آلفا طب

ویزیت متخصص داخلی در منزل

ویزیت متخصص داخلی در منزل

با بررسی موضوع ویزیت متخصص داخلی در منزل با شما دوستان عزیز همراهیم.
ویزیت متخصص داخلی در منزل از جمله روش های خاصی است که با پیشرفت علم پزشکی برای کمک به وضعیت سلامتی بیماران به وجود آمده و دریافت خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل مزایای زیادی دارد که افراد می توانند به این موارد دست یابند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

 

در ادامه مقاله به سوالاتی که در زمینه ویزیت متخصص داخلی در منزل برای شما دوستان عزیز پیش بیاید و ذهنتان را درگیر می کند، پاسخ می دهیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد.
آیا در ارتباط با رشته متخصص داخلی اطلاعات لازم دارید؟ منظور از پزشک متخصص داخلی چه فردی می باشد؟
متخصصان داخلی در چه زمینه هایی به افراد رسیدگی می کنند؟ حوزه درمان این متخصصان شامل چه بیماری هایی می شود؟
ویژگی های اصلی متخصصان داخلی کدام موارد می باشند؟
اهمیت استفاده از خدمات ویزیت متخصص داخلی در منزل کدام موارد می باشند؟
مزیت های بهره بردن از خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل شامل چه مواردی می شود؟
در هنگام مراجعه پزشک متخصص داخلی به منزل چه کارهایی صورت می گیرد و روال درمان توسط متخصص داخلی در منزل از چه طریقی است؟
آیا برای ویزیت متخصص داخلی در منزل نیاز به اقدامات مختلفی است؟
در هنگام تماس با مراکز درمانی برای ثبت درخواست ارجاع متخصص داخلی به منزل، چه اطلاعات خاصی باید به کارشناسان ارائه شود؟
نکات مهم در زمینه دریافت ویزیت متخصص داخلی در منزل که باید مد نظر قرار بگیرد کدام موارد می باشند؟

آیا در ارتباط با رشته متخصص داخلی اطلاعات لازم دارید؟ منظور از پزشک متخصص داخلی چه فردی می باشد؟

منظور از پزشک داخلی متخصصی است که در رشته بالینی تخصص کافی دارد و از این طریق به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری ها در افراد اقدام می کند و با توجه به تخصص مهم خود تلاش خواهد کرد ارزیابی درستی را از موارد مختلفی چون نوع بیماری و شیوه ابتلای فرد انجام دهد.

تشخیص دادن بیماری ها و کمک به درمان بیماری های مختلف در افراد از جمله وظایف متخصص داخلی است.

متخصص داخلی پیگیری های لازم را برای بیماری های داخلی انجام داده و با توجه به تخصص خود اقدامات مهم را در نظر می گیرد و درمان مناسبی را بر اساس اصول پزشکی به بیماران ارائه می دهد.

در حال حاضر درمان بیماری های زیادی توسط متخصصان داخلی صورت می گیرد و پزشکان دارای این توانایی هستند که در زمینه های مختلفی، درمان را برای بیماران در نظر گرفته و با استفاده از شیوه های متفاوت درمان را ادامه دهند.

در مواردی که افراد احساس کنند، علائم خاص یک بیماری را دارند، یا آنها تب و سرفه شدیدی را به صورت مرتب و در ساعاتی از روز تجربه می کنند، در این مواقع افراد می توانند از متخصص داخلی کمک بگیرن،د و به وسیله ویزیت متخصص داخلی در منزل، پزشک علائم را مورد بررسی قرار داده و نشانه های خاص یک بیماری را چک کرده و در صورت نیاز به درمان این کار را انجام دهد.

افرادی که در ناحیه قلب، ریه و همچنین قسمت های مربوط به سیستم گوارش و… مشکل دارند، می توانند از پزشک متخصص داخلی کمک بگیرن،د و به وسیله ویزیت در منزل توسط متخصص، درمان آنها شروع می شود.

بیماری های ناحیه کبد و کلیه ها نیز از طریق متخصص داخلی درمان می شوند و این افراد دارای تخصص لازم در ارتباط با کبد و کلیه ها می باشند

در زمینه غدد و هورمون ها نیز متخصص داخلی فعالیت دارد و به بیماری های مربوط به هورمون ها در افراد کمک می کند.

ناراحتی هایی که مربوط به مفاصل و همچنین خون می باشند، نیز از طریق متخصص داخلی برای درمان آن اقدام می شود.
در کل متخصص داخلی در زمینه هایی به درمان افراد کمک می کند که ممکن است، این نوع بیماری ها بر اندام های بدن تأثیر زیادی بگذارد و متخصص داخلی تلاش دارد، بیماری ها و شیوه ابتلای افراد را بررسی کرده و در مرحله اول منشأ اصلی بیماری ها را در نظر می گیرد و از این طریق تشخیص درستی را انجام می دهد.

در مواردی که افراد دلیل اصلی بیماری خود را نمی دانند و به درستی آگاه نیستند که کدام قسمت از بدن درگیر این بیماری شده است، با کمک گرفتن از متخصص داخلی و انجام دادن درمان زیر نظر این پزشک می توانند در ارتباط با بیماری خود آگاهی بیشتری یابند. به صورت کلی متخصص داخلی با پزشکان و متخصصان دیگر ارتباط دارد و از بیماران خود حمایت خاصی را انجام می دهد.

در خیلی مواقع ممکن است که متخصصان داخلی را با پزشکان عمومی اشتباه بگیرن،د، پزشکان عمومی فقط هفت سال دوره اصلی را می گذرانند و در رشته خاصی موفق به گرفتن تخصص نشده اند

اما متخصص داخلی بعد از این هفت سال در آزمون تخصص شرکت کرده و موفق به اخذ مدرک در رشته داخلی می شود که تخصص داخلی به طور کلی ناحیه درونی بدن را در بر می گیرد.

فردی که به عنوان پزشک متخصص داخلی شناخته می شود، تخصص خود را در زمینه داخلی انجام داده و بعد از اتمام دوره کلی پزشکی عمومی در این مورد تحصیل خود را آغاز می کند و از این طریق تشخیص دادن بیماری های مختلف به ویژه در ناحیه شکم و سینه را آغاز می کند.

متخصصان داخلی در چه زمینه هایی به افراد رسیدگی می کنند؟ حوزه درمان این متخصصان شامل چه بیماری هایی می شود؟

در مواردی که افراد در ناحیه قفسه سینه خود درد شدیدی را تجربه کنند که این درد به صورت ناگهانی احساس می شود، نیز می توانند از متخصص داخلی کمک بگیرند در مواقعی که درد ناحیه قفسه سینه در قسمت بالایی بیشتر باشد و باعث شود که بیمار در ناحیه بازوی چپ درد بیشتری را تجربه کند و این وضعیت بیمار با تعریق و تهوع همراه باشد،

لازم است که از متخصص داخلی کمک گرفته شود و برای درمان اقدام کرد، در موارد خاصی تنفس بیمار سخت و کوتاه می شود و ممکن است که بیمار نیاز شدیدی را به رسیدگی اوژانسی داشته باشد تا مشخص گردد که در معرض حمله قلبی و… نیست.متخصص داخلی در منزل به طور کامل می تواند دردهای ناحیه قفسه سینه در بیماران را مورد بررسی قرار دهد و با معاینه کامل بیمار در ارتباط با علت این درد درمان را ادامه داده و اقدامات لازم را برای بیماران در نظر می گیرد.

