آلفا طب

پرستار خونه

در این محتوا ما قصد داریم در مورد پرستار خونه یا پرستار در منزل صحبت کنیم. پیش از آن که به توضیح و تشریح این مورد بپردازیم که پرستار خونه چیست، ضرورت دارد در خصوص برخی موارد مطالبی را ذکر کنیم. توجه به تندرستی و سلامت از دیرباز مورد توجه انسان بوده است. شاید دور از واقعیت نباشد اگر بگوییم یکی از مهمترین و اولین دغدغه های بشر حفظ سلامتی و در کنار آن در صورت بروز آسیب و صدمه ی جسمانی بازگشت تندرستی بوده است. این نیاز امروزه نیز وجود دارد.

 

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

  • پوشش دهی کلیه مناطق تهران
  • نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت
  • امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما
حتی باید گفت با توجه به نحوه ی زندگی انسان امروزی و مشغله های او برآورده کردن این نیاز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به طور کلی اگر بخواهیم سلامت و تندرستی را به صورت ساده و مختصر توضیح دهیم و معرفی کنیم، عبارت است از تامین رفاه کامل جسم و روان انسان. طبق تعریفی که از سوی سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی و تندرستی ارائه شده است می توان متوجه شد که سلامتی و تندرستی فقط نداشتن بیماری و عیب های جسمانی نمی باشد. در واقع سلامتی یعنی نداشتن مشکلات روانی، اجتماعی و اقتصادی برای هر فرد که در جامعه ی امروزی زندگی می کند. امروزه برخورداری از سلامت و تندرستی یکی از نشانه های عدالت اجتماعی است. در واقع اگر در جامعه ای افراد آن به راحتی بتوانند نیازهای بهداشتی خود را برطرف کنند نشان دهنده ی بالا بودن عدالت اجتماعی در آن جامعه می باشد. وجود احساس تندرستی در افراد مختلف کاملا متفاوت می باشد. به طور مثال یک فرد معلول ممکن است به طور کامل خود را تندرست بداند در حالی که یک فرد بدون داشتن هیچ نقص جسمی خود را تندرست نمی بیند. بنابراین تندرست بودن کاملا بستگی به اوضاع زندگی و اوضاع روحی و روانی افراد دارد. همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم ما قصد داریم در خصوص پرستار خونه صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا شما را به این عبارت بیش از پیش آشنا کنیم.

اهمیت پرستار خونه

همانطور که گفتیم پرستار خونه موضوعی است که قرار است در مورد آن صحبت کنیم. زمانی که در مورد بهداشت و سلامتی صحبت می کنیم اولین چیزی که به ذهن ما می رسد یک پرستار یا یک دکتر با روپوش سفید است که در بیمارستان فعالیت می کند. امروزه مفهوم جدیدی به نام پرستار خونه و دکتر خانه معرفی شده است که بسیار کارآمد و حیاتی است. با توجه به زندگی پر مشغله ی امروز نگهداری و مراقبت از برخی افراد دشوار محسوب می شود. همچنین برخی افرادی که نیاز به مدت زمان مراقبت و نگهداری بیشتری دارند را نمی توان به طور کامل تحت پوشش دیگر افراد خانواده قرار داد. به طور مثال کودکان، سالمندان و بیماران در گروه افرادی می باشند که نیاز به مراقبت بیشتر و با دقت بالاتری دارند. بنابراین زمانی که مادر مشغول کار است و نمی تواند به خوبی از کودک خود مراقبت کند، حالا می بایست چه کار کرد. یا زمانی که برای نگهداری فرد سالمندی که خانواده ی او علاقه ای به واگذار کردن امور او به خانه ی سالمندان ندارند باید چه کار انجام داد. برای دو موردی که در بالا ذکر کردیم  و برخی موارد دیگر که در ادامه ی محتوا به آن ها اشاره خواهیم کرد شما قطعا نیازمند حضور یک پرستار خونه یا متخصص خونه خواهید بود. حتی گاهی اتفاق می افتد که برای دنبال کردن روند درمان یک بیمار که در منزل دوره ی نقاهت خود را طی می کند به پزشک در خانه یا پرستار خونه نیاز پیدا کنید. گاهی حتی برای برخی امور ساده و پیش پا افتاده مثل تزریق یک آمپول یا یک سرم شما نمی توانید سالمند یا بیماری که از آن در خانه مراقبت و نگهداری میکنید را تا مراکز درمانی هدایت کنید بنابراین این جا است که نیاز به یک پرستار خونه یا دکتر خونه پیدا خواهید کرد تا بتواند تزریق خونه را برای شما انجام دهد. این نیاز می تواند گاها تخصصی تر شده و شما به پزشکان متخصص برای ویزیت بیمار خود در منزل احتیاج پیدا کنید.

پرستار خونه

به طور کلی اگر شما در طول مدتی که یک سالمند یا یک کودک در خانه دارید یا از یک بیمار در منزل مراقبت و نگهداری می کنید به طور حتم به یک متخصص خونه یا پرستار خونه نیاز پیدا می کنید. امروزه مراکز خدماتی بسیاری وجود دارند که با داشتن مجوزهای رسمی از مراکز ذیصلاح بهداشتی و درمانی کشور سعی دارند تا همواره باری از روی دوش شما که در منزل از سالمندان یا بیماران خود مراقبت و نگهداری به عمل می آورید بردارند. به طور کلی این مراکز خدماتی با داشتن کادری مجرب و متخصص خانه می توانند ساده ترین نیازهای درمانی شما مثل سرم خانه و غیره را به خوبی برطرف کنند. همچنین این مراکز نیازهای تخصصی شما مثل نیاز به دکتر در خانه یا پرستار خونه را به راحتی برطرف خواهند کرد. به مراکزی که خدمات این چنینی را به شهروندان ارائه می دهند، شرکت درمان در خانه می گویند. از طرفی به پرستارها یا پزشک هایی که در خدمت این مراکز بوده و خدمات این چنینی را با تخصص و مهارت خود انجام می دهند در اصطلاح عامیانه، پرستار خونه یا دکتر خانه گفته می شود. ما سعی داریم شما را در یافتن چنین پزشک ها و پرستارهایی که می توانند نیاز شما را در منزل برطرف کنند یاری دهیم. بنابراین با ما همراه باشید تا در این خصوص مطالب بیشتری را با شما به اشتراک بگذاریم.

