزشکان تعطیل است، یا در پایان هفته‌ که دسترسی به پزشک آسان نیست، از خدمات و ویزیت دکتر در منزل بهره مند شوید.

برای خیلی از بیماران، این در واقع بدین معنی است که آن ها می ‌توانند 24 ساعته این قبیل مراقبت‌ها را دریافت نمایند.

حفاظت اطلاعات بیمار

با ویزیت دکتر در منزل این اطمینان ایجاد خواهد شد که کلیه اطلاعات مربوط به یک بیمار خاص برای دیگران آشکار نگردد، چرا که فقط در منزل خود تحت معالجه و مراقبت قرار می ‌گیرند.

در این صورت فقط دکتر مربوطه از شرایط بیماری شخص با خبر خواهد شد و به پرونده های مربوط به او دسترسی پیدا می کند.

به همین دلیل، زمانی که شما درگیر یک بیماری می باشید و مایل نیستید فرد دیگری از آن مطلع گردد، می توانید اطمینان پیدا کنید که اطلاعات شما در نزد دکتر محفوظ بماند.

ایمنی بیمار

مراجعه به مطب‌ پزشکان فقط ناخوشایند و زمانبر نیست، بلکه خیلی پر استرس و خطرناک می باشد. زیرا در حالی که در آنجا هستید، همواره در معرض دیگر بیماران و طیف گسترده ای از بیماری‌هایی هستید که مراجعه کنندگان به آن ها مبتلا می باشند.

این یک مسئله مهم است که حتی برای اشخاص کاملاً سالم با سیستم ایمنی بالا و بیشتر برای اشخاص سالخورده که سیستم ایمنی بدن آن ها ضعیف می باشد، یک تهدید جدی به حساب می آید.

از دیگر مشکلات بیماران سالمند، خطر آسیب دیدگی می باشد که با بالا رفتن سن، تعادل این قبیل افراد به خطر می‌افتد و انعطاف پذیری و تحرک آن ها از بین می ‌رود که در چنین شرایطی رفتن به هر جایی، از جمله مطب دکتر دشوار می‌ شود.

زمین خوردن در مسیر مطب دکتر می ‌تواند منجر به آسیب جدی گردد و دردسر‌های بسیاری را به وجود آورد. در تمامی این موارد بهترین کار ممکن این است که از ویزیت دکتر در منزل و خدمات مراقبت در منزل استفاده نمایید.

فواید ویزیت دکتر در منزل برای بیمار و خانوده چیست؟

در بخش قبلی مزایای ویزیت دکتر در منزل را به صورت جامع و کامل خواندید. در این قسمت، دیگر فواید این موضوع را به خصوص برای خانواده ها و اطرافیان بیماران عنوان می نماییم.
فرد بیمار در منزل احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و روند درمان در منزل نیز می تواند سریع تر انجام شود.
ویزیت دکتر در منزل می تواند برای شخص بیمار به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و تا 80 درصد هزینه های ماندن در بیمارستان را کاهش نماید.
ویزیت در منزل موجب می گردد، بیمار از آلودگی های مراکز درمانی در امان باشد و شلوغی و استرس مراکز درمانی را نداشته باشد.
برای انتقال بیمار به مراکز درمانی احتیاج به فردی به عنوان همراه می باشد، در صورتی که در مورد ویزیت دکتر در منزل این گونه نمی باشد.
مراجعه دکتر به بالین بیمار به ویژه در مورد بیماران، حس خوبی را ایجاد می کند.

آیا می دانید دکتر در منزل چه کاری انجام می دهد؟

تا اینجا مزایا و فواید دکتر در منزل را دیدید. اکنون قصد داریم برای شما بیان کنیم که دکتر در منزل چه کارهایی انجام می دهد و چه خدماتی ارائه می نماید. پس ما را همراهی کنید.

مهم ترین مزیت مراقبت‌های بهداشتی در منزل این است که می‌‍‌ توان آن را با در نظر گرفتن نیاز بیمار تنظیم نمود. ویزیت دکتر در منزل می‌ تواند در فراهم نمودن موارد مختلفی نظیر داروهای پیشگیری و اداره ی شرایط پیچیده ی مزمن مورد کاربرد قرار گیرد.