در خیلی از موارد افرادی که در قفسه سینه دردهای حادی تجربه می کنند، این احتمال وجود دارد که مبتلا به سینه پهلو یا ورم معده باشند و تشخیص این مسأله بر عهده متخصص داخلی است که با حضور در منزل بیماران و در نظر گرفتن علائم مشخص این کار را انجام می دهد

همچنین بررسی التهاب ناحیه مری و بیماری آسم و آلرژی توسط متخصص داخلی صورت می گیرد و اگر به درمان خاصی به وسیله تجویز دارویی برای بیمار نیاز باشد، این کار در منزل برای بیماران ادامه می یابد.

پزشکانی که تخصص داخلی دارند، تلاش می کنند که در تشخیص دادن دردهای مزمنی که در قفسه سینه وجود دارد، تبحر خود را نشان دهند و اگر فرد مشکلی خاصی دارد، نشانه های کامل بیماری را در نظر بگیرن،د و داروهای مناسب برای درمان بیماری ها را با توجه به شرایط بیمار تجویز خواهند کرد.

فشار خون نشانه خیلی ویژه ای نداشته و افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، در معرض بیماری های بیشتری همانند حمله قلبی و سکته قرار دارند و حتی ممکن است، این افراد دچار نارسایی کلیه شوند، اما با استفاده از پزشک متخصص داخلی می توان، درمان این بیماری را در نظر گرفت و فشار خون را کنترل کرد.

متخصص داخلی برای بیمارانی که فشار خون تنظیم شده ای نداشته باشند، نیز برای درمان و کنترل این بیماری کمک می کند و در صورت نیاز با داروی خاص تنظیم کردن این کار را انجام می دهد.

فشار خون بالا در بیماران اگر کنترل نشود، ممکن است، به شکل گیری بیماری های خطرناکی همانند حمله قلبی یا سکته منجر شود، ولی با استفاده از داروهای لازم از این بیماری ها جلوگیری می گردد و بیماران درمان می شوند.

برای بیماران مبتلا به فشار خون، تجویز کردن پرهیزهای غذایی مثل به حداقل رساندن مصرف نمک اهمیت دارد و اگر این افراد از سیگار استفاده می کنند، متخصص داخلی از بیمار می خواهد که این کار را به صورت کامل ترک کند و سیگار را کنار بگذارد.

فشار خون درمان سریعی ندارد و تنها شیوه درمان کنترل کردن این بیماری و مصرف کردن داروهای اصلی در ساعات مشخص است و در صورت ایجاد علائم این بیماری می توان از داروهای خاصی استفاده کرد تا فشار خون بالا نرفته و بیمار در معرض بیماری های سخت تری قرار نگیرد.

عفونت هایی که در قسمت دستگاه تنفسی به خصوص بخش فوقانی و گوش ها و همچنین بینی به وجود می آید ممکن است، به علت یک ویروس در این ناحیه ایجاد شود.

اگر در بخش دستگاه پایینی تنفس به ویژه نای و ریه ها ویروس خاصی شکل گیرد که بیمار را درگیر مشکلات زیادی کند، می توان از پزشک متخصص داخلی برای درمان بیماری های ناحیه دستگاه تنفسی و ریه کمک گرفت.

برای درمان آسم نیز می توان از متخصص داخلی کمک گرفت. آسم را یک نوع بیماری کاملا مزمن می دانند که متأسفانه راه های تنفسی فرد بیمار را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. افراد مبتلا به آسم در ناحیه تنفسی التهاب شدیدی داشته و حساسیت زیادی نسبت به مواد تحریک کننده دارند.

در موارد زیادی افرادی که عفونت در قسمت گوش و بینی دارند، این عفونت در صورتی که در زمان خاصی صورت نگیرد احتمال دارد که به ناحیه ریه ها انتقال داده شود و ویروس به دیگر نواحی بدن سرایت می کند

و درمان در این زمینه باید توسط متخصص داخلی در منزل انجام شود و از این طریق به بیماران کمک می شود تا در محل سکونت خود درمان را ادامه دهند و این افراد نیازی نداشته باشند تا در بیمارستان و مراکز درمانی حضور یابند.

آسم را نیز متخصص داخلی می تواند درمان کند و در منزل شیوه های درمانی مناسب را برای بیماران به کار گیرد. متأسفانه بیماری آسم مزمن می باشد و راه تنفسی بیماران را به شدت درگیر می کند و ممکن است که حساسیت بیماران به یک سری مواد کاهش یابد.

بیماران مبتلا به آسم یا آلرژی های مختلف باید درمان را انجام داده و در صورتی که در زمان خاصی برای درمان اقدام نشود، ممکن است، بیماران درگیر مشکلاتی چون نفس زدن تند تند یا سرفه های شدید شوند.

بیماران مبتلا به آسم با استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل می توانند بدون اینکه بستری شوند، درمان شده و علائم آسم و آلرژی در این افراد کمتر گردد و به بیمارستان نیازی نداشته باشند.

التهاب یافتن راه های تنفسی در افراد ممکن است، کوتاه مدت یا برای مدت زمان طولانی ادامه یابد. برونشیت از بیماری های است که بر اساس یک عفونت در قسمت دستگاه تنفسی در افراد به وجود می آید و درمان این بیماری با توجه به تخصص پزشک داخلی امکان پذیر است و پزشک می تواند مدت زمان خاصی را برای درمان بیماری در نظر بگیرد و در این بازه زمانی درمان را ادامه دهد.

متخصص داخلی روش های مختلفی را برای درمان عفونت در ناحیه تنفسی بیماران به کار می برد و از دستگاه اکسیژن یا داروهای مناسب استفاده می کند.

در خیلی مواقع ممکن است که افراد انرژی کمی را در بدن خود احساس کرده و این خستگی و کمبود انرژی آنها را از خیلی فعالیت ها دور کند. کم خونی از بیماری هایی است که افراد را به خستگی دچار می کند، افرادی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستند، نیز انرژی خیلی کم دارند. اختلال های افسردگی و دیگر اختلالات چون مشکلات خواب در بیماران خستگی را ایجاد می کند.

