آلفا طب

پزشک در خانه

با ما همراه شوید تا بیشتر با پزشک در خانه  آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم در مورد پزشک در خانه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین درباره ویژگی ها و مزیت های پزشک در منزل، انواع بیماریهای که در منزل توسط پزشک عمومی و یا متخصص مورد درمان قرار می گیرد و هر سوال دیگر که در این راستا برای شما مطرح میشود مطالب کاملی را ارائه می نمایم. با ما همراه باشید.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

 

منظور از پزشک در منزل چیست؟
. روند درخواست خدمات درمانی در خانه به چه صورت انجام می گیرد؟
. ویزیت پزشک در خانه جهت چه مواردی صورت می پذیرد؟
. پزشک در منزل بایستی دارای چه مشخصه های باشد؟
. وظایف پزشک در منزل را نام ببرید؟
. آیا ویزیت بیماران ام اس در منزل نیز امکانپذیر است؟
. چه بیماریهای از طریق پزشک در منزل تحت درمان قرار می گیرد؟
. مزیت های پزشک متخصص اطفال در خانه را نام ببرید؟
. در چه شرایطی بانوان میتوانند از دکتر در خانه جهت درمان بهرمند شوند توضیح دهید؟

پزشک در خانه

در حال حاضر به دلیل ازدحام مسیر تردد و بیماران در مطب، حضور پزشک در بستر بیمارانی که عارضه های متعددی را تجربه می نمایند، رویداد جدیدی نیست.

در گذشته نیز در برخی از مواردی که بیمار به عارضه و یا بیماری دچار می شد و درد آن غیرقابل تحمل بود از طبیب شهر مساعدت می گرفتند تا با حضور بر بالین بیمار، عارضه او را شناسایی نمایند.

شما با کمک پزشک در منزل میتوانید در هر ساعت از شبانه روز بیمار خود را در منزل با توجه به عوامل متعدد اعم از ناتوانی بیمار، ضعف شدید، مشکل در جابجایی وهمچنین جلوگیری از حضور در محیط های آلوده بهرمند شوید. بطورکلی حضور و یا وجود پزشک اعم از خصوصی و یا عمومی از فواید متعددی در اغلب موارد ضروری برخوردار است.

پیش از توضیحات کامل درمورد پزشک در خانه، لازم است پروسه تقاضای خدمت رسانی پزشک در منزل را بیان نمایم. این فرایند شامل:

1)    در مرحله نخست ثبت درخواست و همچنین تکمیل اطلاعات اولیه بیمار از مواردی ضروری است که در درخواست فوق بایستی وارد شود.
2)    بعد از تکمیل فرم، کارشناس مرتبط با مراکز خدمات درمانی به منظور نهایی کردن تقاضای شما، تماس می گیرند.
3)    بنابراین در همان لحظه و موقعیتی که شما حضور پزشک را درخواست نموده اید، معاینات بالینی صورت می پذیرد.

درمجموع بایستی بیان نمود که در حال حاضر با توجه به شرایط موجود هر نوع درخواستی در عرصه ی خدمت رسانی پزشک در منزل نظیر مراقبت های ارتوپدی، بیماران قلبی و عروقی و دیابتی ها، کودکان و سالمندان و دیگر خدمات صورت می پذیرد که بیماران میتوانند از آن بهرمند شوند.

ویزیت پزشک در منزل

مراکز خدماتی درمانی در منزل ویزیت پزشکان عمومی، متخصص و فوق متخصص را به منظور رفاه حال بیماران در نظر گرفته اند. کلیه پرستاران و پزشکان این مراکز در طی شبانه روز آماده ارائه خدمات پزشکی در منزل در کمترین زمان هستند.

در این پروسه پزشک کلیه بخش های بدن بیمار را مورد بررسی و معاینه قرار میدهد و به این صورت بیوگرافی پزشکی وی را دریافت می نمایند.

معاینات بالینی که از سوی پزشک در منزل برروی بیماران صورت می گیرد مواردی من جمله میزان هوشیاری،نبض، فشارخون، تنفس و میزان درجه حرارت است. اضافه بر ان در صورتیکه بیمار نیازی به خدمات سونوگرافی در خانه داشته باشد، با انجام هماهنگی های لازم در کوتاهترین زمان اقدامات اولیه جهت رفاه حال بیماران انجام می گیرد.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی ویزیت پزشک در منزل از طریق کاملترین تجهیزات پزشکی و همچنین نمونه گیری و ارسال آنها به مجهزترین آزمایشگاه ها جهت تجویز و تشخیص دقیق تر نوع دارو صورت میگردد.

معاینات فیزیکی از سوی دکتر در منزل

در حقیقت بررسی فیزیکی، روند طبیعی است که در هنگام مراجعه به دکتر در مطب انجام می گیرد. بررسی از سوی پزشک در خانه براساس گفته های بیمار از نشانه های عارضه است که شناسایی دقیق تر آن از طریق حواس شنوایی، بینایی، بویایی و لامسه صورت می گیرد.

البته لازم به ذکر است که در حال حاضر با پیشرفت شیوه های مدرن پزشکی دیگر از حس چشایی جهت تشخیص نوع بیماری استفاده نمی شود. بطور کلی معاینات صورت گرفته از سوی پزشک از طریق چهار عمل مهم من جمله:

1)    مشاهده 2) لمس 3) دق 4) سمع انجام می گیرد که ترتیب هر یک از آنها به نوع عارضه و درد در بیماران بستگی دارد.
اما بایستی متذکر شویم که ترتیب هر یک از این چهار عمل اصلی بسیار حائز اهمیت است بطور مثال جهت بررسی مفصل از سوی پزشک در منزل از طریق مشاهده و یا حرکت و لمس صورت می پذیرد.

معاینات بالینی از سوی پزشک در منزل عبارتند از:

1.    نشانه های حیات مانند حرارت و وزن، فشارخون، قد،درجه فراوانی اکسیژن، ضربان قلب و همچنین مقدار تنفس اندازه گیری است.
2.    دکتر در منزل موقعیت ظاهری بیمار را مورد ارزیابی قرار میدهد، در حقیقت ویژگی های اصلی یک عارضه از نظر وضعیت تغذیه، زردی، رنگ پریدگی و چماق شدن ناخن ها را مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار میدهد.
3.    در این معاینات بالینی پوست و دست های بیمار نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
4.    سر مانند غدد لنفاوی، دهان، بینی، گوش، چشم، گلو مانند تیروئید از سوی دکتر در منزل بررسی می شود.
5.    رکتوم، شکم و پستان نیز در معاینات بالینی توسط دکتر در خانه صورت می پذیرد.
6.    سیستم عضلانی و همچنین اسکلتی و موقعیت حرکتی بیمار مورد دیگری است که در معاینات بالینی در منزل از سوی پزشک انجام می گیرد.
7.    مجاری تنفسی بزرگ و همچنین ریه های بیمار نیز بررسی میشود.
8.    اعصاب بیمار از نظر بینایی، مغز، هوشیاری،نخاع، مغز، اعصاب محیطی و کرانیال نیز در این معاینات بالینی در منزل از سوی مجرب ترین پزشکان صورت می پذیرد.
در انتها نیز بایستی متذکر شد که بررسی برمبنای توصیف حال بیمار بیشتر برروی بخش های ویژه ی از بدن صورت می پذیرد و کلیه موارد ذکر شده انجام نمی گیرد. در صورت لزوم شاید پزشک مرتبط برای بیماران تصویر برداری و یا آزمایشاتی را تجویز نمایند که جهت تشخیص دقیق تر نوع داروهای پیشنهادی بایستی آنها را انجام داد.