همچنین می ‌توانند طیف گسترده و وسیعی از متخصصان پزشکی مانند ارتوپدی، قلب و عروق، اطفال، زنان و زایمان و موارد دیگر را شامل گردد. ویزیت دکتر در منزل می ‌تواند خدمات وسیعی از جمله موارد زیر را ارائه نماید:

•    انجام مراقبت های اولیه
•    مشاوره تخصصی در زمینه ی بیماری‌های مزمن
•    مراقبت‌های ماهر پرستاری
•    فیزیوتراپی
•    کار درمانی
•    گفتار درمانی به وسیله ی دکتر در منزل
•    مراقبت های تسکینی
•    مراقبت از زوال عقل
•    مدیریت دارو
•    مشاوره ی دیابتی
•    مشاوره ی بهداشت و تغذیه
•    مراقبت از زخم به واسطه ی ویزیت دکتر در منزل

ویزیت دکتر در منزل با عنایت به احتیاج بیمار قابل تنظیم است و می تواند شامل ترکیبی از خدمات ذکر شده در بالا باشد. با ارائه خدمات بهداشتی در خانه، پزشكان در منزل قادر به انجام مراقبت بهتر از بیماران و تداوم این گونه اعمال خواهند بود. یکی از نکات شایان ذکر در ویزیت دکتر در منزل این است که این موضوع می تواند از مبتلا شدن به عفونت‌های خیلی خطرناک مرسوم بیمارستانی جلوگیری نماید.

چه زمانی به ویزیت دکتر در منزل نیاز پیدا می شود؟

در صورتی که تحت عمل جراحی سختی قرار داشته اید و به تازگی از بیمارستان مرخص شده اید و به دستور دکتر باید ادامه روند درمان را در منزل بگذرانید.

چنان چه با توجه به شرایط جسمانی و به خصوص وضعیت روحی امکان خارج شدن از منزل برای شما وجود نداشته باشد.

هنگامی که شرایط شما به گونه ای باشد که از نظر زمانی امکان مراجعه به مراکز درمانی وجود نداشته باشد که در این صورت بهتر است، از خدمات اعزام دکتر به منزل استفاده نمایید.

کلیه افراد می توانند از خدمات دکتر در منزل استفاده نمایند و این خدمات هیچ گونه محدودیتی برای دیگران ندارد و همه کسانی که از اختلالات جسمانی و روانی رنج می برند، قادر هستند از خدمات مراقبتی در خانه استفاده کنند.

اما بایستی به این نکته توجه کنید که روند درمان در منزل باید با مشورت و دستور پزشک انجام پذیرد و در شرایطی که دکتر از محیط بستری شدن بیمار در منزل اطمینان کافی پیدا کند، می توان از خدمات درمانی در منزل استفاده نمود.

چرا امروزه استفاده از ویزیت دکتر در منزل ضرورت دارد؟

در این بخش ضرورت به کارگیری از دکتر در منزل را مشخص کرده و در این ارتباط مطالب سودمند و موثری را در اختیار شما خوبان قرار می دهیم تا به نتایج حداکثری دست یابید.

بایستی اعتراف نمود که رشد روزافزون جمعیت تا حدودی موجب کاهش توجه پزشکان به بیماران گردیده است.

بیمارانی که باید در صف‌های طولانی در انتظار ویزیت دکتر بمانند و طبیعتا دکتر در مطب یا بیمارستان، امکان اختصاص دادن زمان کافی برای تمامی بیماران را نخواهد داشت.

به تازگی گروهی از دکترها به فکر تامین برخی از شرایط  برای ویزیت دکتر در منزل افتاده اند تا هر بیمار بتواند در منزل اختصاصی خود با خیالی آسوده با دکتر، تعامل ایجاد کند و مشکلات بالینی خود را رفع نماید.

البته لازم است بدانید که این ایده جدیدی نمی باشد و ویزیت دکتر در منزل از اواسط دهه 1960 میلادی در دنیا مرسوم بوده است. پیش از شروع جنگ جهانی دوم، حدودا 40 % بیماران برای درمان مشکلات خود، دکتر را به منزل خود فرا می ‌خواندند.

در واقع یک پزشک عمومی و یا متخصص می ‌تواند با ویزیت بیمار در منزل، خدمات متنوعی را نظیر موارد ذیل ارائه نماید:
•     بررسی وضعیت سلامتی
•    تشخیص بیماری
•    پیشنهاد یک برنامه درمانی
•     تجویز داروهای لازم

با مراجعات مکرر دکتر در منزل، شرایطی برای  انجام معاینات منظم و شناسایی میزان اثربخشی داروهای تجویزی و تشخیص زودهنگام عوارض جانبی آن‌ها فراهم می ‌شود.

