آلفا طب

پرستاری کودک بیمار

پرستاری کودک بیمار

پرستاری کودک بیمار از جمله مواردی است که امروزه به یکی از مشاغل مهم در حوزه سلامت تبدیل شده است. اما این شغل معمولا حساسیت های بسیار زیادی هم با خود به همراه دارد که این حساسیت ها باعث میشود تا این شغل به یکی از مشاغل نیازمند به افراد متخصص و آشنا در این زمینه تبدیل شود.

مجموعه آلفا طب با اخذ مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و با در اختیار داشتن کادر متخصص و مجرب آماده است تا در سریع ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات پزشکی و پیرا پزشکی در منزل یا محل کار شما در کنار شما باشد.

تمامی پرسنل دارای مدارک و تضامین کافی نزد شرکت می باشند.

*پوشش دهی کلیه مناطق تهران

*نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت

*امکان صدور گواهی برای ارائه به بیمه درمانی شما

مشاغل و حوزه های مختلفی که در زمینه سلامت تا به امروز ایجاد شده است، باعث شده تا افراد در زمینه های متعددی اقدام به انجام فعالیت کنند. همچنین مسائل دیگری نیز وجود دارد از جمله اینکه پرستاری کردن از بیماران در منزل نیز بیشتر از گذشته رونق داشته است.

بسیاری از مواقع مانند زمانی که همه گیری های جهانی رشد میکند، بیمارستان ها درمانگاه ها، بخصوص برای کودکان و بیماران به مکانی نا امن تبدیل میشود و کسانی که نیاز به پرستاری دارند اما تجهیزات زیادی در درمان خود نیاز ندارند، لازم است که به پرستاری در خانه فکرکنند.

این موضوع اما برای اهل خانه مسئله ای است که گاها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت و به همین دلیل هم به مشاغلی چون پرستاری در منزل چه برای کودکان و چه برای بیماران بزرگسال فکر میکنند.

بهرحال ما شاهدیم که با گذر زمان این حوزه ها در بخش سلامت رشد بیشتری داشته و امروزه درمان بیماری هایی که نیازمند به حضور در بیمارستان ندارد، در خانه انجام میشود.
البته این موضوع مربوط به امروز نیست بلکه از گذشته تا به امروز این مسئله انجام شده و بیماران در خانه و محل زندگی خود پرستاری و بستری میشدند.

در این مقاله ما میخواهیم به جنبه های بیشتری از این مسئله بپردازیم و نقاط ضعف و قوت پرستاری کودک بیمار در منزل را بررسی کنیم. همچنین، ضمن بررسی کامل این نقاط قصد داریم که به شما بگوییم که:

_پزشکی و درمان در منزل
_ از چه زمان پزشکی در منزل رونق یافت؟
_ چرا بهتر است امور درمانی در منزل انجام شود؟
_انجام درمان در منزل همیشه امکان پذیر بوده است؟
_دسته بندی بیماری های مختلف در انسان
_بیماری هایی که در منزل میتوان به درمان آن ها پرداخت
_ مراقبت های مختلف از بیمار
_نقش پرستار در مراقبت از بیمار
_چه افرادی میتوانند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند؟
_چه مواردی را بهتر است برای پرستاری در بیمارستان انجام شود؟
_ چه کسانی را برای پرستاری در منزل انتخاب کنیم؟
_پرستاری کودک بیمار
_چرا پرستاری کودکان بیمار در منزل بهتر است؟
_ پرستاری از کودک بیمار در منزل چگونه انجام میشود؟
_بهترین پرستار برای کودک بیمار در منزل
_هزینه های پرستاری کودک بیمار در منزل
_عوامل موثر بر هزینه نگهداری از کودک بیمار در منزل
_برای دریافت خدمات پرستاری در منزل به کجا مراجعه کنیم؟
_نکاتی پیش از حضور پرستار در منزل
_نکات مهم درحین انجام فرآیند های درمانی و پرستاری کودک بیمار

 

پزشکی و درمان در منزل

با پیشرفت  امروزی و افزایش سطح رفاه جوامع توسعه یافته معقوله درمان نیز در شکل های مختلف گسترش یافته است.

پزشکی و درمان در منزل که شکل لاتین آن Home care است امروزه در کشور های مختلف جهان رواج یافته است.

کشور های توسعه یافته همیشه راهی برای آسایش و رفاه خود میابند و این به دلیل صنعتی شدن زندگی های امروزه است.

افراد به دلیل مشاغلی که دارند دیگر نمی‌توانند وقت زیادی را برای درمان و یا حتی مراقبت اعضای خانواد ی خود که نیاز به مراقبت دارند، اختصاص دهند و یا حتی نمیتوانند وقتی را برای مراجعه به مراکز درمانی اختصاص دهند و این باعث شده تا پدیده ی درمان و پزشکی در منزل
شکل بگیرد.

این پدیده ابتدا در کشور های اروپایی  شکل گرفت و به تدریج در همه ی نقاط جهان مشاهده شد.
کشور های توسعه یافته همیشه در پی یافتن راهی برای رسیدن به رفاه و آسایش بودند و این پدیده هم یکی از راه‌های تأمین این نیاز است.
یکی از جنبه های پزشکی و درمان در منزل برای افراد سالخورده است.

افرادی که کهولت سن دارند و معمولا از مشکلات و بیماری هایی نیز رنج میبرند نمی‌توانند دائم به کلینیک های درمان و پزشک مراجعه کنند بنابراین نیاز دارند تا پزشک آنها به بسترشان مراجعه کند و کارهای درمانی آنها را به انجام برساند.

پدیده پزشکی و درمان در منزل در جهات گوناگونی گسترش یافته است. این پدیده میتواند شامل پرستاری، پزشکی، مراقبت های اولیه در منزل باشد که بسته به شرایط بیمار هرکدام از اینها برایش قابل پیش بینی است.

افراد دارای کهولت سن که معمولا مشکل حاد و خاصی ندارند و نیاز نیست تا هرروز پزشک آنها را ملاقات کند می‌توانند برای درمان و مراقبت از یک پرستار که در کار خود ماهر و دلسوز است استفاد کنند و هرچند وقت یکبار از پزشک خود بخواهند که برای ویزیت و مراقبت کلی به منزل آنها مراجعه کند.

اما برخی افراد بیمار که در شرایط حادی قرار دارند، نیازمندند که هرروز تحت مراقبت و نظر پزشک معالج خود قرار بگیرند این گونه از افراد باید یک پزشک درمانگر را برای خود برگزینند تا هرروز این خدمات را به آنها ارائه دهد.

این نوع خدمات معمولا برای افرادی است که دارای یک بیمار خاص هستند و بیماری آنها نیز شرایط ویژه و اضطراری دارد بطوریکه هرگونه غفلت ممکن است جان آنها را بگیرد.
پس بطور کلی هرگونه خدمات درمانی و پزشکی که در منزل ارائه شود را می‌توانیم جزئی از Home care و یا درمان در منزل بدانیم.

از چه زمان پزشکی در منزل رونق یافت؟

همانطوری که اشاره کردیم پزشکی و درمان در منزل از اروپا شکل گرفت و اگر بخواهیم بگوییم سالی که بطور رسمی این پدیده شکل و شیوع یافته سال 1940 بوده است.

