آلفا طب

پزشک متخصص داخلی در منزل

پزشک متخصص داخلی در منزل

با بررسی موضوع پزشک متخصص داخلی در منزل با شما دوستان عزیز همراه هستیم.
پزشک متخصص داخلی در منزل خدمات مختلفی را به افراد به ویژه بیماران در زمینه های مختلف ارائه می دهد و به بیماران کمک می کند که در منزل خود خدمات درمانی و پیشگیرانه ای را دریافت کرده و به نوعی از درمان مناسبی در این زمینه بهره ببرند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس:

021-22371371 
021-26851095

09124885082

 

در ادامه مقاله به سوالاتی که ممکن است در زمینه پزشک متخصص داخلی در منزل برای شما دوستان پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند پاسخ می دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.

منظور از  پزشک متخصص داخلی چیست و پزشک مربوطه در چه زمینه هایی درمان را انجام می دهد؟
دلایل نیاز  افراد به پزشک متخصص داخلی به چه مواردی مربوط است و در چه زمانی می توان از پزشک متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟
مزیت های رفتن پزشک متخصص داخلی به منزل شامل چه مواردی می شود؟
پزشک متخصص داخلی در چه صورتی به منزل بیماران می رود؟ مراحل مهمی که برای فرستادن پزشک به منزل وجود دارد شامل چه مواردی می شود؟
پزشک متخصص داخلی در منزل چه اقداماتی را برای بیمار انجام می دهد؟
هنکام تماس با مراکز درمانی چه اطلاعاتی از بیمار باید در اختیار مراکز قرار بگیرد؟

 

منظور از  پزشک متخصص داخلی چیست و پزشک مربوطه در چه زمینه هایی درمان را انجام می دهد؟

پزشک متخصص داخلی بعد از گرفتن دوره پزشکی عمومی و هفت سال تحصیل در این رشته، در آزمون تخصص شرکت کرده و وارد حرفه متخصص داخلی می شود.

پزشک متخصص داخلی در زمینه های زیادی به بیماران خود کمک می کند، اگر فردی دچار بیماری خاصی شده باشد برای تشخیص دادن این بیماری می تواند از پزشک داخلی کمک بگیرد و درمان خود را شروع کند تا در زمان مشخصی بتواند درمان را انجام دهد

همچنین اقدام دیگر پزشک متخصص داخلی مربوط به درمان بیماری ها و انجام دادن اقدامات مهم در این زمینه است تا به طور کامل بیماری های مختلف فرد درمان شوند و بیمار به سلامتی خود دست یابد.

در خیلی مواقع  بیماری های داخلی که متخصص داخلی در آن تخصص دارد، مربوط به پیشگیری کردن از ابتلا به بیماری های خاص است و پزشک مربوطه در این زمینه ها اقدامات لازم را انجام می دهد تا از این طریق وضعیت بیمار در شرایط مناسبی قرار بگیرد و از ابتلا به بیماری های بیشتری جلوگیری شود.

بیماری های ناحیه داخلی اگر به موقع درمان نشوند، ممکن است برای بیماران مشکلات بیشتری ایجاد کند و این افراد را به درمان طولانی تری مجبور کند

اما در مواردی که پزشک متخصص داخلی با توجه به حرفه اصلی خود به بیمار آگاهی های لازم را می دهد، اقدامات پیشگیرانه در این زمینه انجام شده و بیمار به سلامت دست می یابد.

پزشک متخصص داخلی تخصص بالایی را در زمینه تمامی بیماری های داخلی دارد و در این مورد علم و تجربه بالایی کسب کرده است و تلاش می کند که از این علم و آگاهی به خوبی استفاده نماید و در درمان بیماری های افراد از این تجربه به کار گیرد تا درمان مناسب تری انجام شود.

متخصص داخلی که تجربه بالایی داشته باشد می تواند به هر بیماری خاصی که افراد زیادی به آن مبتلا هستند و این بیماری بر اندام آنها تأثیر گذارد تسلط پیدا کند و سیستم بدن بیمار را به طور کامل بررسی کرده و از همان ابتدا منشأ بیماری را در نظر بگیرد تا از گسترش این بیماری در آنها جلوگیری شود.

وظیفه اصلی متخصص داخلی این است که درمان بیماری های داخلی را انجام دهد و اگر در این مورد بیماری خاصی وجود داشته باشد آن را تشخیص و درمان به موقع را برای بیماران خود به کار گیرد.

در هر زمینه ای که افراد دردی را در بدن احساس می کنند، اما منشأ اصلی بیماری خود را نمی دانند، به راحتی از طریق پزشک متخصص داخلی می توانند اقدامات مهم را انجام دهند و درمان را به کار گیرند.

پزشک متخصص داخلی معمولا با دیگر پزشکان در زمینه های مختلف ارتباط دارد و از این طریق به بیمار خود کمک می کند که درمان را به طور کامل انجام دهد

به طور مثال پزشک متخصص داخلی وضعیت قفسه سینه فرد را بررسی کرده و در صورتی که مشخص شود که فرد آسم دار، می تواند با ارجاع فرد به متخصص آسم و آلرژی درمان را با همکاران خود برای بیمار به کار گیرد و بیماران در زمان کمتری درمان شوند.

