آلفا طب

دکتر خونه

برطرف کننده یکی از بزرگترین دغدغه ها دکتر خونه است.از مهم ترین امکاناتی که امروزه به وجود آمده معاینه کردن دکتر خونه می باشد.بدون شک می توان گفت که از مهم ترین مزیت هایی که سبب می ‌شود تا افراد مختلف ترغیب شوند تا از دکتر خونه استفاده کنند؛ داشتن آسایش و آرامش است.

  • با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • پوشش دهی کلیه مناطق تهران
  • نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت
  • امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

دکتر خونه

اگر شما به هر دلیلی دچار کسالت شدید؛ می توانید از خدمات دکتر خونه استفاده کنید. یکی از مهم ترین امکاناتی که امروزه به وجود آمده  معاینه کردن بیمار در منزل توسط دکتر خونه می باشد.  سلامتی انسان ها یکی  از مهم ‌ترین نعمت ‌هایی است که خدا به انسان ‌ها عطا کرده است. به طور معمول، انسان ها زمانی متوجه این نعمت بزرگ الهی می ‌شوند که به دلایل مختلف، سلامتی آن ها  با خطر و چالش مواجه شود. در این صورت پزشکان می توانند به انسان ها کمک کنند تا  آن ها  دوباره، سلامت خود را به دست آورند و از این نعمت بزرگ الهی بهره‌ مند شوند.  علم پزشکی را می ‌توان یکی از علم های نوین دانست که با گذر زمان، پیشرفت ‌های قابل ملاحظه ‌ای داشته است.  اگر به تاریخ پزشکی در ایران نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که در کشور ما یعنی ایران، پزشکی به صورت نوین، قدمت بسیار طولانی ندارد و در گذشته های نه چندان دور بسیاری از پزشکان که در ایران فعالیت می کردند پزشک های غیر ایرانی بودند. همچنین باید گفت آموزش پزشکی در ایران نیز چندان رایج نبود. اما در قرن چهاردهم میلادی  با رایج شدن آموزش عالی و افتتاح دانشگاه های مختلف در ایران، آموزش پزشکی نیز در کشور رونق گرفت و پزشک های بسیار زیادی در سرتاسر ایران از دانشگاه ها فارغ التحصیل شدند.  در کنار رونق پیدا کردن آموزش پزشکی، بیمارستان ها و کلینیک های مدرن زیادی نیز برای درمان بیماران در سرتاسر ایران افتتاح شد. در این بیمارستان ها و کلینیک ها خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه می‌ شود و  برخلاف گذشته که علت بسیاری از بیماری ها مشخص نمی شد و مردم جان خود را از دست می دادند؛ امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی علت بسیاری از بیماری ها به طور دقیق مشخص می شود.

پزشکان متخصص دکتر خونه

بدن انسان از دستگاه ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است.  دستگاه گردش خون، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی تنها بخشی از دستگاه های بدن انسان هستند که در کنار یکدیگر و با همکاری هم سبب می ‌شوند تا انسان بتواند یک زندگی نرمال و طبیعی داشته باشد. تمامی این بخش ها و دستگاه ها، از بافت ها و اندام های مختلفی تشکیل شدند که کارکرد ویژه و مختص به خود را دارند. اگر هر یک از این اندام ها دچار مشکل یا بیماری شوند؛ انسان با مشکلات فراوانی مواجه می ‌شود.  بدن انسان را می توان به یک دستگاه بسیار پیشرفته تشبیه کرد. فعالیت هر بخش،  بسیار تخصصی و پیشرفته می باشد. در نتیجه  به دلیل وضعیتی که بدن انسان دارد؛ علم پزشکی که به طور مستقیم، بدن انسان و بیماری های مربوط به آن را مطالعه می ‌کند نیز بسیار تخصصی می باشد.  در دانشکده های پزشکی در سرتاسر دنیا، پزشکان ‌متخصص زیادی در حوزه‌ های مختلف تخصص  آموزش می بینند تا بتوانند به انسان ها کمک کنند و خدمات مختلفی را به آن ها ارائه دهند. در ادامه بیشتر در خصوص  مزیت های استفاده از دکتر خونه و انواع متخصص هایی که می توانند به عنوان دکتر خونه به شما کمک کنند توضیح می دهیم.

مزیت های استفاده از  دکتر خونه

پزشک ها با توجه به دانش خود سعی در درمان بیماران دارند. در گذشته های نه چندان دور، بیشتر مردم زمانی که مردم مریض می شدند به کلینیک ها و بیمارستان ها می رفتند و از خدمات پزشکان استفاده می کردند. اما امروزه با توجه به تغییراتی که در زندگی روزمره انسان ها به وجود آمده، استفاده کردن از خدمات پزشکی نیز شکل متفاوتی به خود گرفته است و دیگر تنها بیماران نیستند که به کلینیک ها و بیمارستان ها برای دریافت خدمات پزشکی مراجعه می کنند. بلکه بیماران می توانند از خدمات دکتر خونه استفاده کنند.  استفاده از دکتر خونه مزیت های بسیار زیادی برای بیماران و حتی پزشکان داشته است در ادامه بیشتر در خصوص این مزیت ها و دلیل این که چرا اکثر مردم، امروزه تمایل دارند تا از خدمات پزشکی در منزل بهره‌ مند شوند توضیح می دهیم.

