آلفا طب

پرستار خصوصی در منزل

امروز با موضوع پرستار خصوصی در منزل در خدمت شما هستیم.

گاهی اوقات بستری بیمار در بیمارستان امکان پذیر نیست، در این شرایط استخدام یک پرستار خصوصی در منزل می تواند به بهبود وضعیت بیمار و اطمینان از سلامت وی کمک کند.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

به دلایل مختلف ممکن است بیمار امکان حضور در بیمارستان برای بستری و سپری کردن دوره نقاهت را نداشته باشد، به عنوان مثال برای کودکان یا سالمندان بعد از عمل های جراحی حضور در بیمارستان دشوار است و بهتر است که باقی دوره درمان خود را در منزل سپری کنند.

این گروه و سایر گروه های حساس که به هر دلیل نیاز به خدمات درمانی دارند می توانند به منظور استفاده بهتر و تخصصی از خدمات پزشکی، درمانی از خدمات پرستار خصوصی در منزل استفاده کنند.

پرستار خصوصی در منزل، خدمات مختلفی ارائه می کند و استفاده از آن مزایای مختلفی دارد. این امکان به خصوص برای افرادی که شخص بیمار در منزل داشته و به هر دلیل فرصنی برای نگه داری از وی ندارند بسیار مناسب است.

اگر قصد استخدام یک پرستار خصوصی در منزل را دارید و به طور کامل با وظایف و خدماتی که توسط این افراد ارائه می شود آشنایی ندارید با شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه باشید.
1.    به چه کسی پرستار گفته می شود؟
2.    وظایف پرستاران چیست؟
3.    پرستاری چند نوع دارد؟
4.    ورود به رشته پرستاری از چه طریق امکان پذیر است؟
5.    چه افراد با چه شخصیت هایی برای پرستاری مناسب تر می باشند؟
6.    ویژگی های یک پرستار خوب چیست؟
7.    پرستار خصوصی در منزل کیست؟
8.    نکات اولیه که یک پرستار باید از آن آگاه باشد چیست؟
9.    خدماتی که توسط پرستار خصوصی در منزل ارائه می شوند شامل چه مواردی است؟
10.    چه زمانی استخدام پرستار خصوصی در منزل ضروری تر است؟
11.    مزایای پرستار خصوصی در منزل نسبت به سایر پرستاری ها چیست؟
12.    مهارت های مورد نیاز پرستار خصوصی در منزل چیست؟
13.    خدمات پزشکی در منزل چیست و جز پرستاری چه مواردی را شامل می شود؟
14.    استفاده از پرستار خصوصی در منزل و سایر خدمات پزشکی برای چه افرادی مناسب است؟
15.    مزایای پرستار خصوصی در منزل چیست؟
16.    هزینه های پرستار خصوصی در منزل به چه صورت محاسبه می شود؟
17.    در صورت بروز مشکل خاص در زمینه سلامت بیمار پرستار خصوصی در منزل چه وظیفه ای دارد؟
18.    مراقبت ها و وظایف پرستار خصوصی در منزل نسبت به یک بیمار قلبی به چه صورت است؟
19.    پرستار خصوصی در منزل نسبت به بیمار دچار شکستگی چه وظایفی دارد؟
20.    مشکلات بیمار دچار سکته مغزی در پرستار خصوصی در منزل چیست؟
21.    در نگه داری از سالمندان یک پرستار خصوصی در منزل چه تدابیر و وظایفی دارد؟
22.    آیا پرستار خصوصی در منزل می تواند در زمینه توان بخشی نیز فعالیت کند؟
23.    فوریت های پزشکی که یک پرستار خصوصی در منزل باید از آن ها مطلع باشد چیست؟

به چه کسی پرستار گفته می شود؟

از گذشته های دور پرستار به افرادی گفته می شد که به پرستاری از بیماران مشغول بودند. برخلاف تصور عموم که پرستار تنها در زمان ابتلا به بیماری و جهت ارائه خدمات درمانی مورد نیاز است امروزه شغل پرستاری طیف گسترده تری داشته و پرستاران به منظور مراقبت از سالمندان، کودکان و … مشغول به فعالیت می باشند.

با این حال کماکان اولین زمان نیاز به پرستاری وقتی است که فرد به بیماری مبتلا شده و پزشک به دلیل شرایط خاص بیمار رسیدگی بیشتر را توصیه کرده است.

تعریف پرستاری

خدمات درمانی انواع مختلفی دارند و توسط اشخاص مختلفی که در این زمینه تحصیل و تجربه دارند ارائه می شوند. بیشتر خدمات درمانی توسط پزشکان ارائه می شود اما برای تکمیل درمان و تسریع در روند بهبودی پرستاران اصلی ترین نقش را دارند.

در واقع پرستاری را می توان بخش مهم و مکملی از کار پزشکی دانست. پرستاران علاوه بر علم و اطلاعاتی که از طریق تحصیل و تجربه کسب کرده اند، در زمینه دریافت و اجرای اطلاعاتی که در زمینه وضعیت یک بیمار از پزشک ارائه می شود نیز فعالیت می کنند.

پرستاری در لغت

واژه پرستاری در تمام زبان ها به یک معنی تعریف می شود. در انگلیسی به پرستار نرس گفته می شود، در فارسی با عنوان پرستار و در هر زبانی پرستار به معنی پرورش دادن است.

در واقع پرستار با توجه به این تعریف در زمینه پرورش بهبودی بیمار و رسیدگی به وی فعالیت می کند. به تعریف علمی تر، پرستاری مراقبت از بیماران یا افراد با شرایط خاص است که نیاز به رسیدگی بیشتر و ویژه تر دارند.

افرادی که نیاز به پرستاری دارند معمولا در یکی از بخش های زندگی دچار ناتوانی می باشند. به عنوان مثال توانایی حرکت نداشته یا توانایی انجام کارهای شخصی خود را ندارند.

گستردگی حرفه پرستاری

هر چند، پرستاری و ارتباط با پرستاران بیشتر زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار بیماری شده و در بیمارستان بستری باشد اما تنها بیماران نیاز به پرستار ندارند.

پرستاری ممکن است در زمینه مراقبت از یک سالمند یا کودک نیز اتفاق بیفتد. هم چنین پرستاران می توانند برای انجام فعالیت ها به منزل بیمار نیز اعزام شوند.

در صورتی که نیاز به استخدام پرستار خصوصی در منزل داشته یا به هر کدام از خدمات پزشکی در منزل نیاز دارید با شرکت آلفا طب در تماس باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را دریافت کنید.

وظایف پرستاران چیست؟

اصلی ترین وظیفه پرستاران به عنوان بخشی از کادر درمان رسیدگی به وضعیت بیماران به جهت بهبود سریع تر و درمان ساده تر می باشد. در واقع می توان گفت بدون فعالیت پرستاران و انجام وظایف آن ها کار پزشک تکمیل نشده و ممکن است در روند درمان بیمار مشکل به وجود آید.

وظایف کلی پرستاری

وظایف پرستاران متنوع است و حیطه گسترده ای را شامل می شود. تمام مراقبت ها و رسیدگی هایی که بعد از معاینه پزشک، جراحی یا به وجود آمدن یک مشکل یا عارضه در بدن توسط بیمار انجام می گیرد جز وظایف پرستاران است.

با این حال وظایف پرستاران به سه دسته کلی وظایف بهداشتی، وظایف درمانی و وظایف توان بخشی تقسیم می شود.