ویژگی های پزشک در منزل

بطورکلی پزشکی پیشه ی ارزشمند و همچنین پرمسئولیت است در همین راستا بایستی از ویژگی های برخوردار باشد که تمام مردم جامعه از وی انتظار دارند. به این ترتیب ویژگی های یک دکتر خوب در منزل عبارتند از:

برقراری رابطه با بیمار

مهمترین فاکتور یک دکتر در برقراری رابطه با بیمار گوش کردن به مشکلات و همچنین درد و ناراحتی بیمار است. در این راستا بیماران می توانند با پزشک مرتبط در منزل درخصوص هر عارضه ی که سبب درد و یا ناراحتی آنها شده است گفت و گو نمایند.

برخورداری از ترفند برقراری رابطه با بیمار تنها جهت ایجاد ارتباط دوستانه و یا صمیمی نیست، لیکن یکی از پارامترهای ایده آل در یک پزشک به شمار می آید که به وی کمک می کند که از این طریق دغدغه های بیمار را به خوبی درک نماید و دلیل سردرگمی و یا مشکلات بیمار را شناسایی نماید.

مهارت این ارتباط اصلی ضروری و مهم است که نبایستی به هیچ وجه دست کم و یا فراموش شود. بنابراین یک دکتر بایستی بقدری به بیماران خود توانایی و قدرت دهد که بیمار بتواند به آسانی و با خیال راحت فرصت گفت وگو را با پزشک خود داشته باشد/.

حس امنیت و آرامش در بیمار

در این مشخصه پزشک بایستی متذکر شویم این موضوع که یک پزشک در دانشکده ی پزشکی در چه رتبه ی قرار دارد و یا بابت مطالعات و تحقیقاتی که انجام داده است چه جوایزی را کسب کرده است به هیچ وجه مهم نبوده، بلکه موردی که بسیار حائز اهمیت است اعتماد بیمار به تخصص پزشک است تا از این طریق حس امنیت و آرامش را کسب نماید.

پس بهتر است جهت بهرمندی از پزشک در منزل از معتبرترین مراکز خدمات درمانی که دارای کادری متخصص و با تجربه هستند مساعدت و یاری بگیرید.

کنجکاوی

این مولفه بایستی به بخشی از هویت و زندگی یک پزشک مجرب تبدیل شود و در برخی مواقع نیز نیاز است که پزشک به معاینه مواردی در بیماری بپردازد که پیرامون آن قرار دارند.

یکی از ویژگی های مهم یک پزشک این است که درصورتیکه بیمار با نشانه های غیر عادی و همچنین نگران کننده همراه است بایستی کاملاً دقیق و موشکافانه به معاینه موارد بی اهمیت پرداخته تا از این طریق بتواند از شناسایی عجولانه و غیر مرتبط نیز خودداری نماید.

همراهی پزشکان با همدیگر

همانطور که در قسمت رابطه میان پزشک با بیمار متذکر شدیم در این بخش نیز بایستی بیان نمایم که رابطه میان سایر پزشکان با همدیگر از موارد دیگری است که اهمیت بسزایی در مشخصه های یک پزشک دارد.

بطور مثال زمانیکه بیمار به بیمارستان مراجعه می کند در ابتدا پزشک معاینات اولیه و شرایط فعلی او را یادداشت نموده تا پزشکان دیگر بتوانند اطلاعات جامعی را درباره موقعیت فعلی بیمار کسب نمایند.

برترین پزشکان افرادی هستند که در این عرصه با همدیگر همکاری و همراهی نزدیک تری دارند و همچون یک تیم پزشکی با – هم به فعالیت می پردازند.

پشتیبان حقوق بیمار

یک پزشک تمام سعی خود را می کند تا از کلیه حقوق بیماران پشتیبانی و دفاع نماید. به عبارتی هر زمان که نیاز باشد وی را به سایر پزشکان و یا متخصصین معرفی می نماید و علاوه بر این بیمار را جهت استفاده از سایر خدمات تخصصی حمایت می کند تا از این طریق حقی از وی باطل نگردد.

وظیفه شناس و منظم

یکی دیگر از ویژگی های پزشک در منزل را میتوان به وظیفه شناس و همچنین منظم بودن آنها اشاره کرد زیرا رمز موفقیت در هر امری بخصوص پزشکی نظم داشتن است.

برهمین اساس یک پزشک موفق فاقد از عدم حضور ذهن و همچنین توجه نمودن به جزئیات نمی تواند در این امر خطیر به گام های موفقیت دست یابد.

به عنوان مثال پزشک بایستی اطمینان کامل داشته باشد که تمامی آزمایشات مرتبط جهت پیدا نمودن نوع عارضه را تجویز و به کلیه سوالات بیمار در خصوص مشکل ایجاد شده پاسخ داده است و برنامه ی مشخصی را جهت صحت و تندرستی بیماران در نظر گرفته است.

رازداری

از دیگر ویژگی های مهم پزشک رازداری است به شکلی که نبایستی داده های موجود در پرونده پزشکی بیماران را در اختیار افراد دیگر قرار دهد و تنها در صورت کسب اجازه و همچنین رضایت از بیماران پزشک میتواند این امر را انجام دهد.

اخلاق پزشکی

اخلاق پزشکی مهمترین ویژگی یک پزشک است به عبارتی پزشک در راندمان خود نبایستی آسیب عمدی را چه از نظر کوتاهی در امر پزشکی و چه از لحاظ یک اقدام اشتباه به بیمار وارد نماید بلکه بایستی جهت معالجه بیماران خود تمام سعی خود را انجام دهد

زیرا مناسب ترین و پذیرفته ترین امر در مراقبت های پزشکی از بیماران در منزل است. پزشک جهت پیشگیری از بروز پیامدهای بیماری اقداماتی را انجام می دهد تا بیماران از مناسب ترین مراقبت های پزشکی برخوردار باشند.

عدالت

بطورکلی اکثر بیماران سعی می کنند که به پزشکانی مراجعه نمایند که بدون چشم داشتی به وضعیت و سطح اجتماعی بیماران با تمامی آنها به یک شکل برخورد نماید که این موضوع نیز در پزشکان در خانه هم صدق می کند. پزشک در خانه علاوه بر احترام گذاشتن به بیمار بایستی موثرترین شیوه ها و همچنین تکنیک ها را جهت معالجه آنها بکار ببرد.

مهربان بودن پزشک

مهمترین ویژگی که سبب وجه تمایز پزشک با دیگر پزشکان میشود همدلی درخصوص مشکلات بیمار است که این امر از مهربان بودن یک پزشک سرچشمه می گیرد. مهربان بودن پزشک علاوه بر حس اعتماد در بیماران یکی از امور ضروری و مهم تلقی میشود.

کلیه موارد ذکر شده از ویژگی های پزشک در منزل است که میتواند به بیمارانی که مایلند از خدمات درمانی در منزل بهرمند شوند از وجود این مشخصه ها کمک بسزایی نماید.

با توجه به مطالبی که ارائه نمودیم ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که در زمان تماس با مراکز خدمات درمانی جهت بهرمندی از پزشک در منزل بایستی چه اطلاعاتی را در اختیار آنها قرار دهیم؟

از جمله مواردی که شما باید در اختیار این مراکز درمانی قرار دهید شامل:

1)    سوابق بیماری 2) سن و نام بیمار 3) نشانه های بیماری مانند عفونت، ضعف، بی اشتهایی، درد ویا سردرد 4) داروهایی مصرفی بیمار
و همچنین درصورتیکه بیمار با درد در بخش های مختلف بدن همراه است و علاوه بر این زمان بروز درد را نیز به کارشناسان پزشکی این مراکز اعلام نمایند.