به ویژه در مورد بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، کلسترول و فشار خون بالا، آلزایمر، پارکینسون، آرتروز و … که احتیاج به ویزیت‌های مکرر دارند، این ضرورت بیشتر احساس می شود.

ولی این که چگونه می ‌توان یک دکتر مناسب با در نظر گرفتن شرایط بالینی بیمار خود انتخاب کرد، مسئله ای است که بهتر است، به عهده مشاوران مراکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل بگذارید.

بر اساس آمار انتشار یافته از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، امسال درخواست ویزیت دکتر در منزل برای درمان بیماری‌های گوناگون تقریبا 60 % رشد داشته است.

از دید بسیاری از کارشناسان، می ‌توان این مساله را تا حد زیادی به گسترش و همه‌گیری فعلی ویروس کرونا و ترس از قرار گرفتن در معرض فضاهای پرریسک و آلوده و ضمنا فراهم شدن زمینه‌های کافی برای به دست آوردن اعتماد مردم نسبت به کیفیت زیاد خدمات پزشکی و همچنین پرستاری در منزل طی 10 سال اخیر نسبت داد.

دلایل استفاده از خدمات ویزیت دکتر در منزل چیست؟

این گونه تصور کنید که برای معاینه کودک بیمار خود در اواخر شب به یک متخصص اطفال نیاز دارید. مراجعه نمودن به بخش اورژانس بیمارستان ها و گرفتن ویزیت با قیمت گزاف پس از حداقل 3 ساعت معطلی، در حقیقت چیزی جز فشار مضاعف روحی برای شما نیست.

به خصوص این که احتمالا پزشک اورژانس اطفال به خاطر رسیدگی به بقیه بیماران، نمی ‌تواند وقت زیادی برای شما اختصاص دهد.

در صورتی که با تقاضای ویزیت دکتر در منزل بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان، که غالبا خطرات آلودگی‌های خاص خود را دارد، قادر خواهید بود با آرامش خاطر کامل در محیط سالم منزل، کودک خود را درمان نمایید. از دیگر دلایل استفاده از خدمات ویزیت دکتر در منزل می‌ توان موارد زیر را عنوان کرد:

از جمله بدترین قسمت‌های ماجرای مراجعه به مطب دکتر، نشستن در اتاق انتظار می باشد و با توجه به این که امروزه بیشتر افراد درگیری‌های خاص خود را دارند، بنابراین امکان منتظر ماندن برای زمان‌های طولانی را نخواهند داشت.

به ویژه این که باید در مجاورت بیمارانی نشست که ممکن است، بیماری‌های مسری داشته باشند. اما با حضور دکتر در منزل، فرد می تواند به سادگی منتظر حضور پزشک باشد و از رفت ‌و آمد و مراجعات اضافی به مکان های مختلف درمانی خلاص شود.

امروزه با تولید و ظهور تجهیزات پزشکی قابل حمل، پزشکان قادر هستند تا انواع تجهیزات لازم را با خود حمل کرده و تقریبا هر کاری که برای معاینه در مطب لازم است را در محیط منزل بیمار انجام دهند.

پس از شنیدن شرح حال فرد بیمار و تجویز داروهای لازم، حتی امکان انجام آزمایش ها و تصویربرداری در منزل به دستور دکتر برای بیمار نیز وجود خواهد داشت.

به خصوص در مورد بیماران سالمند، خانم‌های باردار، معلولین، بیمارانی که دوره ی نقاهت پس از جراحی را سپری می کنند و همچنین افراد در حالت کما و حیات نباتی که امکان جابه‌جایی برای آن‌ها میسر نمی باشد.

با ویزیت دکتر در منزل و از میان رفتن ویزیت‌های غیر ضروری اورژانس و مطب، شما قادر خواهید بود که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید و از پرداخت هزینه های گزاف رهایی یابید.

در واقع به لحاظ روحی، بهترین مکان برای کودکان و همچنین سالمندان همان منزل می باشد. بنابراین در خانه احتمال معاینه و همکاری آن‌ها با دکتر بیشتر خواهد بود و می ‌تواند به تشخیص دقیق‌تری منجر گردد

زیرا دکتر با مشاهده وضعیت منزل، میزان و سطح بهداشت، نوع تغذیه و نیز داروهای مصرفی بیمار قادر خواهد بود تا سرنخ‌های بیشتری برای یک برنامه درمانی صحیح و مناسب پیدا کند.

