آلفا طب

پرستار آی سی یو در منزل

امروز با موضوع پرستار آی سی یو در منزل در خدمت شما هستیم.
آی سی یو، بخش مراقبت های ویژه یا یک واحد تخصصی در بیمارستان است که بیماران با وضعیت دشوار یا به شدت مجروح شده توسط تیم ویژه ای از پزشکان، متخصصان پرستار بالینی، متخصصان رژیم درمانی و جسمی و تنفسی برای معالجه پزشکی با دقت نگهداری می شوند.

با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شم

درباره خدمات پرستاری برای مراقبت از  بیمار و پرستار آی سی یو در منزل:
با پیشرفت علم و فناوری پزشکی، امکان راه اندازی آی سی یو در خانه نیز برای شخص امکان پذیر است. بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دراز مدت دارند، همیشه ترجیح می دهند که در خانه، نسبت به بیمارستان بهبود یابند و با وجود مراقبت ها و پرستار آی سی یو در منزل، این رویای دور اکنون عملی است. ارائه دهندگان خدمات درمانی مختلف در منزل، خدمات پرستار آی سی یو در منزل را به افراد ارائه می دهند تا تنظیمات آی سی یو  را در خانه انجام دهند.

پرستار بخش مراقبت های ویژه، نقش مهمی در ارائه مراقبت های ویژه صحیح در خانه برای بیمار مورد نظر دارد.

پرستاران آموزش دیده، برای مراقبت پرستار آی سی یو در منزل ، خدمات درمانی مانند انجام آزمایش خون در هر زمان و در صورت نیاز، تطبیق درمان بیمار با توجه به نتایج آزمایش، ثبت فشار خون، سطح اکسیژن و ضربان قلب بیمار، مدیریت داروها و مایعات طبق تجویز پزشک و اساساً هر خدمات دیگری که می توانید در یک بخش  آی سی یو معمولی انتظار داشته باشید، ارائه می دهد. به علاوه بهره مندی از یک محیط آشنا و صمیمی یعنی خانه خود بیمار.

مزایای دریافت پرستار آی سی یو در منزل:

راحتی و مراقبت حداکثری از بیماران

مراقبت و آسایش پزشکی مناسب مهمترین نیاز بیماران است. پرستار آی سی یو در منزل، اطمینان حاصل می کند که بیمار، به طور بسیار جدی مراقبت های پزشکی و حداکثر راحتی و آرامش را دریافت می کند.

با وجود پرستار آی سی یو در منزل، اعضای خانواده شما نیز در تمام اوقات و در خانه شما مورد توجه مناسب قرار می گیرند.

از اعضای خانواده خود در غیبت خود مراقبت کنید

اگر پدر و مادر، پدربزرگ و مادربزرگ یا هر یک از اعضای خانواده شما در خانه احتیاج به مراقبت های ویژه دارند، لازم نیست نگران باشید. فقط با پرستار آی سی یو در منزل تماس بگیرید و اجازه دهید تا پرستار واحد مراقبت های ویژه شما را ببیند.

به صرفه تر از بیمارستان:

هزینه خدمات پرستار آی سی یو در منزل، نسبت به مراقبت های منظم آی سی یو در بیمارستان از نظر اقتصادی، مقرون به صرفه تر است و با پیشرفت خدمات بهداشتی، دیگر نگران کیفیت مراقبت های ویژه در خانه نخواهید بود. خدمات آی سی یو در خانه با هزینه ی اقتصادی و بدون هیچ گونه ضعفی در کیفیت مراقبت ارائه می شود.

مراقبت از کیفیت زندگی برای تنفس تراکئوستومی در خانه

مراقبت در خانه، یک ارائه دهنده خدمات درمانی خانگی است. با هدف ارائه کیفیت زندگی و یا کیفیت پایان زندگی، برای بزرگسالان و کودکان دارای مشکل تنفسی و خانواده های آن ها در حال حاضر با هیچ جایگزینی قابل درک نیست.

برای ماندن در مراقبت های ویژه به مدت نامحدود یا برای مدت طولانی یا وجود محدودیت های بیشتر، مراقبت جدی در خانه یک جایگزین واقعی برای اقامت طولانی مدت در مراقبت های ویژه است. زیرا بیمار نیاز به تهویه مکانیکی طولانی مدت با تراکئوستومی دارد.

پرستار آی سی یو در منزل ، پرستاران استخدام شده ی بسیار آموزش دیده ای هستند که با بیمارانی کار می کنند که بیماری ها یا شرایط سختی برای زندگی دارند.

آن ها تجربیات، دانش و مهارت های تخصصی مورد نیاز بیماران را برای زنده ماندن یا تشدید مراقبت ها فراهم می کنند. بیماران آن ها مشکلات شدیدی دارند و نیاز به مراقبت های جدی تری دارند.

در ادامه قصد داریم تا مهم ترین نکات در مورد پرستار آی سی یو در منزل بدانیم و چند سوال مهم را با هم مرور کنیم:
1.    پرستار آی سی یو در منزل کیست؟
2.    حقوق پرستار آی سی یو در منزل چقدر است؟
3.    چشم انداز شغلی یک پرستار آی سی یو در منزل چیست؟
4.    پرستار آی سی یو در منزل چه کاری انجام می دهند؟
5.    چه تخصص هایی برای پرستار آی سی یو در منزل وجود دارد؟
6.    واحد مراقبت های ویژه چیست؟
7.    برخی از شرایط رایج پرستار آی سی یو در منزل کدامند؟
8.    بهترین پرستار آی سی یو در منزل از چه خصوصیاتی برخوردارند؟

 

پرستار آی سی یو در منزل کیست؟

پرستاران بخش مراقبت های ویژه یا پرستار آی سی یو در منزل در یک زمینه پیچیده و چالش برانگیز در حرفه پرستاری کار می کنند.

این پرستاران از بیمارانی که به شدت بیمار هستند و اغلب برای زندگی خود می جنگند، مراقبت های نجات بخشی را ارائه می دهند. پرستاران در این زمینه از بیمارانی مراقبت می کنند که به مراقبت های شبانه رویز نیاز دارند.

بیماران در آی سی یو غالباً لوله گذاری، تهویه و از چندین دارو استفاده می کنند. پرستاران بخش مراقبت ویژه در تمام جنبه های پرستاری برای مراقبت از سلامتی مهارت دارند. پرستار آی سی یو در منزل  با انواع بیماران در زمینه های مختلف کار خواهند کرد.

بدون پرستار آی سی یو در منزل ، سیستم مراقبت های درمانی قادر به پذیرش بیماران تروما، بیماران مرگ مغزی و سایر افرادی نیستند که به مراقبت های بسیار تخصصی احتیاج دارند.

این پرستاران به طور ویژه آموزش دیده اند و غالباً نمی توانند جایگزین شوند، مگر این که فردی آموزش و مدارک مشابه داشته باشد.

پرستاران آی سی یو در منزل در یک محیط سریع و پویا کار می کنند که اغلب به قدرت روحی و جسمی بسیار بالایی نیاز دارند. پرستاران وظیفه ارائه اقدامات نجات دهنده به بیماران را دارند. ضمن این که اطمینان حاصل می کنند تا بهترین مراقبت را از آن ها می کنند.

