آلفا طب

پرستاری از بیمار در منزل

پرستاری از بیمار در منزل

با بررسی موضوع پرستاری از بیمار در منزل با شما دوستان عزیز همراه هستیم.
پرستاری از بیمار در منزل برای بهبود دادن وضعیت سلامتی بیمار و کمک به خانواده بیماران صورت می گیرد تا با این اقدام، آموزش های لازم به بیمار و دیگر اعضای خانواده ارائه شود و کسب آرامش در تمامی اعضای خانواده، مد نظر پرستاران است.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

تلفن های تماس :

021-22371371
021-66570772

09124885082

 

در ادامه مقاله به سوالاتی که ممکن است، در زمینه پرستاری از بیمار در منزل برای شما دوستان عزیز پیش بیاید و ذهنتان را درگیر کند، پاسخ می دهیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شوند و جواب سوالات خود را دریافت کنید. با ما همراه باشید.

پرستاری در منزل برای بیمار به چه دلایلی انجام می شود و استفاده از این روش چه اهمیتی دارد؟
اهداف مهم پرستاری از بیمار در منزل شامل چه مواردی می شود؟
مزایایی که از طریق دریافت خدمات پرستاری از بیمار در منزل ایجاد می شود، کدام موارد هستند؟
پرستاری از بیمار در منزل برای چه بیماری هایی صورت می گیرد؟
آیا پرستاری از بیمار در منزل فقط به صورت روزانه انجام می شود؟ افراد برای درخواست پرستار در منزل خود از چه طریقی می توانند اقدام کنند؟
پرستاری از بیمار در منزل چه خدمات مختلفی را شامل می شود؟ آیا پرستاران قادر به انجام خدمات خاصی هستند؟
وظایف پرستاری از بیمار در حیطه آموزش شامل چه نکات مهمی می شود؟
برای ارائه دادن درخواست پرستاری از بیمار در منزل از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟
نکات مهمی که در ارتباط با پرستاری از بیمار در منزل باید مد نظر قرار بگیرد کدام موارد هستند؟

 

پرستاری در منزل برای بیمار به چه دلایلی انجام می شود و استفاده از این روش چه اهمیتی دارد؟

پرستاری از بیمار و افراد ناتوان در تمام گستره تاریخ، مد نظر افراد زیادی قرار گرفته است و به شیوه های مختلفی تلاش می شود که به وضعیت بیماران و این افراد توجه کرده و برای بهبود دادن وضعیت بیماران از راه های متفاوت، اقداماتی صورت گیرد.

با پیشرفت شرکت های خصوصی و مراکز مختلفی که در زمینه های متفاوتی فعالیت دارند، تلاش می شود که اقدامات مهمی در این زمینه ها در نظر گرفته شود. یکی از این حیطه های مهم، مربوط به مراقبت از بیماران است که در سال های اخیر توجه فراوانی به این زمینه شده است.

در خیلی موارد بیمارانی هستند که بنا به دلایل مختلف نمی توانند برای درمان بیماری و مشکلات خاصشان به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند، یا از ماندن در بیمارستان، حس خوبی ندارند، این افراد با استفاده از روش های جدیدی قادر هستند، درمان را درمنزل ادامه دهند تا با مشکلات کمتری مواجه شوند

یکی از این روش های جدید، مربوط به ارائه خدمات پرستاری در منزل برای بیمار است که توسط شرکت های خصوصی که زیر نظر وزارت بهداشت مجوز لازم دریافت کرده اند، این اقدام صورت گرفته است.

پرستاری در کل امر مهم و با ارزشی تلقی می شود و تنها افرادی برای این امر مهم می توانند اقدام کنند که تخصص لازم در حیطه پرستاری را داشته باشند و با دانش علمی و تجربه بالا، قادر به این انجام این کار باشند.

افرادی که اقدامات مهم مربوط به شاخه پرستاری را انجام می دهند، در هر حیطه ای که بخواهند وارد شوند و وظایف مهم خود را در نظر بگیرند، باید تسلط کامل داشته باشند. این حیطه ها می تواند شامل مواظبت از بیمارانی که نیاز به نگهداری و مواظبت دارند، شود

همچنین افرادی که ناتوان هستند و به نوعی از لحاظ جسمی و از لحاظ روانی رنجور می باشند، نیاز به مراقبت دارند و مواظبت از این بیماران توسط فرد متخصص در این زمینه ها صورت می گیرد و این افراد کارهای مهم حیطه پرستاری را باید به طور کامل بدانند و در این مورد دستور العمل های مهمی که در زمینه مراقبتی و درمانی وجود دارد را کاملا بشناسند.

مسلما افراد مختلف، پرستاری از بیمار در منزل را در صورتی می توانند ارائه دهند که از نظام پرستاری مدارک و مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند

همچنین وزارت بهداشت در این زمینه فعالیت خود را به صورت گسترده انجام می دهد و به بیماران کمک می کند که تنها از مراکز معتبر برای درخواست پرستار استفاده کنند، مراکزی که از پرستاران با تحصیلات دانشگاهی مرتبط به کار می برند و این مراکز مورد نظر، مجوز قانونی برای این کار را کسب کرده اند.

مسلما خیلی از خدماتی که در بیمارستان برای بیماران در نظر گرفته می شوند، بدون اینکه نیاز به رفتن به مراکز درمانی باشد، در منزل خود بیمار نیز قابل انجام می باشند.

امروزه انجام دادن خدمات پرستاری در منزل می تواند شامل انواع مختلفی از خدمات ارائه شده باشد و در صورت نیاز، نیروی ماهر که در این زمینه اطلاعات کافی را دارد، به منزل فرد فرستاده می شود.

افرادی که برای مراقبت از سالمند خود نیاز به دریافت خدمات پرستاری در منزل دارند، در هنگام تماس می توانند نوع پرستار را برای بیمار مورد نظر اعلام کنند تا پرستاری که مراقبت از سالمند را انجام می دهد و در این زمینه تخصص دارد، به منزل ارجاع داده شود

البته بیشتر سالمندان به دلیل کهولت سن، مبتلا به بیماری های خاصی چون آلزایمر یا ناتوانی های حرکتی هستند و نیاز به پرستاری دارند که در منزل بتواند به وضعیت سلامتی بیمار به دقت رسیدگی کند و از لحاظ روحی به سالمندان آرامش لازم را انتقال دهند.

متأسفانه بیشتر سالمندان تحمل درد را ندارند و برای این افراد بیش از هر چیزی منتقل کردن حس آرامش و امنیت مهم می باشد که پرستار با تجربه در این مورد تسلط کافی داشته و بیش از هر چیزی تلاش خواهد کرد که بیمار سالمند در شرایط مناسبی قرار بگیرد.