از سوی دیگر؛ برای افراد سالمند که پس از جراحی یا شکستگی و یا به دلیل معلولیت و با توجه به شرایط بالینی خود، ترجیح می ‌دهند که خدمات توانبخشی، کاردرمانی و همچنین فیزیوتراپی را در منزل ادامه دهند، انتخابی عالی و مناسب می باشد.

مطالعات گوناگون بیانگر این است که سرعت روند بهبودی بیماران در منزل به مراتب بیشتر از بیمارستان می باشد.

زیرا به لحاظ عاطفی، بیمار در کنار خانواده خود شرایط مناسب و بهتری دارد. به همین خاطر است که اکثر پزشکان در اولین فرصت دستور ترخیص بیماران از بیمارستان را می ‌دهند تا این که در منزل شرایط بهتری برای آن‌ها فراهم گردد.

بنابراین شما می‌ توانید از ابتدا با تقاضای حضور مکرر دکتر در منزل، پرستار متخصص و تجهیزات پزشکی لازم، کلیه اقدامات درمانی را در منزل به انجام رسانید بدون آن که احتیاج به پرداخت هزینه‌های زیاد بستری شدن در مراکز درمانی پیدا کنید.

از سوی دیگر امکان بازدید دوستان و فامیل از شخص بیمار در هر لحظه، برای ایجاد تعامل اجتماعی بیشتر و افزایش روحیه وی فراهم می شود. در حالی که اگر بیمار به علت بیماری مزمن در بیمارستان بماند، ممکن است، با مشکلات روحی از جمله افسردگی مواجه گردد.

با ویزیت دکتر در منزل از مراجعات اضافی و غیر ضروری به مکان های درمانی و کلینیک‌ ها نیز کم خواهد شد و پرسنل و کارکنان این مکان های درمانی نیز می ‌توانند به مراجعین واقعی، سرویس های بهتر و بیشتری ارائه دهند.

خدمات ویزیت دکتر عمومی در منزل به چه صورت می باشد؟

پزشکان عمومی غالبا بدون توجه به نوع بیماری شخص، در آغاز چکاپ کاملی انجام می‌ دهند و مواردی مانند میزان و سطح هوشیاری، علائم حیاتی شامل: سطح فشار خون، تعداد نبض، درجه حرارت و تعداد تنفس در دقیقه را بررسی می ‌نمایند.

در رابطه با بیماران سالمند، حتما بررسی سطح اکسیژن خون به وسیله ی دستگاه پالس اکسی‌متر، بررسی سطح و میزان فشار خون سیستولیک و دیاستولیک به وسیله ی دستگاه فشارسنج، بررسی سطح قند خون به وسیله ی دستگاه گلوکومتر، مشاهده آزمایش های سالمند به ویژه آزمایش خون و همچنین انواع سونوگرافی و در صورت لزوم گرفتن نوار قلب انجام می‌ گردد.

چنان چه شخص بیمار نیاز به انجام آزمایش های مختلف مانند آزمایش خون و ادرار و همچنین تصویربرداری پیدا کند، دستور آن را به بخش پاراکلینیکی مرکز صادر می کنند تا شرایط انجام آن‌ها در منزل بیمار فراهم گردد.

بعد از تشخیص صحیح، داروهای لازم، تجویز شده و در صورتی که برای بررسی دقیق‌تر نیاز به ویزیت دکتر متخصص به وجود آید، حتما امکان آن فراهم می شود.

عموما برای مواردی مانند تشخیص بیماری‌های رایج، معاینه های منظم، شناسایی اثربخشی داروهای تجویز شده و شناسایی زود هنگام عوارض آن‌ها و همچنین ارائه گواهی فوت، یکی از پزشکان عمومی کاردان و باتجربه مرکز به منزل شما اعزام خواهد شد.

شایسته است، به منظور کمک به دکتر در تشخیص دقیق و تجویز داروهای مناسب یا اقدامات صحیح، در رابطه با سابقه ی پزشکی و احتیاجات پزشکی فعلی خود مختصر توضیحی بدهید.

از عضوی از خانواده بخواهید در زمان مراجعه دکتر به منزل، برای پاسخگویی به سوالات در آنجا حاضر باشد. آزمایشات قبلی و داروهای مصرفی خود را در اختیار دکتر قرار دهید و همچنین در صورت وجود، اوراق ترخیص از بیمارستان را آماده داشته باشید.