این یک حرفه بسیار پر ارزش است که در حرفه پرستاری کار می کند و اکثر آن ها پس از فعالیت در آن، هرگز ترک نمی کنند.

احترام به فردی قوی و مستقل آسان است، اما احترام گذاشتن به کسانی که نمی توانند تا لطف خود را نشان دهند و کسانی که اکنون درمانده هستند، نوع خاصی از انسان را می طلبد. اگر تا به حال به آی سی یو رفته باشید، می دانید که پرستاران خوبی که در آنجا کار می کنند.

آن ها نه تنها تحت فشار آرام هستند، بلکه می توانند فراتر از ضعف بیمار در مقابل شخصی که دارای خانواده، زندگی و اهداف است، باشند. آی سی یو به افراد بیشتری مانند این ها احتیاج دارد. مانند تمام رشته های پرستاری، آی سی یو چالش ها و منفعت های خود را دارد.

حقوق پرستار آی سی یو در منزل چقدر است؟

پرستاران آی سی یو اغلب به دلیل آموزش های تخصصی خود، بالاتر از سایر پرستاران در یک سیستم مراقبت های درمانی دستمزد می گیرند.

بیشتر سیستم های مراقبت های درمانی به پرستاران ساعتی حقوق می دهند، در حالی که دیگران حقوق سالانه مشخصی دارند.

مانند سایر مشاغل در رشته پرستاری، با آموزش و تجربه اضافی، درآمد بالقوه افزایش می یابد. گواهینامه ها می توانند به پرستاران دستمزد بیشتری در حقوق شان بدهند.

چشم انداز شغلی یک پرستار آی سی یو در منزل چیست؟

در حال حاضر، هیچ اطلاعات دقیقی در مورد رشد پرستار آی سی یو در منزل وجود ندارد. با این حال با توجه به افزایش جمعیت، انتظار می رود تا تعداد پرستار آی سی یو در منزل بیشتر شود.

پرستاران آی سی یو همیشه مورد تقاضا هستند. زیرا همیشه تصادفات رانندگی، قربانیان جنایات، بیماران انکولوژی و غیره وجود دارند که نیاز به اقدامات نجات دهنده زندگی دارند.

پرستاران آی سی یو چه کاری انجام می دهند؟

پرستاران آی سی یو وظایف مختلفی را انجام می دهند و مسئولیت های شغلی متعددی دارند. این موارد بسته به نوع مراقبت های درمانی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی، پرستاران آی سی یو وظایف خاص زیر را انجام می دهند:
برای مراقبت صحیح از بیماران
به بیماران و خانواده های آن ها در زمینه تشخیص، داروها و سایر اطلاعات آموزش می دهند.
پاکسازی و بانداژ زخم های بیمار
ردیابی تجهیزات تنفس
بلافاصله به تغییرات در وضعیت بیمار عکس العمل نشان می دهند.
ارزیابی علائم حیاتی
تجویز داروها
آسایش را فراهم و از رنج و درد جلوگیری می کنند.
تزریق فرآورده های خونی و نظارت بر واکنش بیماران
شناسایی نیازهای بیمار با توجه به سن و سطح هوشیاری وی و ایجاد برنامه مراقبت برای رفع آنها
قبل از مرخص شدن بیمار، وضعیت او را کامل چک می کنند.
به فوریت های پزشکی در آن واحد اقدام می کنند.

حمایت و وجود یک محیط دلسوزانه و درمانی برای بیماران نیازمند مراقبت ویژه
مراقبت از بدن بیمار بلافاصله پس از مرگ

چه تخصص هایی برای پرستاران آی سی یو وجود دارد؟

پرستاران می توانند در زمینه آی سی یو متخصص شوند. پرستار آی سی یو در منزل اغلب می توانند تا در بخش های مختلف آی سی یو و واحدهای مربوطه خدمات ارائه دهند:
آی سی یو کاردیوتوراسیک
آی سی یو انکولوژی
آی سی یو جراحی
آی سی یو پزشکی
آی سی یو کرونر
آی سی یو روانپزشکی
همه سیستم های مراقبت های بهداشتی، چند آی سی یو ندارند. بیمارانی که به مراقبت در سطح آی سی یو نیاز دارند، همه در یک واحد خواهند بود.

واحد مراقبت های ویژه چیست؟

واحد مراقبت های ویژه (که بعضاً تحت عنوان درمان فشرده یا بخش مراقبت های ویژه نیز نامیده می شود) یک مرکز مراقبت ویژه 24 ساعته است که معمولاً در بیمارستان واقع شده است.

این واحد برای برخی از آسیب پذیرترین بیماران در یک سیستم درمانی اختصاص داده شده است. برای کسانی که به شدت بیمار هستند و در صورتی که وضعیت آن ها به سرعت بدتر شود، نیاز به نظارت دقیق دارند.

برخی از شرایط رایج پرستاران آی سی یو کدام اند؟

نوع بیمارانی که یک پرستار از آن ها مراقبت می کند، بسیاری از تجربیات او به عنوان یک پرستار را تعیین می کند. از این گذشته، مادران در حال زایمان، افراد سالمند و بچه ای که پایش در زمین بازی شکسته است، همه واقعاً بیمارهای متفاوتی هستند.

اما برای پرستاری که در آی سی یو کار می کند، بیماران حتی متفاوت تر خواهند بود. مثلا:
•    بیمارانی که به تازگی تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته اند و یا پیوند عضو انجام داده اند، شایعترین نوع بیمار در آی سی یو است که در طول دوره نقاهت خود نیاز به نظارت دقیق دارند.
•    بیماران ممکن است که پس از تصادف اتومبیل، حمله یا تیراندازی، از اتاق اورژانس منتقل شوند. آن ها ممکن است تا عوارض متعددی از جمله آسیب مغزی، ضربه ای یا شوک داشته باشند.
•    عفونت های خطرناک مانند سپسیس می تواند باعث ایجاد انواع عوارض تهدید کننده زندگی شود و برای بهبودی به یک محیط کاملا بهداشتی و کاملاً نظارت شده نیاز دارد.
•    علاوه بر مراقبت های بعد از عمل، بیماران سکته مغزی به تصویربرداری تشخیصی و فیزیوتراپی نیاز دارند.
•    بیماران سرطانی ممکن است تا پس از شیمی درمانی فشرده، عفونت غیر منتظره یا جراحی پیوند عضو، برای بهبودی بستری شوند.
•    پارگی آنوریسم مغز؛ کنترل فشار خون بیمار ممکن است تا کاری ساده به نظر برسد، اما در موردی از این دست، حتی کوچکترین نوسان می تواند باعث خونریزی بیشتر شود.

بهترین پرستاران آی سی یو از چه خصوصیاتی برخوردارند؟

برنامه ریزی
ارتباطات
تفکر انتقادی
پژوهش
سواد کامپیوتری
توانایی های جسمی
حل مسئله
تفکر سازمانی
مدیریت زمان
این لیست کمی آشناتر است. احتمالاً همه این مهارت ها را تا حدی دارید. با این حال، تشخیص این که آیا آن ها را در مکانی مانند آی سی یو هم داشته باشیم، دشوار است.