نوع دیگر خدمات پرستاری در منزل مربوط به پرستاری از کودکانی است که به هر صورتی خانواده های آنها ترجیح می دهند که از پرستار برای کودک خود استفاده کنند، البته این نوع پرستاری به شیوه متفاوتی و تنها برای کودکانی صورت می گیرد که مبتلا به بیماری های خاصی هستند و درمانشان را باید در اسرع وقت ادامه دهند

اما به دلیل حساس بودن کودک و آستانه تحمل پایین این افراد، بهتر است که از پرستارانی که با کودکان و روحیه آنها آشنا هستند، استفاده شود و تنها پرستارانی به منزل فرستاده شوند که بتوانند به بیماران حس بهتری انتقال داده و توجه به کودک و سنین این افراد مد نظر پرستاران قرار بگیرد.

خانواده کودکانی که CP هستند، یا کودکانی که مبتلا به اختلالات سنین رشد و… می باشند، برای ادامه دادن طول درمان بیمار خود و بالا بردن تحمل خود، می توانند از پرستاری در منزل استفاده کنند و از این طریق نتیجه بهتری را برای کنترل وضعیت سلامتی کودک خود در نظر بگیرند.

افرادی که در خانواده خود بیماری دارند که نیاز به مراقبت و درمان داشته باشد، نیز می توانند از طریق درخواست پرستاری از بیمار در منزل، در اسرع وقت پرستار مورد نظر را در منزل خود دریافت کنند.

ارائه دادن هرگونه خدمات درمانی که بتواند از طریق متخصصان حرفه ای صورت گیرد و با کیفیت بالا انجام شود، امروزه از جمله دغدغه هایی است که در عرصه نظام سلامت کشور وجود دارد و این عرصه تلاش می کند که از روش های مختلفی که به کیفیت بهتر خدمات منجر می شود،

استفاده کرده تا شاهد پیشرفت علم تکنولوژی در زمینه های مختلف باشیم و یکی از اقدامات مهم در عرصه نظام سلامت، مربوط به اعتماد این نظام به بخش خصوصی است که با این کار، روش های مختلفی برای کمک به بیماران و بهبود شرایط آنها در نظر گرفته شده است.

کشورهای زیادی در دنیا برای درمان بیماری های مختلفی که به صورت حاد و مزمن وجود دارد، تلاش می کنند و از خدمات پرستاری در منزل و مراقبت ویژه از بیماران به کار می برند تا دور نقاهت طولانی بیماران در منزل انجام شود و بیماران در مراکز درمانی مدت زمان زیادی بستری نباشند که مبتلا به افسردگی یا اختلال هایی از این قبیل شوند.

تشخیص دادن بیماری فرد و انجام دادن روش های خاص برای مراقبت بهتر از این بیماران، اهمیت دارد و هر بیماری ترجیح می دهد که با مراقبت مفید و اصولی بتواند زودتر بهبودی خود را بیابد که، البته این امر مهم تنها با استفاده از کادر درمان امکانپذیر است.

پرستار در منزل با توجه به دستورات پزشک، برای درمان بیماران تلاش می کند و از خدمات با کیفیتی برای بیماران به کار می برد که سطح مراقبت کردن از یک بیمار را به نوعی اداره می کند که هم تراز بیمارستان باشد.

پرستار تلاش دارد که آموزش های لازم را به بیمار ارائه دهد تا همراهان بیمار در منزل، آموزش ها را دریافت کنند و از این طریق فشار بر بیمار کم شود و تنش های بیمار کاهش یابد و به خانواده بیمار نیز آرامش کافی انتقال یابد.

پرستاری در منزل برای بیمارانی که نیاز به این نوع خدمات دارند، ارائه می گردد و این افراد شامل تمامی افراد ناتوان یا افراد سالمند و حتی کودکان بیمار می باشند.

پرستاری در منزل به بیمارانی ارائه می شود که نمی خواهند طول درمان خود را در بیمارستان بگذرانند و این افراد ترجیح می دهند که در منزل خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که اهمیت دریافت خدمات پرستاری از بیمار در منزل را برای افراد بیشتر می کند، یکی از این موارد در ارتباط با ساعات استفاده از این خدمات است که به صورت 24 ساعته فعالیت ارائه می دهند

و بیش از هر چیزی به سلامت بیمار و قرار گرفتن بیمار در شرایط بهتر توجه می کنند. در بیشتر ساعات شبانه روز متأسفانه مراکز درمانی باز نیستند و افرادی که نیاز به دریافت خدمات پرستاری در زمان محدودی دارند، تنها می توانند از طریق روش های خاصی همانند پرستار در منزل، سرم درمانی یا دیگر نیازهای خود را برطرف کنند.

ایام تعطیل باعث می شود که بیشتر مراکز درمانی بسته باشند و بیمارانی که در شرایط مناسبی از لحاظ جسمی قرار ندارند، با مشکلاتی مواجه شوند که در این شرایط استفاده از خدمات پرستاری در منزل برای بیمار اهمیت بیشتری می یابد.

مشکل دیگری که اهمیت پرستاری از بیمار در منزل را بیشتر نمایان می کند، مربوط به ترافیک های زیاد شهرهای بزرگ است، در خیلی موارد بیمارانی که در شرایط جسمی خوبی قرار ندارند، در صورتی که برای مراجعه به مراکز درمان از خانه بیرون روند،

ممکن است که زمان زیادی را در ترافیک بگذرانند که در خیلی مواقع وضعیت آنها را بدتر می کند و این زمان برای بیماری که نمی تواند در ماشین استراحت کند، شرایط بدتری به وجود می آورد،

برای جلوگیری از این کار لازم است که بیماران از خدمات مربوط به پرستاری در منزل به کار برند تا با این اقدام، بدون جا به جایی بیماران، درمان را در منزل در نظر بگیرند و به سلامتی بیمار دقت کنند.

اهداف مهم پرستاری از بیمار در منزل شامل چه مواردی می شود؟

برای انجام دادن خدمات مهم پرستاری در منزل نیاز به اقدامات مهمی است و این امر مهم اهداف خاصی را در بر دارد که هر یک از پرستاران این را مد نظر قرار می دهند تا بهتر به شرایط بیماران رسیدگی کنند.

هدف اصلی امر پرستاری در منزل این است که به بیمار آرامش منتقل شود و تمام تلاش خود را در راستای بهبود دادن وضعیت جسمی بیمار انجام دهند.

در بیمارانی که وضعیت جسمی خاصی ندارند، لازم است که این شرایط برای تمامی بیماران حفظ شود و بیمار در شرایط بدتری از لحاظ جسمی قرار نگیرد.

برای دست یافتن به این هدف مهم نیاز است که پرستاران دارای دانش کافی باشند و بتوانند به صورت کاملا منظمی با پزشک متخصص در حیطه مورد نظر در ارتباط قرار بگیرند تا در صورت نیاز به ادامه دادن درمان از طریق پزشک این کار امکانپذیر شود و پزشک به شرایط بیمار در کنار پرستار کمک کند.

پرستاران باید به شرایط جسمی بیماران توجه زیادی داشته باشند و در کنار دقت به این شرایط، از لحاظ روحی نیز بتوانند وضعیت بیمار را مد نظر قرار دهند تا به بیمار فشار زیادی وارد نشود و برای سلامتی بیمار تمامی اقدامات انجام می گیرد.

تلاش برای افزایش دادن رفاه خانواده ها، هدف اصلی انجام دادن پرستاری در منزل برای بیماران است.

