آلفا طب

پرستار مراقب بیمار

پرستار مراقب بیمار

پرستار مراقب بیمار به منظور مراقبت از بیماران با شرایط خاص یا بیمارانی که در شهرهای دور بستری می شوند، استخدام می شود. این پرستاران که همانند پرستاران عادی از علم و اطلاعات پزشکی کافی برخوردار هستند، توانایی مراقبت از بیمار به طور علمی و اصولی را دارند و به حفظ سلامت بیمار کمک می کنند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

اگر شما نیز قصد استخدام پرستار مراقب بیمار را دارید، اما با خدمات و وظایف این افراد آشنا نیستید شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم. در این مقاله در مورد پرستار مراقب بیمار، وظایف و ویژگی های یک پرستار مراقب بیمار خوب توضیحات کاملی را ارائه خواهیم کرد.

1.    پرستار کیست؟
2.    پرستار چه وظایفی دارد؟
3.    برای اشتغال به عنوان پرستار چه شخصیتی مناسب تر است؟
4.    یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد؟
5.    مراقبت بیمار در منزل بهتر است، یا بیمارستان؟
6.    دلایلی که باعث مراقبت از بیمار در بیمارستان می شوند، کدام موارد می باشند؟
7.    چرا در زمان بستری بیمار در بیمارستان، به همراه نیاز است؟
8.    برای همراهی با بیمار چه نکاتی کمک کننده است؟
9.    مراقبت از بیمار در منزل در چه شرایطی انجام می شود؟
10.    چند نوع پرستار مراقب بیمار وجود دارد؟
11.    به چه منظور افراد اقدام به استخدام پرستار مراقب بیمار می کنند؟
12.    پرستار مراقب بیمار کیست؟
13.    پرستار مراقب بیمار برای انجام کار خود به چه مهارت هایی نیاز دارد؟
14.    محاسبه هزینه پرستار مراقب بیمار به چه صورت است؟
15.    از چه طریقی می توان پرستار مراقب بیمار را پیدا کرد؟
16.    چه خدماتی توسط پرستار مراقب بیمار ارائه می شود؟
17.    در چه صورتی ضروری است که یک پرستار مراقب بیمار استخدام شود؟
18.    مزایای استخدام پرستار مراقب بیمار چیست؟
19.    وظایف مراقبتی پرستار مراقب بیمار چیست؟

پرستار کیست؟

هنگامی که فرد به بیماری مبتلا می شود، یا هر مشکل و تغییری در وضعیت بدن و سلامتی به وجود می آید که با استراحت و زمان برطرف نمی شود، اولین اقدام مراجعه به یک پزشک متخصص است.

بنا به نظر پزشک ممکن است، فرد نیاز به بستری در بیمارستان، یا مراقبت های اختصاصی در منزل داشته باشد.

در هر حالت به منظور رسیدگی بهتر بیمار نیاز به فردی است که مانند پزشک به مباحث علمی و نگه داری از بیمار آشنایی کامل داشته باشد.

 

پرستار

 

پرستاری بعد از پزشکی یکی از مشاغل درمانی مهم است. پرستاران را به نوعی می توان مکمل پزشک دانست. چون داده ها و دستورات دریافتی از پزشک توسط پرستار دریافت و اجرا می شوند. در لغت، پرستار به معنای غمخوار و فردی است که به پرستش دیگران می پردازد.

در زبان انگلیسی نیز پرستار از واژه نرس گرفته شده که معنی پرورش دادن و تغذیه دیگران را دارد. با توجه به این تعاریف، می توان پرستار را فردی دانست که به مراقبت ها و مواظبت از بیماران به صورت علمی و تخصصی می پردازد و در عین حال وضعیت بیمار را درک کرده و از نظر روانی نیز متناسب با وضعیت بیمار برخورد می کند

البته صرفا بیماران نیاز به پرستار ندارند، وگاهی اوقات افراد سالم، مانند سالمندان و کودکان نیز در زمان تنهایی به منظور مراقبت بیشتر ممکن است، پرستار داشته باشند.

پرستار باید در زمینه کاری خود تحصیلات داشته باشد. در واقع دوره های درمانی، تزریق، آشنایی با داروها و… را گذرانده باشد و با این مباحث آشنایی کامل داشته باشد.

انواع مختلف پرستار

در گذشته به هرکس که از یک بیمار مراقبت می کرد پرستار گفته می شد. هر چند امروزه شغل پرستار به طور کل دربردارنده همین موضوع است، اما این واژه صرفا به افرادی گفته می شود که در زمینه پرستاری تحصیلات عالیه داشته و با علم درمانی آشنایی داشته باشند.

از نظر دسته بندی کلی پرستار را می توان به دو دسته پرستار در منزل و پرستار بیمارستان تقسیم کرد.

پرستاران بیمارستان که کادر بیمارستان را تشکیل می دهند، بعد از جراحی یا هر موضوعی که فرد در بیمارستان بستری می شود، وظیفه مراقبت و نگه داری از بیمار را بر عهده دارند و پرستار منزل مشابه همین وظایف را در منزل بیمار انجام می دهد، اما از نظر گرایشات و نحوه فعالیت پرستاری را می توان به چندین دسته تقسیم کرد.

به عنوان مثال پرستار روان درمانی که صرفا در تیمارستان ها و بخش های روانی فعالیت کرده و به طور تخصصی با این بخش آشنایی دارد. پرستار مدرسه که معمولا در مدارس به منظور مراقبت بهداشتی از دانش آموزان فعالیت می کند.

پرستار قطار، کشتی و… که در سفرها برای مشکلات ناگهانی حضور دارد، و.، اما هدف کاری تمام این گروه ها یکسان است و درمان و بهبودی حال بیماران می باشد.

پرستار چه وظایفی دارد؟

همان طور که در تعریف پرستاری گفته شد، پرستاران بخشی از کادر درمانی هستند که وظیفه اجرای تجویز های پزشک را بر عهده دارند. بنا به وضعیت بیمار ممکن است، پزشک نوعی خاص از مراقبت را برای بیمار تجویز کند که اجرا و رسیدگی به آن به عهده پرستار است.

فعالیت های پرستاران

پرستاران فعالیت های گسترده ای دارند. هر زمینه ای که به مراقبت و نگه داری از افراد مربوط باشد، جزئ فعالیت های این گروه است، اما به طور کل این شغل را می توان در سه بخش پرستاری بهداشتی، درمانی و توان بخشی دسته بندی کرد.