آسایش و آرامش بیشتر بیمار ها

بدون شک می توان گفت که از مهم ترین مزیت هایی که سبب می ‌شود تا افراد مختلف ترغیب شوند تا از دکتر خونه استفاده کنند؛ داشتن آسایش و آرامش است. شاید بتوان گفت بدون اغراق آسایش بیشتر سبب شده تا امروزه درخواست های بسیار زیادی برای دکتر خانه وجود داشته باشد. زمانی که انسان ها بیمار می شوند و سلامتی خود را از دست می‌ دهند نه تنها وضعیت جسمانی آن ها دچار مشکل می شود بلکه از نظر روحی نیز دچار مشکلاتی هستند و به بیان ساده حوصله انجام کارهای مختلف را ندارد. حتی ممکن است در دوران بیماری مراجعه به کلینیک های پزشکی یا بیمارستان یکی از سخت ترین کارها برای آن ها  باشد.  همچنین باید گفت زمانی که فردی بیمار می شود به طور معمول تمایل دارد در خانه بماند و استراحت کند.  طبیعتا استراحت کردن برای بیمار ها بسیار مهم است و به روند درمان بیماری کمک قابل توجه ای می‌ کند. در نتیجه، بسیاری از بیماران ترجیح می دهند به جای این که به کلینیک ‌های پزشکی و بیمارستان‌ ها مراجعه کنند از خدمات پزشک در منزل یا پرستار در منزل بهره ببرند. این گونه  بیمار آسایش بیشتری دارد. البته این آسایش بیشتر فقط برای بیمار نیست. بلکه یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از خدمات پزشکی در منزل این است که سبب می‌ شود تا همراهان و اطرافیان بیمار نیز آسایش و آرامش بیشتری داشته باشند.  زیرا  اگر بیمار به کلینیک یا بیمارستان مراجعه نکند در نتیجه نیازی نیست همراه او فردی به بیمارستان یا کلینیک پزشکی  مراجعه کند.

صرفه جویی در زمان

یکی از مهم‌ ترین ویژگی ‌های مثبتی که استفاده از خدمات دکتر خونه دارد این است که، سبب صرفه جویی در زمان بیماران و همچنین همراهان بیمار می شود. اگر شما بخواهید برای مشکلات مختلف پیش پزشک بروید باید به احتمال زیاد مدت زمان زیادی را در بیمارستان یا کلینیک پزشکی در انتظار بمانید تا نوبت شما برسد و پزشک شما را ویزیت کند. همچنین نوبت گرفتن از پزشک ها بسیار دشوار است و ممکن است نوبتی که برای شما تعیین می شود با فاصله زمانی بسیار زیادی، از زمانی  که شما انتظار دارید؛ باشد.  اما اگر از خدمات دکتر خونه استفاده کنید دیگر نیازی نیست زمان زیادی را در کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها منتظر بمانید. در نتیجه استفاده از این خدمات سبب صرفه جویی در زمان می شود.

 راحتی بیشتر برای افرادی که در حرکت کردن مشکل دارند

یکی دیگر از مزیت های قابل توجه استفاده از خدمات دکتر خونه این است که افرادی که در حرکت کردن مشکل دارند دیگر لازم نیست برای رفتن به دکتر سختی های بیشتری را متحمل شوند. این افراد می‌ توانند از  خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند. به طور مثال افرادی که دچار شکستگی شدند و حرکت کردن برای آنها سخت است می توانند از این خدمات استفاده کنند. به غیر از این دسته، افراد  دیگری هم هستند که  در حرکت کردن و رفتن به کلینیک یا بیمارستان دچار مشکل هستند. به طور مثال  سالمندان ممکن است در حرکت کردن دچار مشکل باشند و به سختی راه بروند در نتیجه می توان برای ویزیت و معاینه سالمندان  از خدمات دکتر خونه استفاده کرد. همچنین برای معلولین جسمی و حرکتی خدمات پزشکی در منزل ارائه می شود. در صورت نیاز متخصصان این افراد را در خانه معاینه کرده و درمان می کنند.

تسریع در روند بهبودی

یکی دیگر از مزیت هایی که استفاده از خدمات دکتر خونه دارد؛ این است که سبب پیشرفت بیشتر در روند بهبودی می شود. شاید در ابتدا این مسئله چندان به عنوان یک مزیت واضح و روشن نباشد. اما  باید توجه کرد که روند و درمان یک بیماری تنها به فاکتورهای جسمانی و وضعیت بدنی فرد بستگی ندارد؛ بلکه روحیه فرد نیز در روند بهبودی می تواند تاثیر بسیار مهم و زیادی داشته باشد. اگر فرد از نظر شرایط روحی  وضعیت مساعدی داشته باشد به طور قطع می ‌تواند بهبودی و سلامت خود را سریع تر به دست بیاورد و روند درمان برای او بهتر و سریعتر پیش می ‌رود. این مسئله از نظر علمی کاملا ثابت شده است یکی از پارامتر هایی که می تواند سبب شود تا بیماران وضعیت روحی مناسب تری داشته باشند این است که در یک محیط امن و آرام، روند بهبودی خود را طی می کنند. قطعا خانه هر فرد برای او بهترین و آرام ترین مکانی است که می تواند در آن استراحت کند تا سلامت خود را دوباره به دست بیاورد. در نتیجه استفاده کردن از خدمات دکتر خونه می تواند به  بیمارانی که باید مدت زمانی در بیمارستان بستری شوند این فرصت را بدهد که بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان از خدمات پزشکی در منزل استفاده کنند و  دوره درمان خود را در خانه سپری کنند تا روحیه بهتری داشته باشند.

دکتر خونه چه خدماتی را ارائه می دهد؟

شاید یکی از مهم ترین سوال هایی که برای شما به وجود می ‌آید این است که دکتر خونه چه خدماتی را به افراد مختلف ارائه می دهد. همانطور که می دانید پزشکان پس از این که ۷ سال در دوره پزشکی عمومی تحصیل می‌ کنند می ‌توانند در آزمون تخصص شرکت کرده و در یکی از رشته های تخصصی پزشکی تحصیل کنند. به طور معمول زمانی که مشکلی برای انسان ‌ها به وجود می‌ آید و نمی ‌دانند مشکل شان چیست ابتدا باید به پزشک عمومی مراجعه کنند. پزشک عمومی با معاینه اولیه و بررسی دقیق، مشکل را شناسایی می کند و در صورت نیاز، بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می ‌دهد.  دکتر خونه می تواند خدمات بسیار گوناگونی را به شما ارائه دهد. این خدمات می توانند طیف بسیار وسیعی داشته باشند و می توانند شامل ویزیت ساده یا  مراقبت های ویژه باشند. در صورت بیمار شدن، شما می توانید از تمامی خدمات مختلف پزشکی استفاده کنید و بدون اینکه نیاز باشد به کلینیک پزشکی یا بیمارستان مراجعه کنید در منزل خود از خدمات دکتر خونه بهره‌ مند شوید. در ادامه بیشتر در خصوص خدمات مختلفی که توسط دکتر خونه ارائه می شود؛ توضیح می دهیم.

