آلفا طب

هزینه پرستار در منزل شرق تهران

در این مطلب میخواهیم مفصلا درباره هزینه پرستار در منزل شرق تهران و همچنین وظایف یک پرستار با شما صحبت کنیم.

این روزها پرستاری از افراد سالمند و یا افرادی که به هر دلیلی توانایی نگهداری و مراقبت از خود را ندارند دغدغه بسیار مهمی است که باید حتما زیر نظر افرا درس خوانده و حاذق این مراقبت صورت بگیرد. ما میخواهیم مفصلا درباره این موضوع با شما صحبت کنیم.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371 
021-26851095

09124885082

 

از جمله وظایف پرستاران خانگی را شرح دهیم و همچنین شما را بیشتر و بهتر با این شغل خانگی و البته سخت آشنا کنیم. اگر شما به دنبال اطلاعات بیشتری درباره این موضوع هستید حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
•    پرستار در منزل کیست ؟
•    شرح وظایف پرستار کودک در منزل چیست ؟
•    شرح وظایف پرستار سالمند در منزل چیست ؟
•    ویژگی های پرستار سالمندان چیست ؟
•    گام های اساسی برای استخدام پرستار چیست ؟
•    نکات مهم درباره استخدام پرستار کودک چیست ؟
•    هزینه پرستار در منزل چقدر است ؟
•    منابع مختلف برای یافتن پرستار سالمندان چیست ؟
•    جمع بندی نهایی مطلب

 

پرستار در منزل کیست ؟

پرستار شخصی است که در منزل به نگهداری افرادی که توانایی مراقبت از خود را ندارند میپردازند.

این افراد میتوانند شامل کودکان، سالمندان ، افراد معلول و … باشند. پرستاران با توجه به نوع مشکلات فرد متقاضی دارای سری وظایفی هستند که ما میخواهیم  به توضیح این وظایف بپردازیم.

شخص پرستار تماما وظایف سلامتی و نگهداری از فرد را بر عهده خواهد داشت. به همین دلیل است که باید بسیار متعهد و مسئولیت پذیر باشد. زیرا عدم مسئولیت پذیری وی ممکن است به قیمت جان افراد تمام شود. برای توضیح شرح مسئولیت پرستاران در ادامه مقاله حتما با ما همراه باشید.

شرح وظایف پرستار کودک در منزل چیست ؟

پرستار کودک با توجه به شرایط نگهداری کودکان باید دارای شرایطی باشد ما قصد داریم در ادامه مطلب به آن مفصلا اشاره کنیم.

آموزش و نگهداری صحیح از کودک :

آموزش و مراقبت همزمان از کودک وظیفه ایست که بر عهده یک پرستار خانگی است. یک پرستار میتواند در کنار مراقبت از کودکان وظیفه آموزش را بر عهده داشته باشد.

البته مراقبت به تنهایی از وظایف کاری یک پرستار نمیکاهد. آموزش یک فرآیند جداگانه است که برخی از پرستاران میتوانند این خدمات را ارائه دهند. از قبیل این آموزش ها میتوانیم به آموزش زبان دوم ، آموزش موسیقی و دیگر آموزش ها اشاره کنیم.

البته باید این نکته را ذکر کرد هر گونه خدماتی اضافه تر بر دستمزد فرد پرستار خواهد افزود و با توجه به خدمات و زمانی که فرد برای آموزش فرزند شما خواهد گذاشت این دستمزد متغییر خواهد بود.

خانه داری :

یکی از مهمترین مهارت های یک پرستار در منزل خانه داری است. یک پرستار باید به تنهایی توانایی اداره یک منزل را داشته باشد. مسئولیت یک خانه به خودی خود به تنهایی سنگین است.

باید بتواند از عهده نظافت و در صورت لزوم آشپزی منزل بر بیاید. یک پرستار کودک باید بتواند در صورتی که نیاز است برای کودک آشپزی کرده و وی را همزمان با اداره خانه مراقبت کرده.

باید به این نکته توجه داشته باشید در ساعات پرستاری ، فرد پرستار حکم والدین و بزرگتر را برای کودک ایفا خواهند کرد.

این به منزله آن است که کودک و تمامی مسئولیت های وی میتواند بر عهده فرد پرستار باشد. و هر گونه اهمال کاری در کارهای وی میتواند نشانه عدم صلاحیت و منجر به آسیب به کودک شود. بهتر از قبل از شروع به کار در مورد تمامی وظایف محوله بر عهده پرستار با کارفرما صحبت کنید.

تغذیه کودک :

اهمیت به تغذیه کودکان یکی از وظایف اساسی پرستاران است. یک پرستار کودک باید بتواند با فنون آشپزی طبق ذائقه کودک و همچنین مراقبت های احتمالی کودکان آشنایی کامل داشته باشد.

البته این وظیفه پدر و مادران است که توصیه های لازم را به پرستاران گوشزد کرده و پرستار را با علاقه اولیه کودک خود آشنا کنند.

در ادامه یک پرستار موفق باید با فنون جلوگیری از احتمال خفگی کودک ( پریدن غذا به گلوی وی ) آشنایی داشته باشد و در صورت لزوم بتواند کودک را از خطر دور سازد.

داروهای مورد نیاز را طبق زمانبندی تعیین شده به وی داده و سعی کند مراقبت های لازم را به عمل بیاورد.

برای این کار لازم است حتما پرستار قبل از شروع کار جلسه آشنایی با کودک و والدین وی داشته باشد و مدتی را برای آشنایی کودک با وی با هم سپری کنند. بدین منظور حتما در این جلسه پدر یا مادر حضور داشته باشند تا کودک احساس غریبی نکند.

حفظ ایمنی کودک :

والدین همیشه دل نگران کودک خود هستند و این یکی از مهمترین عواملی است که باعث خواهد شد به فکر پرستار برای کودک خود باشند. از مهم ترین وظایف یک پرستار حفظ ایمنی کودک است.

یک پرستار وظیفه شناس باید بتواند کودک را مراقبت کرده و در مواقع خطر ساز از وی مراقبت های لازم را به عمل بیاورد. به همین دلیل از مهمترین فاکتورهای انتخاب یک پرستار حفظ ایمنی وی است.

باید پرستار مورد نظر بتواند کودک را مراقبت کرده تمامی موارد ایمنی را در مورد کودک لحاظ کند.

برای مثال زمانی که کودک را برای تفریح به بیرون میبرد باید بتواند مراقبت های لازم را عملی کرده تا آسیبی به کودک وارد نشود.

دور سازی کودک از موقعیت های خطر ساز یکی از مهمترین عواملی است که باید حتما آن را رعایت کنید

و اگر کودک در شرایط خطرساز گرفتار شد باید حتما اقدامات لازم را به عمل در آورید برای مثال در صورت وجود آسیب جسمی کودک را به پزشک برده و والدین وی را در جریان امور قرار دهید.

سرگرمی کودک :

یکی دیگر از ویژگی های یک پرستار کودک باید سرگرمی برای کودکان باشد. کودک باید در کنار پرستار خود احساس امنیت و شادابی داشته باشد و این فقط با سرگرم بودن وی در کنار پرستار ممکن خواهد بود. کودکی که سرگرمی داشته باشد هیچ گاه احساس غریبی و ناامنی نخواهد کرد.

بلکه یکی از مهم ترین راه های ارتباطی کودکان با افراد پرستار داشتن سرگرمی و فعالیت های مناسب با شخصیت مورد  علاقه وی است. پرستار کودک باید بتواند تشخیص بدهید کودک به چه موضوعی بیشتر علاقه داشته و چگونه میتواند ارتباط بیشتری با وی بگیرد.