مسلما پرستاری کردن از یک بیمار برای یک تایم طولانی در مراکز درمانی، کاری سخت می باشد و خانواده بیمار را درگیر مشکلاتی می کند و آنها مجبورند در شرایط سختی که پیش رو دارند، مسئولیت مراقبت از بیمار خود را بر عهده بگیرند و در بیشتر مواقع از فعالیت های اصلی خود باز می مانند

اما در صورتی که افراد و همراهان یک بیمار ترجیح دهند که در منزل خود بیمار، درمان را برای فرد مورد نظر خود ادامه دهند، می توانند از پرستاری در منزل استفاده کنند.

هدف پرستاری از بیمار در منزل این است که به شرایط بیمار از تمام لحاظ دقت شود و سلامتی بیمار و بهبود یافتن وضعیت بیمار در وهله اول اهمیت دارد که تمامی پرستاران به این امر مهم توجه می کنند.

مزایایی که از طریق دریافت خدمات پرستاری از بیمار در منزل ایجاد می شود، کدام موارد هستند؟

برای بیماران و همراهان، بیشتر بیماران استفاده کردن از خدماتی که پرستار در منزل برای بیمار ارائه می دهد مهم است و این روش مزایایی دارد که افراد را ترغیب به تماس با مراکز درمانی و دریافت کمک از این نوع مراکز و کادر درمانی آنها به خصوص پرستاران می کند.

یکی از مزیت های اصلی استفاده از پرستار در منزل مربوط به تسلط پرستار بر درمان است که یک پرستار به درستی آگاهی دارد که به چه صورت از بیمار مورد نظر خود مراقبت کند

یا به چه طریقی می تواند انگیزه بیشتری به بیمار منتقل کند تا حس بیمار تغییر یافته و برای زندگی خودش ارزش بیشتری قائل شود. پرستاران در زمینه برقراری ارتباط با بیماران حرفه ای هستند

و افرادی که به دلیل مبتلا به بیماری های خاص تمام انگیزه خود را از دست می دهند و امیدی برای ادامه زندگی ندارند را می شناسند و با روش های مختلف تلاش خواهند کرد که این حس بیمار تغییر کند و بیمار با علاقه بیشتری درمان را ادامه دهد.

پرستاری که برای مراقبت از بیمار به منزل مراجعه می کند، تمام تلاش خود را انجام می دهد که با به کار بردن آموزش های لازم و استفاده از تجربیات خود، بتواند شرایط مناسبی را برای حفظ سلامتی بیمار به وجود آورد و این افراد دوران سخت بیماریشان را در مدت زمان کمتری پشت سر بگذارند.

رضایت اعضای خانواده بیمار از خدمات مختلف پرستاری در منزل نیز از جمله مزیت های داشتن پرستار در منزل است که فشار سختی بر خانواده بیمار وارد نمی شود و درصد بالایی از خانواده ها ترجیح می دهند

به دلیل شرایط خاصی که پرستار ایجاد می کند، درمان بیمارشان را توسط پرستاران ادامه داده تا بدون استرس و فراموش کردن درمان بیماران، در مدت زمان خاصی، سلامتی این افراد تضمین شده و آرامش برای تمامی اعضای خانواده ایجاد شود.

مزیت دیگر داشتن پرستار در منزل این است که بیماران هزینه کمتری را پرداخت می کنند و با در نظر گرفتن هزینه مناسب قادر هستند که مراقبت بهتری برای بیمارشان توسط کادر درمانی متخصص انجام دهند

زیرا در این صورت هزینه هایی که برای مراقبت از بیماران نیاز می باشد، به نوعی کاهش می یابد و به جای پرداخت هزینه در زمان های خاص، می توان با یک هزینه ثابت این کار را در نظر گرفت.

اعضای خانواده در بیشتر موارد به دلیل کاهش وقت و… نمی توانند بیمارشان را به مراکز درمانی برای ادامه دادن درمان ببرند و در مواقعی که فرصت این کار را پیدا می کنند

این امکان وجود دارد که بیمارشان نیاز به بستری شدن و طول درمان بیشتری داشته باشد، اما در مواردی که پرستاری از بیمار در منزل صورت می گیرد، این نوع هزینه ها کاهش می یابد و درمان بیماران به شکل ویژه ای ادامه می یابد.

در بیشتر موارد خانواده هایی که برای بیماران خود نیاز به دریافت خدماتی اعم از تزریقات و پانسمان یا دیگر خدمات چون مراقبت کردن از عضوهای آسیب دیده بیماران دارند، برای مدت زمان زیادی باید به صورت جدی و مرتب به مراکز درمانی مراجعه کنند که این مسأله هزینه های زیادی را برای بیماران به همراه دارد

زیرا در کنار هزینه هایی که برای رفت و آمد بیمار نیاز می باشد، در خیلی موارد بیمار باید ویزیت شده و این هزینه برای درمان سبب می شود که خانواده ها به فکر استفاده از خدمات دیگری باشند که با صرف هزینه مناسب و ادامه دادن طول درمان بتوانند این کار را انجام دهند و یکی از این خدمات مهم مربوط به روش پرستاری از بیمار در منزل است.

بالا بردن میزان آسایش نیز از مزیت های دیگر دریافت خدمات پرستاری در منزل است و با این اقدام، رفاه خانواده ها تضمین می گردد و بیمار با آرامش کامل و قرار گرفتن در یک وضعیت مناسب می تواند درمان را در منزل خود ادامه دهد.

پرستاری از بیمار در منزل برای چه بیماری هایی صورت می گیرد؟

مراکزی که در حال حاضر خدمات متنوع پرستاری در منزل را به بیماران ارائه می دهند، به شرایط بیماران دقت داشته و به این افراد کمک فراوانی می کنند تا از این طریق بتوانند بیماران بیشتری را درمان کرده و به آسایش و آرامش اعضای خانواده در کنار خود بیمار توجه فراوانی دارند.

افراد زیادی هستند که به دلیل سکته های مغزی و بیماری های خاص دیگر، مدت زمان زیادی را در اتاق ICU بستری می شوند و در طول چند ماهی که از بستری شدن آنها می گذرد

این افراد نیاز به مراقبت های ویژه دارند و خانواده های این بیماران در طول این مدت باید به طور منظم در بیمارستان حضور یافته و شرایط بیمار خود را مورد بررسی قرار دهند و در صورت نیاز، با تهیه دارو و وسایل مهم دیگر، بتوانند این تجهیزات و خدمات را برای بیمار خود در نظر بگیرند

مراقبت از بیماران و بستری شدن آنها برای چندین ماه، مشکلات زیادی را ایجاد می کند و هزینه زیادی را برای اعضای خانواده بیمار به همراه دارد، البته در بیشتر موارد خانواده هایی که این نوع بیمار را در بیمارستان دارند، ترجیح می دهند که ادامه درمان را در منزل انجام داده و در صورتی که پزشک مراقبت از بیمار در منزل را تأیید کند،

این افراد قادر هستند، از پرستاران تجربه دیده برای بیمار خود در منزل استفاده کنند و کادری با مهارت و حرفه ای که با بیماران آی سی یو برخورد داشته اند، در منزل درمان را با استفاده از تجهیزات لازم و مورد نیاز برای اتاق آی سی یو، انجام می دهند.