ویزیت توسط دکتر عمومی خانه

یکی دیگر از خدمات مهمی که توسط دکتر خونه ارائه می شود؛ ویزیت و چکاپ متداول بیماران می باشد. پزشک های عمومی پس از هفت سال تحصیل در این رشته توانایی تشخیص انواع بیماری ها را به دست می ‌آورند و به کمک ابزارهای مختلف از قبیل آزمایش ها، چک کردن هیستوری بیمار و با توجه به علمی که آموختند بیماری را تشخیص می دهند پزشک عمومی می تواند با توجه به تشخیص خود روند درمان را برای بیماران آغاز کنند. همچنین آن ها در صورت نیاز، بیمار را به متخصصین ارجاع می دهند. افراد مختلف می ‌توانند از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کنند. به طور مثال سالمندان یا افرادی که به دلیل بیماری دچار ضعف شده و توانایی رفتن به بیمارستان یا کلینیک پزشکی را ندارند می توانند از خدمات دکتر خونه استفاده کنند.

 ویزیت بیماران کرونایی

یکی از مهم‌ ترین خدماتی که توسط دکتر خونه ارائه می‌ شود؛ ویزیت بیماران کرونایی می باشد. بیماری کرونا که ناشی از ویروس کوید ۱۹ می باشد تبدیل به پاندمی قرن شده و مشکلات بسیار زیادی را در سرتاسر جهان مانند کشور ما به وجود آورده است. این بیماری که مجاری تنفسی و ریه را درگیر می ‌کند؛ جز بیماری های مسری و واگیردار می باشد. بعضی از سویه های جدید ویروس کرونا قدرت انتقال و سرایت بسیار بیشتری دارند. در نتیجه افرادی که مبتلا به کرونا می شوند باید در قرنطینه بمانند تا افراد دیگر از ابتلا به بیماری کرونا در امان باشند. احتمال سرایت بالای ویروس کوید ۱۹ سبب شده تا افرادی که به این بیماری دچار می ‌شوند در درمان خود مشکلاتی داشته باشند و نتوانند به راحتی به کلینیک های پزشکی مراجعه کنند. در نتیجه در دوران شیوع ویروس کوید ۱۹ استفاده از خدمات دکتر خونه بسیار رایج شده است. بهترین راه برای ویزیت و معاینه بیماران مبتلا به کرونا استفاده از دکتر خونه می باشد. این گونه دیگر نیاز نیست بیماران مبتلا به کلینیک های پزشکی یا بیمارستان مراجعه کنند.  در نتیجه احتمال سالم ماندن سایر افراد جامعه نیز افزایش پیدا می ‌کند. افراد مختلف، با شدت های گوناگون به بیماری کرونا مبتلا می شوند. پزشک ها پس از انجام ویزیت، دارو های مورد نیاز را برای بیمار مبتلا به کرونا تجویز می کند.

اهمیت حضور دکتر خونه برای افرادی که به بیماری کرونا  مبتلا شدند

اگر شما به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شدید بهتر است از همان ابتدا از خدمات دکتر خونه استفاده کنید و تحت نظر پزشک باشید. متاسفانه بعضی از افراد زمانی که متوجه می شوند به ویروس کوید ۱۹ مبتلا شدند به دلایل مختلف از این که تحت نظر پزشک باشند خودداری می کنند و اقدام به خود درمانی با روش های غلط و نادرست می کنند. اما به هیچ وجه شما نباید اقدام به خود درمانی کنید. زیرا این بیماری ممکن است به سرعت پیشرفت کند و سبب مشکل شدن تنفس شود. بسیار اهمیت دارد که دکتر خونه به طور منظم، بیمار مبتلا به کرونا را ویزیت کرده تا بهبودی حاصل شود. کوید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که اگر در ابتدا به خوبی کنترل نشود ممکن است تا ریه  پیشروی کند و هنگامی که ریه درگیر شود درمان بیماری بسیار سخت شده و فرد با مشکلات بسیار زیادی از جمله افت اکسیژن و مشکل در تنفس مواجه خواهد شد. پزشک با معاینه مرتب بیمار مبتلا به ویروس کوید ۱۹ دارو های لازم را تجویز می کند تا بهبودی حاصل شود.

ویزیت بیماران قلبی در منزل توسط دکتر خونه

یکی از خدماتی که توسط دکتر خونه و متخصص قلب ارائه می ‌شود؛ ویزیت بیماران قلبی می باشد. مثلا افرادی که دچار سکته شدند یا سالمندانی که مشکلات قلبی دارند می توانند بدون مراجعه به مطب پزشک، در خانه خود ویزیت شده و داروهای لازم را دریافت کنند. به طور مثال یکی از خدماتی که توسط دکتر خونه ارائه می ‌شود چک کردن باتری قلب است. بعضی از افراد هنگامی که  سن آن ها افزایش پیدا می کند نیاز پیدا می کنند تا از باتری قلب استفاده کنند.  این باتری به تنظیم شدن ضربان قلب آن ها کمک می کند و سبب شده تا دچار کاهش ضربان قلب نشوند.   این باتری باید هر چند وقت یکبار چک شود تا پزشک  اطمینان پیدا کند که باتری به درستی کار کرده و قلب بیمار دچار مشکل نخواهد شد. علاوه بر این مسئله، دکتر خونه قلب و عروق می توانند در منزل  از شما نوار قلب و اکو قلب بگیرند. گرفتن نوار قلب و اکو قلب یکی از مهم ترین اقداماتی است که تمام افرادی که دچار مشکل قلبی می شوند باید انجام دهند. در تست نوار قلب وضعیت عملکرد قلب سنجیده می شود و بسیاری از بیماری ها و مشکلات قلبی از روی الکتروکاردیوگراف قلبی شناسایی می شوند.