خیلی از افراد هستند که پزشکان متخصص داخلی را با دیگر پزشکان عمومی اشتباه می گیرند، در واقع پزشک متخصص داخلی آموزش های خاصی را از نظر درمان دریافت می کند و دوره تخصص بیشتری را ادامه می دهد و از این طریق به درمان کردن بیماری های داخلی افراد کمک می کند.

بیماری هایی که پزشک متخصص داخلی تشخیص می دهد و در منزل می تواند درمان  این بیماری ها را در نظر گیرد، شامل این موارد می شوند:

در مواقعی که بیماران دردی را به صورت ناگهانی در ناحیه قفسه سینه خود احساس کنند می توانند از طریق پزشک داخلی پیگیر این مشکل شده و در زمانی که پزشک در منزل حضور می یابد، نوع درد و احساس درد در قفسه سینه را به طور کامل برای پزشک توضیح دهند.

خوشبختانه پزشک متخصص داخلی در دردهایی که در ناحیه قفسه سینه به وجود می آید و دلایل اصلی ایجاد این دردها، تبحر کافی دارد و می تواند برای حل این مشکل اقدامات مهمی را در نظر بگیرد و درمان مناسبی را برای کاهش درد بیمار انتخاب کند تا درمان در اسرع وقت صورت گیرد

همچنین اگر درد  موجود در ناحیه قفسه سینه بیماران به دلیل سینه پهلو و ورم معده باشد با تجویز دارو  نیاز است که اقدامات مهم صورت گیرد

اما در مواردی که وضعیت بیمار و درد در قفسه سینه به دلیل ناراحتی قلبی شدید باشد، پزشک متخصص داخلی بیمار را به بیمارستان ارجاع می دهد تا با انجام دادن اکو و نوار قلب و…،  وضعیت قلب بیمار تعیین شود و از ایجاد سکته و… در بیمار خودداری شود.

بیماران زیادی هستند که در هنگام ارجاع پزشک به منزل مشخص می شود که بیماری فشار خون دارند و دلیل اصلی بیمار بالا رفتن فشار خون یا کاهش شدید این میزان از فشار است.

پزشک مربوطه در منزل سطح فشار خون را می سنجد و اگر بیمار نیاز به داروی خاصی داشته باشدف می تواند به طور کامل دارو را تجویز کند و وضعیت بیمار را در شرایط خاصی قرار دهد

همچنین اقدامات پزشک در مواقعی که فشار خون بیمار با توجه به شرایط بیمار بالا باشد این است که با کنترل میزانی از فشار به بیمار کمک کند که این فشار کنترل شود و از شکل گیری حمله قلبی و سکته در بیمار مورد نظر جلوگیری کند و درمان بیمار را به صورت کامل تحت نظر داشته باشد.

در خیلی موارد اگر بیمارانی فشار خون داشته باشند ممکن است که پزشک درمان را همراه با رژیم غذایی برای بیمار خود تجویز کند و از فرد بخواهد مصرف سیگار را به طور کامل قطع کند و از مواد مخدر و هر نوع ماده ای که برای افراد مشکلات بیشتری ایجاد می کند خودداری کرده و درمان را به همراه رژیم غذایی و… انجام دهد

همچنین داروهای خاصی را پزشک متخصص داخلی برای بیمار در نظر می گیرد و در کنار رژیم غذایی و استفاده نکردن از نمک و…  به بیمار مورد نظر، ورزش های خاصی را پیشنهاد می کند که وضعیت بیمار را در شرایط خاصی قرار دهد و احتمال اینکه فرد مجددا دچار فشار خون بالا شود را به شدت کاهش می دهد

مسلما بیماری فشار خون در بیشتر افراد مشکلات زیادی ایجاد می کند و این بیماری درمان سریع و قطعی ندارد و افراد مبتلا نیاز می باشد که در ساعات مشخصی از روز دارو استفاده کرده و درمان خود را ادامه دهند تا از بالا رفتن فشار خون و احتمال ایجاد سکته خودداری شود و درمان به موقع صورت گیرد.

بسیاری از بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی و عفونت می شوند و نیاز به پزشک متخصص دارند، می توانند از خدمات پزشک متخصص داخلی در منزل خود استفاده کنند. پزشک متخصص در زمینه مشکلات تنفسی تبحر بالایی دارد و درمان را می تواند به طور کامل انجام دهد.

برخی از عفونت های ناحیه گوش و بینی ممکن است به ریه ها و نای نیز منتقل شود و این ویروس به ناحیه داخلی بدن نفوذ کند، به همین دلیل در صورت ایجاد عفونت در گوش و بینی لازم است که افراد بتوانند از طریق پزشک متخصص درمان خود را انجام دهند و در اسرع وقت بیماران به درمان بیماری خود اقدام کنند که در این موارد کمک از پزشک متخصص داخلی به افراد کمک خواهد کرد که در منزل خود درمان شوند و نیازی به رفتن به بیمارستان نداشته باشند.

آسم نیز یکی از موارد مهمی است که از طریق پزشک متخصص داخلی در منزل می توان بررسی های لازم در زمینه درمان آن را صورت داد.

آسم بیماری مزمنی است که راه تنفسی بیمار را در معرض خطر قرار می دهد و این افراد دچار تنفس ملتهب شوند و دچار حساسیت بالایی  نسبت به مواد خاص و داروهای ویژه ای می شوند و در بیشتر موارد این حساسیت تبدیل به  آلرژی شده و بیماران را درگیر مشکلات بیشتری می کند.