پرستار خونه چه کسی است؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم پرستار خونه به کسی گفته می شود که با تخصص و تجربه  کافی به افرادی که نیاز به حضور یک پرستار خوب در منزل دارند خدمات بهداشتی و پزشکی را ارائه می دهد. پرستار خونه ضرورت دارد به فنون نگهداری از بیمار و علوم پزشکی و بهداشتی آشنایی کامل و کافی داشته باشد. اهمیت پرستار خونه زمانی روشن می شود که هر خانواده ای که دارای یک سالمند یا یک بیمار در منزل خود می باشد برای نگهداری از بیمار یا سالمند خود متوجه هزینه های بالای درمانی و بهداشتی در مراکز درمانی خواهد شد. بنابراین یکی از دلایلی که موجب شده امروزه کمک گرفتن از پرستار خانه یا همان پرستار خونه روز به روز رونق پیدا کند و رواج یابد هزینه های بالای درمان و نگهداری در مراکز بهداشتی و درمانی می باشد. علاوه بر هزینه های بالای نگهداری و مراقبت از بیماران و سالمندان در مراکز بهداشتی و درمانی می توان به کمبود وقت و نبود تخصص کافی و فرد مجرب در برخی از مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد. شاید بعد از مشکلات و هزینه های بالای اقتصادی که در بالا به آنها اشاره کردیم نداشتن وقت برای مراجعه ی هر روز به مراکز درمانی و بهداشتی موجب شده است که افراد و خانواده های بسیاری امروزه برای نگهداری از بیماران خود و سالمندانی که نیاز به مراقبت های پزشکی و بهداشتی دارند از پزشک یا پرستار در خانه کمک بگیرند. البته حضور پرستار خونه موجب آرامش، هم در فرد بیمار شده و هم موجب آسودگی خاطر بیشتر افراد دیگر در خانواده خواهد شد زیرا با وجود پرستار خونه یا دکتر بیمار یا سالمند آن ها به جای این که رهسپار بیمارستان یا دیگر مراکز بهداشتی و درمانی شود در منزل مانده و مداوا می شود و روند درمان خود را به خوبی و با آرامش بیشتری سپری خواهد کرد.

انتخاب پرستار خونه

همانطور که قبلا نیز اشاره کرده ایم پرستار خونه به طرق مختلفی در اختیار نیازمندان به این حرفه قرار داده می شود. اگر شما خواهان به کار گیری و کمک از یک پرستار خونه یا یک پزشک در منزل هستید، پیش از هر چیزی باید مشخص شود شما به این پرستار خونه به چه علت نیاز دارید. در واقع شما می بایست مشخص کنید برای نگهداری و مراقبت از یک بیمار به پرستار خونه نیازمند هستید یا این که برای مراقبت و نگهداری از یک فرد سالمند به این افراد نیاز خواهید داشت. همچنین نیاز شما می تواند برای مراقبت و نگهداری از یک کودک باشد. بنابراین پیش از هر کاری و هر اقدامی می بایست نوع نیاز خود را به این افراد مشخص کرده و در اختیار مراکز مورد نظر قرار دهید. موارد گفته شده در بالا به این دلیل اهمیت و حساسیت پیدا می کنند که برای مراقبت از هر کدام از موارد گفته شده مثلا مراقبت از یک بیمار یا مراقبت از یک سالمند یا یک کودک می بایست از پرستاری کمک گرفت که آشنا به امور مربوط به یک کودک بوده یا این که در خصوص مراقبت از سالمندان آگاهی کامل داشته باشد. همچنین جنسیت سالمند یا بیمار شما می تواند بر جنسیت و سن پرستار خونه انتخاب شده موثر باشد. این مورد برای انتخاب و به کار گرفتن یک پرستار کودک نیز مد نظر خواهد بود. شما می توانید برای انتخاب پرستار خانه مورد نظر خود با ذکر مشخصاتی که در نظر دارید از مراکز مورد نظر که در این زمینه خدمات ارائه می دهند درخواست پرستار خونه یا دکتر مد نظر خود را داشته باشید. پس از معرفی چنین پرستار یا پزشکی از سوی مراکز ذکر شده، حالا شما می توانید برای عقد قرارداد با مراکز مورد نظر اقدام کنید. در واقع تمام مراحل کار به صورت مشخص و واضح پیش خواهد رفت. بنابراین ضرورتی ندارد شما نگران ورود یک پرستار یا پزشک به منزل و حریم خانه ی خود باشید.

یک پرستار خونه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

شما می توانید تمام مشخصات پرستار خونه مورد نظر را از مرکز مربوطه درخواست کرده و مطمئن باشید که از فرد مناسبی برای پرستاری از کودک یا سالمند بیمار خود در منزل کمک می گیرید. به طور کلی باید بگوییم تمام افرادی که به عنوان پرستار خونه یا پزشک در منزل به استخدام شما در می آیند از نظر روحی و جسمی در شرایطی کاملا نرمال هستند و مهارت ها و تخصص های کافی را برای نگهداری از یک بیمار یا یک کودک و سالمند کسب کرده اند. همچنین آن ها از نظر روحی و اخلاقی توسط مراکز گفته شده به طور کامل مورد سنجش قرار خواهند گرفت. بنابراین برای استخدام یک پرستار خونه می توانید با آسودگی خاطر اقدام کنید. همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم کمک گرفتن از یک پرستار خونه می بایست از طریق مراکز معتبر صورت بگیرید. متاسفانه امروزه به دلیل استقبال مردم از این حرفه و متداول شدن این کار در جامعه، بسیاری از افراد سودجو بدون داشتن هیچ گونه مجوزی و حتی بدون در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص اقدام به ارائه ی خدمات در قالب شرکت درمان در خانه به افراد نیازمند در سطح جامعه می کنند. همه ی ما می دانیم ورود برخی افراد بدون هیچ شناخت قبلی و از مراکزی که مجوز ندارند و مورد تایید مراکز ذیصلاح پزشکی و بهداشتی کشور نیستند به خانه و در میان اعضای خانواده می تواند مشکلاتی جدی و خطرناک را به وجود آورد. بنابراین توصیه می کنیم حتما پیش از آن که با چنین مراکزی برای کمک گرفتن از خدمات آن ها تماس برقرار می کنید حتما از ایمن بودن خدمات آن ها اطمینان حاصل کنید. در واقع لازم است حین برقراری تماس یا مراجعه به این مراکز حتما تاییدیه و گواهی معتبر از آنها درخواست کنید.

نواع پرستار خونه

ما در بالا اشاره کردیم که برای به خدمت گرفتن یک پرستار خونه شما می بایست نوع نیاز خود به پرستار را مشخص کنید و به اطلاع مراکز مورد نظر برسانید. با این وجود سه نوع پرستار خونه می توان در این مراکز یافت و از کمک آنها بهره مند شد. این سه نوع شامل پرستار خونه مخصوص نگهداری از سالمندان، پرستار خونه مخصوص نگهداری و مراقبت از بیماران و پرستار خونه مخصوص نگهداری و مراقبت از کودکان می باشند. البته پرستاران مخصوص نگهداری و مراقبت از بیماران را می توان به چندین دسته ی مختلف تقسیم بندی نمود. به طور مثال از جمله ی پرستارانی که می توان از آن ها برای نگهداری و مراقبت از بیماران مختلف کمک گرفت می توان به پرستاران مخصوص مراقبت از بیماران اعصاب و روان، پرستار خونه مخصوص مراقبت از بیماران قلبی، پرستاران مخصوص مراقبت از بیماران سرطانی، پرستاران مخصوص مراقبت از بیماران جراحی شده و مواردی از این دست اشاره کرد. هر یک از پرستاران گفته شده دارای تخصص و مهارت مربوط به همان بیماری خواهند بود، در نتیجه آسودگی خاطر شما و خود بیمار نیز بیشتر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که علاوه بر حضور یک پرستار خونه مجرب بر بالین بیمار یا سالمندی که در خانه از او مراقبت و نگهداری به عمل می آید، از یک پزشک متخصص نیز کمک گرفته شود. به همین دلیل مراکز گفته شده می توانند پزشک متخصص نیز در اختیار شما قرار دهند. بنابراین هر زمان که به پزشک نیاز پیدا کردید می توانید از این مراکز درخواست کمک کنید. در ادامه ی محتوا قصد داریم در خصوص معرفی وظیفه و خدماتی که هر یک از پرستاران ذکر شده در بالا می توانند در منزل به شما و بیمار یا سالمند و کودک شما ارائه دهند توضیحاتی ذکر کنیم. با ما همراه باشید تا شما را با وظایف پرستار خونه بیشتر آشنا کنیم.