پزشکان متخصص جهت ویزیت بیمار در خانه

پزشک متخصص داخلی

این گروه از پزشکان جهت شناسایی و همچنین معالجه مشکلات داخلی از تجارب و دانش مضاعفی برخوردار هستند. تمرکز پزشک متخصص داخلی در خانه بیشتر برروی مشکلات بزرگسالان است.
در گام نخست پزشک متخصص داخلی در منزل با ایجاد یک رابطه ی صمیمانه با بیمار شرایط فعلی وی را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد و بصورت کامل به کلیه نکات مهم و همچنین شرح حال وی دقت می نماید و پس از ویزیت داروهای مرتبط ضروری را برای وی تجویز می نماید

و متذکر میشود که بایستی داروهای خوراکی را در سرزمان مقرر خود مصرف نماید. درصورتیکه بیمار در وضعیت عادی قرار داشته باشد بطور معمول اقدامات دیگری برای وی صورت نمی گیرد و با ارائه دستورات مراقبتی لازم به بیماران کمک می نمایند تا از این طریق از شدت درد و ناراحتی آنها کاسته و معالجه ی آنها نیز سریعتر صورت پذیرد.

پزشک متخصص مغز و اعصاب

از دیگر پزشکانی که جهت رفاه حال بیماران به منزل مراجعه می نمایند پزشکان متخصص مغز و اعصاب هستند. این گروه از پزشکان نورولوژی به معالجه اختلالات دستگاه عصبی محیطی و همچنین مرکزی در بیماران می پردازند و سعی می کنند که با توجه به شرایط خاص بیماران ارتباط مناسب و صمیمانه ی را برقرار نمایند.

حال بهتر است در خصوص این تخصص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. از جمله اختلالات مرتبط به حوزه کاری پزشک متخصص مغز و اعصاب را میتوان به:

انواع سردردها 2) سردردهای میگرنی 3) نرالژی 4) سردردهای تنشی 5) کلاسترها و غیره متذکرشد علاوه بر این اختلالاتی من جمله:
مشکلات حفظ تعادل و همچنین راه رفتن 2) اختلالات صرع و تشنج
بیماریهای حرکتی نظیر:
صحبت کردن و تکلم 2) پارکینسون
و برخی از اختلالات مرتبط به ستون فقرات نظیر اسپاسم های عضلانی و همچنین گردن درد، تومورهای سر و دست، انواع لرزش ها، عدم خوابی موثر و عمیق، مشکلات درگیرکننده ی عصبی من جمله ام اس و غیره متذکر شد که به این حوزه مرتبط است.

این متخصصین در منزل رسیدگی های لازم را جهت بیمارانی که با اختلالات سیستم عصبی برخوردار هستند را انجام می دهند و راهنمایی های لازم را جهت کاهش میزان استرس های ناشی از بیماری را به آنها ارائه می نمایند.

بررسی بیماران تشنجی و صرع در منزل

از دیگر خدماتی که از سوی متخصصین مغز و اعصاب در منزل صورت می پذیرد، انجام ویزیت     بیماران مبتلا به عارضه ی تشنج و صرع است. این گروه از بیماران به علت بحرانی بودن موقعیت موجود امکان مراجعه به مطب پزشک را ندارند پس بهتر است در این راستا از خدمات درمانی در منزل بهرمند شوند.

برهمین اساس اغلب مراکز درمانی این فرصت را برای بیماران فوق در نظر گرفته اند و در این امر از مجرب ترین متخصصین این حوزه استفاده می نمایند.

با کسب اطلاعات کامل از سوی خانواده و همچنین افرادی که شاهد بروز این سری از مشکلات  بوده اند، انجام ویزیت های فیزیکی جهت شخص بیمار، دریافت داده های اساسی و کلی من جمله دلیل استرس و اضطراب وارده شده به وی و همچنین میزان آن، تجویز آزمایشات فوری، فهرستی از داروهایی مصرفی و میزان آن و یا کسب اطلاعات کامل درباره مصرف داروهای مولتی ویتامین بیمار و یادداشت آنها به صورت کامل متذکر شد.

پزشک متخصص با انجام آزمایشات تجویز شده از سوی این گروه از بیماران میتوانند دلیل تشنج و نوع عارضه را براساس نوع مشکل صرع، حرکت، توان حرکتی و کنترل ذهن بیمار را شناسایی نمایند.

در موارد نیاز نیز پزشک مرتبط آزمایشاتی را جهت ناهنجاری های مغزی در این گروه از بیماران تجویز می نمایند و آنها را به انجام این سری از آزمایشات ملزم می دارند. تصویربرداری، MRI و همچنین سی تی اسکن و آزمایش های مرتبط را جهت بیماران مبتلا به عارضه تشنج و صرع تجویز می نمایند

و به این روش به صحت و بهبودی بیماران در این مسیر کمک بسزایی می نمایند. با انجام این سری از تست های لازمه، پزشک متخصص در گام های بعدی درمان های دارویی تاثیرگذار را جهت درمان بیماران آغاز می نماید.

بررسی بیماران مبتلا به سکته مغزی در منزل

از دیگر خدمات پزشک در خانه که از سوی متخصصین مغز و اعصاب جهت رسیدگی و همچنین پیگیری های بیشتر در بیماران انجام می گیرد اختصاص به بیماران مبتلا به عارضه سکته مغزی دارد. این عارضه که سبب تشکیل لخته های خونی در رگهای خونی مغز میشود، باعث بروز اختلال در پروسه فعالیت مغز شده و همچنین به بخش هایی از مغز نیز صدماتی را وارد می کند.

در برخی مواقع شدت صدمات وارده بقدری زیاد است که توانایی حرکت و همچنین قدرت تکلم را از بیمار گرفته و شاید او را با فلج حرکتی و یا مغزی نیز همراه سازد.

بنابراین نیاز است این گروه از بیماران پیوسته تحت نظر متخصصین مغز و اعصاب قرار گیرند و از لحاظ پیشرفت توان حرکتی و بخصوص بیماری تحت تست های لازمه قرار گیرند.

در این راستا این گروه از متخصصین میتوانند رسیدگی های لازم را جهت رفاه حال بیماران در خانه انجام دهند و دائماً موقعیت جسمی آنها را هم در نظر بگیرند.

متخصصین مغز و اعصاب با حضور در خانه مشاهدات و تست های عینی بیماران را بطور کامل مشاهده و در صورت نیاز، داروهای بیمار را مجدداً تجدید می نمایند و یا جهت رسیدگی های بیشتر انجام فیزیوتراپی در خانه را پیشنهاد می کنند.

در مجموع ویزیت بیمارانی که به عارضه سکته مغزی مبتلا شده اند از جمله خدمات درمانی است که از سوی متخصصین مغز و اعصاب در خانه صورت می پذیرد.

ویزیت بیماران MS در خانه

ویزیت بیماران مبتلا به ام اس از دیگر خدمات متخصصین مغز و اعصاب در خانه است. این عارضه که ملزم به مشاهدات و همچنین پیشرفت عارضه در بیماردارد بایستی از سوی این متخصصین مرتباً تحت نظر قرار گیرد و تست های لازمه در مورد اثرات داروها و علاوه بر این موقعیت روحی بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

در این راستا پزشک متخصص درباره روند درمانی بیمار سوالاتی را از خانواده ی وی جویا می شوند. با انجام این امر وضعیت فعلی بیمار مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس آن با تجویز داروهای جدید موقعیت بهتری را برای آنها به ارمغان می آورند.