در صورتی که آسم و آلرژی شدید در بیماران شکل گیرد این امکان وجود دارد که  از این طریق، هوای سالم کمتری به ریه بیمار وارد  شود و بیماران به مرور دچار مشکلات زیادی، چون نفس نفس زدن و خس خس شده و این افراد سرفه شدید دارند و نیاز به درمان بیماری آسم در آنها به شدت احساس می شود

و در برخی موارد اگر این بیماران در منزل تحت مراقبت کامل قرار بگیرند، بدون نیاز به بستری شدن می توانند بهبود یابند و نشانه های آسم در آنها کاهش یابد و از این طریق به پیشگیری آنها کمک شود

البته برای معاینه کامل بیمار و مشخص شدن وضعیت بیمار می توان از پزشکان متخصص داخلی در منزل استفاده کرد و بعد از انجام معاینات لازم اگر پزشک متخصص بیماری فرد را تحت نظر داشته باشد این درمان صورت گرفته و بیمار به راحتی درمان می شود.

از موارد دیگر درمان از طریق پزشک متخصص داخلی در منزل مربوط به درمان برونشیت است که این التهاب مشکلاتی را برای بیمار به وجود می آورد و  بیمار را درگیر می کند.

برونشیت می تواند کوتاه مدت باشد یا اینکه این بیماری به صورت بلند مدت و زمان زیادی فرد را درگیر کند. معمولا برونشیت حاد را عفونت ایجاد می کند و از طریق ویروس تنفسی این آسیب انتشار می یابد

اما برونشیت بلند مدت به دلیل استفاده زیاد از سیگار در افراد رخ می دهد و این بیماری با استفاده از سیگار شدت می یابد و عفونت بیشتری فرد را دچار مشکل می کند.
در مواردی که بیماران مبتلا به برونشیت حاد باشند پزشک متخصص داخلی درمان را در نظر می گیرد و با در نظر گرفتن فعالیت هایی، چون نوشیدن زیاد مایعات ، استفاده از داروهای خاص و در نظر گرفتن تایمی برای استراحت به بیمار کمک می کند که درمان خود را انجام دهد.

در ارتباط با برونشیت بلند مدت و مزمن، پزشک داروهای بیشتری را برای بیمار تجویز می کند تا درمان کامل بیماری صورت گیرد.

یکی از مواردی که سبب می شود بیماران زیادی درمان خود را  از طریق پزشک متخصص داخلی مد نظر داشته باشند، مربوط به درمان کردن خستگی های طولانی مدت و مزمن است که افراد را درگیر می کند.

انرژی خیلی از افراد در برخی موارد کم می شود و این خستگی مداوم در خیلی مواقع به دلیل کم خونی و اختلالات خواب ایجاد می شود، البته مواردی، چون کم کاری تیروئید نیز می تواند دلیل خستگی فرد باشد و دلیل اصلی این خستگی تنها با شرح حال کامل بیماری و انجام آزمایشات مشخص می شود.

خستگی برخی افراد با دیابت همراه است و در بیشتر بیماران این خستگی به دلیل نارسایی قلبی شکل می گیرد و همان طور که اشاره شد دلیل اصلی این خستگی با توجه به آزمایش های مختلف انجام می شود.

پزشک متخصص داخلی که برای درمان بیماری فرد به منزل آنها مراجعه می کند با شرح حال بیمار و انجام دادن تست های مهم، سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند و پزشک درمان مناسب را در نظر می گیرد.

دیابت از موارد مهمی است که درمان این بیماری از طریق پزشک متخصص داخلی در منزل صورت می گیرد

دیابت بیماری با قند خون بالا است که در خیلی موارد لازم است میزان دیابت بیمار سنجیده شود و اگر نیاز به تزریق انسولین و.. در بیمار وجود دارد این اقدام صورت گیرد، برای این کار پزشک متخصص اقدامات مهم را باید انجام می دهد و به شرایط بیمار دقت کند.

در برخی موارد پزشک به تغییر دادن سبک زندگی بیمار باور دارد و تلاش می کند با اقداماتی، چون راهنمایی بیمار برای کاهش وزن و انجام دادن ورزش به آنها کمک کرده تا از این طریق سبک زندگی بیمار تغییر کند و بیمار به سلامتی دست یابد.

بیشتر بیماری ها از کم تحرکی بیمار و رژیم غذایی نامناسب نشأت می گیرد و در صورتی که بیمار به نکات مهم دقت کند می تواند درمان را کامل تر انجام دهد و زودتر به وضعیت سلامتی خود برسد.

چبیمارانی که کلسترول بالایی دارند نیاز به استفاده از دارو دارند و در خیلی موارد اگر کلسترول خون بالا رود و  افراد بیمار اطلاعی از این میزان بالا از کلسترول نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که سکته قلبی بیشتر شود.

پزشک متخصص داخلی که وضعیت بیمار را بررسی می کند تلاش دارد که درمان را همراه با دارو و رژیم غذایی در نظر بگیرد و در خیلی موارد از بیمار بخواهد کاهش وزن را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

اگر غده تیروئید کارکرد نادرستی داشته باشد این احتمال وجود دارد که کم کاری تیروئید شکل گیرد و بیمار را درگیر مشکلات زیادی کند.