متخصص داخلی در این زمینه وضعیت کامل بیماران را در منزل معاینه می کند.
خستگی های طولانی مدت و مداوم ممکن است، بیماران را در معرض شرایط سخت تری قرار دهد. خستگی در افراد با علائمی چون بیماری های زمینه ای خواب و… همراه است،

و در بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند، نیز ممکن است، خستگی احساس شود و اگر دیابت درمان نشود، بیمار به نارسایی های قلبی مختلفی دچار گردد. درمان دیابت و کنترل کردن آن نیز از طریق متخصص داخلی صورت می گیرد و به این طریق میزان دیابت بیماران به طور کامل بررسی می گردد

و دیابت نوع یک یا دو در بیماران مشخص می شود. متخصص داخلی که در منزل حضور می یابد، در صورتی که بیماران به تزریق انسولین و انجام درمان خاصی نیاز داشته باشند، این کار را انجام می دهد و به بیمار نشان خواهد داد که به چه صورتی درمان دیابت را در نظر بگیرد.

متخصص داخلی در منزل برای بیماران مبتلا به دیابت، شیوه خاصی را برای درمان در نظر می گیرد و راهنمایی های مناسبی را انجام می دهد تا بیمار بتواند به این طریق وزن خود را کم کند و ورزش را در تایم های خاص و مناسبی به کار برد. دیابت در خیلی موارد به دلیل چاقی شکل می گیرد و بیمارانی که کم تحرک باشند و غذاهای مناسبی را انتخاب نکنند ممکن است که درگیر دیابت شوند.

پزشک داخلی با انجام دادن آزمایشات مختلف در بیمار و در نظر گرفتن سابقه پزشکی بیمار تلاش می کند که دلایل اصلی خستگی را در این افراد بررسی کرده و درمان را با توجه به وضعیت سلامتی بیمار انجام دهد.

برای درمان کردن دیابت نیز پزشک متخصص داخلی اقدامات مهمی را انجام می دهد و بررسی می کند که مقاومت بیمار نسبت به انسولین در چه میزانی است و از چه طریقی می توان درمان را برای بیماران در نظر گرفت.

افزایش چربی خون در بیماران مشکلات حادی را ایجاد می کند و برای درمان باید از پزشکان متخصص داخلی کمک گرفت تا بهترین شیوه درمان را برای بیماران با توجه به اقدامات مهم بررسی کنند.

در صورتی که در بیماران، تیروئید به شدت کم کار باشد و کارکرد نادرستی داشته باشد، ممکن است که این غده نتواند انرژی مناسب را برای بدن تولید کند و از این طریق متابولیسم بدن کاهش می یابد

اما با درمان به موقع و تنظیم کردن مجدد سطح هورمون ها، می توان درمان این کم کاری تیروئید را توسط متخصص داخلی انجام داد.کم کاری تیروئید در بیماران زمانی ایجاد می شود که غده تیروئید این افراد به درستی کار نکند و بیماران با خستگی بیش از حد مواجه گردند.

درمان و انجام دادن اقدامات مهم برای بررسی پوکی استخوان در بیماران ممکن است که افراد را درگیر خود کند و افرادی که علائم پوکی استخوان دارند، بهتر است، از طریق متخصص داخلی هر چه سریع تر درمان خود را شروع کرده و با انجام دادن آزمایشات و سنجش های مناسب، ابتلای افراد به این بیماری مشخص گردد تا در اسرع وقت روند درمانی ایشان آغاز شود.

برای درمان کلسترول بالا کمک گرفتن از متخصصان داخلی اهمیت دارد و اگر این افراد از کلسترول بالای خود اطلاع داشته باشند، متخصصان نیز در این مورد آگاهی لازم را به بیماران ارائه می دهند و تلاش دارند که این افزایش کلسترول در بیماران تنظیم شود.

ویژگی های اصلی متخصصان داخلی کدام موارد می باشند؟

متخصصان داخلی با توجه به تخصص خود می توانند در مراکز مختلفی اعم از مطب های خصوصی خود یا درمانگاه های متفاوت کار کنند، فعالیت در بیمارستان ها نیز از اقدامات مهمی است که تخصص داخلی انجام می دهد.

متخصصان داخلی می توانند به صورت طولانی و با توجه به موارد مهم از بیماران مراقبت کنند و برنامه درمانی کامل و منظمی را برای بیمار در نظر بگیرن،د و روش های درمانی لازم را انجام دهند تا از این طریق برای بیماران بهبودی ایجاد شود و درمان مناسب را در طول زمان تا دست یابی به سلامتی کامل بیمار به کار گیرند.

متخصص داخلی به نوعی مشاور در زمینه تمامی بیماری های ناحیه داخلی است.
تشخیص دادن بیماری های عمومی بر عهده پزشک متخصص داخلی است و اگر فردی مبتلا به یک بیماری پیچیده و سخت باشد، می تواند معاینات ابتدایی را زیر نظر متخصص داخلی در نظر بگیرد تا در صورت تعیین بیماری خاصی، به پزشک دیگری ارجاع داده شود.

متخصص داخلی فردی می باشد که در وهله اول مراقبت های کامل را برای بیماران بر عهده دارد. متخصصص داخلی در صورتی که با معاینه بیمار و انجام دادن آزمایشات متوجه شود که فردی نیاز به درمان کامل تری دارد و پزشک دیگری با تخصص خاص می تواند این درمان را انجام دهد، ممکن است، ارجاع به همکار را در نظر گرفته تا در امر درمان به بیمار کمک کند

به طور مثال اگر یک بیمار در ناحیه قفسه سینه درد زیادی را احساس کرده و با انجام دادن نوار قلب و … مشخص گردد که بیمار به ناراحتی های قلبی مبتلا شده است، بیمار را به متخصص قلب و عروق معرفی می کند تا درمان وی به شکلی تخصصی و جزئی تر ادامه یابد.

متخصصان داخلی با توجه به تخصص و وظیفه شناسی خود می توانند در موارد زیادی به بیماران مختلف کمک بکنند.

فردی که به بیماری خاصی مبتلا می باشد، اما به درستی نمی تواند در ارتباط با تشخیص بیماری خود آگاهی یابد، با کمک گرفتن از متخصص داخلی به آسانی می تواند از بیماری خود اطلاع پیدا کند و در بهترین زمان ممکن به درمان بیماری خود اقدام خواهد کرد.

انجام دادن درمان در بازه زمانی خاصی برای تمامی بیماری ها اهمیت دارد و در این مورد بیماران باید با مشاهده علائم یک بیماری یا تجربه ی داشتن دردی خاص به متخصص مراجعه کنند و در مواقعی که نوع درد مشخص نیست کمک گرفتن از متخصص داخلی مهم می باشد.

متخصص داخلی تلاش دارد تا درمان بیماری های مختلف را انجام دهد و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد و تمامی اقدامات لازم را به کار می گیرد و از تخصص خاص خود و تجربه کاری بالایش به کار می برد تا درمان بهتر صورت گرفته و از این طریق در زمان کوتاه تری بیمار به درمان مناسب و سلامتی کامل خود دست یابد.

یکی از موارد مهم که در تخصص پزشک داخلی است و در این زمینه اقدامات مهمی را انجام می دهد، مربوط به پیشگیری افراد از ابتلا به بیماری ها می باشد و به این طریق تلاش می کند که بیماری های افراد کاهش یابند و افراد از مبتلا شدن به بیماری های بیشتر در امان باشند.