تمام پرستاران بسته به سلیقه و توان در یکی از بخش های فعالیت پرستاری است که در مدارس، منازل، مراکز توان بخشی، درمانی و بهداشتی و… فعالیت می کنند.

خدمات پرستاران

پرستاران در سه بخش کلی فعالیت می کنند. بخش بهداشت، درمان و توان بخشی سه بخش کلی هستند که تمام پرستاران می توانند در یکی از سه بخش یا تمام آن ها فعالیت کنند.

پرستارانی که صرفا در یکی از این دسته ها فعال هستند، معمولا با وظایف آن دسته به طور ویژه و اختصاصی آشنایی دارند، در صورتی که پرستاران فعال در هر سه بخش بیشتر به طور عمومی فعالیت می کنند.

در بخش بهداشتی پرستاران بیشتر در مراکزی مانند مدارس، خانه های بهداشت و… که رسیدگی به بهداشت افراد در اولویت است و اقدام مراقبتی چندانی از بیمار ندارد، فعالیت می کنند.

در مقابل پرستاران بخش درمانی بیشتر در بیمارستان ها یا منازل به منظور مراقبت از بیماران و در ادامه کار درمان همراه با پزشک فعالیت می کنند.

در بخش توان بخشی نیز پرستاران به رسیدگی به وضعیت سالمندان یا افرادی که به دلیل تصادف و حوادث نیاز به تمرین برای توانایی بیشتر در انجام کارها دارند، فعالیت می کنند.

وظایف پرستاران

به طور کل، پرستاران باید در زمینه تشخیص بیماری اطلاعاتی داشته باشند، از طرفی با اقدامات درمانی مانند ارزش داروها نیز آشنایی کامل داشته باشند و توانایی برقراری ارتباط با بیمار و انجام روند درمانی بیمار را نیز داشته باشند، اما اصلی ترین وظیفه پرستار را می توان تکمیل و ادامه کار پزشک تعریف کرد.

به عنوان مثال بعد از یک عمل جراحی بیمار نیاز به اقداماتی مانند مصرف داروها، انجام تزریقات تجویزی، انجام آزمایشات و… دارد که این کارها معمولا توسط پرستار انجام می شود و شرح وضعیت آن توسط پرستار به پزشک منتقل می شود تا در صورت نیاز اقدام درمانی لازم انجام گیرد.

پرستاران نه تنها بعد از پزشک، بلکه پیش از پزشک نیز با اقداماتی مانند تزریق مسکن، انجام آزمایشات و بررسی های ساده و… بیمار را برای معاینه آماده می کنند.

برای اشتغال به عنوان پرستار چه شخصیتی مناسب تر است؟

برای فعالیت در هر شغلی تناسب شخصیتی با آن شغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص در کار پر زحمت پرستاری در صورتی که فرد روحیات مناسب و شخصیت هماهنگ با این کار را نداشته باشد، خیلی زود شکست خورده و از انجام کار خسته می شود.

گاهی پرستاران نیاز است، ساعت ها همراه بیمار باشند و حتی خواب شب نیز برای آن ها مقدور نیست، بنابراین تنها افرادی را می توان مناسب این حرفه دانست که شخصیت کاملا متناسب با آن داشته باشند.

شخصیت های منضبط

به عنوان یک پرستار، اشخاص منضبط بهتر عمل می کنند. بیمار بعد از یک جراحی، یا نیاز به بستری و استراحت در منزل یا بیمارستان نیاز به رسیدگی منظم دارد.

هر چه این رسیدگی حساب شده تر و مطابق برنامه پیش رود، روند درمانی بیمار سریع تر پیش می رود. شخصیت های منضبط برای انجام کار، به عنوان یک پرستار موفق تر از سایر شخصیت ها هستند.

این ویژگی از نظر نحوه برخورد و رسیدگی به بیمار بسیار حائز اهمیت است. انضباط همچنین به حضور درست و به موقع و موثر در محل کار نیز کمک می کند.

شخصیت های اجتماعی

فرقی نمی کند که پرستار در چه شاخه ای و در چه مرکزی فعالیت کند. به هر حال ممکن است، فردی که وظیفه مراقبت و نگه داری از وی را برعهده دارد، دارای شخصیت خاصی باشد.

به طور کلی شخصیت هر کدام از بیمارانی که پرستار وظیفه رسیدگی به آن ها را بر عهده دارد، با هم متفاوت است. شخصیت های اجتماعی که توانایی ارتباط خوب با دیگران را دارند، بیشتر از سایرین برای اشتغال به کار پرستاری مناسب هستند.

دیگران نیز به این تیپ شخصیتی از افراد بیشتر و راحت تر اعتماد کرده و مسائل خود را در میان می گذارند. به خصوص برای اشتغال به عنوان پرستار این ویژگی به جهت ارتباط موثر تر با بیمار از اهمیت زیادی برخوردار است.

شخصیت های پیشرفت گرا و کمال طلب

این دو ویژگی شخصیتی در کار پرستار می توانند تا حد زیادی موثر باشند. نه تنها در شغل پرستاری، بلکه در هر شغلی ویژگی پیشرفت گرا بودن مفید و پرفایده است.

پرستارانی که کمال گرا هستند و به پیشرفت علاقه دارند، نسبت به وضعیت بیماران توجه بیشتری داشته و رسیدگی به وضعیت بیمار به منظور درمان سریع تر را به طور دقیق انجام می دهند. به خصوص بعد از عمل های جراحی این تیپ شخصیتی به پرستار برای رسیدن هرچه سریع تر بیمار به بهبودی کمک زیادی می کند.

صبور

شخصیت های صبور از دیگر شخصیت های مناسب برای کار پرستاری هستند. با توجه به این که پرستاری شغلی تقریبا بیست و چهار ساعته است و گاهی اوقات پرستار مجبور است، یک روز کامل به مراقبت از بیمار بپردازد در صورت عدم برخورداری از صبر خیلی زود در شغل خود شکست می خورد.

شخصیت احساسی

شخصیت های احساسی در کار پرستاری معمولا موفق تر عمل می کنند. این شخصیت ها توانایی ارتباط بهتر با بیمار را داشته و بیشتر از سایر شخصیت ها می توانند بیمار را درک کنند.

بستری در بیمارستان یا منزل کار ساده ای نیست و بیمار ممکن است، در طول این بستری مشکلات مختلفی داشته باشد. به خصوص در زمینه کار با کودکان و سالمندان شخصیت های احساسی در پرستاری موفق تر عمل می کنند.