پرستار آی سی یو در منزل

خدمات پرستار آی سی یو در منزل، می تواند توسط یک تیم مراقبت ویژه متشکل از یک متخصص، پرستاران آی سی یو، درمانگر تنفسی، فیزیوتراپیست و دیگران هدایت شوند.

آن ها در اداره بیماران ویژه که به مراقبت مداوم از نزدیک و مراقبت های پرستاری با استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته نیاز دارند، فوق العاده شایسته هستند.

پرستاران آی سی یو معمولا توانایی رسیدگی به طیف وسیعی از خدمات که نیاز به تخصص بالینی دارند، از جمله مراقبت های ویژه پرستاری از بیماران در مراقبت های بعد از جراحی، مراقبت از بیماران سکته مغزی، مراقبت از بیماران مرگ مغزی.

مزایای پرستار آی سی یو در منزل

•    پرستار آی سی یو در منزل از لحاظ اقتصادی به صرفه تر است و هزینه آن کمتر از 50٪ هزینه آی سی یودر  بیمارستان است.
•    احتمال عفونت های اکتسابی بیمارستان را کم می کند.
•    بیماران در راحتی منزل خود سریع تر بهبود می یابند.
•    براساس شدت وضعیت بیمار، خدمات طبق برنامه مراقبت توصیه شده توسط متخصص سفارش می شوند.
•    بسته به شرایط بیمار، می توانید برنامه های مناسب خود را انتخاب کنید.
•    بیمارانی که به تجهیزات پزشکی وابسته هستند و فقط متخصصان مراقبت های درمانی باید آن ها را کنترل کنند.
•    افراد مسن و بیمارانی که شدیدا بیمار هستند و برای نظارت بر وضعیت سلامت و تجویز داروها به پشتیبانی پرستار آی سی یو در منزل، نیاز دارند.
•    بیماران سرطانی تحت درمان که نیاز به پشتیبانی مداوم توسط پرستاران آی سی یو دارند.
•    مراقبت شخصی: در بیمارستان، یک پرستار همزمان به 3-4 بیمار مراجعه می کند. در حالی که اگر آی سی یو در خانه باشد، شما یک پرستار آی سی یو در منزل را خواهید داشت که فقط به یک بیمار اختصاص داده می شود.
•    رضایت: در آی سی یو بیمارستانی، شما فقط یک یا دو بار در روز با عزیزانتان ملاقات می کنید، در حالی که در خانه می توانید تمام وقت در کنار آن ها باشید تا شخصاً مراقبت از آن ها را کنترل کنید.
•    محیط خانه: مشاهده شده است که بیماران تحت مراقبت پرستار آی سی یو در منزل، به راحتی در خانه خود سریع تر بهبود می یابند.
•    نظارت بر پزشکان: دقیقاً مانند آی سی یو بیمارستان، پرستاران برای ارائه مراقبت با کیفیت از بیمار با پزشکان در تماس مداوم هستند.
•    راه اندازی مقرون به صرفه با تجهیزات مدرن پیشرفته از نظر فنی
•    تیمی از متخصصان آموزش دیده با سابقه اثبات شده در زمینه درمان بیماران بدحال در خانه
•    کلیه تجهیزات کاملاً از نظر کیفیت بررسی می شوند.
•    پرستاران مراقبت های ویژه با تجربه برای مراقبت از بیمار در همه زمان ها در دسترس هستند.
•    مراقبت پرستار آی سی یو در منزل برای اشخاص نیازمند به دستگاه اکسیژن و کودکان مبتلا به تراکئوستومی
•    ارائه خدمات به طور انحصاری با پرستارانی که حداقل 24 ماه تجربه آی سی یو در یک بیمارستان دارند و یک گواهی مراقبت ویژه یا معادل آن را تکمیل کرده اند.

•    تحویل ایمن و مراقبت از دستگاه اکسیژن، از جمله تهیه و نگهداری تجهیزات تهویه
•    مراقبت از تراكوستومی و پاك كردن ترشحات داخل تراشه
•    نظارت مداوم و مشاهده علائم حیاتی
•    درمان تغذیه ای روده ای از طریق PEG
•    نظارت بر تعادل مایعات از طریق IDC یا کاتتر ساکن
•    ارائه ی داروهای تجویز شده
•    مراقبت از زخم، از جمله تغییرات منظم پانسمان
•    مدیریت گلوکز و انسولین
•    کنترل و نظارت بر تجهیزات فنی مورد استفاده
•    مراقبت از مناطق تحت فشار بدن
•    پیشگیری از افت فشار
•    برنامه مراقبت و فعالیت با بیمار و خانواده آن ها
•    نظارت مداوم بر رضایت مشتری
•    نظارت در حال انجام بستری مجدد در بیمارستان
•    مدیریت پرونده حرفه ای، مدیریت ترخیص
•    آموزش در مورد نیازهای مراقبت فردی بیماران، به طور ایده آل از زمان قرار گرفتن در مراقبت های ویژه شروع می شود.

•    مراقبت، همکاری و مشاوره فردی
•    مراقبت های فردی و جامع، متمرکز بر فرصت ها و امکانات، همسو با توانایی های بیماران
•    هماهنگی و سازماندهی خدمات بهداشتی مانند فیزیوتراپی
•    درمان و گفتاردرمانی هر جا که لازم باشد.
•    تدوین برنامه مدیریت اضطراری خاص بیمار
•    مدیریت، سازماندهی و همراهی مشتری در کلیه فعالیت های خارج از خانه وی
•    طول مدت اقامت در مراقبت های ویژه از طریق برنامه ریزی برای بهبودی و ترخیص بیمار به حداقل می رسد.
•    ارائه خدمات منحصراً با مراقبت های ویژه نیروهای بسیار آموزش دیده، واجد شرایط و ماهر
•    همکاری با واحدهای مراقبت های ویژه، بیمارستان ها، مراکز توانبخشی، متخصصان تقویت فشار، پزشکان تنفسی، بیهوشی، متخصصان کودکان، پزشکان عمومی
•    تثبیت وضعیت بیماران در خانه خود و بنابراین جلوگیری از بستری شدن مجدد در بیمارستان و مراقبت های ویژه
•    سازماندهی و مذاکره نیازهای بودجه خدمات درمانی، قبل از ترخیص از منزل
•    بهینه سازی روند مراقبت از طریق درگیر شدن خانواده مشتری در روند مراقبت در صورت تمایل به درگیر شدن و اگر توانایی دارند.
•    با آموزش مداوم پرسنل پرستاری، استانداردهای کیفیت بالا حفظ خواهد شد.

راه اندازی آی سی یو در منزل

ممکن است تا مواردی پیش بیاید که بیمار به مدت طولانی به امکانات بخش مراقبت های ویژه نیاز داشته باشد. این می تواند هزینه داشته باشد، هم از نظر پولی و هم از نظر عاطفی، به ویژه برای اعضای نزدیک خانواده. این جایی است که پرستار آی سی یو در منزل می تواند وارد عمل شود و آی سی یو را در خانه راه اندازی کند.
شامل چه مواردی است؟
راه اندازی آی سی یو در خانه به طور عمده شامل موارد زیر است:

پرستار مراقبت های ویژه:

مهمترین عضو تیم مراقبت های ویژه، پرستار آی سی یو در منزل است که از جمله نیازهای پزشکی روزمره بیمار مانند دادن دارو، مشاوره با پزشک، تزریقات، بررسی پیشرفت روزانه و کنترل کلیه تجهیزات پزشکی مراقبت خواهد کرد. یک پرستار با تجربه مراقبت های ویژه، تفاوت عمده ای در بهبودی بیمار ایجاد می کند.