از خدمات دیگر پرستاری برای بیمار در منزل مربوط به بیماران CCU است که به دلیل شرایط خاصشان باید در منزل تحت مراقبت قرار بگیرند و پرستارانی که با انجام خدمات مهم و متفاوت پرستاری در منزل مشکلی ندارند، از طریق مراکز معتبر درمانی می توانند به این بیماران کمک کنند و سلامتی را در خانه به بیمار برگردانند.

دسته دیگری از خدمات پرستاری در منزل مربوط به انجام دادن اقدامات مهم برای بیماران CP است که نیاز به راهنمایی پرستاران دارند

در بیشتر مواقع بیماران CP نیاز به راهنمایی و کمک داشته و برای این بیماران باید خدمات مختلفی در منزل ارائه شود

که مسلما خانواده بیماران در ارتباط با این نوع خدمات متفاوت آگاهی زیادی نداشته یا فرصت لازم برای این کار را ندارند و بهترین اقدام این است که از کادر درمانی همانند پرستاران با مهارت بالا، در منزل استفاده شود

و پرستار حاضر در منزل در تایم های خاصی بتواند درمان را برای این نوع بیماران مد نظر قرار دهد و به شرایط جسمی بیمار رسیدگی کند

این پرستاران با ویژگی ها و ملاک های بیماری CP آشنایی کامل دارند و به تمامی رفتارهای این بیماران آگاهی داشته و از این لحاظ شیوه برخورد با این بیماران و نوع تعامل موثر را بهتر می دانند و برای بهتر شدن وضعیت جسمی و روحی این بیماران تمامی اقدامات مهم را انجام می دهند.

مراقبت از بیماران ام اس وکمک به این بیماران نیز از خدمات دیگری می باشد که در چارچوب درمان بیماران به آنها صورت می گیرد و پرستاری که برای مراقبت از این بیمار در منزل حضور می یابد

با در نظر گرفتن شرایط بیماران ام اس تلاش می کند که به رفتارهای بیمار جهت خاصی بدهد و آموزش های لازم را برای مدیریت بهتر زندگی به این افراد ارائه دهد تا بیماران با انگیزه بهتری روش های مشخص برای کنترل بیماری را یاد بگیرند و در این موارد قادر باشند زندگی خود را اداره کنند.

بیمارانی که در بستر هستند نیز لازم است که برای آنها از خدمات پرستاری استفاده شود، بیماران زیادی می باشند که برای تایم خاصی نیاز به بستری شدن دارند و باید درمان خود را در زمان های نسبتا طولانی ادامه دهند،

پرستارانی که به منزل ارجاع داده می شوند، تمام نکات مهم را برای مراقبت از این بیماران مد نظر دارند و خدمات خاصی را به آنها ارائه می دهند.
بیمارانی که به سرطان مبتلا می باشند، در خیلی موارد برای ادامه دادن درمان خود نیاز به خدمات پرستاری دارند و رفتن به بیمارستان در طول سال برای این افراد امکانپذیر نیست

اما با بهره بردن از خدمات پرستاری از بیمار در منزل همه بیماران سرطانی که در خانه خود تحت مراقبت هستند، قادر می باشند که درمان را ادامه دهند و از بهترین خدمات بهره ببرند.

افراد زیادی هستند که به بیماری قلبی مبتلا بوده و نمی توانند در تایم های خاص برای درمان خود به مراکز درمانی مراجعه کنند و با استرس و تپش قلب شدید مواجه می شوند که در خیلی از این مواقع شرایط بیمار با رفتن به مراکز در وضعیت بدتری قرار می گیرد

اما این بیماران از طریق تماس با مراکز مورد نظر که خدمات پرستاری در منزل ارائه می دهند، قادر هستند، وضعیت بیماری خود را کنترل کرده و پرستاران حرفه ای سلامتی آنها را بررسی کنند.

بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند و بعد از اتمام جراحی لازم است که برای ادامه دادن طول درمان در منزل اقدامات مهمی را در نظر بگیرند نیز به راحتی می توانند از خدمات مورد نظر درمان در منزل خود بهره ببرند و از بودن در محیط بیمارستان برای یک مدت طولانی دور باشند.

بیماران زیادی هستند که برای یک مدت طولانی باید در بسترشان استراحت کنند و این افراد نیاز به پرستاری دارند تا بتوانند در منزل خود به سلامتی دست یابند و به راحتی با استفاده از خدمات مورد نظر پرستاری در منزل این کار صورت می گیرد.

بیمارانی که ناراحتی هایی در زمینه اعصاب و روان دارند، ممکن است در برخی موارد مشکلاتی را برای خانواده های خود ایجاد کنند و این امکان وجود دارد که خانواده های این بیماران بخواهند که از پرستار در منزل خود بهره ببرند و از مشکلات پیش آمده برای آنها جلوگیری شود.

پرستاری از بیمار در منزل توسط کادر با تجربه ای صورت می گیرد که با ملاک های بیشتر اختلال های روانی آشنا بوده و با تسلط کامل بر این موارد درمان را برای بیمار به کار می برند و این درمان را با استفاده از دستورات و داروهایی که پزشک برای بیمار در نظر می گیرد، به طور کامل ادامه می دهند.

مراقبت و پرستاری از بیمارانی که پارکینسون دارند، نیز توسط پرستاری که در منزل خدمات را ارائه می دهد صورت می گیرد و پرستاری از بیماران پارکینسون در منزل می تواند با در نظر گرفتن اصول مهم مراقبتی و بهداشتی این بیماران ادامه یابد.

بیماران آلزایمری که به دلیل وضعیت فراموشی خود نمی توانند مراقبت های لازم را برای کنترل بیماری خود انجام دهند نیز با استفاده از خدمات مربوط به پرستاری در منزل قادر هستند که اقدامات مهم پیشگیرانه را در نظر بگیرند و برای تعیین زمان دارو و غذای این افراد نیاز به افرادی می باشد که بتوانند این زمان را یادآوری کنند.

پرستاری از بیمار در منزل را می توان برای بیماران آلزایمری هم در نظر گرفت تا وضعیت سلامتی این افراد حفظ شود و فراموشی آنها افزایش نیابد.
بیمارانی که درگیر مشکلات روان پزشکی هستند، نیز در خیلی موارد نیاز به مراقبت و پرستاری دارند و بهتر این است که به جای بستری شدن این بیماران در مراکز مختلف، درمان را در منزل برای آنها ادامه داد و از پرستارانی که در این حیطه آگاهی کامل دارند، استفاده کرد.
پرستاری از بیمارانی که مبتلا به بیماری ALS می باشند، نیز توسط کادر درمانی که خدمات مورد نیاز پرستاری در منزل ارائه می دهند، صورت می گیرد.