متخصص اطفال در منزل

یکی دیگر از خدماتی که توسط دکتر خونه می تواند ارائه شود؛ ویزیت اطفال و کودکان در منزل می باشد. متخصصین اطفال  کسانی  هستند که به طور ویژه در خصوص بیماری هایی که اغلب کودکان درگیر آن ها می ‌شوند؛ به طور معمول بردن نوزادان و کودکان به کلینیک پزشکی یا بیمارستان کار سخت و دشواری است. مخصوصا اگر آن ها بیمار باشند زیرا محیط هایی مانند کلینیک های پزشکی و بیمارستان ها به هیچ وجه برای روحیه نوزادان و کودکان مناسب نیستند. شما می توانید به جای بردن کودک خود به کلینیک پزشکی یا بیمارستان از خدمات دکتر خونه اطفال استفاده کنید. متخصص اطفال ابتدا نوزاد  یا کودک را معاینه می ‌کند و سپس  دارو های لازم را برای او تجویز می‌ کند. بیماری نوزادان و کودکان به نحوی است که گاهی  تنها متخصص اطفال نمی تواند بیمار را در بهبود یافتن کمک کند؛ بلکه باید متخصصین دیگر نیز کودک یا نوزاد شما را، معاینه کنند. در این صورت متخصصین اطفال، نوزاد یا کودک شما را به سایر متخصص ها ارجاع می دهند تا پزشکان و متخصصان با همکاری هم بهترین راه درمان را برای کودک شما پیدا کنند.

فوق تخصص ریه در منزل

یکی از خدماتی که توسط دکتر خونه مرکز آلفاطب ارائه می‌ شود؛ اعزام فوق تخصص ریه به منزل است. دکتر خونه زمانی که بیمار را در منزل ویزیت می کند تمامی ابزار و لوازم کار خود را نیز همراه می آورد. امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا افراد زیادی نیاز به معاینه شدن توسط فوق تخصص ریه دارند. زیرا در بیماری کرونا اصلی ترین بخش بدن که درگیر  ویروس کرونا شده، ریه می باشد. پزشکان ریه باید به طور مداوم وضعیت سلامتی بیماران مبتلا به کرونا را چک کنند. اما به غیر از بیماری کرونا بسیاری از بیماری‌ های حاد تنفسی هستند که  افراد مبتلا به این نوع بیماری ها  نیاز به معاینه شدن توسط دکتر خونه ریه دارند. به طور مثال افرادی که مبتلا به آسم هستند باید به طور مداوم تحت نظر متخصص ریه باشند و از دارو های تجویزی استفاده کنند. این افراد باید مراقبت های ویژه انجام دهند. به طور مثال اگر ساکن شهر های بزرگی مثل تهران، مشهد، اصفهان یا به طور کلی شهر های صنعتی هستند که هوای آلوده دارند؛ در هنگامی که غلظت آلاینده ‌ها بالا است به هیچ وجه نباید از منزل خارج شوند. در این صورت اگر نیاز به مراجعه به پزشک داشتند می ‌توانند از خدمات دکتر خونه استفاده کنند و دکتر در خانه آن ها را معاینه و ویزیت کند.

متخصص ارتوپدی در منزل

از جمله مهم ترین خدماتی که توسط دکتر خونه ارائه می شود  معاینه کردن افرادی است که در استخوان ها یا مفاصل خود، دچار آسیب شدند. دکتر خونه ارتوپد به طور ویژه مفاصل، استخوان ها، ماهیچه ها و همچنین رباط ها را بررسی کرده و بیماری های مرتبط با آن ها را می شناسند. این راه های درمان را می توان به روش های جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی نمود. گاهی اوقات تنها جراحی برای  درمان پاسخگو نمی باشد. اما امروزه روش های غیرجراحی بسیار زیادی وجود دارند که به کمک آن ها می ‌توان مشکلات مفصلی را برطرف نمود.

فیزیوتراپی خانه

یکی از خدماتی که توسط دکتر خونه ارائه می شود؛ انجام فیزیوتراپی در خانه است کسانی که قصد دارند فیزیوتراپی خونه را امتحان کنند؛ باید بدانند این  کار بهترین انتخاب برای شرایط کرونایی می باشد. زیرا به دلیل شرایط کرونایی، حضور در مراکز پزشکی و درمانی می ‌تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. اگر شما نیاز دارید تا از خدمات فیزیوتراپی استفاده کنید می توانید در منزل  خود بمانید و خدمات دکتر خونه و فیزیوتراپی در منزل را دریافت کنید. در ادامه بیشتر در خصوص فیزیوتراپی در خانه و نحوه انجام آن توضیح می‌ دهیم.

مزیت فیزیوتراپی در منزل

انجام فیزیوتراپی در منزل فواید بسیار زیادی دارد. افرادی که باید تمرینات فیزیوتراپی را انجام بدهند  کسانی هستند که در حرکت کردن مشکل دارند. این افراد می ‌توانند به دلایل گوناگون از جمله، شکستگی استخوان یا سالمندی در حرکت کردن مشکل داشته باشند. در نتیجه بهترین گزینه برای آن ها انجام فیزیوتراپی در منزل معاینه توسط دکتر خونه مرکز آلفاطب است. اما این  مسئله تنها پارامتری نیست که به عنوان مزیت فیزیوتراپی در خانه شناخته می شود. یکی از مهم ترین مزیت هایی که انجام فیزیوتراپی در منزل دارد این است که همراهان و اطرافیان بیمار نیز می توانند در طی جلسات فیزیوتراپی همراه بیمار باشند و به او کمک کنند تا تمرین های خود را انجام دهد. فیزیوتراپی برای بخش های مختلف بدن انجام می شود. هر یک از این بخش ها  تمرینات ویژه و مخصوص خود را دارند.  فیزیوتراپی برای افرادی که دچار سکته مغزی شدند و توانایی حرکت کردن را از دست دادن بسیار مفید می باشد و می تواند به آن ها کمک کند تا به شرایط نرمال زندگی خود بازگردند. همچنین افرادی که دچار بیماری ام اس هستند می توانند با انجام فیزیوتراپی از افزایش مشکلات حرکتی خود جلوگیری کنند. همچنین باید گفت بیماران ضایعه نخاعی یا سالمندان  نیز می توانند از تمرینات فیزیوتراپی استفاده کنند تا مشکلات حرکتی آن ها اصلاح شود.