بیمارانی که خستگی زیادی دارند و دچار فراموشکاری و… می شوند، در خیلی موارد با توجه به دستورات پزشک مشخص می گردد که این افراد کم کاری تیروئید دارند و باید تحت درمان قرار بگیرند

پزشک داخلی با تجویز یک آزمایش به بیمار کمک می کند که سطح تیروئید سنجیده شود، سپس سطح هورمون را به وسیله داروهای خاص درمان می کند.

در خیلی موارد بیماران زیادی هستند که درگیر مشکلاتی، چون تب و سرفه خشک و… می شوند و اگر به پزشک مراجعه کنند دوره درمان طولانی تری را باید سپری کرده تا این بیماری ها درمان شود

اما در مواقعی که پزشک  متخصص داخلی به منزل مراجعه می کند با در نظر گرفتن وضعیت بیمار از لحاظ دردهای شکمی و درد عضلانی، وضعیت بیمار را بررسی کرده و به بیمار خود ممکن است استراحت به اضافه داروهای مورد نظر را تجویز کند.

دلایل نیاز  افراد به پزشک متخصص داخلی به چه مواردی مربوط است و در چه زمانی می توان از پزشک متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

برخی از افراد هستند که مشغله کاری زیادی دارند و به دلیل این مشغله ها نمی توانند به راحتی به مراکز درمانی بروند و در این مکان درمان خود را انجام دهند.

ویزیت پزشکان در مراکز درمانی انجام می گیرد و در کل هر فردی که نیاز به خدمات درمانی داشته باشد نیاز است که به بیمارستان و مطب مورد نظر مراجعه کند و در این اماکن درمان خود را انجام دهد

اما در خیلی موارد افراد نمی توانند این نوع درمان را به کار گیرند و به بیمارستان ها برای درمان مراجعه کنند و به دلایل زیادی درمان کامل خود را به تعویق می اندازند و ترجیح می دهند که در اسرع وقت درمان را به کار نبرند که همین مسأله ایجاد کننده مشکلات بیشتری می شود و وضعیت سلامتی فرد را در معرض خطر قرار می دهند

برای ترغیب بیماران به انجام دادن درمان در بهترین زمان، می توان از خدمات پزشکی در منزل استفاده کرد که خیلی از مراکز درمانی خصوصی این اقدام را به کار می گیرند تا بیماران در منزل خود درمان مورد نظر خود را دریافت کنند.

در مواردی که افراد در بهترین زمان نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، استفاده از خدمات در منزل بهترین روش دریافت درمان به حساب می آید که به راحتی افراد به این نوع درمان دست می یابند.

مسأله مهم دیگر در زمینه استفاده از خدمات درمان در منزل به خصوص پزشک متخصص داخلی به این مورد مربوط است که اگر افراد نتوانند در بیمارستان و مراکز درمانی حاضر شوندف ممکن است بیماری ایشان با مشکل مواجه شود و از خدمات پزشکی مورد نیاز محروم بمانند و وضعیت سلامتی آنها در معرض خطر قرار بگیرد

برای جلوگیری از عود بیماری و…. افراد می توانند از خدمات پزشک متخصص داخلی در منزل استفاده کنند و درمان خود را از این طریق به دست آورند.

در حال حاضر در همه زمینه ها ما شاهد پیشرفت هستیم و این پیشرفت جدید در عرصه پزشکی نیز مشاهده می شود و از این طریق خدمات پزشکی هم مانند دیگر زمینه ها پیشرفت زیادی می کند.

یکی از پیشرفت های مناسب در عرصه پزشکی این است که افراد به جای رفتن به مراکز درمانی می توانند از مراکز معتبر درخواست پزشک کنند و پزشک متخصص داخلی به منزل فرد مراجعه می کنند و از این طریق بیمار در منزل خود ویزیت می شود.

افراد زیادی هستند که در ساعاتی از روز دچار مشکل می شوند و بیماری هایی هستند ناحیه داخلی بدن و سیستم ایمنی این افراد را درگیر خود می کند و برای این کار مراجعه به مراکز درمانی  باید صورت گیرد که مسلما همه افراد قادر به این کار نیستند و نمی توانند در هر زمانی به مراکز مراجعه کنند.

دسترسی شبانه روزی به پزشک برای همه افراد مقدور نیست و همه افراد نمی توانند با توجه به روزهای تعطیل و… به پزشک مورد نظر خود مراجعه کنند

همچنین در همه ساعات مختلف شب و روز، مطب ها و کلینیک های خصوصی باز نیستند و این مسأله کار بیماران را سخت می کند.

مسأله مهم دیگر این است که بیمارستان ها در خیلی از روزها شلوغ بوده و بیماران با درد زیاد نمی توانند در این مراکز حضور یابند و چند ساعتی را در بیمارستان برای اینکه بتوانند به پزشک مراجعه کنند، بگذرانند.

ترافیک شهری در خیلی موارد به یک معضل تبدیل شده و افراد را از فعالیت ها و رفتن به مراکز درمانی محروم می کند و این افراد را دچار مشکل خواهد کرد.

برخی افراد مانند سالمندان و افرادی که خیلی بیمار هستند نمی توانند به راحتی به مراکز درمانی بروند و امکان جا به جایی این افراد در هر ساعتی وجود ندارد و ممکن است خیلی اذیت شوند.