پزشکی و درمان در منزل با پیشرفت و گسترش خود در کشور های زیادی رونق یافت و همه ساله افراد زیادی بخش اعظمی از خدمات درمانی خود را در منزل انجام می‌دادند.

چگونگی رونق یافتن پزشکی و درمان در منزل با شناختن بیشتر آن شکل گرفت و هرچه که مزیت های این پدیده بیشتر شناخته شد افراد نیز بیشتر سعی در بهره بردن از این پدیده داشتند.
شکل زندگی های امروزی افراد را اجبار میکند تا شیوه و روش خود را در زندگی تعقیر دهند.

افراد برای رفاه بیشتر حال خود سعی دارند تا همیشه روشهای جدید و کوتاه تری را برای رسیدن به اهداف خود دنبال کنند.

از زمانیکه پزشکی و درمان در منزل در کشورهای توسعه یافته گسترش یافت، کشور های کمتر توسعه یافته و درحال توسعه نیز سعی کردند تا از این روش به عنوان جایگزین برای مراجعه شخصی و حضوری به کلینیک ها استفاده کنند.

افرادی از این شیوه برای درمان و مراقبت های پزشکی خود استفاده میکنند که امکان مراجعه به کلینیک های درمانی را ندارند.

افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند معمولا از پزشکی و درمان در منزل بهره می‌برند چراکه این افراد نیاز دارند تا مدام تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرند و برای برآورده شدن این امر نیازمند مراجعه به درمانگاها و بیمارستان ها هستند از طرفی این گونه مراکز از نظر آلودگی در حد بالایی هستند و فردی که بیماری خاص و حادی دارد و از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار است با مراجعه به این مراکز ممکن است علاوه بر بیماری که دارد به انواع میکروب‌ها و ویروس های دیگر نیز مبتلا شود.

پزشکی و درمان در منزل این معضل بزرگ را رفع کرده و این یکی از مهمترین دلایل گسترش این پدیده در جهان شده است.

یکی دیگر از دلایل رونق یافتن پزشکی و درمان در منزل این است که افراد سالخورده که به دلایل خاصی امکان مراجعه به بیمارستان و مطب دکتر خود را ندارند می‌توانند برای ویزیت و مراقبت‌ از این شیوه بهره ببرند. آسانی و سهولت استفاده از این روش به رونق یافتن آن کمک شایانی کرده است.

انجام درمان در منزل همیشه امکان پذیر بوده است؟

در مطالب بالاتر نیز اشاره کردیم که پدیده ی درمان در منزل از دهه چهل میلادی در کشور های اروپایی آغاز و بتدریج در همه ی نقاط جهان گسترش و ادامه یافت. بنابراین در گذشته این پدیده به این نوع خاص مرسوم نبوده است.

در زمان های قدیم برای مراقبت های اولیه از یک شخص سالخورده و یا بیمار، آشنایان و نزدیکان نقش اصلی را ایفا می‌کردند و تا آنجا که لازم بود و امکان داشت مراقبت ها را در منزل انجام می‌دادند و در صورت بروز یک مشکل حاد به طبیب مراجعه می‌کردند.

بله در گذشته طبیبان و حکیمانی بودند که فارغ از تخصص در زمینه ی خاصی به درمان بیماران می‌پرداختند.

افراد که بیمار می‌شدند و یا احساس درد و ناراحتی خاصی می‌کردند به این طبیبان و حکیمان مراجعه می‌کردند تا درصدد رفع مشکل آنها بربیاید و معمولا تا بقول معروف کارد به استخوان شان نمی‌رسید به طبیب مراجعه نمی‌کردند و سعی داشتن تا هرنوع بیماری خود را با دارو ها و روش های خانگی تسکین دهند.

گاهی نیز زمانیکه آنقدر بیماریشان اوج می‌گرفت که قادر نبودند تا به طبیب و یا حکیم مراجعه کنند از حکیم می‌خواستند تا در بستر آنها حاضر شود و در صدد درمان بیماری آنها بربیاید اما مراقبت های دیگر را افراد خانواده و یا نزدیکان آنها انجام می‌دادند و حکیم تنها دارو و درمان را ارائه میداد.

بنابراین در گذشته درمان و پزشکی در منزل به شکل امروزی وجود نداشته است.
می‌توان گفت امکان درمان در منزل همیشه وجود داشته است و از گذشته طبیبان و حکیمان برای درمان به بستر بیماران مراجعه می‌کردند اما شکل امروزی این پدیده بسیار متفاوت با گذشته است.

خدماتی که امروزه به بیماران در منزل ارائه می‌دهند بسیار وسیع تر از گذشته است و همچنین شکل این خدمات نیز تعقیر یافته و مانند گذشته شامل یکسری درمان‌های عمومی و کلی نیست، بلکه شامل خدمات کلی و جزئی میباشد که از شروع درمان، طی دوره ی درمان و اتمام درمان ادامه دارد و در مواردی که درمان الزاما مطرح نیست مراقبت ها بصورت همیشگی و مرتب ادامه میابند.

دسته بندی بیماری های مختلف در انسان

اگر بخواهیم بیماری هایی که ممکن است در طول زندگی یک فرد او را درگیر خود میکند را به طور کلی دسته بندی کنیم باید بگوییم که در دو نوع عمده جای می‌گیرند.
بیماری های فیزیکی جسمی و
بیماری های روحی روانی
هر کدام از این دو بیماری ها در بخش های کوچکتری شامل انواع مختلف و فراوان دیگری هستند و میتوان گفت که هردوی این بیماری ها میتواند برای فرد مضر و دردسرساز باشد.
بیماری های جسمی در انواع بسیار گوناگونی وجود دارند بطوریکه ذکر همه ی آنها تقریبا کاری غیر ممکن است.

در این قسمت  به چند مورد بیماری های مهم جسمی اشاره می‌کنیم:

بیماری های قلبی و عروقی

این نوع بیماری بسیار شایع است و میتوان گفت از هر 10 نفر تقریبا 6 نفر آنها مبتلا به نوعی از این بیماری هستند و با آن دست و پنجه نرم میکنند.

بیماران مبتلا به مشکلات قلبی و عروقی همواره در معرض انواع سکته ها نیز قرار دارند و میتوان شمار مبتلایان به این بیماری را بیش از آنچه که هست تلقی کرد.
این بیماری امروزه گسترش زیادی در جوامع یافته و افراد زیادی را درگیر می‌کند.

بیماری های کلیوی:

کلیه یک نقش بسیار مهم در بدن ایفا میکند و با فعالیت خود سموم بدن را دفع میکند.
اگر این وظیفه به خطر بیوفتد و به درستی انجام نگیرد برای سلامت فرد مشکلاتی بوجود می‌آید.
مشکلات کلیوی اگر درمان نشوند ممکن است مجبور باشند تا یکی از کلیه های خود را از دست بدهند ومجبور به انجام دیالیز هستند و زندگی دشواری را دارند.