به همین دلیل لازم است که با فعالیت ها و سرگرمی های مناسب سن کودک آشنایی داشته باشد و با وی سرگرم شود. کودک با ایجاد سرگرمی های مختلف به راحتی احساس امنیت و صمیمیت بیشتری میکند و این خود نیز یکی از راه هایی است که میتواند به موفقیت یک پرستار کودک منجر شود.

شرح وظایف پرستار سالمند در منزل چیست ؟

بهداشت سالمندان :

از مهم ترین وظایف یک پرستار سالمندان ، رعایت بهداشت آنان است. بعضی از سالمندان توانایی استحمام و رفتن به دستشویی را ندارند و برای این مشکل احتیاج به کمک یک نفر همراه خواهند داشت.

فرد پرستار باید در این امور به فرد سالمند کمک کرده و بتواند وی را یاری دهد. رعایت بهداشت شامل شانه زدن موها ، کوتاه کردن موهای زائد ، مسواک زدن دندان ها ، شست و شوی بدن فرد سالمند و … می باشد.

انجام این امور به دست پرستاران می باشد. پرستار سالمند باید بتواند در این امور به فرد کمک کرده و کلیه بهداشت فردی سالمند را رعایت کند تا از هر گونه عفونت و مشکلاتی که در اثر عدم رعایت بهداشت ممکن است برای فرد پیش بیاید ممانعت به عمل بیاورد.

بعضی از سالمندان توانایی رفتن به دستشویی را نداشته و به همین دلیل باید از پوشک های بزرگسال استفاده کنند ، وظیفه تعویض این پوشک ها بر عهده فرد پرستار است.

فرد سالمند چه بر روی ویلچر یا واکر احتیاج به کمک داشته باشد فرد پرستار وظیفه دارد به وی کمک کرده و سعی کند از او مراقبت کند. رعایت بهداشت اولین گزینه برای تعاریف وظایف یک پرستار سالمند به شمار میرود.

وظایف رسیدگی به امور منزل :

در صورت تمایل کارفرما فرد پرستار باید توانایی رسیدگی به امور منزل را نیز داشته باشد.

رسیدگی به امور منزل میتواند یکی از وظایف پرستار نیز به حساب بیاید. در صورتی که فرد میانسال توانایی کار کردن و رسیدگی به امور را نداشته باشد و فرزندان وی این خواسته را از پرستار داشته باشند

این وظیفه با اضافه حقوق بر عهده فرد پرستار می باشد. رسیدگی به امور منزل شامل پخت و پز ، نظافت ، و همینطور رسیدگی به تمامی جنبه های منزل به حساب خواهد آمد.

البته فرد پرستار میتواند فقط مراقبت از سالمندان را بر عهده داشته باشد اما همانطور که ذکر شد این موضوع کاملا بستگی به درخواست فرزندان و سرپرستان فرد سالمند خواهد داشت.

بهتر است قبل از قبول شغل درباره این وظایف طی یک جلسه با کارفرما صحبت کرده و تقسیم وظایف را بر عهده بگیرید همینطور در قراردادنامه تمامی این موارد ذکر شود.

زیرا با تعهد کتبی و همچنین امضای طرفین کار برای هر دو طرف راحت تر شده و همه چیز شفاف تر جلو خواهد رفت. در صورت اضافه شدن و کاسته شدن هر گونه موارد به وظایف پرستار باید این موارد فورا در قراردادنامه لحاظ شود.

سلامت جسمی فرد سالمند :

سلامت جسمی فرد و ارتقای آن از ظایف یک پرستار سالمندان است. پرستار باید داروهای تجویزی پزشک را بر اساس دستور العمل به فرد سالمند داده و سعی کند به وی کمک کند تا فرد سالمند ورزش کردن را آغاز و شروع به تحرک کند. داشتن تحرک برای داشتن فرد سالمند به منزله وضعیت رو به بهبودی است.

همچنین اگر فرد زمین گیر است و توانایی تحرک ندارد پرستار باید از پوزیشن های مناسب فرد آگاهی داشته باشد و هر دو ساعت یک بار وضعیت فعلی فرد را تغییر دهد تا دچار زخم بستر نشود.

بهتر است حتما در این باره اطلاعات کافی داشته باشد تا آسیبی به فرد سالمند وارد نشود. نوبت ویزیت پزشک فرد را مد نظر داشته باشد و آن را حتما الویت کار خود قرار دهد.

وضعیت جسمانی فرد را کاملا چک کند و در صورت مشاهده زخم یا لکه های آبی یا قرمز رنگ بر روی پوست فرد سالمند این موارد را به پزشک وی اطلاع دهد.

در صورتی که فرد دچار زخم بستر است حتما از تشک های مناسب مواج استفاده کرده تا در اثر جریان هوایی بهتر زخم های وی سریعتر بهبود یابند. دچار نشدن به زخم بستر خود نشانه ای بسیار حائز اهمیت است که پرستاران باید بسیار به آن دقت کنند.

رسیدگی به وضعیت تغذیه سالمند :

رسیدگی به غذای سالمند از مهم ترین وظایف یک فرد پرستار به شمار خواهد رفت. وظیفه پخت و پز و خوراندن غذای مناسب برای فرد سالمند بر عهده پرستار است.

فرد پرستار باید تمامی محدودیت های غذایی فرد سالمند را بداند و با توجه به مقدار غذای دریافتی آنها ، غذا را پخته و در اختیار آنها قرار دهد.

برای مثال فردی که دچار فشار خون است و یا دیابت دارد باید از مصرف غذاهای پرچرب و یا شیرین پرهیز کند ، پرستار باید این نکات رژیم غذایی وی را در نظر گرفته و با توجه به این نکات برای وی غذای مناسب را پخته و در اختیار وی قرار دهد.

فرد سالمند ممکن است به راحتی نتواند غذای خود را مصرف کند باید با توجه به شرایط سالمند بهترین شیوه مصرف غذا را شناخته و با توجه به آن به فرد غذا را خوراند.

ممکن است فردی به دلیل وخامت حال وی قادر نباشد از راه دهان غذای خود را به شکل جامد مصرف کند بهترین راه صرف غذای میکس شده یا مایع می باشد. تمامی این موارد باید تحت نظر پزشک و در ابتدای کار باید توسط فرزندان فرد سالمند ذکر شود.

رسیدگی به وضعیت سلامت روحی سالمند :

یکی دیگر از وظایف پرستار حفظ روحیه سالمندان است. فرد سالمند به دلیل تنهایی ، دوری از عزیزان یا فرزندان ، از دست دادن یا مرگ دوستان و آشنایان بشدت آسیب پذیر میشوند و به سرعت به سمت افسردگی میروند.

یکی از مهم ترین راه های دوری از این اختلال روحی تشویق آنها به ورود به جامعه و ورزش کردن است. البته ورزش نه به معنای ورزش های سنگین بلکه به معنای پیاده روی و بیرون از محیط خانه و زندگی قدم زدن است.

سعی کنید فرد سالمند را تشویق کنید تا وارد جامعه شده و با دوستان جدیدی آشنا شود. این به معنای ورود به دنیای جدیدی برای وی است.

شادابی و نشاط برای فرد سالمند به منزله ارتقای سلامت جسمانی وی نیز میتواند باشد. ورود به دنیای بیرون از خانه و آشنایی با افرادی جدید نیازمند تشویق و ترغیب توسط فرد پرستار نیز دارد.