آیا پرستاری از بیمار در منزل فقط به صورت روزانه انجام می شود؟ افراد برای درخواست پرستار در منزل خود از چه طریقی می توانند اقدام کنند؟

در بیشتر موارد مراقبان یک بیمار ترجیح می دهند، در ساعاتی از روز که در منزل نیستند، از طریق مراکزی که خدمات مربوط به پرستاری در منزل را انجام می دهند،

اقدامات مهم را در نظر بگیرند و برای مراقبت از بیمارانشان در همان ساعاتی که در منزل نمی باشند، از خدمات مهم استفاده کنند

به عبارت دیگر این افراد از طریق برقراری تماس با مراکز مورد نظر درخواست خود را برای ساعات خاصی ثبت می کنند و با این اقدام پرستار در کنار بیمار حضور می یابد و به وضعیت بیمار به بهترین شکل رسیدگی خواهد کرد.

نوع دیگری از پرستاری از بیمار در منزل به صورت روزانه است و در این مواقع همراهان بیمار در روزهای خاصی مانند روزهای فرد یا زوج می توانند از این شیوه استفاده کنند

و پرستار خبره ای را برای روزهای مورد نظر در ارتباط با مراقبت از بیماران خود انتخاب کرده تا روزانه این پرستاران در منزل حضور بیابند و این پرستاران با تجربه خود، کنترل وضعیت سلامتی بیمار را به راحتی ادامه دهند.

نوع دیگری از خدمات مربوط به پرستاری در منزل مربوط به خانواده هایی می باشد که ترجیح می دهند، به صورت شبانه روزی از بیماران شان مراقبت شود و در تمامی ساعات، یک پرستار بتواند مراقبت از بیمارشان را انجام داده و به شرایط بهتری برای کمک به وضعیت جسمی بیمار اقدام کند.

افراد می توانند به صورت ماهیانه درخواست خود را برای گرفتن پرستار ثبت کنند و به این طریق پرستاران به منزل این افراد مراجعه کرده و در تمام طول ماه در کنار بیمار هستند،

با این اقدام بیمار قادر است ارتباط خوبی را با پرستار خود برقرار کند و پرستار نیز درمان را در چارچوب بهتری که بر طبق دستورات پزشک باشد، ادامه می دهد.

بیمارانی که به خدمات پرستاری در منزل خود به صورت ثابت نیاز دارند، لازم می باشد که در مرحله اول به صورت کامل در ارتباط با دریافت این نوع مراقبت از بیمار به مراکز و کارشناسان مربوطه توضیح دهند

تا کارشناسان از بهترین پرستارانی که قادر به ارائه خدمات به صورت ثابت هستند، استفاده کرده و با بررسی تمامی موارد این پرستار را به منزل بیمار ارجاع دهند.

در مواردی که افراد به صورت تلفنی می خواهند از خدمات مربوط به پرستاری در منزل استفاده کنند، به آسانی می توانند در ارتباط با نوع درخواست خود برای مراقبت و پرستاری از بیماران خود توضیحات لازم را بیان کرده تا کارشناسان با بررسی این شرایط، بهترین شیوه را برای بیمار در نظر گرفته و پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

بیشتر خدماتی که پرستار در منزل انجام می دهد، به صورت بیست و چهار ساعته بوده و در صورت تمایل بیمار می تواند درمان را در منزل خود ادامه دهد.

در برخی مواقع بیمار نیاز دارد که خدمات پرستاری را به صورت موقت یا پاره وقت در منزل دریافت کند تا این بیماران بتوانند خدمات مختلف خونگیری یا انجام دادن سرم تراپی و… را توسط پرستار انجام دهند.

پرستاری از بیمار در منزل چه خدمات مختلفی را شامل می شود؟ آیا پرستاران قادر به انجام خدمات خاصی هستند؟

در حال حاضر پرستاری که به منزل بیمار ارجاع داده می شود، تمام تلاش خود را انجام می دهد که خدمات مود نیاز را به بیماران ارائه داده و افراد از داشتن پرستار در منزل خود رضایت داشته باشند.

پرستاران معمولا تمامی اقدامات مربوط به آموزش و همچنین درمان را که در حیطه یک پرستار باشد، در نظر گرفته و با توجه به تشخیص پزشک و داروهای تجویزی برای بیمار، کارهای خود را انجام می دهند تا همه موارد بر اساس علم یک پرستار صورت گیرد و مشکلی برای بیمار ایجاد نشود.

در صورتی که بیمار نیاز به گرفتن آزمایشات مختلفی داشته باشد و در زمان های خاصی با توجه به نسخه پزشک باید نمونه های مورد نظر را به آزمایشگاه ارسال کند، مسلما پرستار می تواند این اقدام مهم را برای بیمار خود در منزل انجام دهد و نمونه گیری خون بیمار را به همراه دیگر آزمایشات به مرکز آزمایشگاه بفرستد تا در فرصت مناسب نتیجه آزمایش به بیمار ارائه شود و از این طریق پزشک در جریان روند بهبودی شرایط بیمار و…. قرار بگیرد

به طور مثال برای بیمارانی که چربی خون دارند، پزشک ممکن است رژیم غذایی خاصی را در نطر گرفته یا داروهای مشخصی را برای بیمار تجویز کند و بعد از اتمام دارو، نیاز به گرفتن آزمایش های مهم باشد،

بیماری که نمی تواند به آزمایشگاه مراجعه کند، از طریق پرستار خود می تواند نمونه های مورد نظر را ارسال کرده و منتظر نتیجه باشد.

انجام دادن پانسمان نیز توسط پرستاری از بیمار در منزل صورت می گیرد و پرستاران ویژه می توانند انواع پانسمان ها را برای بیمار اعم از پانسمان معمولی و پانسمان های نوین انجام دهند و با توجه به شرایط زخم بیمار تصمیم گرفته می شود که چگونه بیمار بهتر بهبود می یابد.

این پرستاران برای بیمارانی که در منزل حضور دارند، پانسمان هر گونه زخم یا سوختگی را انجام می دهند، یا بیمارانی که عمل جراحی در بیمارستان برایشان صورت گرفته و نیاز به پانسمان مجدد این زخم ها بعد از عمل جراحی دارند، نیز از طریق پرستاران حاضر در منزل خود می توانند درمان را به صورت مداوم ادامه دهند تا به وضعیت مناسب دست یابند.

نوع دیگری از خدمات ارائه شده توسط پرستاری از بیمار در منزل مربوط به انجام دادن تزریقات مختلف توسط این کارشناسان است، پرستاران با تسلط کامل می توانند انواع تزریق را به روش وریدی یا عضلانی برای بیماران انجام دهند و بیماران نیازی ندارند که به یک مراکز درمانی برای این تزریقات خود مراجعه کنند

زیرا پرستار در این زمینه تخصص کافی را دارد و درمان را بدون درد، برای بیمار خود ادامه می دهد، همچنین بیمارانی که نیازمند وصل کردن آنژیوکت هستند، نیز از طریق پرستاری که در منزلشان حضور دارد، می توانند این اقدام را در نظر بگیرند و درمانشان در منزل ادامه یابد.

از جمله خدمات دیگری که پرستاران در منزل برای بیماران در نظر می گیرند، مربوط به وصل کردن سرم برای انواع بیماران مختلف است.