با توجه به گرایش تحصیلی و توانایی پرستاران می توانند در هر کدام از این سه دسته مشغول به کار شده و به انجام وظایف خود بپردازند.

وظایف بهداشتی

اولین دسته بندی در مورد وظایف پرستاران، وظایف بهداشتی می باشد. در این بخش پرستاران رسیدگی به مشکلاتی که زمینه بهداشتی داشته را انجام می دهند. از جمله مراکزی که پرستاران با وظایف بهداشتی فعالیت دارند می توان به مدارس، خانه های بهداشت و… اشاره کرد.

اشخاصی که در این دسته نیاز به پرستار دارند معمولا مشکلات و بیماری های چندانی نداشته و نیازی به دارو درمانی یا بقیه درمان ها نداشته و با مشکلات بهداشتی مانند تعویض پانسمان و… درگیر می باشند.

این گروه از پرستاری ممکن است در منازل نیز مشغول به فعالیت باشند و از طرف شرکت های خدمات پزشکی در منزل به منزل بیمار اعزام شوند.

وظایف درمانی

از دیگر دسته بندی های وظایف پرستاری، وظایف درمانی است. وظایف درمانی پرستاری شامل تمام مراقبت هایی هستند که بعد از عمل های جراحی یا درمان های اولیه توسط پزشک مورد نیاز بیمار می باشند.

به عنوان مثال انجام تزریقات در زمان خاص و… جز فعالیت هایی هستند که پرستاران در بخش درمانی به انجام می رسانند.

هم چنین در صورتی که بیمار نیاز به آزمایش خاصی به طور داشته باشد نیز این کار جز وظیفه پرستاران است که ممکن است به صورت عمومی در بیمارستان ها و به صورت اختصاصی در منازل انجام شود.

وظایف توان بخشی

از یگر گروه ها و وظایف پرستاران می توان به وظایف توانبخشی به بیماران اشاره کرد. پرستاران در این گروه بیشتر با بیمارانی سروکار دارند که به دلایل مختلف مانند سکته مغزی، تصادف و آسیب دیدگی های جزئی یا کلی دچار مشکلات حرکتی شده و نیاز به همکاری برای انجام کارهای خود و بازگرداندن توان در اندام های آسیب دیده دارند.

پرستاری چند نوع دارد؟

در گذشته به هر فرد که از بیماران مراقبت و نگهداری می کرد پرستار گفته می شد. هرچند هنوز هم این اصطلاح برای افرادی که از بیماران مراقبت می کنند به کار برده می شود

اما افزایش دانش و تخصصی شدن مشاغل باعث شد که پرستار و پرستاری به طور اختصاصی به افرادی اطلاق شود که در زمینه این شغل دارای تحصیلات بوده و به صورت نظری و عملی در این زمینه به کسب علم پرداخته اند. پرستاری انواع مختلفی دارد.

پرستار روان درمانی

یکی از انواع پرستاری، پرستار روان درمانی است. پرستاران در این گروه در حوزه بیمارانی که مشکل روانی داشته تحصیل کرده و در مورد مشکلات و مسائلی که برای بهبود آن ها ضروری است اطلاعات دارند.

این گروه از پرستاران معمولا در بیمارستان های روانی، تیمارستان ها و… فعالیت می کنند. پرستاران روان درمانی نیاز به صبر، آرامش و ارتباط اجتماعی بالا برای ارتباط با بیماران این بخش دارند به این دلیل که بیماران با این مشکل عموما دارای شرایط روحی نامناسبی می باشند.

پرستار بیمارستان

معمول ترین و رایج ترین نوع پرستاری، پرستار بیمارستان است. هنگام مراجعه به بیمارستان به منظور انجام خدمات درمانی معمولا ابتدا پرستار به وضعیت بیمار رسیدگی کرده و سپس بیمار به پزشک مربوطه ارجاع داده می شود.

پرستاران بیمارستان معمولا پیش از انجام عمل های جراحی به مسائلی مانند آزمایشات بیمار، وضعیت بیمار از نظر آمادگی برای جراحی و بعد از معاینات پزشکی و انجام جراحی ها به رسیدگی به وضعیت دارو ها و تزریقات بیمار و نکاتی که توسط پزشک معالج توصیه شده می پردازند.

پرستار منزل

پرستار خصوصی در منزل و به طور کل پرستاری در منزل بیمار یکی دیگر از انواع پرستاری است. این نوع از پرستاری معمولا برای بیمارانی انجام می شود که به هر دلیل امکان حضور در بیمارستان را ندارند.

به عنوان مثال برای سالمندان یا کودکان که محیط بیمارستان برای آن ها مناسب نیست می توان از پرستار منزل استفاده کرد.

پرستار مدرسه

بیشتر مدارس و مراکز آموزشی دارای این نوع از پرستار می باشند. این نوع از پرستاری به منظور بررسی و مراقبت های درمانی و بهداشتی دانش آموزان و دانشجویان در زمان نیاز فعالیت می کنند.

به خصوص در مدارس شبانه روزی و دانشگاه بزرگ تر که تعداد دانشجوی بالایی داشته و امکان بروز حادثه در آن ها وجود دارد این نوع از پرستاران وظایف مهم تری دارند.

سایر انواع پرستاری

تقسیم بندی های ذکر شده به انواع پرستاری ها بر اساس وظیفه شغلی پرداخت اما پرستاری انواع دیگری نیز دارد.

به عنوان مثال براساس سطح تحصیلات و تجربه پرستار، پرستاران به خصوص در مراکز درمانی مانند بیمارستان به درجات مختلف تقسیم می شوند. هم چنین از نظر موقعیت کاری نیز دسته بندی های دیگری مانند پرستار زندان، پرستار سفر و… وجود دارد.

همان طور که گفته شد یکی از انواع پرستاری، پرستار خصوصی در منزل می باشد. در صورتی که به این نوع از پرستاری نیاز دارید می توانید با کارشناسان شرکت آلفا طب تماس حاصل فرمایید.

ورود به رشته پرستاری از چه طریق امکان پذیر است؟

رشته پرستاری یکی از رشته های زیرگروه تجربی است که به دلیل مشابهت کار با رشته پزشکی و مشترک بودن محل کار دارای طرفداران زیادی است. ورود به این رشته مانند سایر رشته های دانشگاهی شرایط به خصوصی دارا می باشد.

رشته پرستاری

پرستاری، از رشته های اصلی شاخه پیراپزشکی است که افراد علاقه مند به این رشته علاوه بر توانایی علمی بالا نیاز به مهارت های عملی مناسب نیز دارند.

با توجه به اینکه افراد شاغل در این رشته بیشترین ارتباط با مریض را داشته و دائما در حال رسیدگی به بیماران می باشند برخورداری از توانایی عملی مناسب بسیار ضروری می باشد. پرستاری جز مشاغل سخت به حساب می آید.

گاهی اوقات پرستار باید یک یا دو روز پیاپی بیدار بوده و به بیمار رسیدگی کند، همچنین افراد شاغل در این رشته با بیماران دارای مشکلات مختلف برخورد دارند

به همین دلیل برخورداری از شرایط روحی، روانی مناسب در کنار شرایط جسمی برای ورود به این رشته و حرفه ضروری می باشد.

هر کدام از انواع پرستاری، پرستاری خصوصی منزل، پرستار بیمارستان، پرستار روان درمان و… باید در این رشته دارای تحصیلات پایه و حداقل لیسانس باشند.