خدماتی که یک پرستار خونه برای سالمندان باید ارائه دهد

شاید به نظر برسد اولین و مهمترین وظیفه ای که توسط یک پرستار خونه که برای مراقبت و نگهداری از سالمندان استخدام شده است باید صورت بگیرد، مراقبت از شخص سالمند می باشد. در حالی که چنین نخواهد بود. همه ی ما می دانیم شخص سالمند به دلیل کهولت سن گاها دچار یک سری بیماری های خاص از جمله قند خون، فشار خون یا چربی خون خواهد شد. همچنین ممکن است با توجه به گذشته ی خود و سبک زندگی خاصی که داشته است مبتلا به برخی بیماری های قلبی و عروقی و امثال آن ها نیز باشد. بنابراین ضرورت دارد پرستار خونه که برای مراقبت و نگهداری از یک سالمند استخدام می کنید مهارت های مقابله با این بیماری ها و به طور کلی تخصص کنترل و رسیدگی به بیماری های سالمند شما را داشته باشد. در واقع ضرورت دارد پرستار خونه به روند درمان بیماری های سالمند نیز رسیدگی لازم را داشته باشد و می بایست به بهبود روند درمان و بهتر سپری شدن دوره ی نقاهت سالمند کمک کند. از طرفی برخی از سالمندان توانایی انجام امور روزانه ی خود را به خوبی ندارند. در واقع نیاز است از یک پرستار خونه برای انجام امور روزانه و شخصی سالمند کمک گرفت. بنابراین پرستاری که برای مراقبت و نگهداری از یک سالمند در منزل حاضر می شود باید بتواند به امور بهداشتی و نظافت فردی سالمند به خوبی رسیدگی کرده و او را در انجام بهداشت فردی کمک نماید. با این حال برخی از سالمندان عزیز به تنهایی می توانند کارهای روزمره و شخصی خود را انجام دهند لذا پرستار خونه ضرورتی ندارد به او در انجام بهداشت فردی و دیگر امور شخصی کمک کند. در حالی که ضرورت دارد پرستار خونه مربوطه یک هم صحبت با وقار و مهربان و دلسوز برای شخص سالمند باشد. در واقع در چنین شرایطی هدف، تقویت روحیه و افزایش شادمانی و شادابی در شخص سالمند می باشد. با توجه به آن چه در ضمن این پاراگراف توضیح دادیم می توان وظیفه ی یک پرستار که برای مراقبت و نگهداری از یک سالمند از او کمک خواسته شده است را به شرح زیر ذکر کرد.

مراقبت و نگهداری از سالمند
هم صحبت شدن با سالمند
توجه به روند درمان سالمند
انجام یا کمک به رعایت بهداشت سالمند
بنابراین اگر نیاز به استخدام یک پرستار خونه برای مراقبت از سالمند خود دارید بهتر است پیش از هر کاری مشخص کنید از پرستار خونه برای انجام کدام یک از امور فوق درخواست کمک خواهید داشت. البته این امکان وجود دارد که برای هر چهار مورد ذکر شده در بالا از پرستار تقاضای کمک کنید. به هرحال بهتر است از ابتدای کار، وظایف پرستار را مشخص کرده و برای او روشن کنید از او برای انجام چه اموری قرار است کمک بگیرید

خدماتی که یک پرستار خونه برای مراقبت از کودکان باید انجام دهد

امروزه تامین مخارج زندگی به گونه ای است که برای تامین مایحتاج زندگی ضرورت دارد هم پدر و هم مادر، بیرون از خانه مشغول به کار باشند. بنابراین با وجود پدر و مادری که هر دو شاغل هستند و زمان کمی برای رسیدگی به امور کودک خود خواهند داشت بهتر است از پرستار خونه کودک کمک گرفته شود. کمک گرفتن از پرستار  خونه برای مراقبت و نگهداری از کودک بسیار منطقی تر و راحت تر از منتقل کردن کودک به یک مهد کودک است. مهمترین نکته ی مثبت در خصوص استفاده از پرستار کودک ماندن کودک در محیط خانه خواهد بود. پرستاری که شما برای مراقبت و نگهداری از کودک خود استخدام خواهید کرد می تواند به امور درسی کودک شما به خوبی رسیدگی کند. همچنین پرستار خونه کودک می تواند به امور مربوط به تغذیه ی کودک نیز به خوبی رسیدگی کرده و مراقب تغذیه ی او باشد. نکته ی مهم این است که شما می توانید پرستار کودک را هم به صورت ساعتی و هم به صورت شبانه روزی در استخدام خود داشته باشید. به طور کلی شما می توانید از پرستار خونه کودک برای کمک کردن در امور درسی فرزند خود کمک بخواهید یا این که او را برای رسیدگی به برنامه ی غذایی و دارویی کودک یا مراقبت و نظافت کودک خود استخدام کنید. البته شما می توانید برای رسیدگی و برنامه ریزی در مورد سرگرمی ها و تفریحات کودک خود نیز از پرستار کمک دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز و پر مشغله بودن شما می توانید پرستار خونه برای کودک خود را برای انجام و رسیدگی تمام امور گفته شده به خدمت درآورید. با توجه به آن چه در بالا در خصوص وظایف و مسئولیت های یک پرستار خونه کودک ذکر کردیم می توانیم تمام مسئولیت های یک پرستار کودک را به شرح زیر بیان کنیم.

رسیدگی به برنامه ی دارویی کودک
رسیدگی به برنامه ی غذای کودک
رسیدگی به برنامه درسی کودک
رسیدگی به نظافت و بهداشت کودک
رسیدگی به تفریح و سرگرمی کودک
مراقبت و نگهداری از کودک
با توجه به مطالب مطروحه در بالا نیاز است پیش از درخواست یک پرستار خونه برای کودک خود با انجام وظایف و مسئولیت هایی که می بایست پرستار در قبال کودک شما داشته باشد آگاهی کسب کنید. شما می توانید فقط برای یکی از امور گفته شده پرستار خونه را به استخدام خود داشته باشید یا این که می توانید برای انجام تمام موارد گفته شده از پرستار کودک در خانه تقاضای کمک نمایید. بنابراین با توجه به آن چه شما از یک پرستار خونه انتظار دارید که در قبال کودک شما انجام دهد می توانید یک پرستار با مهارت های مختلف و متفاوت را در استخدام بگیرید. برای کمک گرفتن از یک پرستار خونه با مهارت و متخصص در برخورد با کودکان بهتر است از مراکز معتبر و مطرح کمک دریافت کنید.