بیماری فشارخون:

بیماری فشار خون به ام المراض ویا مادر درد ها شهرت دارد این بیماری مزمن است و درمان قطعی ندارد و اگر کنترل نشود می‌تواند به بخش های اصلی بدن آسيب برساند، ازجمله آسیب های مشهودی که برجی میگذارد بیماری های قلبی است.
فشار خون بالا بسیار خطرناک است و باعث گشاد شدن دریچه ها و درنتیجه سکته قلبی می‌شود.

همانطور که گفتیم دسته بندی در رابطه با بیماری های جسمی کاری غیر ممکن است چرا که دامنه این بیماری ها بسیار زیاد گسترده است و در محدوده خاصی نمی‌گنجند.

بیماری هایی نیز وجود دارد که حاصل تداخل مشکلات روانی و جسمی با یکدیگر است.
بیماری های روانی هم انواع گوناگون دارند.

این گونه بیماری ها  معمولا راه تشخیص قطعی ندارند برخلاف بیماری های جسمی که با انجام آزمایش ها میتوان از وجود و یا نبودن آنها مطمئن شد اما این بیماری ها معمولا بطور نسبی آن هم توسط روانشناسان و روانکاوان قابل تشخیص است.

بیماری ها تاثیرات زیادی بر زندگی افراد میگذارند و این باعث شده تا پزشکان همواره در پی یافتن راهی برای جلوگیری و پیشگیری از این بیماری ها باشند و تا حد زیادی نیز توانسته اند این مهم را به انجام برسانند.

بیماری هایی که در منزل میتوان به درمان آن ها پرداخت

درمان و پزشکی در منزل امروزه تقریبا در همه جهان گسترش یافته و یک پدیده شناخته شده محسوب می‌شود.

باید به این نکته توجه کنیم که امکان درمان برای همه‌ی بیماری ها در منزل وجود ندارد و یکسری بیماری ها هستند که نیاز دارند تا تحت شرایط بستری و بیمارستان قراربگیرند. بنابراین همه ی بیماری ها در منزل قابل درمان نیستند.

در این قسمت از مقاله به معرفی چند بیماری قابل درمان در منزل می‌پردازیم.
بیماری ها انواع گوناگون دارند برخی از آنها به سرعت در بدن شخص گسترش میابند و ممکن است به همین سرعت هم جان او را بگیرند اما برخی دارای دوره ی کمون هستند که ممکن است این دوره از چند روز تا چند سال نیز طول بکشد.

معمولا همه ی بیماری ها تحت یک شرایط کنترل و پیشگیری نمی‌شوند و هر بیماری بستگی به نوعی که دارد شرایط ویژه ای را می‌طلبد.

بیماری هایی که این شرایط معمولا برای آنها آسان است و به راحتی در منزل قابل انجام است معمولا جزیی از بیماری هایی هستند که میتوان در منزل به درمان و کنترل آنها پرداخت.

باید به این نکته دقت کنیم که با توجه به شرایط امروزه و شیوع بیماری کرونا نه تنها افراد سالخورده بلکه همه ی قشر افراد باید تا آنجا که امکان دارد از مراجعه به بیمارستان‌ها و مکان های آلوده اجتناب کنند تا دچار و درگیر این بیماری نشوند.

سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که امکان درمان آن در منزل وجود دارد و حتی در برخی موارد بدون مراجعه به پزشک و استفاده از داروهای خاص می‌توانند با استراحت، مراقبت و تغذیه درست بهبود یابند.

بیماری های مزمن هم جزو بیماری هایی هستند که میتوان برای کنترل آنها از مراقبت و درمان در منزل استفاده کرد.

برای مثال کنترل فشار خون یکی از مواردی است که در منزل هم می‌تواند انجام گیرد و نیازی به مراجعه به کلینیک  و بیمارستان  ندارد.
بیماری های گوارشی شایع مانند مسمومیت های غذایی، اسهال، استفراغ نیز در منزل قابل درمان خواهند بود.

این گونه بیماری ها از آنجایی که با روش های درمان ساده قابل برطرف شدن هستند بنابراین می‌توانند در منزل درمان شوند.

مراقبت های مختلف از بیمار

انجام مراقبت های مختلف درمانی در سطح های گوناگونی در حال اجرا هستند. این مراقبت های شامل انواع مختلفی از مراقبت ها هستند مراقبت ها به شکل های فردی، بیمارستانی خصوصی قابل اجرا هستند.

معمولا کلینیک ها و بیمارستان ها دو نوع خصوصی و دولتی را شامل می‌شوند  و ارائه خدمات در مراکز خصوصی کاری آسان تر از مراکز دولتی است.

چراکه در مراکز خصوصی تعداد بیمارانی که تحت مراقبت یک پرستار و پزشک هستند کمترند اما در بیمارستان های دولتی به دلیل کم تر بودن هزینه ها افراد هجوم بیشتری دارند و به همین دلیل سطح خدمات کاهش میابد.

مراقب های مختلف برای هر بیمار و بیماری نوع خاص خود را دارد.
معمولا بیماری هایی که بصورت سرپایی درمان می‌شوند چندان مراقبتی لازم ندارند و با تذکر و توصیه هایی به خود بیمار میتوان به درمان آنها کمک کرد.

معمولا برخی بیماری ها شرایط خاصی را می‌طلبند که مراقبت ها نیز باید با این شرایط منطبق شوند.

مراقبت هایی که از یک بیمار صورت می‌گیرد جنبه های گوناگونی دارد. مراقبت ها زمانی یک بیماری را درمان میکنند که خود بیمار نیز روحیه خود را حفظ کند و بتواند همراه با مراقبت ها پیش برود تا پروسه ی درمان  طی شود.

مراقبت های پزشکی برای بیماری های مختلف متفاوت است اما یکسری مراقبت ها کلی محسوب می‌شوند و برای همه ی بیماری ها انجام می‌گیرند.

مراقبت های کلی شامل: کنترل فشار خون، تعداد ضربان قلب، تعداد نبض در دقیقه  است این کنترل ها برای هر فردی که به درمانگاه ها، بیمارستان ها و کلینیک ها مراجعه کند انجام میگیرد و بعد برای بستری شدن و یا ترخیص بیمار طبق نظر پزشک عمل می‌شود مراقبت هایی که در منزل انجام میگیرد هم شامل کارهای مختلفی است.

پرستاری که در منزل از یک شخص پرستاری می‌کند تقریبا باید همه ی کار های او را انجام دهد.
غذای او را بدهد، داروهای مصرفی را مرتب و سر ساعت به بیمار یادآوری کند. بهداشت فردی را برای بیمار به انجام برساند.

مراقبت های پزشکی برای بیماران معمولا همیشه به طور منظم انجام میگیرد و این مراقبت ها شامل مواردی می‌شنوند که برای هر بیمار متفاوت است و در بیمارستان های بزرگ بخش های مختلفی برای انجام ویژه هرکدام از این مراقبت ها اختصاص یافته است.

نقش پرستار در مراقبت از بیمار

در مراقبت از بیمار معمولا پرستاران نقش اصلی ایفا می‌کنند.
واژه پرستاری در لغت به معنای خادم است و حرفه ی پرستاری در واقع همان خدمت به جامعه نیازمند خدمت است.

پرستاران نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا میکنند و میتوان آنها را همیاران سلامت دانست. بعد از پزشکان، پرستاران مهمترین بخش تامین سلامت را عهده دار هستند.
به عبارتی دیگر پرستاران با انجام وظایف خود همواره سعی دارند تا سلامت قشر بیمار را تأمین کنند.