تجهیزات پزشکی:

راه اندازی آی سی یو در خانه به تجهیزات پزشکی پیشرفته از نظر فناوری نیاز دارد. این تجهیزات از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. برخی از تجهیزات پزشکی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، شامل استند، مانیتور پاراگراف، سیلندر اکسیژن، دستگاه مکش، تشک آلفا، نبولایزر، پمپ DVT و غیره می باشند.

مدیریت زخم بستر:

اگر بستر بیمار مورد توجه قرار نگیرند، می توانند منجر به عفونت شدید برای بیمار شوند و روند بهبودی را با مشکل روبرو کنند. بنابراین، مدیریت مناسب بستر شامل تغییر پانسمان 2-3 بار در روز و استفاده مناسب از تشک آلفا است که از وظایف پرستار آی سی یو در منزل است.

فیزیوتراپی:

فیزیوتراپی به بهبود تحرک بدن کمک می کند. به عنوان بخشی از تنظیمات آی سی یو در خانه، فیزیوتراپیست های خوبی برای این کار آماده ی کمک به شما هستند.

علت تأسیس خدمات پرستاری مراقبت های ویژه در منزل

معمولا این افراد، یا بسیار بیمار یا آسیب دیده هستند که به خدمات پرستاری مراقبت های ویژه نیاز دارند. بسته به شرایط، پزشکان تصمیم می گیرند که آیا بیمار به خدمات مراقبت های ویژه نیاز دارد یا خیر.

این می تواند سکته مغزی، ایست قلبی، سرطان یا برخی از بیماری های مغز و اعصاب باشد. اگر فردی به این خدمات احتیاج دارد، پزشکان بررسی می کنند که آیا می توانند در منزل شرایط مراقبت ویژه از او را فراهم کنند یا نه.

خدمات پرستار آی سی یو در منزل معمولاً پس از انتقال بیمار از مراقبت های ویژه در آی سی یو بیمارستان، انتخاب می شوند. اما ماندن بیشتر در بیمارستان می تواند برای فرد مشکل ساز شود. بعضی اوقات مسائل مالی پیش می آید.

در مواقع دیگر، ممکن است که به علت نیاز به درمان راحت تر در خانه، مشکلات استرس یا حتی عفونت در بیمارستان باشد.

به عنوان مثال، سرطان ممکن است تا باعث شود که یک بیمار 2 تا 3 سال به طور مستقیم در بخش مراقبت ویژه سر کند. این یک دوره زمانی زیاد است که فرد را نیز از خانواده دور می کند. بنابراین، مراقبت های ویژه در خانه بهترین گزینه برای خانواده آن ها است.

به پرستاران آموزش کامل و قابل توجهی ارائه می شود تا آن ها بتوانند، شرایط بیمار را به خوبی کنترل کنند. آنچه که بهترین پرستاران را متمایز می کند، توانایی آن ها در ایجاد زنگ هشدار قبل از رسیدن لحظه پایان وضعیت اورژانسی برای بیمار است. این پرستار قادر است دلسوز باشد، و همچنین مطیع همه پروتکل ها است.

پرستار آی سی یو در منزل آموزش می بینند تا وضعیت بیمار یا سالمند را با دقت کنترل کنند و به موقع سیستم پشتیبانی اضطراری را فعال کنند. بنابراین، آن ها هرگز اجازه نمی دهند تا وضعیتی به وجود بیاید که وقتی وضعیت بیمار بحرانی می شود، نفس خود را از دست دهد.

این پرستاران همیشه با پزشکان در تماس هستند. آن ها داده های دما، اشباع اکسیژن، نبض، فشار خون، ضربان قلب و غیره را به درستی چک می کنند. کار آن ها همچنین می تواند شامل خدمات مراقبت منظم مانند کمک برای غذا خوردن و غیره نیز باشد.

نظارت و ارتباط مناسب با دستگاه نظارت از راه دور

یکی از امکانات منحصر به فرد می تواند تجهیزات نظارت از راه دور باشد. مخصوصا همه ی سالمندانی که مجبورند تا از مراقبت های ویژه در خانه استفاده کنند، همیشه یک دستگاه نظارت از راه دور با خود دارند. این دستگاه پارامترهای اساسی را ردیابی می کند و پرستار را همیشه مطلع نگه می دارد.

یک تیم پشتیبانی نیز درگیر بررسی بر روی این داده ها به مدت 24 ساعت در تمام هفت روز است. بنابراین، اگر هر پارامتر پزشکی از کنترل خارج شود، مثلاً ضربان قلب بیش از حد کم یا زیاد شود، تیم پشتیبانی اقدام می کنند. آن ها با پرستار و پزشکان معین و در مواقع نادر با آمبولانس تماس می گیرند.

این پزشکان نیز به لطف دستگاه نظارت از راه دور به تمام پارامترها دسترسی دارند. این مرکز بسیاری از بیماران را از ابتلا به شرایط اضطراری نجات می دهد،

زیرا به پرستاران و پزشکان کمک می کند تا از قبل درک کنند که چقدر شرایط ممکن است، خطرناک باشد. به این ترتیب، پرستاران وقت می کنند تا بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و بالاترین کیفیت درمان را برای وی فراهم کنند.

پیشگیری از عفونت ها

بسیاری از اوقات بیماران به دلیل ترس از عفونت، در بیمارستان در آی سی یو نگهداری نمی شوند. خصوصاً در مواقعی مانند همه گیری کوید 19 در جهان. وقتی بیمارستان ها مملو از بیمارانی باشد که با ویروس آسیب دیده اند، ماندن در آنجا برای بیمار در شرایط بحرانی خطرناک است.
همچنین از آنجایی که سالمندان در حال حاضر به دلیل افزایش سن، اندام ضعیف تری دارند و بیمار هستند، احتمال دارد که وضعیت آن ها بدتر شود.

به همین دلیل مراقبت های حیاتی در خانه ضروری است و پرستار آی سی یو در منزل این کار را با نصب تمام تجهیزات لازم در خانه ی بیمار فراهم می کند.

این تجهیزات به پشتیبانی از دستگاه اکسیژن كمك می كنند و شامل تمام دستگاه هایی است كه پرستار آی سی یو در منزل به آن ها احتیاج دارد. همچنین با هماهنگی قبلی با پزشک، او وظیفه بازدید مرتب از سالمند را برای معاینه بر عهده خواهد داشت.

به علاوه، جمع آوری نمونه، اشعه ایکس و غیره در خانه اتفاق می افتد. در بعضی موارد، مانند دیالیز، ممکن است تا حضور بیمار را در بیمارستان نیاز داشته باشیم. پرستاران وظیفه دارند که در چنین شرایطی بیمار را برای حضور در بیمارستان ایمن نگه دارند.