تحصیل در رشته پرستاری

به منظور تحصیل در این رشته، در دانشگاه های دولتی یا آزاد داوطلب باید ابتدا در یکی از رشته های نظری در دبیرستان وارد شود.

سپس در کنکور رشته تجربی شرکت کرده و درصد ها و حد نصاب لازم برای ورود به این رشته در دانشگاه را کسب کند.

البته شرکت در کنکور برای برخی دانشگاه هاست و امروزه در بعضی دانشگاه ها می توان بدون کنکور و با پرداخت شهریه وارد شده و به تحصیل در رشته پرستاری پرداخت. در صورت علاقه مندی می توان پرستاری را تا مقطع دکترا ادامه داد.

ورود به شغل

به منظور ورود به شغل پرستاری و استخدام در بیمارستان ها بعد از دریافت اولین مدرک رسمی این رشته، می توان در آزمون های استخدامی شرکت کرد. همه ساله آزمون استخدامی برای ورود به بیمارستان های دولتی به منظور شغل پرستاری برگزار می شود.

همچنین در صورت برخورداری از نمرات بالا و سابقه عملی مناسب می توان در بیمارستان های غیردولتی و خصوصی نیز شروع به فعالیت کرد. معمولا از زمان ورود به طرح پرستاری، مبلغی به عنوان حقوق به پرستار پرداخت می شود.

چه افراد با چه شخصیت هایی برای پرستاری مناسب تر می باشند؟

به منظور موفقیت در هر حرفه ای، تناسب شخصیتی بسیار ضروری می باشد. برای اشتغال به عنوان پرستار نیز داشتن ویژگی های شخصیتی مناسب این شغل حائز اهمیت است.

با توجه به سختی این شغل، در صورت عدم  برخورداری ویژگی هایی که در ادامه ذکر می شوند احتمال ناموفق بودن در این حرفه بسیار زیاد می باشد.

صبر

افرادی که علاقه مند به ورود به حرفه ای پرستاری می باشند در درجه اول باید از صبر زیاد برخوردار باشند.

این رشته نیازمند فعالیت های جسمی و ذهنی بسیار زیادی است که در صورت عدم برخورداری از این ویژگی فرد در این شغل موفق نخواهد بود. گاهی اوقات پرستار ناچار است به مدت چند روز یا چند شب خواب نامنظم داشته یا به طور کامل بی خوابی بکشد که تحمل این شرایط برای تمام افراد امکان پذیر نیست.

همچنین ممکن است بیماران تحت نظر پرستار چه برای پرستاران بیمارستان و چه برای پرستار خصوصی در منزل دارای شرایط ویژه ای باشند که نیاز به برخورد متفاوت داشته باشند.

در این شرایط نیز در صورت عدم برخورداری از شخصیت صبور، انجام کار با مشکل مواجه خواهد شد.

ارتباط اجتماعی مناسب

از دیگر ویژگی های شخصیتی مهم یک پرستار، برخورداری از قدرت ارتباط اجتماعی مناسب است. بیماران یک پرستار ممکن است از هر قشر و هر سن و سالی باشند.

به منظور ارتباط بهتر و نتیجه گیری مناسب تر از روند درمان پرستار باید توانایی ارتباط گیری به بهترین شکل را داشته باشد.

به خصوص پرستارانی که به عنوان پرستار خصوصی در منزل، به منظور مراقبت از سالمندان و کودکان استخدام می شوند به این دلیل که دائما با گروه های مختلف و در شرایط متفاوت قرار می گیرند بیشتر به این ویژگی شخصیتی نیاز دارند.

نظم

پرستار در عین داشتن صبر و توانایی ارتباط گیری مناسب باید از نظم کافی نیز برخوردار باشد. گاهی اوقات ممکن است پرستار همزمان به وضعیت چند بیمار چه در منزل و چه در بیمارستان رسیدگی کند یا در مورد یک بیمار به چند وظیفه مختلف مشغول باشد.

برای تمام این گروه ها داشتن نظم کافی کمک می کند که وظایف محوله به بهترین شکل انجام گرفته و بهبودی بیمار سریع تر حاصل شود.

وقت شناسی

وقت شناسی از دیگر ویژگی های شخصیتی است که هر پرستار به آن نیاز دارد. یکی از نیازهای تمام بیماران دریافت و مصرف داروها است که باید سر وقت مصرف شوند.

همچنین برای پرستار خصوصی در منزل حضور به موقع در محل کار امری ضروری می باشد. پرستارانی که از ویژگی وقت شناسی برخوردار باشند می توانند در این زمینه بهتر و دقیق تر عمل کنند.

محبت و دلسوزی

در نهایت پرستاران باید محبت و دلسوزی کافی داشته باشند. شرایط بیماری به خودی خود برای افراد آزار دهنده است. به خصوص هنگامی که بیمار سن کم یا بسیار زیادی داشته باشد تحمل دردها و مشکلات ناشی از بیماری سخت تر می شود.

در این شرایط در صورتی که پرستار از این دو ویژگی شخصیتی یعنی محبت و دلسوزی برخوردار باشد می تواند علاوه بر رسیدگی بهتر به بیمار در روند بهبودی و ارتباط مناسب نیز موفق تر عمل کند.

به منظور استخدام یک پرستار خصوصی در منزل میتوانید با کارشناسان آلفا طب تماس حاصل نمایید.

ویژگی های یک پرستار خوب چیست؟

در بخش قبل در مورد ویژگی‌های یک فرد برای ورود به حرفه پرستاری نیاز دارد صحبت شد در این بخش از مقاله پرستار خصوصی در منزل قصد داریم به ویژگی هایی که هر فرد بعد از ورود به حرفه پرستاری نیاز به کسب و تقویت آنها دارد صحبت کنیم.

در واقع علاوه بر مواردی که در قسمت قبل ذکر شد برای انجام وظایف پرستاری به بهترین شکل نیاز است که برخی از خصوصیات بعد از ورود به این شغل متناسب با وضعیت و محل کار در فرد تقویت شوند.

علاقه مندی به شغل

انجام هیچ کاری بدون علاقه امکان پذیر نیست و حتی در صورت انجام کار به صورت خسته کننده انجام گرفته و فرد از به اتمام رساندن آن احساس رضایت ای نخواهد داشت.

با توجه به سختی های شغل پرستاری علاقه مندی به این شغل چه پیش از ورود و چه پس از ورود به این کار بسیار ضروری می باشد.

در واقع حتی در صورتی که فرد بدون شناخت و توجه به علایق خود وارد این رشته شده باشد بعد از ورود به این حرفه باید تلاش کند که به شغل پرستاری علاقه مند شود تا توانایی انجام وظایف خاص و منحصر به فرد پرستار را داشته باشد.

ارتباط خوب و مناسب با بیمار

در بسیاری از موارد پیش از معاینه پزشک پرستار به وضعیت بیمار رسیدگی می کند و علائم اولیه بیمار را بررسی کرده و مراقبت های اولیه در زمینه برطرف کردن مشکل بیمار را انجام میدهد.

انجام این کارها بدون ارتباط گیری موثر و مناسب امکان پذیر نیست یک پرستار بعد از ورود به این شغل باید توانایی ارتباط اجتماعی خود را افزایش داده و تلاش کند که با هر بیمار مشابه با وضعیت وی برخورد کند.