این گروه ها نیاز به مراقبت و همراهی احساسی بیشتر نسبت به سایر بیماران دارند، بنابراین پرستار در برخورد با این گروه ها باید منعطف تر عمل کند.

یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای موفقیت در کار پرستاری داشتن یک سری ویژگی های کمک کننده است. این ویژگی ها به انجام بهتر کار و همچنین سریع تر طی شدن روند بهبودی بیمار کمک می کند. آشنایی با این ویژگی ها همچنین به افرادی که تمایل دارند، به این شغل وارد شوند، کمک می کند که پیش زمینه بهتری از این کار به دست آورند.

علاقه مند به شغل خود

برای هر شغلی داشتن علاقه امری بسیار ضروری است. در مورد شغل پرستاری این علاقه اهمیت بیشتری دارد تا ساعات زیاد کار پرستاری و رسیدگی به بیماران متعدد را به بهترین شکل بگذارند.

پرستاران به خصوص در شیفت شب در صورتی که به شغل خود علاقه ای نداشته باشند، نمی توانند در آن موفقیتی کسب کنند. علاقه به شغل پرستاری همچنین در مورد بیماران شرایط خاص که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، بسیار کمک کننده است.

برقراری ارتباط با بیمار

ارتباط با بیمار و برقراری ارتباط موثر، نقش زیادی در موفقیت یک پرستار دارد. از جمله ویژگی های یک پرستار خوب می توان توانایی برقراری ارتباط با بیمار را دانست.

به خصوص این ویژگی در مورد کودکان که ارتباط برقرار کردن با آن ها سخت تر است و برای انجام اعمالی مانند تزریقات در صورت ترس کودک این کار با سختی انجام می شود، ویژگی برقراری ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

به خصوص در شهرهای بزرگ که بیماران با فرهنگ های مختلف به بیمارستان مراجعه می کنند، ارتباط با بیمار سخت تر می شود. به همین جهت داشتن این مهارت باعث موفقیت کاری می شود.

برقراری ارتباط خوب با سایر همکاران

پرستار علاوه بر ارتباط با بیماران باید توانایی ارتباط با سایر همکاران را نیز داشته باشد. این ویژگی یک از ملزومات کار پرستاران است. ارتباط با پزشک معالج بیمار، سایر پرستاران برای انتقال اطلاعات بیمار در زمان تحویل شیفت و سایر کادر درمانی اهمیت زیادی دارد

البته گاهی اوقات ارتباط با سایر همکاران مانند بهیاران، کمک پرستاران و… مهم تر از ارتباط با سایر همکاران است. توانایی برقراری ارتباط کمک می کند که وضعیت درمانی بیمار بهتر سپری شود.

مسئولیت پذیر

اصلی ترین کار هر پرستار انجام وظایفی است که از طرف پزشک، در مورد بیمار به وی محول می شود. از این رو پرستار باید مسئولیت پذیر باشد.

چه در محیط بیمارستان و چه خارج از این محیط، هرگاه بیماری نیاز به مراقبت توسط پرستار داشته باشد، این کار باید با رعایت کامل اصول و مراقبت ها انجام شود. در واقع پرستار نباید به صورت خودسرانه اقدام درمانی انجام دهد و حتما باید مطابق با دستورات پزشک اقدامات لازم را انجام رساند.

صبور

پرستار به عنوان مهم ترین ویژگی باید صبور باشد. طبیعی است که بیماران از حضور در بیمارستان رضایتی ندارند و ترجیح می دهند، هرچه زودتر مرخص شوند.

حتی در مورد بیماران بستری در منزل نیز ماندن در بستر بیماری امر ساده ای نیست و بیماران ترجیح می دهند، خیلی زود به شرایط عادی خود بازگردند. از این رو پرستار باید با صبر و حوصله با بیمار برخورد کند.

مراقبت بیمار در منزل بهتر است، یا بیمارستان؟

پاسخ به این سوال در درجه اول به نظر پزشک و وخامت اوضاع بیمار بستگی دارد. برای برخی از بیماران مراقبت در منزل می تواند کافی باشد، اما بعضی از بیماران حتما باید در بیمارستان بستری شوند. مهم ترین مسئله در نظر گرفتن ویژگی های بیمار است.

بررسی وضعیت بیمار

برای انتخاب این که بیمار بهتر است، در منزل بستری باشد، یا در بیمارستان اولین نکته، بررسی وضعیت بیمار است.

این کار توسط پزشک انجام می گیرد. برخی از بیماران نیازی به ماندن در بیمارستان ندارند و در صورتی که مراقبت ها در منزل به مقدار کافی انجام شود، می توانند روند بستری را در منزل بگذرانند.

معمولا پزشک با بررسی وضعیت بیمار این نکته که بیمار باید در بیمارستان بستری باشد، یا در منزل را تشخیص می دهد. گاهی اوقات بیمار می تواند با حضور یک پرستار روند درمانی را در منزل سپری کند.

شرایط بیمار

گاهی اوقات بستری در بیمارستان برای برخی از بیماران از نظرات زیادی دشوار است. به عنوان مثال کودکان در محیط بیمارستانی خیلی زود خسته شده و بهانه گیری می کنند.

در این شرایط با مشورت پزشک می توان بیمار را در منزل بستری کرد. برای مراقبت و بستری از بیماران کودک در منزل نیز استخدام یک پرستار برای رسیدگی به وضعیت بیمار امری ضروری است.

توجه به مراقبت ها و نیازهای درمانی

در انتخاب محل بستری بیمار، حتما باید به نیازهای درمانی توجه کرد. گاهی اوقات بیمار نیاز به تزریقات متعدد، نوار قلب، آزمایشات مختلف و… دارد که در صورت انجام این کارها در منزل هزینه بسیار بالا خواهد بود.

در این شرایط بستری بیمار در بیمارستان به دلیل برخورداری از تمام امکانات درمانی مناسب تر است و هزینه کمتری برای بیمار در بر دارد.

شرایط منزل و خانواده

در بعضی موارد، بیمار نیاز به استراحت مطلق دارد و برای انجام ساده ترین کارها نیز نیاز به همراه یک پرستار یا همراه دارد، در این شرایط در صورتی که از نظر محیط منزل، امکان استراحت برای بیمار وجود نداشته باشد، بستری در بیمارستان مناسب تر است.

همچنین در صورتی که از نظر خانوادگی بیمار بعد از حضور در منزل آرامش نداشته باشد، بهتر است تا طی شدن بخشی از روند بهبودی در بیمارستان بستری شود.