چگونگی فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی فواید بسیار زیادی در درمان اصلاح مشکلات حرکتی دارد. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توان تمرین های فیزیوتراپی را، در منزل انجام داد. همان طور که در خصوص رادیولوژی در منزل توضیح داده شد؛ باید گفت پزشکی پیشرفته بسیار زیادی کرده و در کنار آن، پیشرفت ابزارهای پزشکی نیز روز به روز بیشتر شده است. امروزه ابزار های فیزیوتراپی قابل حملی ساخته شدند که می توان از آن ها برای انجام تمرین های اصلاحی فیزیوتراپی در منزل کمک گرفت. این ابزار های قابل حمل، شامل دستگاه های مختلفی هستند که در صورت نیاز به منزل بیمار برده می شوند تا بیمار بتواند به کمک آن ها تمرینات فیزیوتراپی را انجام دهد. فیزیوتراپیست ها با توجه به مشکلی که بیمار دارد حرکات مختلفی را طراحی می کنند.  تعداد جلسات فیزیوتراپی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال نحوه پیشرفت بیمار و همکاری کردن وی و همچنین نیاز بیمار از جمله عواملی هستند که در مدت زمان جلسات فیزیوتراپی اثر می گذارد. اگر شما نیاز به انجام فیزیوتراپی دارید بهتر است با پزشک خود همراهی و همکاری لازم را داشته باشید و با جدیت و بدون وقفه تمرین ها و خدماتی که دکتر خونه شما تجویز می کند را انجام دهید. در این صورت می توانید شاهد پیشرفت خود در حرکت کردن باشید. اما اگر شما با دکتر خونه خود در روند درمان همراهی نکنید بهترین دستگاه ها و تمرینات نیز نمی توانند به شما کمکی بکنند

انجام آزمایش از دیگر خدمات دکتر خونه

یکی دیگر از خدماتی است که توسط دکتر خونه انجام می شود تجویز انجام آزمایش در منزل می باشد. آزمایش ها نقش بسیار مهمی در تشخیص بیماری های مختلف دارند. در حقیقت یکی از پارامترهای اصلی که در کنار موارد دیگر به پزشکان کمک می کند تا بیماری را تشخیص دهند؛ انجام آزمایش های مختلف می باشد. اگر به هر دلیل، خارج شدن از منزل برای شما دشوار است و قصد دارید تا در منزل آزمایش بدهید دکتر خونه مرکز آلفاطب برای شما تجویز میکند. در ادامه در خصوص چند مورد از آزمایش‌ هایی که در منزل انجام می ‌شود توضیحاتی را ارائه می ‌کنیم.

انجام تست پی سی آر برای تشخیص کرونا در منزل

همه می‌دانیم که امروزه کرونا بسیاری از افراد جامعه را درگیر کرده است. کسانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند؛ دچار بیماری و عفونت حاد تنفسی خواهند شد. این افراد می توانند به راحتی ناقل ویروس کرونا باشند و این ویروس را به افراد سالم جامعه انتقال دهند. یکی از مهم ‌ترین راهکار هایی که برای جلوگیری از کرونا در سرتاسر جهان وجود دارد؛ قرنطینه کردن افراد مبتلا به ویروس کوید ۱۹ می باشد. اما تنها راه تشخیص قطعی برای این که دکتر خونه اطمینان پیدا کند فردی مبتلا به کرونا هست یا خیر انجام آزمایش پی سی آر می باشد. در حقیقت آزمایش پی سی آر می‌ تواند به دکتر خونه کمک کند تا بیماری را به درستی تشخیص دهد.  همه می ‌دانیم که به دلیل وضعیت کرونایی اغلب افراد تمایل دارند از خانه خارج نشده و به مراکز درمانی  مختلف از جمله کلینیک های پزشکی و آزمایشگاه های تشخیص طبی نروند. در این صورت شما می توانید از خدمات پزشکی در منزل خود استفاده کنید. کارشناس آزمایشگاه با تجویز دکتر خونه می ‌توانند از شما تست pcr بگیرند و نتیجه را به شما اعلام کنند تا مشخص شود که آیا به ویروس کوید ۱۹ مبتلا هستید یا عامل بیماری شما، موضوع دیگری  به غیر از کرونا است. انجام دادن تست پی سی آر در منزل، فواید بسیار زیادی دارد. بسیاری از افرادی که مشکوک به کرونا هستند در حقیقت کرونا ندارد. اما ممکن است هنگامی که این افراد برای دادن تست پی سی آر در آزمایشگاه تشخیص طبی حضور پیدا می ‌کنند و در کنار یک بیمار کرونا مثبت قرار می ‌گیرند؛ مبتلا به کرونا شوند. در نتیجه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بهتر است تست پی سی آر در منزل انجام شود.

انجام رادیولوژی در منزل

یکی دیگر از خدماتی که توسط دکتر خونه ارائه می شود تجویز رادیولوژی در منزل و انجام آن توسط تکنسین مربوطه می باشد. در گذشته دستگاه های رادیولوژی بسیار بزرگ بودند و تمامی بیمار ها که نیاز به عکس رادیولوژی داشتند باید به بیمارستان یا مراکز مخصوصی مراجعه می کردند. این مسئله می توانست گاهی سبب به وجود آمدن مشکلات مختلفی شود. زیرا بعضی از افراد در حرکت کردن مشکل دارند. همچنین به طور کلی مراجعه مریض ها و رفت و آمد مداوم آن ها در مراکز پزشکی و مطب ها برای انجام رادیولوژی یا دادن آزمایش و همچنین ویزیت شدن توسط پزشک آسایش را از آن ها می گرفت و مانع از استراحت آن ها می شد. اما امروزه علم و تکنولوژی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است. امروزه دستگاه های رادیولوژی پرتابل ساخته شدند. وجود این دستگاه های رادیولوژی پرتابل امکان انجام رادیولوژی در منزل را برای بیماران فراهم کرده است. در نتیجه بیمارانی که در منزل خود بستری هستند دیگر نیازی ندارند که برای انجام رادیولوژی به مراکز درمانی مانند کلینیک ها یا بیمارستان ها بروند.