در مواردی که فردی به یک بیماری مبتلا باشد، وظیفه متخصص داخلی این است که درمان را برای بیمار انجام داده و از ابتلای فرد به بیماری های زمینه ای و… خودداری کند.

مسلما همه می دانیم در صورتی که افراد به بیماری خاصی مبتلا باشند و در زمان مناسب درمان انجام نشود، این امکان وجود دارد که مشکلات و بیماری های بیشتری برای این افراد به وجود آید و از این طریق بیماران نیاز داشته باشند که درمان را در بازه زمانی طولانی تری ادامه دهند و درگیر مشکلات بیشتری می گردند.

متخصص داخلی تلاش می کند که از حرفه و تخصص خود به کار برد و با این کار اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرد.

متخصص داخلی تخصص خود را در ارتباط با همه بیماری هایی می گیرد که به نوعی داخلی محسوب می شوند و تجربه بالا و علم پزشک اهمیت زیادی دارد که بیشتر پزشکان داخلی تلاش می کنند، از این شیوه درمان برای بیماری ها به کار برند تا درمان خیلی مناسب و بهتری صورت گیرد.

تجربه بالای متخصص داخلی به او کمک می کند که به درستی قادر باشد، بیماری هایی که افراد مختلف به آنها مبتلا می شوند، را درمان کرده و با تسلط کامل بر درمان، سیستم بدنی بیمار را مورد بررسی قرار دهد و به منشأ بیماری ها توجه می کند، تلاش اصلی متخصص داخلی در جهت پیشگیری از بیماری ها و گسترش نیافتن آن است.

ذکر این نکته ضروری است که تخصص پزشک داخلی در مواردی می باشد که دردی در بدن تجربه می گردد، ولی دلیل اصلی این بیماری مشخص نیست و با مراجعه به پزشک می توان درمان را ادامه داد.

متخصص داخلی به دلیل کار خاص خود لازم است که با دیگر پزشکان متخصص در ارتباط باشد و اگر فردی نیاز به درمان گسترده تری دارد، این کار را برای بیماران در نظر بگیرد

به طور مثال، فردی در ناحیه قفسه سینه خود درد شدیدی را تجربه می کند و به این طریق متخصص داخلی بیمار را مورد بررسی قرار می دهد و اگر این درد به دلیل ناراحتی قلبی باشد، این امکان وجود دارد که بیمار خود را به متخصص قلب و عروق معرفی کند تا با همکاری دیگر پزشکان درمان صورت گیرد.

اهمیت استفاده از خدمات ویزیت متخصص داخلی در منزل کدام موارد می باشند؟

امروزه خدمات مختلفی را مراکز خصوصی به افراد ارائه می دهند تا این افراد در شرایط بهتری بتوانند اقدامات خود را انجام داده و اگر نیاز به درمان باشد، در یک بازه زمانی خاص این کار را در پیش گیرند.

مرکزی که تلاش می کند، برای پیشگیری از بیماری های مختلف در افراد اقدام کند، در این زمینه خدمت بزرگی انجام می دهد و از این طریق کمک خواهد کرد تا درمان بیماری ها در منزل و در اسرع وقت صورت گیرد و وضعیت بیمار در شرایط سختی قرار نگیرد.

خیلی از مراکز درمانی و مطب پزشکان به نوعی ساخته شده اند که رفت و آمد بیماران به این مراکز به راحتی امکانپذیر نیست و بیمارانی که در شرایط خاصی قرار دارند، به آسانی نمی توانند به این مراکز مراجعه نمایند و تردد برای آنها امکانپذیر نیست،

اهمیت استفاده از متخصص داخلی در منزل این است که بیماران بدون رفتن به این مراکز در محل سکونت خود قادر هستند درمان را ادامه دهند.

بیشتر ما این تجربه را داشته ایم که درد خاصی را در طول شب بیشتر احساس کرده ایم یا در ناحیه ای از بدن درد شدیدی را به صورت ناگهانی تجربه کرده و به دلیل قرار داشتن در روزهای تعطیل یا تایم های مربوط به نیمه شب، حضور در مراکز درمانی را غیر ممکن دانسته ایم.

خوشبختانه در حال حاضر مراکز خصوصی اقدامات مهمی را برای کمک به هم نوعان خود انجام می دهند و از پزشکان با تجربه استفاده می کنند تا درمان برای بیماران در منزل ادامه یابد و افراد به دلایلی خاص از درمان بیماری های خود باز نمانند.

همان طور که اشاره شد، درد در طول شب افزایش می یابد و خیلی از افراد در این ساعات به خودروی خاصی برای انتقال بیمار خود به مراکز درمانی و بیمارستان دسترسی ندارند و ممکن است که بیماران در شرایط سختی قرار بگیرند و چند ساعتی مجبور به تحمل درد فراوانی شوند و این درد همچنان ادامه یابد

البته در مواقعی نیز وضعیت بیمار به دلیل تحمل این درد در مراحل خطرناکی قرار گرفته و در صورتی که درمان برای این افراد آغاز نشود، بیمار در معرض خطرات بیشتری می باشد، مرکزی که متخصص داخلی را به منزل اعزام می کند و در تمامی ساعات شبانه روز و در طول 24 ساعت این اقدام را انجام می دهد، به آسانی می تواند به افراد کمک کرده تا در این ساعات درمان برای بیماران ادامه یابد و به وضعیت سلامتی این افراد به طور کامل رسیدگی شود.

فردی که تخصص خود را در رشته داخلی گذرانده است، به درمان خیلی از بیماری ها تسلط دارد و با توجه به تخصص خود در بازه زمانی کوتاهی درمان را برای بیماران انجام می دهد.
اهمیت استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل این است که بیمارانی که از حضور در بیمارستان و مراکز درمانی واهمه دارند و دوست ندارند که به این مراکز مراجعه کنند، باید از روش های دیگری برای درمان استفاده کنند تا از این طریق در محیط های بیمارستانی قرار نگیرن،د و در مدت زمان خاصی درمان را انجام دهند.

در خیلی مواقع ممکن است که بیمار از رفتن به بیمارستان و ادامه درمان طفره رفته و وضعیت سلامتی بیمار در شرایط بدتری قرار بگیرد و بیمار نیاز به درمان طولانی تری داشته باشد.

افراد زیادی هستند که مبتلا به اختلال های اضطرابی و … بوده و از حضور در جمع افراد و رفتن به مطب های شخصی پزشکان می ترسند و ترجیح می دهند که درمان را به صورت دیگری ادامه داده و اگر امکانپذیر باشد، به شیوه دیگری درمان شوند،

در این موارد استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل و اطلاع از نوع بیماری فرد می تواند بیمار را از حاد شدن شرایط محفوظ نگه دارد و درمان در شرایط خاصی صورت گیرد.

