آلفا طب

قیمت ویزیت دکتر

با ما همراه شوید تا بیشتر با قیمت ویزیت دکتر آشنا شوید.

در این مقاله سعی داریم درباره قیمت ویزیت دکتر مطالب جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. شرایط کاری در مراکز درمانی و وظایف پزشکان با توجه به سمت آنها در قیمت ویزیت موثر خواهد بود.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

همچنین در خصوص پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص غدد و متابولیسم و سایر متخصصین دیگر و عوامل تاثیرگذار در قیمت ویزیت پزشک اطلاعات کاملی را ارائه می نمایم. با ما همراه باشید.
. پزشک عمومی کیست و عوامل تاثیرگذار در قیمت ویزیت پزشک را نام ببرید؟
. وظایف پزشک عمومی را بیان کنید؟
. آیا خدمات پزشک عمومی در منزل بر روی هزینه ویزیت دکتر اثرگذار است؟
. متخصص داخلی کیست و پارامترهای تاثیرگذار بر روی ویزیت پزشک را نام ببرید؟
. عوامل تاثیرگذار در هزینه ویزیت متخصص اطفال را بیان نماید؟
. متخصص ریه کیست و چه مواردی بر روی هزینه ویزیت پزشک تاثیرگذار است؟
. متخصص زنان و زایمان کیست و چه مواردی بر روی هزینه ویزیت پزشک موثر است؟

پزشک عمومی

جهت تشخیص و معالجه اغلب بیماری ها در وهله نخست بایستی به پزشک عمومی مراجعه کنید زیرا مهارت وی در تلاش به منظور حفظ جان و اطمینان و آرامش بیماران می تواند موثر واقع گردد.

پزشکان عمومی علم و دانش گسترده ی در عرصه مشکلات عصبی، تنفسی، خون شناسی، گوارش و غیره دارند. وی در گام نخست، با تشخیص بیماری در خصوص مدت شروع نشانه ها ی بیماری، نشانه های فعلی، تشدید و یا کاهش نشانه ها و تست های قبلی و معالجات صورت گرفته از بیمار سوالاتی را می پرسد.

بعد از آن، بسته به عارضه بیمار معاینات لازم انجام می گیرد تا تشخیص دقیق تری را در مورد بیماری و درمان آن به بیماران ارائه گردد. این گروه از کادر درمان بایستی از مهارت های عمومی برخوردار باشند نظیر:

مهارت شنیداری

نخست پزشک عمومی بایستی از مهارت های شنیداری بالایی برخوردار باشد. زیرا در برخی موارد ممکن است بیمار در موقعیت نامطلوبی قرار داشته باشد و نتواند به راحتی آن را با پزشک در میان گذارد،

برهمین اساس بایستی پزشک عمومی با آرامش کامل به صحبت های بیمار گوش دهد تا از این طریق بتواند نسبت به عارضه بیمار اقدامات اولیه را انجام دهد.

خونسردی

وی بایستی در هر موقعیتی آرامش خود را حفظ و با خونسردی تمام معاینات لازم را انجام دهد و به بیمار به منظور بهبودی کامل امید دهد. این امر سبب می گردد که بیمار به پزشک عمومی اعتماد بیشتر داشته باشد و رضایت کامل از درمان خود داشته باشد.

مهارت مدیریتی

چنانچه پزشک مدیریت قسمتی از کلینیک و یا مرکز درمانی را برعهده داشته باشد، بایستی از مهارت مدیریتی بایسته به منظور مدیریت نمودن دیگر کارکنان کادر درمانی برخوردار باشد.

علاوه براین وی بایستی قدرت درک نوشتاری و تحلیل سابقه قبلی بیمار و همچنین کلام زبانی عالی در مقابل بیمار داشته باشد که تمامی این موارد می تواند بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

دانش های لازم جهت پزشک عمومی

علم روانشناسی

پزشکان عمومی بایستی در مسائل متعدد نظیر مشکلات پرخاشگری و رفتاری بیمار، شخصیت شناسی، توانایی های رفتاری، شیوه های تحقیق و شناسایی مشکلات روانشناسی از اطلاعات جامعی برخوردار باشد.

علم زبان انگلیسی

این پزشکان بایستی با معنای کلمات، قواعد و املاء زبان انگلیسی شناخت کافی داشته باشند.

علم دندانپزشکی و پزشکی

نکات ابتدایی در شناسایی و معالجه مشکلات و صدمات مرتبط به دهان و دندان نظیر شیوه معالجه، نشانه بیماری،اقدامات پیشگیرانه و مشخصه های دارویی نیز از آگاهی کامل داشته باشد.

وظایف پزشک عمومی

مسئولیت و وظایف پزشک عمومی پیوسته یکسان بوده و فرقی ندارد که پزشک در اورژانس بیمارستان و یا کلینیک به فعالیت بپردازد.

پزشکان عمومی بایستی در هنگام عقد قرارداد کلیه موارد درخواستی مراکز درمانی را بطور کامل مطالعه کنند تا در انجام خدمات با مشکلی روبرو نشوند. اما برخی از وظایف پزشکان عمومی شامل:

·       وی موظف است مشکلات مرتبط به بیماری های عمومی بیمار نظیر اختلالات دیابتی، فشارخون، قلبی و غیره را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد.
·       پزشکان عمومی بایستی نتیجه تست های را که از بیماران گرفته میشود و یا راندمان و پیامدهای داروهای تجویزی را به طور کامل برای بیماران تشریح کنند.
·       پزشک از طریق سابقه پزشکی بیمار همچون داورهای تجویزی و تست ها بایستی تحلیل صحیحی از عارضه شخص بیمار داشته باشد.
·       چنانچه عارضه شخص از گام نخست نیز بیشتر باشد، پزشکان عمومی وی را جهت تشخیص دقیق تر به پزشکان متخصص مرتبط ارجاع می دهند.
·       از مهمترین وظایف پزشکان عمومی این است که بایستی شیوه های معالجه و پیامدهای هر یک از مراحل درمان را بصورت کامل در اختیار بیماران قرار دهند.

کلیه نکات ذکر شده از وظایف پزشک عمومی است که در کنار علوم مورد نیاز که در بالا به آن اشاره کردیم میتواند بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

خدمات ویزیت دکتر عمومی در منزل

این گروه از پزشکان خدمات متعددی را جهت رفاه حال بیماران انجام می دهند که عبارتند از:
ارائه خدمات شبانه روزی: یکی از نیازهای کاربردی و اساسی هر خانواده ارائه خدمات پزشکان عمومی به صورت شبانه روزی است.

ارائه این سری از خدمات در روزهای تعطیل، ساعات متعدد شبانه روز، ترافیک سنگین شهری و همچنین مقدور نبودن جابجایی سالمندان و یا سایر بیماران میتواند یکی از مزیت های ویزیت پزشک در منزل باشد.

بررسی حال عمومی بیماران:

بررسی های منظم بهداشتی و پزشکی جهت کودکان و سالمندان امری مهم و ضروری است که این گروه از پزشکان عمومی با انجام ویزیت در منزل میتوانند حال عمومی و همچنین بهبود وضعیت جسمی بیماران مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند و اطمینان کامل از وضعیت آنها داشته باشند.

مراقبت از دیابتی ها: یکی دیگر از خدمات ویزیت پزشک عمومی در خانه را میتوان به مراقبت های بیماران دیابتی اشاره کرد. این عارضه جزء اختلالاتی است که به کنترل و مهار منظم بر روی میزان گلوکز خون و همچنین فشار خون احتیاج دارد.

علاوه بر موارد عنوان شده بیماران مبتلا به دیابت بایستی هر سه ماه تحت نظر پزشک معالج قرار گیرند تا از این طریق پزشک مربوطه با ارزیابی موقعیت جسمانی بیمار و کنترل بیشتر بر روی گلوکز خون و فشار خون بیماران و دستورالعمل های پزشکی در رابطه با برنامه رژیم غذایی کم کالری و داروهای تجویزی به مهار و بهبود میزان گلوکز خون در بیماران کمک کنند.

