آلفا طب

پرستار در منزل برای کرونا

با ما همراه باشید تا بیشتر با پرستار در منزل برای کرونا آشنا شوید.

متاسفانه در حال حاضر با یک همه گیری یا پاندمی مواجه هستیم که به واسطه ی ویروس کووید نوزده که ما آن را به نام ویروس کرونا می شناسیم رخ داده است.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

این بیماری بسیار خطرناک و ویروسی به سرعت از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا کرده و سبب به وجود آمدن زنجیره ی انتقال خواهد شد.

در صورتی که بیمار مبتلا به ویروس کووید 19 خیلی بدحال نباشد و یا در شرایطی که اطرافیان و بستگان بیمار ترجیح دهند که وی در بیمارستان حضور پیدا نکند می توان از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده نمود.

معمولا برای در اختیار داشتن چنین پرستاری میتوان به بیمارستان ها درخواست داد. البته که برخی مراکز پرستاری هم هستند که اقدام به اعزام پرستار به منزل می کنند و شما می توانید از خدمات آنها بهره مند شوید.

یکی از حرفه ای ترین و بهترین مراجعی که می توان از خدمات ان در این زمینه استفاده نمود آلفا طب است. در این مطلب قصد داریم تا مفصلا به بیماری کرونا پرداخته و در مورد خدمات پرستار در منزل برای کرونا و مزیت ها و وظیفه های پرستار به صحبت بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و به روزی بدست آورید.

سیر تکاملی ویروس کووید 19 و چگونگی مواجهه ی افراد مختلف با آن به چه صورت است؟
از نظر سازمان بهداشت جهانی بهترین کار در مواجهه با دریافت تست کرونای مثبت و یا مشکوک بودن به ابتلا به کرونا چیست؟
به چه نکاتی باید  در مورد بیماری کرونا توجه شود؟
وقتی فردی به کرونا مبتلا می شود چه علامت ها و نشانه هایی در وی مشاهده می شود؟
چند توصیه که افرادی که در منزل خود شخصی را دارند که مشکوک به ابتلا به کرونا است می بایست آنها را رعایت کنند ؟
مواردی که پرستاری که مراقبت از بیمار کرونایی را برعهده گرفته است می بایست رعایت کند کدام هستند؟
لزوم استفاده از خدمات پرستاری در حوزه های مختلف به خصوص بیماری کرونا در منزل چیست؟
خدماتی که موسسه های نگهداری از بیمار در منزل و اعزام پرستار ارائه میدهند کدام است؟
آیا بیمارانی که به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند پس از بهبودی هم نیاز به مراقبت دارند؟
انجام تست کرونا در منزل  به وسیله ی موسسه های پرستاری در منزل به چه صورت انجام می شود؟
مزیت های انجام تست کرونا در منزل به چه شکل است؟
خدمات ارائه شده برای پرستاری از بیمار کرونایی در منزل کدام هستند؟
ارائه ی خدمات مربوط به انجام آزمایش ها و تست های تشخیصی مربوط به کرونا مانند تست آنتی بادی به چه صورت است؟
ارائه خدمات در زمینه ی سنجش میزان اکسیژن خون فرد متقاضی به وسیله ی دستگاه پالس اکسیمتربه چه صورت است؟
ارائه ی خدمات در زمینه ی تغذیه و برنامه ی غذایی بیماران کرونایی علی الخصوص به چه صورت است؟
برای افراد سالمند برای تسریع در پروسه ی بهبود فرد چه کارهایی می کنند؟
نکته های تغذیه ای که می بایست برای یک فرد مبتلا به کرونا به آنها دقت داشته باشیم کدام هستند؟ (
نکته هایی در مورد پرستاری در منزل از افرادی که از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده اند ؟
در چه صورت می بایست از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده نمود؟
وظیفه های پرستار بیمار کرونایی در منزل کدام هستند؟
هزینه های موجود برای ارائه ی خدمات در زمینه ی مراقبت از بیمار کرونایی در منزل و اعزام پرستار به محل به چه صورت است؟
در صورت مشاهده ی چه علامت ها و نشانه هایی می بایست پرستار در منزل می بایست برای اعزام فرد مبتلا به کرونا به بیمارستان اقدام کند؟
مشخصه های فردی که پرستار بیمار در منزل است کدام هستند؟

 

سیر تکاملی ویروس کووید 19 و چگونگی مواجهه ی افراد مختلف با آن

ویروس بیمار کرونا یا همان کووید 19 مهمان ناخوانده ی این روزهای افراد در همه ی دنیا است و بیش از یک سالی است که این ویروس در محل زندگی ما انسان ها وجود داشته و توانسته جان تعداد بیشماری از هموطنان و به طور کلی انسان ها را بگیرد.

ابتلا به این بیماری دارای نشانه های ابتلای خاصی است که در صورت مشاهده ی آنها بهتر است برای انجام تست کرونا به مراکز مربوطه مراجعه کنید.

از جمله ی این نشانه ها وعلائم میتوان به تب کردن، گلودرد، بدن درد، ضعف عمومی، مشکلات تنفسی، اسهال و استفراغ و بی حالی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

دقت کنید که اطلاعات موجود در زمینه ی این ویروس به نوعی کامل نبوده و هر روز جنبه های جدیدی از آن کشف می شود. هنگامی که این ویروس به صورت همه گیر در همه جای دنیا پخش شد افراد بسیاری به آن مبتلا شدند.

بسته به سیستم بدنی فردی که به این بیماری مبتلا شده و ویروس به بدن وی راه یافته است ممکن است اتفاق های مختلفی برای فرد بیفتد.

برای مثال برخی افراد که از نظر بدنی قوی هستند و اصطلاحا خوش بنیه می باشند می توانند خیلی راحت با این بیماری دست و پنجه نرم کرده و آن را شکست دهند.

حتی برخی از این افراد بیماری را به صورت خیلی سطحی دریافت نموده و بدون هیچ مشکل خاصی دوران نقاهت را به پایان می رسانند و اما برخی دیگر که مشکلات و بیماری ها زمینه ای دارند و یا از نظر بدنی ضعیف هستند ممکن است با علائم شدیدتری مواجه شوند و متحمل دردهای فراوانی شوند. حتی گاها در برخی موارد ممکن است منجر به مرگ فرد نیز شود.

با توجه به این که ظرفیت بیمارستان ها محدود است همه ی افراد نمی توانند برای درمان در بیمارستان بستری شوند و افراد خیلی بدحال در اولویت قرار دارند. در اینجا است که لزوم پرستار در منزل برای کرونا به وجود می آید که در ادامه مفصلا به آن می پردازیم.