در اینجا پرستار میتواند محرکی اصلی برای تغییر روحیه سالمند باشد. پرستار میتواند هم صحبت و هم نشینی مناسب برای سالمند باشد اما این خود میتواند از نظر روانشناسی محدودیت هایی را برای زندگی فردی پرستار به وجود بیاورد.

در اینجا هدف از ایجاد صمیمت ، ایجاد محرکی اصلی برای ورود به جامعه و دریچه ای برای آشنایی هایی تازه به حساب خواهد آمد.

ویژگی های پرستار سالمندان چیست ؟

ویژگی احترام گذاشتن به سالمندان :

افراد سالمند معمولا به دلیل بالا رفتن سنشان بشدن حساس شده و دچار از دست دادن نگاه خود به فردیت اجتماعیشان میشوند.

در اینجا وظیفه یک پرستار این است که احترام سالمند را حفظ کرده و به فرد سالمند یادآور شود با وجود افزایش سن جایگاه فردی و اجتماعی وی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش نیز باید داشته باشد.

با از دست دادن توانایی روزانه فرد سالمند ممکن است فرد عزت نفس خود را از دست بدهد ، در اینجا پرستار با تکیه بر نقاط قوت باقی در فرد سالمند باید بتواند به وی کمک کند و به او اثبات کند در هر جایگاهی میتواند به بهترین شکل خود را نشان دهد.

این کار عزت نفس وی را تقویت کرده و با حفظ احترام فرد به او کمک میکند در سلامت بهتر روحی باقی بماند. این کار نیازمند صبر و حوصله ای بسیار است که فرد پرستار باید بتواند آن را داشته باشد و با توجه به آنها به فرد سالمند برای داشتن زندگی بهتر کمک کند.

مهربانی در هر حالتی ویژگی مهم و زیر مجموعه احترام گذاشتن به فرد سالمند تلقی خواهد شد به همین دلیل باید گذشت و صبوری را تمرین کرده و از مهم ترین ویژگی های یک پرستار در نظر گرفت.

داشتن رویکردی انعطاف پذیر در پرستاران سالمندان :

یک پرستار سالمند باید آگاهی داشته باشد افراد سالمند به دلیل محدودیت هایی که به دلیل تنهایی و انزوا تجربه میکنند ، کم کم فردیت زندگی خود را از دست خواهند داد در اینجا یک پرستار آگاه با رویکردی انعطاف پذیر به فرد سالمند آزادی عمل داده تا به وی ثابت کند

همچنان کنترل زندگی خود را در دست دارد به همین علت است که باید در انتخاب ساده ترین چیزها به وی آزاده فکر و عمل بدهد.

مثلا انتخاب و نوع لباس یا حتی غذای مورد علاقه البته تا جایی که آسیبی به زندگی فردی وی وارد نشود. اینها به دست شخصی آگاه باید انجام شود.

تا بتواند زندگی شاد و پر نشاطی را به فردی سالمند هدیه داد. بهتر است برای زندگی بهتر با توجه به علایق فرد سالمند عمل کرده و همچنین دست وی را برای انتخاب های خود باز بگذارید.

و در صورت لزوم برای اعمال محدودیتی با آرامش و کاملا منطقی با وی برخورد و شرایط حاکم را برای او توضیح دهید. این کار نه تنها حس اعتماد وی را از شما صلب نخواهد کرد بلکه برای محدودیت هایی که زمانی با آنها مخالفت داشته است نیز دلیلی محکم و شخصیتی منعطف پیدا خواهد کرد.

ویژگی قدرت تشخیص در پرستار سالمندان :

قدرت تشخیص در یک پرستار آگاه حکم استفاده از یک چراغ راهنما را دارد. کسانی که از قدرت تشخیص بالا استفاده میکنند.

میتوانند در این راه بهره های زیادی بگیرند. یک پرستار میتواند با استفاده از قدرت تشخیص بالای خود علائم بهبود یا وخامت فرد سالمند بیمار را بررسی کرده و تحت کنترل خود بگیرد.

به همین دلیل لازم است که حتما یک پرستار موفق از این ویژگی استفاده کند. استفاده از قدرت تشخیص میتواند جان فرد سالمند را نجات داده و یا به خطر بیندازد. برای این مورد میتوانید علائم بیماری را در یک فرد سالمند در نظر بگیرید.

استفاده از این قدرت به تنهایی برای سلامت جسمانی فرد کارایی نداشته بلکه میتواند به سلامت روحی فرد سالمند نیز رسیدگی کند.

شرایط روحی و جسمی فرد سالمند را تحت کنترل بگیرید و سعی کنید علائم بیماری را همنیطور افسردگی را در وی مشاهده کرده و سعی کنید آن را شناسایی کنید.

شناسایی دقیق و استفاده به موقع از قدرت تشخیص میتواند به منزله سلامت روح و جسم فرد سالمند به شمار برود.

توجه دقیق به شرایط فرد سالمند خود به منزله رسیدگی روحی و جسمانی فرد بیمار است. از این رو داشتن قدرت تشخیص برای یک پرستار یک ویژگی بسیار مهم و حیاتی به شمار میرود.

ویژگی خلاقیت در پرستار سالمندان :

داشتن ویژگی خلاقیت فقط به درد زندگی شغلی دیگر نخواهد خورد. شاید در نگاه اول داشتن خلاقیت برای یک فرد پرستار زیاد مهم و حائز اهمیت نباشد.

اما باید کمی عمیق تر به این موضوع نگاه کنیم. شاید یک پرستار برای ارتباط گرفتن با افراد از روش های محدودی استفاده کند اما شاید همیشه این روش ها جوابگوی افراد مختلفی نباشد. در اینجا داشتن خلاقیت حرف اول را میزند.

سعی کنید با تقویت ویژگی خلاقیت دانش خود را ارتقا داده و بر اساس آن دایره ارتباطاتی خود را گسترش دهید.

به همین دلیل است که ویژگی خلاقیت یکی از مهم ترین ویژگی های پرستاران به شمار میرود. یک فرد پرستار باید بتواند با توجه به شرایط موجود و جو حاکم بهترین تصمیم را گرفته و سعی کند با توجه به محدودیت های کاری خویش با استفاده از خلاقیت های خود بهترین شیوه جواب دهی را انتخاب و از آن بهره ببرد.

براین این مثال میتوانیم برگردیم به موضوع شیوه ارتباط با کودکان ، کودکان با توجه به صداقت رفتاری که دارند سریعا واکنش واقعی خود را نسبت به فرد مورد نظر نشان میدهند در اینجا فرد پرستار باید بتواند با توجه به خلاقیت خود شیوه های مختلف دیگری را برای ارتباط بهتری با فرد متقاضی امتحان کرده و از آنان بهره بگیرد.

ویژگی مهارت های ارتباطی در فرد پرستار :

همیشه داشتن مهارت ارتباطی در هر زمینه کاری یک مهارت بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار میرود. اما در اینجا داشتن مهارت کاری فرد پرستار با متقاضیان خود به تنهایی دارای تعاریفی دیگری است.

افراد مقابل پرستاران سالمندان دارای روحیه بسیار ضعیف و حساسی هستند که میتوانند بسیار شکننده باشند به همین دلیل نقش پرستار که در وهله اول به منزله یک مرهم گذار معرفی میشود. بسیار حساس بوده و هرگز نمیتواند مانند باقی مشاغل به راحتی از کنار این فاکتور مهم گذر کند.