لازم به ذکر که کلیه خدمات پزشک عمومی در منزل بر روی قیمت ویزیت پزشک نیز تاثیرگذار است.

متخصص داخلی

به منظور معالجه و شناسایی مشکلات داخلی بیماران بایستی به متخصص داخلی مراجعه کنند البته بایستی متذکر شویم که معاینه هر بخش از سیستم داخلی بدن به تخصص ویژه ی نیاز دارد.

مسئولیت معالجه و شناسایی پزشکی بیماران به جزء انجام جراحی در افراد بالغ بر عهده پزشک متخصص داخلی است.

بطور کلی چه در شرایطی که بیمار با مشکلات عمومی گرفتار است و چه هنگامی که عارضه شخص پیچیده تر است، بایستی معاینات اولیه توسط پزشک داخلی انجام گیرد.

به این ترتیب پزشک متخصص داخلی مراقبت های اولیه و همچنین مشاوره های لازم جهت ارجاع به متخصصین دیگر را برعهده دارد و میتواند در این راستا راهنمایی های لازم را به بیماران ارائه کند.

به عبارتی درصورتیکه متخصص داخلی در زمان معاینات متوجه بیماری خاصی شود که معالجه آن به تخصص بیشتری نیاز داشته باشد کلیه تست های اولیه و اطلاعات را در اختیار متخصصین و بیمار را در امر معالجه راهنمایی می کند.

در بین تخصص های حوزه پزشکی، پزشک داخلی بخشی وسیعی از اختلالات را شناسایی و نسبت به درمان آنها اقدام میکند. حال عارضه های مربوط به متخصص داخلی شامل:

1)    فشار خون 2) ابتلا به گلوکز و یا چربی خون 3) مشکل کم خونی 4) معاینه مشکل در بزرگسالان و نوجوانان 5) اختلالات گوارشی مانند سوء هاضمه، درد شکم و غیره 6) مشکلات و ناهنجاری های تنفسی نظیر برونشیت مزمن و تنگی نفس 7) برنامه ریزی در خصوص برنامه رژیم غذایی جهت معالجه لاغری و اضافه وزن و غیره.

البته متخصصین داخلی حدالمقدور تا جایی که امکان دارد میتوانند به معالجه بیماران کمک کنند اما در مواقعی که روند بیماری پیشرفته تر باشد بایستی بیمار را به پزشک متخصص معرفی کنند.

با توجه به کلیه موارد عنوان شده در خصوص متخصص داخلی می توان بیان نمود که قیمت ویزیت این متخصصین از پزشکان عمومی به مراتب بیشتر خواهد بود.

تفاوت میان پزشک عمومی و متخصص داخلی

پزشکان عمومی تنها دوره های مرتبط به پزشکی عمومی را پشت سر میگذارند اما متخصص داخلی بایستی پس از پایان دوره ی پزشکی عمومی، بین سه الی شش سال دوره تخصصی را سپری کند تا از این طریق قابلیت تشخیص دقیق تری برای موقعیت بیماران بزرگسال داشته باشد.

حتی شاید یک پزشک داخلی تخصص بیشتری را در حوزه شغلی خود ادامه دهد و دوره های فوق تخصص را در رشته خاصی دنبال کند.

متخصص داخلی اغلب در درمانگاه ها و همچنین بیمارستان ها به فعالیت میپردازند که این امر سبب می گردد که طیف گسترده تری از مشکلات داخلی بیماران را مورد معالجه و شناسایی قرار دهند. شایان ذکر است که یک پزشک متخصص داخلی اجازه انجام جراحی را ندارد.

متخصصین داخلی میتوانند به عنوان یک مشاور، همراه یک فوق تخصص قرار گیرند و به تسهیل معالجه بیماری کمک کنند، این در حالی است که پزشک عمومی از قابلیت های فوق برخوردار نیست. تفاوت میان این دو پزشک سبب گردیده که بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

نکات کلیدی در مراجعه به پزشک متخصص داخلی

با توجه به عنوان مقاله فوق بهتر است درباره نکات کاربردی در مراجعه به این متخصصین متذکر شویم که:

o      چنانچه نخستین بار است که به متخصص داخلی جهت درمان و تشخیص دقیق تر مراجعه می کنید بایستی سوابق پزشکی خود را در اختیار وی قرار دهید.

زیرا ممکن است پزشک متخصص داخلی آزمایش های مرتبط دیگری را برای شما تجویز کند، در صورتیکه این تست ها از سوی دکتر قبلی انجام شده باشد دیگر نیازی به انجام آزمایش مجدد نخواهد بود.

از سوی دیگر پرونده پزشکی بیمار به پزشک اطلاعات دقیق تری درباره روند آغاز معالجه و مراحل درمانی ارائه میدهد.

o      در نخستین ملاقات بایستی داروهای تجویزی مصرفی را در اختیار پزشک متخصص قرار دهید تا مجدداً تجویز نگردد و یا درصورتیکه استفاده از داورهای مصرفی پیامدهای منفی را در بردارد بایستی این موضوع را با پزشک در میان گذارید.

o      یکی از مهمترین نکاتی که در مراجعه به پزشک متخصص بایستی به آن توجه کنید این است که تا اتمام دوره درمانی تحت نظر پزشک قرار گیرید.

o      بیماران بایستی توصیف کاملی از وضعیت جسمی و روحی خود برای پزشک متخصص داخلی داشته باشند تا پزشک از روند عارضه بیماران اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشد.

نکات کلیدی فوق میتواند از روند عارضه در بیماران پیشگیری و به تسریع بهبودی آنها کمک بسزایی کند که البته این موارد می تواند بر روی قیمت ویزیت دکتر متخصص داخلی نیز تاثیرگذار باشد.

متخصص اطفال

با توجه به عنوان مقاله فوق لازم است در خصوص متخصص اطفال نیز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. متخصص اطفال در درمان:
1)    نوزادان 2) کودکان 3) نوجوانان 4) بزرگسالان
از تخصص و مهارت کافی برخوردار است. مراقبت های اطفال میتواند پیش از بارداری آغاز و در مدت حاملگی ادامه می یابد.

کودکان با رشد و بزرگ شدن بتدریج با تغییرات جسمی و روحی همراه می شوند که در این راستا متخصص اطفال می تواند به آنها کمک شایانی کند.

این گروه از متخصصین به این موضوع واقف بوده و موقعیت سلامتی کودک را برمبنای بازه سنی شان مورد ارزیابی و بررسی قرار میدهند.

یکی از مواردی که در قیمت ویزیت دکتر اطفال تاثیرگذار است شناسایی مشکلات متعدد در کودکان است. با توجه به شرایط کودک ممکن است والدین جهت تشخیص دقیق تر بیماری به متخصص اطفال مراجعه کنند.

انواع متخصص اطفال

اغلب متخصصین اطفال همچون سایر پزشکان نسبت به مراقبت های اولیه کودکان اقدامات لازم را انجام میدهند.

متخصصین اطفال به منظور حفظ سلامتی کودکان معاینات منظم مرتبط را در ویزیت های دوره ی انجام میدهد. این گروه از پزشکان بخش وسیعی از موقعیت بهداشتی عمومی را شناسایی و معالجه را بر روی کودکان آغاز می کنند.

همچنین واکسیناسیون و دستورالعمل های بهداشتی مفید و مطلوب جهت کودکان را به والدین متذکر میشوند. زمینه های تخصصی اطفال عبارتند از:

پزشک متخصص- نوجوانان:

این متخصصین در محدوده یازده الی بیست و یک سالگی برای مراقبت های دوران نوجوانی تمرکز دارند.