همه افراد دوست دارند که عمر طولانی داشته باشند و این افزایش طول عمر به آرزویی همگانی تبدیل شده است، پیشرفت های عرصه پزشکی سبب شده که بیماری های مختلف کنترل شوند و تکنیک های خاصی برای درمان این بیماری ها کشف گردد

امید به زندگی خوشبختانه در کشورها به خصوص کشور ما ایران افزایش یافته و این مسأله به بیماران کمک می کند که برای انجام خدمات پزشکی، اقدامات مهمی را انجام دهند و ترغیب شوند که درمان کامل تری را به کار گیرند.

راهکار خاصی که برای این زمینه و به عنوان یک پیشرفت خیلی مناسب در زمینه پزشکی انجام شده است، مربوط به تأسیس مراکز خصوصی می باشد که در منزل به افراد و بیماران مورد نظر خدمات ارئه می دهند و از این طریق جا به جایی بیماران در وضعیت حاد نیاز نباشد.

ویزیت در منزل بیماران با یک تماس تلفنی آغاز می شود و کارشناسان با توجه به شرایط بیمار، پزشک را به مرکز و سپس منزل ایشان ارجاع می دهند.

مزیت های رفتن پزشک متخصص داخلی به منزل شامل چه مواردی می شود؟

افرادی که مایل به انجام دادن درمان خود در منزل هستند و ترجیح می دهند به واسطه پزشک متخصص داخلی درمان را به کار گیرند، مسلما این روش مزیت های زیادی برای ایشان دارد و افراد را به درمان مناسب و آن هم  در منزل راغب تر می کند.
یکی از مزیت هایی که با دریافت پزشک متخصص داخلی در منزل می توان به آن دست یافتف مربوط به کاهش استرس بیماران است که در این زمینه بیماران از ورود به مراکز درمانی استرسی ندارند.

بیماران زیادی استرس زیادی دارند و  در کل به عنوان آدم استرسی شناخته می شوند و در مواقعی که به متخصص داخلی در مطب و بیمارستان مراجعه می کنند با استرس زیادی مواجه شده و ممکن است تپش قلب بگیرند و این استرس شدید مشکلات بیشتری را برای آنها ایجاد می کند و در خیلی موارد بیماران از مراجعه به مراکز درمانی منصرف می شوند و درمان خود را به تعویق می اندازند

اما در مواردی که ویزیت این افراد در منزلشان انجام شود، افراد با استرس و اضطراب رفتن به مطب و بیمارستان مواجه نمی شوند و درمان راحت تر صورت می گیرد و این درمان به موقع انجام می شود و افراد را درگیر بیماری های بیشتری نمی کند.
مزیت دیگر دریافت ویزیت در منزل توسط پزشک متخصص داخلی این است که در وقت افراد صرفه جویی می شود و نیازی به در نظر گرفتن زمان زیادی برای مراجعه به پزشک نیست.

بیماران زیادی هستند که در ساعات به خصوصی در محل کار حضور دارند و بعد از اتمام تایم کاری ترجیح می دهند بقیه روز را در منزل باشند و در صورتی که دردهایی را در ناحیه داخلی بدن و شکم خود احساس می کنند

از رفتن به کلینیک پزشک متخصص داخلی منصرف می شوند و درد را بیشتر تجربه می کنند. مزیت پزشک متخصص داخلی در منزل این است که افراد در زمان محدودی و بدون اتلاف وقت به درمان دست می یابند.

همچنین بیمار وقت معینی را برای دریافت ویزیت اختصاص نمی دهد و این پزشک است که با رفتن به منزل بیمار وقتش را برای ویزیت بیمار تنظیم می کند.

بیمارانی که وضعیت سلامتی مناسبی ندارند ممکن است بخواهند که درمان خود را در مطب پزشک انجام داده و برای این اقدام لازم است که با کلینیک تماس گرفته و وقت خاصی را برای مراجعه تنظیم کنند و در خیلی موارد این مسأله باعث می شود که افراد شدت بیماریشان افزایش یافته و درد بیشتری را تجربه کنند.

این درد احساس آرامش را از فرد سلب کرده و افراد را درگیر مشکلات بیشتر می کند، اما اگر افراد در ناحیه ای از بدن خود درد را تجربه کنند و نیاز به درمان در اسرع وقت داشته باشند، به راحتی می توانند با درخواست پزشک متخصص داخلی، در منزل خود درمان را انجام دهند و در وقت صرفه جویی می شود.

درمان به صورت شبانه روزی و در تمام ساعات حتی در روزهای تعطیل صورت می گیرد و به محض اینکه نیاز به پزشک برای بیمار احساس گردد در منزل فرد، پزشک حاضر می شود.

یکی دیگر از مزیت های دریافت ویزیت پزشک متخصص داخلی در منزل این است که در شهرهایی که ترافیک سنگینی وجود دارد افراد ساعات زیادی را در ترافیک نیستند و در وقت آنها صرفه جویی می شود. بیماران زیادی هستند که مریض بوده و نمی توانند ساعات زیادی در ترافیک برای رفتن به مطب پزشکان صرف کنند.