پرستاران علاوه بر تأمین سلامت جسمی بیماران و انجام وظایف خود باید سلامت روحی و آرامش بیماران را برای بیماران فراهم کنند تا آنها با آرامش خاطر دیگر دغدغه ای برای درمان خود نداشته باشند.

معمولا بیماران روحیه ضعیف تری نسبت به حالت عادی خود دارند بنابراین لازم است تا با آنها با ملایمت و ملاطفت بیشتری برخورد شود پرستاران وظیفه شناس و دلسوز این امر را فراهم میکنند.

مراقبت پرستاران از بیماران اشکال گوناگونی دارد.

مراقبت های درمانی در بیمارستان ها و کلینیک های پزشکی از جمله مهمترین شکل هایی است که پرستاران وظایف خود را در آن انجام می‌دهند.

بیمارستان ها همه روزه شاهد حجم انبوهی از مراجعه کنندگان هستند و در بخش های مختلف این افراد پذیرش می‌شوند و در هرکدام از این بخش ها پرستاران مخصوص بخود را دارد که در حیطه کار خود انجام وظیفه می‌کنند.

درست است که هر بخش پرستاران مخصوص خود را دارد اما پرستاران همه یک سری وظیفه واحد را انجام می‌دهند که مشترک است.

مراقبت های درمانی در منزل هم شکل دیگری از مراقبت های پرستاری است.
پرستارانی که در منزل مراقبت را انجام  می‌دهند معمولا وظایف بیشتری را نسبت به پرستاران برعهده دارند. از جمله این وظایف میتوان به مراقبت های درمانی و چکاب های روزانه اشاره کرد.

افراد تحت مراقبت درمانی در منزل معمولا افراد سالخوره، دارای بیماری های سخت و مزمن و یا کودکان بیمار هستند که نیاز دارند تا هرروز یک سری مراقبت ها برایشان انجام گیرد ونمی‌توانند هرروز به بیمارستان و یا کلینیک ها مراجعه کنند.

بطور کلی پرستاران درهمه ی این نوع مراقبت ها پرستاران نقش پررنگی را ایفا میکنند و مراقبت ها را تا سطح وسیعی نیز پرستاران انجام میدهند.

چه افرادی میتوانند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند؟

خدمات پرستاری در منزل شامل قشر خاصی نمی‌باشد و هرفردی بسته به نیازی که دارد میتواند از این خدمات استفاده کند.

اما مسلما همه ی افراد نیاز به خدمات پرستاری در منزل ندارند و آنهایی که به نیازمند به این امر هستند به قشر های مختلفی دسته بندی می‌شوند.

سالخوردگان و کهن سالان از جمله گروهی از افراد هستند که از خدمات پرستاری در منزل بیشترین بهره را میبرند و بیشترین جامعه از افرادی را تشکیل می‌دهند که از خدمات پرستاری در منزل استفاده می‌کنند.

کهن سالان به دلیل کهولت سن و کاهش توانایی های خود ترجیح می‌دهند که یک پرستار برای انجام کارهای بهداشتی و روزانه ی خود را به خدمت بگیرند.

کودکانی که پدر و مادر آنها مشغول به کار هستند و در طول شبانه روز نمی‌توانند از کودک خود مراقبت کنند و از طرفی کودکشان شرایط حضور در مهد کودک های عمومی را ندارد هم از خدمات پرستاری در منزل استفاده می‌کنند.

این کودکان معمولا دارای یک مشکل خاص میباشند و یا به دلیل حساسیت های والدین شرایط شرکت در مهد کودک های عمومی را ندارند و بنابراین از یک پرستار برای مراقبت از این قشر و در صورت نیاز انجام مراقبت های درمانی آنها بهره می‌برند.

اگر بخواهیم مثالی در این باب ذکر کنیم مثلا:

یک کودک مبتلا به قند خون که روزانه باید انسولین تزریق کند و خودش به تنهایی قادر به انجام این کار نیست و والدینش نیز به دلیل مشغله کاری همیشه در منزل نیستند تا این کار را برای او به انجام برسانند بنابراین نیاز است تا یک شخص مطمئن برای انجام این مراقبت ها به او کمک کند و پرستاران این نقش را بخوبی انجام می‌دهند.

قشر دیگری که نیازمند پرستار در منزل هستند افراد دارای بیماری های خاص و یا مزمن هستند. یک فرد که بیماری خاصی دارد و نیاز به مراقبت های درمانی روزانه دارد از طرفی نیز نمی‌تواند برای انجام چکاب و مراقبت های مداوم خود به بیمارستان مراجعه کند نیاز به یک پرستار در منزل دارد.

افرادی که در زندگی به سر میبرند و معمولا شخصی برای مراقبت از خود ندارند نیازمند به پرستار در منزل هستند.

گاهی نیز بیماری های کوتاه مدتی هستند که فرد را به پرستار در منزل محتاج می‌کنند.مثلا شکستی دست و پا که مدتی فرد را از انجام کارهای روزانه اش باز می‌دارد و باعث می‌شود که نتواند کارهای خود را پیش ببرد و از طرفی نیاز به یک مراقبت کوتاه مدت دارد.

چه مواردی را بهتر است برای پرستاری در بیمارستان انجام شود؟

همانطور که اشاره کردیم گروهی از افراد برای انجام امور درمانی و پرستاری میتوانند از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند.

اما یک سری از موارد هستند که نیاز به مراجعه به بیمارستان دارند.
خدمات پرستاری در منزل فقط شامل کنترل و نگه داشتن در یک حد متعادل است اگر شرایط اورژانسی و اضطراری بوجود بیاید باید به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنیم.

خدمات پرستاری که در منزل ارائه می‌شوند به دلیل شرایطی که در منزل وجود دارند شامل یک سری خدمات محدود و سرپایی هستند.

اما بیمارستان ها برای هر بیماری، مشکل و نقصی دارای یک سری تجهیزات پیشرفته هستند که به کمک آنها خدمات خود را به انجام میرسانند.

برای مثال: اگر شخصی که دارای بیماری های زمینه ای است و برای مراقبت از خود و کنترل این بیماری های خود از خدمات پرستاری در منزل استفاده می‌کند، ناگهانی دچار یک مشکل خاص شود که امکان کنترل و درمان آن در منزل وجود نداشته باشد مجبور است تا به خدمات اورژانس بیمارستان مراجعه کند.

شخصی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مثل بیماری قلبی است میتواند این بیماری خود را در منزل کنترل کند.

اما اگر دچار سکته و حمله ناگهانی قلبی قرل بگیرد باید سریعا به بیمارستان مراجعه کند تا با استفاده از تجهیزاتی که در بیمارستان وجود دارد برای جلوگیری از مرگ و نجات جان این بیمار تلاش شود.

مراقبت های درمانی از بیماری هایی که احتمال به خطر افتادن سلامت و جان بیمار در منزل افزایش میابد را باید در بیمارستان انجام داد تا این احتمال کاهش یابد.

بستری شدن در بیمارستان ها معمولا مزایایی دارد و یکی از مهمترین این مزیت ها این است که احتمال نجات دادن جان بیمار اگر در بیمارستان بستری باشد بسیار زیاد است.