مزیت هزینه پرستار آی سی یو در منزل

مراقبت های پرستاری در خانه یک مزیت هزینه ای دارد که به همین دلیل بسیاری از خانواده ها اصرار دارند که پزشکان و پرستاران بیمارهای آن ها را در خانه تحت نظر نگه دارند. در خانه دیگر نیازی به پرداخت هزینه تخت بیمارستان یا غذای بیمارستان نیست. بنابراین، هزینه کلی درمان حدود 30٪ کاهش می یابد.
با آی سی یو تنظیم شده در خانه و هزینه پرستاری، همه ی این ها هزینه ها را نسبت به بیمارستان برای شما مقرون به صرفه می کند.

کاهش استرس (از آنجا که سالخوردگان در خانه در آرامش هستند.)
بیشتر سالمندان دوست دارند تا به جای بیمارستان در خانه معالجه شوند. زیرا موسسات پزشکی اغلب حال و هوای کسل کننده ای برای آن ها دارند.

این باعث می شود که آن ها بیش از آن چه که هستند، احساس بیماری کنند و ذهنیت منفی هنگام بهبودی سریعا به مانعی در مقابل هدف تبدیل شود.

سالخوردگان وقتی در یک محیط راحت (خانه خود) باشند و خانواده خود را در کنار خود داشته باشند، احساس بهتری دارند. آن ها همچنین مجبور به مصرف غذاهای خانگی با انرژی بالا می شوند.

به علاوه، بیمار می داند که در خانه هزینه های مراقبت های ویژه کمتر است. بنابراین، این مسئله مقداری استرس را از روی شانه های آن ها برمی دارد و همچنین در این صورت باعث تسریع بهبودی می شود.

مراقبت های ویژه پرستاری در منزل برای بزرگسالان و کودکان مبتلا به تراکئوستومی
بهترین مراقبت های ویژه در منزل را برای بزرگسالان و کودکان مبتلا به تراکئوستومی انجام می دهد که به مدت طولانی و تهاجمی مبتلا هستند.

این سرویس در دسترس هر خانواده ای با یک فرد بزرگسال یا کودک مبتلا به تراکئوستومی است که نیاز به مراقبت های تخصصی و مداوم در آسایش خانه خود دارند.

بهترین مراقبت این است که اکنون این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید یکی از اعضای خانواده عزیز خود را با استفاده از دستگاه اکسیژن به خانه خود برگردانید و اطمینان حاصل کنید که 24 ساعت در 7 روز هفته به مراقبت های حرفه ای و پشتیبانی در خانه خود دسترسی دارید.

مراقبت ویژه در خانه، خدمات پرستاری و پزشکی را  برای بزرگسالان و کودکان دارای تراکئستومی با تهویه مکانیکی طولانی مدت به عنوان یک جایگزین واقعی برای اقامت طولانی مدت در مراقبت های ویژه و به عنوان یک سرویس اضافی برای خدمات مراقبت های ویژه بیمارستان است.

یک حادثه یا تصادف شدید یا سایر موارد مهم درمانی که نیاز به اقامت طولانی مدت در مراقبت های ویژه دارد، می تواند زندگی انسان و خانواده ی آن ها را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.

بیشتر اوقات، خانواده ها می دانند تا بیمار آن ها که نیاز به اقامت طولانی مدت در مراقبت های ویژه دارند، کاملاً از محیط امن و راحت خود (خانه اش) خارج شده است.

به خصوص از آنجا که این واقعیت به این معنی است که بیمار و خانواده ی او به هم وابسته هستند. البته آن ها اغلب با این وضعیت روبرو نیستند و در مقابله و کنار آمدن با این وضعیت جدید خود را عادت می دهند.

به خصوص که این وضعیت جدید به معنای وابستگی آن ها به مراقبت های ویژه پیشرفته و پرستاری مراقبت های ویژه است.

به علاوه، به محض شنیدن “مراقبت های ویژه” توسط افراد زیادی، این کلمات را با واحدهای مراقبت ویژه بیمارستان های استریل مرتبط می دانند و وقتی به تمام فناوری و تجهیزات مورد استفاده در مراقبت های ویژه فکر می کنند، آن ها دلهره دارند.

اگر خانواده ای تجربه ی داشتن عزیزی را که به شدت بیمار و وابسته به تجهیزات و فناوری نجات دهنده زندگی است، مانند دستگاه اکسیژن و غیره تجربه کند، خانواده ها اغلب فکر می کنند تا گزینه های کمی وجود دارد. اما این تصور غلط است و می توان برای مدت طولانی یا حتی به طور نامحدود در مراقبت های ویژه در منزل ماند.

بهترین پرستار آی سی یو در منزل

بهترین مراقبت در منزل فقط پرستاران حرفه ای در مراقبت های ویژه با گواهی مراقبت های ویژه کارشناسی ارشد (یا معادل آن) یا پرستاران ثبت شده در مراقبت های ویژه با حداقل 18 ماه سابقه کار در یک محیط مراقبت های ویژه بالینی را شامل می شود.

به این ترتیب که خدمات جامع و با کیفیتی به مشتریان و خانواده هایشان ارائه می شود و همچنین به بیمارانمان کمک می کند تا در حالی که در خانه مراقبت می شوند، به اهداف خود برسند.

همکاری در رساندن همراهان بیمار به بالاترین کیفیت در زندگی

بهترین کیفیت خدمات مراقبت در منزل کاملاً به انعطاف پذیری بستگی دارد و بیمار، خانواده و پرستار یا تیم پرستاری آن ها با هم همکاری می کنند تا کیفیت زندگی یا کیفیت پایان زندگی را برای بیمار ارائه دهند.

با هم راهی راحت و مستقل از زندگی بیمار در آسایش و آرامش خانه فراهم می شود، و یک ترتیب رضایت بخش متقابل را برای همه افراد درگیر فراهم می کند. مطمئنا یک تجربه شادتر و راحت تر در مراقبت های ویژه در طولانی مدت، مفید خواهد بود.

چرا از آی سی یو در خانه استفاده کنیم؟

در برخی موارد بسیار مهم، بیمار برای مدت طولانی تحت مراقبت های ویژه قرار دارد. این می تواند از نظر روحی، عاطفی و مالی برای بیمار و همچنین کل خانواده هزینه های هنگفتی داشته باشد.

در چنین مواردی، می توان تنظیمات آی سی یو را در خانه انجام داد تا بیمار در کنار عزیزان خود باشد، در یک محیط آشنا، بنابراین همه ی این ها می تواند به درمان کمک کند.

اقامت طولانی مدت در بیمارستان می تواند به پس انداز مالی خانواده ی بیمار آسیب برساند و گاهی اوقات بیماران نیز نسبت به محیط بیمارستان احساس بیزاری می کنند. راه اندازی آی سی یو در خانه می تواند در چنین مواردی کمک کند.

چه تجهیزاتی را می توانیم برای مراقبت در منزل تهیه کنیم؟

تجهیزات پزشکی حیاتی مانندCPAP / BIPAP ، ونتیلاتور، پالس اکسی متر، مانیتور قلب، غلظت اکسیژن، دستگاه مکش، تخت های برقی، تختخواب های قابل تنظیم، تشک های بادی و تخت های آلفا را به صورت اجاره ای یا با خرید؛ انعطاف پذیری لازم را ارائه می دهد تا بیمار و خانواده بیمار بهترین عملکرد را تجربه کنند.