به طور مثال افراد سالمند در این زمینه مشکلات بیشتری دارند و در ترافیک و… اذیت می شوند، اما با مراجعه پزشک متخصص به منزلف درد بیماران کاهش می یابد و در ترافیک ساعات زیادی نمی مانند.

مزیت دیگر استفاده از پزشک متخصص داخلی در منزل این است که اگر از طریق مراکز معتبر برای این کار اقدامات مهم انجام شود افراد اطمینان می یابند که از طریق پزشکان مجرب و متبحر درمانشان انجام شده و در این موارد معمولا پزشکانی که سابقه کار زیادی دارند این درمان را برای بیماران به کار می گیرند و در زمان محدودی درمان انجام می شود.

در حال حاضر خیلی از مراکز معتبر درمانی به صورت خصوصی و دولتی هستند که اقدامات مهمی را برای فرستادن پزشک به منزل افراد در نظر می گیرند و از این طریق پیگیری های لازم را در زمینه ارجاع پزشک و رضایت بیمار از خدمات پزشک در منزل انجام می دهند تا بتوانند خدمات منزل خود را کامل تر کنند و این خدمات و گستردگی در این زمینه ها را برای بیماران بهتر کنند، در این مورد کارشناسان مرکز با انجام پیگیری های لازم به بیماران کمک خواهند کرد که درمان بهتری را به کار ببرند.

پزشک متخصص داخلی در چه صورتی به منزل بیماران می رود؟ مراحل مهمی که برای فرستادن پزشک به منزل وجود دارد شامل چه مواردی می شود؟

پزشک متخصص داخلی در مواردی به منزل افراد مراجعه می کند که افراد درخواست خود را از طریق راه های مختلف برای این کار انجام دهند. معمولا پس از اینکه بیماران یا خانواده آنها با مراکز مربوطه تماس گرفته و در مورد وضعیت بیمار خود اطلاعات دهند

مراکز ارتباط در این مورد تلاش می کنند که در مورد وضعیت بیمار و شرایط او اطلاعات بیشتری یافته و در همین تماس تلفنی از خانواده بیمار نکات مهمی را دریافت می کنند و سپس در اسرع وقت پزشک متخصص را به منزل فرد ارجاع می دهند.

بعد از گرفتن این شرح حالف مرکز ارتباطات با توجه به وضعیت بیمار و در اسرع وقت پزشک متخصص داخلی را به منزل می فرستد و پزشک مربوطه می تواند بیماران خود را ویزیت کند.

اقدام دیگر مراکز درمانی قبل از ارجاع پزشک به منزل بیماران این است که تماسی با خانواده بیمار گرفته می شود و با گرفتن شرح حال کامل در مورد فرستادن تجهیزات خاص و… به  منزل بیماران در این مورد اطلاعات کسب می کنند.

در خیلی مواقع بیماران ممکن است نیاز به خدمات بیشتری، چون تزریق سرم و… داشته باشند که در این موارد لازم است که مرکز مورد نظر به همراه پزشک متخصص پرستار و…  را به منزل ایشان بفرستند.

در مرحله اول، تماس از طریق بیمار یا خانواده بیمار با مراکز انجام خدمات درمان در منزل صورت می گیرد. سپس مرحله دیگر این است که بعد از تماس تلفنی صورت گرفته ارزیابی های لازم در این مورد انجام شود و در اسرع وقت کادر درمانی مورد نظر به محل فرستاده می شوند.

بعد از این اقدام پزشک متخصص داخلی به منزل بیماران رفته و از وضعیت سلامتی بیمار در صورتی که خود بیمار توانایی صحبت داشته باشد می پرسد

اما اگر بیمار قادر به این کار نباشد از وضعیت سلامتی و حاد بودن بیماری فرد در زمان گرفتن شرح حال  از اطرافیان در منزل سوال می شود. در این مورد پزشک در ارتباط با بیماری های زمینه ای که بیمار دارد اطلاعات جمع می کند

به طور مثال اگر بیمار مبتلا به دیابت می باشد، لازم است در این مورد اطلاعات کافی در اختیار پزشک قرار بگیرد یا در مواردی که بیمار فشار خون دارد یا مبتلا به نارسایی کبد و… است، در این مورد اطلاعات لازم بررسی شود.

بیمارانی که سابقه جراحی در سال های گذشته دارند یا خانم هایی که باردار هستند نیز در هنگام کامل کردن شرح حال باید به پزشک متخصص داخلی که به منزل فرستاده شده است در این زمینه اطلاعات کامل بیان شود و مراقبان بیمار در صورتی که بیمار فراموش کند، این مطلب را اطلاع دهند تا پزشک، درمان را با توجه به شرایط بیمار به کار گیرد.

مرحله بعدی این است که علت درخواست پزشک برای بیماری فعلی بررسی می شود و در این مرحله پزشک به طور کامل امور تشخیصی و درمانی مهم را انجام می دهد و با توجه به بیماری خاصی که فرد دارد، این اقدام را در نظر می گیرد.

در خیلی موارد اگر وضعیت بیمار مناسب نباشد این امکان وجود دارد که پزشک متخصص داخلی از بیمار بخواهد در بیمارستان حضور یابد و درمان مناسب را در آنجا ادامه دهد.

در مواردی که ویزیت بیمار انجام شود و نیاز به خدمات مجددی باشد، پزشک می تواند زمان دیگری  را مشخص کند و با اطلاع بیمار و وابستگان بیمار به منزل بیمار مراجعه کرده و درمان را ادامه دهد.