ویژگی های بهترین دکتر خونه

در قسمت بالا در خصوص دکتر خونه توضیحاتی را ارائه کردیم.  و متوجه شدیم خدمات گوناگونی توسط این پزشکان ارائه می ‌شود. اما شاید برای شما این سوال پیش بیاید که بهترین متخصص ها و پزشکانی که می توانند در منزل خدماتی را ارائه بدهند چه ویژگی هایی دارند. آشنایی با این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین پزشک و متخصص را انتخاب کنید.  در ادامه بیشتر در خصوص  ویژگی های بهترین  دکتر خونه توضیحاتی را ارائه می دهیم.

 داشتن سطح علمی بالا

از مهم ترین ویژگی هایی که بهترین دکتر خونه می ‌تواند داشته باشد؛ داشتن سطح علمی بالا است. منظور از سطح علمی بالا این  نیست که تنها  پزشکان متخصص می ‌توانند سطح علمی بالایی داشته باشند؛ بلکه باید گفت بسیاری از پزشکان عمومی در کشور ما هستند که سطح علمی بسیار بالایی دارند و می توانند بسیاری از بیماری ‌ها را تشخیص داده و درمان کنند.  داشتن سطح علمی بالا، یک پارامتر کلیدی و بسیار مهم است که برای پزشکان اهمیت زیادی دارد. علم  پزشکی بسیار وسیع و گسترده می باشد و دستیابی به سطح علمی بالا در این رشته بسیار کار سخت و دشواری است. اما اگر پزشکی از نظر سطح علمی، توان بالایی داشته باشد قطعا می ‌تواند بسیاری از بیماری ها و مشکلات را به درستی تشخیص داده و بهترین راه و گزینه را برای درمان انتخاب کند.

به روز بودن

یکی دیگر از پارامتر هایی که به کمک آن می توان بهترین دکتر خونه را شناسایی کرد؛ به روز بودن است. بهترین دکتر خونه باید در کنار سایر ویژگی ها حتما به روز باشد. به روز بودن در علم پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد.  همان طور که همه می‌ دانیم علم و تکنولوژی به طور پیوسته در حال پیشرفت کردن است. اما در خصوص علم پزشکی سرعت پیشرفت بسیار بیشتر است. یعنی همه روزه بسیاری از مطالعات و تحقیقات علمی انجام می ‌شود و نتیجه این تحقیقات و مطالعات علمی، آپدیت شدن و به روز شدن علم پزشکی می باشد. در نتیجه پزشکان برای این که بتوانند سطح علمی بالایی داشته باشند و طبق جدید ترین یافته های علمی اقدام به تشخیص و درمان بیماری ها کنند باید کاملا به روز باشند.  در نتیجه پزشکان، برای به روز بودن به طور پیوسته در حال مطالعه مقالات جدید و یافته های به روز علمی هستند.  بسیاری از مطالبی که در گذشته وجود داشت ناقص بودند. در نتیجه پزشکان ملزم هستند تا یافته ‌ها و مطالب جدید را بررسی کنند  تا بتوانند به درستی مشکل بیمار را تشخیص داده و همچنین از بهترین روش های درمانی استفاده کنند.  باید گفت بخش زیادی از  این تحقیقات، شامل پیدا کردن روش های جدید درمانی می باشد. پزشکان و محققان می خواهند روش های درمانی نوین را پیدا کنند  تا هزینه‌ های درمان را کاهش دهند. این روش های درمانی باید بهترین و کم عارضه ترین راه درمان را برای انواع بیماری ‌ها باشند.

داشتن تجربه بالا

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که بهترین دکتر خونه دارای آن می باشد؛ داشتن تجربه بالا است. تجربه در علم پزشکی اهمیت بسیار زیادی دارد همان طور که می دانید علم پزشکی، یک علم تجربی می باشد و سال های سال با آزمون و خطا این علم پیشرفت کرده و توانسته بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهد. در نتیجه یک پزشک فقط نمی ‌تواند به دانسته های تئوری خود تکیه کند و باید تجربه بالایی داشته باشد. به همین دلیل، در آموزش پزشکی نیز تنها دروس و مفاهیم مختلف فقط به صورت تئوری، به پزشکان آینده آموزش داده نمی ‌شوند. بلکه بخش قابل توجه ای از آموزش، در بیمارستان ها می گذرد تا دانشجویان بتوانند تجربه تشخیص و معالجه بیماران را، به دست بیاورند. تجربه می تواند به پزشکان کمک کند تا با بررسی وضعیت بیمار و تطابق آن با آنچه در گذشته مشاهده کردند بهترین روش درمان را برای بیمار انتخاب کنند. همچنین تجربه به تشخیص بیماری نیز کمک بسیار زیاد و قابل ملاحظه ای می ‌کند.

 

متعهد بودن پزشک به اخلاق حرفه‌ ای

یکی دیگر از ویژگی‌ های بهترین دکتر خونه، توجه به اخلاق حرفه ‌ای می ‌باشد.  اخلاق حرفه ای و کاری یکی از مقوله ‌های اخلاقی است که در خصوص آن بحث می‌ شود. پزشکی نیز از این قاعده مستثنا  نیست و پزشکان باید متعهد به اخلاق حرفه‌ ای باشند. به همین دلیل دانشجویان پزشکی سوگند یاد می کنند تا از علم خود برای درمان بیماران استفاده کنند و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. در نتیجه پزشکان باید متعهد به اخلاق حرفه ای باشند. در این صورت با تمام توان برای درمان بیماری خود تلاش می ‌کنند و از هیچ کاری که می تواند سبب بهبود بیماران شود فروگذار نخواهند کرد.