زیرا این ویژگی به تنهایی میتواند سوابق کاری فرد پرستار را خراب کرده و برای آن مشکلاتی از این دست رقم بزند.

مهارت های ارتباطی برای فرد پرستاران به منزله گذشته بسیار در مقابل برخورد های نامناسب حتی از سوی فرد سالمند و گذشت و صبوری بسیار زیادی است که باید آن را به دیگر مخصوصا به متقاضیان خود نشان دهد.

همچنین تسلط داشتن به مهارت های ارتباطی دیگر میتواند در رسیدن به موفقیت های زیادی شما را یاری کند به همین علت است که فرد باید بتواند در چنین مواقعی بهترین راه حل را اندیشیده و تصمیم درست را اتخاذ کند.

داشتن مهارت های ارتباطی سبب انتقال آن به فرد سالمند دیگر خواهد شد و در نتیجه بر زندگی وی نیز تاثیر خواهد گذاشت.

گام های اساسی برای استخدام پرستار چیست ؟

ویژگی‌ های پرستار مد نظر خود را مشخص کنید :

درباره ویژگی‌ هایی که تصمیم دارید برای پرستار مد نظر خود انتخاب کنید با همسرتان صحبت کنید و تصمیم دارید چه نوع پرستاری را برای کودکتان انتخاب کنید؟

دوست دارید پرستار فقط وظیفه مراقبت و غذا دادن یا استحمام را بر عهده داشته باشد و یا دوست دارید که پرستار مد نظر شما وظیفه آموزش دادن به کودکتان را نیز برعهده داشته باشد؟

در این مورد حتماً مشورت‌ های لازم را با همسرتان داشته باشید و لیستی از ویژگی‌ های مهم را اولویت‌ بندی کرده و در اختیار همسرتان قرار دهید تا وی هم نظرات خود را در این‌ باره بیان کند.

درباره حیطه اختیارات پرستار مد نظر تان کاملاً صحبت کنید در هنگام مصاحبه این اختیارات را به پرستار مد نظر القا کنید و از او بخواهید که ویژگی‌ های شما را اولویت کار خود قرار دهد.

دوست دارید که کودکتان با پرستار خود چگونه ارتباط برقرار کند و چقدر آزادی عمل داشته باشد و یا از پرستار خود در هنگام ارتباط گرفتن با کودکتان چه انتظاراتی دارید و دوست دارید که وی در زمینه بچه‌ داری و کودکیاری چقدر با تجربه باشد؟

در این مورد حتماً در جلسه مشاوره‌ ای که با پرستار خواهید داشت انتظارات خود و همسرتان را درباره پرستار کودکتان به وی القا کنید.

سعی کنید لیستی را کتبی در اختیار او قرار داده و از وی بخواهید که درباره اختیارات با شما صحبت کند.

شفاف‌ سازی درباره اختیارات پرستار و نحوه ارتباط پرستار با کودک می‌تواند کمک بسیاری به روش کار پرستاران و ارتباط کودک شما با پرستار خویش کند در این مورد حتماً انتظارات خود را بیان کرده و نظر پرستار را نیز از وی جویا شوید.

تحقیقات گسترده انجام دهید :

برای انتخاب پرستار سعی کنید که آگاه باشید و برای آن تحقیقات گسترده ای انجام دهید اجازه دهید به آشنایان و دوستانتان کاملاً از این موضوع اطلاع داشته باشند و با پیشنهاد آن‌ها بهترین منبع انتخاب پرستار را انتخاب کنید.

در گروه‌ های خانوادگی و شبکه‌ های اجتماعی آگهی ارسال کنید و در باب مراکز تخصصی خدمات پرستاری مراجعه و از آن‌ها بخواهید که پرستاری مناسب با شرایط شما را به شما معرفی کنند.

درباره پرستار و ویژگی‌ های آن تحقیق کرده و اطلاعات کاملی درباره پرستار و تخلفات رانندگی وی همچنین سابقه کیفری و تحصیلات درسی وی بدست آورید.

اگر پرستار و از طریق شرکت‌ های پرستاری انتخاب می‌کنید حتماً درباره شرکت و نحوه کار آن‌ها تحقیقات لازم را به عمل آمد آورید

اما اگر پرستار را از طریق دوستان و آشنایان به شما معرفی می کنند حتماً تحقیقات کامل درباره محل زندگی سوابق کار و کلیه اطلاعات شخصی و زندگی فرد را بدست آورید. از این روش‌ ها قبل از تصمیم‌ گیری قطعی انتخاب، استفاده کنید

زیرا این روش باید قبل از انتخاب پرستار و استخدام وی صورت بگیرد. به‌ عنوان مثال اگر شما خواهان یک پرستار سالم و غیر سیگاری هستید حتماً در این‌باره تحقیقات لازم را تکمیل کرده و سپس تصمیم‌ گیری کنید.

بهتر است در روزهایی ابتدائی شروع به کار پرستار شخصی به‌ عنوان مراقب در هنگام کار حضور داشته باشد

به‌ عنوان مثال پرستار کودک بهتر است که مادربزرگ یا خاله کودک در روز های ابتدایی جهت جلوگیری از غریبی کودک و همچنین آشنایی بیشتر پرستار با محیط کار و کودک شما حضور داشته باشند. این کار کمک بسیار بزرگی به تصمیم‌ گیری نهایی شما خواهند کرد.

روز مصاحبه :

روز مصاحبه روز تعیین‌ کننده‌ ای برای شما و کودکتان است سعی کنید در این روز تمامی سوالات و نکاتی که در نظرتان را بیان کنید هر چه سؤال دارید در این روز از پرستار مد نظرتان بپرسید

و از وی بخواهید که تمامی سوالاتی که در ذهن دارد را از شما سوال کند در این روز می‌توانید هر چه اطلاعات لازم دارید از شخص پرستار سوال کرده و از متقاضیان اطلاعات فراوانی را بدست بیاورید.

اطلاعات کافی درباره سوابق رانندگی و گذشته فرد متقاضی می تواند اهمیت بسیاری در انتخاب فرد داشته باشد شما باید از چگونگی رفتار فرد در هنگام عصبانیت یا بی‌ حوصله بودن وی با کودکتان اطلاعات کامل داشته باشید.

پرستاری کودک شغلی است که نیازمند صبر و حوصله و آرامش بسیار است از این‌ رو باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید

و حتی در روز ملاقات اگر امکان آشنایی و معارفه بود چند دقیقه یا چند ساعتی کودکتان را با پرستار تنها گذاشته و واکنش‌ های فرزند با پرستار و پرستار با فرزندتان را مد نظر داشته باشید.

اولین برخورد همیشه یکی از مهم‌ ترین برخوردها خواهد بود که می‌تواند بسیار تعیین‌ کننده باشد به حرف‌ هایی که در روز مصاحبه زده می شود بسیار دقت داشته باشید.

زیرا ممکن است در این روز نکات بسیار مهمی بیان شود که در روند کار بسیار تعیین‌ کننده باشد. در این روز تصمیم نهایی خود را با پرستار در میان نگذارید

زیرا شما احتیاج به تمرکز بیشتر و تصمیم گیری و برای تصمیم‌ گیری احتیاج به فکر کردن بسیار زیادی دارید از این رو به متقاضیان خود اعلام کنید که با آن‌ها حتماً تماس خواهید گرفت

و نتایج قطعی را به اطلاع آن‌ها خواهید رساند. سعی کنید در این روز فقط اطلاعات لازم را از متقاضیان یا پرستاران دریافت کرده و درباره سخنان آن‌ها و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهند بدرستی فکر کنید.