متخصصین اطفال – مراقبتهای ویژه:

اکیپی از متخصصین که به معالجه کودکان در موقعیت بهداشتی بحرانی و یا ناپایدار جهت مراقبت های بهداشتی به فعالیت میپردازند. به طور معمول این گروه از متخصصین در بیمارستان در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و به اطفال خدمت رسانی می کنند.

متخصص اطفال ( رفتاری- تکاملی):

این گروه از پزشکان به ارزیابی تکامل رفتاری کودکان و همچنین نوجوانان می پردازند. پزشکان این حوزه اختلالات یادگیری، تکاملی و رفتاری را در این رده سنی مورد شناسایی و معالجه قرار می دهند.

متخصص اطفال – دارای تخصص کودک آزاری:

این گروه از متخصصین مهارت، آموزش و تجربه کافی به منظور تحقیقات در خصوص غفلت کودکان و یا سوء استفاده را دارا هستند.

متخصص- انکولوژی کودکان:

متخصصین فوق در زمینه شناسایی و درمان انواع سرطان های متعدد در کودکان مهارت و تخصص دارند.

متخصص اطفال – قلب و عروق:

اختلالات متعدد قلبی توسط این گروه از متخصصین مورد شناسایی و معالجه قرار می گیرد.

متخصص اطفال- ریه:

کودکانی که با اختلالات تنفسی و یا ریه مواجه هستند، بایستی جهت شناسایی، معالجه و مدیریت به متخصصین فوق مراجعه کنند.

متخصص اطفال- روماتولوژی:

متخصصین رومالوتوژی به معالجه کودکان و نوجوانانی که با مشکلات اسکلتی عضلانی نظیر دردهای مزمن و یا آرتریت روماتوئید می پردازند.

متخصص نفرولوژیست:

این گروه از متخصصین به معالجه شرایطی که بر روی سیستم ادرار اثرگذار است مانند مشکلات کلیوی و عفونت های ادراری مهارت و تخصص کافی دارند.

متخصص اطفال- مغز و اعصاب:

این متخصصین به معالجه و مدیریت مشکلات عصبی در کودکان می پردازند زیرا ممکن است شرایط عصبی که در این دوران بر روی کودکان بوجود می آید در سنین بزرگسالی نیز پایدار بماند.

متخصص- نوزاد:

پزشکان فوق به مراقبت های نوزادان پیش از زایمان، در دوران بارداری و پس از تولد می پردازند. علاوه بر این نوزادان بستری در بخش مراقبت های ویژه و همچنین نوزادان نارس توسط این گروه از متخصصین معالجه می شوند.

متخصص اطفال- گوارش:

نوزادان و کودکانی که با مشکلات دستگاه گوارش همراه هستند توسط این گروه از متخصصین درمان میشوند.

متخصص اطفال – غدد:

متخصصین فوق در سیستم درون ریز و همچنین هورمون هایی که تولید و ترشح میشوند مهارت و تخصص کافی دارند. متخصصین غدد کودکان شرایط متعدد نظیر دیابت کودکان را تشخیص و مراحل درمانی را آغاز می کند.

هدف از بیان تمامی متخصصین اطفال علاوه بر محدوده سنی کودکان و معالجه بیماریهای متعدد (قیمت ویزیت دکتر) است.

وظایف متخصص اطفال

همانطور که در بالا اشاره کردیم متخصصین اطفال بخش وسیعی از خدمات مربوط به سلامت کودکان را برعهده دارند و مراحل زیر را مدیریت می کنند:

معاینات بدنی اطفال، واکسیناسیون، بیان مشاوره های بهداشتی عمومی، معالجه جراحات مانند دررفتگی و شکستگی، ارزیابی های لازم به منظور رشد جسمی، اجتماعی و عاطفی در کودکان، معالجه و شناسایی مشکلات متعدد، تجویز آنتی بیوتیک و مسکن، ارجاع به دیگر متخصصین اطفال جهت تشخیص دقیق تر و شروع درمان.

این گروه از متخصصین، آموزش های تخصصی در معالجه های ویژه و همچنین فرآیندهای تشخیصی بیماری می بینند که این امر سبب میگردد قیمت ویزیت متخصصین به دلیل تجارب پزشکی و تخصص آنها به مراتب نسبت به سایر پزشکان بیشتر باشد.

متخصص ریه

متخصصینی که در زمینه مشکلات دستگاه تنفسی از مهارت و تخصص کافی برخوردار هستند پولمونولوژیست (متخصص ریه) می گویند. بهتر است بدانید دستگاه تنفسی در بردارنده:
1)    مجاری هوایی( حلق، دهان، نای، بینی، حنجره) 2) ریه ها 3) عضلات تنفسی (عضله های بین دنده ای و دیافراگم) است.
این گروه از متخصصین بخش وسیعی از مشکلات تنفسی مانند:
1)    آسم 2) برونشیت 3) سرطان ریه 4) COPD را تشخیص و معالجه بیماران را اغاز می کنند.
متخصصین ریه به منظور شناسایی بیماری، درمان و جلوگیری از مشکلات تنفسی آموزش های لازم را دیده اند که این موضوع می تواند بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

در ادامه بایستی متذکر شویم که این متخصصین استنباط بسیاری از اثر مشکلات تنفسی بر روی دیگر دستگاه های موجود در بدن دارند که این امر می تواند به تسریع بهبودی بیماران کمک بسزایی کند.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه بیماری هایی توسط متخصص ریه معالجه میشود؟
ممکن است متخصص ریه همچون دیگر متخصصین تنها در بعضی از حوزه های درمانی فعالیت کند و یا همانند بخشی از گروه مراقبت های درمانی متشکل از پزشک آنکولوژیست، مراقبت های اولیه، جراح سینه، رومالوژیست، متخصص آلرژی، ژنتیک، متخصص بخش مراقبت های ویژه، متخصص تنفسی به فعالیت بپردازد. مشکلاتی که از طریق متخصص ریه (پولمونولوژیست) میتواند شناسایی و یا معالجه گردد شامل:

سرطان ریه، برونشیت، سل، آپنه خواب، آمبولی ریه، برونشکتازی، پنوموتوراکس تنشی، آسم و مشکلات شغلی ریه است. البته این متخصصین بیماری های دیگری من جمله:

پلورال فیوژن، سارکوئیدوز، عارضه روماتیسم ریه، COPD، ذات الریه، فیبروز کیستیک، مشکل بینابینی ریه و فشار خون ریوی را در بیماران معالجه می کنند. در مجموع تمامی موارد عنوان شده که توسط متخصص ریه تشخیص و درمان میشود میتواند برروی قیمت ویزیت پزشک متخصص تاثیرگذار باشد.

تشخیص بیماری توسط متخصص ریه

در ویزیت های که توسط بیماران نزد متخصص ریه انجام می شود، پزشک از طریق شیوه ها و ابزارهای که به منظور شناسایی و معالجه مشکلات تنفسی در اختیار دارد مراحل تشخیصی را بر روی بیماران آغاز می کند. برخی از این موارد جهت اهداف تشخیصی و همچنین درمانی بکار برده میشود مانند:
1)    توراسنتز 2) پلوروسکوپی 3) تست ورزش قلبی- ریوی 4) شستشوی برونکوآلوئولار 5) برونکوسکوپی
که هر یک از موارد فوق میتواند در برروی قیمت نهایی ویزیت پزشک متخصص تاثیرگذار باشد. البته بایستی متذکر شویم که پزشک متخصص جهت تشخیص دقیق تر نوع عارضه در بیماران آزمایشاتی را تجویز می کنند که شامل:

اسکن هسته ای، آزمایشات تصویربرداری، تست های کارکرد ریوی هستند که هر آزمایش به نوبه ی خود بر روی قیمت ویزیت پزشک اثرگذار است.

پس از اینکه تمامی مراحل تشخیصی و آزمایشات لازم بر روی بیماران تنفسی انجام شد، تخصص ریه درمان مناسب را برای بیماران تجویز می کند.