به عنوان مثال بیماران کم سن و سال نیاز به صبر بیشتر در رسیدگی دارند که پرستارانی که توانایی ارتباط مناسب با بیمار را دارند می‌توانند در این زمینه مناسب تر عمل کنند.

مسئولیت پذیری

مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی‌های مهم نیست که پرستار بعد از ورود به شغل باید به آن توجه کند. به خصوص در زمینه افرادی که به عنوان پرستار خصوصی در منزل مشغول به کار می شوند برخورداری از این ویژگی اهمیت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه این گروه از پرستاران مسئولیت رسیدگی از بیمار را برعهده داشته و به دلیل عدم حضور در بیمارستان حیطه وظایف آنها گسترده تر است باید ویژگی مسئولیت پذیری را بیشتر در خود تقویت کنند.

ارتباط مناسب با همکاران و همراهان بیمار

علاوه بر بیماران پرستاران همه روزه با همکاران خود و افرادی که به عنوان همراه یا خانواده بیمار حضور دارند ارتباط برقرار می کنند. ارتباط مناسب با این گروه نیز به دلیل تبادل اطلاعات مناسب بسیار ضروری می باشد.

به عنوان مثال در در زمینه پرستار خصوصی در منزل گاهی اوقات پرستار باید ساعت های زیادی از شبانه روز با بیمار تنها باشد در این شرایط پرستار موظف است که در مورد وضعیت بیمار و مشکلات وی به خانواده بیمار گزارش کامل ارائه کند.

پیدا کردن پرستار مناسبی که تمام ویژگی های ذکر شده را داشته باشد به خصوص در زمینه پرستار خصوصی در منزل کار ساده ای نیست.

با توجه به حساسیت این موضوع پرستار خصوصی در منزل را باید از مراکز معتبر درخواست کرد. یکی از مراکز خوب در زمینه ارسال پرستار خصوصی در منزل برای رسیدگی به بیماران شرکت آلفا طب می باشد.

پرستار خصوصی در منزل کیست؟

در بخش های قبل گفته شد که پرستاری انواع مختلفی دارد و بسته به محل کار پرستار و وظایف آن به دسته بندی های مختلف تقسیم می شود. گاهی اوقات به دلایل مختلف بیمار باید در منزل بستری شود.

به خصوص در شرایط فعلی که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی بیشتر در زمینه رسیدگی به بیماران کرونایی فعالیت می کنند برای بسیاری از مشکلات دیگر بهتر است که بیماران از محیط بیمارستان دور بوده و در منزل بستری شوند.

با این حال در برخی از انواع بیماری‌ها مانند بیمارانی که تجربه عمل جراحی داشته یا شرایط آن ها به گونه ای است که امکان مراقبت شخصی توسط خود یا خانواده خود را ندارند می توانند از پرستاران خصوصی در منزل استفاده کنند.

تعریف پرستار خصوصی در منزل

پرستار خصوصی در منزل نو یزد پرستاری سکه به جای فعالیت در بیمارستان ها به منزل بیمار مراجعه کرده و رسیدگی به یک بیمار را به طور خصوصی و اختصاصی بر عهده دارد.

از نظر میزان فعالیت ها و وظایف پرستاری پرستاران خصوصی در منزل وابسته به وضعیت و نوع مشکل بیمار می باشند.

به عنوان مثال در صورتی که یک بیمار دارای مشکلات قلبی باشد وظایف و رسیدگی های پرستار خصوصی در منزل با رسیدگی به بیماری که دارای مشکل حرکتی است متفاوت خواهد بود.‌

تفاوت پرستار خصوصی در منزل و پرستاران بیمارستانی

پرستار خصوصی در منزل نیز مانند  پرستار بیمارستانی در این رشته تحصیل کرده و دارای مدرک مرتبط میباشد.

با این حال به دلایلی مانند عدم موفقیت در آزمون استخدامی به دلیل ظرفیت پایین آزمون یا سایر مسائل امکان فعالیت یا علاقه فعالیت در بیمارستان‌ها را نداشته و مایل است که به عنوان پرستار خصوصی در منزل فعالیت کند.

از نظر تجربه و دانش پرستاری تفاوتی میان پرستار بیمارستان با پرستار خصوصی در منزل وجود ندارد اصلی ترین تفاوت میان این دو در محل کار آنها می باشد.

با توجه به اینکه مراجعات بیمارستانها تعداد زیادی در روز است پرستارانی که در بیمارستان مشغول به کار می‌باشند همه روزه با بیماران زیادی برخورد دارند در حالی که پرستار خصوصی در منزل تنها با یک بیمار تا زمان به اتمام رسیدن قرارداد با خانواده بیمار سر و کار داشته و مسئولیت رسیدگی به آن را برعهده دارند.

در صورتی که در زمینه استخدام پرستار خصوصی در منزل سوالی دارید می توانید با کارشناسان شرکت آلفا طب تماس بگیرید.

نکات اولیه که یک پرستار باید از آن آگاه باشد چیست؟

به منظور شروع به کار پرستاری به خصوص برای پرستار خصوصی در منزل داشتن اطلاعات مختلف در مورد بیمار بسیار ضروری می باشد.

برخی از این نکات اولیه در مورد تمام بیماران یکسان می باشند و پرستار چه در منزل و چه در بیمارستان در صورت فعالیت به شکل خصوصی باید از آنها آگاه باشد.

اطلاع از رژیم غذایی بیمار

بسته به نوع مشکل و بیماری ممکن است بیمار دارای رژیم غذایی به خصوصی باشد که نیاز است برای کسب بهبودی بهتر و سریعتر آن را رعایت کند.

با توجه به رژیم غذایی بیمار و تغذیه بیمار با توجه به رژیمی که توسط پزشک مشخص شده است از جمله وظایف و نکات اولیه مهم می باشند که هر پرستار در آغاز به کار باید از آن آگاه باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که جراحی های مرتبط با معده را انجام می دهند در روزهای ابتدایی بعد از عمل تنها باید از مایعات و غذاهای سبک استفاده کنند یا بیماران قلبی که سابقه یک یا دو سکته قلبی را داشته باشند باید از رژیمی پیروی کنند که از گوشت قرمز و غذاهای سرخ کردنی تا حد امکان استفاده نشده باشد.

اطلاع از وضعیت دارویی بیمار

به بیمار با توجه به نوع مشکل و بیماری داروهای مختلفی دارد که توسط پزشک تجویز می‌شود برخی از این داروها مانند قرص و شربت باید مصرف شوند و برخی از داروها مانند سرم و آمپول باید تزریق شوند.

نکته مهم در مورد داروها مصرف به موقع و صحیح آنهاست به عنوان مثال برخی از داروها نسبت های مواد غذایی خاص حساسیت داشته و در صورتی که با ماده نامناسب استفاده شوند می تواند مشکلاتی مانند رفلاکس های شدید معده را به وجود بیاورند.

همچنین در تزریقات نوع و محل تزریق اهمیت بسیار زیادی دارد با توجه به اینکه مصرف داروهای هر بیمار به خصوص در حوزه پرستار خصوصی در منزل جزو وظایف پرستار می باشد اطلاع از نوبت نحوه مصرف داروها ضروری می باشد.

بررسی وضعیت بیمار در ساعات مختلف

پرستاران خصوصی در منزل همچنین موظف می باشند که در ساعات مختلف وضعیت بیمار را از نظر سلامتی بررسی کنند.