چرا که اگر فرد از بیماری رنج ببرد و دیر به پزشک مراجعه کند ممکن است مشکلات حادی برای او بوجود بیاید و یا جان خود را از دست بدهد.

برای مثال شخصی که دارای فشار خون بالا است می‌تواند در منزل این بیماری خود را کنترل کند اما باید همیشه مراقب باشد تا در صورت بروز نشانه هایی که نشان دهنده افزایش و یا کاهش بیش از حد فشار خون است سریعا به بیمارستان مراجعه کند تا از به خطر افتادن جان خود جلوگیری کند.

چرا که فشار خون بالا اگر به سرعت کاهش نیابد بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث سکته قلبی و یا حتی مرگ بیمار شود و چه بهتر است که در چنین بیماری هایی بیشتر حواسمان باشد تا با زودتر رسیدن جان عزیز خود را نجات دهیم و این، نجات دادن جان یک انسان، مهمترین و باارزش ترین هدف در معقوله درمان است.

چه کسانی را برای پرستاری در منزل انتخاب کنیم؟

برای انجام هرکاری باید اطمینان به آن در ذهن مان وجود داشته باشد تا از انجام آن راضی باشیم.
انجام خدمات درمانی و پرستاری در منزل هم نیازمند اعتمادسازی بین بیمار و پرستار است و این شاید مهمترین نکته برای افرادی است که می‌خواهند از این خدمات استفاده کنند.
اعتماد به شخصی که قرار است به عنوان پرستار در منزل ما حاضر شود یک معقوله ی مهم است معمولا افرادی که نیاز به پرستار دارند افراد بیمار و یا ضعیفی هستند که توان مقابله و دفاع از خود را ندارند.

بنابراین توجه به این نکته که پرستار باید مورد اعتماد باشد نکته ضروری است.

معمولا شرکت های زیادی در زمینه خدمات پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند و این شرکت ها دارای نشان های معتبر هستند که معمولا این نشان ها اعتبار آنها را مشخص می‌کند.
این شرکت ها دارای مجوز های رسمی گوناگونی هستند که هرکدام از آنها سندی است برای اطمینان به پرستارانی که از این شرکت ها معرفی می‌شوند.

یک معقوله مهم دیگر در استخدام پرستار در منزل علم، دانش وتجربه این افراد و میزان مهارتشان در کار است.

یک پرستاری که برای کودک بیمار و یا کهندسالان و یا افراد دیگر در منزل استخدام می‌شود باید قبل از شروع کار خود وظایفش را بخوبی بشناسد و برای انجام آنها حداقل تلاش خود را بکار بگیرد.

اگر پرستاری که در منزل یک بیمار مشغول به فعالیت است با حرفه ی خود و حدود آن آشنا نباشد مسلما مشکلاتی برای خودش و بیمار بوجود می‌آید.

بنابراین بهتر است که پرستاری که استخدام میکنیم قبل از شروع کار خود به وظایف خود آشنا باشد و این مسئولیت ها برایش روشن شده باشد تا در انجام کارهای خود موفق باشد و از آنها تخدی نکند.

داشتن سابقه کاری در هر امری قابل توجه است. پرستاران با سابقه نیز می‌توانند وظایف را در هر سطحی انجام دهند که هرچه سابقه این پرستاران بیشتر باشد وظایف خود را با دقت بیشتری و در سطح بالاتری انجام می‌دهند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل معمولا سعی دارند تا افزایش سابقه و بالا بردن سطح کار خود نظر متقاضیان بیشتری را به خود جلب کنند.

تعداد این شرکت ها امروزه بسیار زیاد است و افراد معمولا به دنبال شرکتی هستند که علاوه بر خدمات درست، مناسب و در سطح بالا اعتماد بیشتری نیز به آنها داشته باشند تا بتوانند با آرامش خاطر بیشتری عزیزانشان را به دست این پرستاران بسپارند.

پرستاری کودک بیمار

یکی از بخش های خدمات پرستاری در منزل، پرستاری از کودک بیمار است.
کودکان برای مراقبت نیاز به والدین خود دارند گاهی این مراقبت ها نیاز به مهارت دارند و این مربوط به زمانی است که کودک به بیماری خاصی مبتلا باشد.

پرستاری از کودک بیمار کار دشواری است و معمولا باید برای این نوع پرستاری یک شخص قابل اطمینان و با سابقه را استخدام کنیم.

پرستارانی که از کودکان بیمار مراقبت می‌کنند باید بتوانند با کودک رابطه صمیمانه و نزدیکی را برقرار کند.

چراکه کودکان به دلیل روحیه لطیفی که دارند و از جمله کودکان بیمار که در شرایط روحی خاصی به سر می‌برند برای بهبود روند بیماری خود نیاز دارند تا روحیه آنها تقویت شود و شرایط شاد و آرامش بخشی برای آنها فراهم شود تا روند بهبود سلامتی آنها سریعتر انجام شود و یا با کنترل بیماری بتوانند اعتماد بنفس بالاتری را بدست آورند.

یک پرستار کودک بیمار باید دارای یک سری ویژگی ها باشد که این قسمت از مقاله به بررسی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

صبر و حوصله اولین شاخصه برای هر پرستاری محسوب می‌شود.
پرستاران با صبر و حوصله معمولا در کار خود موفق ترند و از طرفی پرستار یک کودک بیمار بودن در جای خودش  صبر و حوصله بیشتری را می‌طلبد.

کودکان نیاز دارند تا با صبر با آنها برخورد شود و اگر یک پرستار از این ویژگی محروم باشد مسلما کار خود را به درستی انجام نخواهد داد.

مسؤلیت پذیری بالا نیز یکی از جنبه های یک پرستار خوب بشمار می‌رود.
پرستار یک کودک بیمار بودن مسؤلیت بالایی را میطلبد که در طول روز چگونه از این کودک مراقبت و نگهداری شود، غذای کودک را به موقع به او بدهد، سرساعت داروهایی که باید مصرف کند را به او یادآوری کند همه ی اینها مواردی هستند که باید یک پرستار کودک به آنها توجه کند و آنها را با بالاترین سطح انجام دهد.

همچنین مسؤلیت نگهداری و مراقبت از سلامت کلی کودک هم برعهده پرستار است و او باید در طول روز مواظب کودک باشد تا جان او به خطر نیفتد.

پرستاران کودکان بیمار در نبود مادرشان باید همانند مادر برایشان باشند و تمام وظایف خود را دلسوزانه و از روی مهر و محبت به آنها انجام دهند و اینگونه در کار خود موفق تر باشند.

چرا پرستاری کودکان بیمار در منزل بهتر است؟

کودکان بیمار قشری وسیعی از جامعه را تشکیل می‌دهند. مراقبت از کودکان بیمار تا آنجا که امکان دارد بهتر است که در منزل صورت بگیرد.

کودکان معمولا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و چه بسا که بیمار نیز باشند و این ضعف در سیستم ایمنی را تشدید می‌کند.

ضعف در سیستم ایمنی سبب میشود که بدن در مقابله با بیماری ناتوان و یا کم توان باشد و نتواند آنطور که باید از خود در برابر بیماری دفاع کند.