بیمارانی که از رفتن به مراکز درمانی واهمه دارند، برای ترغیب کردن آنها و کمک به درمانشان بهترین گزینه در نظر گرفتن خدمات مربوط به متخصصان در منزل به ویژه متخصصان داخلی است و با این شیوه در زمان خاصی درمان را ادامه می دهند.

بیمارانی وجود دارند که ترجیح می دهند، همه چیز در زمان کوتاهی صورت گیرد و از اینکه ساعت ها در مراکز درمانی باشند و از طریق حضور در این مراکز درمان را ادامه دهند، رضایت ندارند و به فکر روش های دیگری هستند،

در این موارد استفاده از خدمات مربوط به ویزیت متخصص داخلی در منزل به افراد کمک می کند که در قالب جدیدی درمان را ادامه داده و از کادر درمان با تجربه در محل سکونت خود بهره ببرند.

خدمات درمانی مناسبی که برای بیمار در منزل انجام می گیرد، به نوعی جایگزین درمان در بیمارستان و مراکز درمانی دیگر است و خوشبختانه بیشتر خدمات درمانی که برای بیماران در منزل صورت می گیرد، با همان کیفیتی می باشد که در بیمارستان به بیماران ارائه می شود.

افرادی که بدن حساسی دارند و ممکن است، با قرار گرفتن در محیط بیمارستان دچار عفونت های شدید شوند، در این مورد می توانند از خدمات متخصص داخلی در منزل استفاده کنند و به این طریق از ایجاد عفونت و … در امان باشند.

متخصص داخلی و کادر درمانی که به منزل می روند، می توانند به خانواده بیمار موارد مهم را آموزش دهند تا به این صورت اعضای خانواده بتوانند نقش فعالی را در کمک به فرد برای درمان بیماری داشته باشند و درمان بیمار راحت تر صورت گیرد.

در زمینه های مختلف روز به روز پیشرفت های زیادی ایجاد می شود و در عرصه پزشکی ما شاهد پیشرفت هایی خیلی مناسب در موارد خاص هستیم.

از جمله شیوه های خاصی که در عرصه پزشکی ایجاد شده و کیفیت بالایی دارند، مربوط به خدمات مختلف پزشکی در منزل است که با این روش افراد نیازی به رفتن به بیمارستان برای درمان ندارند و با استفاده از شیوه خاصی چون تماس با مراکز می توانند این کار را انجام دهند.

مراکز خصوصی برای کمک به بیماران اقدامات مختلفی را در نظر می گیرن،د و یکی از این شیوه های مناسب مربوط به فرستادن متخصصان به منازل افراد می باشد.

مزیت های بهره بردن از خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل شامل چه مواردی می شود؟

استفاده از متخصص داخلی در منزل به افراد این کمک را می کند که در اسرع وقت درمان را دریافت کنند و بهره بردن از خدمات متخصص داخلی در منزل دارای این مزیت است که با توجه به اعلام خانواده بیمار برای بررسی وضعیت خاص فرد، پزشک در منزل حضور می یابد و درمان را شروع خواهد کرد.

متخصص داخلی در مکانی حضور می یابد که بیمار در آن می باشد و در زمان کوتاهی به محل سکونت فرد بیمار مراجعه می کند و به صورت کامل بیماران را تحت معاینه قرار می دهد و برای تمامی بیماران شرح حال کامل و جامع پزشکی را در نظر می گیرد تا از تمامی شرایط وضعیت سلامتی بیمار اعم از فشار خون، نوار قلب و … آگاهی داشته باشد و برای روزهای آینده از وضعیت بیمار اطلاع یابد

زیرا بیشتر پزشکان بعد از انجام دادن درمان در اولین مرحله برای بیماران تلاش دارند که از طریق تماس تلفنی در ارتباط با سلامتی بیمار در چند روز اخیر اطلاع یابند یا در صورت نیاز مجدد به مراجعه حضوری، به منزل بیمار مراجعه می کنند و فرآیند بهبود یافتن بیمار را از نزدیک بررسی کرده و اگر نیاز به ارائه برنامه درمانی کاملی برای بیمار باشد، این برنامه را به فرد و اعضای خانواده تحویل داده تا در جریان درمان مناسب قرار بگیرند.

متخصصان داخلی که در منزل بیماران حضور می یابند و درمان را برای افراد در محل سکونت انجام می دهند، بعد از اتمام درمان و بهبودی بیمار برنامه های درمان و پرونده پزشکی بیمار را در مرکز درمانی خود قرار داده تا برای درمان در بازه زمانی مختلف بتوانند از آن استفاده کنند و اگر خانواده بیمار به این اطلاعات نیاز داشته باشد

این اطلاعات جامع و کامل را از این طریق در اختیار آنها بگذارند، مزیت این شیوه مربوط به پرونده های جامع کامل پزشکی است که توسط متخصصان تکمیل می شود.

در صورتی که فردی نیاز به پزشک متخصص داشته باشد و بخواهد در منزل درمان را در نظر بگیرد و این شرایط را ندارد که به مراکز درمانی مراجعه کند، می تواند از خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل استفاده کند و از طریق تماس با مرکز درمانی خصوصی، متخصص در منزل بیمار حضور یابد و بیمار را ویزیت کند.

در مواردی که محل زندگی بیماران از مراکز درمانی دور باشد و بیمار نتواند در فرصت مناسب به متخصص داخلی مراجعه کند و درمان را انجام دهد، استفاده از خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل به بیمار کمک می کند که راحت تر بتواند درمان را ادامه دهد و مجبور نباشد که سختی های زیادی را تحمل کند تا به یک مرکز درمانی برود.

مزیت استفاده از متخصص داخلی در منزل این است که برخی از خدمات متفاوتی که در بیمارستان قابل انجام نبوده و به این دلیل بیماران از حضور یافتن در بیمارستان رضایت ندارند، در منزل قابلیت اجرا دارند، همچنین برخی بیماران تمایلی به رفتن برای مطب شخصی پزشکان نداشته و از اتلاف وقت می ترسند، اما با ویزیت متخصص داخلی در منزل به آسانی می توان درمان را در محلی که بیمار سکونت دارد، توسط متخصص انجام داد.
افراد زیادی هستند که با توجه به بیماری خاص خود نمی توانند در مراکز درمانی و در اسرع وقت برای درمان حضور یابند و رفتن به بیمارستان ها را غیر ممکن می دانند،

در این مواقع افراد با استفاده از ویزیت متخصص داخلی در منزل قادر هستند که درمان را ادامه دهند و به دلیل شرایط خاص خود ترجیح می دهند به این مراکز مراجعه نکنند و در معرض بیماری های بیشتری قرار نگیرند.

برخی بیماران نیز در شرایط جسمی و فیزیکی خاصی قرار دارند و با توجه به مشکلاتشان در این مورد نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند و از درمان باز می مانند، اما با کمک گرفتن از متخصص داخلی در منزل نیازی به رفتن به مراکز درمانی نیست و این کار خیلی راحت صورت می گیرد.

مزیت استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل این است که بدون جا به جایی بیمار و اتلاف وقت، درمان ادامه می یابد.