مواردی که باید در صورت راه اندازی آی سی یو در خانه در خاطر داشته باشید؟

•    اطمینان حاصل کنید که منبع تغذیه مداوم برای تجهیزات حیاتی وجود دارد. همچنین باید نسخه پشتیبان تهیه شود.
•    همیشه باید آگاه و هوشیار باشید و در صورت نیاز به تماس با پزشک برای مشاوره به دنبال علائم حیاتی باشید.
•    اتاقی که محل نگهداری بیمار و پرستار آی سی یو در منزل در آن قرار دارد، حداقل باید دو بار در روز تمیز شود و همچنین بهداشت مناسب باید توسط خانواده و دوستان نیز که همیشه با بیمار در تماس بوده و با او ملاقات می کنند، حفظ شود.

آی سی یو در خانه؛ مراقبت در بهترین حالت است

هیچ جایی بهتر از خانه خود برای بهبودی وجود ندارد، زیرا همه ی موارد راحتی مورد نیاز شما را فراهم می کند. مطالعات می گویند که موارد مهم بهداشتی، که نیاز به اقامت طولانی مدت در بیمارستان دارند، می توانند منجر به افسردگی شوند.

استرس ناشی از خارج بودن از محیط زندگی و راحتی گاهی اوقات می تواند منجر به سقوط سریع وضعیت بیمار شود. علاوه بر این، خانواده های بیماران احساس ناتوانی دارند، زیرا کاملاً به مراقبت های خارجی وابسته شده اند.

درمان در بیمارستان می تواند منجر به هزینه های بالای پزشکی شود و ماهیت درمان، بیماران و خانواده های آن ها را برای تمایل به مراقبت آی سی یو با فن آوری بالا، با راهنمایی پزشک در خانه، متمایل می کند.

خوشبختانه، با توجه به پیشرفت های اخیر پزشکی و فن آوری، اکنون بیماران می توانند همان امکانات بیمارستان را در خانه دریافت کنند تا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان.
پرستار آی سی یو در منزل با فراهم آوردن کامل ترین و سالم ترین مراقبت های حمایتی مهم با راه اندازی زیرساخت های آی سی یو در خانه، این خلا را پر می کند.

این خدمات بیماران ما را قادر می سازد تا در راحتی خانه خود، در جمع خانواده و دوستان بهبود یابند. این خدمات مراقبت ویژه را همراه با پشتیبانی زیرساختی با فن آوری بالا و مراقبت های پزشکی مداوم ارائه می دهد، همه با هزینه کمتری نسبت به بیمارستان ها.

مراقبت از بیماران مرگ مغزی (زندگی نباتی)

تکنولوژی و پیشرفت های پزشکی و فن آوری در سال ها و دهه های اخیر و همچنین تغییر جهت از مراقبت های حاد بیمارستان به مراقبت در منزل، انتقال از مناطق با دقت بالا مانند مراقبت های ویژه به محیط خانه را ممکن می سازد.

به دلیل این پیشرفت ها و همچنین افزایش و بهبود توانایی های ارائه دهندگان خدمات مراقبت در منزل مانند مراقبت شدید در خانه، افراد دارای وضعیت مزمن، حاد و ناخوشایند و معلول نیز می توانند در خانه خود مراقبت شوند.

نتیجه ی آن کیفیت زندگی بهتر و یا کیفیت پایان زندگی و سطح بالایی از استقلال است.

کانون تعامل و مأموریت، خدمت به مشتریان و خانواده های آن ها است

با بیماری های مختلف که به طور مداوم به خدمات مراقبت ویژه در منزل نیاز دارند، رو به رو هستیم. این بیماری ها ممکن است که در اثر حوادث شدید، زایمان زودرس و سایر بیماری های دشوار و چالش برانگیز و مسائل بهداشتی ایجاد شده باشند.

مشتریان گرفتن پرستار آی سی یو در منزل، عمدتا از این بیماری ها رنج می برند:

بیماری های ناشی از زایمان زودرس
پاراپلژی و کوادری پلژی
صدمات سر و ضربه به سر
صدمات ناشی از تصادفات رانندگی
بیماری های عصبی
بیماری های ریه
بیماری های غدد درون ریز
بیماری های ژنتیکی
مرگ مغزی یا حیات نباتی
پیری و بیماری های ناشی از آن

سایر علائم ناشی از اقامت طولانی مدت در مراقبت های ویژه

مراقبت شدید در منزل هدف و مأموریتش این است که به بیمارانی که به شدت تحت مراقبت هستند، کمک کند و آن ها را قادر می سازد و آن ها را تشویق می کند تا زندگی مستقل داشته باشند و فرصت ها و امکاناتی را خارج از یک محیط مراقبت ویژه بیمارستان که مهارکننده، استریل و افسرده کننده است را تجربه کنند.

پرستاران، وقت می گذرانند تا مشتری های خود و خانواده آن ها را بشناسند، روابط محکم برقرار کنند، احتیاجات و نیازهای درمانی آن ها را ارزیابی کنند و خواسته های آن ها را محقق سازند.
بنابراین بیمار موظف است که خود، در مورد زندگی خود تصمیم بگیرد و به طور فعال درگیر پروسه مراقبت از او می شود.

یكی از اهداف اصلی پرستار آی سی یو در منزل ارائه یك مفهوم مراقبت كلی، فردی و اختصاصی است كه شامل توانبخشی زودهنگام، حرکات درمانی زود هنگام، فعال سازی همه حواس، تنفس و گفتاردرمانی می باشد.
این معمولاً نقطه شروع و تضمین کننده ی یک مراقبت با کیفیت بالا، فردی و متمرکز است.

مراقبت های ویژه در خانه دقیقاً چگونه کار می کند؟

استعلام> تماس> تصمیم گیری> بودجه> تیم سازی> انتقال و تخلیه خانه
اولین تماس معمولاً از طریق یکی از بستگان بیمار است که برای مراقبت ویژه در خانه تماس می گیرد، یا از طریق بیمارستان و واحد مراقبت ویژه برای مراقبت ویژه در منزل تماس می گیرد.
اگر از یکی از عزیزان خود مراقبت می کنید، در اینجا نکات مهمی وجود دارد که به شما در مراقبت های بهداشتی و درمانی در منزل می تواند کمک کند:

متخصصان مراقبت های بهداشتی و درمانی در منزل می توانند در زمانی کنار بیمار باشند که شما قادر به حضور در آن جا نیستید: اگر از دور از بیمار عزیز خود مراقبت می کنید، مراقبت های درمانی در خانه می تواند به شما آرامش خاطر دهد.

پرستاران آی سی یو که متخصص و آموزش دیده و واجد شرایط باشند، می توانند خطرات را ارزیابی کرده و اصلاحات ساده ای را در خانه انجام دهند؛ از قرار دادن یک قالیچه در کف زمینی که لغزنده است تا توصیه هایی برای کمک به سرپایی به بیمار.