در این عارضه بیمار با انجام تمرینات قدرتی، هوازی، تعادلی، تای چی، حرکتی، یوگا و همچنین آب درمانی و غیره که از سوی پزشک متخصص مغز و اعصاب در منزل به بیمار توصیه می شود میتواند در روند پروسه بهبود درمان به آنها کمک بسزایی نماید.

پزشک با بررسی آزمایشات تجویز شده میزان دوز دارویی بیماران را کاهش و مجدداً بررسی های لازمه را برروی بیمار انجام می دهند.

علاوه بر این پزشکان جهت ویزیت بیمارانی نظیر افرادی با سردردهای میگرنی و یا خوشه ی همراه هستند، بیمارانی که با مشکلات نخاعی و یا عارضه ی عضلانی و یا عصبی دچار شده اند اعمال ملاقات های درمانی را درخانه انجام می دهند و به ارائه کلیه خدمات درمانی در این راستا می پردازند.

پزشک متخصص ارتوپد

این گروه از متخصصین بیماری ها و اختلالاتی را که تحت تاثیر سیستم حرکتی بیماران هستند را معالجه می نمایند

زیرا تمرکز این گروه از متخصصین برروی مفاصل و همچنین استخوان ها است.
درصورتیکه بیمار با مشکلات جدی حرکتی همراه است که این امر جابجایی را برای وی غیرممکن کرده است و میتوانید از خدمات درمانی پزشکان متخصص ارتوپد در خانه مساعدت و یاری بگیرید. از وظایف اصلی متخصصین ارتوپد در خانه میتوان به:

•    شناسایی مصدومیت های استخوان ها و همچنین مفاصل از مواردی است که از وظایف مهم متخصص ارتوپد در خانه به شمار می آید.
•    شناسایی ضرب خوردگی مانند شکستگی، دررفتگی، پاره شدن تاندوم، رگ به رگ شدن، کشیدگی و پارگی رباط از دیگر وظایف متخصصین ارتوپد در منزل محسوب میشود.
•    معالجه و همچنین تشخیص صدمات ورزشی از دیگر وظایف مهم یک متخصص ارتوپد در خانه است.
•    شناسایی ساییدگی مفاصل و همچنین خرابی بین مفاصل مانند از بین رفتگی مفاصل و دردهای آرتروز از وظایف اصلی این پزشک متخصص است.
•    شناسایی عفونت در سایر اندام ها و همچنین معالجه های تومورهای استخوانی از وظایف یک پزشک متخصص ارتوپد به حساب می آید.
•    پزشک متخصص ارتوپد در منزل به معالجه اختلالات ژنتیکی و مادرزادی و تومورهای سرطانی در سایر اندام بدن می پردازد.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که با بروز چه نشانه های میتوانید از متخصصین ارتوپد در خانه مساعدت و یاری بگیرید؟
علائمی نظیر:
1)    درد  در ناحیه مفاصل 2) درد در اندام های بدن بعد از افتادن 3) دردهای پیوسته استخوانی و همچنین بسیار شدید 4) عارضه در اندام حرکتی مانند زانو و پا 5) دردهای ناشی در ناحیه ساق پا بعد از پیچ خوردن این اندام
و سایر موارد دیگر که شما بعد از بروز اتفاقات غیرمتقربه در منزل در سایر اندام های بدن با آن همراه خواهید شد و با درد در مفاصل، استخوان ها و یا عضلات مواجه می شوید، میتوانید از متخصصین ارتوپد مساعدت و یاری بگیرید.

این گروه از متخصصین درباره سلامت عمومی، بهبود وضعیت جسمی گذشته، سوابق خانوادگی و همچنین دیگر شرایط بیمار سوالات متعددی را در این راستا خواهند پرسید.

در ادامه بایستی متذکر شد که بررسی فیزیکی ارتوپدی و همچنین دستورالعمل های لازم من جمله فیزیوتراپی در خانه را به این گروه از بیماران پیشنهاد می نماید.

بهبودی کامل بیماران با معالجه ارتوپدی در خانه

مدت زمان و همچنین معالجه بهبودی بیمار که در اندام های حرکتی با مشکل همراه شده است، بدون در نظر گرفتن همکاری فرد بیمار و یا سایر اعضای خانواده و از همه مهتر تخصص پزشک متخصص ارتوپد امری سخت و دشوار است.

بنابراین قبل از هرچیز تلاش و سعی بیماران در زمینه حفظ سلامتی امری موثر و حائز اهمیت است. بنابراین شما با مساعدت پزشک در خانه میتوانید مشاوره های درمانی و جلسات تمرینی ارتوپدی را سریعتر و در بازه زمانی بیشتر در منزل به منظور تضمین سلامتی خود انجام دهید.

عمل هایی که نیاز به متخصص ارتوپد در خانه دارد

در برخی موارد بعد از انجام ویزیت پزشک متخصص ارتوپد جهت درمان سریعتر بیماران انجام عمل جراحی را به این گروه از بیماران متذکر میشوند. براساس جراحت و همچنین نوع آسیب دیدگی ایجاد شده در بیمار، ممکن است جراح متخصص انجام جراحی را برروی بیمار مناسب ترین گزینه معرفی نماید.

بنابراین بعد از انجام جراحی، بیمار جهت گذراندن دوران نقاهت به پزشک در خانه ( متخصص ارتوپد) نیاز دارد. در زیر به جراحی های که نیاز به ارتوپد در خانه دارند اشاره می نمایم که عبارتند از:

جا انداختن شکستگی ها

شاید جا انداختن شکستگی های صورت گرفته به شکل بسته و یا باز برروی بیمار توسط جراحان متخصص ارتوپد صورت پذیرد. در زمان جراحی استخوان های که دچار شکستگی شده اند در محل مناسب خود ثابت و فیکس میشوند. آنگاه جراح متخصص با بکارگیری از پلاتین استخوان های صدمه دیده را در کنار همدیگر قرار می دهند.

تعویض مفصل

از دیگر جراحی های که نیاز به متخصص ارتوپد در خانه را می طلبد تعویض مفصل است. دراین جراحی مفصل ها دچار آسیب دیدگی شده اند و بایستی تحت عمل جراحی قرار گیرند.

جراح متخصص دراین متد جراحی مفصل مصنوعی جدید را جایگزین مفصل صدمه دیده می نمایند. به دلیل سخت بودن این عمل جراحی نیاز متخصص ارتوپد در منزل یکی از امور مهم و اساسی در روند بهبودی است.

آتروسکوپی مفاصل

در این متد از جراحی، جراح متخصص با وارد کردن لوله هایی از روی پوست به مفصل، ناحیه تحت درمان را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهد.

به طور معمول جراح متخصص از این متد جراحی جهت تشخیص نوع محل آسیب و بیماریهای مفصلی نیز استفاده می نماید. لازم به ذکر است که شیوه درمانی فوق جهت معالجه مفاصل بسیار تاثیرگذار است.

ترمیم تاندون

در این متد جراحی، جراح متخصص از طریق جابجا نمودن تاندون ها، مجدداً توانایی حرکتی را به بیماران باز می گردانند.