از نظر سازمان بهداشت جهانی بهترین کار در مواجهه با دریافت تست کرونای مثبت و یا مشکوک بودن به ابتلا به کرونا چیست؟

تنها مرجع معتبری که در حال حاضر میتوان به گفته های آن استناد کرد سازمان بهداشت جهانی است. در این وضعیت بهتر است برای سردرگم نشدن بیشتر و غرق نشدن در دنیای اطلاعات درست و نادرست تنها به گفته های این مرجع معتبر تکیه کرده  و اطلاعات خود را از آن دریافت نموده و به روز کنیم.

بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی بیان میکند که بهترین راه ممکن برای بهبودی بیماری کرونا و در عین حال سریع ترین آنها چیزی نیست جز ماندن در منزل و دریافت خدمات مراقبتی لازم در منزل. چرا که بیمارستان ها بیشتر برای بستری افراد بسیار بدحال هستند و در عین حال هم می توانند به عنوان محلی برای انتشار و گسترش این ویروس به شمار بیایند.

لذا حرکت منطقی تر این است که اگر در وضعیت وخیم به سر نمی برید و خیلی بد حال نیستید در منزل مانده و کلیه ی خدمات مراقبتی را در منزل دریافت کنید. این خدمات می توانند به صورت خانگی و به وسیله ی خانواده ی فرد ارائه گردند.

گاها هم در صورت تمایل و یا در صورت ناتوانی خانواده ی فرد از پرستاری از وی و یا هر دلیل دیگری از می توان از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده نمود.

البته که استفاده از خدمات پرستاری حرفه ای تر بوده و شما با در اختیار داشتن یک فرد دوره دیده و تحصیل کرده در این زمینه می توانید بیمار خود را با خیال راحت تری به وی بسپارید.

اما با این حال مراقبت در منزل به وسیله ی اهالی خانواده هم در صورتی که اوضاع فرد خیلی خطرناک نباشد هم کارساز بوده و به بهبودی وی کمک شایانی خواهد کرد.

رعایت نکته های گفته شده در مورد بیماری کرونا: یک اصل مهم و غیرقابل انکار
هنگامی که یک فرد به بیماری کرونا دچار شده و ویروس کووید 19 وارد بدن وی می شود می بایست حتما برخی از نکته ها را به دقت رعایت کند.

فرقی نمی کند فرد در بیمارستان بستری باشد و یا در خانه تحت مراقبت قرار گیرد و یا از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده شود.

در همه ی این موارد رعایت نکته های ایمنی در مورد این بیماری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و علاوه بر این که به خود فرد مبتلا کمک می کند سبب سلامت ماندن و حفظ جان اطرافیان این فرد نیر خواهد شد.

در صورتی که اطرافیان و خانواده ی فردی که بیماری کرونا گرفته است در مورد این نکته ها و یا سایر نکته های مراقبتی از بیماران کرونایی بی اطلاع هستند بهتر است از افرادی که در زمینه اطلاعات و دانش دارند بهره گرفته شود.

این کار علاوه بر این که به بهبود هرچه سریع تر فرد مبتلا کمک می کند در عین حال هم سبب می شود تا اطرافیان وی نیز سالم مانده و از شر این ویروس در امان باقی بمانند.

به این منظور شما می توانید از خدمات موسسه های نگهداری از بیمار در منزل استفاده نموده  و پرستاری حرفه ای برای مراقبت از عزیز خود پیدا کنید.

یکی از تخصصی ترین این موسسه ها که خدمات فوق العاده حرفه ای را با بکارگیری افراد متخصص و دلسوز ارائه می کند آلفاطب است که توانسته به خوبی رضایت اکثر مشتری های خود را جلب نماید.

وقتی فردی به کرونا مبتلا می شود چه علامت ها و نشانه هایی در وی مشاهده می شود؟

یکی از پرتکرارترین سوال هایی که در مورد این ویروس تقریبا ناشناخته وجود دارد این است که در صورتی که ویروس به بدن انسان وارد شود چه نشانه هایی دارد؟

چگونه می توانیم بفهمیم که فرد به این بیماری مبتلا شده است و نیاز به مراقبت های خاص دارد؟ همانطور که در قسمت های قبلی هم گفته شد علامت ها و نشانه های این ویروس برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و حتی حال عمومی فرد هم بسته به قوای بدنی وی می تواند معمولی خوب و یا بد  و خیلی باشد.

اما نشانه هایی که در بسیاری از افراد مشاهده شده و به نوعی میان درصد زیادی از مبتلایان مشترک بوده است به شرح زیر هستند:
1. بروز مشکل های تنفسی خصوصا تنگی نفس آن هم به صورت خیلی شدید
2. احساس فشار در قفسه ی سینه و یا وجود دردهای مزمن و پیوسته در این ناحیه
3. داشتن سرگیجه
4. بی حالی  و ضعف به صورت که در اکثر موارد فرد نمی تواند حتی بیدار شود و یا در وضعیت بیدار باقی بماند
5. رنگ صورت و لب ها تغییر کرده و متمایل به آبی یا خاکستری می شود.
در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای بیمار خود  هستید . به دنبال موسسه ای حرفه ای و کاربلد و در عین حال با پرسنل دلسوز می گردید پیشنهاد ما به شما آلفا طب است.

چند توصیه که افرادی که در منزل خود شخصی را دارند که مشکوک به ابتلا به کرونا است می بایست آنها را رعایت کنند

با توجه به آن که راجع به بیماری کرونا و ویروس کووید 19 اطلاعات زیادی در دسترس نیست و با وجود سپری شدن بیش از یک سال از ظهور آن همچنین خیلی از وجهه های آن ناشناخته باقی مانده است بهتر است تا برخی اقدامات پیشگیرانه انجام شوند تا از ابتلا به آن جلوگیری کنیم.

اما اگر به هر دلیلی خود و یا اطرافیانمان  به این ویروس مبتلا شدیم و یا مشکوک به ابتلا به آن بودیم بهتر است برخی موارد و نکته ها رعایت شوند تا هم فرد زودتر بهبود پیدا کند و هم از طرف دیگر سایر افراد را با این ویروس درگیر نسازد.

برخی از این نکته ها برای افرادی که مشکوک به ابتلا به کرونا هستند و می بایست رعایت شوند به شرح زیر هستند:

در صورتی که فردی در خانه ی شما مشکوک به ابتلا به ویروس کووید 19 است بهتر است یک اتاق مجزا را برای وی آماده کنید. سعی کنید از نظر تهویه مطبوع این اتاق در وضعیت خوبی قرار داشته باشد.