یکی از مهمترین علت هایی که باید از کودکان بیمار در منزل مراقبت کنیم این است که این کودکان کمتر در معرض انواع آلودگی ها قرار بگیرند و از ابتلا به سایر بیماری ها در آنها جلوگیری شود.

چراکه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها روزانه هزاران نفر با هزاران نوع بیماری مختلف را پذیرش می‌کند و افراد زیادی در این محیط ها در رفت و آمد هستند

بنابراین اگر کودکی ک خود دارای یک بیماری است بخواهد دائم به این مراکز مراجعه کند ممکن است در اثر تماس باانواع این آلودگی ها به بیماری های گوناگون دیگری مبتلا و یا باعث تشدید بیماری که درگیر آن است شود.

بنابراین برای جلوگیری از این گونه اتفاقات بهتر است که مراقبت از کودکان بیمار در منزل انجام بگیرد.

کودکانی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند معمولا زمان زیادی از عمر و روزشان را باید صرف کار هایی کنند که مربوط به بیماریشان می‌شود.

بنابراین اگر مجبور باشند تا همیشه در بیمارستان ها و مراکز درمانی در رفت و آمد باشند دیگر زمانی برای انجام فعالیت های دیگر و بازی های کودکانه برای آنها باقی نمی‌ماند.

مراقبت از کودکان بیمار در منزل این امکان را فراهم می‌آورد که این کودکان در کنار درمان و کنترل بیماری خود به بازی کردن و دیگر فعالیت های کودکانه خود بپردازند و این مسله بسیار مهمی است.

گرچه که بیمارستان ها در بخش کودکان نیز امکاناتی را فراهم می‌کنند که تحمل این بخش برای کودکان راحتر باشد اما اینکه کودک شب را در اتاق خواب خود بخوابد  و در کنار خانواده خود زندگی کند تاثیر زیادی بر روند درمان و البته روحیه خود کودک دارد.

یکی از جنبه های مهم زندگی در دوران کودکی تربیت درست و صحیح کودک است.
درکودکان مبتلا به بیماری معمولا به دلیل بیماریشان کمتر به این جنبه از زندگی شان توجه می‌شود.

اما باید توجه کنیم که با مراقبت از کودک بیمار مان در منزل این امر بهتر فراهم خواهد شد.
داشتن یک پرستار که با امور تربیتی آشنایی کامل دارد باعث می‌شود که کودک در کنار بیماری خود از امور تربیتی که برای زندگی آینده او مفید است نیز بهره خواهد برد.

پرستاری از کودک بیمار در منزل چگونه انجام میشود؟

معمولا پرستاری از کودکان بیمار نیازمند آشنایی فرد با امور تربیت کودک و ارتباط با کودک بیمار است. نکته مهم این است که معمولا کودکان در بیمارستان یا در شرایطی که در مطب پزشک حضور دارند فعالیت کمتری دارند چرا که در این محیط احساس غریبی کرده و احتمال اینکه بخواهند فعالیت بیشتری از خود نشان بدهند خیلی کم خواهد بود.

اما همین کودکان زمانی که در خانه باشند به کل نسبت به فعالیت های خود احساس محدودیت ندارند و به فعالیت زیاد، بازیگوشی و… میپردازند. این موضوع میتواند در شرایطی که پرستار به انجام کار درمانی مبادرت میکند مشکلاتی ایجاد کند.

به همین دلیل هم بخشی از فرآیند پرستاری از کودک بیمار در منزل به این بحث اختصاص دارد که پرستار بتواند در کنار کنترل کردن فعالیت های بالای کودک در منزل، به درمان بیماری او درکمال خونسردی بپردازد.

معمولا پرستاری کردن از کودک در منزل اگر در شرایطی باشد که پرستار بصورت دائمی در منزل حضور داشته باشد، اینگونه به انجام میرسد که پرستار نسبت به تمامی موارد اعم از خورد و خوراک کودک، وضعیت پزشکی و مصرف به موقع داروها توسط کودک آشنایی پیدا میکند.

داشتن آشنایی نسبت به وضعیت سلامت کودک میتواند فرآیند انجام پرستاری از کودک را بهتر به پیش ببرد و این موضوع برای سلامتی کودک نیز مهم است.

به همین جهت هم ارائه پرونده پزشکی و بیان نکات مهم در زمینه نگهداری از کودک به پرستار میتواند برای کودک شما حیاتی و مهم باشد.

اگر قرار است کودک شما رژیم بخصوصی استفاده کند باید این موارد به پرستار گفته شود چرا که بخشی از فرآیند انجام پرستاری از کودک در منزل به توجه به خوراک و وعده های غذایی کودک است چرا که این موضوع میتواند در درمان وی موثر باشد.

بطور کلی پرستاری کودک بیمار مسئله ای است که باید با حساسیت بسیار زیادی پیگیری شود و درصورتی که نکات هرچند کوچیک رعایت نشود و یا فردی که آشنایی کافی نداشته باشد را برای انجام این فرآیند ها استخدام کنید، مشکلاتی برای سلامت کودک ایجاد خواهد شد.

بهترین پرستار برای کودک بیمار در منزل

پرستاری که کار خود را به خوبی انجام دهد و بتواند در انجام وظایفش پیش قدم باشد شاید بهترین پرستار باشد.

پرستار حرفه ای است که باید در آن قدری از خودگذشتگی و فداکاری به خرج دهیم.
گاهی پرستاران برای انجام وظیفه ی خود نمیتوانند به زندگی عادی و روزه مره خود رسیدگی کنند و برای مراقبت از بیماران خود ممکن است جان خود را به خطر بیندازند.

پرستارانی که در بیمارستان ها با انواع مختلف بیماری ها سروکار دارند در واقع جانشان را کف دستشان گذاشتند و به حرفه ی خود مشغول اند چرا که بسیاری از این بیماری ها که واگیر هستند ممکن است از بیماران به آنها سرایت کند و آنها را نیز مبتلا سازد.

بهترین پرستار آن است که با در نظر گرفتن همه ی این جنبه ها باز هم در میدان حاضر شود و به برقراری سلامت افراد جامعه تلاش کند.

بهترین پرستار برای یک کودک چه در منزل و چه در مراکز درمانی، پرستاری است که رابطه نزدیکی با کودک داشته باشد و بتواند با نزدیک شدن به کودک ترس او را از بیماریش کاهش دهد و با ملاطفت و مهربانی کودک را در روند درمانش یاری دهد.

بهترین پرستار برای یک کودک بایدتقریبا بتواند نقش دایه را برایش داشته باشد.
علاوه بر درمان کودک بتواند به تربیت و اصلاح رفتاری کودک بپردازد به او کمک کند تا روابط دوستانه خود را با دوستانش تقویت کند، به او مهارت های زندگی کردن را بیاموزد، مهربانی، دوست داشتن و عشق ورزیدن را به کودک یاد بدهد.

در مواردی که کودک کار خطایی می‌کند صرفا بخاطر بیمار بودنش کار خطایش را نادیده نگیرد و با او به اصطلاح قهر کند تا کودک متوجه کار زشت خود بشود و بداند که بیمار بودن او دلیل براین نیست که او هرکاری را که بخواهد می‌تواند انجام دهد.