در خیلی مواقع بیماران نیاز دارند که در طول هفته چندین بار برای آنها سرم وصل شود و افرادی که فرصت رفتن به مرکز درمانی و در نظر گرفتن وقت برای تمام شدن سرم را ندارند،

در صورتی که از خدمات پرستاری در منزل خود استفاده کنند، قادر هستند که این اقدام را توسط پرستار انجام داده و در مدتی که سرم به بیمار تزریق می شود، پرستار می تواند آموزش های لازم را به بیمار ارائه دهد

البته وصل کردن سوند معده یا تخلیه کردن کیسه سوند ادرار برای بیماران نیز توسط این پرستاران صورت می گیرد و پرستاری که برای مراقبت از بیمار در منزل حضور دارد، تمامی این خدمات را برای کمک به بیمار انجام می دهد.

در خیلی مواقع برای بیماران نیاز می باشد که نوار قلب گرفته شود و خانواده هایی که با مرکز درمانی تماس گرفته و درخواست مراجعه پرستار را به منزل خود دارند،

به آسانی می توانند در هنگام تماس این مطلب را بیان کرده تا پرستار در هنگام مراجعه به منزل بیمار، بتواند دستگاه های لازم برای انجام نوار قلب را همراه خود برده و در آن جا وضعیت قلب بیمار را بررسی کند

در مواردی که نوار قلب مرتب باشد، به بیمار اطمینان داده می شود که مشکلی ندارد، اما اگر نوار قلب نامنظمی زیادی را نشان دهد، احتمال دارد، پرستار درمان بیمار را در مراکز درمانی پیشنهاد کند.

خدمت دیگر پرستار در منزل برای بیماران این است که در صوت نیاز بیمار به ساکشن ریه، این اقدام مهم را انجام دهد، البته این مسأله در مواقعی که فرد مورد نظر با کارشناسان تماس برقرار می کند

باید به طور کامل شرح داده شود تا پرستار بتواند به همراه دستگاه های مدرن برای این کار به منزل بیمار مراجعه کند و با توجه به دستوات مورد نظری که پزشک معالج بیمار برای ساکشن در نظر گرفته است این کار انجام شود.

تمامی اقدامات صورت گرفته توسط پرستاران بر طبق دستورات پزشکان است و در مواقعی که پرستار در منزل بیمار حضور می یابد، لازم است که اعضای خانواده، نسخه های پزشک و آزمایشات و عکس برداری های مختلف را به پرستار نشان دهند تا این کارشناس از نوع بیماری فرد و درمان اطلاع یابد و بهترین اقدام را انجام دهد.

بیمارانی که ناراحتی قلبی دارند و در این مورد مشکلات خاصی دارند نیز می توانند از پرستاری در منزل استفاده کنند، بیمارانی که نارسایی قلبی دارند، یا افرادی که به بیماری های مربوط به دریچه قلب مبتلا هستند، از جمله این افراد می باشند که توسط پرستار به وضعیت آنها در منزل رسیدگی می شود.

پرستاران در خیلی موارد در هنگام مراجعه به منزل بیماران برای در نظر گرفتن درمان مورد نظر، متوجه می شوند که اعضای خانواده بیمار نیاز به آموزش های خاصی دارند و یک پرستار آگاه این آموزش را به خانواده انجام می دهد.

پرستاران همچنین به خانم هایی که باردار هستند، آموزش هایی که سلامتی خود و بچه آنها را تضمین می کند،

به طور کامل در فرصت مناسب ارائه می دهند. نوع دیگر آموزش صورت گرفته توسط پرستاری که به منزل مراجعه می کند، این است که تمامی مراقبت هایی که مربوط به ایجاد شرایط بهداشتی بهتر کودکان و نوزادان می باشد را آموزش داده و بیش از هر چیزی به بهبود سلامتی تمامی افراد خانواده توجه می کند.

بیمارانی که مبتلا به بیماری قند هستند و برای جلوگیری از بالا فتن میزان قند، نیاز به تزریق انسولین دارند، نیز می توانند از خدمات پرستاری از بیمار در منزل استفاده کنند و درمان برای این افراد در منزلشان ادامه می یابد. بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند، لازم است که در تایم های خاصی قند خون آنها کنترل شده و پرستارانی که برای بررسی وضعیت کلی سلامتی این بیماران به منزل مراجعه می کنند، با توجه به میزان قند بیماران، تزریق انسولین را به درستی برای آنها انجام می دهند.

پرستاران به وسایل مورد نیاز مانند دستگاه های خاص برای سنجیدن فشار خون بیماران دسترسی دارد و به راحتی می توانند فشار خون بیماران را ز طریق دستگاه های آنالوگ یا دستگاه های دیجیتال انجام دهند.

این اقدام پرستاران برای بیمارانی که فشار خون آنها به صورت مرتب تغییر می کند، باید بیشتر در نظر گرفته شود تا از این طریق وضعیت بیمار در شرایط مناسبی قرار گیرد و بیمار درگیر مشکلاتی نشود. بیماری فشار خون بدون داشتن علائم در بیماران ادامه می یابد و افرادی که فشار خون دارند،

باید داروهای کنترل فشار خون را به صورت مرتب و روزانه استفاده کنند و در مواردی که پرستار در منزل حضور پیدا می کند، فشار خون را بسنجند تا بیمار با افزایش ناگهانی فشار خون مواجه نشود.

برای بیمارانی که به پیشنهاد پزشک مربوطه باید قند خونشان کنترل شود، لازم است که پرستاران در منزل قند خون آنها را مرتبا تحت کنترل قرار دهند و با به کار بردن دستگاه های مخصوص، قند خون بیماران را اندازه گرفته تا بیمار در شرایط سختی نباشد.

بیمارانی که برای یک مدت طولانی باید در شرایط استراحت قرار بگیرند، ممکن است اگر دقت لازم را نداشته باشند، مبتلا به زخم بستر شوند.

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، پرستار در منزل معمولا در موقعیت های ویژه برای تغییر دادن پوزیشن بیمار، تلاش می کند تا وضعیت بیمار تغییر یابد و دچار مشکلات بیشتری در ناحیه زخم صورت گرفته نشود.

بیماران با دریافت خدمات مختلف از پرستاری که در منزل فرد حضور دارد، معمولا انگیزه بیشتری پیدا می کنند و این افراد برای ادامه دادن فعالیت های متفاوت خود بیشتر تشویق می شوند،

پرستار می تواند به بیمار در انجام دادن یک سری از فعالیت های اجتماعی کمک کند و اگر نیاز به انجام دادن یک سری اقدامات ورزشی باشد، تنها با کمک پرستار این فعالیت ها صورت می گیرد.

هدف پرستاری از بیمار در منزل این است که در مدت کوتاهی بیماران بتوانند به شرایط عادی زندگی خود برگردند و پرستاری که آموزش دادن را سر لوحه کار خود قرار می دهد و بیمار را ترغیب به انجام فعالیت ها می کند، مسلما در کار خود تسلط داشته و بیش از هر چیزی به سلامت بیمار و یاد گرفتن نکات مهم دقت دارد.