دلایلی که باعث مراقبت از بیمار در بیمارستان می شوند، کدام موارد می باشند؟

بیماری و به خصوص عمل جراحی یکی از اتفاقات پیش بینی نشده است. هر کدام از این مشکلات باعث به وجود آمدن تغییر در سلامتی فرد می شوند و به دلیل این که بیمار تا بهبودی کامل و بعد از گذراندن دوران نقاهت وضعیت ثابتی ندارد، مراقبت از بیمار اهمیت بیشتری پیدا می کند. این مراقبت به خصوص در بیمارستان به صورت تخصصی تر انجام می گیرد.

کنترل مرتب وضعیت

برخی از بیماران به این دلیل بستری می شوند که نیاز به کنترل مرتب وضعیت دارند. به عنوان مثال زنانی که نزدیک به زایمان آن هاست معمولا یک روز پیش از تاریخ زایمان در بیمارستان بستری می شوند.

به این دلیل که هر لحظه امکان به دنیا آمدن نوزاد وجود دارد و تا لحظه تولد، مادر باید به طور منظم تحت معاینه قرار گیرد.

همچنین بعد از عمل های جراحی در بعضی بیماران مشکلاتی مانند تغییر در فشار خون و ضربان قلب به وجود می آید که تا رسیدن بیمار به وضعیت عادی هر چند ساعت یک بار نیاز است که فشار بیمار چک شود و در صورت مشکل اقدامات لازم انجام شود.

از این رو در این گونه بیماران مراقبت در بیمارستان بسیار مفید تر از مراقبت بیمار در خانه است و رسیدگی به وضعیت بیمار بهتر و حرفه ای تر انجام می شود.

هزینه نگه داری در منزل

برخی بیماران به تصور این که رسیدگی در منزل هزینه کمتری برای آن ها در بردارد ترجیح می دهند، به جای بیمارستان در منزل بستری شوند، در حالی که گاهی اوقات این طور نیست.

به عنوان مثال برای بیماران قلبی در منزل باید دستگاه فشار خون، نوار قلب، دستگاه تنفس، لوله اتصال سرم، تخت مناسب، داروهایی که برای بستری در منزل مورد نیاز است، و… باید تهیه شوند که هزینه زیادی در بردارد. برای این دسته از بیماران که مراقبت از آن ها نیازمند تامین لوازم خاص است، بستری در بیمارستان تا حد زیادی مفیدتر است.

مراقبت های پزشکی خاص

مراقبت های پزشکی اصولی در هر بیماری می تواند به بهبود هرچه سریع تر بیمار کمک کند. همچنین در بعضی از بیماری ها، بیماران نیاز به مراقبت تخصصی دارند، البته ساده ترین مراقبت ها نیز گاهی اوقات برای تمام افراد میسر نیست.

مثلا بررسی فشار خون و تزریقات. در این شرایط بهتر است، بیمار به جای بستری در منزل در بیمارستان بستری شود تا این مسائل توسط کادر درمانی و پرستار و کمک پرستار انجام گیرد.

به عنوان مثال بیماری که نیاز به تزریقات مرتب داشته باشد، در صورت عدم آشنایی با این موضوع ناچار است، برای هر بار تزریق به درمانگاه یا بیمارستان مراجعه کند که برای خیلی از بیماران چندان ساده نیست.

چرا در زمان بستری بیمار در بیمارستان، به همراه نیاز است؟

تا این جا در مورد شغل پرستاری و اهمیت پرستاری از بیمار توضیحاتی ارائه شد، اما در زمان بستری در بیمارستان، بیمار نیاز به همراه دارد تا در بسیاری از موارد به وضعیت بیمار رسیدگی کند.

بیمار برای ماندن در بیمارستان نیاز به یک همراه دارد تا بخشی از مسئولیت های بیمار را به عهده گرفت و در روند درمانی از جهات مختلف کمک حال بیمار باشد.

ضعف و نیاز بیمار به مراقبت

معمولا پزشک زمانی بستری در بیمارستان را برای بیمار تجویز می کند که بیمار دارای شرایط خاص باشد، یا بعد از عمل های جراحی سخت نیاز به مراقبت های خاص داشته باشد. این بیماران معمولا ضعف و مشکلاتی دارند که گاهی اوقات قادر به انجام ساده ترین کارهای خود نیز نیستند.

از این رو وجود یک همراه در بیمارستان می تواند تا حد زیادی به بیمار کمک کند. به خصوص در شرایط ضعف که بیمار قادر به انجام کارهای شخصی خود نیز نیست، وجود یک همراه به منظور عهده دار شدن بخشی از وظایف بیمار بسیار کمک کننده است.

درگیری کادر درمان

کادر درمانی بیمارستان به خصوص در شرایط خاص مانند زلزله، سیل و بیماری های همه گیر وقتی برای رسیدگی شخصی به بیماران را ندارند. به همین جهت نیاز است که برای رسیدگی به وضعیت بیمار به طور دقیق تر و مطلع کردن پزشک در زمان مشکلات وجود یک همراه ضروری است.

در این شرایط همراه می تواند وضعیت بیمار را بررسی کرده و در زمان درد یا اتمام سرم پرستار را برای رسیدگی به بیمار مطلع کند.

همراهی با پرستاران

تعداد بیماران بستری در بیمارستان کم نیست. به همین جهت پرستاران و کادر درمان زمانی برای رسیدگی به هر بیمار به صورت شخصی ندارند.

در این شرایط همراه می تواند برای کمک و ارتباط با پرستاران در کنار بیمار حضور داشته باشد. گاهی اوقات پزشک یا پرستار برای انجام درمان نیاز به داروی خاص، یا وسیله به خصوصی دارند که در بیمارستان موجود نیست و باید از داروخانه یا خارج از بیمارستان تهیه شود.

در این شرایط معمولا این کار وظیفه همراه بیمار است که بعد از دریافت نسخه درخواست پزشک و پرستار را به انجام رساند. همچنین در زمان ترخیص بیمار رسیدگی به کارهای مورد نیاز به دلیل ضعف بیمار وظیفه همراه بیمار می باشد.

برای همراهی با بیمار چه نکاتی کمک کننده است؟

همراه بیمار در بیمارستان نیاز دارد تا برخی نکات را اطلاع داشته باشد که در صورت بروز مشکل با توجه به آن ها اقدامات لازم را انجام دهد. این نکات همچنین به حضور مفیدتر همراه و همکاری بیشتر با کادر بیمارستان نیز کمک می کنند.