به خصوص در بیمارانی که دارای سند بالاتر می باشند مصرف دارو یا غذا ممکن است بیمار را دچار مشکلاتی کند که یک پرستار خصوصی خوب با بررسی وضعیت بیمار در زمان های مختلف و مشاهده تغییرات سلامتی بیمار می تواند اقدامات لازم را به موقع انجام دهد.

ارتباط به موقع با پزشک و خانواده بیمار

از دیگر نکات اولیه که برای اشتغال به عنوان پرستار خصوصی در منزل باید از آن اطلاع داشت لزوم ارتباط به موقع و مستمر با پزشک و خانواده بیمار می باشد. در واقع هر اقدام خارج از برنامه مرتبط با بیمار تنها باید بعد از اطلاع خانواده و تایید پزشک انجام شود.

به عنوان مثال در صورتی که بیمار نسبت به یک داروی خاص واکنش نشان داد تغییر نحوه مصرف و دوز دارو تنها باید با اعلام پزشک انجام شود. برای پیدا کردن بهترین پرستار خصوصی در منزل میتوانید با متخصصین سایت آلفا طب  تماس حاصل نمایید.

خدماتی که توسط پرستار خصوصی در منزل ارائه می شوند شامل چه مواردی است؟

در زمینه خدمات پرستار خصوصی در منزل می توان گفت که بیشتر خدماتی که توسط پرستاران بیمارستانی انجام می گیرند در حوزه وظایف پرستاران خصوصی در منزل نیز می باشند.

تزریقات

یکی از وظایف پرستاران در بیمارستان انجام تزریقات بیمار است که پرستاران بخش خصوصی به خصوص پرستار خصوصی در منزل نیز این وظیفه را عهده دار می باشند. انجام هرگونه تزریقات مانند سرم تراپی یا تزریق آمپول ها برای بیمار جزو وظایف پرستار خصوصی در منزل است.

انجام آزمایشات

از دیگر وظایف پرستار خصوصی در منزل می توان به انجام آزمایشات اشاره کرد. به عنوان مثال بیماران مبتلا به دیابت یا بیماران فشارخونی نیاز دارند که وضعیت قند یا فشار خون آنها در زمان های مختلف بررسی شود.

انجام این گونه آزمایشات بعد از استخدام پرستار خصوصی در منزل به عهده پرستار می باشد و در زمان مشخص شده باید انجام شود.

بسته به اینکه ه نظر پزشک و وضعیت بیمار به چه صورتی باشد ممکن است نیاز باشد که بعد از هر آزمایش نتیجه به پزشک گزارش شود.

انجام فعالیت های بیمار متناسب با نوع بیماری

از دیگر وظایف پرستار خصوصی در منزل انجام مسئولیت ها و وظایف بیمار بسته به نوع بیماری می باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که به دلیل آسیب های جسمی دچار قطع نخاع شده باشند یا دچار آسیب دیدگی در یکی از اندامهای حرکتی شده باشند توانایی انجام فعالیت های خود به سادگی را ندارند.

این افراد برای حرکت کردن و انجام کارهای شخصی نیاز به کمک سایرین دارند که این مسئله جزو وظایف پرستار خصوصی در منزل می باشد.

چه زمانی استخدام پرستار خصوصی در منزل ضروری تر است؟

وجود پزشک و پرستار می‌تواند به بهبود سریعتر به بیمار کمک کند اما حضور آنها در برخی شرایط ضروری تر می باشد.

زمانی که بیمار دارای مشکلات خاصی باشد که اطرافیان توانایی رسیدگی به وی را نداشته باشند حضور یک پرستار خصوصی در منزل که دارای تحصیلات و تخصص این رشته می باشد ضروری تر است و می تواند به بهبود سریعتر بیمار کمک کند.

عدم حضور خانواده برای ساعت زیاد

گاهی اوقات خانواده بیمار امکان حضور مداوم در کنار بیمار را ندارند. در این شرایط استخدام یک پرستار خصوصی در منزل برای حضور مداوم در کنار بیمار و رسیدگی به مشکلات وی ضروری است.

به خصوص هنگامی که بیماری جدیتر بوده و رسیدگی بیمار سخت تر می باشد حضور یک پرستار که در زمینه بیماری تجربه داشته باشد به بهتر شدن وضعیت بیمار کمک می کند.

تمام خانواده هایی که دارای یک بیمار در منزل بوده و به دلیل مشغله کاری یا دلایل دیگر امکانات حضور دائمی در کنار بیمار را ندارند می توانند با استفاده از یک پرستار خصوصی در منزل علاوه بر کم کردن نگرانی ها به بیمار خود نیز کمک کنند.

شرایط خاص برخی از بیماران

برخی از بیماران دارای شرایط به‌خصوصی می باشند که نگهداری از آنها توسط اعضای خانواده امکان پذیر نیست.

به عنوان مثال بیمارانی که دچار آلزایمر بوده و همزمان به مشکلات حرکتی دچار می باشند، معمولاً شرایط سخت تری در رسیدگی داشته و برای مراقبت از آنها محدودیت های بیشتری وجود دارد. در این شرایط استخدام پرستار خصوصی در منزل ضروری تر می باشد.

عدم امکان بستری بیمار در بیمارستان

به دلایل مختلف ممکن است امکان بستری بیمار در بیمارستان وجود نداشته باشد. به عنوان مثال کودکانی که تجربه عمل های جراحی دارند تنها چند روز می توانند محیط بیمارستان را تحمل کنند

و بعد از آن حضور در محیط بیمارستان برای آنها دشوار خواهد بود برای این گروه و سایر گروه هایی که بعد از عمل های جراحی و مشکلات خاص نیاز به بستری داشته ولی توانایی این کار را ندارند و باید در منزل بستری شوند استخدام پرستار خصوصی در منزل می تواند به بیمار کمک بیشتری کند.

در صورت نیاز به استخدام پرستار خصوصی در منزل و عدم آشنایی با چگونگی این کار کارشناسان سایت آلفا طب پاسخگوی سوالات شما می باشند.

مزایای پرستار خصوصی در منزل نسبت به سایر پرستاری ها چیست؟

استخدام پرستار خصوصی در منزل برای مراقبت از بیمار نسبت به بستری بیمار در بیمارستان و مراقبت توسط پرستاران عمومی مزایای بیشتری دارد.

وقت بیشتر

به طور معمول یک پرستار در بیمارستان موظف است که در هر ساعت به تمام بیماران تحت نظر خود رسیدگی کرده و وضعیت آنها را بررسی کند. در این شرایط زمان رسیدگی به هر بیمار حدود چند دقیقه است که در صورت خاص بودن شرایط بیمار این زمان بسیار کوتاه می باشد.

اما یک پرستار خصوصی در منزل تنها به یک بیمار مشخص رسیدگی می کند که به به همین دلیل دارای زمانی بیشتر برای رسیدگی به وضعیت بیمار می باشد.

رسیدگی بهتر و دقیق تر

با توجه به موارد گفته شده در قبل پرستاران حاضر در بیمارستان علی رغم تلاش و رسیدگی زیاد به بیماران باید رسیدگی به یک بیمار را بین چند نفر تقسیم کنند.

این مسئله به خصوص در زمان به اتمام رسیدن شیفت پرستاران و آغاز به کار شیفت بعدی باعث می شود که رسیدگی به بیمار کمی به تاخیر بیفتد تا مرزداران شیفته بعد از وضعیت کامل بیمار اطلاع کسب کنند.