بیماران زیادی هستند که با توجه به وضعیت سلامتی خاص خود نمی توانند از منزل خارج شوند و به عبارت دیگر قادر به انجام این کار نیستند، در این موارد با استفاده از خدمات مربوط به ویزیت شدن بیماران توسط متخصص داخلی در منزل، بدون اینکه به بیرون رفتن بیمار از منزل نیازی باشد، می توان درمان را ادامه داد.

رفتن به مراکز درمانی در برخی ساعات که ترافیک های شدید شهری وجود دارد، برای همه بیماران امکانپذیر نیست و این افراد نیاز دارند که درمان را در شرایط راحت تری ادامه دهند و روش مناسب در این مواقع مربوط به دریافت خدمات ویزیت متخصص داخلی در منزل است که فارغ از در نظر گرفتن ساعات ترافیک و ماندن بیمار در شرایط سخت خیابان، درمان به راحتی صورت می گیرد.

متخصصان داخلی و کادر درمانی که در این مراکز کار می کنند، بدون ماندن در ترافیک و … می توانند در سریع ترین زمان در منزل بیمار حضور یافته و با این اقدام خدمت رسانی را به شکل مناسب انجام داده و بیمار در شرایط سختی قرار نگیرد.

مزیت روش استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل این است که به بیمار کمک شود تا فقط بر درمان بیماری خود تمرکز کند و استرسی در این باره نداشته باشد، همچنین این افراد روند بهبودی درمان را با تخصص کامل پزشک و … در نظر می گیرن،د و استرس و نگرانی خاصی در این زمینه ندارند.

هزینه دریافت خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل برای بیماران و اعضای خانواده هزینه قابل قبولی است و در صورتی که نیاز باشد، درمان در چند ساعت انجام می شود و بیمار نیاز به دادن هزینه ای برای رفتن به مراکز درمانی و هزینه برگشت از آنجا ندارد و فرصت را برای رفتن به این مراکز از دست نمی دهد، همچنین فارغ از ماندن در ترافیک و مواردی چون آلودگی هوا، این افراد به راحتی می توانند درمان را در منزل ادامه داده و نتیجه لازم را زودتر بگیرند.

افراد زیادی هستند که در ساعت های خاص در محل کار حضور دارند و این افراد فرصت ویژه ای را برای رفتن به بیمارستان و مراکز درمان ندارند و مزیت دریافت خدمات متخصص داخلی در منزل این است که بعد از تایم کاری این افراد در محل سکونت خود می توانند درمان را در نظر بگیرن،د و درد را کاهش دهند.

یکی از مزایای مهم استفاده از خدمات متخصص داخلی در منزل این است که افراد می توانند از متخصصان با تجربه و ماهر کمک بگیرن،د و در زمان مناسبی درمان برای آنها ادامه یابد.

پزشکان زیادی وجود دارند، اما مراجعه به همه این افراد کار درستی نیست و برای درمان بهتر است، از افراد با تجربه کمک گرفته شود و متخصصان داخلی که در مراکز معتبر برای خدمات در منزل استخدام می شوند،

این اطمینان را به بیماران می دهند که از وزارت بهداشت مجوزهای لازم را دریافت کرده و تخصص کافی و تجربه کاری بالایی دارند.

برای دریافت خدمات مربوط به متخصص داخلی در منزل نیازی به تعیین وقت و دریافت نوبت، از چند روز قبل نیست و در هر زمانی که بیمار در شرایط خاصی قرار داشته باشد، می توان از این مراکز درخواست ویزیت متخصص داخلی برای منزل را داشت.

دریافت کردن همه خدمات مورد نیاز پزشکی و پرستاری بیمار در زمان کوتاه صورت می گیرد و از این طریق بیماران به هیچ عنوان نیاز ندارند که برای نوبت ویزیت شدن در مطب یا مرکز درمانی خاصی منتظر بمانند.

در خیلی موارد خدماتی که توسط متخصصان در این مراکز ارائه می شود، بعد از چند روز توسط کارشناسان بررسی می گردد و مشکلاتی که خانواده ها بیان می کنند، را یادداشت کرده و این موارد در راستای ارتقاء بهتر خدمات به کار گرفته می شوند تا رضایت بیماران و خانواده های این افراد تضمین گردد و با خیالی آسوده افراد در منزل خود بتوانند درمان را دریافت کنند.

با تشکیل دادن یک پرونده جامع توسط کارشناسان و کامل نمودن این پرونده توسط متخصص داخلی در منزل، از این به بعد بیمار در مرکز مربوطه یک پرونده دارد که در صورت نیاز مجدد می توان سابقه های مختلف را از این پرونده به دست آورد و درمان بهتری را ادامه داد.

با این شیوه غربالگری راحت تر صورت می گیرد و تشخیص دادن بیماری ها در بازه زمانی کمتری انجام می شود.

با ارزیابی متخصص داخلی در منزل و ادامه دادن طول درمان، درد مربوط به بیماری های مختلف و عوارض داروها کنترل می گردد و درمان افراد در محیط و شرایط مناسبی صورت می گیرد.

با این روش، بستری شدن بیمار در محیط های درمانی کاهش می یابد و متخصص داخلی در صورتی که نیاز به بستری کردن بیمار نباشد، از این روش خودداری کرده و با تجویز داروهای مناسب و آموزش به همراهان بیمار، می تواند درمان را در منزل به شکل راحت تری پیش ببرد.

در هنگام مراجعه پزشک متخصص داخلی به منزل چه کارهایی صورت می گیرد و روال درمان توسط متخصص داخلی در منزل از چه طریقی است؟

پزشک متخصص داخلی که به منزل بیمار مراجعه می کند، اقدامات مختلفی را در نظر دارد و تلاش خواهد کرد که در محل سکونت بیمار درمان کامل و جامعی را ارائه دهد. متخصص داخلی در معاینه بالینی خود معمولا موارد خاصی را در نظر می گیرد و به وضعیت بیمار به طور کامل رسیدگی می کند.

سطح هوشیاری بیمار و بررسی این مورد از جمله اقدامات مهم پزشک متخصص داخلی در منزل است که از این طریق تلاش می کند، میزان هوشیاری فرد را در ساعات مختلف در نظر بگیرد.

توجه به علائم حیاتی بیمار اعم از فشارخون و اندازه گرفتن آن اهمیت دارد و معمولا متخصص داخلی که در منزل حضور می یابد، به محض ورود به منزل فشار بیمار را اندازه می گیرد و بعد از انجام دادن درمان لازم برای فرد تلاش می کند،

قبل از برگشتن به مرکز مجددا فشار خون را چک کرده و تفاوت های این میزان از فشار خون را با لحظه ورود به منزل بیمار بررسی کند و در صورتی که فشار خون بیمار تنظیم نباشد، درمان مناسب را برای کنترل فشار خون در نظر می گیرد و تا تنظیم آن در منزل بیمار می ماند، ولی اگر فشار بیمار تنظیم گردد منزل را ترک می کند.