اطلاع از وضعیت دارویی بیمار

در درجه اول همراه بیمار باید وضعیت داروهای بیمار را به طور کامل بداند. این که هر دارو در چه ساعتی و با چه شرایطی باید مصرف شود، بسیار ضروری است تا بیشترین تاثیر از دارو گرفته شود.

به عنوان مثال برخی از بیماران نیاز به خوردن داروها به صورت ناشتا دارند، یا برخی از داروها نیاز به خوردن آب زیاد دارند. اطلاع از این مسائل به همراه کمک می کند که هر دارو را مطابق با شرایط برای بیمار آماده کند.

اطلاع از رژیم غذایی بیمار

برخی از بیماران رژیم غذایی خاصی دارند که توسط پزشک مشخص می شود. به عنوان مثال بیمارانی که عمل های معده انجام می دهند، در روزهای ابتدایی بعد از عمل نیاز به استفاده از مایعات یا غذاهای نرم و پوره دارند.

همچنین برخی بیماران مانند بیمارانی که جراحی صفرا انجام می دهند، در رژیم غذایی اولیه خود باید از غذاهای سبک و کم چربی استفاده کنند. اطلاع از رژیم غذایی به همراه کمک می کند که در صورت گرسنگی بیمار، غذایی را که برای بیمار مشکل ساز نیست، به بیمار بدهد.

انجام ندادن هیچ اقدام خودسرانه

در برخورد با بیمار، به هیچ وجه نباید به طور خودسرانه اقدامی انجام داد. به عنوان مثال در بیمارانی که جراحی استخوانی داشته اند نباید بیمار را به صورت خودسرانه جا به جا کرد، یا در صورتی که بیمار با یک دارو دچار حالت تهوع شد نباید به صورت خودسرانه دارو را قطع کرد یا روند مصرف دارو را تغییر داد. همراه بیمار رسیدگی را باید مطابق با دستورات پزشک انجام دهد.

مطلع کردن پزشک و پرستار به موقع

از دیگر نکات مهم در همراهی بیمار، ارتباط به موقع با پزشک و پرستار است. به عبارت دیگر با بروز اولین مشکل همراه باید پرستار را مطلع کند.

یا در صورت نیاز به جا به جایی بیمار این کار باید با کمک، پرستاران یا کمک پرستاران انجام شود تا مشکلی برای بیمار به وجود نیاید.

در زمان اتمام سرم همراه باید پرستار را برای کشیدن و خارج کردن سرم مطلع کند و بدون هماهنگی اقدام به تغییر وضیعت بیمار نکند.

مراقبت از بیمار در منزل در چه شرایطی انجام می شود؟

دغدغه اصلی در برخورد با بیماری، مراقبت از بیمار به منظور درمان سریع تر بیماران است. وظیفه اصلی کادر درمان، در هر بخش و با هر سمتی ارائه بهترین و سریع ترین خدمات برای درمان بیماران است.

طولانی شدن بستری در بیمارستان

گاهی اوقات طولانی شدن بستری بیمار در بیمارستان باعث خستگی و کسالت بیشتر بیمار می شود. این طولانی شدن در برخی موارد باعث می شود که بیمار به جای بهبودی دچار مشکلات زیادی دیگری شود.

به همین جهت پزشک در این شرایط بستری در منزل را برای بیمار توصیه می کند. طولانی شدن بستری بیمار باعث هزینه های بالاتر نیز می شود، به همین جهت بستری از بیمار در منزل مناسب تر است.

تمرکز بیشتر بر وضعیت بیمار

طبیعی است که در بیمارستان ها تعداد بیماران بیشتر است. این امر باعث می شود که رسیدگی به تمام بیماران کار ساده ای نباشد.

در این شرایط به دلیل تمرکز بیشتر بر وضعیت بیمارانی که نیاز به رسیدگی و مراقبت بیشتر دارند، پزشک بستری بیمار در منزل را توصیه می کند.

در منزل خانواده بیمار می توانند به طور اختصاصی به وضعیت بیمار رسیدگی کنند و اقدامات لازم را به موقع برای بیمار انجام دهند.

مراقبت بهتر از بیمار

در منزل بهتر از بیمارستان می توان به وضعیت بیمار رسیدگی کرد. مراقبت از منزل می تواند با توجه و دقت بالاتری انجام شود و برخی کارها مثل رسیدگی به بیمارانی که دچار ضایعات مفصلی شده اند، بهتر انجام شود.

شرایط روحی بیمار

شرایط روحی برای برخی بیماران به گونه ای است که بستری در بیمارستان ممکن است، باعث مشکلاتی مانند افسردگی و… شود. این مسائل باعث می شود، بستری بیمار در منزل مفیدتر از بستری در بیمارستان باشد. به خصوص در مورد کودکان و سالمندان شرایط روحی بیمار در منزل بسیار بهتر از بیمارستان است.

چند نوع پرستار مراقب بیمار وجود دارد؟

به طور کلی پرستار مراقبت بیمار سه دسته مختلف دارد. هر کدام از این دسته بندی ها وظایف خاصی دارند و مسئولیت ها و خدمات انجام شده توسط آن ها شرایط به خصوصی دارد.

نوع اول پرستار مراقب بیمار

نوع اول پرستار مراقبت بیمار، وظایف و مراقبت های ساده از بیماران را انجام می دهد. در نوع اول معمولا رسیدگی به امور شخصی بیماران مانند نظافت، استحمام نمودن، یاری نمودن به بیمار در لباس پوشیدن، استفاده از سرویس بهداشتی و… توسط پرستار مراقب بیمار انجام می شود.

این وظایف، وظایفی است که هر پرستاری قادر به انجام آن است، با این حال انجام آن نیاز به تجربه و توانایی برقراری ارتباط خوب با بیمار دارد. پرستار مراقب بیمار نیاز است که با انواع مختلف اخلاق و رفتار بیماران هماهنگی داشته باشند.

نوع دوم

در نوع دوم، پرستار مراقب بیمار مراقبت از بیماران با شرایط روحی خاص را انجام می دهد. این دسته از بیماران به دلایل مختلف مانند مشکلات جسمی ناشی از تصادف و ضایعات نخاعی نیاز به حضور یک پرستار برای کمک در انجام کارهای شخصی و روزمره دارند.

این دسته از بیماران نیاز دارند که پرستار مراقب بیمار توانایی های زیادی داشته باشد. پرستار مناسب این نوع، باید صبور، مسئولیت پذیر، آگاه و آشنا با اقدامات پزشکی باشد که روند بهبودی آن ها با سرعت بیشتری انجام شود و اقدامات پزشکی در آن ها به موقع و به درستی انجام گیرد.