پزشک مربوطه برنامه درمانی بیمار را به طور کامل بررسی می کند و از این طریق اطلاعات را در اختیار بیمار و همچنین اعضای خانواده بیمار قرار داده و از این طریق درمان را برای بیمار برنامه ریزی می کند. اگر نیاز به بررسی فرآیند بهبود بیماری باشد، پزشک زمان دیگری را برای مراجعه در نظر می گیرد.

در زمینه معاینات بالینی پزشک به طور کامل لازم است سطح هوشیاری بیمار را بسنجد، همچنین همان طور که اشاره شد بررسی فشار خون بیمار اهمیت دارد و در نظر گرفتن درجه حرارت بیمار نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

در خیلی موارد بیماران نیاز به انجام دادن سونوگرافی دارند که در این موارد تلاش می شود اقدامات لازم برای این کار صورت گیرد و به بیمار خدمات مختلف درمانی ارائه می گردد یا در صورتی که نیاز به شرایط بالاتری باشدف می توان از طریق بیمارستان و کادر درمانی پیگیر درمان بیماران شد.

پزشکی که در مرکزی همکاری می کند که خدمات فرستادن پزشک به منزل را دارند لازم است که خدمات نوین پزشکی را در نظر بگیرد و این خدمات را به بیمار ارائه دهد، همچنین خدمات تشخیصی اهمیت زیادی دارد که با تکنولوژی روز همراه باشد.

به طور مثال اگر با انجام دادن آزمایش هایی سطح فشار خون و دیابت فرد سنجیده می شود از این طریق اقدامات مهم صورت گیرد و اگر فرد بیماری دیابت دارد، تحت نظر دکتر متخصص درمان صورت گیرد و به وضعیت بیمار رسیدگی شود.

اقدام دیگر این مراکز مربوط به سرعت عمل آنها است که در بیشتر موارد به دلیل وضعیت خاص بیمار نیاز به درمان سریع می باشد، البته دقت در درمان و انجام دادن درمان کامل اهمیت بیشتری دارد.

پزشک متخصص داخلی در منزل چه اقداماتی را برای بیمار انجام می دهد؟

پزشک متخصص داخلی که به منزل فرد ارجاع داده می شود، در مرحله اول با مهربانی به بیمار و شرایط او رسیدگی کرده و به طور کامل به شرح حال بیمار  و نکات مهمی که می گوید دقت می کند و بعد از ویزیت بیمار اگر لازم باشد داروهای ضروری را در دفترچه بیمار نسخه می کند.

در مواردی که داروها خوراکی هستند این داروها را برای بیمار تجویز کرده و از بیمار می خواهد که در اسرع وقت داروی خود را دریافت کند و طبق دستور پزشک استفاده شود.

بعد از ویزیت بیمار و تجویز دارو… پزشک متخصص داخلی به محل کار خود بر می گردد و اگر وضعیت بیمار خیلی حاد نباشد، معمولا کار دیگری برای بیمار صورت نمی گیرد و با استفاده از پیشنهاد مراقبت های لازم به بیماران کمک می کند که دردشان کاهش یافته و درمان زودتر انجام شود

اما در مواقعی که  بیمار نیاز به مسکن قوی داشته باشد و بدون استفاده از سرم و… درد کمتر نشود  و به نوعی داروهای تجویز شده پزشک متخصص داخلی شامل سرم و داروهای تزریقی دیگری باشد

لازم است که پزشک با پرستاران که در مرکز ارتباطات خود وجود دارند هماهنگ کرده و پرستاران با تجربه به مرکز ارجاع داده شوند یا اگر پرستار با پزشک متخصص داخلی در منزل فرد حضور دارد، خدمات مهم تزریق و استفاده از سرم و… را برای بیمار انجام دهد و در این مورد اقدامات مهم درمانی را برای بیمار به کار گیرند.

حضور پزشکان متخصص داخلی در منزل خدمات مختلفی را شامل می شود، یکی از این اقدامات مربوط به ویزیت بیماران می شود که پزشک به طور کامل ویزیت را انجام می دهد و شرح حال بیمار را در نظر می گیرد.

خدمات دیگر پزشکان در منزل مربوط به دادن مشاوره های لازم در مورد استفاده بیماران از داروها و در نظر گرفتن اقدامات مهم در این زمینه است، به طور مثال اگر بیماری در یک زمینه از داروی خاصی به اشتباه استفاده کند، ممکن است مشکلاتی را برای خود به وجود آورد

پزشکی که به منزل فرد مراجعه می کند لازم است در مورد بیماری های فرد و داروهای استفاده شده آگاهی یابد و در ارتباط با زمان مصرف و.. به بیمار اطلاع دهد تا بیماران داروهای خود را به اشتباه استفاده نکنند.

معاینه بیماران و تجویز دارو نیز از خدمات دیگر پزشکان متخصص داخلی در منزل است. اگر بیماری در وضعیت خاصی قرار داشته باشد که نیاز به بستری شدن این فرد باشد، پزشک متخصص در اسرع وقت این اقدام را انجام می دهد و با ارجاع فرد به بیمارستان درمان بیمار را به طور کامل در نظر می گیرد.