مراقبت در منزل از فعالیت های زندگی روزمره حمایت می کند: خدمات در منزل به سالمندان و بیماران این امکان را می دهد تا با مراقبت شخصی مورد نیاز خود، با حفظ عزت و حفظ کیفیت زندگی خوب، روزانه فعالیت کنند.

کمک به فعالیت های زندگی روزمره می تواند شامل استحمام، نظافت و یادآوری دارو باشد. به خصوص برای اشخاص سالخورده باید توجه داشت که تنهایی آفت پیری است،

اما در محیط منزل همیشه کسی وجود دارد که با او گپ بزند. سالمندان می توانند با همسالان خود گرم صحبت شوند، تجربیات زندگی را به اشتراک بگذارند و هر زمان که تصمیم می گیرند، با یکدیگر تعامل داشته باشند.

دسترسی به مراقبت های پرستاری ماهر، در خانه: مراقبت های پزشکی ماهر را می توان در خانه توسط پرستاران کاملاً تحت نظارت، دارای گواهینامه و مجوز و آگاهی در مورد تجهیزات پزشکی با فناوری پیشرفته ارائه داد.

مراقبت های بهداشتی در منزل می تواند این اطمینان را برای شما حاصل کند که نیازهای پیچیده پزشکی عزیز شما برآورده می شود.

خود را از رژیم و تغذیه مطمئن کنید: آیا عزیزان شما تغذیه مورد نیاز برای سالم ماندن را دریافت می کنند؟ بزرگسالان 65 سال به بالا، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و کسانی که اخیراً از بیمارستان یا مرکز پرستاری ترخیص شده اند، احتمالاً از نظر تغذیه ای در معرض خطر هستند.

افزایش سن، استراحت طولانی مدت در رختخواب، بیماری و آسیب دیدگی؛ همه می توانند باعث از بین رفتن توده تحرک بدن و کمبود مواد مغذی شوند.

مراقبت در منزل، ممکن است تا شامل مشاوره تغذیه ای و وعده های غذایی خانگی برای محافظت از عزیزان شما در برابر سوء تغذیه باشد.

در مورد افراد سالخورده، بسیاری از افراد مسن قادر به تهیه ی تغذیه مناسب خود نیستند و یا حتی در غذا خوردن و آشامیدن در زمان های مناسب دچار فراموشی می شوند، به خصوص اگر از آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند.

پرستار در منزل تضمین می کند که با وعده های غذایی سالم و مغذی در فواصل معین در طول روز، فرد سالمند را سلامت نگه دارد.

•    مدیریت داروها و تزریقات: اگر عزیز شما چند نسخه دارد، مدیریت آن ها گیج کننده است. متخصصان مراقبت های بهداشتی در خانه می توانند اطمینان حاصل کنند که داروهای مناسب در زمان مناسب برای کنترل شرایط درمان و جلوگیری از تداخلات دارویی مضر مصرف می شوند.

•    پرستاران در مراقبت های بهداشتی و درمانی در منزل همراهی لازم را ارائه می دهند: تحقیقات نشان می دهد که سالخوردگان با تعاملات اجتماعی سالم تر می مانند.

پرستاران در خانه می توانند برای پیاده روی، مطالعه، بازی، فیلم دیدن، وعده های غذایی و سایر فعالیت های اجتماعی به دوستان بسیار خوبی تبدیل شوند.

همراهی در کارهای روزمره از قبیل خرید مواد غذایی، قرار ملاقات های پزشکی و سایر فعالیت ها نیز از مزایای دیگر آن است.

•    مراقبت در منزل به کارهای سبک خانه کمک می کند: هنگامی که بیماران با تقاضای روزانه کارهای خانه مانند لباسشویی، جاروبرقی، ظرف شستن و کارهای ساده در مراقبت از منزل به حفظ مداوم یک محیط زندگی سالم و ایمن کمک می کنند.

•    متقاضیان مراقبت های بهداشتی در منزل نتایج قابل توجه یا بهتری دارند: تحقیقات نشان داده است که وقتی مراقبت در منزل به افرادی که دارای بیماری مزمن مانند ذات الریه، دیابت یا غیره هستند، ارائه می شود؛ نتایج بالینی با عوارض کمتری قابل مقایسه یا بهتر است.

•    تمرکز و پشتیبانی یک به یک: خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل واقعاً بی نظیر هستند، مراقبت های شخصی و ماهرانه، فضایی معنادار و منفرد را ایجاد می کنند که پیوندهای محکمی بین پرستاران و مشتریان آن ها ایجاد می کند.

•    یک جایگزین مقرون به صرفه برای مراقبت از مرکز یا بیمارستان

•    مراقبت های بهداشتی منزل در حال رشد است: اگر شما شاغل هستید که به دنبال فرصتی برای تسهیل مراقبت از عزیزان خود هستید، مراقبت های بهداشتی در خانه گزینه مناسبی است. رشد در مراقبت های بهداشتی در خانه به معنای وجود فرصت هایی برای شما در آزادی عمل شما برای انجام مشاغل و روزمرگی ها است.

•    باعث می شود تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید: یکی از بزرگ ترین مزایای داشتن پرستار؛ کنترل بیشتر بر برنامه شماست. شما پس از بستن قرارداد، می توانید برنامه را مطابق آن چه برای شما و پرستاری که استخدام کرده اید، بهتر تنظیم کند. شما می توانید ساعات کار و روزهای تعطیل خود را کنترل کنید.

•    روابط مراقبت های بهداشتی در منزل: پرستار هنگام کار در مراقبت های بهداشتی در منزل، متوجه می شود که تفاوت بیشتری در زندگی بیمار خود ایجاد می کند.

هنگامی که این همه وقت به تنهایی با بیمار خود می گذراند، اساساً پرستار به دلیل ارتباطی که با بیماران خود برقرار می کند، تقریباً  به یکی از اعضای خانواده مشتریان خود تبدیل می شود.

•    درجه بالاتری از استقلال در یک محیط آشنا
•    نگاه خوش بینانه تری به زندگی
•    کاهش استرس ناشی از موقعیت های جدید زندگی
•    طی مسافت کمتر برای معاینه پزشکی
•    توجه فردی
•    مساعدت بیشتری برای مشارکت خانواده

البته، اگر خودتان هم از والدین یا بیمار خود سوال کنید، متوجه خواهید شد که دلایل بیشتری برای ماندن در خانه خود وجود دارد.

اگر بیماری در بخش آی سی یو دارید و تصمیم دارید که بین گزینه ی مراقبت در بخش مراقبت های ویژه ی بیمارستان و مراقبت در منزل توسط پرستار، یکی را انتخاب کنید، با ما در ادامه ی مقاله همراه باشید.
1.    بهبود زندگی اجتماعی با مراقبت های پرستاری در خانه
2.    بررسی و چک آپ های پزشکی حتی در مراقبت در منزل شخصی
3.    مراقبت های پرستاری در منزل به دنبال جراحی و انتقال به آی سی یو
4.    افزایش مزایای بهداشتی با مراقبت های پرستاری در منزل
5.    کمک به زندگی روزمره
6.    خدمات بهداشتی
7.    ایمنی
8.    از بین بردن فشار موجود بر روی اعضای خانواده
9.    بهداشت و درمان تخصصی برای افراد سالمند نیازمند مراقبت های ویژه

بهبود زندگی اجتماعی با مراقبت های پرستاری در خانه

اگر پدر یا مادری به بیمارستان نقل مکان کنند، یکی از اولین کارها از بین رفتن آشنا پنداری و آرامش آن ها است. این امر باعث می شود تا همسایگان برای ملاقات با مشکل مواجه شوند.