نوع سوم

گاهی اوقات پرستار مراقب بیمار در سفر با بیمار همراهی می کند. به عنوان مثال هنگامی که بیمار نیاز است، از یک شهر به شهر دیگر منتقل شود، برای جلوگیری از مشکلات مختلف در طول سفر نیاز به همراهی پرستار دارد. پرستار مراقب بیمار برای جابجایی و رسیدگی دارویی و غذایی به بیمار در طول سفر حضور دارد.

به چه منظور افراد اقدام به استخدام پرستار مراقب بیمار می کنند؟

استخدام پرستار مراقب بیمار، به دلایل مختلفی انجام می گیرد. پرستار مراقب بیمار جایگزین همراه بیمار و پرستاری می شود که وظیفه مراقبت از بیماران را انجام دهد.
نداشتن همراه با تجربه

اولین مسئله ای که نیاز است، به خاطر آن به جای همراه از پرستار مراقب بیمار استفاده شود، نبود همراه با تجربه است. همراه بیمار باید تجربه کافی در مورد مراقبت از بیمار و رسیدگی به وضعیت بیمار داشته باشد که در شرایط نبود چنین شخصی بهتر است، از پرستار مراقب بیمار استفاده شود که با مسائل علمی و پزشکی مراقبت از بیمار آشنایی کامل داشته باشد.

بیماری های خاص

در مورد بیماری های خاص مراقبت باید به شکل خاصی انجام شود. به عنوان مثال بیمارانی که جراحی های استخوانی انجام میدهند برای حرکت و جابجایی نیاز به احتیاط بیشتر دارند که در این شرایط استخدام پرستار مراقب بیمار به دلیل آشنایی با چنین بیماری هایی می تواند مفیدتر باشد

همچنین در بیماری های قلبی که رژیم غذایی بیمار باید خاص باشد، یک پرستار مراقب بیمار می‌تواند مفیدتر از همراه عمل کند.

نبود فامیل نزدیک و همراه صمیمی

برخی از بیماران فامیل نزدیک یا دوست صمیمی برای مراقبت و همراهی در بیمارستان ندارند. همچنین شرایط بیماری آنها به گونه‌ای است که به دلایلی مانند شرمندگی یا خجالت نمی توانند از آشنایان خود برای همراهی در بیمارستان درخواست کند به همین دلیل استخدام پرستار مراقب بیمار در این شرایط مناسب تر است.

احتمال آسیب دیدن به همراه

گاهی اوقات شرایط بیماری به گونه ای است که ممکن است، بیماری او واگیردار باشد، در این شرایط یک همراه معمولی آسیب پذیر است و احتمال دریافت بیماری دارد. به همین منظور استخدام مراقب و پرستار برای بیمار به جهت مراقبت کم خطر و آسیب کمتر بسیار مفید است.

بستری شدن بیمار در شهر غریبه

به دلایل مختلفی ممکن است، بیمار در یک شهر غریبه بستری شود. به عنوان مثال ممکن است، فرد در یک شهر تصادف کند و در همان شهر بستری شود.

در این شرایط بیمار نمی تواند همراهی داشته باشد، به همین دلیل می تواند با استخدام پرستار و مراقب بیمار در روند همراهی خود کمک کند.

پرستار مراقب بیمار کیست؟

در بخش قبل گفته شد که بیماران گاهی اوقات به دلایل مختلف نمی توانند از همراه برای خود استفاده کنند، اما بستری بیمار در بیمارستان بدون حضور همراه به خصوص زمانی که بیمار نیاز به حضور طولانی مدت در بیمارستان دارد، کار ساده ای نیست.

با توجه به نقش همراه در بیمارستان از نظر روانی و کمکی که به کادر درمان دارد، وجود یک همراه برای بیمارانی که بیش از بیست و چهار ساعت در بیمارستان بستری می شوند، بسیار ضروری است که بخشی از وظایف پرستاران مانند مشاهده وضعیت و مواظبت از بیمار را انجام دهد.

در صورتی که این همراه یک شخص حرفه ای و دانش آموخته پرستاری باشد، مراقبت مفیدتر خواهد بود و حتی روند درمانی بیمار سریع تر طی می شود.

پرستار مراقب بیمار، فردی است که در زمینه پرستاری دارای تحصیلات است. تفاوت اصلی پرستار مراقب بیمار با پرستاران حاضر در بیمارستان نوع کار آن هاست. پرستاران بیمارستان باید به تمام بیماران بستری در یک بخش رسیدگی کنند،

در صورتی که پرستار مراقب بیمار تنها به بیماری که برای مراقبت از وی استخدام شده است، رسیدگی می کند، البته محل کار پرستار مراقب بیمار صرفا بیمارستان نیست. گاهی اوقات برای بستری بیماران در منزل و انجام بهتر خدمات درمانی این گونه بیماران از پرستار مراقب بیمار استفاده می شود.

همچنین گاهی اوقات به دلایل مختلف بیمار نیاز به جا به جایی از یک شهر به شهر دیگر دارد که در این شرایط نیز پرستار مراقب بیمار می تواند در سفر همراه بیمار باشد تا در صورت بروز هر مشکل اقدام درمانی لازم را انجام دهد.

پرستار مراقب بیمار برای انجام کار خود به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

همانند پرستاران معمولی، پرستار مراقب بیمار نیز برای انجام هر چه بهتر وظایف خود به برخی مهارت ها نیاز دارد. این مهارت ها علاوه بر انجام وظیفه بهتر پرستار مراقب بیمار به بهبودی سریع تر بیمار نیز کمک می کند. در ادامه در مورد مهارت هایی که پرستار مراقب بیمار نیاز دارد، توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

برقراری ارتباط

اولین مهارت پرستار مراقب بیمار مانند سایر پرستاران مهارت برقراری ارتباط است. از دو جنبه این مهارت حائز اهمیت است.

در درجه اول با برخورداری از مهارت برقراری ارتباط پرستار مراقب بیمار می تواند بهترین ارتباط را با بیمار خود برقرار کرده و مراقبت و رسیدگی از بیمار را با بهترین شرایط انجام دهد و از طرف دیگر این مهارت به برقراری ارتباط بهتر با خانواده بیمار نیز کمک می کند.

معمولا پرستار مراقب بیمار از طرف خانواده بیمار استخدام می شود و توقع دارند، پرستار مراقب بیمار هر تغییری در وضعیت بیمار را به اطلاع آن ها برساند که این ویژگی تا حد زیادی به این موضوع کمک می کنند.