پرستار به بیماران کمک می کند که با حفظ یک گفت و گوی دوستانه تشویق به ادامه دادن درمان شوند و از هیچ گونه حمایت عاطفی به بیمار دریغ نخواهد کرد. بیشتر بیماران در صورتی که مبتلا به یک بیماری مزمن باشند،

بعد از مدت کوتاهی ترجیح می دهند که درمان را ادامه نداده و نمی توانند که انگیزه خود را برای انجام دوره درمان حفظ کنند، در این موارد پرستار به بیمار مورد نظر کمک خواهد کرد که درمان را در نظر گرفته و با یادآوری ارزش های مهم زندگی بیمار این کار را انجام می دهد.

بیمارانی که نیاز به غذاهای مقوی دارند، در بیشتر مواقع پرستار می تواند این نوع وعده ها را برای بیمار تهیه کند و رژیم های غذایی خاصی را که یک پزشک برای بیمار در نظر گرفته است را برای آنها به طور کامل توضیح دهد.

پانسمان بیمار و برقرار کردن نظافت و تمیزی بیمار برای پرستار اهمیت زیادی دارد و بیشتر بیماران در این زمینه از راهکایی های پرستار کمک می گیرند تا از عفونت و…. در امان باشند و درمانشان بر طبق اصول انجام شود.

در مواقعی که بیمار در شرایط مناسبی قرار می گیرد تا بتواند استراحت کند، پرستار به این بیماران کمک می کند که در رختخواب خود در بهترین حالت قرار گرفته و دچار بیماری هایی چون زخم بستر و کمر درد نشوند.

بیمارانی که نیاز به یادآوری زمان داروهای خاصی دارند، در صورتی که از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند، با در میان گذاشتن این مطلب با پرستار خود می توانند در جریان تایم دقیق داروها قرار بگیرند.

اگر بیماران نیاز به انجام دادن کارهای خاص یا اقدامات مهمی داشته باشند که خود آنها به دلیل شرایط بیماری شان این کار را نمی توانند انجام دهند، باید پرستاری که به منزل مراجعه می کند، اقدامات موثری چون تصمیم گیری و…. را در نظر بگیرد.

وظایف پرستاری از بیمار در حیطه آموزش شامل چه نکات مهمی می شود؟

خدمات مورد نظر پرستاری شامل موارد مختلفی می شود، از جمله این خدمات مربوط به آموزش است که از لحاظ مختلف پرستاران می توانند آموزش را به افراد ارائه دهند و اگر افراد نیاز به آموزش بهداشت در زمینه جسمی یا روانی باشند،

پرستار این نوع آموزش ها را انجام داده و در مواردی که بیماران و اعضای خانواده بیمار نیاز به کسب آموزش بیشتر در زمینه آشنایی با بیماری ها و علائم این بیماری ها داشته باشند، این اقدام صورت می گیرد،

همچنین پرستارانی که برای مراقبت از بیمار به منزل مراجعه می کنند، فوریت های پزشکی را برای تمامی خانواده آموزش می دهند تا در صورت نیاز یکی از اعضاء قادر به این کار باشد.
پرستاری از بیمار در منزل بعد از کنترل بیماری فرد تلاش دارد که آموزش لازم را به افراد ارائه دهد تا این افراد بتوانند راه های پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از مصرف مواد در نظر بگیرند.
پرستار به وضعیت رشدی که افراد دارند، توجه می کند و موازین بهداشت را آموزش می دهد.
پرستاران در این زمینه به بیماران و اصول نگهداری بیماران توجه داشته و نکات مهم را به خانواده آنها آموزش می دهند.

پرستار معمولا رژیم غذایی مناسب را به بیماران خود آموزش می دهد و با استفاده از این نوع مواد غذایی مفید، بیماران در شرایط مناسبی قرار می گیرند.

پرستاری که از بیمار در منزل مراقبت می کند، به معاینات فیزیکی بیماران و تایم های لازم برای انجام ان نوع معاینات توجه دارد و در مواردی که بیمار برای پیگیری ضربان قلب یا وضعیت فشار خون و ریه و… باید به پزشک مراجعه کند را یادآوری خواهند کرد.

نوع دیگر از وظایف پرستاران مربوط به وظایف مراقبتی آنها است. در این موارد پرستاران وضعیت جسمی بیماران را بررسی کرده و با توجه به نوع بیماری که فردی مبتلا می باشد، تلاش بر این است که علائم حیاتی و دیگر موارد مهم برای بیمار مورد نظر در شرایط مناسبی قرار بگیرد و سطح هوشیاری بیمار پایین تر نیاید.

هر گونه داروی خوراکی و داروهای مود نیاز بیمار برای تزریق کردن را پرستار بر طبق دستوری که پزشک متخصص ارائه داده است، برای بیماران خود انجام می دهد.

بیمارانی که در معرض خطر هستند، از طریق پرستار در منزل می توانند آموزش های لازم و ضروری را دریافت کرده و به نتیجه برسند.

بیشتر بیماران ممکن است از خطراتی که یک غذا برای سلامتی آنها دارد، اطلاعی نداشته باشند و در صورتی که برای بیمار آموزش های مهم انجام نشود، بیماران با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد

به همین دلیل در صورت ابتلای فردی به یک بیماری خاص، بهتر این است که آموزش های اصولی ارائه گردد و در این مورد پرستاران نقش اصلی را دارند که به تمامی بیماران آموزشهای لازم را می دهند.

شیوه استفاده از وسایلی که بیمار برای کمک کردن نیاز دارد، نیز از طریق پرستار در منزل صوت می گیرد تا بیمار این ورزش ها و روشهای به کار گرفتن این وسایل را یاد گرفته و با شیوه درستی پیش رود.

در صورتی که یک بیمار نیاز داشته باشد که گزارشات منظمی را از وضعیت سلامتی و بهبودی خود به پزشک ارائه دهد، بهتر این است که گزارشات مستند و به طور دقیق ثبت شوند و پرستاری که از بیمار در منزل مراقبت می کند، معمولا این کار را مد نظر داشته است و به پزشک به صورت منظم گزارش می دهد.

در ارتباط با درمان بیماران، پرستاران در منزل تلاش می کنند که عفونت را در بیماران کنترل کرده و از راه های مختلف، اصول مهم و پیشگیرانه را به بیماران نشان می دهند تا عفونت و… قابل کنترل شود

همچنین پرستار در منزل اصول مهم را به خانواده ها آموزش می دهد و تمام تلاش خود را برای انجام دادن معاینات بهتر مربوط به سلامتی بیمار در نظر می گیرد.

در خیلی موارد اهمیت دارد که پرستار در منزل بتواند نیازهای اولیه ای که برای بیمار مهم می باشد را مد نظر قرار دهد و حرکت دادن بیمار یا جا به جا کردن بیمار در تخت بر طبق اصول و با احتیاط کامل انجام گیرد.

مراقبت های لازم از پوست بیمار نیز از جمله اقدامات مهم کارشناسان پرستاری در منزل است که برای بررسی مرتب زخم در بیمار، نکات مهم را در نظر می گیرد و پانسمان های لازم را انجام می دهد تا بیمار در وضعیت مناسبی باشد.