خدماتی که پرستار خونه برای مراقبت از یک بیمار باید انجام دهد

ممکن است برای هر خانواده ای این امر اتفاق افتد که پس از انجام یک سری امور برای درمان و بهبود عزیزان خود ادامه ی روند درمان را به منزل منتقل نمایند. با انتقال بیمار از بیمارستان یا مراکز درمانی به خانه و منزل قطعا همه ی افراد خانواده نمی توانند کار و فعالیت های روزانه ی خود را به طور کامل کنسل کرده و مشغول رسیدگی به بیمار خود شوند تا بهبودی کامل را به دست آورد. این جا است که کمک گرفتن از  شرکت درمان در خانه و پرستار خونه برای نگهداری و مراقبت از بیمار اهمیت پیدا می کند. همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم این که بیمار شما به چه مراقبتی نیاز دارد و چه درمانی را می بایست سپری کند به پرستاری با مهارت ها و تخصص های مختلف نیاز خواهد داشت. به طور مثال بیمارانی که می بایست دوران نقاهت پس از جراحی را در منزل سپری کنند و این که این جراحی چگونه جراحی بوده است بر نوع پرستاری که شما درخواست خواهید کرد موثر است. همچنین بیماران سرطانی یا بیمارانی که مبتلا به یک بیماری خاص مثل ام اس یا هموفیلی می باشند نیاز به پرستار خونه با مهارت های خاص و مجرب خواهند داشت. از طرفی مراقبت از بیماران اعصاب و روان و جانبازان و معلولان نیز نیاز به پرستار خونه با مهارت های جداگانه دارند. بنابراین برای مراقبت از یک بیمار در منزل، جنسیت بیمار شما و نوع بیماری که دارد تعیین کننده ی مهارت و تخصص پرستار خونه درخواستی شما خواهد بود. گاها ممکن است شما فقط برای انجام یک سری تزریقات ساده مثل تزریق سرم به پرستار خونه نیاز داشت باشید اما گاهی اوقات شما نیاز به پرستارانی با مهارت بالا و متخصص نیاز پیدا می کنید.

خدمات پرستار خونه برای مراقبت از بیمار به اختصار

به طور کلی خدماتی که یک پرستار خونه که برای مراقبت و نگهداری از یک بیمار استخدام شده است، باید انجام دهد به قرار زیر خواهند بود.

تزریق انواع سرم خونه و غیره
پانسمان بیمار
انجام فیزیوتراپی بیمار
کمک به بهبود بیمار
رسیدگی به برنامه ی غذایی بیمار
رسیدگی به برنامه ی دارویی بیمار
رسیدگی به نظافت شخصی بیمار
تقویت روحیه ی بیمار
با توجه به آن چه ذکر شد شما می توانید برای هر یک از امور گفته شده از پرستار خونه برای مراقبت از بیمار خود کمک دریافت کنید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم ورود یک پرستار خونه یا یک دکتر به حریم خانه می بایست با دقت و حساسیت انجام بگیرد، پس بهتر است برای استخدام چنین افرادی برای مراقبت از کودکان یا سالمند شما یا نگهداری از بیماری که در منزل دارید با حساسیت و احتیاط گام بردارید. توصیه ی ما به شما استفاده و کمک گرفتن از آلفا طب می باشد. شما می توانید از کادر مجرب و متخصص آلفا طب برای کمک گرفتن از یک پرستار خونه مشاوره دریافت کنید و همچنین خود این مرکز خدماتی می تواند بهترین و متخصص ترین و زبده ترین پرستاران و پزشکان را برای مراقبت و نگهداری از کودک، سالمند یا بیمار در اختیار شما قرار دهد.

چرا پرستار خونه؟

ما در بالا توضیح دادیم که یکی از انواع پرستار خونه برای نگهداری و مراقبت از بیماران با بیماری های مختلف و متفاوت می باشد. مرکز خدماتی آلفا طب برای بیماری هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد از بهترین و زبده ترین پرستار خونه کمک می گیرد. به طور مثال پرستار برای مراقبت و نگهداری از بیماران آی سی یو، پرستار برای مراقبت و نگهداری از بیماران سی سی یو، پرستار خونه برای مراقبت و نگهداری از بیماران سی پی، پرستار برای مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به ام اس و ای ال اس، پرستار برای مراقبت و نگهداری از افرادی که تحت انواع جراحی ها قرار گرفته اند، پرستار خونه برای مراقبت و نگهداری از همه ی بیماران مبتلا به سرطان، پرستار برای مراقبت و نگهداری از بیمارانی که مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی هستند، پرستار خونه برای مراقبت و نگهداری از بیماران اعصاب و روان، پرستار برای مراقبت و نگهداری از بیماران مبتلا به بیماری هایی همچون آلزایمر، پارکینسون و غیره را می تواند در اختیار شما قرار دهد. حضور بیمار در محیط خانه و در جمع خانواده قطعا بر روند درمان او اثر مثبت خواهد داشت. اما نگهداری و مراقبت از او دشوار است و هر کسی نمی تواند از پس چنین کاری برآید. بنابران توصیه می شود در چنین شرایطی حتما از یک پرستار خونه با مهارت و متخصص کمک گرفته شود. از طرفی حضور یک پرستار زبده و متخصص بر بالین بیمار موجب می شود روند بهبود او کاملا اصولی و درست طی شود.

خدمات پرستار خونه ارائه شده از سوی آلفا طب

از جمله خدمات پرستاری که آلفا طب می تواند در اختیار افراد نیازمند به پرستار خونه قرار دهد، مراقبت از  بزرگسالان و کودکانی است که به دلیل مشکلات مغزی نیاز به مراقبت های ویژه بخش مغز یا آی سی یو دارند اشاره کرد. همچنین مراقبت از کودکان و بزرگسالانی که به دلیل مشکلات قلبی نیاز به حضور و مراقبت های ویژه ی قلبی یا سی سی یو دارند. بیماری که نیاز به مراقبت های ویژه ی مغزی و قلبی دارد ضرورت دارد علائم حیاتی او به طور مرتب تحت نظر باشد و نیازمند کنترل و رسیدگی شبانه روزی خواهد بود. بنابراین برای مراقبت از چنین بیمارانی نیاز به یک پرستار خونه متخصص به امور مربوطه می باشد. چنین پرستاری می بایست کار با دستگاه های مخصوص مراقبت های ویژه را به خوبی آموزش دیده باشد و مهارت لازم را برای مراقبت از چنین بیمارانی کسب کرده باشد. افرادی که جراحی های سنگین در انواع مختلف انجام می دهند ضرورت دارد در دوره ی نقاهت خود تحت مراقبت های ویژه ی پزشکی و بهداشتی قرار بگیرند. به طور کلی افرادی که تحت جراحی قرار می گیرند بسیار زیاد در خطر ابتلا به انواع عفونت قرار خواهند داشت. در نتیجه ضرورت دارد به خوبی از آنها مراقبت به عمل آید. بنابراین پرستار خونه که برای مراقبت و نگهداری از چنین افرادی استخدام خواهد شد می بایست با دستورالعمل های مراقبت از بیماران جراحی شده به خوبی آشنایی داشته باشد و قادر به رعایت نکات بهداشتی در محیط اطراف بیمار و همچنین رسیدگی به نظافت و بهداشت شخصی بیمار باشد. برای چنین بیمارانی نیز شما می توانید از خدمات پرستاری  و بهداشتی آلفا طب بهره مند شوید.