به این ترتیب بعد از مدتی با کمک متخصص ارتوپد در خانه و انجام تمرینات کاربردی و موثر جهت روند بهبودی حرکاتی را که انجام آن در گذشته برای بیمار سخت بوده است را با بهرمندی از جراحی فوق به راحتی انجام می دهند.

پیوند استخوان

جراحان متخصص جهت بهبود و همچنین تسریع در روند جوش خوردگی، شکستگی ها در مفصل از این متد جراحی استفاده می نمایند.

البته درصورتیکه بیمار با شکستگی همراه گردیده و در این پروسه از بین رفتگی استخوان ها به شکل کامل صورت پذیرفته است، جراح متخصص بهترین گزینه درمانی برای بیماران را پیوند استخوان معرفی می نمایند که بعد از جراحی بیمار جهت سپری کردن دوران نقاهت به متخصص ارتوپد در خانه نیاز دارد.

کلیه جراحی های ذکر شده از مواردی است که نیاز مبرم متخصص ارتوپد در خانه را جهت تسریع در روند بهبودی بیمار می طلبد.

درصورتیکه بیماران دچار صدمات عضلانی و یا اسکلتی شده اند، بایستی حتماً جلسات درمانی را در منزل بصورت منظم تحت نظر مجرب ترین متخصصین ارتوپد در خانه انجام دهند.

پزشک متخصص گوارش

از دیگر مواردی که پزشک در خانه را جهت رفاه حال بیماران می طلبد پزشک متخصص گوارش است.

جهت معالجه بیماریهای مرتبط با بخش های گوارشی بدن نظیر روده، دهان، کبد، مری و معده شما نیاز به جراح متخصص گوارش دارید زیرا این گروه از متخصصین از تخصص و علم کافی برخوردار هستند.

بطور کلی بایستی متذکر شد که علاوه بر معالجه سندرم روده تحریک پذیر، معالجه اختلالات حاد من جمله هپاتیت و یا کولیت از مواردی است که در حوزه تخصصی این گروه از متخصصین است. مهارت و همچنین تبحر متخصصین گوارش سبب تسریع در روند بهبودی و همچنین پیامدهای بعد از جراحی در بیماران خواهد شد.

در زیر به چند مورد از مهارت های که متخصص گوارش در خانه بایستی از آن بهرمند باشد اشاره می نمایم که عبارتند از:

•    این گروه از متخصصین بایستی دوره های آموزشی مورد نیاز بیماران را بطور کامل سپری کرده باشند و در این راستا از مهارت کافی برخوردار باشند.
•    جهت تسریع در روند بهبودی مناسب ترین خدمات را به این گروه از بیماران در منزل ارائه نمایند.
•    به شیوه های درمانی نظیر آندوسکوپی علم و آگاهی کامل داشته باشند.
•    از دیگر مهارت های متخصص گوارش در خانه را میتوان به شناخت کافی از فیزیولوژی سیستم گوارش اشاره کرد.
•    متخصصین جهت ارائه بهترین خدمات درمانی در منزل بایستی اختلالات و همچنین بیماریهای گوارشی را به خوبی شناخته و کمترین نشانه های این عارضه را نیز شناسایی نمایند.
•    با تشخیص به موقع بیماری سبب تسریع در روند بهبودی بیماران شود.
کلیه موارد ذکر شده از مهارت های پزشک متخصص گوارش در خانه است که میتواند کمک بسزایی در روند بهبودی بیماران به همراه داشته باشد.

اقداماتی که پزشک متخصص گوارش در خانه انجام میدهد

از جمله اقداماتی که این گروه از متخصصین با حضور در منزل برروی بیماران انجام می دهند میتوان به:
–    در گام نخست کامل ترین شرح حال را از بیماران دریافت می نمایند.
–    در خصوص نشانه های داخلی و همچنین میزان درد که بیمار با آنها بیشتر همراه است سوالات متعددی را جویا میشود.
–    درمواردیکه پزشک در خانه در شناسایی نوع بیماری با تردید و شک همراه بود انجام اسکن، سونوگرافی و اسکن را برای بیماران تجویز می نمایند.
–    متخصصین در این مدت سعی می کنند که داروهای خوراکی را سر زمان مقرر به بیمار تجویز نمایند.
–    چنانچه این گروه از متخصصین در تشخیص های صورت گرفته نیاز به انجام جراحی و یا مراقبت های بیشتر درمانی بیماران را مورد ارزیابی قرار دادند، دستور انتقال بیمار به بیمارستان را صادر می نمایند.
کلیه موارد نامبرده را متخصصین گوارش در خانه بدو ورود برروی بیماران مبتلا با مشکلات گوارشی که ممکن است جهت حفظ سلامتی از جراحی های گوارشی نیز بهرمند شده باشند است. البته این متخصصین به اطلاعاتی من جمله:
1)    مشکلات تکرار شونده دستگاه گوارشی مانند سوزش معده، نفخ و یا ترش کردن در بیمار نیاز دارند.
2)    همچنین درصورتیکه در بیشتر موارد با عارضه یبوست همراه هستند و یا از بروز سایر مشکلات گوارشی رنج می برند.
3)    درمورادیکه این سری از اختلالات زندگی روزمرگی شما بیماران را تحت تاثیر قرار میدهد.
مزیت های ویزیت متخصص گوارش در خانه
براساس وضعیت بیمار درصورتیکه وی در منزل بستری شده باشد و بصورت ناگهانی با بدحالی بسیار همراه شود و یا انتقال بیمار خطرساز باشد توصیه میشود که از خدمات درمانی پزشک در خانه بهرمند شوید که از مزیت های متعددی برخوردار است نظیر:
•    یکی از مزیتهای ویزیت پزشک گوارش در منزل را میتوان به عدم نیاز انتقال بیمار متذکر شد.
•    در موارد اضطرار همراهی نمودن بیمار تا مراکز درمانی و یا بیمارستان از دیگر مزیت های پزشک در خانه به شمار می آید.
•    استراحت بیمار در خانه در زمان انجام معاینات پزشکی از دیگر مزیت های ویزیت متخصص گوارش در خانه محسوب می شود.
•    انجام مشاوره بیمار از سوی متخصص گوارش جهت تسریع در پروسه بهبودی کامل بیمار از مزیت دیگر پزشک در منزل به حساب می آید.
•    انجام معاینات بالینی افراد مبتلا به عارضه سرطان که در خانه بستری هستند یکی دیگر از مزیت های ویزیت متخصص گوارش در منزل است.
•    انجام معاینات راحت تر و مناسب تر بیمارانی که تحت عمل جراحی دستگاه گوارش قرار گرفته اند.
•    فاصله گرفتن فرد از آلودگی های عفونی که در اکثر بیمارستان ها و یا مراکز درمانی موجود است.
•    دسترسی شبانه روزی به پزشک متخصص گوارش در منزل میتواند مزیت دیگری پزشک در خانه به شمار آید.
•    تقلیل در آمار مرگ و میرهای حاصل از بیماریهای دستگاه گوارش و همچنین تقلیل در هزینه های تردد  و از همه مهمتر دور بودن شخص بیمار از آلودگی های شهری از مزیت های دیگر متخصص گوارش در خانه است.
کلیه موارد ذکر شده از فواید پزشک متخصص گوارش در خانه است که میتواند به روند بهبودی بیماران کمک بسزایی نماید.