بهتر است بیمار در همان فضای تعیین شده باقی بماند و به همه جای منزل دسترسی نداشته باشد تا ریسک انتشار ویروس پایین بیاید. سعی کنید بیمار را تنها در فضایی مشخص نگه دارید و این فضا را محدود کنید.

از این امر مطمئن شوید که فضاهای مشترکی که با فرد بیمار یا مشکوک به بیماری دارید به خوبی تهویه شده باشد.

اگر به دنبال یک موسسه ی معتبر برای ارائه ی خدمات پرستار در منزل برای کرونا هستید می توانید از خدماتی که موسسه ی آلفا طب در این زمینه ارائه می دهد بهره مند شوید.

آلفا طب با در اختیار داشتن پرسنلی دلسوز و حرفه ای می تواند به خوبی از عهده ی پرستاری از بیماران شما بر بیاید و آنها را در بهبودی یاری کند. در ادامه ی مطلب پرستار در منزل برای کرونا به سایر این نکته ها می پردازیم، با ما همراه باشید.

در قسمت قبلی به برخی از نکته هایی که می بایست برای نگهداری از بیمار کرونایی یا فرد مشکوک به ابتلا بع ویروس کووید 19 رعایت شوند پرداختیم. در این قسمت نیز به سایر این نکته ها خواهیم پرداخت. این نکته ها به شرح زیر هستند:

سایر افراد خانواده که سالم هستند می بایست در اتاق دیگری بمانند و یا در صورت عدم وجود چنین فضایی فاصله ی دست کم دو متری را با فرد مشکوک حفظ کنند.

شخصی که با بیمار در رابطه است و کارهای وی را انجام می دهد می بایست پس از هر بار انجام کارهای فرد بیمار و نزدیک شدن به وی دست های خود را با آب و صابون و طبق پروتکل ها بشوید.

خود فرد بیمار و یا مشکوک هم می بایست به صورت مداوم دست های خود را با آب و صابون بشوید. ضدعفونی کردن دست ها نیز می تواند کمک کننده باشد.
سعی کنید یک یا دو نفر را به مراقبت و نگهداری از فرد بیمار اختصاص دهید و سایر افراد خانواده را از این شخص جدا کنید.

سایر توصیه هایی که افرادی که در منزل خود شخصی را دارند که مشکوک به ابتلا به کرونا است می بایست آنها را رعایت کنند به شرح زیر هستند:

تا هنگامی که علائم و نشانه های فرد مشکوک و یا مبتلا به صورت کامل از بین نرفته اند کسی نمی تواند برای عیادت فرد مراجعه کند.

یکی از مهمترین راه هایی که این ویروس از طریق آن منتقل می شود ترشحات تنفسی و از طریق هوا است. به منظور جلوگیری از این کار و کاهش تاثیرات آن بهترین کار این است که فرد بیمار از ماسک استفاده کند تا امکان انتقال تا حد امکان کمتر گردد.

فردی که مراقبت از بیمار کرونایی را بر عهده دارد وقتی قصد دارد وارد اتاق بیمار شود می بایست از ماسک خصوصا ماسک های پزشکی استفاده نماید. این ماسک می بایست تمامی ناحیه ی دهان و بینی فرد را کاملا پوشش دهد.

اگر به دنبال موسسه ای هستید که خدمات پرستاری از بیمار در منزل را ارائه می دهند می توانید آلفاطب استفاده کنید.

مواردی که پرستاری که مراقبت از بیمار کرونایی را برعهده گرفته است می بایست رعایت کند کدام هستند؟

در قسمت های پیشین در مورد برخی نکته هایی که مراقب فرد کرونایی یا شخصی که مشکوک به ورود ویروس کووید 19 به بدن وی هست می بایست رعایت کند پرداختیم.

حال در این قسمت می خواهیم سایر این نکته ها و مواردی که فرد پرستار می بایست رعایت کند را بازگو کنیم.

دقت کنید اگر شخص شما نمی توانید مراقبت از بیمار کرونایی را بر عهده بگیرید می توانید از خدمات پرستار در منزل برای کرونا بهره ببرید و خیال خود را راحت کنید. به طور کلی بقیه ی  موارد رعایت شده برای مراقبت از بیمار کرونایی به شرح زیر هستند:

پرستار می بایست از ماسک مناسب استفاده کند. علاوه بر این مهم است که ماسک را با دستان آلوده لمس نکرد و به طور کلی تماس با آن را به حداقل رساند.

در صورتی که ماسک مورد نظر به وسیله ی ترشحات موجود آلوده گرد می بایست به صورت آنی با ماسک تمیز تعویض گردد.

پرستار نباید با مایعات و ترشحات بدن بیمار نظیر ترشحاتی که از دهان و یا بینی فرد خارج می شود، ادرار وو یا مدفوع و غیره تماس آن هم به شکل مستقیم داشته باشد.

وقتی که دستکش و ماسک را در می آورید هم لازم است پس از آن حتما دست های خود را با آب و صابون بشویید.

دستکش ها و ماسک هایی که استفاده میکنید یکبار مصرف هستند. لذا پس از هربار مصرف آنها را دور بیندازید.
سایر نکته ها و موارد مراقبتی که پرستار فرد مبتلا به کرونا می بایست در رابطه با وی رعایت کند عبارت هستند از:

بهتر است وسیله های شخصی بیمار کاملا جداگانه باشند. از ملحفه گرفته تا ظرف غذا و لیوان آب همه و همه را به صورت کاملا مخصوص و منحصر بفرد استفاده کنید. علاوه بر این ملحفه ها را هم کتانی انتخاب کنید. پس از هر بار استفاده هم همه ی این وسیله ها را با آب خیلی داغ و صابون بشویید.

اگر در منزل خود سرویس بهداشتی جداگانه برای بیمار در نظر گرفته اید بهتر است دست کم روزی یک دفعه کلیه ی سطوح آن را به وسیله ی آب داغ و مواد ضد عفونی کننده شسته و ضدعفونی نمایید.

در صورتی که سرویس بهداشتی بیمار و سایر افراد خانواده مشترک است این کار می بایست پس از هر بار استفاده ی فرد بیمار از سرویس بهداشتی انجام شود. برای ماده ی ضدعفونی کننده می توانید از محلول رقیق شده ی آب و وایتکس به نسبت یک به نه یا ده استفاده کنید.