لباس‌های آزاد و راحت بپوشید، زیرا ممکن است که دکتر معاینه ای کامل و جامع از وضعیت جسمی شما به عمل آورد. چنان چه امکانات و تجهیزات کافی برای دکتر در منزل فراهم باشد، او قادر خواهد بود تا دقیقا مشابه بیمارستان خدمات لازم را به شما عرضه دارد.

خدمات ویزیت دکتر متخصص در منزل چگونه می باشد؟

همان گونه که ذکر شد، در صورتی که مشاورین مراکز درمانی قبل از مراجعه دکتر به منزل تشخیص دهند که نوع بیماری و شرایط شما نیاز به حضور دکتر متخصص دارد، حتما در این زمینه اقدام خواهند نمود. هر یک از پزشکان متخصص این مراکز در زمینه ی خاصی از پزشکی متبحر می باشند، شاخه‌های پزشکی مانند:

تخصص در زمینه ی پوست و مو:

دکتر متخصص پوست و مو می ‌تواند در زمینه ی درمان بیماری‌های مربوط به پوست و مو از جمله: اگزما، جوش، جای جوش، سرطان پوست، عفونت ناخن، شپش مو و موارد دیگر، شما را یاری رساند.

تخصص در زمینه ی چشم:

دکتر متخصص چشم با فیزیولوژی و بیماری‌هایی که به چشم و پلک ارتباط پیدا می کند، کاملا آشنا می باشد و در مواردی مانند درمان آب مروارید، عفونت چشم، آب سیاه، گل مژه، بیماری‌های شبکیه و مشکلات دیگر، قادر خواهد بود تا به شما کمک نماید.

تخصص در زمینه ی طب فیزیکی:

در واقع یک دکتر متخصص طب فیزیکی به کمک روش‌های فیزیکی و توانبخشی می‌ تواند برای درمان بیماران معلول و همچنین مبتلا به دردهای استخوانی و مفصلی اقدام نماید.

تخصص در زمینه ی زنان و زایمان:

دکتر متخصص زنان و زایمان در رابطه با درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تناسلی زنان آموزش دیده و قادر است که در دوران بارداری، بهترین شرایط را برای مادر و جنین ایجاد نماید.

تخصص در زمینه ی اورولوژی:

در حقیقت دکتر متخصص اورولوژی در رابطه با تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به کلیه، مجاری ادراری، مثانه و همچنین دستگاه تناسلی آقایان فعالیت می نماید.

تخصص در زمینه ی اطفال:

دکتر متخصص اطفال به طور اختصاصی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات مربوط به رشد و سلامتی جسمی و به خصوص روانی کودکان و همچنین نوزادان آموزش های لازم را دیده است.

تخصص داخلی:

در واقع دکتر متخصص داخلی برای تشخیص و درمان بیماری‌های داخلی از علم و تجربه بیشتری نسبت به دکتر عمومی برخوردار می باشد. تمرکز این دسته از پزشکان بیشتر بر روی بیماری‌های بزرگسالان می باشد.

تخصص در زمینه ی مغز و اعصاب:

دکتر متخصص مغز و اعصاب در جهت تشخیص و درمان عارضه های مرتبط با سیستم عصبی مرکزی و همچنین محیطی بهترین انتخاب ممکن می باشد.

تخصص در زمینه ی ارتوپدی:

در حقیقت دکتر متخصص ارتوپد با تمرکز بر روی فیزیولوژی استخوان و مفاصل، مشکلات و بیماری‌ هایی که در سیستم حرکتی فرد تاثیرگذار می باشد را درمان می‌ کند.

تخصص در زمینه ی گوارش:

به منظور درمان بیماری ‌های مربوط به سیستم گوارش مانند دهان، مری، معده، روده و کبد بایستی به دکتر متخصص گوارش مراجعه نمایید.

تخصص در زمینه ی گوش، حلق و بینی:

در واقع درمان بیماری‌ های مربوط به گوش، بینی، گلو و گردن در حیطه علمی دکتر متخصص گوش، حلق و بینی قرار دارد.

تخصص در زمینه ی قلب و عروق:

دکتر متخصص قلب و عروق در رابطه با انجام تست‌ های لازم از جمله: اکوی قلب، تست ورزش، آنژیوگرافی و تست های مربوطه، کاملا آموزش دیده است و به غیر از تشخیص و درمان بیماری‌ های مربوط به قلب و عروق، قادر است تا در زمینه ی جراحی قلب نیز اقدام نماید.