عوامل تاثیرگذار در هزینه متخصص گوارش در خانه

براساس نوع خدمات درمانی صورت گرفته در منزل برروی بیماران، هزینه درمان و همچنین معاینه در بیماران متغیر است. برهمین اساس تغییر در هزینه های ویزیت و همچنن معالجه بیماران بسته به فاکتورهای متعددی من جمله:
1)    شدت و نوع بیماری 2) دوری منزل فرد بیمار تا مرکز خدمات درمانی 3) تشخیص و مراقبت های پزشکی 4) تجویز دارویی 5) زمان دریافت خدمات 6) انجام آندوسکوپی و یا سونوگرافی
و همچنین تعداد مکرر مراجعه حضوری پزشک در خانه از مواردی محسوب میشود که برروی هزینه متخصص گوارش در خانه تاثیرگذار است.

پزشک متخصص اطفال

این گروه از متخصصین اضافه بر بهبودی روانی و جسمی کودکان و فیزیکی آنها در جهت اختلالات و همچنین مسائل مرتبط با رشد کودک، اقدامات لازم را انجام می نمایند. متخصصین اطفال در خانه در مواردی همچون:
1)    تجویز آزمایشات لازم 2) شناسایی مشکلات کودک براساس نشانه های بالینی 3) تزریقات و تجویز دارویی 4) انجام تست و نمونه گیری از کودک 5) عرضه متناسب ترین برنامه غذایی با موقعیت کودک 6) عرضه مشاوره های لازم در خصوص شیوه های مهار و پیشگیری از بیماری 7) مشاوره در خصوص علت بیماری و تکنیک های درمانی اثرگذار 8) مشاوره های روحی و عاطفی درمورد وضعیت کودک 9) معالجه مشکلات و اختلالات مسری و یا مادرزادیی 10) واکسیناسیون کودک 11) معالجه کودکان مبتلا به اختلالات رشد فیزیولوژیکی و همچنین بیماری های روانی و یا تکاملی از مواردی است که برعهده پزشک متخصص اطفال در منزل است.

ویزیت کودک از سوی متخصص اطفال در خانه

درصورتیکه بنا بر دلایل موجود امکان جابجایی کودک در منزل مقدور نیست، منزل شما جهت انجام معاینات و معالجه های اولیه از سوی پزشک در خانه میتواند بهترین گزینه به شمار آید.

با توجه به ترس بیش از حد کودکان از مطب پزشکان بهترین معاینات و یا درمان های پزشکی جهت مقابله با این ترس در کودکان بهرمندی از متخصص اطفال در خانه است.

البته شاید در برخی از موارد پزشک جهت تشخیص دقیق تر دستور انتقال بیمار را به مراکز درمانی و یا بیمارستان تجویز نماید.

در مجموع بایستی متذکر شد که کودکان به دلیل داشتن اندام های کوچک و رشد نکردن به خوبی اندام های داخلی بدن آنها بدو تولد استفاده از مساعدت های متخصص اطفال در منزل میتواند در این راستا به خانواده ها کمک بسزایی نماید.

در این راستا سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود به این موضوع اختصاص دارد که چه کودکانی نیاز به پزشک در خانه دارند؟

o    کودکانی که از توانایی حرکتی برخوردار نیستند.
o    کودکانی که بیهوش و یا بستری شده اند از موارد دیگری است که نیاز پزشک متخصص اطفال در خانه را می طلبد.
o    کودکانی که تحت مراقبت های ICU و یا CCU قرار دارند.
o    در این بیماران کودکانی که با مشکلات حاد مسری و یا مادرزادی و همچنین اختلالات حرکتی همراه هستند نیز بایستی از مساعدتهای پزشک در منزل نیز بهرمند شوند.
o    کودکان مبتلا به اوتیسم نیز میتوانند از این خدمات درمانی در منزل بهرمند شوند.
o    درصورتیکه کودک شما با مشکلات سرطانی همراه است و در خانه تحت مراقبت های درمانی بیشتر قرار دارد نیز میتوانند از پزشک متخصص کودک در منزل نیز استفاده نمایند.
o    کودکانی که به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و در این راستا به مراقبت های پزشکی بیشتری نیاز دارند.
o    کودک شما به جلسات گفتار درمانی و یا مشاوره نیاز دارد.
o    درصورتیکه کودک با عارضه دیابت همراه است و جهت انجام تزریق انسولین به مشاوره های پزشکی نیاز دارند میتوانند از خدمات درمانی پزشک متخصص اطفال در منزل نیز بهرمند شوند.
o    کودکانی که به انجام مشاوره های تغذیه ی نیاز دارند.
o    کودکی که با عارضه اختلالات قلبی عروقی همراه است و خروج از خانه میتواند برای آنها خطرناک و یا مضر باشد.
تمامی موارد ذکر شده از شرایط کودکانی است که ویزیت متخصص اطفال در خانه را می طلبد.

مزیت های ویزیت متخصص اطفال درخانه

1.    در امان ماندن و همچنین حفظ سلامت کودک از آلودگی های بیمارستانی و یا مراکز درمانی میتواند از مهمترین مزیت ویزیت متخصص اطفال در خانه به شمار آید.
2.    عدم بلاتکلیف بودن خانواده ها در ازدحام بیمارستان و یا مطب و از همه مهمتر عدم اضطراب کودک در این محیط ها از مزیت دیگر ویزیت متخصص اطفال در خانه محسوب میشود.
3.    تقلیل میزان استرس و اضطراب های کودکی ناشی از حضور در محیط های درمانی میتواند مزیت دیگر پزشک در منزل به حساب آید.
4.    استراحت کودک در زمان انجام معاینات بالینی پزشکی از دیگر مزیت های پزشک در منزل است.
5.    حس آرامش بیشتر کودک در زمان معاینه پزشکی در حضور خانواده نیز مزیت دیگر پزشک متخصص اطفال در خانه است.
6.    عدم خستگی و یا ناراحتی کودک با اختلالات حرکتی برآمده از انتقال کودک از منزل تا مراکز خدمات درمانی مزیت دیگر متخصص اطفال در خانه است.
7.    از مهمترین مزیت موجود را میتوان به بالا بردن میزان سطح کیفیت ارائه خدمات درمانی و پزشکی در کودکان متذکر شد.
8.    دسترسی آسانتر به متخصصین اطفال و همچنین تقلیل در میزان مرگ و میرهای کودکان میتواند از مزیت های دیگر پزشک در منزل به شمار آید.
9.    مهترین مزیت متخصص اطفال در خانه را میتوان به دسترسی راحت تر در طی روز متذکر شد.
کلیه موارد ذکر شده از مزیت های پزشک اطفال در منزل است که میتواند در این راستا به کودکان و همچنین خانواده ها کمک بسزایی نماید.

نشانه های که سبب درخواست متخصص اطفال درخانه میشود

بطور کلی بروز برخی از نشانه ها در کودکان سبب درخواست پزشک در خانه میشود که عبارتند از:
1)    بروز عفونت های گوش که با نشانه های مانند بی قراری، تب، بی تابی از شدت درد در کودکان همراه است.
2)    بیماری ویروسی متدوال سرخچه که در کودکان بسیار شایع است و با نشانه های نظیر تب خفیف و یا بثورات در نواحی مختلف بدن و یا صورت نمایان می گردد.
3)    التهابات و یا بثورات تکه ی در ناحیه دست و یا پای کودک که سبب قرمز شدن چشم ها و تب شدید در کودکان میشود.

4)    بروز آبله مرغان در کودکان که در این شرایط کودک بایستی فقط در خانه تحت مراقبت قرار گیرد.