کلیه ی لباس های فرد بیمار، ملحفه ها و حوله های مورد استفاده ی وی می بایست کاملا تمیز شسته شده و ضدعفونی شوند و سپس کاملا خشک شده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

در صورتی که در خانه از فرد کرونایی مراقبت می کنید بر اساس توصیه ها نیازی به استفاده از گان نیست و گان تنها برای کادر درمان مشغول به کار در بیمارستان ها و درمانگاه ها است.

در صورتی که دوست دارید از خدمات پرستار در منزل برای کرونا یا هر نوع بیماری دیگری بهره ببرید می توانید از آلفاطب به عنوان یک مرجع حرفه ای و تخصصی استفاده کنید.

لزوم استفاده از خدمات پرستاری در حوزه های مختلف به خصوص بیماری کرونا در منزل
عموما ویروس کووید 19 به گونه ای است که افرادی را بیشتر تحت تاثیر خود و عارضه هایش قرار می دهد که دارای بیماری های زمینه ای باشند. از جمله ی بیماری های زمبنه ای می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. کم خونی
2. ناراحتی های قلبی
3. بیمارانی که به سرطان مبتلا هستند و در معرض شیمی درمانی قرار دارند
4. افراد دارای مشکلات کلیوی
5. افرادی که دارای سامانه ی ایمنی ضعیف هستند
6. و سایر مواردی از این دست

در صورتی که فردی هر یک از این مشکل ها را داشته باشد و به بیماری کرونا نیز مبتلا شود احتمال بدحال شدن وی از افراد معمولی بیشتر است.

این دسته از افراد اگر از نظر اوضاع عمومی در وضعیت خوبی قرار نداشته باشند با تشخیص پزشک معالج آن در بیمارستان بستری می شوند تا تحت نظارت دقیق و اصولی قرار بگیرند و وضعیت آنها به صورت پیوسته و مداوم چک شود.

اما در صورتی که وضعیت بیمار خیلی هم بد نباشد پزشک وی تصمیم می گیرد این فرد در منزل بستر شده و زمان قرنطینه ی وی آغاز گردد.

این امر بیشتر به این دلیل است که بستری شدن در بیمارستان در مواقع غیر ضروری علاوه بر این که فایده ای ندارد می تواند عارضه هایی هم به دنبال داشته باشد و حتی اوضاع فرد را خطرناک تر کند. پس اینجاست که لزوم استفاده از خدمات پرستاری در منزل به وجود می آید.

برای این کار موسسه هایی وجود دارند که به ارائه ی خدماتی از این دست می پردازند. حتی این موسسه ها برای افرادی که در بیمارستان همراه ندارند هم می توانند شخصی را به عنوان همراه پرستار بفرستند تا مراقبت های مورد نیا را از فرد به عمل آورد.

خدماتی که موسسه های نگهداری از بیمار در منزل و اعزام پرستار ارائه میدهند کدام است؟

برخی از خدماتی که موسسه های مختلف فعال در این زمینه ارائه می دهند به شرح زیر هستند:
1. انجام کلیه ی کارهای در ارتباط با تزریقات در منزل
2. انجام دادن کارهایی نظیر گرفتن نوار قلب و حتی اکوی قلب  در منزل فرد بیمار
3. گرفتن خون در منزل به منظور انجام آزمایش های مختلف
4. انجام سرم تراپی در محل زندگی فرد بیمارو
5. و بسیاری از خدمات و موارد اینچنینی

اگر به دنبال موسسه ای برای دریافت چنین خدماتی هستید پیشنهاد می کنیم تا از خدماتی که موسسه ی آلفا طب ارائه می دهد بهره بگیرید. این موسسه در عین حالی که از پرسنل حرفه ای استفاده می کند دارای تعرفه های منصفانه ای است که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

آیا بیمارانی که به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند پس از بهبودی هم نیاز به مراقبت دارند؟

حال این سوال پیش می آید که آیا هنگامی که فرد از ویروس کووید 19 رهایی پیدا کرده و بهبود می یابد آیا باز هم نیاز به مراقبت به نگهداری دارد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت این امری نسبی است و بستگی به وضعیت فرد بیمار دارد.

ممکن است بیماری که این ویروس را گرفته برای مدتی در بیمارستان بستری باشد و سپس پزشک معالج وی در صورتی که ببیند حال وی رو به بهبودی می رود و دیگر نیازی به مراقبت های خاص ندارد اقدام به ترخیص وی کند.

ولی با این وجود این فرد باز هم نیاز به انجام کارهای مراقبتی داشته و لازم است تا شخصی وجود داشته باشد که کارهای وی را انجام دهند.

در این وضعیت در صورتی که فرد بیمار کسی را برای پرستاری در اختیار نداشته باشد می تواند از موسسه های نظیر آلفا طب و خدمات آنها استفاده نموده و درخواست پرستار در منزل برای کرونا کند.

این موسسه ها از پرستارهای و نیروهایی استفاده می کنند که کاملا دوره دیده و حرفه ای هستند و در عین حال افرادی با وجدان و دلسوز می باشند که به خوبی از بیمار مراقبت نموده و تا حاصل شدن بهبودی کامل در کنار وی می ماند.

هزینه ی این کار بسته به نوع بیماری فرد، شدت و ضعف آن و از همه مهمتر تعداد ساعت های حضور پرستار در منزل فرد و نیز خدماتی که می بایست به بیمار ارائه دهد می تواند متغیر باشد.

انجام تست کرونا در منزل یکی از خدمات ارائه شده به وسیله ی موسسه های پرستاری در منزل
یکی از خدماتی که برای پرستار در منزل برای کرونا وجود دارد امکان گرفتن تست برای ابتلا و یا عدم ابتلا به این بیماری است.

با توجه به حساس و خطرناک بودن این بیماری و علاوه بر این خطرناک بودن اوضاع برای بیرون رفتن خصوصا برای گروه های سنی حساس گاها بهتر است برای انجام تست کرونا به بیرون و آزمایشگاه های شلوغ مراجعه نکرده و این کار را در منزل انجام داد.

معمولا موسسه های انجام خدمات پزشکی در منزل این کار را انجام داده و شما به عنوان متقاضی می توانید خیلی راحت بدون حضور در آزمایشگاه یا متحل شدن ترافیک و یا حتی گرفتن مرخصی از محل کار و به طور بدون هیچ دردسری تست مربوطه را در منزل انجام داده و نتیجه آن را هم خیلی زود دریافت کنید.

موسسه  آلفا طب این کار را به وسیله ی تکنسین های آزمایشگاه حرفه ای و مجرب برای متقاضیان در منزل آنها به انجام رسانده و افراد می توانند خیلی راحت از ابتلا و یا عدم ابتلای خود به این ویروس سخت جان اطلاع کسب کنند.