 

خدمات پزشک در خانه آلفا طب برای مراقبت از  بیماران مغزی

همانطور که قبلا توضیح دادیم شما می توانید برای مراقبت از بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه ی مغزی یا آی سی یو دارند از پرستار خونه آلفا طب کمک بگیرید. همچنین برای نگهداری از بیماران و سالمندانی که مبتلا به بیماری های مغزی مثل آلزایمر و پارکینسون هستند می توانید از خدمات پرستار خونه این مرکز طبی استفاده کنید. با توجه به وضعیت جسمانی و نوع بیماری که سالمند شما به آن مبتلا می باشد می توانید از بهیاران تا پرستاران تخصصی که در مجموعه ی تخصصی آلفا طب حضور دارند برای مراقبت و نگهداری از سالمند خود بهره مند شوید. در واقع باید بگوییم آلفا طب یک شرکت درمان در خانه است که همه ی نیازهای شما برای مراقبت صحیح و اصولی از بیمار را به بهترین صورت ممکن برطرف خواهد کرد. شما می توانید با خاطری آسوده مراقبت و نگهداری از بیمار و مددجوی خود را به پرستار خونه مجرب و متخصص آلفا طب سپرده و هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

دکتر در خانه تهران، یک موهبت بزرگ از سوی آلفا طب

در این قسمت از محتوا قصد داریم به طور اختصاصی در خصوص دکتر در خانه تهران مطالبی را ذکر کنیم. همه ی ما تهران را شهری بزرگ، شلوغ و پر از دردسر برای رفت و آمد می دانیم. حال اگر رفت و آمد برای یک بیمار یا یک سالمند باشد نگرانی ها و دشواری ها قطعا دو چندان خواهند شد. البته با شروع همه گیری و اپیدمی کرونا نیز رفت و آمد برای بیماران و سالمندان دشوارتر نیز شده است. این مشکل بزرگ و ناراحتی عظیم را آلفا طب از طریق خدمات پزشکی و پرستار خونه به خوبی برطرف کرده است. بنابراین شما می توانید در منزل خود به پزشک عمومی و پزشک متخصص به آسانی دسترسی یابید. پیش از آن که در خصوص خدمات پزشکی که از سوی آلفا طب ارائه می شود صحبت کنیم بهتر است بگوییم این مرکز بزرگ خدماتی دارای مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، که بزرگترین و معتبرترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است می باشد. بنابراین کادری که در این مرکز مشغول به کار هستند اعم از پرستار خونه و دکتر از نظر علمی و مهارت، طراز اول بوده و تجربه ی کافی برای انجام امور پزشکی شما را نیز دارند. این مرکز خدماتی می تواند دکتر و پرستار خونه در شهر بزرگ تهران، برای هر نوع بیماری در اختیار شما قرار دهد. حتی در صورتی که شما نیازمند متخصص باشید هم می توانید از این مرکز کمک دریافت کنید. در نتیجه شما می توانید از پزشکانی که هر یک دارای تخصصی کارآمد هستند و پرستار خونه مجرب، برای درمان بیماری خود یا بهبود روند درمان خود، آن هم در منزل و محل زندگی خود به آسانی کمک دریافت کنید. با وجود خدمات ارائه شده در تهران شما می توانید بدون این که نگران ابتلا خود به هر نوع بیماری از جمله کرونا که امروزه شیوع پیدا کرده است باشید از خود و خانواده ی خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنید. همچنین با وجود خدمات پرستار خونه که از سوی آلفا طب ارائه می شود قطعا روند درمان و بهبود بیمار شما آسان تر از زمانی خواهد بود که می بایست مسیر طولانی خانه تا محل درمان را طی کند. همانطور که ذکر کردیم در این مجموعه ی بزرگ و متخصص انواع پزشکان مجرب با تخصص های مختلف و پرستار خونه حضور دارند بنابراین شما با توجه به نوع بیماری که دارید می توانید دریافت کمک کنید. در واقع با دانستن نوع بیماری شما خدمات و امکانات مورد نیاز از جمله پرستار خونه و غیره برای کمک به شما به سوی منزل و محل زندگی شما گسیل خواهد شد.

انواع خدمات شرکت درمان در خانه آلفا طب

شما می توانید از خدمات پزشکان عمومی حاضر در این مرکز در کنار پرستار خونه استفاده کنید. پزشکان عمومی می توانند برای یک چکاپ ساده ی سرپایی مناسب باشند و همچنین کمک می کنند تا شما از وضعیت فشار خون، قند خون و چربی خون خود آگاهی یافته و مراقبت های لازم را انجام دهید. پزشک عمومی با توجه به نیازهای شما می تواند دارو تجویز کرده و برای بهبود اوضاع عمومی و کلی بدن شما اقدامات لازم را انجام دهد. در صورتی که بیماری شما پیچیده و تخصصی نباشد قطعا با یکبار ویزیت و معاینه از سوی یک پزشک عمومی مشکل شما برطرف خواهد شد. دکتر عمومی پس از معاینه، توصیه ها و دستورات لازم را برای بهبود هر چه زودتر حال کلی شما به پرستار خونه ارائه خواهد داد. بنابراین با رعایت نکات گفته شده شما می توانید روند بهبودی را طی کنید. البته این امکان برای شما وجود دارد که هر زمانی که لازم بود با پزشک عمومی که شما را معاینه کرده است در ارتباط باشید. اما اگر پس از معاینه ی پزشک عمومی کاشف به عمل آید که شما به معاینه ی یک متخصص نیاز دارید و مشکلی جدی در بدن شما وجود دارد، می توانید از پرستار خونه و پزشکان متخصص و مجربی که در مجموعه ی آلفا طب مشغول به خدمت رسانی هستند کمک دریافت کنید. پزشکان متخصص مجموعه ی آلفا طب با وسیله های بیشتر و تخصصی تر با وجود سختی های فراوان در منزل شما حاضر خواهند شد. از جمله ی پزشکان متخصص حاضر در مجموعه ی آلفا طب می توان به دکتر قلب، دکتر داخلی، دکتر اعصاب و غیره اشاره نمود. در ادامه سعی می کنیم توضیح مختصری در خصوص خدمات هر کدام از این متخصصین برای شما ارائه دهیم. ابتدا در مورد وظایف دکتر داخلی صحبت خواهیم کرد.

دکتر داخلی خانه و آلفا طب

در این قسمت در خصوص خدمات ارائه شده از سوی دکتر داخلی مطالبی را ذکر خواهیم کرد. این متخصص وضعیت کلی اندام های داخلی بدن شما را به خوبی معاینه کرده و ویزیت می کند. این پزشک متخصص سعی می کند اگر در هر یک از اندام های داخلی بدن شما اختلال یا مشکلی وجود دارد را شناسایی کرده و شما را برای تکمیل درمان راهنمایی کند. در صورت بروز هر نوع اختلال و بیماری مربوط به اندام های داخلی بدن، متخصص داخلی خانه وظیفه دارد تا مراحلی از درمان همراه بیمار بوده و او را راهنمایی و مشاوره دهد. متخصص داخلی پس از تشخیص بیماری داخلی شما می تواند از پزشکان متخصص دیگر و پرستار خونه نیز برای بهبود روند درمان شما کمک بگیرد. به طور مثال اگر بیماری مربوط به معده و دستگاه گوارش شما باشد می تواند برای اطمینان از صحت روند درمان از یک پزشک متخصص دستگاه گوارش کمک دریافت کرده و شما را در جریان بگذارد یا نکاتی را برای بهبود زودتر شما در اختیار پرستار خونه قرار دهد. مراجعه و حضور پزشک متخصص در منزل بیمار نیازمند داشتن صبر و سعه ی صدر از سوی پزشک می باشد. بنابراین یکی از وظایف مهم دکتر و پرستار خونه توجه به حالات روحی و روانی بیمار خود می باشد. در واقع پزشک متخصص سعی می کند از پرستار خونه و پزشکانی که روابط عمومی بالایی دارند و می توانند خیلی خوب با بیمار خود ارتباط برقرار کنند استفاده می کند. در واقع هدف این است که دکتر و پرستار خونه یک شنونده ی خوب و صبور برای شنیدن صحبت های بیمار خود باشند و بتوانند درمان او را با توجه به دانش پزشکی و تجربه و تخصصی که دارند به خوبی به سرانجام برساند.