صبر و حوصله و توانایی شب زنده داری

در بعضی بیماران پرستار مراقب بیمار تنها برای مراقبت از بیمار در شب استخدام می شود. در واقع به دلایل مختلف مانند نبود شخص مناسب در خانواده برای مراقبت از بیمار در شب یا رسیدگی بهتر به وضعیت بیمار نیاز به استخدام یک پرستار تنها برای این زمان است.

در این شرایط داشتن مهارت شب زنده داری و کیفیت خوب کار در شب برای پرستار مراقب بیمار امری ضروری است. در کنار این مهارت پرستار مراقب بیمار باید مانند سایر پرستاران صبر و حوصله کافی برای رسیدگی به بیمار داشته باشد.

دانش کافی

هر چند پرستارانی که به طور خصوصی برای بیماران استخدام می شوند، جزء کادر درمانی نیستند، اما باید مطابق با سایر پرستار ها علم و دانش این کار را داشته باشند. برخورداری از دانش پرستاری کمک می کند تا وضعیت های مختلف بیمار را بستری کرده و در زمان لزوم اقدام مناسب را انجام دهد.

آشنایی با شرایط رسیدگی بیماری های مختلف

بیماری های مختلفی وجود دارد که ممکن است، برای کنترل آن ها نیاز به پرستار مراقب بیمار باشد. به همین دلیل پرستارانی که وظیفه مراقبت از بیمار به طور اختصاصی را عهده دار می شوند، باید با انواع مختلفی از بیماری ها آشنایی داشته باشند و شرایط رسیدگی به هر بیماری را نیز به طور کامل بدانند تا در زمان لزوم اقدام درست و به موقع انجام شود.

اخلاق خوب

در نهایت یک پرستار مراقب بیمار خوب باید اخلاق خوبی داشته باشد. با توجه به این که بیمار ممکن است، به دلیل بیماری و مشکلات خود خلق و خوی متفاوتی داشته باشد، یا در کودکان بیماری باعث بهانه گیری آن ها شود، در صورتی که پرستار مراقب بیمار از اخلاق خوبی برخوردار نباشد در برخورد با بیمار موفق عمل نخواهد کرد.

محاسبه هزینه پرستار مراقب بیمار به چه صورت است؟

در تعیین هزینه استخدام پرستار مراقب بیمار برخی عوامل تاثیرگذار هستند که با آشنایی و در نظر گرفتن آن ها می توان در استخدام پرستار مراقب بیمار دقت بیشتری به عمل آورد.

توجه به نوع بیماری

اولین عامل موثر در تعیین هزینه پرستار مراقب بیمار، توجه به نوع بیماری است. در واقع هر بیمار، با توجه به نوع بیماری خود مشکلات مختلفی داشته و نیازهای متفاوتی دارد که این نیازها تعیین کننده وظایف پرستار مراقب بیمار است، بنابراین نوع بیماری می تواند در تعیین هزینه استخدام پرستار مراقب بیمار می تواند اولین عامل موثر باشد.

تفاوت پرستار شب و روز

در هزینه استخدام پرستار مراقب بیمار، پرستار شب با روز تفاوت زیادی دارد. در بیشتر مواقع پرستارانی که برای شیفت شب استخدام می شوند، هزینه بیشتری نسبت به پرستاران روز دریافت می کنند.

دلیل این مسئله همراهی دیگر همراهان بیمار و وضعیت بهتر خود بیمار در روز است. به علاوه پرستاران و سایر کادر درمان معمولا در روز تعداد بیشتری دارند و در صورت بروز مشکل پرستار مراقب بیمار می تواند از آن ها کمک بگیرد در صورتی که در شب استفاده از این امکان کمتر است.

خدمات انجام گرفته توسط پرستار مراقب بیمار

هر چقدر خدمات انجام گرفته توسط پرستار مراقب بیمار بیشتر باشد، هزینه بیشتری نیز دریافت می کند. برخی از بیماران توانایی انجام کارهای شخصی خود را دارند، اما شرایط برخی بیماران به گونه ای است که امکان انجام شخصی ترین کارها را نیز ندارند.

نیاز این دسته از بیماران به حضور و ارائه خدمات پرستار مراقب بیمار بیشتر است. به همین جهت هزینه دریافتی در این شرایط بیشتر از زمانی است که بیمار توانایی انجام برخی کارهای خود را داشته باشد.

به علاوه در برخی از بیماری ها، پرستار مراقب بیمار تنها برای مراقبت استخدام می شود، در حالیکه در برخی بیماری ها، پرستار مراقب بیمار باید علاوه بر مراقبت کارهایی مانند تزریقات و… را نیز انجام دهد که در هزینه نهایی موثر است.

تخصص پرستار مراقب بیمار

هر چقدر پرستار مراقب بیمار تخصص و دانش بیشتری داشته باشد، هزینه نهایی دریافتی بیشتر می شود. در واقع بعضی بیماری ها به گونه ای است که نیاز به پرستار مراقب بیمار کارشناسی ارشد و… دارند که در این شرایط هزینه استخدام متفاوت با حالت عادی خواهد بود.

از چه طریقی می توان پرستار مراقب بیمار را پیدا کرد؟

برای پیدا کردن پرستار مراقب بیمار روش های مختلفی وجود دارد. این روش ها در پیدا کردن بهترین پرستار مراقب بیمار موثر هستند. در ادامه برخی از روش های موثر و مناسب برای پیدا کردن پرستار مراقب بیمار را توضیح خواهیم داد.

سرچ در اینترنت

اولین راه برای پیدا کردن پرستار مراقب بیمار سرچ در اینترنت است. بیشتر مراکزی که از طریق آن ها می توان اقدام به استخدام پرستار مراقب بیمار کرد دارای سایت هستند.

در قدم اول می توان با مراجعه به سایت این مراکز و جستجو در خدمات مختلف آن ها، با مرکز آشنایی پیدا کرد و سپس پرستار مراقب بیمار که بیشترین تناسب با وضعیت بیمار را داشته باشد را استخدام کرد.

سوال از اطرافیان

بسیاری اوقات می توان برای استخدام پرستار مراقب بیمار، از اطرافیانی که پیش از این اقدام به این کار کرده اند، پرسش کرد. این پرس و جو می تواند از طریق پرسش از اطرافیان یا بیماران دیگر حاضر در بیمارستان انجام شود.

معمولا در بیمارستان ها می توان اشخاصی را پیدا کرد که پرستار مراقب بیمار استخدام کرده و با مراکز استخدام بهترین پرستاران آشنایی داشت.