استفاده از خدمات انجام آزمایش در منزل مخصوصا برای آن دسته ز افراد که از نظر حرکت دچار مشکل بوده و نمی توانند به خوبی حرکت کنند بسیار مفید بوده و می تواند از دشواری های موجود برای آنها کاسته و روال راحت تری را به وجود آورد.

مزیت های انجام تست کرونا در منزل به چه شکل است؟

همانطور که میدانید اگر شخصی دارای علائم و نشانه های ابتلا به کرونا باشد می بایست حتما تست های مربوطه را انجام دهد تا مبتلا شدن و یا عدم ابتلا به این ویروس اطمینان خاطر حاصل کند.

علاوه بر وجود نشانه ها و علائم گاها برای انجام برخی کارها یا برخی مسافرت ها حتی بعضی عمل های جراحی و سایر مواردی از این دست لازم است پیش از انجام آن کار تست کرونا انجام شود و جواب منفی آن را در اختیار داشته باشیم. تست کرونا در صورتی که در منزل انجام شود مزیت های خاص خود را در بر داشته که فرد می تواند از آنها بهره مند گردد.

نخست این که محیط خانه ی خود فرد محیطی امن و بدون ریسک بوده و در صورتی که فرد مورد نظر به کرونا مبتلا نشده باشد احتمال ابتلا به وسیله ی حضور در محیطی پرخطر و شلوغ مانند آزمایشگاه بسیار بالا می رود.

در حالی که وقتی این تست در خانه انجام شود دیگر احتمال دریافت ویروس از خارج وجود ندارد. علاوه بر این دردسرهای رفت و آمد و گیر افتادن در ترافیک و اینطور مسائل را هم قطعا نخواهید داشت.

در کنار اینها در صورتی که شما ناقل این ویروس بشید برای سایر افراد نیز خطرناک به شمار می آید و بیرون رفتن شما می تواند سبب انتشار ویروس شود.

پس با انجام آزمایش در منزل به نوعی هم از خود حفاظت می کنید و هم از اطرافیانتان. انجام این کار روش های مختلفی دارد که با توجه به وضعیت فرد مورد نظر و نیز صلاحدید پزشک و در عین حال وقتی که برای دریافت جواب در اختیار داریم می توان از مناسب ترین ان بهره گرفت.

خدمات ارائه شده برای پرستاری از بیمار کرونایی در منزل کدام هستند؟

برخی موسسه ها و آژانس ها هستند که برای این راه اندازی شده اند که خدمات مختلف پزشکی و پرستاری را به افراد متقاضی در منزل خودشان ارائه دهند. از جمله ی بهترین این موسسه ها می توان به آلفا طب اشاره کرد.

این امر یعنی نیاز به پرستار و خدمات پزشکی در منزل به دلیل های مختلفی می تواند مورد نیاز باشد. گاها فرد بیمار کسی را ندارد که بتواند از وی مراقبت کند یا در صورت داشتن کسی آن فرد علم و دانش و تجربه و یا حتی وقت کافی را برای انجام این مراقبت در اختیار ندارد.

همین می شود که نیاز به شخصی است که این کارها را با در اختیار داشتن علم آن و در عین حال تجربه ی زیاد و وقت کافی انجام دهد. به طور کلی این موسسه ها خدمات مختلفی را برای طیف گسترده ای از بیماران ارائه می دهد.

خدمات آی سی یو، اکوی قلب، خدمات نگهداری از سالمند و خدمات نگهداری از بیمار کرونایی و بسیاری موارد دیگر همه و همه از کارهایی هستند که به وسیله ی این موسسه ها قابل انجام است.

خدماتی که موسسه های پزشکی پرستاری در زمینه ی ویروس کووید 19 و بیماران کرونایی ارائه می دهند، علاوه بر نگهداری و مراقبت از بیمار کرونایی می تواند شامل مواردی باشد که در زیر به آنها می پردازیم:

ارائه ی خدمات مربوط به انجام آزمایش ها و تست های تشخیصی مربوط به کرونا مانند تست آنتی بادی

ارائه خدمات در زمینه ی سنجش میزان اکسیژن خون فرد متقاضی به وسیله ی دستگاه پالس اکسیمتر

ارائه ی خدمات در زمینه ی تغذیه و برنامه ی غذایی بیماران کرونایی علی الخصوص برای افراد سالمند برای تسریع در پروسه ی بهبود فرد

ارائه ی خدمات مربوط به انجام آزمایش ها و تست های تشخیصی مربوط به کرونا مانند تست آنتی بادی

همانطور که میدانید  بهترین کار این است اگر مشکوک به ابتلا به کرونا هستید و می بایست برای اطمینان از این ابتلا یا عدم ابتلا تست بدهید از خدمات موسسه هایی بهره ببرید که می توانند تست های فوق را در منزل نیز انجام دهند.

عموم موسسه هایی که خدمات پزشکی و پرستاری در منزل ارائه می دهند این آپشن را نیز به عنوان خدمات خود ارائه می دهند. شما می توانید در صورت نیاز درخواست تست آنتی بادی داده و از موسسه ی مورد نظر بخواهید فردی را برای انجام این تست به منزل شما بفرستد.

در زمان مقرر تکنسین آزمایشگاه در منزل شما حضور پیدا کرده و تست انتی بادی را برای شما انجام می دهد.

حتی این خدمات می تواند برای محل کار مانند شرکت ها هم انجام شده و دیگر نیازی نباشد افراد تک به تک به آزمایشگاه مراجعه کرده و ریسک حضور در آنجا و ابتلا به این ویروس را به جان بخرند. از جمله موسسه های معتبری که چنین خدماتی را به متقاضی ها ارائه می دهد آلفا طب است.

شما میتوانید از این موسسه برای دریافت پرستار در منزل برای کرونا، انجام آزمایش کرونا در منزل و بسیاری خدمات دیگر بهره ببرید.

ارائه خدمات در زمینه ی سنجش میزان اکسیژن خون فرد متقاضی به وسیله ی دستگاه پالس اکسیمتر

حتما شما هم در ضمن صحبت هایی که در مورد  ویروس کرونا می شود عبارت سطح اکسیژن خون را شنیده اید.

یکی از مهمترین عامل ها در این بیماری با توجه به این که بیشتر هدف ویروس دستگاه تنفسی است همین میزان اکسیژن خون فرد مبتلا می باشد.

به همین منظور دستگاه هایی برای این کار هستند که به نام پالس اکسیمتر شناخته می شوند و قادر هستند تا میزان اکسیژن خون فرد مبتلا به کرونا را اندازه بگیرند.