صبور بودن پزشک

یکی دیگر از ویژگی ‌های بهترین دکتر خونه، صبور بودن می باشد. هر یک از افراد بنا بر شغل و حرفه ای که دارند باید ویژگی‌ های خاصی نیز داشته باشند. بعضی از کار ها، ویژگی‌ های اخلاقی مخصوصی را می ‌طلبند. بعضی از این خصوصیات به قدری اهمیت دارند که اگر فردی فاقد این خصوصیات باشد باید گفت؛ این فرد برای انجام دادن این کار مناسب نیست. یکی از مهم ترین ویژگی های اخلاقی که پزشکان باید دارای آن باشند؛ صبور بودن است. صبور بودن اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا پزشک باید بتواند با حوصله زیاد، مشکلات بیمار را بشنود و با بیماران به خوبی رفتار کند. زیرا بیماران علاوه بر این که از نظر جسمانی دچار مشکل می‌ شوند؛ ممکن است به دلیل افزایش زمان بیماری، از نظر روحی نیز وضعیت شکننده ای داشته باشند. به همین دلیل پزشک باید با صبر و حوصله زیاد با بیمار خود برخورد کند. در این صورت بیمار به پزشک خود اطمینان کرده و در روند درمان همکاری های لازم را می کند.

داشتن دقت عمل بالا

دقت عمل بالا یکی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و معیار هایی است که بهترین ‌دکتر خونه را، می توان با آن شناسایی کرد. دقت عمل بالا نه تنها برای پزشکان، بلکه برای تمامی کادر درمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا کادر درمان با سلامتی و جان انسان ها ارتباط دارند.  این دقت عمل بالا در هر دو مرحله تشخیص بیماری و درمان اهمیت بسیار زیادی دارد.  به طور مثال اگر در مرحله درمان پزشک نهایت دقت خود را نکند ممکن است  نام دارو را اشتباه در نسخه بنویسد و داروی اشتباه تجویز کند. در این صورت استفاده از داروی اشتباهی نه تنها ممکن است عوارض جانبی گوناگونی برای بیمار داشته باشد بلکه می ‌تواند؛ سبب بدتر شدن وضعیت بیماری او نیز شود.  همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که در صورت نداشتن دقت عمل کافی در درمان، ممکن است به وجود بیاید این است که پزشک و پرستار دز اشتباهی  از دارو را برای بیمار تجویز یا تزریق کنند. در این صورت قطعا برای بیمار عوارض مختلفی به وجود می آید. با این چند مثال ساده می توان به اهمیت دقت عمل در کار پزشکی و همچنین در کار سایر کادر درمان پی برد.

پرستار در منزل

مرکز پزشکی آلفاطب  علاوه بر اعزام دکتر خونه، اقدام به اعزام پرستار خونه نیز می کند. شما می توانید  در صورت نیاز از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید. پرستاری در منزل توسط پرستار های با سابقه و با تجربه انجام می ‌شود.  اگر شما بیمار هستید و می خواهید به جای این که در بیمارستان، روند درمان خود را سپری کنید در خانه بمانید؛ می توانید از خدمات پرستاری و دکتر خونه استفاده کنید.برای این که بتوانید در خانه از خدمات درمانی استفاده کنید قطعا نیاز به همراهی و مراقبت یک پرستار دارید. نمی ‌توان کار پرستاری از افراد بیمار را به دست کسانی سپرد که در این کار تخصص و تجربه ندارد. زیرا پرستاران با اصول مراقبت از بیماران مختلف آشنایی دارند و می ‌توانند انواع کار های مختلف را با توجه به دانشی که دارند؛ انجام دهند. در ادامه در خصوص خدماتی که توسط پرستار ها در منزل ارائه می شود؛ توضیحاتی می دهیم.

پرستاری از سالمندان در منزل

سالمندان نیاز به مراقبت دائمی دارند. باید به طور مداوم و وضعیت سلامتی آن ها چک شود. در این صورت همراهان سالمند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند و کار مراقبت از سالمندان را به پرستار های متخصص و حرفه‌ ای بسپارند. پرستار ها می ‌توانند با توجه به دستورات دکتر خونه، کار پرستاری از سالمند را انجام دهند و به طور مثال فشار خون، وضعیت  ضربان قلب و اکسیژن خون سالمندان را چک کنند. همچنین می توانند داروهای سالمندان را به موقع به آن ها بدهند و در صورت نیاز به انجام تزریقات، کار تزریقات را برای سالمندان انجام دهند. علاوه بر کار های گفته شده پرستار ها می توانند همراه سالمند باشند تا آن ها را از تنهایی در بیاورند. این گونه وضعیت روحی سالمندان نیز بهبود پیدا می کند.

انجام تزریقات در منزل توسط پرستار

یکی دیگر  از خدماتی که توسط پرستار در منزل انجام می‌شود؛ انجام تزریقات می باشد. بسیاری از افراد نیاز دارند تا به طور منظم داروهایی را که دکتر خونه تجویز کرده تزریق کنند. این آمپول ها می‌ توانند تقویتی  باشند یا این که برای درمان بیماری خاصی تجویز شده باشند.  به طور مثال در بیماری کرونا آمپول های مختلفی برای بیماران تجویز می شود. در این صورت بیماران می توانند به جای کلینیک پزشکی برای انجام تزریقات،  از خدمات تزریقات در منزل توسط پرستار استفاده کنند. این گونه دیگر نیاز نیست تا در هنگام بیماری متحمل سختی شده و به مراکز درمانی مراجعه کنند

مراقبت از زخم

مراقبت از زخم های مختلف جز  خدماتی می باشد که توسط دکتر خونه و پرستار ها ارائه می ‌شود. مراقبت از زخم های مختلف، جلوگیری از افزایش زخم و همچنین عفونی شدن زخم جز کار هایی می باشد که پرستاران با تجویز دکتر خونه انجام میدهند. به دلایل مختلف ممکن است زخم هایی در بدن افراد ایجاد شود. متاسفانه بیماری دیابت یک بیماری زمینه‌ ای باشد که بخش‌ های مختلف بدن را درگیر می‌ کند از جمله بخش‌‌ هایی که در بیماری دیابت بسیار ممکن است دچار آسیب شوند دست ها و پاها می باشند. این بخش ‌ها از بدن به دلیل مشکلاتی که در بیماری دیابت برای عروق پیش می آید؛ خون رسانی نمی شوند و به آسانی زخم خواهند شد.  یکی از رایج ترین خدماتی که با تجویز دکتر خونه ، پرستاران ارائه می کنند مراقبت از زخم پای دیابتی می باشد.  پرستاران با پانسمان کردن و انجام مراقبت ‌های ویژه از گسترش زخم پای دیابتی جلوگیری کنند. امروزه روش های نوینی برای مراقبت از زخم های مختلف از جمله زخم پای دیابتی استفاده می‌ شود. علاوه بر زخم پای دیابتی پرستاران می‌ توانند به بیمارانی که برای مدت زیادی در بستر بودند و دچار زخم بستر شدند نیز کمک قابل توجه ای کنند.