دکتر مغز خانه در آلفا طب

همه ی ما می دانیم یک متخصص مغز و اعصاب، پزشک تخصصی کدام قسمت از بدن است. متخصص مغز و اعصاب را با نام نورولوژیست نیز می شناسند. بنابراین اگر شما بیماری عصبی یا یک بیماری مربوط به مغز دارید یا این که تشخیص پزشک عمومی این است که شما نیاز به درمان در حوزه ی مغز و  اعصاب دارید می بایست از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرید. پزشک متخصص مغز و اعصاب برای پی بردن به مشکل و بیماری شما نیاز دارد سیستم حسی و سیستم عصبی شما را مورد معاینه قرار دهد. در این معاینه ضرورت دارد پزشک متخصص به سوابق بیماری و خانوادگی فرد توجه شایانی داشته باشد. یک پرستار خونه خوب می تواند در این زمینه به پزشک متخصص کمک شایانی کند. همچنین می بایست قدرت بینایی، شنوایی و دیگر حواس بیمار را به خوبی مورد معاینه و سنجش قرار دهد. این کار می تواند توسط یک پرستار خونه مجرب انجام گیرد. به طور کلی یک نورولوژیست ماهر و مجرب برای این که متوجه بیماری و مشکل مراجعه کننده گردد می بایست برای انجام یک سری آزمایش های خاص اقدام کند، حضور یک پرستار خونه با تجربه و کار بلد می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از این آزمایش ها عبارتند از آزمایش سی تی اسکن که به کمک آن می توان بسیاری از مشکلات موجود در ناحیه مغز و نخاع را به خوبی تشخیص داد. این آزمایش توسط پرستار خونه نیز می تواند انجام گیرد. سایر آزمایش ها به قرار زیر می باشند. انجام آزمایش نوار مغزی که به آن ای ای جی می گویند. انجام آزمایش ام آر آی که می تواند یک آزمایش بسیار کمک کننده برای پی بردن به مشکل بیمار باشد. انجام آزمایش های مربوط به بررسی هدایت عصبی در بدن بیمار که به الکترومیوگرافی معروف می باشند. برای مواردی که پزشک مغز و اعصاب تشخیص یک بیماری دشوار مغزی یا نخاعی را داده باشد برای این که بابت تشخیص خود اطمینان بیشتری حاصل کند می تواند اقدام به نمونه برداری مایع نخاعی کند. انجام این مورد به طور مثال برای تشخیص قطعی بیماری ام اس در بیمارانی که مشکوک به ام اس هستند بسیار کارآمد می باشد. همچنین یکی دیگر از آزمایش های انجام شده توسط پزشکان متخصص مغز و اعصاب می تواند آنژیوگرافی رگ های مغز باشد. به هر حال تمام آن چه در بالا ذکر شد برای بهبود بیمار و بهتر سپری شدن روند درمان از سوی پزشک معالج انجام خواهد گرفت. انجام موارد مذکور توسط پرستار خونه نیز امکان پذیر است

دکتر اعصاب خانه و تجهیزات مورد نیاز آن در آلفا طب

برای انجام آزمایش های مربوط به بیماری های مغز و اعصاب به یک سری وسایل و تجهیزات خاص و تخصصی نیاز است که مجموعه ی تخصصی آلفا طب این امر را به آسانی فراهم کرده تا شما بتوانید از این امکانات و تجهیزات در کنار دکتر و پرستار خونه در منزل برخوردار شوید. با وجود تجهیزات تخصصی است که یک متخصص مغز و اعصاب می تواند نوع بیماری شما و روش درمان را به خوبی تشخیص داده و شروع به درمان کند. به طور مثال با انجام آزمایش های گفته شده متخصص مغز و اعصاب می تواند بفهمد آیا مشکل شما یک سردرد ساده است یا این که شما مبتلا به سردردهای میگرنی هستید یا این که بیمار از نوعی بیماری دیگر رنج می برد که این بیماری می تواند هر یک از انواع مننژیت، دیسک کمر، تومور مغزی، پارکینسون، ام اس و مواردی از این دست باشد. به طور کلی پزشک متخصص با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی می تواند به راحتی نوع مشکل و بیماری شما را تشخیص دهد و توصیه های لازم را برای بهبودی هر چه زودتر شما به پرستار خونه کند. زمانی که پزشکان متخصص مغز و اعصاب در منزل شما حضور می یابند از شما یا پرستار خونه در مورد برخی علائم و ویژگی ها سوال می پرسند. این علائم و ویژگی ها می توانند شامل سردرد و سرگیجه های مکرر، ضعف و خستگی طولانی مدت و بیش از حد، تاری دید، احساس گزگز در دست و پا، اختلال در تکلم و عمل بلع، منظور از اختلال در تکلم بروز لکنت در حین صحبت کردن می باشد. ایجاد اختلال در فرایند یادگیری، احساس خشکی شدید در نواحی مفاصل و کمر در طول روز به ویژه در ابتدای صبح، اختلال در خواب و بسیاری موارد دیگر از جمله سوالاتی می باشند که توسط یک متخصص مغز و اعصاب ممکن است از شما پرسیده شوند. بنابراین یک پرستار خونه مجرب در شناخت و تشخیص اولیه بیماری کمک کننده است. دلیل پرسش های ذکر شده در بالا این است که سیستم اعصاب محیطی برای این دسته از پزشکان متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است با جواب درست شما به سوالات مذکور پرستار خونه و دکتر در تشخیص اولیه، درست عمل کند.