همان طور که اشاره شد، پرستار در منزل تلاش می کند که مراقبت های مهمی را در ارتباط با ساکشن ریه انجام دهد، همچنین آموزش دادن هر نوع تمرین مهم تنفسی توسط این افراد صورت می گیرد تا بیماران در شرایط بهتری از علائم حیاتی و… قرار گرفته و مشکلاتی برای بیماران ایجاد نشود.

اگر بیماران نیاز به شستشوی معده و… داشته باشند، می توانند از پرستار در منزل خود کمک بگیرند.

پرستار می تواند عکس العمل های مهم را که ممکن است بعد تزریق دارو به وجود آید، به بیمار آموزش دهد تا بیماران بدون داشتن هرگونه مشکل، اقدامات را انجام دهند و در صورت ایجاد واکنش خاصی برای مصرف دارو، دچار استرس و… نشوند و به سلامتی خود بیش از هر چیزی اهمیت دهند.

بیمارانی که دچار شکستگی در ناحیه دست و پا هستند، باید برای این مشکل آنها تدابیر لازم توسط پرستار در منزل ارائه شود و اگر بیماران نیاز به واکر و…. داشته باشند

این اقدام را پرستار در نظر داشته باشد. در این زمینه پرستار با به کار بردن بانداژهای مناسب و تجویزهای مورد نظر پزشک برای یک بیمار، می تواند به وضعت این فرد رسیدگی کند.

برای اینکه بیماران دچار عفونت های ناحیه تناسلی و … نشوند، آموزش های لازم به آنها توسط پرستار در منزل ارائه می شود و اگر خانواده بیماران در ارتباط با بیمارانی که دچار شکستگی و… هستند و نباید فعالیت های مشکل را انجام دهند آگاهی داشته باشند

با بررسی تمامی موارد قادر هستند که آموزش های لازم را یاد بگیرند و بیماران می توانند فعالیت های خود را از سر بگیرند.

برای بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، لازم است که پرستار در منزل مراقبت های لازم را برای سوند متناوب و… در نظر گیرد، همچنین مهارت های مهم را به خانواده بیماران برای مراقبت بهتر آنها نشان دهد.

آموزش دادن بهداشت فردی و رعایت این موارد نیز مد نظر پرستاران مراجعه کننده به منزل برای مراقبت و پرستاری از بیمار است که کارشناسان در این زمینه، به بیمار شیوه پیشگیری از عوارض بیماری ها را آموزش می دهند.

برای ارائه دادن درخواست پرستاری از بیمار در منزل از چه روش هایی می توان اقدام کرد؟

افرادی که مد نظر دارند که درمان بیماران خود را در منزل از طریق پرستار انجام دهند، از طریق روش های مختلفی می توانند این نوع درمان را در نظر گرفته و پرستار مد نظر را انتخاب کنند.

یکی از شیوه های مهمی که بیشتر افراد مد نظر دارند، این است که از طریق برقراری تماس در فرصت مورد نظر با مرکز درمانی می توانند درخواست خود را برای دریافت خدمات پرستاری در منزل انجام دهند تا در زمانی که نیاز به مراجعه پرستار به منزل بیمار است، این اقدام صورت گیرد و درمان در تایم مشخص انجام شود

در این موارد کارشناسان از طریق تماس خانواده بیمار در جریان شرایط و وضعیت سلامتی بیمار قرا می گیرند، ممکن است در خیلی موارد کارشناسان سوالات مهمی را از فردی که تماس را با مرکز برقرار کرده است بپرسند تا اطلاعات آنها در این زمینه افزایش یابد.

با دریافت این اطلاعات از خانواده بیمار، کارشناسان در هنگام اعزام پرستار به منزل، در ارتباط با وضعیت بیمار و فرستادن وسایل مورد نیاز برای بیمار، آگاهی داشته و درمان بهتری را پرستاران مربوطه ادامه می دهند.

در صورتی که افراد مد نظر داشته باشند، می توانند از طریق ثبت اطلاعات در سامانه اینترنتی و وب سایت اصلی نیز برای دریافت خدمات پرستار در منزل اقدام کنند و از پرستاران با تجربه ای که به صورت های مختلف خدمات ارائه می دهند، به کار ببرند.

این دو روش ایجاد شده است تا هر فردی از طریق شیوه ای که دسترسی بهتری دارد، برای درخواست خود اقدام کند.

در اولین مرحله لازم است که با مراکزی که خدمات پرستاری در منزل را ارائه می دهند، تماس گرفته شود و در این مورد لازم است که شرح حال دقیقی از وضعیت بیمار توضیح داده شود و بعد از توضیح دان شرایط مورد نظر، اقدامات مناسب برای فرستادن پرستار و… صورت می گیرد.

در مرحله دوم، کارشناسان مرکز تلاش می کنند که نیروی مورد نظر را به منزل بیمار بفرستند، البته نیروی مورد نظر را با توجه به تجربه پرستاران و سابقه کار آنها می فرستند و از این طریق زمان لازم برای اعزام و رفتن پرستار به منزل تعیین می شود.

در مرحله سوم، پرستار در منزل بیمار حضور می یابد و کار خود را در زمینه مراقبت و درمان بیمار شروع می کند.

نکات مهمی که در ارتباط با پرستاری از بیمار در منزل باید مد نظر قرار بگیرد کدام موارد هستند؟

ارتباط برقرار کردن با بیمار توسط پرستار از نکات مهم و حائز اهمیتی است که به این مورد باید توجه شود و لازم می باشد که پرستاران به شرایط بیمار و رفتار خاص این افراد دقت کنند و با هر فردی به شیوه خاص خود و رفتار مناسب رفتار شود.

دقت به وضعیت بیمار از لحاظ جسمی باید مد نظر قرار بگیرد. پرستاری از بیمار در منزل برای بهبود دادن سلامتی بیمار انجام می شود و پرستاران باید به این مسأله دقت کنند و بیش از هر چیزی تلاش خود را در راستای کمک به بیمار انجام دهند.

بیش از هر چیزی، مراکز مورد نظر که خدمت مورد نیاز پرستاری برای بیمار در منزل را ارائه می دهند، باید به ارتقاء دادن وضعیت سلامتی فرد و جامعه توجه کنند و در این زمینه در مواقعی که به منزل بیماران ارجاع داده می شوند از تمامی دانش و تجربه خود برای بهبود دادن شرایط بیمار استفاده کنند.

این نوع درمان در منزل می تواند به عنوان جایگزین خاصی در زمینه درمان هایی صورت بگیرد که افراد نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.

افراد در صورت نیاز به دریافت خدمات پرستاری برای بیمار خود به صورت شبانه روزی می توانند در هنگام ارائه درخواست برای مراجعه پرستار، چند روزی را به صورت آزمایشی در نظر بگیرند

و اگر پرستار مراقبت های مورد نظر را نسبت به بیمار به خوبی انجام دهد، درمان در قالب بهتر و ثابت تری از طریق همان پرستار ادامه یابد، در غیر اینصورت پرستار دیگری به منزل فرستاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×