این دستگاه یکی از تجهیزاتی است که در هنگام پرستاری از بیمار مبتلا به ویروس کرونا از ضروریات به شمار می آید.

عموما پرستارهایی که برای مراقبت از بیمار کرونایی در منزل اعزام می شوند این دستگاه را با خود همراه دارند تا از وضعیت بیمار مطلع باشند. عموما هزینه ی این دستگاه از هزینه های پرستار جدا بوده و در صورت نیاز به شما گفته می شود که چنین دستگاهی را نیز به همراه پرستار درخواست دهید.

ارائه ی خدمات در زمینه ی تغذیه و برنامه ی غذایی بیماران کرونایی علی الخصوص برای افراد سالمند برای تسریع در پروسه ی بهبود فرد

همانطور که میدانید تقویت قوای بدنی و سیستم دفاعی بدن یکی از مهمترین راهکارهایی است که برای درمان بیماری کرونا پیشنهاد می شود.

این کار را می توان به وسیله ی مواد غذایی و در اختیار داشت یک برنامه ی غذایی اصولی و درست انجام داد. این امر به خصوص در مورد افراد سالمند که قوای بدنی آنها در مقایسه با جوانان تحلیل رفته و کمتر است از اهمیت زیادی برخوردار است.

لذا یکی از خدماتی که عموما موسسه های پزشکی، پرستاری که ارائه دهنده ی خدمات در منزل هستند این است که برای بیماران کرونایی برنامه ی غذایی تدوین نموده و دقیقا بر حسب آن عمل می کنند تا فرد مورد نظر زودتر بهبودی خود را بازیابد.

در ادامه ی این بحث به برخی از کارهایی که در زمینه ی تغذیه ی یک بیمار کرونایی می توان انجام داد تا حال وی رو به بهبودی بگذارد صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید.

نکته های تغذیه ای که می بایست برای یک فرد مبتلا به کرونا به انها دقت داشته باشیم کدام هستند؟

یکی از خدماتی که در زمینه ی پرستار در منزل برای کرونا به افراد ارائه می شود نکته های تغذیه ای و برنامه ی غذایی برای فرد بیمار است. در ادامه برخی از نکته های مهم که در مورد تغذیه ی یک فرد مبتلا به ویروس کووید 19 می بایست رعایت شوند آورده شده است. این نکته ها به شرح زیر هستند:

فرد مورد نظر می بایست به صورت روزانه میزان کافی آب دریافت کند. این مقدار عموما بین شش تا هشت لیوان آب بوده و کمک میکند فرد به عارضه ها ناشی از کمبود آب و نیز مشکل های در زمینه ی دستگاه گوارش مبتلا نشود.

آشامیدن آب به میزان کافی کمک می کند تا دمای بدن پایین آمده و علاوه بر این هم بدن کم اب باقی نماند و اصطلاحا دهیدراته نشود

استفاده ی کافی از پروتئین در برنامه ی غذایی. دقت کنید این پروتئین از منابع کم چربی مثل مرغ، ماهی و لبنیاتی که در رده ی مواد کم چربی هستند تامین گردد

کمتر کردن مصرف چربی در برنامه ی غذایی روزانه علی الخصوص روغن های جامد و نیز انواع مختلف کره ها

استفاده از مکمل های دارویی کلسیوم و ویتامین دی و یا گنجاندن منابع غذایی آنها در برنامه ی غذایی روزانه
در این قسمت هم به سایر مواردی که می بایست در زمینه ی تغذیه ی یک بیمار کرونایی رعایت شود می پردازیم. این موارد به شرح زیر هستند:

وقتی سن فرد بیشتر می شود میزان کلسیمی که بدن وی قادر است تا جذب کند رو به افول می گذارد. همین امر سبب می شود فرد در زمینه ی اعضای بدن که از کلسیم تامین تغذیه ای می شوند مانند استخوان ها یا دندان ها و غیره دچار ضعف و ناتوانی شده و به بیماری مبتلا شود.

بهتر است فرد علاوه بر این که منابع تغذیه ای غنی از کلسیم را در برنامه ی غذایی خویش قرار می دهد نسبت به انجام ورزش خصوصا ورزش در فضای آزاد و در زیر نور آفتاب مبادرت ناید تا بتواند به این وسیله ی میزان کلسیم مورد نیاز بدن خود را فراهم آورد.

گنجاندن مکمل های دارای روی، آهن و منیزیم

برای این که فرد دچار کم خونی نشود و همچنین حواس مهم وی نظیر حس چشایی بر اثر این بیماری دچار مشکل نشده و نیز به سوء هاضمه مبتلا نشود می بایست مواد غذایی به شرح زیر را در برنامه ی غذایی خود داشته باشد:
·       سبزیجات دارای برگ های تیره
·       حبوبات نظیر گندم
·       انواع مختلف آجیل و خشکبار از جمله سویا، ذرت و غیره
·       منابع پروتئینی نظیر گوشت
·       جگر

گنجاندن میزان استاندارد آنتی اکسیدان ها در برنامه ی غذایی که می توان در مواد غذایی نظیر سبزیجات و میوه ها و غیره آن را یافت

اگر فرد سالمند مورد نظر با مشکل چاقی روبرو نیست می بایست  غذاهایی که دارای کالری و ارزش غذایی بالایی هستند را در برنامه ی غذایی وی قرار داد. بهتر است ایت غذاها نرم و در عین حال دارای هضم آسان باشند.

در ادامه ی بحث مواد غذایی مورد نیاز برای افراد سالمندی که مبتلا به ویروس کووید 19 شده اند و برنامه ی غذایی روزانه ی آنها به این موارد می رسیم:
بهتر است استفاده از مواد مایع آن هم در حالت گرم در زمان قبل از خواب و نیز پس از صرف غذا کمتر شود. لذا این کار سبب کمتر شدن میزان جذب آهن در بدن خواهد شد

برای این که قوای بدنی فرد افزایش پیدا کرده و سیستم دفاعی بدن وی تقویت شود بهتر است از ویتامین های سی و ای (C,E) استفاده شود. این امر همچنین کمک می کند تا بدن فرد در برابر فاکتورهایی که سبب ایجاد بیماری می شوند مقاوم تر شود.

بهتر است در مصرف مواد غذایی دارای قند به صورت کنترل شده عمل کرد و استفاده از آنها را کاهش داد

غذاهای آماده و فراوری شده نظیر کنسروها، انواع سوسیس، کالباس و فست فود را از برنامه ی غذایی خود خارج کنید.