در منزل خدمات پزشکی دیگری که توسط متخصص داخلی صورت می گیرد به سنجش فشار خون افراد بیمار مربوط می شود، خیلی از بیماران که در وضعیت مناسبی نیستند، فشار خونشان تغییراتی می کند که ممکن است مشکلاتی را برایشان ایجاد کند و پزشک با سنجش میزان فشار خون فرد اقدامات مهم را در این زمینه به کار می گیرد.

پرستاران همراه بیمار نیز تزریقات و پانسمان مورد نیاز را برای بیماران انجام می دهند و در صورت نیاز، اقدامات مهم در این زمینه را به کار می گیرند.

در صورتی که نیاز باشد بیمار نمونه گیری خون را تحویل آزمایشگاه دهد، پزشک می تواند نمونه گیری خون را در زمانی که به منزل مراجعه می کند برای بیمار انجام داده و در زمان مشخص، بیماران این نمونه گیری را به مراکز و آزمایشگاه های مورد نظر تحویل دهند.

نوشتن چکاپ کامل بیمار نیز باید در دسترس قرار بگیرد. اگر وضعیت بیماری در شرایط خاصی باشد، نیاز است که چکاپ کامل تجویز شود و بیمار در اسرع وقت این چکاپ را انجام دهد و پزشک نیز همه شرایط بیماران را بسنجد.

اگر بیماری نیاز به سونوگرافی و رادیولوژی و… داشته باشد، پزشک داخلی در دفترچه بیمار این سونوگرافی را نوشته و از این طریق خدمات مهم را برای بیماران انجام می دهد.

پزشکان متخصص داخلی در کل با افراد زیادی با بیماری های مختلفی هستند و درمان را برای آنها انجام می دهند. این پزشکان به بیماران خود کمک می کنند که مشکلات آنها به طور کامل حل شود و فرقی ندارد که مشکل و بیماری فرد ساده باشد یا این مشکل خیلی حاد و پیچیده باشد و معمولا متخصص داخلی درمان کامل را با توجه به شرایط بیمار انجام می دهد.

این پزشکان ارتقاء سلامتی را در بیماران مد نظر دارند و تلاش می کنند که از بیماری های بیشتر در بیماران جلوگیری کنند و از این طریق وضعیت سلامتی فرد را در نظر می گیرند.

هنکام تماس با مراکز درمانی چه اطلاعاتی از بیمار باید در اختیار مراکز قرار بگیرد؟

در مواردی که بیمار یا همراهان بیمار نیاز به دریافت خدمات پزشک متخصص داخلی در منزل داشته باشند، نیاز است که در هنگام تماس با این مراکز اطلاعاتی را در اختیار کارشناسان مرکز قرار دهند

از جمله نام بیمار و سن فرد از موارد مهمی است که باید به طور دقیق اطلاعات کامل در این زمینه در اختیار کارشناسان باشد تا با توجه به وضعیت سلامت بیمار، بتوانند درمان را انجام دهند

به طور مثال اگر همراه بیمار با مرکز تماس می گیرد و درخواست فرستادن پزشک متخصص داخلی را دارد، اما فرد بیمار کودکی می باشد نیاز است که سن بیمار به کارشناسان اطلاع رسانی شود تا با توجه به سن و دیگر اطلاعات، پزشک به منزل فرستاده شود

اما اگر درمان مورد نظر در حیطه افراد بزرگسالان باشد از پزشک متخصص داخلی استفاده می شود.

اطلاعات مهم دیگر مربوط به سابقه بیماری در فرد است، که در این زمینه اطلاعات مهم قبل از فرستادن پزشک به منزل در اختیار کارشناسان مرکز قرار می گیرد.

اگر همراه بیمار با مرکز تماس می گیرد و بیان می کند که بیمار از لحاظ جسمی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و سردرد شدید و تپش قلب و دیگر علائم خطرناک را دارد، با در اختیار گذاشتن این اطلاعات در خدمت کارشناسان می تواند درمان را از طریق پزشک مربوطه در منزل زودتر به کار گیرد و درمان بهتری انجام شود.

مورد مهم دیگر به داروهایی که بیمار استفاده می کند مربوط است، پزشکی که برای چکاپ و اقدام به درمان بیماری خود به پزشک متخصصی نیاز دارد، در مقایسه با بیماری که ناراحتی های زیادی، چون فشار خون و ناراحتی قلبی و… دارد شرایط متفاوتی دارند و این افراد ممکن است در معرض مشکلات کمتری باشند و درمان در تایم مشخصی برای این فرد انجام می شود، اما اگر بیماری ناراحتی قلبی داشته باشد، درمان به موقع اهمیت زیادی دارد.

تمامی علائم بیماری فرد در پشت تلفن بررسی می شود، این علائم شامل ضعف و بی اشتهایی و موارد دیگر است که کارشناسان مرکز همه این اطلاعات را تکمیل کرده و در هنگام فرستادن پزشک به منزل بیمار در اختیار آنها قرار می گیرد.

در برخی موارد که بیماران درد شدیدی را تجربه می کنند لازم است که میزان درد بیمار بررسی شود و اینکه درد در چه قسمتی از بدن بیمار ایجاد شده و اگر به پزشک داخلی نیاز می باشد، کارشناسان این اقدام را انجام داده و به منزل و محل سکونت فرد بیمار در کمترین زمان ممکن پزشک را اعزام می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×