توجه به نبض بیمار نیز توسط متخصص داخلی که به منزل ارجاع داده می شود، صورت می گیرد

همچنین متخصص داخلی میزان درجه حرارت بدن بیمار را مورد بررسی قرار می دهد تا بیمار در معرض تب شدید و یا تشنج نباشد و در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کند، با اقدامات اصولی سعی خواهد کرد که این موارد را کنترل و تب بیمار را پایین بیاورد.

معاینه دیگر بیمار توسط متخصص داخلی در منزل شامل بررسی تنفس و میزان تنفس بیمار در حالت بیماری و مقایسه آن با زمانی است که متخصص داخلی در منزل حضور یافته و بیمار را معاینه می کند، اگر تنفس بیمار طبیعی باشد، مشکلی وجود ندارد، در غیر اینصورت متخصص داخلی درمان کامل تری را برای بیمار انجام می دهد.

در خیلی مواقع مشاهده می شود که بعد از مراجعه پزشک متخصص داخلی به منزل بیمار نیاز به انجام سونوگرافی دارد، در این موارد متخصص داخلی با مرکز هماهنگ می کند و اقدامات مهمی را برای انجام سونوگرافی در منزل در نظر می گیرد و در فرصت کوتاهی سونوگرافی را ارائه خواهد کرد و نتیجه این سونوگرافی را مورد بررسی قرار می دهد.

در بیشتر موارد برای اطمینان از نوع بیماری فرد نیاز به انجام دادن آزمایشات مختلفی است که در این مواقع متخصص داخلی تلاش می کند در اسرع وقت نمونه آزمایش را به مراکز خاصی که نتایج دقیقی را اعلام خواهند کرد، ارسال کند و نمونه گیری از بیمار را همراه با کادر درمان انجام می دهد و در صورت نیاز نتیجه را به اطلاع بیمار می رساند.

تجویز کردن داروهای مختلف و تهیه این داروها برای بیمار نیز از اقدامات مهمی است که متخصص داخلی در نظر می گیرد و در صورت نیاز از کادر درمانی برای گرفتن داروهای بیمار کمک گرفته می شود و استفاده از داروها و تایم دقیق مصرف را به بیمار و اعضای خانواده اطلاع می دهد.

بعد از اینکه متخصص داخلی برای بیمار تمامی اقدامات لازم را از جمله بررسی علائم حیاتی و … انجام داد، در صورت نیاز به داروی خاص، کادر همراه پزشک متخصص داخلی، دارو را برای بیمار تهیه می کنند و دستورات دارویی لازم را به بیمار اطلاع می دهند

و در مواردی که بیمار علاوه بر داروهای خوراکی نیازی به استفاده از سرم یا هر نوع داروی تزریقی داشته باشد، پرستاران و همراهان پزشک که در این مورد تجربه لازم را دارند، این کار را در نظر گرفته و اقدامات تکمیلی برای درمان بیماران را در اسرع وقت در منزل انجام می دهند

البته اگر پرستار یا نیروهای کادر درمانی به همراه متخصص داخلی در منزل حضور نداشته باشند، از طریق تماس با مرکز در اسرع وقت کادر درمان در منزل حضور می یابند و این اقدامات مربوط به تزریقات، پانسمان و … را برای بیماران انجام می دهند.

آیا برای ویزیت متخصص داخلی در منزل نیاز به اقدامات مختلفی است؟

دریافت کردن خدمات ویزیت مربوط به متخصص داخلی در منزل برای بیماران فقط با یک تماس امکانپذیر است و در این مورد پزشک مربوطه توسط مرکز درمانی به منزل بیمار ارجاع داده می شود.

افراد در صورتی که درگیر یک بیماری شوند، نیاز دارند که به پزشک مراجعه کرده و درمان را آغاز کنند که در خیلی موارد ممکن است، فرد از نوع بیماری خود اطلاع نداشته باشد و بعد از انجام آزمایشات مجبور شود که به یک پزشک دیگر مراجعه کند و درمان در مدت زمان زیادی صورت می گیرد و در برخی مواقع لازم است که سیکل درمان مجددا از اول گذرانده شود تا بیماری فرد بهبود یابد و علائم بیماری کمتر شود.

در مواردی که وضعیت بیمار در شرایط خاصی قرار نداشته باشد، گذراندن درمان در بازه زمانی طولانی کاری عاقلانه نیست و ممکن است، نوع بیماری فرد سخت تر شود و بیمار در معرض شرایط خطرناکی قرار بگیرد،

در این موارد بهترین کاری که افراد می توانند انجام دهند، این است که با مرکز درمانی که خدمات پزشکی در منزل را برای بیماران در نظر می گیرن،د، تماس گرفته تا بعد از تماس با کارشناسان در اسرع وقت پزشک مربوطه به منزل ارجاع داده شود تا نوع بیماری فرد با توجه به تخصص پزشک به طور کامل تعیین شده و در صورت نیاز درمان مناسبی صورت گیرد.
ذکر این نکته الزامی است که در نظر گرفتن درمان در یک ساعت خاص و تماس اضطراری با مرکز همیشه به این صورت انجام نمی گیرد و در برخی موارد ممکن است که بیماران نیاز به درمان در روز و ساعت مشخصی داشته باشند و در فرآیند گرفتن نوبت و تماس با مراکز می توانند این روز را برای ویزیت شدن توسط متخصص داخلی در منزل تعیین کرده و از پزشک متخصص بخواهند که در تایم مشخصی در منزل حضور یافته و بیمار را معاینه کند.
در مرحله اول متخصصان داخلی تلاش دارند که بیماری فرد را تشخیص داده و چکاپ کاملی را برای بیمار در نظر بگیرند.

در خیلی موارد بیمار یا اعضای خانواده در ارتباط با بیماری فرد و تجهیزات لازم برای درمان اطلاعی ندارند و پرسیدن کارشناسان در این زمینه می تواند اطلاعات کاملی را در اختیار پزشک قرار دهد تا در صورتی که نیاز به بردن تجهیزات مناسبی می باشد،

قبل از رفتن این کار را انجام داده و با امکانات کامل در منزل بیمار حضور یابند، با این اقدام به موقع درمان بیمار زودتر صورت می گیرد و نیازی به فرستادن کادر درمان برای آوردن تجهیزات دیگری نیست.

در بیشتر موارد خانواده ها برای درمان بیماران خود با مشکلاتی مواجه می شوند و نمی توانند در تمامی ساعات شبانه روز به مراکز درمانی دسترسی داشته باشند و از این طریق بیماری فرد در شرایط سخت تری قرار می گیرد.

در این موارد اگر متخصص داخلی متوجه شود که بیمار نیاز به انجام دادن تزریقات و پانسمان خاص دارد، می تواند با تماس با مرکز درمانی درخواست نماید که پرستار با تجربه ای برای سرم درمانی، پانسمان و … به منزل بیمار ارجاع داده شود. اگر بیماران نیاز به نوار قلب داشته باشند، این کار برای آنها صورت می گیرد و میزان ضربان قلب بیمار بررسی می گردد.