استفاده از ادویه های مفید نظیر زردچوبه و زعفران می تواند کمک کننده باشد

جوانه ی حبوبات منبع غنی از مواد مغذی باارزش است که بهتر است در برنامه ی غذایی قرار داده شوند

استفاده از مغزهای خوراکی مثل بادام، پسته و سایر مواردی از این دست در صورت رعایت حد و حدود و عدم پرخوری می تواند بسیار کمک کننده باشد

برای فراهم آوردن میزان ویتامین سی (C) مورد نیاز بدن بیمار علاوه بر مکمل ها بهتر است از مواد طبیعی نظیر گوجه فرنگی، پرتقال، لیمو و غیره نیز بهره گرفته شود.

نکته هایی در مورد پرستاری در منزل از افرادی که از بیماری کرونا بهبود پیدا کرده اند

بیماری کرونا به گونه ای است که پس از این که فرد کم کم در مسیر بهبودی قرار گرفت هم باز نیاز به برخی مراقبت ها و پرستاری ها دارد. همانطور که گفتیم در این زمینه استفاده از خدمات پرستار در منزل برای کرونا می تواند بسیار مفید باشد.

بهتر است پس از طی دوره ی قرنطینه ی فرد باز هم مواردی رعایت شوند تا فرد کاملا خوب شده و دیگر هیچ علائمی در رابطه با این ویروس در وی وجود نداشته باشد.

در ادامه برخی از نکته هایی که می بایست به انها توجه شوند آورده شده است:

افرادی که در محل زندگی فرد کرونایی حضور دارند کاهش پیدا کنند. بهتر است تا بهبودی کامل این افراد اگر مقدور است خانه را ترک کنند و تنها پرستار فرد با وی باقی بماند. در صورتی که افرادی در خانه حضور دارند تماس آنها با فرد مبتلا به ویروس در کمترین حد ممکن باشد. محل حضور بیمار را نیز از سایر افراد جدا کرده و وی را تماما قرنطینه کنید.

بهتر است افراد دارای بیماری های زمینه ای که در وضعیت پرخطر قرار دارند و نیز افرادی که دارای سن و سال بالایی هستند از بیمار کاملا دور باشند.
یک فرد که می تواند از خانواده یا از موسسه های ارائه دهنده ی خدمات پرستاری باشد را برای مراقبت از بیمار انتخاب نموده و تنها این فرد با بیمار در مراوده باشد
پرستار می بایست پس از هر بار حضور در اتاق فرد کرونایی دست های خود را شسته و ضدعفونی کند
سرویس بهداشتی که بیمار استفاده می کند بهتر است از سایر افراد مجزا باشد. اگر امکان این کار وجود ندارد می بایست پس از هر بار استفاده ی فرد بیمار فضای سرویس کاملا شسته و ضدعفونی شود.
ملحفه و حوله های که فرد مبتلا به ویروس از آنها استفاده می کند مرتبا شسته و ضدفعونی شوند.

نکته های بهداشتی می بایست تمام و کمال هم به وسیله ی بیمار و هم به وسیله ی پرستار وی رعایت گردند. برای مثال در صورت عطسه و یا سرفه کردن حتما هم ماسک زده شود و هم جلوی دهان با دستمال گرفته شود.

حتی اگر هیچ یک از این موارد در دسترس نبود بهتر است به وسیله ی آستین لباس در ناحیه ی آرنج جلوی عطسه گرفته شود.

همه ی افرادی که در محل فرد کرونایی قرار دارند بهتر است به صورت پیوسته نسبت به شستن دست های خود با آب و صابون و ضدعفونی کردن آنها اقدام کنند.

استفاده از ماسک هنگام پرستاری از فرد از واجبات است. پرستار می بایست حتما از ماسک آن هم استاندارد و به گونه ای که کاملا دهان و بینی وی را بپوشاند بهره ببرد.

زباله هایی که برای فرد مبتلا به کرونا است می بایست با دقت زیاد و بدون این که به آنها دست بخورد در پلاستیک زباله ی ضخیم بسته بندی شده و سپس دور انداخته شوند. حتی در صورت امکان روی آنها نوشته شود که این زباله ها عفونی هستند.

سعی کنید ظروف مورد استفاده و به طور کلی وسیله هایی که برای فرد مورد استفاده قرار می گیرد مانند ملحفه ها به صورت شخصی برای وی باشند و از ظروف وسیله های سایر افراد خانواده کاملا مجزا باشند.

در چه صورت می بایست از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده نمود؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه کسانی نیازمند استفاده از خدماتی که به منظور پرستاری از بیمار کرونایی در منزل ارائه می شوند هستند. به طور کلی می توان در این زمینه از موارد زیر نام برد:
1. افرادی که تنها زندگی می کنند و کسی نیست تا از آنها پرستاری کند
2. افراد سالمند و ناتوانی که شخصی را برای مراقبت از خود ندارند
3. افرادی که علاوه برا کرونا از بیماری های زمینه ای دیگری نیز رنج می برند. برای مثال بیماری های تنفسی، قلبی، کلیوی و غیره دارند که لازم است حتما خدمات پرستاری را به صورت تخصصی دریافت کنند
4. اگر همه ی افراد خانواده به ویروس کووید 19 مبتلا شده باشند می بایست از خدمات پرستار در منزل برای کرونا استفاده کنند
5. اشخاصی که به هر دلیلی افراد خانواده شان امکان مراقبت از آنها را ندارند. این دلیل ها می تواند ناتوانی افراد خانواده، ضیق وقت، مشغله ی زیاد، داشتن کودک و یا فرد بیمار دیگر در منزل و سایر مواردی از این دست باشند.
اگر به دنبال موسسه ای حرفه ای با پرسنل کاملا مجرب و در عین حال دلسوز هستید که از خدمات پرستار در منزل و مراقبت از بیمار آنها استفاده کنید پیشنهاد ما به شما موسسه ی آلفا طب است.

وظیفه های پرستار بیمار کرونایی در منزل کدام هستند؟

پرستاری که برای ارائه ی خدمات مراقبتی در منزل اعزام می شود برخی وظیفه های از پیش تعیین شده دارد.