با مراقبت در منزل، بیمار یا سالمند می تواند در کنار پنجره ی اتاق یا ایوان جلوی خانه نشسته و نظاره گر گذر مردم و برنامه های روزمره زندگی باشند.

در خانه، دوستان قدیمی او می توانند برای یک دیدار دوستانه بیایند، همسایگان می توانند غذای گرم بیاورند و اعضای خانواده همیشه بدون محدودیت ساعت ملاقات استقبال می کنند.

بررسی و چک آپ های پزشکی حتی در مراقبت در منزل شخصی

پرستاران حرفه ای به خوبی آموزش دیده اند تا نه تنها در موارد اضطراری پزشکی، بلکه در نظارت بر شرایط پزشکی و گزارش دهی به پزشکان به مراقبت های اولیه نیز اقدام کنند.

آن ها می توانند، مستقیماً با پزشک ارتباط برقرار کرده و در صورت لزوم درمان عملی را انجام دهند. آن ها می توانند دستورات پزشک را به موقع انجام دهند. بدیهی است که این میزان استرس نسبت به سوار شدن به ماشین و بردن بیمار به قرارهای ملاقات با پزشک بسیار کمتر است.

پرستاران شخصی در خانه می توانند تعداد قرارهای ملاقات پزشکی مورد نیاز را کاهش دهند و می توانند سوابق حیاتی بیمار را مرتبا ثبت کنند.

در بسیاری از موارد، این مراقبت می تواند احتمال زمین خوردن بیمار هنگام جابه جایی را کاهش داده و باعث جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیماری در اتاق انتظار پزشکان شود و به طور کلی بیمار را ایمن تر نگه دارد.

علاوه بر این، پرستاران آموزش دیده دانش و تجربه خواندن علائم بالینی و یادداشت علائم هشدار دهنده را برای تعیین این که آیا بیمار شما نیاز به مراجعه به پزشک دارند یا نه را دارند.

مراقبت های پرستاری در منزل به دنبال جراحی و انتقال به آی سی یو

اگر یکی از عزیزان شما به هر دلیلی مجبور به جراحی یا گذراندن وقت خود در آی سی یو بیمارستان شدند، یک پرستار در منزل خصوصی می تواند مراقبت های بعدی را انجام دهد.

بسته به ماهیت بیماری، مراقبت های بعد از عمل می تواند شامل ویزیت در مدت زمان های مختلف باشد

به جای این که برای جلسات توانبخشی بیرون بروید و خطر ابتلا به عفونت را داشته باشید، پرستار خانگی می تواند شرایط را برای توانبخشی در خانه فراهم کند.

یک پرستار شخصی در منزل می تواند، پیشرفت را پیگیری کند و تعیین کند که چه موقع بیمار شما ممکن است تا به کمک بیشتری نیاز داشته باشند.

پرستار همچنین می تواند از بخیه ها، پمادها و پانسمان مراقبت کند و نیاز به مراجعه به مطب پزشک و بیمارستان را برای این امر کاهش دهد. اگر نسخه ای در دسترس باشد، پرستار خانه خودش می تواند سفارش را از پزشک گرفته و آن ار داروخانه تحویل بگیرد.

افزایش مزایای بهداشتی با مراقبت های پرستاری در منزل

علاوه بر این که در محیط زندگی خود راحت هستند، افراد مسن و بیماران آی سی یو که هوشیاری کامل دارند، می توانند مدت بیشتری فعال بمانند، که نتیجه آن سلامت و انرژی بهتر است.

والدین به جای قرار گرفتن در تخت بیمارستان، بهتر از خواب بلند می شوند و راه می روند، چیزهایی را لمس می کنند، اطراف را می بینند و حتی در خانه احساس آرامش می کنند. در اکثر موارد، این امر بهبودی و روحیه بهتر را تشویق می کند.

هنگام بررسی چگونگی بهتر کنار آمدن با مشکلات پیر شدن و بیماری بزرگسالان و کودکان، باید مطمئن باشید که عزیزان شما بالاترین استانداردهای مراقبت را دریافت می کنند.

کمک به زندگی روزمره

بسیاری از افراد مسن و بیمار دریافتند که با مشکلات بسیاری در کارهای روزمره زندگی مانند لباس پوشیدن، استحمام و حتی خوردن و آشامیدن دست و پنجه نرم می کنند. در یک منزل که یک پرستار شبانه روزی وجود دارد، همیشه یک عضو فعال در دسترس است تا در انجام هر کاری که عزیز شما با مشکل روبرو است، کمک کند.

خدمات بهداشتی

پرسنل پرستار آموزش دیده، همیشه در خانه ی شما آماده برای مقابله با هر گونه مشکل پزشکی هستند که به سرعت و به طور موثر به وجود می آیند.

کارکنان در زمان مناسب، دارو را به مصرف بیمار می رسانند و در صورت لزوم، پیگیری و مراقبت بیشتری را ترتیب می دهند. می توانید با آگاهی از این که شبانه روز و هنگام دوری شما از خانه، از سلامتی عزیزتان مراقبت می شود، آرام باشید.

ایمنی

یکی از مهم ترین مزایای وجود پرستار آی سی یو در منزل، ایمنی و امنیت عزیز شما در همه حال است. افراد مسن و بیمار، اغلب هدف کلاهبرداران قرار می گیرند و خیلی راحت می توانند، حتی در خانه های خود قربانی جرائم خشن شوند.

شرایط در جایی بدتر می شود که عزیز شما دارای مشکلات حافظه باشد و مثلاً ممکن است که قفل درها و پنجره ها را فراموش کند. پرستار شخصی علاوه بر کمک به حفظ سلامتی بیمار، مسئول اطمینان از محافظت از ساکنان در برابر آسیب ها نیز هستند.

از بین بردن فشار موجود بر روی اعضای خانواده

ساختار مدرن خانواده معمولاً همه ی افراد خانواده را برای رسیدن به رفاه ملزم به کار می کند که وقت کافی برای اطمینان از مراقبت از افراد بیمار خانواده در طول روز باقی نمی گذارد یا حتی گاهی آن ها وقت کافی برای ملاقات عزیزشان در بیمارستان نیز ندارند.

دانستن این که عزیز شما ایمن است و از او مراقبت می شود، بقیه ی اعضای خانواده را قادر به آرامش می کند.

بهداشت و درمان تخصصی برای افراد سالمند نیازمند مراقبت های ویژه

برخی از افراد مسن، دارای شرایط پزشکی پیچیده ای مانند آلزایمر یا زوال عقل هستند که ممکن است تا اعضای خانواده برای کنار آمدن با آن تلاش کنند.

پرستارانی که شما برای مراقبت از پدر و مادر پیرتان که باید در آی سی یو نگهداری شوند، انتخاب می کنید؛ در هر نوع شرایط بهداشتی آموزش دیده و با تجربه هستند و می توانند کمک و مساعدت لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×