تخصص در زمینه ی روانپزشکی:

یک متخصص روانپزشک قادر است، برای درمان بیماری‌ های روحی و روانی مثل: پارانویا، فوبیا، بیش فعالی، اوتیسم و … علاوه بر کمک‌ های روانی، کار تجویز دارو را نیز انجام دهد. نباید فراموش کرد که امروزه عامل اصلی و مهم خیلی از بیماری ‌ها مشکلات و اختلالات روحی می ‌باشد.

تخصص در زمینه ی خون و آنکولوژی:

به منظور تشخیص و درمان انواع سرطان ها و بیماری ‌های خونی بایستی به دکتر متخصص خون و آنکولوژی مراجعه شود.

بنابراین با عنایت به طیف وسیعی از تخصص دکترهای متخصص مراکز درمانی، خواهشمند است با آگاهی کامل و دقت بیشتری برای تقاضای حضور دکتر در منزل، اقدام نمایید.

آیا می دانید هزینه ویزیت دکتر در منزل به چه صورت می باشد؟

با توجه به این که دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه‌های اضافی و گزاف برای رفت‌ و آمد و بستری شدن در بیمارستان نیست، ویزیت دکتر در منزل خیلی به صرفه می باشد و مراکز اعزام دکتر عمومی و متخصص به منزل، برای راحتی خیال شما مناسب‌ترین قیمت ممکن را منظور خواهد کرد.

بهتر آن است که قبل از تقاضای هر گونه خدماتی با مشاورین و کارشناسان مربوطه در مرکز درمانی ارتباط برقرار کرده تا جزئیات بیشتر را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

هزینه‌ی ویزیت پزشک متخصص در منزل

نکته ای را که در رابطه با اعزام دکتر به منزل و همچنین هزینه های دریافتی بایستی مورد توجه قرار داد، این است که دیگر احتیاج نیست تا ساعت ها وقت خود و بیمار را در ترافیک یا پشت درب های مطب در انتظار نوبت صرف کنید.

متخصص مربوطه بدون این که کوچک ترین وقتی را اتلاف نماید، در زمانی مشخص به منزل شما مراجعه نموده و بیمار را ویزیت خواهد کرد.

همه ی هزینه ها و مخارج با عنایت به شرایط فرد بیمار و به کار بردن دکتر متخصص مربوطه متغیر می باشد و این هزینه ها بعد از مراجعه دکتر به منزل و مشاهده وضعیت بیمار تعیین خواهد شد.

سخن پایانی

همان طور که در نوشتار مربوط به ویزیت دکتر در منزل ملاحظه کردید، امروزه با توجه به مشغله های فراوان و هزینه های رفت و آمد و همچنین برای ایجاد شرایط روحی بیمار، بهتر است از خدمات ویزیت دکتر در منزل نهایت استفاده را ببرید تا نتایج مطلوبی برای شما به وجود آید.

دنیای پزشکی روز به روز در حال تحول و پیشرفت می باشد و بخش مراقبت‌ های بهداشتی در تلاش است تا بهره‌ وری از خدمات پزشکی – مراقبتی را آسان‌تر و قابل دسترس‌ تر نماید.

از نظر خیلی از کارشناسان و متخصصان، احیای مجدد ویزیت دکتر در منزل می ‌تواند موجب صرفه‌ جویی در هزینه ‌های سنگین پزشکی بیماران گردد و در کنار آن متخصصان پزشکی قادر هستند که سطح و میزان مراقبت‌ های خود را گسترش و توسعه دهند، تجربیات نوین و جدیدی ایجاد کنند و از دیدگاه فرد بیمار به مسائل نگاه کنند.

تا به امروز، خدمات پزشکی و همچنین پرستاری در خانه به واقع توانسته است، به غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری‌ ها، کاهش دادن عوارض جانبی دارو درمانی، حفظ استقلال اشخاص ناتوان و سالمند، کاهش پذیرش در سرای سالمندان، کاهش دادن مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان و کاهش مرگ‌ و میر، کمک قابل توجهی داشته باشد.

به شما این اطمینان را خواهیم داد که خدمات تخصصی و باکیفیت مرکز درمانی می‌ تواند رضایت شما را جلب نماید.

امیدواریم مطالب عنوان شده در مقاله ویزیت دکتر در منزل برای شما مفید و سودمند واقع گردیده باشد و هر آن چه که در این رابطه لازم و ضروری است، به سمع و نظر شما رسیده باشد و شما هم توانسته باشید، از آن ها نهایت استفاده و بهره را ببرید و رضایت کامل و مطلوب شما حاصل گردیده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×