تحقیق و بررسی زیاد درباره معرف‌ ها :

درباره معرف‌ های پرستاران به خوبی اطلاعات کسب کنید و با کسانی که این پرستاران و متقاضیان را به شما معرفی کرده‌ اند تماس حاصل کرده و از آشنایی آنان با متقاضیان شما سوال کنید.

حتی اگر پرستاران را از طریق مراکز خدمات پرستاری پیدا کرده‌ اید حتماً تحقیقات و بررسی‌ های خود را تکمیل کنید با آن‌ ها تماس گرفته و درباره جزئیات کار و پرستاران مد نظر خود سوال کنید

درباره سوابق کاری پرستاران سوال کرده و از آن‌ ها بخواهید که خانواده‌ هایی که قبلاً با آن‌ ها همکاری داشته‌ اند را به شما معرفی کرده و از آن‌ها اطلاعاتی نظیر شماره تلفن یا آدرس را در اختیار شما قرار دهند با آن‌ ها تماس گرفته و از آن خانواده‌ ها علت عدم همکاری این پرستاران با آن‌ ها را پرس‌ وجو کنید.

به این مورد توجه ویژه‌ ای داشته باشید زیرا ممکن است که در آینده بر روند کاری شما و متقاضیان تان تاثیر بسیاری داشته باشد.

شما باید علت عدم همکاری متقاضیان با دیگر خانواده‌ ها را بدانید و از آن‌ها آگاهی داشته باشید حتماً به این نکات توجه داشته باشید که متقاضیان شما با دیگر افراد چگونه برخورد داشته‌ اند و دارای چه خصوصیات اخلاقی هستند؟

که ممکن است برای شما نیز غیر قابل تحمل باشد و کودک شما را آزار دهد؟ حتماً به این نکات دقت کرده و اطلاعات بسیار جامعی را در این مورد کسب نمایید.

در مورد سوابق کاری پرستاران نیز منصف باشید و از میزان رضایت خانواده‌ ها نیز اطلاع کاملی داشته باشید نقاط ضعف و نقاط قوت پرستاران متقاضیان را بسنجید و با توجه به ویژگی‌ هایی که برای شما اولویت دارند، بهترین متقاضی را انتخاب و در نظر داشته باشید.

استخدام آزمایشی متقاضیان :

بعد از تحقیقات و جستجوی فراوانی که برای انتخاب فرد متقاضی انجام داده‌ اید از آخرین متقاضی که بیشترین ویژگی مدنظر شما را به همراه دارد، تایید کنید و از وی بخواهید که برای چند روز به صورت آزمایشی با شما همکاری کند.

در عین چند روزه به وی اعلام کنید که مبلغ هر روز را پرداخت خواهید کرد در این چند روز کاری رفتار وی با فرزندتان و رفتار فرزندتان با پرستار را مدنظر داشته باشید. دیدن عملکرد پرستار از نزدیک یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که می‌تواند در تصمیم‌ گیری صحیح به شما کمک فراوانی کند.

استخدام آزمایشی افراد و پرستاران یکی از بهترین روش‌ ها برای سنجش میزان توانایی وی در برقراری ارتباط و همچنین آموزش او به فرزند شماست. سعی کنید در چند روز آزمایشی تمامی فاکتورها و ویژگی‌ هایی که برای شما اولویت داشته را مدنظر بگیرید و وی را از هر نظر بسنجید.

در ادامه روند کار بعد از تایید پرستار شما دیگر زمانی برای فکر کردن و نقد رفتار پرستار نخواهید داشت، زیرا در چند روز آزمایشی تمامی رفتارهای وی را تایید کرد و او را کاملاً تحت نظر داشته‌اید.

نکات مهم درباره استخدام پرستار کودک چیست ؟

فهرستی مهم از باید ها و نباید های کودک :

شما به عنوان والدین کودک بیشترین اطلاعات را از کودک خود دارید.

در این زمان که تصمیم به استخدام پرستاری در منزل برای کودک خود گرفته اید. لازم است تا پرستار را از تمامی بایدها و نباید های فرزند خود مطلع کنید.

اطلاعاتی از آنچه فرزند شما مجاز به انجام آن است و آنچه نباید انجام دهد را در اختیار پرستار قرار داده و از وی بخواهید تا آن را عملی کند.

 

در غیر اینصورت در صورت بروز هر گونه مشکلی مقصر والدین شناخته خواهند شد. برای مثال در مواقع استحمام کودک ، فرزند شما مجاز است برای سرگرمی از چه لوازمی استفاده کند و چه مقدار داروهای تجویزی پزشک خود را باید مصرف کند.

این نکات را حتما قبل از انجام شروع کار پرستار به وی تذکر داده و لزوما کتبی در اختیار او قرار دهید. فهرست راهنما الویت کار پرستاران کودک به شمار خواهد رفت و بزرگترین کمک را به وی خواهد کرد.

از پرستاران با تجربه و درس خوانده استفاده کنید :

در انتخاب پرستار سعی کنید نهایت دقت را داشته باشید. از پرستاران کودک درس خوانده که حداقل دارای مدرک دیپلم کودکیاری و یا مدرکی بالاتر باشد. پرستار باید نه خیلی جوان و بی تجربه و نه خیلی پیر و بی حوصله باشد.

سعی کنید در انتخاب پرستار نهایت دقت لازم را داشته باشید. فرزند شما باید پرستار را به شکل دوست و یا مربی خود بداند و احساس صمیمیت با وی کند. پرستاران بی حوصله و یا کم تجربه که ارتباط موفقی نمیتوانند با کودکان برقرار کنند گزینه مناسبی برای پرستاری نخواهند بود.

برای این مورد سعی کنید چند روز آزمایشی پرستار را با کودک خود تنها گذاشته تا میزان برقراری ارتباط کودک با پرستار خود را به صورت کامل بسنجید. با این تست میتوانید انتخاب عاقلانه تری داشته باشید.

تلفن های ضروری را در دسترس پرستار قرار دهید :

شماره تلفن های ضروری را که اعم از شماره تلفن خود و همسرتان است و همچنین کسانی که در مواقع ضروری پرستار میتواند با آنها تماس بگیرد را در اختیار وی قرار دهید.

تا در این صورت پرستار در صورت بروز هر گونه مشکلی و یا داشتن سوالی فورا بتواند به شما دسترسی داشته باشد. این کار برای اطمینان خاطر پرستار بسیار اهمیت دارد

و همچنین در صورتی که مشکلی پیش آمد پرستار فورا میتواند شما و خانواده را در جریان قرار داده و اطلاع رسانی کند.

نوشتن شماره تلفن و یا حتی آدرس های محل کار یا منزل آشنایان کمک بسیار بزرگی است که میتواند به روند کار پرستاران بهبودی کامل ببخشد.

برای این کار حتما شماره تلفن ها و آدرس ها را در دفتری نوشته و در محلی که در معرض دید پرستار باشد قرار دهید.

از پرستار بخواهید در هنگام خطر اطلاع رسانی کند :

از پرستار کودک خود بخواهید در زمان خطر فقط و فقط اول با شما تماس گرفته و به شما اطلاع بدهد. به وی بگویید حتی اگر مواردی غیر قابل خطر هم پیشامد کرد که وی احساس خطر کر باز هم شما را مطلع کند و این موضوع ایرادی ندارد.