مراجعه حضوری به مراکز خدمات پزشکی

در نهایت می توان به طور حضوری به مراکز خدمات پزشکی مراجعه کرد. این مراکز خدمات مختلفی نظیر استخدام پرستار مراقب بیمار، پرستار و پزشک منزل، پرستار همراه بیمار در بیمارستان و… را ارائه می کنند که از طریق آن ها می توان اقدام به استخدام پرستار مراقب بیمار کرد.

چه خدماتی توسط پرستار مراقب بیمار ارائه می شود؟

پرستار مراقب بیمار خدمات مختلفی دارد و در بخش های مختلفی استخدام می شود. در این بخش به توضیح برخی از خدمات ارائه شده توسط پرستار مراقب بیمار خواهیم پرداخت. خدمات گفته شده عمده ترین فعالیت هایی هستند که توسط تمام پرستاران مراقب بیمار انجام می پذیرند.

تزریقات

اولین خدماتی که توسط هر پرستار مراقب بیمار قابل انجام است، تزریقات است. به طور کلی بیمارانی که بعد از جراحی نیاز به بستری شدن دارند، یا هر بیماری که نیاز به مراقبت خاص دارد، در درجه اول برخی از داروها را به صورت تزریقی نیاز دارد.

پرستار مراقب بیمار باید با تزریقات آشنایی کامل داشته باشد. این تزریقات شامل سرم، آمپول و… می شود.

مراقبت از بیمار

پرستار مراقب بیمار، گاهی اوقات صرفا به مراقبت از بیمار می پردازد. به عبارت دیگر برخی از بیماران تنها نیاز به مراقبت دارند تا در صورت بروز مشکل به پزشک گزارش شود و درمان خاصی نیاز ندارند.

به عنوان مثال بیمارانی که به دلیل ضعف در منزل یا بیمارستان بستری می شوند، در بیشتر موارد تنها نیاز به یک پرستار برای بررسی وضعیت خود مانند فشار خون و… دارند.

رسیدگی به بیمار

در نهایت رسیدگی به بیمار از دیگر خدمات پرستار مراقب بیمار است. رسیدگی به معنی ارائه به موقع داروها، غذا، توجه به رژیم غذایی، کمک به امور شخصی بیمار به طور کامل و… است، به عنوان مثال در مورد بیمارانی که نیاز به تعویض سوند یا استفاده از لگن دارند، در صورت لزوم پرستار این خدمات را ارائه می کند.

گاهی اوقات پرستار مراقب بیمار به این منظور استخدام می شود که در این شرایط باید علاوه بر آشنایی با خدمات درمانی مختلف، با رسیدگی و همراهی با بیمار نیز آشنایی کامل داشته باشد.

مراقبت روحی و روانی

برخی از بیماران نه تنها به دلایل جسمی و مراقبتهای درمانی، بلکه به دلیل روحی نیاز به همراه دارند، دیگر خدمتی که پرستار مراقب بیمار ارائه می کند حضور در ساعات مشخص و هماهنگ شده در کنار بیمار به منظور روحیه بخشی و مواظبت همه‌جانبه از بیمار است.

در چه صورتی ضروری است که یک پرستار مراقب بیمار استخدام شود؟

شلوغی بیمارستان ها و تعداد زیاد بیماران باعث می شود که کادر درمانی توانایی رسیدن به هر بیمار به طور اختصاصی و 24 ساعته را نداشته باشند.

همچنین گاهی اوقات شرایط بیمار به گونه ای است که رسیدگی باید با دقت بیشتری انجام گیرد. در این وضعیت معمولا استخدام یک پرستار مراقب بیمار تا حد زیادی کمک کننده است.

به علاوه در بیماران با بیماری های خاص، همراهان عادی و اعضای خانواده به دلیل عدم آگاهی ممکن است، باعث آسیب بیشتر بیمار شوند، بنابراین در این وضعیت نیز استخدام پرستار مراقب بیمار ضروری تر است.

به علاوه نبود شخص مناسب همراهی یا مراقبت از بیمار می تواند از دیگر دلایل ضروری برای استخدام پرستار مراقب بیمار باشد.

به عنوان مثال بیماران مرد ممکن است، با پرستاران همجنس خود راحت باشند، یا اشتغال اعضای خانواده ممکن است، باعث شود، امکان حضور و مراقبت دائمی از بیمار را نداشته باشند که در این شرایط استخدام پرستار مراقب بیمار کمک کننده است.

مزایای استخدام پرستار مراقب بیمار چیست؟

مزایای زیادی در استفاده از پرستار مراقب بیمار وجود دارد. با آشنایی با این مزیت ها می توان با اطمینان خاطر بیشتری مراقبت از بیمار را به عهده پرستار مراقب بیمار گذاشت.

رسیدگی حرفه ای تر به بیمار

اولین مزیت استخدام پرستار مراقب بیمار، رسیدگی حرفه ای تر به بیمار است. یک پرستار مراقب بیمار با علم پزشکی و پرستاری، داروشناسی و… آشنایی کامل دارد و همچنین شرایط نگه داری از بیماران با بیماری های مختلف را می شناسد، از این رو می تواند بهترین خدمات را به بیمار ارائه کند.

حضور شبانه روزی

پرستار مراقب بیمار همچنین می تواند به صورت شبانه روزی مراقب بیمار باشد، در حالیکه همراهان معمولی ممکن است، به دلیل نداشتن توانایی، نتوانند این کار را انجام دهند.

اقدام به موقع

در صورت بروز هر مشکل در وضعیت بیمار یک پرستار مراقب بیمار می تواند به موقع و به بهترین شکل اقدام کند. این اقدام می تواند شامل انجام خدمات پزشکی و… باشد که توسط همراهان عادی امکان پذیر نیست.

وظایف مراقبتی پرستار مراقب بیمار چیست؟

اولین وظیفه مراقبتی پرستار مراقبت بیمار، تزریق داروها و مایعات مختلف به بیمار است. این تزریق به هر صورتی که باشد، وریدی، عضلانی یا سرم از عهده پرستار مراقب بیمار بر می آید.

دیگر وظیفه مراقبتی این پرستاران گرفتن نمونه از بیمار در صورت لزوم است، گرفتن نمونه هایی مانند خون توسط پرستار طبق نظر پزشک قابل انجام است.

پرستار مراقب بیمار، همچنین موظف است که به عکس العمل بیمار نسبت به داروی مصرف دقت کند و در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات اولیه را انجام داده یا پزشک را مطلع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×