این مشکل در بیمارانی که در منزل بستری شده و دارای پرستار خصوصی می باشند اتفاق نمی افتد و به این بیماران رسیدگی کامل توسط پرستار خصوصی خواهد شد.

عدم نیاز به حضور خانواده و همراه برای بیمار

برای رسیدگی راحت تر و کم کردن مسئولیت های پرستاران و پزشکان برای هر بیمار بستری در بیمارستان نیاز به یک همراه می باشد که در ساعاتی که پرستاران یا پزشکان به بیماران مراجعه نمی کنند از بیمار مراقبت کرده و در صورت بروز مشکل به موقع اطلاع رسانی کند.

زمانی که بیمار در منزل خود بستری میشود اقدام به استخدام پرستار خصوصی در منزل می‌شود این مشکل به طور کامل برطرف شده و دیگر نیازی به حضور خانواده بیمار نیست.

این مزیت به خصوص برای بیمارانی که دارای خانواده شاغل می باشند یا بیمارانی که به تنهایی زندگی می کنند بسیار مناسب می باشد.

برای پیدا کردن بهترین پرستار خصوصی در منزل مراجعه به سایت آلفا طب و تماس با کارشناسان روشی مناسب و ساده می باشد.

مهارت های مورد نیاز پرستار خصوصی در منزل چیست؟

در بیمارستانها وظایف بین گروه‌های مختلف درمانی تقسیم می‌شود. به عنوان مثال رسیدگی به کارهای شخصی بیماران ماننده همراهی تا سرویس بهداشتی در بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند با استفاده از لگن برای این بیماران جزو وظایف برخی گروه ها مانند بهیاران بوده و مسائلی مانند تزریق سرم و رسیدگی به وضعیت داروها جزو وظایف پرستاران اصلی میباشد.

اما در در مورد پرستار خصوصی در منزل بسته به وضعیت بیمار ممکن است تمامی مسائل بر عهده پرستار بوده باشد به همین منظور برخورداری از مهارت های بیشتری برای پرستاران این گروه مورد نیاز است.

تزریقات

تقریباً تمام بیماران که دارای هر مشکلی باشند نیاز به تزریقات دارند. حتی بیماران روحی و روانی نیز گاهی اوقات نیاز به تزریق آرام بخش در شرایط خاص دارند به همین دلیل اولین مهارت که هر پرستار باید به آن مسلط باشد مهارت در تزریق انواع داروها می باشد.

تستهای ساده

برخی تست های ساده مانند تست قند خون یا گرفتن فشار خون از دیگر مهارتهای می باشد که یک پرستار خصوصی در منزل باید به آن مسلط باشد. به خصوص مهارت گرفتن فشار خون دقیق برای بیشتر بیماران ضروری است به همین منظور برخورداری از آن برای پرستار نیز حائز اهمیت می باشد.

ارتباط کلامی

با توجه به اینکه پرستار خصوصی در منزل ممکن است ساعت زیادی از شبانه روز را با بیمار خود سپری کند داشتن مهارت ارتباط کلامی به جهت ارتباط گیری بهتر با بیمار و خانواده وی از دیگر موارد ضروری می باشد.

به خصوص هنگامی که بیمار دارای شرایط خاصی باشد به عنوان مثال سالمندانی که دچار آلزایمر بوده یا کودکانی که رسیدگی به آنها نیازمند صبر بیشتری می باشد ارتباط کلامی کمک کننده است.

به جهت استخدام بهترین پرستار خصوصی در منزل می توانید با متخصصین سایت آلفا طب تماس گرفته و درخواست خود را به آن ها ارائه دهید.

خدمات پزشکی در منزل چیست و جز پرستاری چه مواردی را شامل می شود؟

خدمات پزشکی در منزل انواع مختلفی دارند که پرستار خصوصی در منزل یکی از آنهاست. بسته به اینکه بیمار دارای چه مشکلی باشد میتوان علاوه بر استفاده از پرستار خصوصی در منزل از سایر خدمات این گروه نیز استفاده کرد.

فیزیوتراپی

یکی از خدماتی که توسط گروه های خدمات پزشکی در منزل به بیماران ارائه می‌شود فیزیوتراپیست. فیزیوتراپی یکی از درمان های حرکتی است که به منظور توانبخشی به افرادی انجام می شود که دارای آسیب دیدگی های مختلف در اندام حرکتی خود می باشند.

این آسیب دیدگی ها ممکن است در اثر تصادف یا سانحه یا به طور مادرزادی به وجود آمده باشد. گاهی اوقات شرعی بیمار به گونه ای است که امکان مراجعه به مراکز فیزیوتراپی برای بهبودی و درمان خود را ندارد در این شرایط می توان از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کرد.

ویزیت پزشک عمومی و تخصصی

از دیگر خدمات پزشکی در منزل که توسط شرکتهای مختلف فعال در این زمینه ارائه می شود ویزیت پزشک در منزل می باشد.

در برخی از بیماران خاص امکان مراجعه حضوری به پزشک وجود ندارد در این شرایط پزشک با در نظر گرفتن شرایط بیمار به منزل مراجعه کرده و رسیدگی های خاص را انجام می دهد.

به عنوان مثال بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی می باشند در شرایط آلودگی هوا نباید از منزل خارج شوند در این شرایط در صورتی که بیمار به پزشک نیاز داشته باشد می تواند برای جلوگیری از بروز مشکلات از این امکان استفاده کند.

انجام پانسمان و تزریقات

ازمایش علمی که جز خدمات پزشکی در منزل بوده و برای بیماران با وضعیت خاص انجام می شود انجام پانسمان و تزریقات در منزل می باشد.

به عنوان مثال بیمارانی که دچار آسیب دیدگی حرکتی می باشند و نیاز به تعویض پانسمان های خود در بازه های زمانی مشخص دارند می توانند به جای مراجعه به بیمارستان و انجام دشوار این کار از تزریقات و پانسمان را در منزل استفاده کنند.

پرستار منزل

پرستار در منزل  که در این مقاله به طور اختصاصی در مورد آن صحبت شد و سایر نکات مرتبط با آن نیز گفت خواهد شد از دیگر خدمات پزشکی در منزل می باشد که برای بیماران با شرایط خاص قابل ارائه می باشد.

انواع خدمات پزشکی و پرستاری در منزل مانند تزریقاتی انجام آزمایشاتی مانند نوار قلب و غیره توسط شرکت آلفا طب قابل انجام می باشد.

استفاده از پرستار خصوصی در منزل و سایر خدمات پزشکی برای چه افرادی مناسب است؟
هرچند تمام افراد می توانند از امکانات پرستاری خصوصی در منزل یا سایر خدمات پزشکی به طور خصوصی و در منزل استفاده کنند اما استفاده از این خدمات برای برخی گروه ها مناسب تر می باشد.

کودکان

به طور کل حضور در بیمارستان برای کودکان بسیار سخت است. محیط بیمارستان به گونه ایست که کودک بعد از مراجعه به آن زودتر خسته می شود و گاهی اوقات باعث ترس یا ناراحتی وی می شود.

در این شرایط استفاده از انواع خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می تواند به رسیدگی بهتر به کودک بیمار و بهبودی سریع تر وی کمک کند.