بهتر از آن است که از مواقع خطرساز بی تفاوت عبور کرده و به آن ها اهمیتی ندهد. این کار از ایجاد مزاحمت برای آشنایان و همسایگان شما خواهد کاست. به وی گوشزد کنید در صورتی که شما را تحت هیچ شرایطی پیدا نکرد به سراغ گزینه های بعدی رفته و به آنها اطلاع دهد.

این کار خیال پرستار را از بابت کار آسوده کرده و وی را متوجه میکند همانطور که او به کار و کودک شما اهمیت میدهد شما هم حتی در زمان کار به کودک خود اهمیت خواهید داد.

استفاده از جعبه کمک های اولیه :

در صورتی که کودک شما دچار بیماری است حتما این مورد را به پرستار گزارش دهید و جعبه کمک های اولیه را در اختیار پرستار قرار دهید.

با این کار پرستار قادر است شرایط سخت را مدیریت کرده و با استفاده از اطلاعاتی که در اختیار وی قرار دادید شرایط را تحت کنترل بگیرید.

همچنین شما به عنوان والدین کودک وظیفه دارید در صورتی که فرزند شما دچار حساسیت یا هر نوع بیماری است آن را به فرم اطلاعات کودک پیوست کرده و یک کپی از آن را در اختیار پرستار کودکتان قرار دهید.

اطلاعات کافی داشتن از شرایط روحی و جسمی کودک باعث خواهد شد پرستار قادر باشد بهترین وضعیت را برای فرزند شما مهیا کند

و در صورت بروز هر گونه شرایط سخت به راحتی بتواند آن را مدیریت کند. داروها و جعبه کمک های اولیه را حتما در دسترس پرستار قرار دهید.

آشنایی کامل با محیط زندگی :

پرستار را کاملا با محیط زندگی خود و خانه آشنا کنید. تمامی اتاق ها و محل زندگی را به وی نشان داده و نکات مهم را به وی متذکر شوید.

پرستار کودک شما باید از محل فیوز برق ، فلکه آب و …. اطلاع کامل داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل بتواند به راحتی آن را مهار و مدیریت کند. برای این کار میتوانید اطلاعات لازمه را نوشته و کتبا در اختیار پرستار کودکتان قرار دهید.

این کار میتواند خود باعث جلوگیری از بسیاری از حوادث شود. برای این منظور سعی کنید در طی یک یا دو جلسه معارفه و آشنایی پرستار کودکتان را با محیط آشنا کرده و در صورت امکان کلیدی از منزل را در اختیار وی قرار دهید.

تا در صورتی که از منزل خارج شد به راحتی توانسته برگشته و به این قبیل مشکلات برنخورد.

هزینه پرستار در منزل چقدر است ؟

یکی از سوالاتی که پیوسته پرسیده میشود. میزان هزینه پرستاران برای سالمندان و یا کودکان است. باید در این باره بگوییم.

این کاملا بستگی به خدماتی که شما از پرستار مد نظر خود انتظار دارید ، خواهد داشت. اگر پرستاری که انتخاب میکنید تحصیلکرده و دارای وظایف زیادی باشد این نیز بر میزان هزینه دریافتی وی خواهد افزود.

ما قصد داریم در ادامه این مقاله به فاکتورهای اصلی که بر هزینه یک پرستار می افزاید بپردازیم. پس اگر شما نیز به دنبال این عوامل هستید ، حتما در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

زمان کاری پرستار :

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در هزینه پرستاری بسیار موثر زمان کاری پرستار است. اگر شما پرستار را برای تمام وقت استخدام کنید باید هزینه ای بیشتر متقبل شوید و اگر پرستار دارای زمان کاری نیمه وقت باید این خود از هزینه های کاری شما نیز خواهد کاست.

هر چقدر پرستار برای شما بیشتر زمان بگذارد ، این بر هزینه شما موثر است ، بسیاری از شرکت ها پرستاران خود را به شکل ساعتی در اختیار قرار میدهند ، به این صورت که پرستاران بابت هر ساعتی که در اختیار کارفرما قرار میگیرند مبلغی را دریافت میکنند.

عده ای دیگر به صورت نیمه وقت و یا تمام وقت پرستاران را در اختیار قرار میدهند. این کاملا بستگی به شرکت طرف قرار داد و همچنین کارفرما و زمان کاری درخواستی شما خواهد داشت.

برای داشتن هزینه ای کمتر میتوانید زمان کمتری را از پرستار مد نظر انتظار داشته باشید ، پرستاران نیمه وقت هزینه کمتری را دریافت خواهند کرد.

اما کسانی که پرستاران را تمام وقت یا 24 ساعته درخواست میکنند علاوه بر جای خواب و خوراک وی باید هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

تامین خوراک پرستار و جای خواب مناسب برای پرستاران شبانه روزی بر عهده کارفرما خواهد بود و این بر هزینه های درخواستی پرستار تاثیری نخواهد داشت.

مراقبت های ویژه :

برخی از سالمندان یا کودکان ممکن است دارای مشکلات روحی یا جسمی خاصی باشند در این حالت پرستاران باید توسط شرکت های پرستاری دوره های خاصی را برای نگهداری آنها گذرانده تا بتوانند بهتر از آنها مراقبت کنند.

در چنین شرایطی باید حتما والدین و کسانی که از فرد مراقبت میکنند این موارد را ذکر کرده و در قرارداد بیاورند.

زیرا این امور و این شرایط صرف هزینه و وقت بسیاری است که باید حتما برای آن برنامه ریزی شده و با پرستار مد نظر هماهنگی های لازم انجام شود. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد به دنبال داشته باشد .

بهتر است حتما تمامی بیماری ها و شرایط خاص را ضمیمه پرونده کنید و شرایط خاص بیمار یا فرد را در اختیار پرستار یا شرکت ارائه دهنده خدمات قرار دهید. در این مدت پرستار وظیفه دارد طبق موارد مذکور عمل کرده و بهترین شرایط را برای فرد به وجود بیاورد.

تحصیلات و تجربه کاری پرستار :

هر چقدر تحصیلات و تجربه کاری پرستار بیشتر باشد هزینه دریافتی وی افزایش میابد. تصور کنید شما دارای فرزندی بیش فعال هستید که رشد و تربیت آن نیازمند بررسی هایی دقیق و زیر نظر گرفتن های پی در پی پرستار خواهد بود.

در این حالت پرستار شما باید در زمینه روانشناسی تحصیلکرده باشد تا بتواند کلیه رفتارهای فرزند شما را ارزیابی کرده و بتواند بهترین واکنش در مقابل وی نشان بدهد. چنین پرستاری طبیعتا هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد

و این به منزله افزایش هزینه برای والدین خواهد بود البته این به خودی خود برای والدین مقرون به صرفه میشود زیرا تربیت فرزند با چنین شرایط خارج از منزل به مراتب بسیار بیش تر از حد تصور خواهد شد.

در نتیجه هزینه پرستاری با تجربه و تحصیلکرده برای خانواده و والدین افزایش خواهد داشت.

انجام حرکات ورزشی با کودک یا سالمند :

ممکن است بعضی از سالمندان یا کودکان به منظور بهبود وضعیت حرکاتی خود نیازمند انجام حرکات ورزشی باشند. این کار شاید نیازمند تخصص در این زمینه باشد.

به همین منظور پرستارانی که این خدمات را ارائه میدهند باید حتما هزینه ای بیشتر از معمول را برای انجام این کار دریافت کنند.