تعویض پانسمان در منزل

تعویض پانسمان در منزل نیز جز خدمات ارائه شده توسط  پرستاران می باشد.  پانسمان ها باید با تجویز پزشک هر چند وقت یک بار تعویض شوند.افراد گوناگون ممکن است به دلایلی نیاز به تعویض مداوم پانسمان داشته باشند به طور مثال افرادی که دچار سوختگی شدند باید به طور منظم پانسمان آن ها تعویض شود. این کار باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده مانند پرستاران انجام  شود. پرستاران علاوه بر تعویض پانسمان طبق دستورالعمل دارو های که  دکتر خونه برای بیمار تجویز کرده است را به بیمار می دهند.

نصب سوند ادراری

نصب سوند ادراری توسط پرستار در منزل انجام می شود. پرستاران می ‌توانند نصب سوند را با تجویز دکتر خونه اورولوژ یا داخلی بدون خطر و به صورت کاملا دقیق انجام دهند. اگر سوند استریل نباشد یا اتصال آن به درستی صورت نگیرد ممکن است فرد بیمار به دلیل تجمع باکتری ها دچار عفونت شود.

چک کردن ونتیلاتور و علائم حیاتی در منزل توسط پرستار و دکتر خونه

بعضی از افراد ترجیح می ‌دهند که بیمار آن ها به جای این که در بیمارستان بستری شود در منزل بستری شده و از مراقبت‌ های پزشکی بهره ببرد. پس از ویزیت دکتر خونه و تشخیص های اولیه و  و شروع روند درمان، برای بستری شدن بیمار در منزل باید امکاناتی فراهم شود. یکی از مهم‌ ترین امکاناتی که برای بستری شدن بیمار در منزل باید فراهم شود دستگاه مانیتورینگ قلبی می باشد. این دستگاه علائم حیاتی از قبیل نوار قلب و فشار خون  را به نمایش می گذارد. یکی از خدماتی که توسط پرستاران در منزل ارائه می‌ شود چک کردن مداوم علائم حیاتی به کمک دستگاه مانیتورینگ قلبی است. چک کردن این علائم می تواند دکتر خونه و پرستار را از وضعیت بیمار با خبر سازد و در صورتی که وضعیت بیمار حاد و نگران ‌کننده شد پرستار و دکتر خونه می تواند اقدامات لازم را برای بهبودی بیمار انجام دهد. بعضی از بیماران از قبیل بیماران کرونایی یا افرادی که در تنفس خود مشکل دارند باید از دستگاه ونتیلاتور استفاده کنند.  اگر بیمار برای تنفس نیاز به ونتیلاتور  داشته باشد و اطرافیان وی بخواهند او را در خانه بستری کنند باید حتما یک پرستار و دکتر خونه از او مراقبت کند. زیرا کار کردن با دستگاه ونتیلاتور کاملا تخصصی است و پرستاران کار کردن با این دستگاه را آموزش دیدند. همچنین پرستاران در صورت نیاز می توانند برای بیمار ساکشن نیز انجام دهند.

ویژگیهای بهترین پرستار در منزل

اگر شما می خواهید از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنید به احتمال زیاد تمایل دارید بدانید بهترین پرستار در منزل، چه ویژگی هایی دارد. در این متن با چند مورد از مهم ترین ویژگی‌ هایی که بهترین دکتر خونه دارای آن هستند؛ آشنا شدید.  پرستار ها نیز باید تمامی  خصوصیات و ویژگی های گفته شده را داشته باشند.   یعنی بهترین پرستار ها مانند بهترین پزشک ها باید سطح علمی بالایی داشته باشند و در کنار سطح علمی بالا کاملا به روز باشند.  یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی که پرستاران در منزل باید دارای آن باشد توانایی ارتباط گرفتن با بیماران است. در غیر این صورت اگر  نتوانند به خوبی با بیمار  ارتباط بگیرند بیماران نیز به آن ها اطمینان پیدا نمی کنند و در نتیجه روند درمان به خوبی پیش نمی رود زیرا برای این که بیماران بتوانند پروسه درمان را به خوبی طی کنند باید پارامتر های مختلفی وجود داشته باشد و تنها وجود یک دکتر خونه حاذق و مصرف دارو نمی تواند به بیماران کمک کند تا بهبود پیدا کنند. بلکه باید عوامل مختلفی دست به دست هم دهند تا  بهبودی برای بیمار میسر شود. علاوه بر ارتباط گرفتن خوب با بیماران و همراهان و اطرافیان آن ‌ها، پرستاران باید صبر و حوصله زیادی داشته باشند تا بتوانند از بیماران پرستاری کنند.

خدمات پرستاری در بیمارستان

خدمات پرستاری که توسط مراکز پزشکی و پرستاری ارائه می ‌شود تنها مربوط به اعزام پرستار و دکتر خونه نیست. بلکه بسیاری از خدماتی که توسط این شرکت ‌ها ارائه می‌ شود مربوط به خدمات پرستاری در بیمارستان است. بسیاری از افراد هنگامی که در بیمارستان‌ ها بستری می شوند؛ نیاز به مراقبت های ویژه دارند. اما  متاسفانه به دلیل شرایط کشور ما با توجه به کمبود پرستار به ازای تعداد بیمارانی که در بخش ‌های مختلف بستری می ‌شوند؛ ممکن است تمامی بیماران نتوانند مراقبت‌ های لازم را دریافت کنند. در نتیجه بعضی از خانواده ها امروز به این نتیجه رسیدند تا برای مراقبت از بیماران خود از پرستاران خصوصی استفاده کنند. این پرستاران در بیمارستان همراه بیمار خواهند بود و مراقبت ‌های لازم و تخصصی را زیر نظر دکتر خونه انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×