متخصص قلب و عروق در آلفا طب

از جمله بیماری های رایج در زندگی امروزی، بیماری های مربوط به قلب و عروق می باشند. بسیاری از سالمندان ممکن است دچار حمله های قلبی شده که در این صورت امکان انتقال آن ها به بیمارستان و مراکز درمانی، کاری دشوار است و با توجه به ویروس کرونا و خطری که برای آن ها و دیگر اعضای خانواده دارد بهتر است روند درمان و بهبودی را به طور کامل در خانه زیر نظر پزشکان متخصص و حاذق و در کنار یک پرستار خونه خوب طی کنند. به همین جهت نیاز به خدمات پرستار خونه آلفا طب این امکان را فراهم آورده است تا در صورت نیاز شما بتوانید دکتر قلب و عروق را در هر ساعتی از شبانه روز در اختیار داشته باشید. پزشک متخصص قلب و عروق سعی دارد شرایط قلبی بیمار را تشخیص داده و در صورتی که نرمال نیست با درمان و استفاده از آزمایش ها و داروهای مختلف این وضعیت را نرمال و پایدار کند. به همین دلیل پزشک متخصص قلب و عروق با انجام یک سری آزمایش های تخصصی به کمک پرستار خونه سعی می کند پی به وضعیت قلبی بیمار برده و برای درمان آن اقدام کند. از جمله ی آزمایش هایی که می بایست توسط دکتر قلب انجام شود، الکتروکاردیوگرافی یا انجام نوار قلب می باشد. در واقع نوار قلب وضعیت الکتریکی قلب بیمار را در اختیار پزشک معالج قرار می دهد. پزشک به کمک نوار قلب گرفته شده از قلب بیمار می تواند به دو موضوع مهم پی ببرد. اول این که متوجه می شود چه مدت زمان طول می کشد تا یک موج الکتریکی از قلب بیمار عبور کند. همچنین به کمک این جریان عبوری از قلب، متخصص می تواند پی به بزرگ بودن قسمتی از قلب برده و در صدد درمان آن برآید. انجام آزمایش نوار قلب در مدت چند ثانیه صورت می گیرد. این کار می تواند توسط پرستار خونه نیز انجام شود، زیرا پرستار خونه برای چنین اموری آموزش دیده است. دومین آزمایش که توسط متخصصان قلب و عروق برای تشخیص و درمان بیماری قلبی بیمار انجام می شود اکوی قلبی است. این آزمایش نیز می تواند به وسیله یک پرستار خونه انجام گیرد. در واقع حین تهیه ی اکوی قلبی پزشک متخصص به کمک اشعه ی ایکس از قفسه سینه ی بیمار و نیز از قلب او تصاویری را دریافت می کند که او را در تشخیص و روند درمان بیماری کمک شایانی خواهند کرد. میزان اشعه ای که طی اکوی قلبی وارد قفسه ی سینه و قلب بیمار می شود بسیار ناچیز است از طرفی اشعه ی ایکس قدرت تخریب چندانی برای بافت های مذکور ندارد. بنابراین با خاطری آسوده می توانید اکوی قلبی را انجام دهید. اکوکاردیوگرام نام کامل اکوی قلب می باشد. این آزمایش در واقع یک سونوگرافی ساده از قلب و عروق اطراف آن را به دست می دهد. برای انجام اکوی قلبی، متخصص قلب و عروق یا پرستار خونه دستگاه را روی قسمت هایی از قفسه ی سینه، شکم و گردن قرار می دهد تا به خوبی بتواند وضعیت قلب بیمار را مشاهده کند. انجام آزمایش اکوکاردیوگرام به کوتاهی آزمایش نوار قلب نخواهد بود. مدت زمان لازم برای انجام اکوی قلبی تقریبا یک ساعت خواهد بود

رخی آزمایشات دیگر مربوط به بیماران قلبی

در صورتی که بیمار دارای ضربان نامنظم قلب باشد یا به عبارتی دارای ریتم نامنظم در قلب خود باشد پزشک می تواند برای پی بردن به مشکل واقعی بیمار و پی بردن به این که آیا بیمار ریتم خطرناکی در قلب خود دارد یا خیر از هولتر قلبی یا الکتروکاردیوگرام دینامیک استفاده کند. هنگام استفاده از هولتر برای سالمندان وجود یک پرستار خونه مجرب می تواند بسیار مفید باشد. هولترهای قلبی را پزشک می تواند برای مدت بیست و چهار ساعت یا چهل و هشت ساعته برای بیمار خود ارائه کند و پس از سپری شدن مدت زمان مورد نظر حافظه ی موجود در هولتر توسط پزشک متخصص قلب و عروق یا پرستار خونه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در نهایت پزشک می تواند ریتم قلب بیمار را مورد مطالعه قرار دهد و با توجه به مشکلی که وجود دارد داروی مناسب را تجویز کند. یکی دیگر از آزمایش هایی که توسط پزشک قلب برای بیماران قلب و عروق انجام می شود کاتتریزاسیون قلبی است. این آزمایش فشار خون و جریان خون در قلب بیمار را به طور کامل در اختیار پزشک معالج قرار خواهد داد. در صورتی که مشکل قلبی بیمار به اندازه ای حاد باشد که نتوان با دارو آن را برطرف نمود اما نیازمند جراحی باز قلب هم نیست پزشک متخصص قلب و عروق می تواند دستور انجام آنژیوگرافی صادر کند. آنژیوگرافی قلبی از جمله آزمایش هایی است که پرستار خونه نمی تواند آن را انجام دهد. اما حضور یک پرستار خونه مجرب برای دوره نقاهت پس از آنژیوگرافی بسیار کمک کننده می باشد. آنژیوگرافی قلبی به کمک اشعه ی ایکس صورت می گیرد. همچنین به تشخیص پزشک متخصص قلب می تواند از قلب بیمار ام آر آی انجام داده و به عملکرد قلبی او پی برد. ام آر آی قلبی یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی از قلب کاملا بدون درد و احساس ناراحتی انجام می گیرد. همچنین با توجه به تشخیص پزشک می توان از سی تی اسکن قلبی یا از اکوی مری برای پی بردن به مشکل بیمار کمک گرفته شود. اکوی مری این امکان را به پزشک می دهد تا از راه مری قلب بیمار را اکو کرده و نتیجه را دریافت کند. این اکوی قلبی از راه مری تصاویر بسیار شفاف و واضح تری نسبت به اکوکاردیوگرام در اختیار پزشک قرار می دهد. یکی دیگر از آزمایش های صورت گرفته برای قلب بیمار می تواند انجام تست ورزش قلب باشد. در این آزمایش پزشک یا پرستار خونه یک دستگاه نوار قلب را به بدن بیمار متصل کرده و از او می خواهند از یک دوچرخه ی ثابت یا یک تردمیل برای داشتن تحرک استفاده کند. به طور کلی تست ورزش قلب اطلاعات خوبی در مورد عملکرد کلی قلب بیمار در اختیار پزشک معالج قرار خواهد داد. مجموعه تخصصی آلفا طب تمام موارد و تجهیزات ذکر شده را در اختیار پرستار خونه و پزشکان متخصص خود و بیماران قرار می دهد تا بتوانند با کمترین مشکل و دردسر به درمان بیماران رسیدگی کرده و همچنین موجبات آسودگی خاطر بیماران و خانواده های آن ها را به خوبی فراهم می آورد. بنابراین اگر بیمار قلبی در منزل دارید با آگاهی از خدمات پرستار خونه بی نظیر آلفا طب دیگر نگران وضعیت بیمار خود نباشید. به طور کلی وجود یک پرستار خونه برای نگهداری از بیماران قلبی بسیار اهمیت دارد.