دریافت حرکات ورزشی یکی از فاکتورهای بسیار موثر بر افزایش هزینه پرستاری افراد می باشد. باید قبل از تصمیم به انتخاب پرستار این مورد را به شرکت پرستاری متذکر شوید و هیچ گاه از آن سهل انگاری نکنید.

زیرا نداشتن دقت کافی در انجام حرکات ورزشی ممکن است به آسیب فرد یا کودک بیانجامد و این آسیب ممکن است عوارضی بیش از حد تصور برای فرد مذکور در پی داشته باشد. به منظور دریافت خدماتی بهتر باید نوع حرکات ورزشی و تعداد انجام آنها را از قبل با پرستار هماهنگ کنید.

خدمات درمانی :

ارائه خدمات درمانی برای کودکان یا سالمندان بیمار دارای هزینه ای بیشتر خواهد بود. خدماتی مانند تزریقات ، تعویض سوند ، تست قند خون و فشار خون و … دارای هزینه ای بیشتر برای خانواده خواهد شد.

پرستارانی که اینگونه خدمات را ارائه میدهند دارای زمینه ای پزشکی خواهند بود و باید این گونه خدمات را بدون هیچ گونه عیب و ایرادی و با نهایت دقت انجام دهند.

انجام این فرآیند ها باید از قبل اعلام شود و در پرونده کاری پرستاران ذکر شود. زیرا این کارها نیازمند تخصص است و پرستارانی که فقط برای مراقبت وارد این حوزه کاری شده اند مناسب این کار نخواهند بود و شرایط این کار را نخواهند داشت.

همچنین ممکن است بخواهید پرستار دائما شرایط فرد بیمار را چک و به اطلاع برساند این یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر هزینه دریافتی پرستاران می افزاید.

منابع مختلف برای یافتن پرستار سالمندان چیست ؟

آژانس های منطقه ای : معمولا آژانس های محله ای که کارشان داشتن آمار بازنشستگان و سالمندان یک منطقه است برای این گونه موارد ارائه خدمات میدهند. به همین علت یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن پرستار مناسب برای سالمندان مراجعه به این گونه دفاتر و آژانس های منطقه ای است.

این آژانس ها با در اختیار داشتن کلیه اطلاعات فرد سالمند از قبیل سن و محل زندگی و حتی نوع بیماری های فردی میتواند بهترین خدمات را به آنها و خانواده هایشان ارائه دهند. خانواده سالمندان با مراجعه به این دفاتر و ذکر شرایط کنونی میتوانند از بهترین گزینه های موجود را انتخاب و برای پرستاری در نظر داشته باشند.

البته باید شرایط پرستار با شرایط خانواده سالمند نیز هماهنگ بوده تا بتوانند با هم همکاری داشته باشند ، لذا وظیفه فرد متقاضی است که تمامی فاکتورهای موجود را برای دفاتر منطقه ای شرح داده و با توجه به میزان ساعات کاری که در نظر دارند ، درخواست پرستار را ارائه دهند.

سراهای محله که در تمامی محله ها موجود هستند یکی از مهم ترین وظایف آنها داشتن اطلاعات سالمندان و رسیدگی به وضعیت آنهاست از این رو از بهترین گزینه هایی که میتوانید برای پیدا کردن پرستار با شرایط مناسب تحت نظر داشته باشید. مراجعه به این گونه دفاتر محلی است.

وب سایت های خدمات پرستاری :

تحقیق و جست و جو در اینترنت یکی از بهترین روش های پیدا کردن پرستار مناسب برای شماست. میتوانید با مراجعه به وب سایت های خدمات پرستاری شرایط های موجود پرستاران را مطالعه و شرایط مد نظر خود را بیان کنید.

شرکت های واسط بهترین و نزدیک ترین گزینه را برای شما پیدا کرده و نتایج را در اختیار شما قرار میدهند. این کار یکی از بهترین روش هاست که در عین کم هزینه بودن میتواند سرعت بیشتری به کار شما ببخشد.

از این رو سعی کنید حتما یکی از روش هایی که برای پیدا کردن پرستار در نظر میگیرید تحقیق و جست و جو در اینترنت باشد. بعضی از وب سایت ها رزومه کاری پرستار مد نظر شما را نیز در اختیارتان قرار میدهد

با این کار زحمت تحقیق و جست و جوی شما درباره حوزه کاری پرستار کم خواهد شد و اطلاعاتی که شاید ساعت ها زمان میبرد تا به دست بیاورید به راحتی و از طریق اینترنت در اختیار شما قرار بگیرد.

در زمینه خدمات پرستاری بسیاری از وب سایت ها خدمات بسیار گسترده ای را ارائه میدهند که میتوانید به راحتی به آنها سر زده و آنچه جویای آن هستید را پیدا کنید.

موسسات بازنشستگی و بیمه :

شرکت های بیمه و بازنشستگی که اطلاعات جامعی از افراد بازنشسته و از کار افتاده را در اختیار دارند معمولا با شرکت های متفرقه ای مانند خدمات پرستاری معتبر همکاری میکنند. در این زمینه میتوانند راهنمای بسیار مناسبی برای شما باشند.

این شرکت ها با توجه به میزان درخواست متقاضیان برای پرستاران زیادی که برای سالمندان داده میشود.

خدماتی از این قبیل را ارائه میدهند. یکی از معتبرترین روش ها برای جست و جوی پرستار مناسب موسسات بازنشستگی و بیمه است که میتوانید با توجه به سابقه شرکت های ذکر شده تحقیقات خود را برای پرستارهایی تحصیلکرده و مطمئن آغاز و به نتایج مورد دلخواه برسانید.

کمک گرفتن از مراکز سالمندان :

یکی دیگر از مهم ترین مراکزی که کیتواند شما را در یافتن پرستار مناسب یاری کند، سر زدن به مراکز درمانی خانه سالمندان است. اشتباه برداشت نکنید. شما میتوانید با سر زدن به این مراکز رفتارهای مناسب پرستاران دلخواه را دیده و در نظر داشته باشید.

از مسئولان آنجا بخواهید در یافتن پرستاران مناسب برای نگهداری سالمندان در منزل شما را یاری کنند. معمولا این مراکز با شرکت های خدمات پرستاری معتبر همکاری داشته یا آشنایی دارند.

در این مورد میتوانید از مسئولین خانه سالمندان کمک خواسته و حتی ویژگی های یک پرستار مناسب برای نگهداری سالمندان را برای شما بیان کنند.

کمک گرفتن از این مراکز از بهترین روش هاست زیرا این مراکز به دلیل تجربه کاری بالایی که در این زمینه دارند راهنمای بسیار مناسبی برای شما خواهند بود. به همین دلیل میتوانند به خوبی شرایط شما را درد و شما را راهنمایی کنند.

جمع بندی نهایی مطلب

در این مطلب مفصلاً درباره پرستار در منزل با شما صحبت کردیم پرستار در واقع شخصی است که به نگهداری افرادی که توانایی مراقبت از خود را ندارند می‌پردازد این افراد می‌تواند شامل کودکان، سالمندان و افراد معلول باشد.