البته بایستی بیان کنیم که نوع معالجاتی که در حوزه ریه شناسی بکار برده میشود به مقدار انواع مشکلات تشخیصی متنوع و وسیع هستند. در بین بعضی از درمان های متداول، اعم از مکانیکی و دارویی میتوان به:

آنتی بیوتیک ها، توراکوتومی، کورتیکواستروئیدها، گشاد کننده عروق و برونش و گذاشتن استنت راه هوایی اشاره کرد. شیوه های دیگری جهت معالجه بیماری های ریوی وجود دارد که متخصصین به بیماران توصیه می کنند مانند:

1)    فیزیوتراپی قفسه سینه 2) CPAP 3) اکسیژن درمانی 4) فرسایش راه هوایی
ممکن است پیوند ریه و یا لوبکتومی توسط مجرب ترین متخصصین ریه انجام شود که تمامی متدهای درمانی می تواند بر روی قیمت نهایی ویزیت پزشک موثر باشد.

متخصص گوارش

با توجه به عنوان مقاله فوق بهتر است درباره متخصص گوارش مطالبی را ارائه نمایم. بایستی متذکر شویم که مراجعه به متخصص گوارش مهمترین و نخستین مرحله در شناسایی و معالجه عارضه گوارشی است.

پزشک فوق در رابطه با دستگاه گوارش از اطلاعات و دانش کافی برخوردار است و در این راستا می تواند کلیه مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مانند اختلالات عادی و رایج مانند سندروم روده تحریک پذیر تا اختلالات حاد نظیر هپاتیت را معالجه و شیوه ی مناسب جهت درمان آن معرفی کند.

با ایجاد بروز اختلالات مربوط به سیستم گوارش درصورتیکه قیمت ویزیت دکتر برای شما مطرح نیست بایستی سعی کنید جهت مقابله با آن از مجرب ترین و با سابقه ترین متخصصین مساعدت و یاری گیرید تا با خیال آسوده مراحل درمانی را آغاز کنید.

متخصصین گوارش متبحر به منظور حفظ سلامت سیستم گوارش بیماران با توجه به مهارت و آموزش های لازم سعی میکند تا در کوتاهترین زمان شیوه شناسایی و درمان را جهت پروسه معالجه به موقع بر روی بیماران آغاز و همچنین بیمار را از لحاظ مشکلات روانی و روحی همراهی و پشتیبانی کنند زیرا روحیه بیمار نقش بسزایی در تسریع بهبودی فرد به همراه دارد.

از مهمترین مهارت های که متخصص گوارش بایستی از آن برخوردار باشد میتوان به:
–       آشنایی و شناخت کامل از فیزیولوژی سیستم گوارش متذکر شد.
–       سپری نمودن دوره های آموزشی مربوط جهت انجام متدهای درمانی من جمله آندوسکوپی که یکی از اصلی ترین دوره های آموزشی در تخصص گوارش است.
–       شناخت کافی از مشکلات و بیماری های مربوط به دستگاه گوارش از دیگر مهارتهای متخصص گوارش است.
–       و در انتها میتوان به مهم ترین مورد یعنی تشخیص بیماری توسط پزشک متخصص اشاره نمود.
کلیه موارد نامبرده از اصلی ترین مهارت های متخصص گوارش است که میتواند بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

وظایف متخصص گوارش

با توجه به عنوان مقاله فوق لازم است درباره وظایف پزشک متخصص گوارش نیز متذکر شویم که:
پزشک جهت شناسایی دقیق تر بیماریهای مرتبط به دستگاه گوارش من جمله:
1)    پیوند کبد 2) شناسایی و معالجه مشکلات پانکراس 3) سرطان معده 4) سرطان روده 5) شناسایی و معالجه انواع جراحت های دستگاه گوارش 6) هپاتیت C 7) پولیپ روده 8) پانکراتیت 9) سرطان کولون 10) مدفوع خونی 11) پولیپ کیسه صفرا 12) هموروئید
از آندوسکوپی استفاده می کنند.

متخصص روماتولوژی

این گروه از متخصصین مشکلاتی که برروی تاندون ها، استخوان ها، مفاصل، عضلات و رباط ها اثر می گذارد را شناسایی و معالجه می کنند. چنانچه بیمار با دردهای پیوسته در ناحیه مفاصل و یا سفتی آنها مواجه است بایستی جهت درمان سریع تر به متخصص روماتولوژی مراجعه کنند.

این متخصص پزشک داخلی است که در شناسایی و درمان شرایط التهابی تاثیرگذار بر تاندون ها، مفاصل، عضلات، استخوان ها و لیگامان از تخصص و مهارت کافی برخوردار است.

بهتر است بدانید اختلالات اسکلتی عضلانی توسط روماتولوژیست ها شناسایی و معالجه میگردد اما انجام جراحی بر عهده این گروه از متخصصین نیست. روماتولوژیست ها از این قابلیت برخوردارند که موقعیت روماتیسمی خاص را معالجه و یا مهارت و تمرکز خود را محدود در یک بخش ویژه از روماتولوژی نمایند.

موارد خاص درمانی در حوزه روماتولوژی

–       التهاب و همچنین خود ایمنی از موارد خاصی است که در حوزه روماتولوژی مورد تشخیص و درمان قرار می گیرد.
–       از دیگر موارد خاص درمانی که توسط متخصص روماتولوژی مورد ارزیابی قرار می گیرد موقعیت مشترک دژنراتیو غیر التهابی است.
–       بیمارانی که با مشکلات بافت نرم همراه هستند جهت درمان بایستی به متخصص روماتولوژی مراجعه کنند.
–       دردهای مزمن از دیگر موارد خاصی درمانی است که در حوزه تخصص روماتولوژی است.
–       مشکلات متابولیکی اثرگذار بر روی استخوان و همچنین موقعیت های روماتیسمی موجود در کودکان و نوجوانان از جمله موارد دیگر در حیطه درمانی روماتولوژی است.
بایستی متذکر شد که هر درمانی که توسط روماتولوژیست ها تشخیص و معالجه میگردد بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار است.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چه مشکلاتی توسط متخصص روماتولوژیست شناسایی و معالجه می گردد؟

با توجه به موضوع مقاله، همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این متخصصین موقعیت های التهابی و خود ایمنی بر روی رباط ها، مفاصل، تاندون و … را معالجه می کنند. از جمله بیماری های دیگر که توسط متخصصین روماتولوژیست مورد درمان قرار می گیرد می توان به:

1)    تاندونیت 2) آرتروز التهابی (باسن، زانو و شانه) 3) روماتیسم مفصلی 4) پوکی استخوان 5) بورسیت 6) لوپوس 7) بیماری بست 8) شریانی سلول غول پیکر 9) درماتومیوزیت 10) سندروم ریتر 11) نقرس 12) سارکوئیدوز 13) سندرم شوگرن 14) آرتروپاتی واکنشی و ….. متذکر شد.

پزشک متخصص جهت تشخیص دقیق هریک از بیماریهای ذکر شده معاینات کامل جسمی بیمار را انجام میدهد.

در طی این معاینات، متخصص با گوش دادن به صدای ریه ها، گرفتن نبض، معاینه قلب و بررسی گره های لنفاوی متورم، موقعیت جسمی شخص بیمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار میدهند.

روماتولوژیست ها زمان بیشتری را جهت انجام معاینه بعضی از مناطق موجود در بدن صرف می کنند که اشخاص در آن نواحی با احساس سفتی و درد بیشتری همراه هستند. شاید پزشک از بیمار بخواهد که نواحی آسیب دیده را خم و یا به حالت کششی در آورند.