گاهی خانواده ها به دلیل اینکه کودکشان مریض و بیمار است بطور کل مسئله تربیت او را از یاد می‌برند و با فراهم کردن هرچیزی که کودک میطلبد اورا خودخواه و پروو بار می‌آورند، که این یک کار بسیار غلط است.
یک پرستار خوب با شناخت و تجربیاتی فراوانی که دار می‌تواند کودک را در این زمینه تقویت کند و این باعث می‌شود که او در آینده به فردی موفق تبدیل شود.

بهترین پرستاران معمولا ازحرفه خود شناخت کامل دارند و جنبه های گوناگون حرفه ی خود را می‌شناسند و سعی می‌کنند که آن را به بهترین صورت ممکن انجام دهند.

هزینه های پرستاری کودک بیمار در منزل

شرکت هایی که در زمینه خدمات پرستاری در منزل فعالیت می‌کنند معمولا هرکدام یک قیمت را برای مراجعان خود تایین می‌کنند این به معنای نبودن نظم در این صنف نیست بلکه به این دلیل است که افرادی که برای پرستار درخواست می‌دهند هرکدام شرایط ویژه و خاص خود را دارند و بنابراین نمی‌توان برای آن یک هزینه و قیمت واحد در نظر گرفت.

کودکان بیمار هرکدام شرایط خاص خود را دارند که باید متناسب با این شرایط برای پرستار آنها حقوق و مزایایی در نظر گرفت.

بدیهی است که بیماری های مختلف شرایط نگهداری و مراقبت متفاوتی را میطلبند و این یک امر مهم در تعیین قیمت و هزینه ای است که به پرستار اختصاص داده می‌شود.

مثلا کودکی که به بیماری سرطان مبتلاست در مقایسه با کودکی که از یک سرماخوردگی رنج میبرد مسلما شرایط متفاوتی از مراقبت را احتیاج دارند و بر اساس سنگین بودن وظایف حقوق بیشتری نیز تعیین میشود.

از طرفی کودک بیماری که پدر مادرش در منزل در کنار پرستار حضور دارند می‌توانند کمک حال پرستار در امر مراقبت از کودک خود باشند و در این حالت وظایف پرستار سبک تر خواهد بود و مسلما باید حقوق کمتری را  برایشان نسبت به پرستاری که وظایف سنگین تری دارند اختصاص داد.

ساعات کاری متفاوت و متغیر نیز یکی از دلایل است که نمیتوان برای این پرستاران یک حقوق ثابت تعیین کرد.

بطور معمول ساعت فعالیت یک پرستار برای مراقبت از کودک در منزل توسط شخص درخواست کننده تعیین می‌شود و اگر پرستار با شرایط کنار بیاید و قبول کند میتواند کار خود را آغاز کند و به همین دلیل هر پرستار بسته به نوع ساعات کاری و زمان آن حقوق خود را دریافت خواهد کرد.

هزینه رفت و آمد یک مسئله مهم برای پرستار کودک بیمار محسوب می‌شود چراکه ممکن است هریک از مراجعه کنندگان در یک قسمت از شهر ساکن باشند برخی نزدیک به شرکت و یا محل زندگی‌ پرستار و بعضی هم فاصله زیادی با محل زندگی و سا شرکت خدماتی دارند.

بنابراین قیمت و هزینه های رفت و آمد برای یک پرستار که در منزل فعالیت می‌کند  در میزان قیمت و حقوق دریافتی  پرستار دخیل است.

بطور کلی میتوانیم بیان کنیم که هزینه هایی که به عنوان حقوق به پرستاران کودکان بیمار در منزل اختصاص می‌دهند، یک هزینه مشخص و از پیش تعیین شده نیست و علت آن نیز مطالبی بود که در بالا ذکر شد.

عوامل موثر بر هزینه نگهداری از کودک بیمار در منزل

مسلما عواملی بر قیمت های متغیر برای نگهداری کودک بیمار در منزل وجود دارد.
همانطور که در قسمت های دیگر مقاله ذکر کردیم بخش اعظم این عوامل در ارتباط با هزینه های مالی و زمانی است که پرستار برای کودک بیمار صرف میکند.

هزینه هایی که برای پرستاری که در منزل از کودک بیمار نگهداری میکند متفاوت است و این تفاوت می‌تواند به زمان ماندن پرستار بستگی داشته باشد به این ترتیب که هرچه تایم کاری پرستار برای مراقبت از کودک بیشتر باشد مسلما هزینه بیشتری نیز دریافت خواهد کرد.

پرستارانی که در منزل به مراقبت از کودکان بیمار میپردازند معمولا دارای وظایف محدود و مشخصی نیستند.

گاهی این پرستاران محبورند تا کارهای کوچک و درشت کودک را انجام دهند، پوشک بچه را تعویض کنند، شیرخشکش را آماده کنند، رختخواب کودک را تمیز نگه دارند، لباس‌های اورا بشوردو اتو کشد و…

اما گاهی خانواده و یا خود کودک می‌تواند حداقل کارهای خود را انجام دهد و نیاز به دخالت پرستار نیست، در این موارد  هرچه پرستار حیطه ی و دامنه وظایفش بیشتر باشد مسلما حقوق بیشتری را دریافت خواهد کرد و در مقابل پرستاری که وظایف محدودی را انجام میدهد حقوقش به نسبت کمتر خواهد بود.

گاهی پرستاران ممکن است برای نگاهداری از یک کودک بیمار شب را هم در منزل کودک بمانند در صورتیکه والدین کودک به پرستار اتاق و امکانات خاصی را در نظر بگیرند مسلما از حقوق او نیز هزینه ای را برای فراهم کردن این امکانات کسر خواهند کرد و این نیز یک مسئله تاثیرگذار بر تعیین قیمت پرستاران مراقب از کودکان بیمار در منزل است.

وظایف پرستارانی که از کودکان بیمار مراقبت می‌کنند گوناگون م مختلف است و نمی‌توان آنرا محدود به چیزی کرد بلکه این وظایف بیشتر توافقی است و این توافق بین پرستار و درخواست کننده ی پرستار انجام میگیرد.

طبق این توافقات هرچه که دامنه وظایف یک پرستار وسیع تر باشد مسلما حقوقی که باید به او اختصاص دهیم نیز بیشتر خواهد بود و در عوض هرچه که انتظارات مان از پرستار کمتر باشد و از او کار کمتری بخواهیم این قیمت ها معمولا کاهش میابند.

برای دریافت خدمات پرستاری در منزل به کجا مراجعه کنیم؟

همیشه برای هر خدماتی از هرنوع ما به شرکتی مراجعه میکنیم که از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

داشتن اعتبار و سابقه یک ملاک برای حرفه‌ای بودن و اعتماد به یک شرکت و برند است.
شرکت های  خدمات پرستاری در منزل امروزه بسیار گسترش یافته اند و تعدادشان زیاد شده است. بنابراین همه روزه این شرکت ها سعی دارند تا با ارائه بهترین خدمات و بالا بردن سطح فعالیت های خود از رقیبان خود پیشی بگیرند.