وظایف یک پرستار با توجه به فردی که از آن نگهداری می‌کند می‌تواند متغیر باشد. مثلاً وظایف یک پرستار در نگهداری برای یک کودک می‌تواند به شرح زیر باشد. آموزش و نگهداری از کودک می‌تواند پرستار در هنگام نگهداری و مراقبت از یک کودک آموزش‌ هایی را به وی انجام دهد

همچنین خانه‌ داری از دیگر وظایف وی است که می‌تواند به امور منزل رسیدگی کند و کار های خانه را انجام دهد. تغذیه کودک از دیگر مواردی است که باید حتماً به آن رسیدگی شود. اهمیت دادن به تغذیه کودک از مهم‌ ترین وظایف یک پرستار کودک است که باید حتماً به آن واقف باشد.

هنگامی که غذا در گلوی کودک پریده باید حتماً پرستار شرایط را کنترل کرده و کودک را از خطر دور کند. حفظ ایمنی کودک باید انجام شود و پرستار شرایط خطر ساز را از کودک دور کرده و خانواده وی را در جریان این موضوع قرار دهد.

ایجاد سرگرمی و فعالیت‌ هایی که باعث سرگرم شدن کودک از دیگر وظایف یک پرستار کودک است که با توجه به علاقه کودک باید این فرآیند انجام شود.

وظایف یک پرستار در قبال یک سالمند به شرح زیر است:

بهداشت سالمندان از مهم‌ ترین وظایف یک پرستار رسیدگی به بهداشت سالمندان  است استحمام و رفتن به دست‌ شویی و رسیدگی به دیگر امور بهداشت فردی سالمند از مهم‌ ترین ویژگی‌ های یک پرستار وظیفه‌ شناس سالمندان است

که باید حتماً به آن رسیدگی کند، ممکن است فردی سالمند توانایی رفتن به دست‌ شویی را نداشته و یا از پوشک‌ های بزرگ‌سال استفاده کند وظیفه تعویض این پوشک ها و یا سوند های ادرار به دوش پرستاران می باشد. رسیدگی به امور منزل از دیگر وظایف پرستار است که باید حتماً به آن رسیدگی شود.

سلامت جسمی فرد سالمند از دیگر وظایف پرستار سالمندان است که باید داروهای فرد را سر وقت و به‌ موقع رسیدگی کند از دیگر وظایف رسیدگی به وضعیت تغذیه سالمند است که با توجه به شرایط بیماری‌ هایی که سالمند دارد باید غذایی مناسب فرد را پخته و در اختیار آن قرار دهد

همچنین ممکن است عده‌ ای از سالمندان توانایی خوردن غذا به شیوه معمول را نداشته باشند و از طریق سرم یا غذاهای میکس شده مصرف کنند باید تمامی این نکات را پرستار مطلع باشد و به شیوه‌ هایی که مناسب است و فرد رسیدگی کند

رسیدگی به وضعیت سلامت روحی سالمند از دیگر وظایف پرستار در منزل است که باید فرد را از نظر روحی تامین کرده و به منظور ارتقای سطح جسمانی فرد وی را تشویق به ورود به جامعه و ورزش که البته ورزش به معنای پیاده‌ روی و ورزش‌ های سبک است که می‌تواند باعث ایجاد صمیمیت و شادابی در روحیه فرد شود.

ویژگی‌ های پرستار سالمندان چیست از ویژگی‌ های مهم پرستار سالمندان احترام گذاشتن به فرد سالمند است که باید یک پرستار عزت نفس فرد سالمند را حفظ کرده و به وی احترام بگذارد

داشتن رویکردی انعطاف پذیر در پرستار سالمند یک ویژگی بسیار مهم است که باید به فرد کمک کرد تا کم‌ کم انزوا و تنهایی خویش را کنار بگذارد و به زندگی عادی خود بازگردد و قدرت تشخیص پرستار سالمندان بسیار ویژگی مهمی است که باید قدرت تشخیص آن بسیار بالا باشد، تا در صورت بروز هر گونه بیماری یا وخامت حال فرد آن را به اطلاع پزشک فرد سالمند برساند

و ویژگی‌ خلاقیت در پرستار سالمندان از دیگر ویژگی‌ هایی است که می‌تواند باعث روش‌ های متعددی برای ارتباط بهتر گرفتن و فرد سالمند شود مهارت‌ های ارتباطی بسیار قوی از دیگر از دیگر ویژگی‌ های مهم است که باید حتماً به آن اهمیت داد

زیرا او پرستار سالمند دارای گذشت و صبوری بسیار زیاد در مقابل چنین فردی است که باید حتماً دارای مهارت‌ های ارتباطی بسیار قوی در این زمینه باشد.

نکات مهم درباره استخدام پرستار کودک باید به آن دقت کنید تهیه فهرستی از بایدها و نباید های کودک است که باید حتماً در اختیار فرد پرستار قرار بگیرد کودک شما آنچه باید انجام دهد و آنچه نباید انجام بدهد را باید در اختیار فرد پرستار کودک تان قرار بدهید

از پرستاران درس خوانده و باتجربه استفاده کنید پرستارانی که در حوزه کودکیاری و روان‌ شناسی کودک مهارت داشته و می‌توانند در این زمینه واکنش‌ های سنجیده و قابل‌ قبولی از خود نشان بدهد تلفن‌ های ضروری را در اختیار پرستار قرار داده و از وی بخواهید که در صورت بروز هر گونه مشکلی اول با شما تماس بگیرند.

جعبه کمک‌ های اولیه را در اختیار فرد پرستار قرار داده و از وی بخواهید که در صورت بروز هر گونه حوادث و اوضاع را تحت کنترل بگیرد.

محل زندگی را کاملاً با او به پرستار کودک خود نشان دهید محل فیوز برق، فلکه آب و تمامی اتاق‌ ها را به وی نشان داد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی به راحتی بتواند آن‌ها را مدیریت کند.

در ادامه مقاله به موضوع هزینه پرستار در منزل  پرداختیم که از سوالاتی است که همیشه پرسیده می شود.

عواملی که به هزینه پرستار می‌افزاید زمان کاری پرستار است که می‌تواند موضوع هزینه‌ ای پرستار کاملاً بیفزاید این‌که پرستار شما به‌ صورت نیمه‌ وقت یا تمام‌ وقت استخدام می شود کاملاً بستگی به شرایط شما و خواسته خودتان دارد. این‌که مراقبت‌ های ویژه‌ ای را از وی انتظار داشته باشید

یا از  او مراقبت‌ های عادی را طلب کنید از دیگر فاکتورهایی است که بر هزینه آن خواهد افزود و تحصیلات و تجربه کاری می‌تواند بر هزینه دریافتی پرستار بیافزاید

انجام حرکت‌ های ورزشی با کودک یا سالمند بر هزینه می‌افزاید و یا خدمات درمانی از قبیل تزریقات یا تست قند خون و فشارخون بر هزینه پرستاران خواهد افزود.

در ادامه مطلب منابع مختلفی را برای یافتن پرستار سالمندان معرفی کردیم که در این قسمت به آژانس‌ های منطقه‌ ای اشاره کردیم که همیشه اطلاعات مناسبی از سالمندان منطقه و محله در اختیار دارند و می‌توانند بهترین گزینه برای یافتن خدمات پرستاری باشند.

وب‌ سایت هایی خدمات پرستاری که می‌توانند اطلاعات را از شماره گرفته و بهترین گزینه را در اختیارتان قرار دهند مؤسسات بازنشستگی و بیمه که با شرکت‌ های معتبر خدمات پرستاری همکاری می‌کنند

و کمک گرفتن از مراکز سالمندان که می‌توانند در این زمینه راهنمایی بسیار مناسبی برای شما باشند امیدواریم از این مطلب باید نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×