علاوه براین به منظور مقایسه مقدار، گستره حرکت و کارکرد، شدت التهاب و مفاصل هر دو سوی بدن را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

بیماران مبتلا به عارضه آرتروز می توانند نشانه را در یک و یا چندین مفصل در یک سمت بدن احساس کنند، این در حالی است که بعضی از بیماران شاید در هر دو سمت بدن با سفتی و یا درد مفاصل همراه باشند.

با توجه به تخصص و مهارتی که پزشک روماتولوژیست در این زمینه بدست آورده است در قرارهای ملاقات با بیمار موقعیت پزشکی فعلی ، پیشینه پزشکی و سوابق خانوادگی را مورد بررسی قرار میدهد.

علاوه بر این تست های تشخیصی متعدد را جهت تشخیص دلیل اصلی نشانه عارضه برای بیماران تجویز می کنند.

شیوه های تشخیصی بیماری التهابی توسط روماتولوژیست

پزشک متخصص مرتبط میتواند از تست های تصویربرداری متعدد به منظور نشانه های آسیب مفاصل در بیماران استفاده کند. بعضی از آزمایشات تصویربرداری شامل:

1)    اشعه ایکس 2) سونوگرافی 3) اسکن MRI 4) سی تی اسکن 5) تست پاتولوژی
لازم به ذکر است که تست پاتولوژی متشکل از آزمایش ادرار، نمونه خون، مایع مفصل و همچنین ارسال نمونه برداری صورت گرفته به آزمایشگاه مرتبط به منظور بررسی های درمانی بیشتر است. بطور کلی انجام روش های درمانی تشخیصی میتواند بر روی قیمت تمام شده ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

روماتولوژیست میتواند از نتیجه تست های انجام شده جهت تشخیص نشانه های التهاب و همچنین عفونت بیماری نظیر سطوح بیشتر از اندازه نرمال ترکیبات التهابی، گلبول های سفید، آنتی بادی ها استفاده کنند.

معالجه شرایط روماتیسمی

این گروه از متخصصین می توانند طیف گسترده ای از موقعیت روماتیسمی را به بیماران توصیه کنند. علاوه بر این، متخصصین با توجه به آموزش های لازم که در خصوص مشکلات متعدد بدست آورده اند میتوانند بهترین مشاوره ها را جهت درمان و معالجه بیماران ارائه دهند.

استنشاق و تزریق مشترک و یا مصرف داروهای ضد ویروسی می تواند تا حد قابل توجهی پیشرفت عارضه روماتیسمی را تقلیل کنند. البته داروهای ضد التهابی

(غیراستروئیدی) نظیر ملوکسیکام، ایبوپروفن، آسپرین، ناپروکسن میتواند به تقلیل درد مفاصل و همچنین التیام التهاب مفاصل کمک شایانی کند. شایان ذکر است که مصرف داروهای تجویزی توسط متخصص روماتولوژیست میتواند بر روی قیمت نهایی ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

در ادامه بایستی بیان نمایم، بیمارانی که با درد و یا سفتی عضلات و یا مفاصل برای مدت طولانی هستند، پس از مراجعه به پزشک متخصص داخلی و تشخیص بیماری جهت پیشگیری از روند بیماری و تسریع در بهبودی بایستی به متخصص روماتولوژیست مراجعه کنند.

متخصص زنان و زایمان

یکی از رشته های تخصصی بالینی که به منظور جلوگیری به خصوص غربالگری، شناسایی و معالجه اختلالات مرتبط به زنان فعالیت می کنند را پزشک ( متخصص زنان و زایمان ) می گویند.

این گروه از متخصصین برای مشکلات پستان، دستگاه تولید مثل، مراقبت های درمانی مادر و جنین در زمان بارداری و همچنین زایمان تسلط و تمرکز بسیار دارند.

پیش از اطلاع در خصوص قیمت ویزیت دکتر زنان و زایمان لازم است درباره مهارت، سابقه، تخصص پزشک اطلاعات کاملی را در اختیار داشته باشیم.

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی متخصصین زنان و زایمان با افزایش دانش پزشکی خود در خصوص مشکلات زنان، در آگاهی و معالجه به موقع مشکلات و پارامترهای که برای سلامت بیماران موثر است میتوانند به درمان بیماران کمک شایانی کنند.

متخصص زنان و زایمان به مراقبت های درمانی، مناسب ترین جراحی در زمان بارداری، معالجه طبی، زایمان های طبیعی و سزارین و یا جراحی های زیبایی مرتبط به بانوان می پردازند که هر یک از آنها به نوبه ی خود بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار است.

متخصصین زنان و زایمان در حوزه مشکلات مرتبط به بانوان نظیر حفظ صحت و سلامتی در بارداری، ناباروری، زایمان، مشکلات دستگاه ادرار مانند:

1)    سرطان دستگاه تناسلی 2) بی اختیاری 3) سرطان سینه 4) سلامت پیشگیرانه 5) تومورهای مرتبط به بارداری 6) جراحی زیبایی زنان 7) جراحی زنان 8) بارداری خارج از رحم 9) سقط جنین 10) عفونت های مقاربتی 11) تشخیص دقیق مشکلات جنسی 12) بی اختیاری ادرار و مدفوع 13) ناهنجاری های مادرزادی 14) فیبروئید رحم 15) پارگی رحم 16) کیست های دستگاه تناسلی بانوان می پردازند که هر یک از شیوه های تشخیصی و درمانی بیماران بر روی قیمت ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان تاثیرگذار است.

فلوشیپ و فوق تخصص زنان و زایمان

رشته های مرتبط به فلوشیپ زنان و زایمان شامل:
1)    انکولوژی زنان ( فلوشیپ سرطان شناسی) 2) IVF و فلوشیپ نازایی 3) مشکلات کف لگن در بانوان 4) پریناتولوژی 5) هیستروسکوپی و لاپاراسکوپی است.

معیارهای انتخابی متخصص زنان و زایمان

به منظور تعیین بهترین و مجرب ترین متخصص زنان و زایمان بایستی به مواردی که در زیر اشاره می کنیم دقت نماید:
–       آموزش و تحصیلات پزشکی یکی از مواردی است که بیماران در انتخاب پزشک متخصص زنان و زایمان بایستی به آن توجه کنند.
–       بردها و گواهینامه های تخصصی پزشک مرتبط در تعیین مناسب ترین جراح متخصص زنان و زایمان تاثیرگذار است.
–       از دیگر مواردی که بانوان در تعیین پزشک زنان بایستی به آن توجه کنند را می توان به تخصص جراح متخصص در مشکلات بخش خاصی از بدن اشاره کرد.
–       بیماران جهت تعیین بهترین جراح متخصص بایستی به زیرمجموعه و فیلد تخصصی نیز دقت کنند.
–       محل مطب، پوشش بیمه ای و دسترسی آسان به پزشک مرتبط از جمله موارد دیگری است که در انتخاب پزشک متخصص زنان و زایمان بایستی به آن توجه کنیم.
کلیه موارد ذکر شده علاوه بر تخصص و مهارت پزشک از جمله موارد دیگری است که بایستی جهت تعیین مجرب ترین متخصص زنان و زایمان مدنظر داشته باشیم. البته این موارد بر روی قیمت ویزیت پزشک متخصص زنان و زایمان نیز موثر است.

متخصص زیبایی صورت

یکی از مواردی که اخیراً در بین بیماران بخصوص بانوان رایج شده است و تعداد بسیاری از افراد که جراحی های زیبایی صورت انجام داده اند، مهمترین مراحل جراحی را اصول اخلاقی و امنیت بسیار را در انتخاب پزشک متخصص زیبایی در نظر می گیرند. علاوه بر این مشخصه های متخصص زیبایی شامل :

نخستین نکته این است که با مراجعه به سایت پزشک متخصص زیبایی مورد نظر و اطمینان از تخصص و مدارک تحصیلی، مراحل درمانی را نزد وی انجام دهید.