اگر پزشک تشخیص دهد که بیمار نیاز به ادامه دادن درمان در بیمارستان دارد، از طریق مرکز خود، بیماران را با آمبولانس به مراکز درمانی ارجاع می دهند و درمان را در یک قالب جدید انجام می دهند.

اگر درمان برای بیماران توسط متخصص داخلی در منزل انجام شود، اما استفاده از داروهای مناسب برای بیماران تأثیر زیادی نداشته باشد، ممکن است که متخصص داخلی برای این بیماران از داروهای قوی تری به کار برد یا نیاز به تزریقات مختلف برای بیماران باشد.

در هنگام تماس با مراکز درمانی برای ثبت درخواست ارجاع متخصص داخلی به منزل چه اطلاعات خاصی باید به کارشناسان ارائه شود؟

در صورتی که افراد بخواهند با مراکز درمانی که خدمات مربوط به اعزام متخصص داخلی در منزل را انجام می دهد، تماس بگیرن،د، نیاز دارند که اطلاعات مشخصی را به کارشناسان ارائه داده و در تماس تلفنی موارد مهم را به این افراد اطلاع بدهند تا متخصص با توجه به نوع بیماری و وضعیت سلامتی فرد به منزل فرستاده شود و مراجعه پزشک با توجه به شرایط بیمار در تایم خاصی صورت گیرد.

کارشناسانی که در مرکز درمانی حضور می یابند و تماس ها را در نظر می گیرن،د دوره های آموزشی لازم را گذرانده و همه آنها در این زمینه اطلاعات کافی دارند تا با توجه به شرایط بیمار و در نظر گرفتن وضعیت سلامتی آنها، متخصصان را به منزل اعزام نمایند.

کارشناسان برای تکمیل پرونده نیاز دارند که اسم بیمار و سن این افراد را بدانند و به صورت کامل در سیستم یکپارچه مرکز یا در پرونده بیمار ذخیره کنند تا در مواردی که به این اطلاعات نیاز است، به راحتی بتوان پرونده بیمار را بررسی کرده و در اختیار پزشک متخصص داخلی قرار داد.

از موارد مهم دیگری که لازم است، در هنگام تماس با مراکز درمانی که خدمات مربوط به اعزام متخصصان و پزشکان را به منزل انجام می دهند، در اختیار کارشناسان گذاشته شود، مربوط به سابقه بیماری فرد است،

در صورتی که یکی از اعضای خانواده با مرکز خدمات درمانی تماس بگیرد و درخواست کند که متخصص داخلی در اسرع وقت در منزل بیمار حضور یابد، کارشناس از فردی که تماسی گرفته است، سوالات مهمی را می پرسد مبنی بر اینکه آیا بیمار سابقه بیماری خاصی دارد؟ آیا بیمار در معرض فشار خون بالا، تشنج و … قرار دارد و سوالات مناسب دیگری که برای اطلاع از وضعیت بیمار کاملا اهمیت دارند.

داشتن بیماری خاص و یا نوع داروهایی که بیمار استفاده می کند، برای کارشناسان بیان می شود تا از این طریق کارشناسان در جریان موارد مهم قرار گرفته و به متخصص داخلی اعلام می کنند.

در صورتی که بیمار دارای علامت های خاصی اعم از ضعف شدید یا تب باشد، باید کارشناسان را در جریان قرار داده و از این طریق به متخصص داخلی اطلاع رسانی می شود تا در زمان لازم بتواند در منزل حضور یابد و درمان را با توجه به علائم بیمار در چند ساعت اخیر انجام دهد.

بی اشتهایی بیمار یا سردرد شدید نیز از علائم و نشانه های دیگری می باشند که برای اطلاع از وضعیت بیمار باید به کارشناسان اعلام شود تا در پرونده بیمار ثبت شده و تشخیص راحت تری صورت گیرد.

عفونت بیمار از موارد مهمی است که در این زمینه باید کارشناسانی که پاسخگوی تماس تلفنی افراد هستند، از این مورد اطلاع یابند و در صورتی که بیمار در ناحیه ای از بدن خود درد شدیدی را تجربه می کند که چند ساعتی ادامه می یابد

لازم است که به کارشناسان آگاهی داده شود که درد در چه ناحیه ای به وجود آمده و از چه ساعتی درد در بیمار تجربه شده است، با توجه به این موارد کارشناسان در مورد وضعیت سلامتی کلی بیمار اطلاعاتی به دست می آورند و اگر درد بیمار شدید باشد، یا علائم بیماری خاصی را تجربه کند، از این طریق متخصصان داخلی و کادر درمان را زودتر به منزل بیمار فرستاده تا درمان را شروع کرده و شرایط بیمار در مراحل بحرانی قرار نگیرد.

نکات مهم در زمینه دریافت ویزیت متخصص داخلی در منزل که باید مد نظر قرار بگیرد، کدام موارد می باشند؟

مراکزی که خدمات پزشکی در منزل را ارائه می دهند، باید از وزارت بهداشت مجوز رسمی را دریافت کرده و تنها از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنند تا خدمات در منزل به بهترین صورت انجام شود.

اعضای خانواده بیمار لازم است که برای درمان در تایم خاص و بررسی وضعیت بیمار اطلاع رسانی را انجام دهند و در صورت نیاز متخصص داخلی در سریع ترین زمان ممکن بتواند در منزل بیمار حضور یابد و درمان را در نظر گرفته و معاینه کامل را شروع کند.

خانواده فرد باید در ارتباط با محل درد بیمار به مرکز اطلاع دهند تا با توجه به نوع بیماری و تجربه درد، متخصص به منزل بیمار فرستاده شود، به طور مثال اگر درد بیمار در ناحیه شکم می باشد، اما علت اصلی درد مشخص نیست،

در این موارد متخصص داخلی به منزل مراجعه می کند و بیماری فرد را تشخیص می دهد و اگر به درمان نیاز مبرمی باشد، این کار توسط متخصص داخلی صورت می گیرد، اما اگر درمان به صورت تخصصی تر و از طریق پزشکان متخصص دیگر باید انجام شود، متخصص داخلی ارجاع بیمار به همکاران خود را در نظر می گیرد.

در هنگام برقراری تماس، اعضای خانواده می توانند از حاذق بودن پزشک متخصص داخلی و توانمندی در این زمینه آگاهی یابند.

اعضای خانواده بیمار بهتر است که در هنگام تماس در ارتباط با بیماری های زمینه ای اطلاعات لازم را به کارشناسان ارائه دهند و اگر بیماری مبتلا به فشار خون، نارسایی کلیه و … می باشد، یا در چند ماه اخیر عمل جراحی انجام داده است،

لازم است که این موارد به کارشناسان اطلاع رسان شون و مناسب تر این است که اگر خانم ها باردار هستند، به مراکز درمانی گفته شود تا درمان بهتری برای این افراد بهتر صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×