در مورد پرستاری که برای مراقبت از بیمار مبتلا به ویروس کرونا به منزل اعزام می گردد میتوان علاوه بر این وظایف عام این وظیفه های خاص را نیز خاطرنشان کرد:

1. این فرد می بایست برنامه ریزی دقیقی برای بهبودی بیمار مبتلا به کرونا داشته باشد
2. داروهای بیمار را به موقع به وی بخوراند و در عین حال وضعیت تغذیه ای وی را نیز تحت کنترل داشته باشد
3. نکته های بهداشتی را رعایت کرده و آنها را به سایر افراد خانه نیز گوشزد کند
4. می بایست تجهیزات لازم را در اختیار داشته و در عین حال هم نسبت به ضدعفونی محل و وسیله ها اقدام کند
5. نکته های لازم برای انجام را به افراد خانواده ی فرد بیمار ارائه دهد

6. حس دلسوزی و همدردی داشته و سعی کند روحیه ی فرد بیمار را در بهترین حالت قرار دهد
پرستارانی که به عنوان پرسنل درمانی در موسسه ی آلفا طب مشغول به کار هستند همگی بسیار حرفه ای و مجرب بوده و شما با خیال راحت می توانید از خدمات آنها بهره برده و بهبود بیمار خود را سرعت ببخشید.

هزینه های موجود برای ارائه ی خدمات در زمینه ی مراقبت از بیمار کرونایی در منزل و اعزام پرستار به محل به چه صورت است؟

یکی از مهمترین مواردی که همیشه برای افراد مورد پرسش است چیزی نیست به غیر از بحث هزینه ها. این امر در مورد هزینه های مراقبت در منزل نیز صدق می کند و افراد همواره مایل هستند تا بدانند برای این کار می بایست چه هزینه ای پرداخت شود.

اما به طور کلی نمی توان یک هزینه ی واحد و معین را برای این کار بیان نمود. بلکه هزینه ها کاملا بسته به شرایط بیمار و نیازهای وی تغییر می کند.

برای مثال اگر بیمار مورد نظر به تجهیزات خاصی احتیاج داشته باشد قطعا این امر روی هزینه ها تاثیر می گذارد. علاوه بر این مدت زمان حضور پرستار برای انجام کارهای مراقبتی نیز می تواند بر روی هزینه ها موثر باشد.

قطعا هزینه هایی که برای پرستار تمام وقت می بایست پرداخت شوند با هزینه هایی که برای پرستار نیمه وقت و یا ساعتی اخذ می شود متفاوت است.

وخامت شرایط بیمار و همچنین وظیفه هایی که بر عهده ی پرستار است هم می تواند روی هزینه ها تاثیرگذار باشد. بهترین کار این است که با موسسه ی مورد نظر خود تماس گرفته و پس از تشریح وضعیت از آنها بخواهید حدود هزینه ها را برای شما محاسبه کنند.

در صورت مشاهده ی چه علامت ها و نشانه هایی می بایست پرستار در منزل می بایست برای اعزام فرد مبتلا به کرونا به بیمارستان اقدام کند؟

در صورتی که پرستار اعزام شده به منزل فرد کرونایی برای مراقبت از وی برخی نشانه ها وعلائم را مشاهده کند می بایست خیلی سریع نسبت به انتقال بیمار به بیمارستان اقدام نماید. این علائم و نشانه ها به شرح زیر هستند:

1. در صورتی که فرد با تنگی نفس شدید مواجه بوده و نمی تواند به خوبی نفس بکشد می بایست سریعا به بیمارستان منتقل شود.
2. اگر سرفه های فرد بدتر شده و به صورت مداوم و مستمر است می بایست برای مراجعه به بیمارستان اقدام نمود
3. اگر تب بالای فرد قطع نشد و این امر برای مدت 5 روز به صورت پیوسته ادامه داشت می بایست برای انتقال به بیمارستان اقدام نمود
4. اگر فرد نتواند از خواب بیدار شود و یکسره در حالت گیجی به سر می برد می بایست حتما به بیمارستان مراجعه نمود
5. در صورتی که فرد احساس درد بسیار شدیدی در ناحیه ی قفسه ی سینه ی خود دارد هم می بایست به بیمارستان مراجعه شود

به طور کل در  صورت مشاهده ی هر یک از این علائم می بایست آنها را جدی گرفته و پشت گوش نینداخت. البته می توانید ابتدا و پیش از مراجعه به بیمارستان با پزشک معالج بیمار تماس حاصل کرده و شرح حال بیمار را ارائه دهید. سپس در صورت لزوم پزشک دستور می دهد تا بیمار به بیمارستان منتقل شود.

مشخصه های فردی که پرستار بیمار در منزل است کدام هستند؟

پرستاری یکی از شغل های بسیار سخت است که روحیات خاص خود را می طلبد. در صورتی که فردی می خواهد به عنوان پرستار در منزل برای کرونا یا هر بیماری دیگری فعالیت کند می بایست دارای مشخصه هایی به شرح زیر باشد:

1. این فرد باید قادر باشد تا با افراد به خوبی ارتباط برقرار کرده و از آن مهمتر ارتباطی که برقرار میکند ختما مفید و موثر باشد
2. باید قادر باشد تا از وسیله ها و تجهیزات پزشکی به درستی استفاده کرده و روش کار با آنها را بلد باشد. همچنین می بایست تنظیمات انها ار نیز بداند
3 . یکی از مهمترین مشخصه های یک پرستار در منزل انعطاف پذیری است. این فرد می بایست بتواند خود را با هر شرایطی وفق داده و از انجام کار خود باز نماند
4. انتقاد پذیر بوده و در صورتی که افراد خانواده ی بیمار به وی نکته ای را گوشزد کردند ناراحت نشود. بلکه با روی باز آن را پذیرفته و یا در صورت غلط بودن این امر خیلی مودبانه صحیح آن را توضیح دهد
5. سرعت عمل و قدرت تصمیم گیری بالا دو ویژگی خیلی خیلی با اهمیت برای فردی هستند که می خواهد در خانه به پرستاری از مریض بپردازد.
6. داشتن اعتماد به نفس خوب و توانایی کنترل موقعیت های حساس
7. داشتن حس دلسوزی و روحیه ی خوب و انتقال آن به بیمار

نتیجه گیری

در حال حاضر با شیوع ویروس کووید 19 نه تنها در سطح کشور ما بلکه در سطح دنیا همه در وضعیت بدی قرار گرفته اند. اینجاست که لزوم استفاده از پرستار در منزل برای کرونا پیش می آید. چرا که برخی از این افراد نمی توانند یا لازم نیست در بیمارستان بستری شوند.

لذا لازم است تا از پرستار استفاده شود و این فرد مراقبت های لازم را دریافت نماید. پرستاری که برای انجام مراقبت ها در منزل استخدام می شود می بایست دارای ویژگی هایی باشد که در این مطلب مفصلا به آنها پرداختیم.

علاوه بر این در مورد وظیفه های پرستار و نیز نکته های لازم که می بایست در این زمینه رعایت شوند مفصلا صحبت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×