5)    بیماری سرخک در کودکان که با آبریزش بینی و یا تب و سرفه در کودک همراه است و زمان بهبودی کامل آن در کودکان به مدت دو هفته بوده است، دراین شرایط نیاز است کودک از سوی متخصص اطفال در خانه تحت درمان قرار گیرد.
تمامی بیماریهای نامبرده از مشکلات موجود در کودکان است که شما با بهرمندی از متخصص اطفال در خانه میتوانید مراقبت های درمانی کودکان خود را در منزل به صورت بهتر و مناسب تر انجام دهید.

انجام معاینات بالینی کودک، واکسیناسیون کودکان و همچنین مهارت و رفتارهای کودکان از روتین امور متخصصین اطفال در منزل است.

پزشک متخصص اورولوژی

پزشک متخصص فوق در شناسایی و معالجه بیماریهای مرتبط به مثانه گوارش، کلیه، دستگاه تناسلی، کبد فعالیت می نماید.

در بعضی اختلالات بیمار بنا بر دلایل متعدد در بخش گوارش و یا دستگاه تناسلی، امکان مراجعه حضوری به بیمارستان را ندارد، همچنین شخص بیمار به دلیل عدم بیان مشکل در دستگاه تناسلی و یا کم رویی از مراجعه به پزشک خودداری می نمایند.

بنابراین مراکز خدمات درمانی با برنامه طراحی شده جهت ارسال پزشک در منزل اقدامات اولیه را جهت رفاه حال بیماران انجام می دهند.

به این ترتیب مراکز فوق امکاناتی را برای بیماران در نظر گرفته است که به شکل آنلاین مشکلات خود را با پزشکان متخصص مرتبط در این مجموعه درمانی در هر ساعت از شبانه روز در میان گذاشته و بعد از دریافت کاملترین اطلاعات در ارتباط با بیماری و نشانه های آن قرار ملاقات حضوری در خانه را جهت حفظ بهبودی بیشتر بیماران گذاشته میشود.

مراکز خدمات درمانی متعقدند که انجام ویزیت بیمار در منزل میتواند بخش اعظمی از استرس ها و همچنین تنش ها را از بیمار دور نماید و یک درمان موثری را برای آنها به همراه آورد.

اورولوژی یکی دیگر از شاخه های علم پزشکی است که با معالجه و جراحی دستگاه دفع ادرار در آقایان و بانوان و علاوه بر آن در اندام های تولید مثل آقایان نیز سروکار دارد، اما در بانوان، اورولوژی برروی سیستم تولید مثل بانوان و یا دستگاه ژنیتال دخالتی ندارد.

با توجه به توضیحات بیان شده به این نتیجه خواهید رسید که در بعضی از بیماران به دلیل شرم و حیا از عنوان مشکلات این ناحیه از اعضای بدن شاید مطرح نکردن آن از سوی بیماران امری طبیعی به نظر رسد.

یکی از اصلی ترین  مزیت های حضور متخصص اورلوژی در خانه رفع کم رویی و همچنین خجالت بیماران است، زیرا در این حالت شخص بیمار میتواند در محیط منزل به راحتی از مشکلات این ارگان از بدن با پزشک مرتبط گفت و گو نماید.

 

7)    پزشک متخصص زنان

 

متخصص زنان و زایمان اختلالات مرتبط به سیستم تناسلی را شناسایی و اقدامات اولیه را جهت درمان بیماران انجام می دهند.

مشکلات پیرامون قاعدگی و یا زایمان در زنان توسط متخصصین زنان و زایمان درمان می گیرد. ممکن است بنا به شرایط خاص بیماری در بانوان مراجعه آنها به مطب پزشک امری سخت و دشوار باشد برهمین اساس مراکز درمانی سعی نموده اند جهت رفاه حال بیماران از مجربترین متخصصین زنان به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و مثمرثمر در منزل استفاده نمایند. به طور معمول شرایطی که به متخصصین زنان در منزل نیاز دارد را متیوان به:

1)    اختلالات مقاربتی 2) مشکلات مرتبط به قاعدگی، بارداری، یائسگی و باروری 3) بی اختیاری ادارا و مدفوع 4) خونریزی های شدید 5) مشکل در مسائل جنسی 6) مشکلات التهابی لگن 7) مراقبت های اضطراری مرتبط به بانوان 8) سرطان دستگاه تولید مثل، تومورهای مرتبط به باروری و همچنین پستان ها
از مواردی است که پزشک متخصص زنان در منزل را می طلبد.

حال این ویزیت به چه صورت انجام می گیرد؟

هرچه که در زمان ویزیت از سوی متخصصین زنان در خانه صورت می گیرد به وضعیت و همچنین ویزیت بیمار بستگی دارد. درصورتیکه نخستین بار از مساعدت متخصصین زنان در منزل استفاده می نماید شاید تنها به گفت و گو و همچنین کسب اطلاعات موجود در جهت حفظ بهبودی بیمار اختصاص داشته باشد. حال مواردی من جمله:
–    شرح حال بیمار درخصوص دغدغه های مرتبط به شیوه زندگی و سلامتی شما، به پزشک در منزل کمک می کند تا از موقعیت فعلی شما اطلاعات بیشتری را در اختیار داشته باشد تا در این راستا بتواند به شما کمک بسزایی نماید.
–    انجام معاینات زنان من جمله پاپ اسمیر برای تمامی بانوان امری ناخوشایند است به همین منظور جهت پیشگیری از استرس و اضطراب های حاصل از انجام این تست از طریق پزشک متخصص زنان در منزل صورت می پذیرد.
–    بانوانی که در دوره قاعدگی با دردهای شدید و یا خونریزی بسیار زیاد همراه هستند میتوانند از ویزیت متخصص زنان در منزل بهرمند شوند.

فواید ویزیت متخصص زنان در خانه

مراجعه بانوان به متخصص زنان جهت مراقبت های بیشتر از سلامت آنها امری مهم و ضروری است، اما در بعضی از مواقع به علت برخی از مشکلات و یا مشغله های کاری خروج از منزل برای بانوان مقدور نیست و یا بانوان ترجیح می دهند که از این خدمات درمانی در منزل بهرمند شوند. مزیت های ویزیت متخصص زنان در منزل عبارتند از:

1)    راحتی و بی دردسر بودن مراحل درمانی 2) صرفه جویی در هزینه و زمان 3) امنیت و ایمنی بیشتر 4) بهرمندی از مجرب ترین متخصصین زنان 5) کیفیت بیشتر درمان است.

بیماریهای که توسط متخصص گوش و حلق و بینی در خانه صورت می پذیرد

یکی دیگر از مشکلاتی که نیاز پزشک در منزل را می طلبد به مشکلات گوش و حلق و بینی در منزل اختصاص دارد زیرا متخصصین این حوزه بخش گسترده ی از مشکلات در بیماران را مورد معالجه و درمان قرار می دهند. از جمله مواردی را که پزشک متخصص گوش و حلق و بینی در خانه جهت رفاه حال بیماران انجام میدهد را میتوان به:

مشکلات مجاری تنفسی

بروز این مشکلات در بیماران میتواند به صورت خفیف مانند( سوت های تنفسی) و یا اختلالات تهدید کننده نظیر ( بسته شدن مجاری تنفسی) متفاوت باشد. البته مشکلات زمینه ی مختلف دیگری نیز می تواند سبب بروز این سری از اختلالات در بیماران شود.

رفلاکس معده یا GERD

GERD برگشت اسید معده و دیگر محتویات موجود در دستگاه گوارش به مری است. رفلاکس معده میتواند سبب درد قفسه سینه، سوزش معده و یا اختلال در بلع شود که در این راستا پزشک در منزل میتواند به درمان بیماران کمک بسزایی نماید.