یکی دیگر از ویژگی های متخصص زیبایی تمرکز ویژه بر روی اصول اخلاقی و امنیت است که بیماران بایستی از آن اطمینان کامل داشته باشند.

تجهیزات و ابزارهای پزشکی متخصص زیبایی بایستی از هر نظر مدرن و با کیفیت باشد که این موضوع نیز بر روی قیمت ویزیت دکتر نیز تاثیرگذار است.

محصولات زیبایی مورد استفاده از سوی پزشک متخصص بایستی مورد تایید قوانین و ضوابط بالینی باشد.

درصورتیکه از فیلر و یا ژل مخصوص استفاده می کنید بایستی به برندهای معتبر آن توجه کنید.
این مورد که نظر متخصص با نظر بیمار جهت پروسه درمانی یکی باشد امری حائز اهمیت است.

بهتر است پس از یافتن مجرب ترین پزشک متخصص زیبایی پیش از انجام جراحی قرار ملاقات جهت مشاوره حضوری رزرو کنید تا از این طریق شما از لحاظ مدل و متد کارکرد جراحی اطمینان کامل حاصل نمایید.

تمامی موارد نامبرده از مشخصه های متخصص زیبایی صورت است که میتواند برروی هزینه نهایی قیمت ویزیت پزشک تاثیرگذار باشد.

انواع عمل های جراحی زیبایی صورت

با توجه به موضوع مقاله بایستی متذکر شویم که عمل های جراحی زیبایی شامل متد های متعددی است که اثرگذار بر روی قیمت ویزیت پزشک است که عبارتند از:

جراحی بازسازی:

جراحی فوق به مفهوم بازگرداندن قسمتی از کارکرد و ظاهر بدن است که بر اثر عارضه و یا روش درمانی نادرست در بیمار بوجود می آید. بطور مثال، جراحی بازسازی بیشتر مناسب بانوانی است که بر اثر سوختگی و یا جراحی ماستکتومی سینه مجبور به حذف آن میشوند.

جراحی فیزیکی:

جراحی فوق عملی عمیق بوده که روی صورت و بدن بیمار با هدف حفظ بهبود ظاهری انجام میشود. لیفتینگ و یا ساکشن نمونه ی از جراحی های فیزیکی صورت است.

در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی اغلب جراحی ها به صورت غیر تهاجمی برای بیماران انجام می گیرد. به این معنا که خونریزی، میزان بریدگی و نقاهت در این سری از عمل های جراحی به مراتب کمتر خواهد بود.

شیوه های غیرتهاجمی:

متد جراحی فوق که سبب بهبودی بیمار میشود بدون نیاز به بیهوشی عمومی بر روی شخص توسط مجرب ترین متخصصین زیبایی انجام میشود. سفت کردن پوست، لایه برداری و پیلینگ شیمیایی از متدهای درمانی غیرتهاجمی هستند.

در مجموع انجام هر عمل جراحی میتواند بر روی قیمت ویزیت پزشک متخصص زیبایی صورت نیز تاثیرگذار باشد.

عمل های مشترک بین جراحان پلاستیک و زیبایی

بررسی انجام جراحی های مشترک میان جراحان متخصص پلاستیک و زیبایی از عوامل اثرگذار دیگر در قیمت نهایی ویزیت پزشک است. این جراحی ها شامل:

لیفت صورت:

که یکی از متداولترین شیوه های عمل جراحی در بین بیماران است. این متد درمانی به شکلی است که میتوان صورت را به شیوه های متعدد کشید.

لیفت پلک:

بلفاروپلاستی عمل لیفت پلک است که جهت برطرف کردن افتادگی دور چشم و یا جمع کردن پلک بر روی بیماران انجام میشود. انجام جراحی فوق جهت جراحان متبحر و متخصص به آسانی صورت می پذیرد و نتیجه جراحی سبب زیبایی و بازتر شدن چشم ها میشود.

جراحی سینه:

یکی از رایج ترین عمل های جراحی پلاستیک بزرگ و یا کوچک کردن سینه است. جراح متخصص مجرب میتواند به منظور انتخابی مناسب جهت سایز سینه شکیل و برازنده با استخوان بندی و وزن بدنی تان کمک شایانی کند.

رینوپلاستی:

با توجه به اینکه مرکز صورت بینی است بایستی به هماهنگی و اندازه آن برروی صورت بسیار دقت کنید. همانطور که کوچک بودن زیاد بینی میتواند جلوه مناسبی نداشته باشد بزرگ بودن آن نیز از ظاهر صورت می کاهد. در این راستا شما با انجام رینوپلاستی اضافه بر فرم دهی بینی، بخشی از اصالت بینی خود را حفظ می کنید.

در مجموع انجام جراحی زیبایی بسیار مورد استقبال بیماران قرار گرفته است زیرا در برخی از بیماران سبب بهبود روحیه و همچنین راندمان بدن میشود، لذا در تعیین متخصص زیبایی و یا کاهش هزینه ویزیت دکتر نبایستی سهل انگاری کنید زیرا این امر میتواند صدمات جبران ناپذیری را برای شما به همراه آورد.

متخصص تغذیه

متخصص تغذیه پزشکی است که در حوزه تغذیه از آگاهی و علم کافی در خصوص اهمیت و خاصیت محصولات غذایی برخوردار است. همانطور که میدانید اصلی ترین و مهمترین نیاز هر انسان برای ادامه حیات خوراک است، که در این راستا دانش تغذیه فرد را جهت دستیابی به برنامه رژیم غذایی مطلوب و استاندارد یاری می کند.

توجه و نیاز اشخاص هنگامی به متخصص تغذیه آشکار میشود که تمامی افراد و جامعه به تغذیه اهمیت بسزایی در راستای افزایش طول عمر و همچنین اثر آن بر روی حفظ سلامتی جسم و روح داشته باشند.

متخصص تغذیه بایستی بر مبنای موقعیت افراد نظیر کودکان، افراد لاغر و یا دارای اضافه وزن بالا، بزرگسالان و یا میانسالان و سایر موارد دیگر، مقدار و تغذیه سالم و مفید را انتخاب کنند.

در بعضی موارد ممکن است افراد با مشکلات خاصی نظیر بیماری کلیوی، سرطان و دیابت همراه باشند که در چنین شرایطی به علت موقعیت ویژه و حساس بیمار بایستی تحت نظر مجرب ترین پزشک متخصص تغذیه از یک برنامه رژیم غذایی مناسب و حساب شده بهره مند شوند که این گروه از متخصصین این امر را به آسانی انجام میدهد.

مشخصه های متخصص تغذیه

با توجه به عنوان مقاله، یکی از مواردی که بر روی قیمت ویزیت دکتر تغذیه تاثیرگذار است ویژگی های پزشک تغذیه است. در مجموع متخصص تغذیه بایستی از مشخصه های که در زیر به آن اشاره می کنیم برخوردار باشد:
صبر و حوصله پزشک متخصص و توجه داشتن به کلیه مشکلات بیماران یکی از مواردی است که متخصص تغذیه بایستی به آن دقت کند.
یکی از ویژگی های پزشک تغذیه به رفتار مناسب و خوش اخلاقی وی با مراجعه کنندگان اختصاص دارد.
وی بایستی اولویت شغلی خود را سلامت بیماران در نظر گیرد و به فکر منافع شغلی نباشد.
از علم و دانش کافی در خصوص تمامی خوراکی ها و همچنین خاصیت محصولات غذایی برخوردار باشد.
اضافه بر سلامت روح و روان به سلامت جسمی بیماران و شیوه زندگی آنها دقت بسیار داشته باشد.

درخصوص تمامی برنامه های رژیم غذایی از دانش و علم کافی برخوردار باشند.
از مهمترین ویژگی پزشک متخصص تغذیه به روز کردن اطلاعات خود در حوزه محصولات غذایی است.