سالمندان

محیط بیمارستان ها معمولاً به دلیل حضور انواع بیماران با مشکلات قابل سرایت یا غیره محیط آلوده می باشد که به خصوص برای سالمندان که دارای سیستم بدنی ضعیف تر می باشند خطرناک تر است.

این گروه می‌توانند برای جلوگیری از بروز مشکلات به‌جای مراجعه ب بیمارستان تا حد امکان و بیش از نیاز ضروری از انواع خدمات پرستاری و پزشکی در منزل استفاده کنند.

بیماران دارای مشکلات حرکتی

گاهی اوقات به دلیل تصادف و سایر مشکلات بیمار در اندام های حرکتی خود دچار آسیب می شود که در این شرایط انجام فعالیت های روزانه نیز برای وی دشوار می باشد.

اینگونه بیماران تا زمان به دست آوردن قوای حرکتی خود ممکن است نیاز به مراجعه به بیمارستان برای انجام تزریقات یا مشکلات مختلف داشته باشند که می توانند به جای مراجعه حضوری به بیمارستان از خدمات پرستار خصوصی در منزل استفاده کنند.

بیماران دارای مشکل تنفسی حاد

آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ یکی از مسائلی است که بیماران دچار مشکلات تنفسی خاص را می تواند دچار مشکلات جدی تر کند.

این بیماران بهتر است به منظور استفاده از خدمات درمانی از پرستار یا پزشک خصوصی در منزل استفاده کنند. کارشناسان سایت آلفا طب جهت پیدا کردن مناسب ترین پرستار خصوصی در منزل پاسخگوی شما می باشند.

مزایای پرستار خصوصی در منزل چیست؟

استخدام و به کارگیری پرستار خصوصی در منزل برای رسیدگی به بیمار مزایای مختلفی دارد. اصلی ترین مزیت این کار دقت و کیفیت بهتر در مراقبت از بیمار و کمک به بهبودی سریع تر است با این حال انجام این کار مزایای دیگری نیز دارد.

افزایش کیفیت مراقبت

با توجه به اینکه رسیدگی به بیمار در منزل تنها معطوف به همان فرد می باشد کیفیت مراقبت ها بالاتر می رود همچنین در صورتی که این کار توسط یک پرستار خصوصی و تحصیلکرده در این زمینه انجام شود مراقبت به صورت کاملاً حرفه ای انجام می شود که از بروز هرگونه مشکلی در زمینه بیماری جلوگیری می شود.

کاهش نیاز و زمان بستری

در صورتیکه برای مراقبت از بیمار از یک پرستار خصوصی در منزل استفاده شود به دلیل تجربه و تخصص پرستار در نگهداری از بیمار بهبودی بیمار سریع تر اتفاق می افتاد و نیاز به مراجعه مجدد به بیمارستان و بستری بیمار در بیمارستان بسیار کمتر می‌شود.

با توجه به اینکه پرستار در مورد چگونگی مراقبت از بیمار اطلاعات کافی دارد حضور وی برای مراقبت از بیمار حتی ممکن است باعث عدم نیاز به مراجعات دائمی به پزشک نیز شود.

راحتی و آسایش بیشتر بیمار

پرستار در زمینه مشکلات بیماران اطلاعات کافی داشته و برخورد با هر مشکل و هر نوع بیماری را به خوبی می داند. این مسئله کمک می کند که بیمار آسایش بیشتری داشته باشد و حتی روند بهبود و درمان بیمار سریع تر طی شود.

کاهش هزینه ها

به تمام هزینه‌های بیمارستانی هزینه بستری بیمار در اتاق نیز اضافه می شود. در واقع تختی که بیمار در بیمارستان اشغال کرده و اتاقی که در در آن حضور دارد شامل هزینه است که به هزینه های کلی درمان بیمار در بیمارستان اضافه می شود.

درصورت استخدام پرستار خصوصی در منزل و عدم بستری در بیمارستان این هزینه کاهش پیدا کرده و در نتیجه تا حدودی در هزینه ها صرفه جویی می شود.

عدم اشغال یک تخت در بیمارستان

برای بیمارانی که امکان بستری در منزل وجود داشته و خانواده‌های آنها امکان استخدام پرستار خصوصی در منزل را دارند بهتر است که به جای بستری در بیمارستان در منزل باقی بمانند.

این کار علاوه بر مزایای ذکر شده به کاهش یک تخت در بیمارستان و کمک به یک بیمار بیشتر کمک می کند.
برای استخدام پرستار خصوصی در منزل و آشنایی با تعرفه های این کار می توانید با کارشناسان سایت آلفا طب تماس حاصل نمایید.

هزینه های پرستار خصوصی در منزل به چه صورت محاسبه می شود؟

استخدام پرستار خصوصی در بیمارستان نیز شامل هزینه هایی است که در تعیین آن عوامل مختلفی موثر می باشند. در صورتی که نیاز به استخدام پرستار خصوصی در منزل دارید و با تعرفه ها و عوامل موثر بر هزینه این کار آشنایی ندارید مطالعه این بخش به شما کمک خواهد کرد.

نوع بیماری

نوع بیماری از نخستین دلایلی است که در هزینه استخدام پرستار خصوصی در منزل تاثیر گذار می باشد.

با توجه به نوع بیماری احتمال دارد بیمار نیاز های مراقبتی بیشتری داشته باشد و مشکلات مختلفی داشته که پرستار موظف به رسیدگی به آنها باشد‌. در این شرایط هرچقدر وظایف پرستار نسبت به یک بیمار بیشتر شود هزینه استخدامی نیز بالاتر خواهد رفت.

زمان حضور پرستار

گاهی اوقات پرستار به صورت نیمه وقت فعالیت می کند ولی در بعضی موارد پرستار باید به شکل تمام وقت بیست و چهار ساعته در خدمت بیمار باشد که این مسئله نیز در حقوق دریافتی و هزینه کلی پرستار خصوصی در منزل تاثیر می گذارد.

بعلاوه اینکه پرستار در شب یا روز وظیفه مراقبت از بیمار را به عهده داشته باشد نیز در مشخص کردن هزینه های نهایی استخدام تاثیر گذار است.

به عنوان مثال پرستارانی که در شیفت شب به مراقبت از بیماران در منزل می پردازند نسبت به پرستاران روز هزینه بیشتری دریافت می کنند.

نوع و میزان خدمات پرستار

بسته به نوع بیماری ممکن است صفر تا صد رسیدگی به بیمار به عهده پرستار باشد. به عنوان مثال برای بیماران حرکتی که امکان انجام فعالیت های شخصی خود را نیز ندارند بردن بیمار به سرویس بهداشتی نیز بر عهده پرستار است هر چقدر خدمات ارائه شده توسط پرستار بیشتر شود هزینه‌های استخدام پرستار نیز بالاتر خواهد رفت.

تخصص

اغلب پرستارانی که به صورت خصوصی در منزل فعالیت می کنند دارای تحصیلات کارشناسی می باشند اما گاهی اوقات شرایط برخی بیماران به گونه ای است که نیاز به حضور پرستاران با تخصص بیشتر دارند.

در این شرایط هزینه پرستار خصوصی در منزل بالاتر خواهد رفت.
با این حال برای اطلاع دقیق از هزینه‌های پرستار خصوصی در منزل می توانید با سایت آلفا طب تماس حاصل فرمایید.