سبکی سر و همچنین سرگیجه

سبکی سر و یا عدم تعادل در بیماران و همچنین سرگیجه های متداول که سبب بروز حس زمین خوردگی و یا چرخش در زمان حرکت میشود از مواردی است که نیاز پزشک در منزل را به منظور مراقبت های بیشتر می طلبد.

در ادامه بیماریهای متداول دیگری که از سوی این گروه از متخصصین صورت می پذیرد شامل:
سینوزیت مزمن، سرطان، انحراف تیغه بینی، شکاف کام و یا لب، افتادگی پلک ها، اختلال بلع، از دست دادن شنوایی، وزوز گوش، اختلالات صدا و عفونت های لوزه است که میتواند به بیماران کمک بسزایی نماید.

البته نشانه های که در زیر به آن اشاره می نمایم نیاز پزشک متخصص (گوش و حلق و بینی) در منزل را بیشتر می طلبد مانند:

1)    افت شنوایی ناگهانی 2) بروز توده برروی گردن 3) عفونت های پیوسته در ناحیه لوزه و یا گوش 4) گرفتگی صدا بیشتر از چهارده روز 5) سرفه و یا گلودردهای مزمن

از مواردی است که مراکز خدمات درمانی جهت رفاه حال تمامی رده های سنی در نظر گرفته اند. اضافه بر آن از موارد دیگری که نیاز پزشک متخصص در منزل را می طلبد میتوان به پزشک متخصص طب فیزیکی، متخصص چشم، پوست و مو و همچنین آنکولوژی و خون متذکر شد.

ویزیت پزشک درخانه جهت سالمندان

مراقبت از سالمندان عزیز در بیمارستان موضوعی است که برای تمامی خانواده ها می تواند دردسرساز و یا استرس زا باشد، برهمین اساس اغلب مراکز خدمات درمانی جهت رفاه این گروه از بیماران عزیز مراقبت های پزشکی در منزل را برای بیماران در نظر گرفته اند.

به طور معمول این بیماران به دلیل کهولت سن در محیط منزل از آسایش و اطمینان بیشتری برخوردار هستند که در این راستا پزشکان متخصص با حضور در منزل و معاینات منظم آنها میتوانند به بهبود و سلامتی سالمندان کمک بسزایی نمایند.

براساس مطالعات صورت گرفته از مراکز پیشگیری و کنترل بیماری، از سه نفر سالمند، دو نفر آنها از مشکلات مزمن رنج می برند که معالجه آنها در حدود دو سوم مخارج مراقبت های بهداشتی کشور را در بر میگیرد.

در مجموع معالجه سالمندان در مراکز درمانی و یا بیمارستان ها اضافه بر هزینه های بسیار زیاد میتواند متدی ناکارآمد برای این گروه از بیماران به شمار آید. انجام ویزیت پزشک در منزل شامل طیف وسیعی از خدماتی درمانی جهت سالمندان عزیز است که عبارتند از:

1)    پیگیری های متداول 2) فیزیوتراپی 3) دقت بسیار زیاد از زوال عقل 4) انجام مشاوره های مخصوص سالمندان دیابتی 5) مشاوره های تغذیه و بهداشت
و همچنین پیشگیری و آموزش های لازم جهت پوزیشن های سالمندانی که در بستر هستند از مواردی به شمار می آید که پزشک در منزل میتواند به آنها کمک بسزایی نماید.

سالمندان واجد الشرایط ویزیت دکتر در منزل

سالمندان رده سنی بالای هشتاد و پنج سال از مرسوم ترین افراد واجد شرایط مراجعه پزشکان متخصص در منزل محسوب می شوند. در این راستا ویزیت دکتر در خانه گزینه ی مناسبی جهت سالمندان است.

جهت واجد الشرایط بودن به منظور مراجعه دکتر در منزل و همچنین انجام ویزیت، در گام نخست بیمار بایستی با ارائه معتبرترین دلایل جهت عدم توانایی مراجعات حضوری به مراکز درمانی و یا مطب پزشک را عرضه دارند. اما بطورکلی شایع ترین موارد را میتوان به:

–    اختلالات حرکتی سالمندان نظیر آسیب دیدگی و یا ناتوانی قسمتی از بدن در این گروه از بیماران متذکر شد که سبب میشود جزء افراد واجدالشرایط جهت ویزیت پزشک در منزل به شمار آیند.
–    به دلیل کهولتی سنی سالمندان عزیز مساعدت و یاری از متخصصین در منزل میتواند حمل و نقل آنها را آسانتر و راحت تر نماید.
–    سالمندانی که با مشکلات حافظه و یا بهداشت روانی من جمله آلزایمر همراه هستند نیز از افراد واجد الشرایط جهت ویزیت دکتر در خانه محسوب میشوند.

عوامل تاثیرگذار در هزینه پزشک در منزل

نوع خدماتی که از سوی پزشکان در منزل جهت تسریع در روند بهبودی صورت می پذیرد برروی هزینه دکتر در خانه تاثیرگذار است.

پزشکان عمومی و یا متخصص جهت ارائه خدمات درمانی و حوزه تخصصی خود از رنج قیمتی متغیری برخوردار هستند که این عامل نیز می تواند برروی هزینه دکتر در خانه تاثیرگذار باشد.

محل زندگی شخص بیمار مورد دیگری است که در هزینه های بهرمندی از پزشک در خانه میتواند اثرگذار باشد به این صورت که بیمارانی که در روستاها و یا در اطراف شهرها زندگی می کنند به علت طولانی بودن مسیر تردد هزینه های دکتر در خانه میتواند به شکل چشمگیری افزایش یابد.

این گروه از بیماران که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند جهت الزامات اولیه، در مرحله نخست به مراکز بهداشت مراجعه می نمایند،

اما ممکن است بیمار با عدم توانایی حرکتی همراه باشد و نتواند به راحتی جابجا شود به همین منظور نیاز است که جهت مراقبت های بیشتر از دکتر در منزل بهرمند شود که به نوبه ی خود برروی هزینه دکتر در منزل تاثیرگذار است.

حضور روانشناس و یا روانپزشک در خانه

با توجه به کلیه موارد ذکر شده درخصوص دکتر در منزل و مزیت های هر یک از آنها، لازم است درباره حضور روانشناسان در خانه که به شکلی میتواند از بروز بعضی از مشکلات پیشگیری نماید و مساعدت های لازم را با بیمار در منزل داشته باشد توضیح دهیم. مهیا ساختن شرایط روانی در فضای امن منزل با حضور روانشناس میتواند به بیماران کمک بسزایی نماید.

بعضی از مشکلات جسمی در بیماران تحت تاثیر شرایط محیطی حاد تر و یا بهبود می یابد. بنابراین حضور این گروه از متخصصین درخانه میتواند به پروسه سریعتر بهبود در بیماران کمک شایانی نماید و او را امیدوارتر سازد.

نتیجه گیری

امروزه به علت صرفه جویی در زمان و یا وقت و یا عدم توانایی بیمار در جابجایی به مراکز درمانی و یا بیمارستان، مراکز خدمات درمانی از اعزام حضور دکتر در منزل در کمترین زمان جهت رفاه حال بیماران استفاده نموده اند.

با توجه به نوع و شرایط بیماری شما امکان بهرمندی از پزشک عمومی و یا متخصص را جهت تسریع در روند بهبودی از طریق دکتر در خانه را دارا هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×