توجه داشتن به موقعیت بیمار در زمان تجویز برنامه رژیم غذایی مورد دیگری است که پزشک بایستی به آن دقت کند.
کلیه موارد بیان شده از مشخصه های پزشک متخصص تغذیه است که بیماران در زمان انتخاب پزشک بایستی به آن توجه کنند.

رابطه رژیم غذایی و متخصص تغذیه

شاید در زمان قیمت ویزیت پزشک نیاز باشد به رابطه متخصص تغذیه و همچنین رژیم غذایی نیز اشاره کنیم. به اقسام و انواع محصولات غذایی که یک شخص در طی روز از آن استفاده می کند ( رژیم غذایی) می گویند.

بایستی متذکر شد که کار اصلی و مهم متخصصین تغذیه هم مشخص کردن برنامه رژیم غذایی مفید و استاندارد بر مبنای موقعیت شخص است. وی مقدار کالری مصرفی، مقدار ویتامین، ارزش غذایی و املاح در محصولات غذایی را مشخص و به شخص به منظور دستیابی به جسمی طبیعی و سالم کمک می کند.

البته متخصص تغذیه جهت ارائه بهترین برنامه رژیم غذایی در وهله نخست لیستی از برنامه غذایی روزانه ی را که شما در طی روز مصرف می کنید را درخواست و آنگاه برمبنای عادات غذایی مناسب ترین رژیم غذایی را برای شما تجویز می کند.

این گروه از متخصصین سعی می کنند که به بیماران انگیزه بسیار در جهت رسیدن به وزن ایده آل ارائه دهند، مخصوصاً افرادی که دارای شاخص توده بدنی بالا هستند و مایلند وزن بسیاری را از دست دهند که در این راستا پزشک بایستی دستورالعمل و برنامه غذایی منظمی را برای بیماران تجویز کند.

ممکن است برخی از مراجعه کنندگان در پی برنامه غذایی جهت افزایش وزن باشند که معمولاً پزشک، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را به بیماران تجویز می نماید.
حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که در چه مواقعی فرد به پزشک تغذیه نیاز دارد؟
معمولاً در زمان بروز اختلالات گوارشی، مشکلات ناشی از تغذیه ناسالم، بروز کمبودها و دیگر بیماریها میتوانید به پزشک تغذیه مراجعه کنید. موارد اشاره شده مثال های در این خصوص است:
–       هر فرد بایستی در طول روز یک الی دو بار با حرکات منظم روده همراه باشد، چنانچه شخص جزء آن گروه از بیمارانی است که در طی روز با این مشکل مواجه است بایستی به متخصص تغذیه مراجعه کند.
–       درصورتیکه رژیم غذایی نادرست و اشتباهی دارید، به طور مثال زمانی که بصورت نامنظم لاغر و یا چاق می شوید بایستی به متخصص تغذیه مراجعه تا جهت حفظ سلامتی بدن و جسم از برنامه رژیم غذایی مطلوب و کم کالری برخوردار شوید.
–       متخصصین تغذیه به بیمارانی که با رفلاکس و یا سوزش معده همراه هستند کمک شایانی می کند.

–       افزایش و یا از دست دادن اشتها میتواند علت خاصی در بیماران داشته باشد، متخصصین تغذیه با کمک سایر متخصصین میتوانند به علت بروز و همچنین معالجه این بیماری کمک کنند.

–       افزایش کلسترول خون به تدریج خطرات بسیاری را به همراه دارد، به این ترتیب شما با پیروی از برنامه رژیم غذایی مناسب تحت نظر مجرب ترین متخصصین تغذیه می توانید تا حد بسیار کلسترول خون را کاهش دهید.

–       در صورتی که از فعالیتهای ورزشی مناسب و غذایی مطلوبی برخوردار هستید اما وزن زیادی را از دست نداده اید، لازم است به متخصص تغذیه مراجعه و مشکل را با وی مطرح کنید.

–       هنگامی که با اشتهای کاذب همراه هستید و بیش از اندازه محصولات غذایی مصرف می کنید بایستی به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.
با توجه به اینکه شما بایستی مبلغی را جهت ویزیت پزشک پرداخت کنید اما میتوانید تحت نظر متخصص تغذیه به وزن ایده آل و مطلوبی دست یابید و تا حد قابل توجهی از بروز بیماریها پیشگیری کنید.

متخصص جراحی قلب

پزشکی که در درمان اختلالات مادرزادی و بیماریهای قلبی از تخصص و مهارت کافی برخوردار است ( متخصص جراحی قلب) نام دارد.

جراح متخصص قلب متبحر و با سابقه میتواند با کمک دانش و مهارت های خود سبب بهبودی، نجات جان و بقای عمر بیماران شود.

این گروه از متخصصین جهت شناسایی دقیق تر و مانیتورینگ بیماران، یک سری از تست های لازم را برای بیماران تجویز می کند.

معالجه بیماران به روش جراحی نخستین وظیفه جراح قلب است، اما بایستی متذکر شویم که تنها با انجام جراحی، وظیفه پزشک به اتمام نخواهد رسید بلکه بایستی با بیمار جهت حفظ سلامتی ویزیت های منظمی را انجام دهند.

متخصص قلب بایستی آموزش های لازم را در شیوه حفظ سلامتی و بهبودی پس از انجام جراحی به بیماران ارائه دهد.

متخصص جراحی قلب با تخصص و مهارت های لازم میتواند جراحی های قلب، ریه، رگ های خونی، مری و دیگر اندام ها را در قسمت حفره سینه بر روی بیماران انجام دهد.

این گروه از متخصصین به دلیل پیچیده بودن جراحی قلب بایستی به صورت منظم و پیوسته با بیماران در رابطه باشند و آنها را در جهت مدیریت صحت و سلامتی کلی بدن کمک و یاری کنند.

موارد بیان شده در خصوص متخصص جراح قلب، آزمایش های لازم پیش از جراحی و وظایف آن بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار خواهد بود.

مشخصه های متخصص جراحی قلب

این گروه از متخصصین در وهله نخست بایستی در انجام جراحی قلب خبره و کارکشته باشند. جراح متخصص بایستی از مهارت های فنی و همچنین توان تصمیم گیری بالا، قدرت حل سریع اختلالات پیچیده و حاد و قدرت کار گروهی تحت فشار بسیار برخوردار و در این راستا مسئولیت پذیر باشد.

وی بایستی با تکیه بر تجربه، علم و قدرت تصمیم گیری در حین انجام جراحی، مهمترین تصمیمات را در رابطه با موقعیت بیمار اتخاذ نماید.

جراح قلب به بخش وسیعی از علم و مهارت های فنی جهت انجام جراحی قلب نیاز دارد. دانش و مهارت های مجرب ترین متخصص جراحی قلب شامل:
·       علم کافی و جامع درباره فیزیولوژی دستگاه تنفسی و قلبی یکی از مهارتهای است که متخصص جراح قلب بایستی از آن برخوردار باشد.
·       قدرت خواندن اسکن های نامتعارف و پیچیده و دیگر داده های رادیولوژی از دیگر ویژگی های پزشک متخصص قلب است.
·       قدرت درک به روز ترین تجهیزات و ابزارهای فناوری و جراحی در حوزه انجام جراحی قلب، مهارت و علم مجرب ترین متخصصین جراح قلب را می طلبد.
·       داشتن مهارت های بنیادی جراحی نظیر توان، ثبات و مهارت دست ها از مشخصه های دیگر جراح متخصص قلب است.

البته لازم است متخصص جراح قلب تسلط کافی بر روی مهارت های غیرفنی مانند:
قدرت رهبری، اطمینان بخشیدن به بیماران، قدرت آموزش تاثیرگذار به دستیاران جراحی، برقراری رابطه موثر با بیماران و همچنین اطلاع از پیچیدگی ها و موقعیت اقتصادی دستگاه مراقبت های درمانی من جمله ارتباط دولت و بیمارستان و پارامترهای تاثیرگذار در تصمیمات بیمارستان از جمله قابلیت های غیرفنی متخصص جراحی قلب است که هر یک از موارد به نوبه ی خود بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار است.