در صورت بروز مشکل خاص در زمینه سلامت بیمار پرستار خصوصی در منزل چه وظیفه ای دارد؟

بسته به وضعیت بیمار و نوع بیماری ممکن است مشکلاتی در وضعیت سلامتی بیمار به وجود آید. به عنوان مثال ممکن است بیمار نسبت به یک داروی غذای خاص حساسیت داشته و واکنش نشان دهد یا در اثر مصرف یک ماده غذایی اشتباه دچار نوسانات قند یا فشار خون شود.

در این شرایط به عنوان اولین اقدام پرستار موظف است که با توجه به دانش خود اقدامات درمانی اولیه را انجام دهد.

بعد از این بعد از به تثبیت رساندن وضعیت بیمار پرستار باید با پزشک متخصص تماس گرفته و وضعیت و شرایط دقیق بیمار را شرح دهد. در صورت عدم اطلاع به پزشک، مسئولیت هر مشکل بیمار و جدی تر شدن بیماری وی به عهده پرستار می باشد

به همین دلیل ارتباط با پزشک بعد از رسیدگی اولیه بسیار ضروری می باشد تا در صورت نیاز اقدامات درمانی جدی تر صورت گیرد.

حتی در برخی موارد نیاز است که پرستار فورا بیمار را به بیمارستان منتقل کند که این کار باید با اطلاع به خانواده بیمار انجام گیرد.

در واقع هیچ تغییری در وضعیت رسیدگی مانند تغییر در داروها، یا انتقال بیمار به مراکز درمانی بدون اطلاع به پزشک و خانواده نباید انجام شود.

مراقبت ها و وظایف پرستار خصوصی در منزل نسبت به یک بیمار قلبی به چه صورت است؟

یک پرستار خصوصی در منزل به منظور مراقبت از یک بیمار قلبی عروقی باید به برخی از موارد مسلط باشد. از جمله این مسائل می توان به چگونگی استفاده از دستگاه اکسیژن اشاره کرد.

همچنین با توجه به اینکه این بیماران ممکن است در اثر مشکلات مختلف، دچار سکته قلبی شوند، پرستار باید به طور کامل به احیای قلبی مسلط باشد.

تمرینات تنفسی، فیزیوتراپی برای کسب آرامش، داروهای لازم و داروهایی که در شرایط خاص مورد نیاز می باشند، رژیم مناسب بیماران قلبی، گرفتن فشار خون و… از جمله مراقبت هایی است که یک پرستار خصوصی در منزل برای بیمار قلبی باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشد.

پرستار خصوصی در منزل نسبت به بیمار دچار شکستگی چه وظایفی دارد؟

بیمارانی که دچار شکستگی در اندام های خود شده باشند، معمولا باید در استراحت مطلق به سر ببرند.

هرگونه ضربه و حرکت ناگهانی در عضو آسیب دیده می تواند این بیماران را دچار مشکلات جدی تر کند. به خصوص بیمارانی که آسیب آن ها، در حد آسیب های نخاعی می باشد برای نگه داری دارای شرایط خاص تری می باشند.

به عنوان مثال این بیماران در معرض مشکلاتی مانند زخم بستر هستند به همین دلیل پرستاران خصوصی در منزل آن ها باید از روش های پیشگیری از این مشکل و حرکت این بیماران اطلاعات کافی داشته باشند. نحوه استفاده از واکر و… جز نکاتی است که پرستار در رسیدگی به بیمار حرکتی باید با آن ها آشنا باشد.

مشکلات بیمار دچار سکته مغزی در پرستار خصوصی در منزل چیست؟

بیمارانی که دچار سکته مغزی می‌شوند معمولاً دچار مشکلات حرکتی نیز می باشند. سکته مغزی معمولا باعث فلج شدن یک قسمت از بدن می شود که این قسمت ممکن است از تکلم تا حرکت بیمار را تحت تاثیر قرار دهد.

بر اساس دارانی که وظیفه رسیدگی و مراقبت از این گونه بیماران را بر عهده دارند علاوه بر آشنایی با اصول اولیه فیزیوتراپی برای کمک به این بیماران باید از داروهای مناسب و روش هایی مانند گفتار درمانی برای این بیماران اطلاعات کافی داشته باشند تا علاوه بر کمک به بیمار در جهت بهبودی توانایی ارتباط مناسب با بیماران نیز داشته باشند.

در نگه داری از سالمندان یک پرستار خصوصی در منزل چه تدابیر و وظایفی دارد؟

اولین وظیفه یک پرستار در مراقبت و نگهداری از سالمندان اطلاع از بیماریهای سالمند می باشد. همچنین در صورتی که سالمند داروی خاصی مصرف کرده یا نیاز به پیروی از یک رژیم غذایی به خصوص داشته باشد این مسئله باید به پرستار اطلاع داده شود تا در نگهداری از سالمند آن را لحاظ کند.

رسیدگی به سالمندان نیاز به صبر و تحمل بیشتری دارد و به همین دلیل پرستاری که مسئول نگهداری از این گروه است موظف است که در برخورد با مشکلات به وجود آمده برای سالمند صبور عمل کند‌.

انواع پرستار خصوصی در زمینه نگهداری از سالمندان و سایر بیماران را می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان سایت آلفا طب بیابید.

آیا پرستار خصوصی در منزل می تواند در زمینه توان بخشی نیز فعالیت کند؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد یکی از وظایف کلی پرستاران توان بخشی می باشد. این وظیفه توسط تمام پرستاران، چه در بیمارستان ها و چه در قسمت های خصوصی قابل انجام می باشد.

پرستار خصوصی در منزل نیز باید با فعالیت های توان بخشی آشنایی داشته باشد تا در صورت نیاز به رسیدگی بیماری با مشکلات حرکتی و عدم توانایی در استفاده از اندام های مختلف اقدامات لازم را به درستی و به موقع انجام دهد.

پیدا کردن پرستاری که به نکات مختلف در زمینه کمک به توانبخشی آشنایی داشته باشد کار ساده ای نیست.

کارشناسان سایت آلفا طب می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و معرف بهترین پرستار در این زمینه و سایر تخصص ها باشند.

فوریت های پزشکی که یک پرستار خصوصی در منزل باید از آن ها مطلع باشد چیست؟

یک پرستار خصوصی در منزل ساعت زیادی را با بیمار سپری می‌کند و در جریان بسیاری از مشکلات بیمار می باشد.

فردی که به عنوان پرستار خصوصی در منزل برای مراقبت از بیماران اعزام می شود با توجه به این شرایط نیاز به آشنایی با مسائل درمانی مختلفی دارد که رسیدگی به بیمار را با بهترین شرایط انجام دهد.

از جمله نکات درمانی که یک پرستار خصوصی در منزل باید از آن مطلع باشد فوریت های پزشکی است. به خصوص در بیماران سالمند احتمال بروز مشکلات ناگهانی وجود دارد که پرستار با اطلاع از فوریت های پزشکی می تواند با آنها مقابله کند.

احیای قلبی و تنفس مصنوعی، گرفتن فشار خون و تست قند خون و فعالیت هایی از این دست و نحوه مقابله با مشکلات مشاهده شده در این شرایط از جمله اقدامات مرتبط با فوریت های پزشکی می باشد که پرستاران مشغول در این حوزه باید از آنها اطلاع داشته باشند.

در صورتی که نیاز به استخدام یک پرستار خصوصی در منزل دارید و با چگونگی انجام این کار آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم که با کارشناسان سایت آلفا طب تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×