سایر پزشکان متخصصی که در آلفا طب خدمات ارائه می دهند

همانطور که گفتیم مجموعه ی تخصصی و بزرگ آلفا طب در صورت نیاز هم می تواند پرستار خونه، پزشک عمومی و هم پزشک متخصص در زمینه های مختلف در اختیار بیماران خود قرار دهد. شما در هر زمینه ای اگر نیاز به پزشک متخصص یا پرستار خونه داشته باشید می توانید با خاطری آسوده و مطمئن با آلفا طب تماس برقرار کنید. از جمله ی پزشکان متخصصی که شما می توانید در آلفا طب از تخصص و دانش بالای آن ها بهره مند شوید می توان به پزشک متخصص نوجوانان، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص انکولوژی اطفال، پزشک متخصص قلب و عروق اطفال، پزشک متخصص روماتولوژی یا دستگاه اسکلتی کودکان، پزشک متخصص غدد کودکان، پزشک متخصص دستگاه گوارش کودکان، پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان، پزشک متخصص ریه، پزشک متخصص ارتوپد، پزشک متخصص گوش، حلق و بینی، پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی، پزشک متخصص گوارش، پزشک متخصص زنان و زایمان و پزشک متخصص چشم اشاره کرد. در کنار هر پزشک متخصص شما می توانید از یک پرستار خونه نیز کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که شما می توانید برای نگهداری از کودکان خود و نیز بیماران روماتیسی و دیگر بیماران از خدمات پرستار خونه استفاده کنید. همانطور که میدانید یک متخصص چشم در تشخیص و درمان انواع بیماری های چشمی مثل آب مروارید، آب سیاه، خشکی چشم، تاری دید، التهاب پلک های چشم، تشخیص نمره ی چشم و مواردی از این دست به بیمار کمک می کند. متخصص زنان و زایمان برای درمان کیست تخمدان و کیست رحم، درمان مشکلات حین مقاربت، درمان التهاب موجود در واژن، سزارین و زایمان طبیعی به بیمار خود مدد می رساند. همچنین برای نگهداری و مراقبت از مادران باردار می توانید از پرستار خونه کمک بگیرید. دکتر متخصص گوارش می تواند به تشخیص و درمان انواع سرطان های دستگاه گوارش، سوزش معده، سنگ کیسه صفرا، بواسیر، زخم معده و مواردی از این دست بپردازد. برای نگهداری از کسانی که مشکلات گوارشی دارند و می بایست برنامه غذایی خاصی را دنبال کنند وجئد یک پرستار خونه ضروری به نظر می رسد. همچنین یک متخصص پوست، مو و زیبایی به شما در تشخیص و درمان علت ریزش مو، انواع سرطان های پوست، اگزمای پوست در بزرگسالان و کودکان، عفونت های قارچی، انواع تبخال، انواع ضایعات پوستی، پسوریازیس، انواع آکنه، ویتیلیگو، خالبرداری، درمان چین چروک های روی پوست، لیپوساکشن و مواردی شبیه با این ها کمک کند. وجود یک پرستار خونه مجرب برای نگهداری از کسانی که اقدام به عمل زیبایی بینی کرده اند نیز می تواند بسیار موثر باشد. همچنین یک متخصص زیبایی می تواند در تزریق انواع ژل، خال برداری و تجویز رژیم غذایی و ورزش های پوستی مناسب برای سلامت پوست به شما کمک کند. یک متخصص گوش، حلق و بینی در تشخیص و درمان بیماری های مربوط به غدد لنفاوی، التهاب لوزه، التهاب سینوس ها، پولیپ بینی، مشکلات بویایی و تنفسی، درمان خرو پف در خواب، بیماری های مربوط به عمل بلعیدن، التهاب حنجره، درمان بیماری های مربوط به قسمت های مختلف گوش اعم از گوش بیرونی، میانی و داخلی، بیماری های مربوط به شیپور استاش، درمان گوش های برجسته و موارد دیگر می تواند به شما کمک کند. به طور کلی برای تمام بیماران می توانید در کنار خدمات تخصصی از پرستار خونه نیز بهره بگیرید.

اهمیت پرستار خونه و درمان در خانه تهران

همانطور که در طول محتوای تحریر شده به برخی از ویژگی های مثبت و مهم حضور پرستار خونه و پزشکان در منزل پرداختیم باید بگوییم پرستار خونه می تواند هم از نظر مالی و اقتصادی به خانواده ها کمک شایانی کند و هم این که نگرانی های ناشی از ایاب و ذهاب بیماران بدحال و ناتوان را از خانواده ها به کلی دور می کند.  با وجود چنین مراکزی که به راحتی امکان دسترسی شهروندان را به پرستار خونه و هر نوع پزشک متخصصی که نیاز دارند فراهم می کنند می توان ابراز کرد که سطح امکانات بهداشتی و درمانی در کشور به سمت و سویی قابل قبول و درخور حرکت خواهد کرد. وجود چنین مراکزی در کشور نشان از اهمیت سلامت شهروندان و توجه ویژه به ابعاد مختلف زندگی بیمار است به طور مثال با وجود امکاناتی که برای تشخیص و درمان بیماری ها و ناخوشی ها به طور کامل به سوی منزل بیمار گسیل می شوند می توان به این نتیجه رسید که آن چه برای کادر درمان و مراکز این چنینی اهمیت دارد فقط آسودگی خاطر و رضایت بیمار و خانواده ی او می باشد. همچنین با وجود درمان در خانه و خدمات پرستار خونه شما می توانید به راحتی مانع از حضور کودکان و سالمندان خود در مراکز بهداشتی و درمانی شوید. ما می دانیم در مراکز درمانی و بهداشتی با وجود مراقبت های شدید بهداشتی و ضدعفونی های مکرری که صورت می گیرد همواره خطر ابتلا به انواع بیماری های عفونی وجود دارد و خیلی هم بالا است. البته امروزه با توجه به مشکل ناشی از شیوع ویروس کرونا این خطرات و آسیب ها دو چندان شده اند و حتی ممکن است گاهی جبران ناپذیر باشد. بنابراین خدمات دکتر در خانه درمان و پرستار خونه به شما این امکان را می دهد تا بیمار خود را در محیط خانه و در کنار دیگر اعضای خانواده با کمترین نگرانی و ناراحتی مورد معاینه و ویزیت هر متخصص که لازم است در آورید. همچنین، چنین خدماتی به شما کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کرده و مدت زمانی که قرار است در جاده و پشت چراغ قرمز برای رسیدن به نزدیک ترین یا بهترین مرکز درمانی سپری شود یا در مطب دکتر برای در انتظار بودن فرا رسیدن نوبت ویزیت صرف شود را صرف نگهداری و مراقبت از بیمار خود در محیط خانه نمایید. همانطور که گفتیم خدمات شرکت درمان در خانه موجب صرفه جویی اقتصادی نیز خواهد شد و به شما کمک می کند بیشتر  آن چه را که می بایست صرف امور درمانی در مراکز درمانی و بهداشتی کنید صرف نگهداری و مراقبت بهتر از بیمار خود به کمک پرستار خونه در محیط خانه کنید. با استفاده از این خدمات بی نظیر ایاب و ذهاب شما و فرد بیمار به مراکز درمانی به طور کلی قطع خواهد شد، بنابراین در زمان و هزینه های انجام شده برای این امور نیز صرفه جویی به عمل خواهد آمد. از طرفی می توانید بهترین و مجرب ترین و متخصص ترین پرستار خونه و پزشکان شهر را بر بالین بیمار خود در کمترین زمان حاضر کنید و در کمال آرامش و آسایش جسمی و روحی به تشخیص مشکل بیمار خود پرداخته و سپس در صدد درمان آن بر آیید. برای آگاهی از خدمات بی نظیر آلفا طب از جمله پرستار خونه می توانید به نشانی وبسایت این مرکز مراجعه کنید یا این که به آدرس الکترونیکی آن ها به نشانی alphamediccenter@gmail.com سوالات خود را ارسال کنید و از کارشناسان زبده و مجرب این مجموعه ی تخصصی و بی نظیر با توجه به نیاز و مشکلی که دارید درخواست کمک کرده و متناسب با مشکل مطروحه پاسخ مناسب را دریافت کرده تا بر اساس آن بتوانید برای سالمند یا بیمار خود بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و در این راستا از آلفا طب و پزشکان متخصص و پرستار خونه آن  برای رفع نیاز خود کمک دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×