جراح ستون فقرات

بیمارانی که با دردهای ناحیه ستون فقرات همراه هستند بایستی به متخصص جراحی مغز و اعصاب و یا جراح ستون فقرات مراجعه کنند زیرا این متخصصین از مهارت و تخصص کافی در این رابطه برخوردار هستند.

در مرحله نخست پیش از پیدا کردن بهترین و مجرب ترین متخصص و یا جراح ستون فقرات، آگاهی و دانستن انواع بیماریهای ستون فقرات و یا صدمات ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

چنانچه از کمردرد رنج می برید، علائم آن نوعی عارضه در بخش ستون فقرات است که آگاهی از انواع بیماریها در این زمینه می تواند اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

آرتروز کمر، دیسک-فتق، صدمه به مهره ها از مشکلات ستون فقرات است که شما می توانید تحت نظر مجرب ترین جراح ستون فقرات مراحل درمانی را آغاز کنید.

طبیعتاً جهت تشخیص هر یک از مشکلات نامبرده بایستی به متخصص ستون فقرات و یا ارتوپد مراجعه کنید.

تعیین بهترین و با سابقه ترین جراح متخصص در این حوزه امری مهم و ضروری است، زیرا یکی از حساس ترین بخش بدن ستون فقرات است که با سایر اندام های بدن در ارتباط است.

انواع تخصص ستون فقرات و مغز

جراح مغز و اعصاب:

گروهی از جراحان در حوزه جراحی مغز و اعصاب فعالیت می کنند که به طور معمول از متخصصانی هستند که در حوزه مشکلات استخوانی از تخصص کافی برخوردار هستند و در عمل های مرتبط به دستگاه عصبی نیز تخصص دارند.

در مجموع این گروه از جراحان در زمینه معالجه مشکلات مرتبط به نخاع، مغز، عروق درونی و بیرونی از جمجمه، ستون فقرات تخصص و مهارت دارند.

جراح ارتوپدی:

این گروه از جراحان پزشکان عمومی و متخصصین مشکلات استخوانی هستند که علاوه بر، یک دوره چند ساله در حوزه جراحی مشکلات اسکلتی را پشت سر گذاشته اند. در مجموع جراحان فوق از این قابلیت برخوردارند که در رابطه با شناسایی آرتریت، شکستگی و صدمات ورزشی به بیماران کمک شایانی کنند.

جراح ستون فقرات:

اغلب جراحان و متخصصین مغز و اعصاب جراحی ستون فقرات را انجام میدهند. اکثر این متخصصین از علم و دانش کافی در زمینه های مغز و اعصاب و یا ارتوپد برخوردارند.

موارد ذکر شده از انواع تخصص های جراح ستون فقرات است که میتواند بر روی قیمت ویزیت دکتر تاثیرگذار باشد.

به طور قطع این گروه از جراحان در خصوص مقدار و مکان درد و یا نوع درد از شما سوالاتی را میپرسند که شناخت از این سوالات، پیش از مراجعه به جراح متخصص میتواند به معالجه و شدت اثربخشی آن کمک بسزایی کند.

انواع جراحی های ستون فقرات

درصورتیکه شما نیاز به انجام عمل جراحی در بخش ویژه ی از ستون فقرات و یا مغز دارید این گروه از جراحان میتوانند با توجه به مهارت ها و دانشی که در این زمینه دارند انواع جراحی ها مانند:
جراحی تومورهای نخاعی و مغزی: این گروه از جراحان متخصص جهت معالجه تومورهای مغزی از سه شیوه ی جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی استفاده می کنند. در اکثر موارد انجام جراحی می تواند به عنوان نخستین گزینه جهت معالجه بیماران محسوب شود.

جراحی دیسک گردن، پشت، کمر: جهت معالجه دردهای عصب سیاتیک و همچنین عارضه دیسک کمر متدهای درمانی متعددی وجود دارد که شامل:

1)    جراحی میکروسکوپ 2) جراحی دیسک کمر لامینکتوم 3) نوکلئوتومی 4) جراحی از طریق دستگاه دکمپرسیو 5) کوبلیشن 6) درمانهای طبی 7) جراحی اندوسکوپیک 8) جراحی لیزری هستند.

جراحی به منظور تقلیل فشار های وارد بر عصب: چنانچه فضای موجود در میان استخوان های نخاع محدود باشد، سبب فشار بسیار بر روی نخاع بیمار میشود.

فشارهای حاصل سبب فشار مازاد بر عصب میشود که در نهایت مور مور شدن برخی از اندام ها مانند انگشتان دست و پا، تنگی کانال نخاعی، بی حسی و حتی درد را نیز به دنبال دارد.

جهت معالجه، جراح متخصص تلاش می کند که با انجام جراحی بخش اعظمی از فشارهای وارد بر نخاع را کاهش دهد.

با توجه به تمامی موارد درباره انواع جراحی های ستون فقرات که متخصصین این امر از شیوه های متعدد درمانی جهت معالجه بیماران از آن استفاده می کنند بایستی متذکر شد که مراحل درمانی و انواع جراحی های بکاربرده شده در بیماران بر روی قیمت ویزیت دکتر موثر خواهد بود.

متخصص غدد و متابولیسم

به متخصصینی که در حوزه شناسایی اختلالات غدد تخصص و مهارت کافی دارند ( متخصص غدد و متابولیسم) می گویند. این گروه از پزشکان فعالیت در حوزه بیماری های هورمونی مانند دیابت بر عهده دارند تا از این طریق قدرت بدن در کارکرد صحیح را تحت تاثیر قرار دهند.

اهمیت عارضه دیابت به قدری است که بر روی افراد متعدد اعم از کودکان و افراد بالغ اثر بسزایی را به همراه دارد. متخصصین غدد به شناسایی و معالجه عارضه تیروئید، مشکلات متابولیزم و همچنین تولید و ترشح بسیار و یا محدود هورمون انسولین در بدن می پردازند.

اختلالات رایجی که توسط متخصص غدد و متابولیسم مورد بررسی قرار می گیرد شامل:

دیابت:

بیماران مبتلا به عارضه دیابت با افزایش گلوکز خون همراه هستند. تحقیقات صورت گرفته بیانگر این است که مهار گلوکز خون به جلوگیری از اختلالات شدید که بر اثر عارضه فوق است کمک بسزایی می کند.

تاری دید، اختلال در اعصاب و کلیه ها که ممکن است منجر به دیالیز بیماران و یا قطع عضو در دیابتی ها شود می تواند بر روی قیمت ویزیت پزشک غدد و متابولیسم تاثیرگذار باشد. این گروه از متخصصین با تجویز دارو نظیر انسولین و برنامه رژیم غذایی مناسب به معالجه دیابتی ها کمک می کنند.

عارضه تیروئید:

از دیگر اختلالاتی که توسط متخصص غدد و متابولیسم شناسایی و معالجه میشود بیماری تیروئید است. این گروه از بیماران با مشکل انرژی، عدم قدرت عضلات، مهار وزن، احساسات و تحمل گرما و سرما همراه هستند که با انجام ویزیت نزد مجرب ترین متخصص غدد میتوانند عارضه خود را درمان و معالجه کنند. چهار نوع اصلی عارضه تیروئید شامل:
1)    سرطان تیروئید 2) پرکاری تیروئید 3) کم کاری تیروئید 4) عارضه تیروئید خوش خیم است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم درمورد پارامترهای تاثیرگذار در قیمت ویزیت پزشک متخصص اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. وظایف، خدمات و مهارت های که متخصصین در زمینه های متعدد جهت تشخیص و درمان بیماران بدست آورده اند از جمله مواردی است که بر روی هزینه ویزیت پزشک اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×