مسلما اعتماد به یک شرکت اولین حرف را برای بالا بردن متقاضیان این شرکت ها میزند و افراد برای دریافت خدمات پرستاری در منزل سعی دارند تا از شرکتی پرستار درخواست کنند که اعتماد بیشتری به آن دارند.

چراکه افراد معمولا عزیزانشان را به دست این پرستاران میسپارند بنابراین باید از اعتبار شرکت و خود شخص پرستار اطمینان کافی داشته باشند.

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب شرکت خدمات پرستاری در منزل اهمیت دارد این است که از  پرسنل ماهر و باتجربه بهره گیرند.

پرسنلی که در کار خود ماهر هستند در روند درمان بیمار هم می‌توانند تاثیرگذار باشند چرا که با انجام درست وظایف خود سلامت بیمار را تضمین می‌کنند.

داشتن مجوز از مراجع رسمی هم یکی از مهمترین ملاک هایی است که در انتخاب شرکت خدمات پرستاری دخیل است.

وقتی یک درخواست کننده ی پرستار بداند که شرکت خدماتی از مجوز های رسمی برخوردار است مسلما اعتماد بیشتری به آن دارد و از بین شرکت های گوناگون همان شرکت را انتخاب می‌کند چرا که برای سپردن بیمار خود به دست آنها اطمینان بیشتری دارند.

برای دریافت خدمات معتبر پرستاری در منزل  میتوانیم از  متقاضیان قبلی آنها پرس و جو کنیم تا ببینم که چقدر یک شرکت در انجام وظایف خود درست و مناسب عمل کرده.

اگر بیمارانی که از این شرکت ها و خدماتشان استفاده کردند، راضی باشند مسلما میتوانیم به این شرکت و پرسنل آن اعتماد کنیم.

بنابراین برای دریافت خدمات پرستاری در منزل بهتر است به شرکت خدماتی مراجعه کنیم که همه ی ویژگی های فوق را داشته باشد و بتواند در انجام وظایفش درست و اصولی عمل کند.

نکاتی پیش از حضور پرستار در منزل

آشنایی پرستارانی که برای مراقبت از بیماران در منزل حاضر می‌شوند با کار و حیطه وظایفشان بسیار با اهمیت است بگونه ای که اگر نتوانند با حرفه خود ارتباط برقرار کنند و با حدود آن آشنا نباشند مسلما مشکلاتی بوجود خواهد آمد.

در رابطه با حضور پرستار در منزل باید به نکاتی توجه کنیم که در این قسمت به بررسی چند مورد از آنها می‌پردازیم.

یکی از اصلی ترین نکاتی که قبل از استخدام یک پرستار در منزل باید به آن دقت کنیم این است که همان ابتدا و در مذاکره اول با پرستار علت مراقبت را برایش به روشنی توضیح دهیم

و اگر برای کودک بیمار خود پرستار را استخدام میکنیم هرگز به او دروغ نگوییم و سعی کنیم که مشکل کودک مان را از او مخفی نکنیم این امر به پرستار کمک خواهد کرد که وظیفه خود را بهتر بشناسد و از قبل خود را برای آماده شدن با آن شرایط آماده کند و حتی با دانستن مشکل و بیماری میتواند بهتر در کار خود انجام وظیفه کند.

نکته دیگری که به ما کمک خواهد کرد تا پرستار بهتری را انتخاب کنیم و یا او را بهتر و بیشتر با وظایفش آشنا کنیم این است که فهرستی از انتظارات و خواسته هایی که از پرستار داریم و او را مسؤل انجام آنها می‌دانیم تهیه کنیم و به او ارائه دهیم تا او نیز بداند که ما دقیقا چه خواسته ها و انتظاراتی از او داریم.

یک نکته مهم در انتخاب پرستار این است که حتما سعی کنیم تا پرستاری که برای کودک بیمار خود استخدام میکنیم از یک شرکت معتبر باشد تا ازسوابق روحی و جسمی پرستار آگاهی داشته باشیم و بدانیم که در زمان نبودن ما در منزل با فرزند مان رفتار مناسبی خواهد داشت.
مسائل مالی همیشه نقش تعیین کننده ای در هر کاری را عهده دار هستند.

قبل از استخدام پرستار برای مراقبت در منزل باید میزان هزینه ای که میخواهیم برای این کار قرار دهیم را مشخص کنیم و میزانی که می‌توانیم هزینه کنیم را به پرستار پیشنهاد بدهیم تا اگر با شرایط موافق بود می‌تواند کار خود را آغاز کند.

نکات مهم درحین انجام فرآیند های درمانی و پرستاری کودک بیمار

بعد از اینکه مراحل انتخاب و تعیین پرستار طی شد، میزان حقوق و مزایا و پرستار کودک  و تایم کاری هم مشخص شد باید نکاتی را در خصوص انجام فرایند های درمانی و پرستاری کودک رعایت کنیم.

این گفته به این معنی است که افراد خانواده ی کودک بیمار باید یک سری کار ها را برای تسهیل روند درمانی کودک خود انجام دهند.

اولین نکته برای آسایش کودک بیمار و بهتر انجام شدن کارهای پرستار کودک باید محیط خانه را آرام نگه دارند.

سعی کنند که از ایجاد تنش هایی که  روحیه به کودک آسیب میرساند و باعث دلسردی پرستار در کارش می‌شود جلوگیری کنند و تا آنجا که امکان دارد از ایجاد نگرانی و دلهره جلوگیری کنند و یک محیط آرام و مثبت را فراهم کنند.

نکته ی دیگر که حین انجام فرایند درمانی کودک بیمار در منزل باید رعایت شود، این است که حریم میان پرستار و بیمار رعایت شود.

کودکان معمولا نیاز به محبت دارند و داشتن یک رابطه عاطفی وصمیمی با آنها نعمولا می‌تواند روند بهبود بیماری را تسریع بخشد.

از طرفی وجود یک حد و حدودی بین بیمار و پرستار لازم است تا همیشه صمیمیت در میان آنها ماندگار باشد.

در واقع باید بین پرستار وکودک یک رابطه ای باشد که علاوه بر صمیمیت جدیت نیز حکم فرما باشد تا پرستار بتواند کارهای درمانی خود را انجام دهند.

افراد خانواده زمانیکه یک پرستار برای مراقبت از کودک بیمار خود در منزل استخدام می‌کنند باید در کار به ان اطمینان داشته باشند و همه چیز را به او بسپارند و مدام در کارش دخالت نکنند.

دخالت بیجا در کار پرستار موجب می‌شود که او نتواند  وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

بنابراین باید سعی کنیم تا حد خود را بدانیم و اجازه دهیم تا پرستار با دانش و علمی که در حرفه ی خود دارد کار خود را انجام دهد.

والدین کودک بیمار باید همیشه سعی کنند تا وسایل موردنیاز پرستار را تا آنجا که امکان دارد فراهم کنند و برای استفاده آنها را دم دست پرستار قرار دهند تا نیاز نباشد برای هربار استفاده از آنها والدین آنها را بیاورند و ببرند بلکه با دم دست قرار دادن آنها دسترسی به آنها را برای پرستار راحت کنند.

داروهایی که پرستار برای کودک آنها را تشخیص می‌دهد و قبلا نیز توسط پزشک تجویز شده به درخواست پرستار باید در سریع ترین زمان ممکن فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×